Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Περί ρατσισμού

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/03/28

Μετέφρασα στα γρήγορα στη γλώσσα μας (διασκευάζοντας στην πορεία) μια πάρα πολύ διδακτική εικόνα που βρήκα σε ένα group στο facebook σχετικά με τους «ΟΥΚάφρους».

Η αντιγραφή είναι ελεύθερη.

Περιγραφή της εικόνας για τους τυφλούς και για τις μηχανές αναζήτησης:

Η εικόνα δείχνει τέσσερις εγκεφάλους.  Ο πρώτος εγκέφαλος έχει την επιγραφή «Ευρωπαίος».  Ο δεύτερος εγκέφαλος δεν διαφέρει σε τίποτα από τον προηγούμενο, και έχει την επιγραφή «Ασιάτης».  Ο τρίτος εγκέφαλος δεν διαφέρει σε τίποτα από τους προηγούμενους και έχει την επιγραφή «Αφρικανός».  Ο τέταρτος εγκέφαλος είναι εμφανώς πιο μικρός από τους άλλους και έχει την επιγραφή «Ρατσιστής».

Το πρωτότυπο:

2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

35 Σχόλια to “Περί ρατσισμού”

  1. Symp said

    Έπίκαιρο όσο ποτέ…

  2. Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  3. Nαι, αλλά ο «racist» κάνει καλύτερη διαχείριση πόρων γιατί έχει το γονίδιο Aίπσηλων.

  4. Mitsakos said

    Να ρωτήσω κάτι άσχετο; Στο έγκυρο δελτίο καιρού του ΑΝΤ1 ένας ηλικιωμένος κυριούλης έλεγε χθες το καιρό της βδομάδας. Μας είπε ότι ο καιρός θα διαμορφωθεί μέχρι τη Κυριακή σύμφωνα με την πορεία του θείου δράματος, όπως κάθε χρόνο.. Δηλαδή τη Παρασκευή θα έχει βροχές. Τις χρονιές που δεν βρέχει μεγάλη Παρασκευή (αρκετές τα τελευταία χρόνια) πώς τις ερμηνεύει ως φαινόμενο η μετεωρολογία; Η επιστημονική κοινότητα…

  5. Γιωργος said

    Αυτή την συζήτηση είχαμε χθές σε ενα καφε με φίλους (περι παρέλασης,ΟΥΚ κτλ)οπότε πετιέται κάποιος απο δίπλα που ουδόλως εθίχθη για την στενοκεφαλιά που προσδίδαμε στους ομοίους του λέγοντας μας επι λέξη…..»εμείς ομως έχουμε μεγάλα καρύδια»….επομένως καταλαβαίνεις για τι κτήνη μιλάμε.

  6. RosenRed said

    Χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω κανέναν (και προφανώς χωρίς να διαφωνώ στο ελάχιστο με την παραπάνω εικόνα), όταν υπηρέτησα εγώ στο στρατό, με έβαζαν να τραγουδήσω το «Ένα τρενάκι ξεκινάει» και το «‘Εχω μια αδελφή» και διάφορα άλλα τέτοια, όπως νομίζω και πολλοί άλλοι πριν και μετά από μένα. Μάλλιστα, ο λοχαγός μας, μας έλεγε: «Τώρα κάνουμε εξωτερική πολιτική κύριοι!» Η δική μου εμπειρία λέει, ότι προκειμένου να σε αφήσουν να πας επιτέλους να ξεκουραστείς μετά από ατελείωτες ώρες βηματισμού στους 40 βαθμούς, όχι μόνο θα τραγουδήσεις, αλλά θα προσπαθήσεις να πείσεις και τους υπόλοιπους να το κάνουν, μπας και ευχαριστηθεί κάποια στιγμή ο λοχαγός.

    Δεν ξέρω αν οι συγκεκριμένοι ΟΥΚάδες το έκαναν με τη θέλησή τους, ή με κάποιο τρόπο αναγκάστηκαν, ή ακόμα κι αν ο επικεφαλής τους την πλήρωσε τσάμπα, γιατί ποτέ δεν είχε δώσει τέτοιο πρόσταγμα, αλλά σκέφτηκα ότι η δική μου περίπτωση (που δεν είναι μόνο δική μου) θα έπρεπε να πέσει κι αυτή στο τραπέζι, ακόμα κι αν κι εγώ δεν έχω καμία μα καμία δικαιολογία.

  7. imagine said

    Προς τον RosenRed, φίλε μου κανένας δεν αναγκάζεται σε τίποτα στις ειδικές δυνάμεις. Το συγκεκριμένο σώμα στο σύνολό του και όχι μόνο τα ΜΥΚ είναι εθελοντικό. Είναι γνωστό ακόμη και στον πλέον άσχετο το τι συμβαίνει εκεί μέσα και οι ακραίες εθνικιστικές τάσεις που επικρατούν. Για να μην πω όλοι, το 95% που επιλέγουν ειδικές δυνάμεις είτε μονίμων είτε κληρωτών απαρτίζεται από απλά ανώριμα παιδάκια μέχρι αισχρούς εθνικιστές και γεμάτους μίσος ρατσιστές υπανθρώπους. Κανένας ΟΥΚας δεν αναγκάζεται να φωνάξει τέτοια συνθήματα, είναι μέσα στο αίμα τους. Εαν δεν ήτανε, θα επέλεγαν μια μονάδα πεζικού και θα πίνανε το καφεδάκι τους χαλαροί.

  8. Έφτιαξα λίγο τον εγκέφαλο του ρατσιστή για να δείχνει πιο «χαζός» (μείωσα τον αριθμό των ραβδώσεων –ή τέλος πάντων πως λέγονται αυτά τα σχήματα.)

  9. ipshlor said

    Λέγονται αυλακώσεις.

  10. Ευχαριστώ, Ipshlor. Το άρθρο της βικιπαίδειας για τον εγκέφαλο δεν αναφέρει αυτή τη λέξη.

  11. […] ιστολόγιο των μαχητικών αθέων και αντιχριστιανών https://diagoras.wordpress.com δημοσιεύθηκε μια κριτική στα συνθήματα που […]

  12. marqueedemud said

    δυστυχως οι ελληνικες ειδικες δυναμεις ειναι γεματες με τετοιους παπαρες.

    θυμαμαι φαση στο υγειονομικο στην αρτα που φεραν 17 ατομα απο το μεγαλο πευκο για να γινουν καταδρομεις-νοσοκομοι. τις πρωτες μερες τα απογευματα, ενω εμεις οι παλιοτεροι στο στρατοπεδο χαλαρωναμε, πιναμε φραπεδες, διαβαζαμε κανα βιβλιο και γενικως αραζαμε, αυτοι τρεχαν γυρω στο στρατοπεδο φωναζοντας συνθηματα «made by χρυση αυγη». καποια στιγμη φωναξαν και το απαραδεκτο «πανω σ’ενα μιναρε, θα καρφωσω τον μπερε». εκει εγινε της πουτανας. φαγανε φραπεδες στα μουτρα, νερα και γουολκμαν. μετα το καναμε θεμα στο διοικητη ο οποιος ηταν ενα τομαρι χειροτερος απο αυτους, αλλα φοβηθηκε καποιους βισματιες (βλ υγειονομικο) και σταματησαν τις παρελασεις και τις αλλες παπαρες που ειχαν μαθει τους 2 προηγουμενους μηνες στο μεγαλο πευκο.

    το πιο ωραιο ειναι οτι χαλαρωσαν τοσο, που οταν πια ηρθαν οι μεταθεσεις μας να φυγουμε απ’το κεντρο, μας ελεγαν οτι τωρα ετσι οπως εχουν ξεσυνηθισει θα τους λιωσουν στις μοναδες.

    το τελευταιο το αναφερω για να τονισω οτι παντα υπαρχει ελπιδα ακομα και για τετοιου τυπου ανεγκεφαλους.

  13. atheofobos said

    Για την ακρίβεια λέγονται εγκεφαλικές αύλακες και διαχωρίζουν τις εγκεφαλικές έλικες που έχουν και η καθε μία το όνομα της ανάλογα με το τι ελέγχει.

  14. Άθεος Δεξιός said

    Δεν θέλω να λεπτολογήσω (εξάλλου συμφωνώ με όσα ειπώθηκαν προηγουμένως γι’αυτούς τους επικίνδυνους τραμπούκους), αλλά έχω την εντύπωση ότι ακριβέστερος όρος για τα μισάνθρωπα αισθήματά τους θα ήταν ο «σωβινισμός», μιας και ο ρατσισμός θα συνεπάγονταν τον αστείο ισχυρισμό ότι ανήκουμε σε διαφορετική φυλή* από τους Σλάβους ή τους Αλβανούς.

    * άλλο φυλή και άλλο εθνικότητα, και φυσικά η αποδοχή της φυλής ως ανθρωπολογικής ταξινόμησης (και όχι «νοητικής κατασκευής», όπως την θέλει η αριστερά), δεν σημαίνει αναγκαστικά ρατσιστικές ιεραρχήσεις.

  15. A, που είναι ο Κάρολος Πολσεμάνογλου να σου εξηγήσει μετά του νι και του σίγμεως όλα τα σχετικά με τη φυλή των αίψηλων™ και τα αθάνατα ΕΛληνικά γονίδια…

  16. tatief said

    Αν η υπεροχή της φυλής σου δεν αποδεικνύεται με το καλό, τότε χρησιμοποιείς την χημεία και πετάς και ένα «Οι Ελληνες είναι γεννημένοι πρώτοι», όπως έκανε ντοπαρισμένη πρωταθλήτρια μας.

  17. atumrakis said

    Και εγώ που νόμιζα πως είχαν στο κεφάλι άχυρα… μου λύθηκε η απορία!Γενικά κάτι άλλο βγαίνει σε minisize σε αυτούς, και καταλήγουν έτσι…

    marqueedemud, δε νομίζω πως το ότι επειδή κανείς δε θέλει να τρέχει πάνω κάτω πανικόβλητος γκαρίζοντας, σημαίνει ότι έχει ελπίδα να κάτσει να σκεφτεί! Εκτός και αν εννοείς εκεί που ήσασταν παρέα, να λέγατε και καμιά κουβέντα σε κάποιον μόνο του; Μπας και έμπαινε καμια σπίθα σκέψης στο κεφάλι του;

  18. gipan said

    Η λέξη ρατσιστής κατακλύζει τα άρθρα αλλά έχει χάσει την πραγματική της έννοια.
    Ο ρατσιστής είναι ο «άνθρωπος» που πράττει – ενεργεί άδικα και αναίτια εναντίον κάποιου άλλου λόγω της φυλής του ή χρώματός του ή και λόγω καταγωγής.
    Ως ρατσιστής όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί εκείνος που αμύνεται στην «επίθεση» που δέχεται από άλλον που τυχαίνει να είναι διαφορετικός.
    Ο μεν «διαφορετικός» προσπαθεί να δικαιολογήσει την παραβατική ή την βλάπτουσα συμπεριφορά του σε δήθεν ρατσιστική συμπεριφορά του αμυνόμενου δεν δικαιολογείται όμως να υιοθετείται από συγγραφείς χωρίς γνώση των αιτίων της συμπεριφοράς ενός ατόμου εναντίον ενός άλλου.

  19. Ναι, Gipan, «δεν είμαστε ρατσιστές, είμαστε αμυνόμενοι». Δηλαδή, τα συνθήματα των Ο.Υ.Κ.άδων δεν ήταν «ρατσιστικά», ήταν «αμυντικά». Μάλιστα, ό,τι πεις.

    Χθες λοιπόν ήμουν καλεσμένος σε ένα πασχαλιάτικο τραπέζι (ναι, από αυτά με το τρατζιστοράκι που ξερνάει κλαψούρικες φωνές συνοδευόμενες από ταμπούρλα και κλαρίνα, δυνατά για ν’ ακούν και οι γείτονες, και το γδαρμένο ζώο που περιστρέφεται παραπέρα,) και παρευρισκόμενο ήταν ένα ζευγάρι Έλληνα που είχε παντρευτεί Αλβανή. Ο κύριος αυτός λοιπόν έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι «όλοι οι Αλβανοί είναι ζώα, εκτός από τη γυναίκα του, που είναι άγιος άνθρωπος.» Δεν τελειώνει όμως εκεί. Με κάποιο τρόπο ξεκίνησε συζήτηση γύρω από τους γύφτους, και η Αλβανή κυρία είπε σε κάποια στιγμή για τους γύφτους «είναι πολύ κακή ράτσα». Τι να πω, πιασ’ τ’ αυγό και κούρευ’ το.

  20. gipan said

    Διαγόρα, ο ορισμός του ρατσιστή δεν αλλάζει.
    Για παράδειγμα αυτός που «βρίζει» τους Αλβανούς (εκτός από την γυναίκα του) δεν νομίζω να βρίζει με το ίδιο στύλ και τους Αιγύπτιους λόγου χάριν ή τους Καμερουνέζους ή τους Ρώσους. Κάτι του έχουν κάνει οι Αλβανοί ή κάτι έχει ακούσει εναντίον των Αλβανών. Αυτό δεν είναι ρατσισμός. Αυτό, αν δεν υπάγεται στην ευθεία άμυνα, όμως έχει υπόβαθρο άμυνας.
    Τα συνθήματα των ΟΥΚ, ανεξάρτητα αν συμφωνώ ή όχι, ειπώθηκαν κατά ενός λαού που στην πλειοψηφία είναι άκακοι; χωρίς βλέψεις εναντίον των Ελλήνων ή της Ελλάδας;
    Για να αποδώσεις συνεπώς σε κάποιον την λέξη ρατσιστής θα πρέπει να ερμηνεύεις τα κίνητρα που ενεργεί ή πράττει. Όχι έτσι στην τύχη: όποιος βρίζει κάποιον είναι ρατσιστής.
    Εμφανές παράδειγμα ρατσισμού αποτελούν οι Αμερικάνοι κατά των Μαύρων. Οι Κου-Κλουξ-Κλάν κατά ομοίως των μαύρων.

  21. Τίποτε απολύτως δεν έκαναν ποτέ σε κανέναν «οι Αλβανοί». Για να μπορέσεις να πεις ότι σου έκαναν κάτι «οι Αλβανοί» θα πρέπει η πλειοψηφία των μελών του κοινοβουλίου τους να αποφασίσει «θα κάνουμε κακό στον Gipan» και να προχωρήσουν σε υλοποίηση της απόφασής τους. (Ακόμα και τότε θα είναι σχετικά εύκολο για τον οποιονδήποτε να υποστηρίξει ότι δεν ήταν «οι Αλβανοί» που σου έκαναν κακό, παρά η κυβέρνησή τους, δρώντας αυθαίρετα και χωρίς κατ’ ανάγκην να εκπροσωπεί τις προθέσεις σύσσωμου, ούτε καν της πλειοψηφίας, του Αλβανικού λαού.)

    Επειδή λοιπόν προφανώς και «οι Αλβανοί» ως έθνος, ως σύνολο, ως ολομέλεια, ουδέποτε ασχολήθηκαν με την ασημαντότητα του καθενός ηλίθιου Έλληνα ρατσιστή, προφανώς και ο καθένας που θεωρεί ότι του έκαναν κακό «οι Αλβανοί» αυτό που εννοεί είναι ότι θεωρεί ότι του έκαναν κακό κάποιοι που έτυχε να είναι Αλβανοί, και από αυτούς γενικεύει και κρίνει ότι όλοι οι Αλβανοί είναι κακοί άνθρωποι.

    Ε λοιπόν, αυτή ακριβώς η γενίκευση είναι η πεμπτουσία του ρατσισμού.

    Ελπίζω να έγινα κατανοητός, γιατί πιο λιανό δεν νομίζω πως μπορώ να το κάνω.

  22. xarxar said

    Και πολύ ασχολήθηκες Διαγόρα…

  23. gipan said

    Διαγόρα, Θα συμφωνήσω σε αυτό που λες ότι δεν ευθύνεται το σύνολο ενός λαού (Αλβανοί εν προκειμένω) για το μίσος που εκφράζει κάποιος εναντίον του λαού αυτού. Θα σου θυμίσω όμως την λαϊκή ρήση «μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά». Άδικο μεν αλλά υπαρκτό.
    Ο εκφραστής του μίσους δεν διαχωρίζει στην συμπεριφορά του αυτό που τον ενοχλεί και τα βάζει πακέτο.
    Εγώ λέω ότι εφόσον κάποιος έχει κάποια αιτία, δίκαιη ή άδικη, κατά κάποιου δεν αποτελεί ρατσισμό ακόμα και η (άδικη) γενίκευση.
    Αυτό αποδεικνύει και το παράδειγμα που δίνεις όπου ο άνδρας δεν βρίζει – παντρεύτηκε Αλβανή. Αν ήταν ρατσιστής ΔΕΝ θα είχε ΚΑΜΙΑ εξαίρεση πολύ περισσότερο στο σπίτι του…
    Ενας Κου-Κλουξ-Κλαν ουδέποτε θα παντρευόταν μαύρη!!! Αυτό είναι ρατσισμός: το χωρίς εξαιρέσεις άδικο και αναίτιο γενικό μίσος κατά ανθρώπων…
    Υπάρχει διαφορά…

  24. @Διαγόρα

    Αν ανατρέξεις στα σχόλια του ιστολογίους σου θα βρείς πολλές αυθαίρετες γενικεύσεις, συνοδευόμενες από απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς εναντίον όσων ανθρώπων πιστεύουν, οι οποίες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από ελιτίστικες και αριστοκρατικές μέχρι και ρατσιστικές.

  25. xarxar said

    Θα ήθελες να υπάρχει διαφορά gipan. Συχνά κάποιος που φέρεται ρατσιστικά «ξεχνάει» περιστασιακά όποτε τον βολεύει το ρατσισμό του. Πάρε παράδειγμα κόσμο που απεχθάνεται τους «μαύρους» και αγοράζει τσάντες από τους ίδιους. Δεν υπάρχει ποτέ δικαιολογία για γενικεύσεις – είναι πάντα ρατσισμός όσο κι αν πονάει. Απλά όσοι μεγαλώσαμε πριν την δεκαετία του ’90 στην Ελλάδα του τυπικά αμιγούς πληθυσμού, δε θέλαμε να παραδεχτούμε ότι είμαστε ρατσιστές όταν μετά το ’90 ακολούθησε ένα ολοένα αυξανόμενο μεταναστευτικό ρεύμα. Κι εγώ πέρασα από αυτό το λούκι σε μικρή ηλικία και παραδέχομαι ότι ήμουν ρατσιστής έστω και σε μικρά πράγματα. Κάθε φορά όμως που πάει να μου βγει μια αντίδραση με βάση ένα στερεότυπο, προλαβαίνω να βάλω το μυαλό μου να δουλέψει για να βάλει στην άκρη του αυτοματισμούς λόγω της πλύσης εγκεφάλου που δέχτηκα από την κοινωνία σε νεαρότερη ηλικία.

  26. xarxar said

    Προσωπικά έχω ξαναπεί ότι δεν είμαι υπέρ των γενικεύσεων κατά προσώπων. Αντίθετα για τις ιδέες βρίσκω ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανοχή. Υπάρχει ωστόσο μια ειδοποιός διαφορά: όσοι πέφτουν θύματα ρατσισμού δεν έχουν επιλέξει το φύλο τους την καταγωγή τους, το χρώμα τους, τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις κτλ.. Η πίστη είναι κάτι που επιλέγουν, κι αν θίγονται επειδή τους εντάσσουν σε στερεότυπα, μάλλον κάποιος λόγος θα υπάρχει…

  27. gipan said

    xarxar, απεχθάνομαι; αδόκιμη λέξη κατά 100%. Δεν μπορώ ή δεν θέλω να τους κάνω παρέα ή να είμαι στον κύκλο τους, είναι 100% θεμιτό. Πού είναι το λάθος; Ο κάθε άνθρωπος κάποιον άλλον αποφεύγει και αυτόν κάποιοι άλλοι αποφεύγουν αυτόν. Αυτό όμως δεν υποννοεί μίσος και κακία. Αν είναι δυνατόν. Επειδή δεν θέλω οποιονδήποτε για παρέα ή να είμαι στον κύκλο του, είμαι ρατσιστής;
    Αυτό που λες περί αμιγούς πληθυσμού θα είναι ρατσισμός όταν τον δημιουργώ με βία και μίσος.
    Όταν όμως ο αμιγής πληθυσμός δημιουργείται από μόνος του διότι θέλω ΘΕΜΙΤΑ να είμαι με ανθρώπους που έχουν τις ίδιες συνήθειες, τα ίδια έθιμα και τα ίδια γούστα, είναι κακό;
    Οι ίδιοι οι Αλλοχρωμοι ή οι Αλβανοί κλπ κλπ κάνουν παρέα μεταξύ τους -αμιγής πληθυσμός, κατά την δική σου έκφραση- γιατί αισθάνονται καλύτερα. Με το σκεπτικό το δικό σου, είναι ρατσιστές εναντίον μας;
    Συνδέεις και συγχέεις κακώς τη θεμιτή θέλησή μου να μην θέλω περισσότερους μετανάστες απ’ όσους αντέχω. Αυτό δεν είναι ρατσισμός αφού ευθέως συνδέεται με τον αριθμό των ατόμων και όχι με το είδος.
    Την δεκαετία του 1980 στην πόλη μου, λόγω αύξησης του τουρισμού, έγινε το έλα να δεις από εσωτερική μετανάστευση με Έλληνες που μόνιμα μετακόμισαν και οι οποίοι δεν κολλούσαν με τους ντόπιους Έλληνες. Υπήρχε Ρατσισμός;
    Οι μαγικές λέξεις συνεπώς που δηλώνουν ρατσισμό είναι «μίσος και βλάβη χωρίς αιτία».
    Τα υπόλοιπα είναι για άλλη ανάλυση.

  28. Γιατρός Του Ικα said

    Επειδή δεν θέλω οποιονδήποτε για παρέα ή να είμαι στον κύκλο του, είμαι ρατσιστής;

    Ναι αν το κριτήριο είναι το χρώμα του ή η καταγωγή του ή το ότι ανήκει σε μία ομάδα πληθυσμού για την οποία έχεις κάνει αυθαίρετες γενικεύσεις.Γενικά ναι αν το κριτήριο δεν είναι εξατομικευμένο.

    Όταν όμως ο αμιγής πληθυσμός δημιουργείται από μόνος του διότι θέλω ΘΕΜΙΤΑ να είμαι με ανθρώπους που έχουν τις ίδιες συνήθειες, τα ίδια έθιμα και τα ίδια γούστα, είναι κακό;

    Ο αμιγής πληθυσμός δεν δημιουργείται με αυτόν τον τρόπο.Δημιουργείται μέσω δεκαετιών πολιτισμικής αφομοίωσης,άλλοτε οικειοθελούς από τη μεριά των αφομοιούμενων άλλοτε μέσω άνωθεν (βλέπε κρατικής επιβολής).Θυμίζω την αποθάρρυνση (επιεικής όρος) της χρήσης μη ελληνικών τοπικών διαλέκτων (βλ.Αρβανίτικα ή σλαβομακεδόνικα),την βίαιη ανταλλαγή πληθυσμών,μορφή εθνοκάθαρσης μεταξύ των βαλκανικών εθνικισμών κλπ.

    Οι ίδιοι οι Αλλοχρωμοι ή οι Αλβανοί κλπ κλπ κάνουν παρέα μεταξύ τους -αμιγής πληθυσμός, κατά την δική σου έκφραση- γιατί αισθάνονται καλύτερα. Με το σκεπτικό το δικό σου, είναι ρατσιστές εναντίον μας;

    Μερικές φορές σαφώς ναι.Ο ρατσισμός δεν είναι «προνόμιο κανενός.Έχω παραστεί μάρτυρας περιστατικού σε λεωφορείο στο οποίο Αλβανοί φέρθηκαν με χυδαίο και τραμπούκικο ρατσιστικό τρόπο σε κάποιον μαύρο επιβάτη.Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις είναι αποτέλεσμα του ότι νοιώθουν πιό άνετα σε δικό τους πολιτισμικά περίγυρο.Και αυτό πάντως ενέχει μιά ξενοφοβική στάση.

    Συνδέεις και συγχέεις κακώς τη θεμιτή θέλησή μου να μην θέλω περισσότερους μετανάστες απ’ όσους αντέχω. Αυτό δεν είναι ρατσισμός αφού ευθέως συνδέεται με τον αριθμό των ατόμων και όχι με το είδος.

    Να υποθέσω λοιπόν ότι δεν συμμερίζεσαι τις ανησυχίες όσων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα έτσι;Γιατί τα πράγματα είναι απλά:είτε δεν αντέχουμε περισσότερους ανθρώπους-τελεία!-είτε δεν αντέχουμε ένα συγκεκριμένο είδος ανθρώπων,τους μετανάστες.

    Την δεκαετία του 1980 στην πόλη μου, λόγω αύξησης του τουρισμού, έγινε το έλα να δεις από εσωτερική μετανάστευση με Έλληνες που μόνιμα μετακόμισαν και οι οποίοι δεν κολλούσαν με τους ντόπιους Έλληνες. Υπήρχε Ρατσισμός;

    Δεν θα το έλεγα ρατσισμό αλλά ξενοφοβία σίγουρα.Απλά αλλάζει το πεδίο ορισμού του «ξένου».Τη μία είναι ο Αλβανοαφγανοπακιστανοσομαλός την άλλη είναι απλά ο μη ντόπιος.Βρες αν μπορείς κανέναν μικρασιατή που να θυμάται την υποδοχή του επιφύλλαξαν οι παλαιοελλαδίτες συμπατριώτες του μετά την μικρασιατική καταστροφή και θα καταλάβεις.

    Οι μαγικές λέξεις συνεπώς που δηλώνουν ρατσισμό είναι “μίσος και βλάβη χωρίς αιτία”.

    Προφανώς,σαφώς και χωρίς αμφιβολία ΟΧΙ!Δηλαδή αν βρούμε αιτία (π.χ. κατουράνε στο δρόμο,είναι κλέφτες και βιαστές,συνομωτούν για να ελέγχουν τον κόσμο κλπ) δεν είμαστε εμείς ρατσιστές αλλά αυτοί είναι κλέφτες/βιαστές/βρωμιάρηδες/Εβραίοι κλπ;

  29. xarxar said

    Ο doc ως συνήθως με κάλυψε σχεδόν 100%. Έλεος ο ρατσισμός δεν είναι μόνο μίσος και βλάβη χωρίς αιτία. Ξεκινά από απλά πράγματα όπως το να σκέφτεσαι ρατσιστικά και δυστυχώς (όχι σε όλους) φτάνει σε πράξεις.

  30. Publish_it_if_u_have_the_balls said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο γιατί παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  31. giorp said

    Έχω την εντύπωση ότι δεν δέχεστε την αυθόρμητη θέληση του ατόμου να ζει και να κινείται όπως θέλει. Να λειτουργεί αυθόρμητα.
    Μα αυτό είναι ρατσιστική σκέψη. Είστε ρατσιστές κατά όποιου σκέφτεται και πράττει διαφορετικά από σας ή είμαστε κρυφοκομπλεξικοί και ρατσιστές με κάθε άνθρωπο που θέλει να ζεί με τους δικούς του ανθρώπους.
    Τώρα μην αρχίσετε την ανάλυση της λέξης «δικού μας». Σας προκαταλαμβάνω.
    Σε μένα αρέσει να είμαι με δικούς μου ανθρώπους και δεν είμαι ρατσιστής εναντίον σας (δεν σας μισώ) που θέλετε να κάνετε παρέα με μη δικούς σας ανθρώπους.
    Ελπίζω να μην έχω μπερδευετεί από την πολύ ανάλυση…
    Πάντως, αν εσείς ορέγεστε να είστε με μη δικούς σας ανθρώπους πρέπει να το ψάξετε και σας συμβουλεύω, αν δεν υπάρχει υστεροβουλία τρόπου σκέψης, να μην αναλύετε τόσο πολύ τα πράγματα τα οποία είναι εν τέλει πολύ πιο απλά και πρέπει να είναι και πιό αυθόρμητα.
    Δική σας η επιλογή…

  32. Τα πράγματα είναι πράγματι πολύ απλά, και το έδειξα αυτό με πολύ ωραίο «αυθόρμητο» τρόπο στην πρώτη κιόλας απάντηση που σου έδωσα, Giorp/Gipan, στο σχόλιο 19, γράφοντας:

    Ναι, Gipan, «δεν είμαστε ρατσιστές, είμαστε αμυνόμενοι». Δηλαδή, τα συνθήματα των Ο.Υ.Κ.άδων δεν ήταν «ρατσιστικά», ήταν «αμυντικά». Μάλιστα, ό,τι πεις.

    Η συζήτηση θα έπρεπε να είχε λήξει σε εκείνο το σημείο. Επειδή όμως εσύ έχεις κάποιες βλαμμένες ιδέες στο κεφάλι σου και έχεις έλθει εδώ με σκοπό σώνει και καλά να τις πεις, σε ανεχόμαστε σε μια ανούσια ανταλλαγή επιχειρημάτων από τη μεριά μας με αναμάσημα παγιωμένων αντιλήψεων από τη μεριά σου, εν είδει συζήτησης. Τι να κάνουμε, αυτά τα στραβά έχει η ελευθερία του λόγου.

    Υπόψιν επίσης ότι στο σχόλιο 30 υπογράφεις ως «giorp», ενώ σε προηγούμενα σχόλια έχεις υπογράψει ως «gipan», πράγμα που αντιτίθεται στους όρους χρήσης. Θα υποθέσω ότι οφείλεται σε λάθος και όχι σε πρόθεση, και θα το παραβλέψω.

  33. giorp said

    Σίγουρα η ελευθερία του λόγου είναι να λες «βλαμμένες» τις ιδέες κάποιου άλλου χωρίς επιχείρημα. Το να ταυτίζομαι με τις ιδέες σου προφανώς εσύ το δηλώνεις αντιρατσιστικό αλλά είναι πιο ρατσιστική αντιμετώπιση όταν βρίζεις κάποιου τις ιδέες. Φαντάσου όταν αντικρίσεις κάποιον. Η έννοια του ρατσισμού πάνω σου σε όλο το μεγαλείο. Μισείς κάποιον μόνο για τις ιδέες του. Βρίζεις κάποιον μόνο και μόνο γιατί δεν σκέφτεται όπως εσένα. Αν είναι δυνατόν!!!! Αυτό μένει Διαγόρα και όχι ο αυτοχαρακτηρισμός σου ως δήθεν αντιρατσιστής.

  34. Κοίτα, εκφράστηκα κατά των ιδεών σου, και όχι κατά του προσώπου σου, παρότι εσύ είχες ήδη εκφραστεί κατά του προσώπου μου αποκαλώντας με ρατσιστή και κρυφοκομπλεξικό. Αλλά αφού απ’ ό,τι φαίνεται επιθυμείς διακαώς να εκφραστώ κατά του προσώπου σου, δεν έχω πρόβλημα. Λοιπόν,

    Είσαι βλαμμένος.

    Επίσης πριν από πολλά σχόλια ακούσαμε ό,τι ήταν να ακούσουμε από την αφεντιά σου. Δεν έχεις προσθέσει τίποτα που να είναι καινούργιο, ή που να βγάζει νόημα, ή που να έχει την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα, και η συνδιαλλαγή μαζί σου κατέληξε ανιαρή. Επειδή ούτε επιθυμώ να ξοδεύω χρόνο μαζί σου, αλλά ούτε και μπορώ να σου επιτρέψω να έχεις την απόλαυση να γράψεις την τελευταία λέξη, σε κόβω εδώ. Στα τσακίδια.

    17:40

    Μου είχει πει βέβαια ο Xarxar «Και πολύ ασχολήθηκες Διαγόρα…» από το σχόλιο 22, αλλά δεν τον άκουγα, ήθελα να κάνω διάλογο. Τρομάρα μου!

  35. giorp said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο γιατί, όπως είχα ήδη εξηγήσει παραπάνω, ο συγγραφέας του έχει «κοπεί».

Σχολιάστε