Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Archive for 29 Ιουνίου 2007

Περί πιστοποίησης θρησκευτικών φρονημάτων

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2007/06/29

Διαβάζοντας σημερινή ανάρτηση στο ιστολόγιο του Στέλιου Φραγκόπουλου με τίτλο Πιστοποιητικό «θρησκευτικών φρονημάτων» (το οποίο είναι αναδημοσίευση άρθρου της Βάνας Φωτοπούλου από την Ελευθεροτυπία της 2007-06-23) θυμήθηκα κάποιες παλαιότερες σκέψεις μου σχετικά με τον παραλογισμό της κάθε είδους γραφειοκρατικής τεκμηρίωσης θρησκευτικού φρονήματος: τι πάει να πει «σε περίπτωση που ο υποψήφιος εκπαιδευτικός δηλώσει ψευδώς ότι είναι χριστιανός ορθόδοξος»; Τι πάει να πεί «δηλώνω υπεύθυνα ότι πιστεύω στην Α’ ή στην Β’ αρλούμπα»;

Το θρησκευτικό φρόνημα είναι γνώμη, και ως γνώμη αλλάζει πιό εύκολα απ’τον άνεμο: στιγμές πριν υπογράψω την οποιαδήποτε δήλωση θρησκευτικών πεποιθήσεων μπορώ να είμαι τόσο άθεος όσο ήμουν πάντα, τη στιγμή που την υπογράφω μπορεί να διακατέχομαι ειλικρινέστατα από βαθιά θρησκευτική κατάνυξη, αργότερα μέσα στο λεωφορείο μπορεί να μου πιάσει συζήτηση κάποιος αιρετικός και να με πείσει να ασπαστώ την αίρεσή του, και μέχρι να φτάσω σπίτι μου μπορεί να το έχω καλοσκεφτεί και να είμαι και πάλι τόσο βδελυγμικά αντίθρησκος όσο ανέκαθεν.

Σα να λέμε, δηλαδή, «Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/86, δηλώνω ότι ο άνεμος είναι βορειοδυτικός, μεταβλητός, ασθενής προς μέτριος.»

 

Διαβάστε περισσότερα για τη δημοφιλή παράνοια που ονομάζεται θρησκεία:
Θρησκεία στο ιστολόγιο του Διαγόρα
Θρησκεία σε όλο το WordPress

 

Copyright © 2007 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Posted in Ελλαδιστάν | Με ετικέτα: , , , , | 5 Σχόλια »