Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Σαμ Χάρις: Έχουμε το δικαίωμα να κάψουμε το Κοράνι;

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2011/04/03

Το ζήτημα σχετικά με το κάψιμο του Κορανίου μας έχει απασχολήσει και στο παρελθόν. (Βλέπε άρθρο της 2010-09-07 με τίτλο «Να το κάψουμε; να μην το κάψουμε;») Χθες έμαθα ότι εκείνος ο «τρελός παπάς» που αρχικά απειλούσε να κάψει το Κοράνι αλλά μετά είχε υπαναχωρήσει, τελικά δεν κρατήθηκε, και πραγματοποίησε το κάψιμο πριν από λίγες μέρες. Οι μουσουλμάνοι στο Αφγανιστάν προσβλήθηκαν τόσο πολύ που έσφαξαν δέκα αλλόθρησκους. Ο Σαμ Χάρις έγραψε μια σύντομη γνώμη επ’ αυτού. Μεταφράζω άρθρο με τίτλο «Έχουμε το δικαίωμα να κάψουμε το Κοράνι;» από το ιστολόγιό του:

Οι Τάιμς της Νέας Υόρκης (The New York Times) ανέφεραν σήμερα ότι τουλάχιστον δέκα εργαζόμενοι στην αποστολή βοηθείας του ΟΗΕ δολοφονήθηκαν από Αφγανικό όχλο. Αυτή η τυφλή βαρβαρότητα συνέβη στο Μαζάρ-ι-Σαρίφ, (Mazar-i-Sharif,) «ένα από τα πιο ειρηνικά μέρη στο Αφγανιστάν», ως αντίδραση στην είδηση ότι ένας ιερέας από τη Φλόριδα, ο Τέρι Τζόουνς (Terry Jones), τελικά πραγματοποίησε την απειλή του να κάψει ένα αντίγραφο του Κορανίου. Ο Πάστορας Τέρι Τζόουνς και τα μέλη της μικροσκοπικής του συνάθροισης στη Γκέινσβιλ (Gainesville) είναι κατά τα φαινόμενα θρησκευόμενοι τρελάρες πρώτου βαθμού, αλλά όποιος διατίθεται να τους καταδικάσει για την πρόκληση αυτής της βίας την έχει χάσει την πλοκή. Όπως είχα γράψει παλιότερα σε υπεράσπιση του Ολλανδού πολιτικού Γκερτ Ουίλντερς (Geert Wilders)(“Losing Our Spines to Save Our Necks”):

Ο Wilders, όπως και ο Westergaard και οι άλλοι Δανοί κωμικογράφοι, έχει δαιμονοποιηθεί εκτενώς για «προσπάθειες ανάφλεξης» της μουσουλμανικής κοινότητας. Ακόμα κι αν κάτι τέτοιο ήταν πρόθεσή του, αυτή η κριτική αποτελεί μια σχεδόν υπερφυσική σύμπτωση ηθικής τύφλωσης και πολιτικής ασυδοσίας. Το ζήτημα δεν είναι (και δεν πρόκειται ποτέ να είναι) ότι κάποιος ελεύθερος άνθρωπος μίλησε, ή έγραψε, ή εικονογράφησε κατά τέτοιον τρόπο ώστε να αναφλέξει τη μουσουλμανική κοινότητα. Το ζήτημα είναι ότι μόνο η μουσουλμανική κοινότητα είναι εύφλεκτη κατά τέτοιο τρόπο. Η διαμάχη για το Fitna*, όπως όλες οι διαμάχες τέτοιου είδους, καθιστά ένα γεγονός σχετικά με τον κόσμο μας ιδιαίτερα σαφές: οι Μουσουλμάνοι φαίνονται να προβληματίζονται μακράν περισσότερο με τις εκλαμβανόμενες προσβολές προς τη θρησκεία τους απ’ ότι με τις θηριωδίες που διαπράττονται καθημερινά στο όνομά της. Η διαλλακτικότητά μας προς αυτή την ψυχοπαθολογική σκέβρωση προτεραιοτήτων έχει, όλο και περισσότερο, λάβει τη μορφή άνανδρης και παρωπιδικής συγκατάθεσης.

Υπάρχει μια παράξενη ειρωνεία εδώ που πολλοί έχουν παρατηρήσει. Η θέση της μουσουλμανικής κοινότητας ενώπιον όλων των προκλήσεων φαίνεται να είναι: Το Ισλάμ είναι μια θρησκεία ειρηνική, και αν πεις πως δεν είναι, θα σε σκοτώσουμε. Φυσικά, η αλήθεια συχνά είναι πιο περίπλοκη, αλλά αυτός είναι περίπου ο μέγιστος βαθμός περιπλοκότητας στον οποίο φτάνει: Το Ισλάμ είναι μια θρησκεία ειρηνική, και αν πεις πως δεν είναι, εμείς οι ειρηνικοί Μουσουλμάνοι δεν μπορούμε να θεωρηθούμε υπεύθυνοι για τα όσα θα διαπράξουν τα λιγότερο ειρηνικά αδέλφια μας. Όταν καίουν τις πρεσβείες σας ή απαγάγουν και σφάζουν τους δημοσιογράφους σας, να ξέρετε ότι θα θεωρήσουμε εσάς πρωτίστως υπεύθυνους και θα ξοδέψουμε το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειών μας επικρίνοντας εσάς για «ρατσισμό» και «ισλαμοφοβία».

Η είδηση για τη σφαγή των υπαλλήλων του ΟΗΕ στο in.gr: Όχλος Αφγανών σκότωσε εργαζόμενους του ΟΗΕ για να εκδικηθεί το κάψιμο Κορανίου

Ακόμα περισσότεροι νεκροί σχετικά με το ίδιο θέμα, σε άλλη είδηση του in.gr:  Eννέα Αφγανοί νεκροί σε νέες διαδηλώσεις για το κάψιμο του Κορανίου

*Fitna: μικρή ταινία (διάρκειας 17 λεπτών) του Ολλανδού συντηρητικού πολιτικού Geert Wilders η οποία προβάλλει τις απόψεις του σχετικά με το ισλάμ. Βλέπε Wikipedia: Fitna (film)

Copyright © Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

13 Σχόλια προς “Σαμ Χάρις: Έχουμε το δικαίωμα να κάψουμε το Κοράνι;”

  1. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!!!!! σκοτώσανε 10 ανθρώπους για το κωλοβιβλίο και μετά ΤΟΛΜΟΥΝ να μιλάνε για ειρηνική θρησκεία!

  2. Να κάνουμε ένα σχόλιο όμως και για τον ανεγκέφαλο παπά έτσι;
    Αφού ήξερε πως θα υπήρχανε αντιδράσεις… για ποιον λόγο το έκανε;

  3. Απελεύθερε, αν είχαν σκοτώσει μόνο 10 για το κωλοβιβλίο τους, καλά θα ήταν.

    Χρήστο, το μεμπτό στην πράξη του ανεγκέφαλου παπά είναι ότι την έκανε με αποκλειστικό σκοπό να προσβάλλει κάποιους, και ως τέτοια η πράξη από τη φύση της δεν θα μπορούσε να είναι εποικοδομητική. Από εκεί και πέρα, ο παπάς ουδεμία ευθύνη φέρει για τον οποιονδήποτε ηλίθιο ανά τον κόσμο ένιωσε το παραμικρό πέραν της προσβολής, και προέβη σε οποιαδήποτε ενέργεια πέραν του να ρίξει λίγο νερό στο πρόσωπό του για να ηρεμήσει. (Να «κουλάρει», που λένε στα μέρη μου.)

    Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Κοράνι κάηκε στο έδαφος των ΗΠΑ, άρα η πράξη αυτή υπόκειται στην Αμερικανική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία πρόκειται για «γνήσιο λόγο», («pure speech»,) και προστατεύεται συνταγματικά με βάση τα περί ελευθερίας του λόγου.

    Είναι σα να σου πω εγώ ότι δεν γουστάρω να βλέπω οποιαδήποτε φωτογραφική απεικόνιση της Θεσσαλονίκης, και γι αυτό το λόγο, όποτε εσύ θα δημοσιεύεις μια φωτογραφία της Θεσσαλονίκης στο ιστολόγιό σου, εγώ θα σκοτώνω ένα γατάκι. Εσύ, τι θα κάνεις, αφού θα ξέρεις πως θα υπάρχουν αντιδράσεις; Εγώ νομίζω λογικό θα ήταν α) να συνεχίσεις, βεβαίως, να δημοσιεύεις ό,τι φωτογραφίες γουστάρεις, συμπεριλαμβανομένων, βεβαίως, φωτογραφιών της Θεσσαλονίκης, και να επικοινωνήσεις συγχρόνως με τις αρχές για τις βοηθήσεις με τον εντοπισμό και τη σύλληψή μου.

  4. ναι διαβάζοντας τις ειδήσεις διαπίστωσα ότι είναι περισσότερα τα θύματα (και μιλώ μόνο για αυτή τη φορά)

  5. atheofobos said

    Ένας σχιζοφρενής θρησκόληπτος από τις ΗΠΑ προκάλεσε εν γνώση του όλους τους σχιζοφρενείς θρησκόληπτους όπου γης με αποτέλεσμα να την πληρώσουν οι αθώοι που βρέθηκαν κοντά στο φρενοκομείο.

  6. aqyn said

    Διαγόρα, την «αναίσθητη» βαρβαρότητα κάνε την «παράλογη» ή «άσκοπη», ή κάτι παρεμφερές.

  7. Ναι, αυτό το «αναίσθητη» με παίδεψε, και ήξερα πως δεν είναι ό,τι καλύτερο. Δυστυχώς όμως, ούτε το «παράλογη» ούτε το «άσκοπη» με καλύπτει, και δεν μπόρεσα να βρω κάτι παρεμφερές που να είναι ικανοποιητικό. Έχει κανείς κάποια άλλη πρόταση;

  8. τυφλή, κτηνώδη, σοβινιστική;

  9. Ο φανατισμός δε χρειάζεται πρόκληση για να εμφανιστεί. Είναι αυτοπροκληνόμενος. Καιγόταν δε καιγόταν το Κοράνι θα είχαμε άλλο συμβάν. Απλά θα πέθαιναν άλλοι αλλόθρησκοι.

  10. ΟΚ, το άλλαξα σε «τυφλή». Ευχαριστώ για τις υποδείξεις.

  11. Infidel Boy said

    Το Ισλάμ είναι θρησκεία ειρηνική και τέλεια εάν και εφόσον:

    α.)Είσαι άντρας
    β.)Είσαι μουσουλμάνος
    γ.)Είσαι ακράδαντα πιστός και μαχητικός όταν ‘προσβάλλεται’ η θρησκεία σου.

    Αν πληροίς τις παραπάνω προϋποθέσεις όλα είναι οκ. Αν όχι, τότε υπάρχει πρόβλημα.

    Το Ισλάμ φαίνεται να είναι κατασκευασμένο με τον ίδιο τρόπο όπως και τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα (ή γενικά τα αμαρτήματα): δεν γίνεται να μην προσβάλλεις κάποια πτυχή του. Ιδιαιτέρως όταν ο άλλος ΑΠΑΙΤΕΙ τον σεβασμό σου στις μ…κίες που πιστεύει. Και δυστυχώς υπάρχουν θερμοκέφαλοι που θα απαιτήσουν (π.χ. στην Αγγλία) την εφαρμογή του νόμου της Σαρίας ή γενικά σεβασμό σε μεσαιωνικούς νόμους και πρακτικές κρυβόμενοι πίσω από την δήθεν ασπίδα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Φωνάζει ο κλέφτης…

    http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1081214/Somali-girl-pleaded-mercy-Islamists-stoned-death-raped.html

    Έχουμε το δικαίωμα να κάψουμε το Κοράνι; Φυσικά. Αν κάποιος διαφωνεί, τότε έπρεπε να διαφωνήσει και νωρίτερα που το ‘ιερό’ του βιβλίο εκτυπώθηκε σε μια αλλόθρησκη χώρα, όπου το αγόρασε ένας άπιστος (εγώ) και μπορεί τώρα να κάνει σχόλια. Το Κοράνι μόνο για τους μουσουλμάνους δεν υποτίθεται πως είναι; Ή μήπως ήλπιζαν ότι θα έπειθαν τον έξω κόσμο για την ανωτερότητα αυτού του βιβλίου και για αυτό επέτρεψαν να εκδοθεί παντού;

  12. ChrisMrSly said

    Λοιπόν θα πω και εγώ την αποψάρα μου (χμ, καιρό είχα να έρθω στο ιστολόγιο).

    Έχουμε δικαίωμα να καίμε, να τσαλαπατάμε, να ρίχνουμε στα γουρούνια και να χρησιμοποιούμε σαν κωλόχαρτο το Κοράνι. Έχουμε δικαίωμα να το δημοσιοποιήσουμε. Έχουμε δικαίωμα να διαμαρτυρόμαστε και για τα έκτροπα που συμβαίνουν σαν αντίδραση.

    Αλλά αυτό δεν μας κάνει ασυνείδητους μα(μπιπ) ολκής; Θέλω να πω, ξέρουμε τις αντιδράσεις της πράξης μας. Κανείς δεν θα μας απαγορεύσει να το κάνουμε, αλίμονο, αλλά υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία συνηγορούν στο να μην το κάνουμε και χεστήκαμε για το δικαίωμά μας. Πχ τι θα κερδίσω αν πεθάνουν άνθρωποι; Η κοινή γνώμη, την οποία προσπαθώ να πείσω, πώς θα δει την ιστορία «χαζός καίει Κοράνι, χαζοί καίνε ανθρώπους»; Και τέλος πάντων, εγώ πώς θα νιώσω, δικαιωμένος;

    Αυτά δεν τα λέω για τον θεόμουρλο παπά, φυσικά. Το ερώτημα ήταν αν εμείς γενικότερα έχουμε δικαίωμα να κάψουμε το Κοράνι. Και θεωρώ πως έχουμε δικαίωμα, αλλά καλύτερα να μην το εξασκήσουμε.

  13. Δεν υπάρχει κανένας λογικός κανόνας που να ορίζει κάτι ως «ιερό» ή «ανόσιο». Τις ταμπέλες τοποθετεί η θρησκοληψία και αυτό έχει τις συνέπειες της (τραγικές, συνήθως).

    Δεν υποστηρίζω ούτε την κίνηση του παπά, αφού γνώριζε με ποιους είχε να κάνει, γνώριζε ότι θα υπήρξαν αντιδράσεις και θα χάνονταν ζωές. Είναι το ίδιο ανεγκέφαλος όσο και οι μουσουλμάνοι που προχώρησαν σε αντίποινα θανατώνοντας αθώους.
    Είναι αισχρή αυτή η κατάσταση και μόνον αηδία προκαλεί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: