Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Ένα ιστολόγιο προς αποφυγή

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2007/07/11

Τις τελευταίες μέρες επιδόθηκα σε μία εκστρατεία ανάρτησης σχολίων που παρέπεμπαν στο άρθρο μου «Τα δήθεν επτά νέα θαύματα (7 νέα θαύματα)» σε κάθε ιστολόγιο που βρήκα να πραγματεύεται αυτό το ζήτημα. Τα σχόλιά μου αναρτήθηκαν σε όλα τα ιστολόγια, εκτός από ένα.

Γενικά, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα πράγματα κινήθηκαν μέσα σε πολιτισμένα πλαίσια. Ακόμα και ιστολόγια όπως το «Greek Alert» και η «Νέα Πνευματική Αντίδραση», τα οποία θα μπορούσε κανείς να πει πως βλέπουν τον κόσμο από ένα πρίσμα ελαφρώς διαφορετικό από το δικό μου, δημοσίευσαν τα σχόλιά μου, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα ύπαρξης της διαφορετικής γνώμης.

Όπως ανέφερα στο Greek Alert για να δικαιολογήσω την ενέργειά μου,

Τα άρθρα στο ελληνόφωνο internet που πραγματεύονται το ζήτημα της ψηφοφορίας χωρίς να εξετάζουν καν το ζήτημα της νόθης φύσης της είναι πάρα πολλά, και σημαντικό ποσοστό τους βρίσκεται σε μη-διαδραστικά web sites όπως εφημερίδες, όπου δεν επιτρέπονται καν τα σχόλια.

Επιτρέψτε μου να προσθέτω τουλάχιστον τα ταπεινά μου σχόλια σε σχετικά άρθρα σε blogs, στην προσπάθειά μου να δημιουργήσω δημοσιότητα σχετικά με το μοναδικό ίσως άρθρο που εξετάζει την «άλλη πλευρά του νομίσματος.»

Όπως φαίνεται, άνθρωποι που έχουν αρκετή ευφυΐα για να διαχειριστούν ένα ιστολόγιο, τείνουν επίσης να έχουν αρκετή ευφυΐα για να αναγνωρίσουν το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου στους συνανθρώπους τους.

Φυσικά, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.

Υπήρξε ένα ιστολόγιο το οποίο αφιέρωσε τρία άρθρα στο θέμα των «επτά νέων θαυμάτων», πρόσθεσα το συνήθες σχόλιό μου στο καθένα από αυτά, και το σχόλιό μου λογοκρίθηκε και στις τρεις περιπτώσεις. Να σημειωθεί δε, πως τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις, το ιστολόγιο αυτό δεν παρέχει κάποια μέθοδο επικοινωνίας με τον διαχειριστή του πέρα από την ανάρτηση σχολίων, πράγμα που σημαίνει πως κανένας απολύτως τρόπος επικοινωνίας δεν είναι διαθέσιμος προς επισκέπτες των οποίων τα σχόλια λογοκρίνει ο εν λόγω διαχειριστής.

Πρόκειται για το ιστολόγιο «το τετράδιο μου» του οποίου ο διαχειριστής (κάποιος «grhomeboy») φαίνεται να έχει μαύρα μεσάνυχτα από στοιχειώδεις τρόπους καλής διαδικτυακής συμπεριφοράς. Συνιστώ στους πάντες να το αποφεύγουν.

Παραθέτω σύλληψη εικόνας (όπως λέμε και στα Ελληνικά, screen capture) σελίδας του ιστολογίου αμέσως μετά την ανάρτηση σχολίου μου:

moncachier20.jpg

…και σύνδεσμο προς την ίδια σελίδα για να δείτε πως το σχόλιό μου δεν δημοσιεύθηκε ποτέ:

http://moncahier.wordpress.com/2007/07/08/%ce%95%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-7-%ce%b7-%ce%91%ce%ba%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%91%ce%b8%ce%ae%ce%bd%ce%b1%cf%82/

Σχόλια είχα επίσης προσθέσει και σε αυτές τις δύο σελίδες:

http://moncahier.wordpress.com/chant-in-latin/
http://moncahier.wordpress.com/2007/06/12/%ce%a4%ce%b1-%ce%95%cf%80%cf%84%ce%ac-%ce%9d%ce%ad%ce%b1-%ce%98%ce%b1%cf%8d%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%9a%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%97-%ce%91%ce%ba%cf%81%cf%8c%cf%80

…και όσο τα είδατε εσείς, τα είδα κι εγώ. Κρατήστε απόσταση ασφαλείας από αυτό το… ιστομονολόγιο.

Copyright © 2007 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

9 Σχόλια to “Ένα ιστολόγιο προς αποφυγή”

  1. oistros said

    Ακόμα και ιστολόγια όπως το «Greek Alert» και η «Νέα Πνευματική Αντίδραση», τα οποία θα μπορούσε κανείς να πει πως βλέπουν τον κόσμο από ένα πρίσμα ελαφρώς διαφορετικό από το δικό μου, δημοσίευσαν τα σχόλιά μου, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα ύπαρξης της διαφορετικής γνώμης.

    Διαγόρα μήπως μας περνάς για τίποτα εξωγήινους;
    έτσι όπως το παραθέτεις είναι σαν να είναι πρωτοτυπία αυτό που κάναμε…
    λες…ακόμα και αυτοί….δηλαδή ποιό είναι το διαφορετικό πρίσμα που βλέπουμε εμείς τον κόσμο;
    και γιατί ακόμα και εμείς;
    τι είμαστε εμείς;
    πέστο όπως το σκέφτεσαι…
    Σου έχει πει κανείς πως δεν σεβόμαστε την αντίθετη άποψη;
    η επειδή έχουμε κάποιες ανησυχίες για αυτό που εμείς λέμε πατρίδα…σημαίνει και αυτόματα πως κατατασόμαστε στην κατηγόρια των δήθεν φασιστών που έξυπνα έχουν εφεύρει κάποιοι για να προβοκάρουν οτιδήποτε έχει σχέση με Ελλάδα;
    Υποστήριζες…και μπορεί να έχεις δίκιο…δεν ξέρω…το μέλλον θα δείξει πως αυτοί που συμμετέχουν στον διαγωνισμό μπορεί να είναι θύματα εμπορικής εκμετάλευσης…
    έχεις σκεφτεί πως και εσύ μπορεί να είσαι θύμα προπαγάνδας…της προπαγάνδας που επιφύλασει για οποιονδήποτε ασχολείτε με εθνικά θέματα…τον τίτλο του φασίστα…
    μπορεί να το αρνηθείς…αλλά με τα γραπτά σου…αυτο δείχνεις…λες….ακόμα και αυτοί….και ερωτώ…ποιοί;
    οι φασίστες;

  2. minimalist said

    Φαίνεται πως είναι αρκετά έρημο από επισκέψεις ιστολόγιο, οπότε και να δημοσιεύονταν το σχόλιό σου, ποιος θα το έβλεπε;

  3. Αχ, η ιστολογόσφαιρα, όπου άπαξ και αποφασίσεις να ανοίξεις το στόμα σου, ότι και να πεις, κινδυνεύεις να παρεξηγηθείς.

    Αγαπητέ Oistros, σε διαβεβαιώνω πως καμμία απολύτως πρόθεση δεν είχα να θίξω εσένα και τους συνεργάτες σου, ή να έλθω σε αντιπαράθεση μαζί σας, και λυπάμαι αν υπάρχει ενδεχόμενο να φανεί σε κάποιους προσβλητικός ο τρόπος με τον οποίο εκφράστηκα. Σε διαβεβαιώνω επίσης πως δεν κατατάσσω κανέναν στην κατηγορία των φασιστών επειδή έχει πατριωτικές ανησυχίες, αν μη τι άλλο επειδή έχω κι εγώ τέτοιες ανησυχίες, και με ένα τέτοιο σκεπτικό θα έπρεπε να κατατάσσω κι εγώ τον εαυτό μου στην ίδια κατηγορία.

    Δεν έχω καν μπει στη διαδικασία να εξετάσω αναλυτικά ούτε το δικό σου ιστολόγιο, ούτε εκείνο του Ερεβου, έτσι ώστε να είμαι σε θέση να προβώ σε χαρακτηρισμούς, αλλά σε διαβεβαιώνω πως αν είχα την όρεξη και τα αναγκαία στοιχεία για να κάνω κάτι τέτοιο, θα το έκανα χωρίς να μασάω τα λόγια μου με υπαινιγμούς περί δήθεν διαφορετικών πρισμάτων. (Ελπίζω οι Όροι Χρήσης του ιστολογίου μου να καθιστούν απόλυτα σαφείς τις προθέσεις μου ως προς αυτό το ζήτημα.)

    Αυτό που είναι προφανές σε εμένα μετά από μία πρόχειρη σύγκριση των ιστολογίων μας είναι πως έχουμε ελαφρώς διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις, τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο, και επέλεξα να περιγράψω αυτή τη διαφορά ανάμεσά μας ως ελαφρώς διαφορετικό πρίσμα σε μία προσπάθεια να αποδώσω όσο το δυνατόν πιό ευγενικά, πολιτισμένα, αλλά προπάντων πιό πιστά, το μόνο που είμαι σε θέση να πω με σιγουριά· τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

    Τώρα, αυτές οι διαφορετικές μας κοσμοαντιλήψεις είχαν σαν αποτέλεσμα να έχουμε τις ακριβώς αντίθετες προσεγγίσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα των Επτά Νέων Θαυμάτων: το Greek Alert και η Νέα Πνευματική Αντίδραση τάχθηκαν υπέρ του να πάει κανείς να ψηφίσει, ο Διαγόρας ο Μήλιος τάχθηκε κατά. Το ποιός έπεσε θύμα προπαγάνδας είναι αδιάφορο πλέον, αυτό που επιθυμώ να σε διαβεβαιώσω είναι ότι επέλεξα να αναφερθώ στα ιστολόγιά σας ως εξέχοντα παραδείγματα ιστολογίων που δέχτηκαν τη δημοσίευση των αντιφωνούντων σχολίων μου όχι επειδή σας θεωρώ φασίστες και κατά συνέπεια εκπλήσσομαι που δέχεστε την αντιφωνία, αλλά επειδή, σε αντίθεση με πολλούς άλλους ιστολόγους που αναφέρθηκαν στο ζήτημα χωρίς να το πολυσκεφτούν, οι δικές σας θέσεις φαίνονται να απορρέουν από τη γενικότερη κοσμοαντίληψή σας, δηλαδή είναι κατά κάποιο τρόπο θέσεις θεσμικές, πράγμα που σημαίνει ότι το να ανέχεστε τη διαφορετική άποψη στο συγκεκριμένο ζήτημα σας τιμά ακόμα περισσότερο απ’ ότι τιμά εκείνους των οποίων οι θέσεις είναι περιστασιακές, και μπορούν άνετα να πουν «α, ενδιαφέρουσα άποψη, δεν το είχα σκεφτεί, τώρα πλέον δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως η ψηφοφορία ήταν καλή ιδέα.»

    Ας μην ξεχνάμε, τέλος, πως όλα αυτά έγιναν για να αναδείξω τελικά τον παραλογισμό της λογοκρισίας των σχολίων μου από ένα άλλο ιστολόγιο, που δεν φαίνεται να είχε κάποιο προφανή λόγο να κάνει κάτι τέτοιο.

  4. oistros said

    δεκτες οι εξηγήσεις …ευχαριστώ…

  5. omadeon said

    Για μία (νομίζω ισορροπημένη και καινοτομική) ΣΥΝΟΛΙΚΗ προσέγγιση του θέματος «λογοκρισία – ασυδοσία» (κλπ), δείτε την “Πρόταση Νόμου για την Ελευθερία της Διαδικτυακής Έκφρασης”:

    Νομοσχέδιο Ελευθερίας του διαδικτυακού Λόγου 2

    (Προτάθηκε χθες και επίσημα στο φόρουμ των Οικολόγων)

    Καλό μήνα και… καλό μαύρισμα (μπλε και πράσινων)! :)

  6. omadeon said

    Θέλω να συσπειρωθούμε γύρω από αυτό το θέμα που ξεκίνησε ο Διαγόρας, γιατί είναι ΠΟΛΥ περισσότερο σοβαρό από όσο φαίνεται (αγαπητέ Μινιμαλίστα)!

    Εγώ προσωπικά τα έχω ΗΔΗ «φάει στη μάπα».
    1) Υποστήριξα κάποιον που «αποκλείσθηκε δια παντός» από γνωστό «γιγαντο-μπλογκ» ΜΕΓΑΛΗΣ κίνησης.
    2) Σε αυτό το γιγαντο-μπλογκ, ο ιδιοκτήτης του μας ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ να (ξανα-)αναφερθούμε στο θέμα (1).
    3) ΣΕΒΟΜΕΝΟΣ την απαγόρευση (2) -εν τούτοις- μίλησα κατά της λογοκρισίας αυτού του ανθρώπου σε ΑΛΛΟ μπλογκ, όπου άρχισε να συζητείται το θέμα.
    4) Ο ιδιοκτήτης του γιγαντο-μπλογκ θύμωσε με το (3) και με ΑΠΕΙΛΗΣΕ δημόσια ότι θα λογοκρίνει ΚΑΙ εμένα (εξ ολοκλήρου) από το δικό του γιγαντο-μπλογκ ΕΠΕΙΔΗ μίλησα (αλλού) (κόσμια) κατά της λογοκρισίας του προηγούμενου ανθρώπου (που τυχαίνει να είναι ΚΑΙ συγγραφέας ΚΑΙ αξιόλογος).
    5) ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ σαν συνέπεια του (4) ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ από αυτό το (απατηλά δημοκρατικό) γιγαντο-μπλογκ.

    Προσπάθησα να αποφύγω να πω ΠΟΙΟ είναι αυτό το γιγαντο-μπλογκ, αλλά… επειδή ΔΕΝ προβλέπω μεταμέλεια, και (ίσα-ίσα) ο ιδιοκτήτης του ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΗΚΕ τα σχόλιά μας για να κερδίσει δημοτικότητα, ώστε -τελικά- να γίνει και ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ (των Οικολόγων-Πράσινων)… και επειδή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θεωρώ το θέμα ΘΕΣΜΙΚΟ και ΠΟΛΙΤΙΚΟ, σας δίνω και τα ονόματά τους:

    1) Το γιγαντο-μπλογκ όπου… παραμένω αποκλεισμένος (επειδή αντιτάχθηκα στον αποκλεισμό κάποιου άλλου, μιλώντας ΑΛΛΟΥ) είναι η «Καλύβα Ψηλά στο Βουνό».

    2) Ο… ιδιοκτήτης αυτού του γιγαντο-μπλογκ, και… ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ κόμματος (εκπρόσωπός ΜΑΣ στη Βουλή) λέγεται Πάνος Ζέρβας. Τον γνωρίζω προσωπικά (και ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ) τον θεωρούσα φίλο μου.

    3) Θα ΑΠΟΧΩΡΗΣΩ από το κόμμα αυτό (όπου έγινα μέλος το Μάρτιο 2007) αν δεν θω θετική ανταπόκριση στο κείμενό μου για το ίδιο θέμα, που υπέβαλλα και στο φόρουμ των Οικολόγων-Πράσινων χθες, το εξής:
    http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=287

    Τέλος, επειδή στο ψηφοδέλτιο αυτού του κόμματος μπήκε και ο μεγάλος ποιητής μας Νάνος Βαλαωρίτης του απηύθυνα ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ για την άποψή του σε αυτό το θέμα, μέσα στο ίδιο φόρουμ.

    Προσέξτε, και… ΣΥΓΝΩΜΗ για τα κεφαλαία:
    ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ και ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΚΡΙΘΗΚΑΝ ΕΠΑΝΕΙΛΛΗΜΕΝΑ μέσα στην «ΚΑΛΥΒΑ ΨΗΛΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ».
    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ γιατί όλοι είναι «υπνωτισμένοι οπαδοί» του… νέου ΦΥΡΕΡ της Οικολογίας (και Καραμπελιά νούμερο 2) Πάνου Ζέβρα.

  7. omadeon said

    Υ.Γ.
    Αααα… ξέχασα να πω ότι ο αποκλεισμένος αυτός συγγραφέας τελικά… ΠΑΖΑΡΕΨΕ την επάνοδό του στο τζέρτζελο της Καλύβας (διότι είναι ψυχολογικά ΕΘΙΣΜΕΝΟΣ σε αυτό και γιατί έχει… 300 χιλιάδες αναγνώστες εκεί «στο πιάτο» να τον φάνε στη μάπα συνέχεια) και κατάφερε να ΞΑΝΑΜΠΕΙ (παραμένοντας σε καθεστώς «προληπτικής λογοκρισίας» από τον Φύρερ-μπλογκάρχη) αλλά… ΕΓΩ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟΣ γιατι ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗΚΑ, δεν μάσησα τα λόγια μου, κ.ο.κ.

    Αυτό το φαινόμενο δυστυχώς δείχνει και ανωριμότητα ΚΑΙ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ εκ μέρους του συγγραφέα. Αστα να πάνε….

  8. akamas said

    Και άλλο κρούσμα λογοκρισίας; Η κατάσταση δεν πάει άλλο, δεν θα πρέπει να λογοκρίνονται κείμενα παρά μόνο όταν θα είναι υβριστικά και προσβλητικά.

  9. Αντί για σχόλιο, έγραψα ολόκληρο άρθρο: Περί λογοκρισίας στην ιστολογόσφαιρα

Σχολιάστε