Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Παρκάρισμα στο Βέλγιο

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2007/10/24

tow1b.jpgΈνα ζευγάρι έλληνες πήγαν πρόσφατα στο Βέλγιο, και κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής τους ενοικίασαν ένα αυτοκίνητο. (Αυτό δεν είναι ανέκδοτο, είναι πραγματική ιστορία.) Αφότου διεκπεραίωσε τα γραφειοκρατικά και τους έδωσε το κλειδί του οχήματος, η υπάλληλος της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτων τους είπε:

«Είστε Έλληνες, ε;»

«Ναι», απάντησαν.

«Σας παρακαλούμε να πληρώνετε στα πάρκινγκ γιατί αλλιώς το αυτοκίνητο θα το πάρει γερανός.»

Με το που το άκουσαν, τα παιδιά ξέσπασαν στα γέλια. Έμ, δύο επιλογές είχαν, είτε να ξεσπάσουν στα γέλια, είτε να ξεσπάσουν στα κλάματα, και προτίμησαν τη «θετικότερη» εκ των δύο.

Η υπάλληλος τους εξήγησε επίσης πως ακριβώς δουλεύει το σύστημα, έτσι ώστε να μην έχουν καμμία αμφιβολία ως προς την ακριβή έννοια της λέξης «θα», (σε αντιδιαστολή με άλλες έννοιες με τις οποίες οι Έλληνες τείνουν να τη συγχέουν, όπως τις έννοιες των λέξεων «μπορεί», «ίσως», «συνηθίζεται», «πιθανώς», «καμιά φορά», «θεωρητικά», «υποτίθεται», «τάχα μου», κλπ.) γιατί προφανώς στο παρελθόν είχε δει έναν υπολογίσιμο αριθμό Ελλήνων στους οποίους αυτή η απλή (και υπό κανονικές συνθήκες περιττή) προειδοποίηση δεν είχε δουλέψει. Τους έδωσε λοιπόν την επιπλέον επεξήγηση πως «υπάρχει ειδικό όχημα που εκτελεί μονίμως περιπολία ελέγχου όλων των χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης, και το οποίο όταν βρίσκει παράνομα σταθμευμένο αυτοκίνητο του αφήνει προειδοποιητικό μήνυμα το οποίο ΔΕΝ είναι πρόστιμο (δεν διευκρινίστηκε αν είναι αυτοκόλλητο) και ξαναπερνάει μετά από δέκα λεπτά για να δει αν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι εκεί. Αν είναι, τότε καλείται αμέσως ο γερανός.»

Αυτό είναι. Ξεκάθαρα πράγματα. «Πατ-κιούτ», που λένε. Σου λέει ο Βέλγος: «Δεν θέλουμε να παρκάρεις παράνομα. Αν σου συμβεί κάποια έκτακτη ανάγκη, κάνε το, αλλά βέβαια αν είναι έκτακτη ανάγκη δεν θα κρατήσει περισσότερο από δέκα λεπτά. Αλλά αν είσαι ζώο και δεν καταλαβαίνεις τι πάει να πει «απαγορεύεται», εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει πρωτίστως δεν είναι να σου βάλουμε πρόστιμο για να σου πάρουμε τα λεφτά σου, είναι να φύγει το ρημάδι το σαράβαλό σου από την θέση που σταθμεύει παράνομα, γι’αυτό και ερχόμαστε αμέσως με γερανό και το σηκώνουμε.» (Εννοείται πως μετά πληρώνεις και το πρόστιμο, και τα έξοδα του γερανού, και τα έξοδα της μάντρας, κλπ.)

Από τους νόμους και μόνο των άλλων κρατών, και από τον τρόπο με τον οποίο τους εφαρμόζουν, καταλαβαίνει κανείς πως ενώ εμείς στο Ελλαδιστάν δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να λύσουμε βασικά προβλήματα, όπως το που θα βρούμε πεζοδρόμιο να περπατήσουμε για να πάμε απ’το σπίτι μας μέχρι το σούπερ μάρκετ, σε άλλες χώρες οι άνθρωποι έχουν λύσει τα βασικά τους προβλήματα, και ασχολούνται πλέον με άλλου επιπέδου ζητήματα, όπως την αναζήτηση της ιδανικής ρευστότητας για την κρέμα του fondue…

Copyright © 2007 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

17 Σχόλια to “Παρκάρισμα στο Βέλγιο”

  1. akamas said

    Μακάρι οι νόμοι να λειτουργούσαν και στην Ελλάδα, εδώ δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο για να περπατήσουν οι άνθρωποι, ο κάθε βλάκας θεωρεί ότι το αυτοκίνητο είναι μέσον προβολής και μπορεί να το παρκάρει όπου θέλει και χωρίς να υπολογίζει τους συνανθρώπους του.

  2. Kelsos said

    Έχει τύχει πολλές φορές σε κάποια σημεία στην συμπρωτεύουσα να χρειαστεί να περπατήσω στο δρόμο, γιατί το πεζοδρόμιο εκτελούσε χρέη πάρκινγκ…

  3. Μολις γυρισα απο 3 μερες στη Βενετια και βρηκα το σχολιο σας-φαντασθειτε 3 μερες χωρις να ακουσεις ουτε ΕΝΑ μηχανακι,ουτε ΕΝΑ αυτοκινητο!!!Παραδεισος!Βεβαια και εκει δε μπορεις να περπατησεις απ τον κοσμο στα στενα σοκακια,αλλα αυτο εχει αλλη χαρη…

    Το βασικο ειναι αυτο που επισημαινεις:οτι δηλ.ενδιαφερονται πρωτιστως για την ουσια,δηλ.την απελευθερωση του δρομου και οχι για την εισπραξη.Εδω βλεπεις συχνοτατα ενα οχημα να κλεινει επι 3-4 μερες το δρομο,με μια απλη κληση επανω(που ισως και να σβηστει αλλα ελληνικα…)Κανείς δε διαννοειται να το μετακινησει αν δεν εμποδιζει καποιον μεγαλοσχημο.

  4. Ναι, το σκεφτόμουν τις τελευταίες μέρες και προσπαθούσα να ψυχολογήσω τον Βέλγο νομοθέτη (ο οποίος μπορεί να μην είναι καν νομοθέτης, μπορεί να είναι απλά Δημοτικός Σύμβουλος, σε άλλες χώρες ξέρετε η τοπική αυτοδιοίκηση λειτουργεί…) και καταλήγω στο συμπέρασμα πως το σκεπτικό του πρέπει σε γενικές γραμμές να περιλάμβανε τις ακόλουθες σκέψεις: «Έκτακτα περιστατικά συμβαίνουν στον οποιονδήποτε. Δεν θέλω να δίνω στους πολίτες εναύσματα να παραβιάζουν το νόμο, δεν θέλω να βάλω τον πολίτη να χάνει την αξιοπρέπειά του και να παρακαλάει τον τροχονόμο να μην του δώσει κλήση, δεν θέλω καν να βάλω τον τροχονόμο στη δυσάρεστη θέση να ακούει τα παρακάλια ή τους αφορισμούς του καθενός, θα ορίσω λοιπόν μία περίοδο «χάριτος» δέκα λεπτών παράνομου παρκαρίσματος χωρίς πρόστιμο, αρκεί το ίδιο όχημα να μην την επαναλαμβάνει πιό συχνά από μία φορά κάθε Χ μήνες. Αφότου λοιπόν έχω φροντίσει την πιθανότητα της ακούσιας παρανομίας, μπορώ πλέον να δείξω δρακόντειο αυστηρότητα σε εκείνους που θα παρανομήσουν συνειδητά, γιατί θα είναι εντελώς αδικαιολόγητοι.

    Εδώ στην Ελλάδα, αντιθέτως, χαρακτηριστικό της επικρατούσας νοοτροπίας είναι το εξής σκεπτικό: θα βάλω μία πανηλίθια πινακίδα που θα απαγορεύει τη δεξιά στροφή από την Χαλκοκονδύλη στην Πατησίων (κέντρο Αθήνας) χωρίς κανέναν απολύτως λόγο, έτσι ώστε να προκαλέσω τον πολίτη να την παραβιάσει λόγω της προφανούς ηλιθιότητάς της, έτσι ώστε να μπορεί στο τέλος κάθε μήνα να στήνει καρτέρι δέκα μέτρα πιό κάτω ο κάθε τροχομπάτσος που δεν έχει καταφέρει ακόμα να συμπληρώσει τους προβλεπόμενους αριθμούς κλήσεων, (άλλη Ελληνική πρωτοτυπία αυτός ο θεσμός,) για να τις εκδίδει αβίαστα, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να τρέχει ο άνθρωπος να ψάχνει για παραβάτες και να κουράζεται, και να του πέφτει και η κοιλιά που έχει με τόσους κόπους θρέψει. Είμαστε πονόψυχοι, βλέπετε, εμείς οι Έλληνες.

  5. SimonSays said

    Ο προβλεπόμενος αριθμός κλήσεων υπάρχει και στις ΗΠΑ Διαγόρα. Και αν η πατέντα της απαγόρευσης στροφής είναι Ελληνική, εδώ στις ΗΠΑ συχνά πυκνά τη στήνουν στο τέρμα μιας κατηφόρας με ραντάρ για να σιγουρέψουν ότι παραβιάστηκε το χαμηλό όριο ταχύτητας. Συνηθίζεται βέβαια πιο πολύ σε περιοχές μεσοαστικές (suburban) με χαμηλά επίπεδα «σοβαρής» εγκληματικότητας. Στην Ουάσινγκτον πχ οι αστυνομικοί έχουν προτεραιότητα την καταπολέμηση της βίας και τον εξυχνιασμό δολοφονιών και δεν ασχολούνται με κλήσεις σε οχήματα. Στο κοντινό (και πιο ήσυχο) Φαίρφαξ όμως είναι σταθερό εισόδημα για την κομητεία. Απλώς την πατάς την πρώτη φορά και αν είσαι κάτοικος μαθαίνεις τα σημεία προσοχής.

    Το αυτοκόλλητο εμένα με είχε σώσει προσωπικά στη Φιλαντέλφεια (της Πεννσυλβάνια) και το κράτησα για ενθύμιο. Πορτοκαλί φωσφωριζέ παρακαλώ. Ο γερανός θα το είχε πάρει αν περίμενα άλλα 5 λεπτά.

    Σχετικά με τις κλήσεις, το Ελληνικό σύστημα είναι απλώς μεσαιωνικά οπισθοδρομικό και με παντελή έλλειψη σεβασμού στον χρόνο του πολίτη. Με κάθε κλήση εδώ στις ΗΠΑ υπάρχουν δύο οδηγίες:

    1) Πως να πληρώσεις: μέσω διαδικτύου, τηλεφωνικά, ταχυδρομικά με επιταγή κτλ.
    2) Πως να διαμαρτυρηθείς ενώπιον δικαστή: Για τις μικρότερες παραβιάσεις (παράνομο παρκάρισμα πχ)συνήθως μπορείς ταχυδρομικά να στείλεις την δικαιολογία και να την εξετάσει κάποιος για να αποφανθεί. Για τις πιο βαριές κλήσεις μόνο είναι απαραίτητα η παρουσία στο δικαστήριο αν θέλεις να διαμαρτηρηθείς.

    Όσο για τους γερανούς, αν απλώς ο νομοθέτης είχε την ευελιξία τα δώσει το δικαίωμα σε ιδιωτικές εταιρείες να παίρνουν τα σταθμευμένα που εμποδίζουν τη κυκλοφορία και την χρέωση ανάλογου τέλους στον οδηγό τότε ξαφνικά όλα τα οχήματα θα έφευγαν από τα πεζοδρόμια. Μάλλον δεν την έχει στην Ελλάδα την ευελιξία αν κρίνουμε από την ιστορία των ιδιωτικών εταιρειών χρέωσης στάθμευσης που είχαν κλείσει πριν από μερικά χρόνια.

  6. Odin said

    @ Akamas

    Quote:
    =====================================
    Μακάρι οι νόμοι να λειτουργούσαν και στην Ελλάδα, εδώ δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο για να περπατήσουν οι άνθρωποι, ο κάθε βλάκας θεωρεί ότι το αυτοκίνητο είναι μέσον προβολής και μπορεί να το παρκάρει όπου θέλει και χωρίς να υπολογίζει τους συνανθρώπους του.
    =====================================

    Μάλλον δεν έχει που να το παρκάρει και ΠΑΡΟΝΟΜΩΣ το αφήνει όπου γουστάρει, δεν τίθεται θέμα επίδειξης με το παράνομο παρκάρισμα …. , απόδειξη το γεγονός πως όταν βρει ελεύθερη θέση δεν θα το βάλει στο πεζοδρόμιο .
    Ο πεζός όμως που ενώ δεν υπάρχει δρόμος να κυκλοφορήσουν οχήματα (για αυτό υπάρχουν οι δρόμοι, για να κυκλοφορούν οχήματα και οι αστικοί δρόμοι μειώνονται , η κυκλοφορική συμφόρηση αυξάνεται μαζί με τα οχήματα που πληθαίνουν κλπ) ) και ο κάθε βλάξ (ή βλάχος) θεωρεί πως βρίσκεται στο χωριό του ή στον χωματόδρομο που οδηγεί στο χωράφι του παππού και ακόμα και όταν υπάρχει πεζοδρόμιο θα περπατήσει στον δρόμο …. ή διαγωνίως, θα τον διασχίσει … ή θα κάνει σλάλομ ανάμεσα σε οχήματα που μπορεί ακόμη και να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες , που θα γράψει στα @@ του τις διαβάσεις που μπορεί να είναι και λίγα μέτρα παρακάτω… είναι «2 φορές» χειρότερος από τον πρώτο τσέλιγκα που το ανεβάζει στο πεζοδρόμιο , διότι αυξάνει δραματικά τις πιθανότητες για ατύχημα ακόμα και μοιραίο και φυσικά έχει την επιλογή ΣΥΝΗΘΩΣ να περπατήσει πάνω στο πεζοδρόμιο και να ακολουθήσει τους κανόνες όταν διασχίζει τον δρόμο . Ο τσοπάνης είναι παντού τσοπάνης , είτε σαν πεζός είτε σαν οδηγός, ας μην τα βλέπουμε τα πράγματα μονομερώς .
    Το πρόβλημα της βλαχουριάς κατά την συμπεριφορά είτε των οδηγών είτε των πεζών είναι πρόβλημα κουλτούρας , πολιτισμού και ΚΥΡΙΩΣ εκπαίδευσης και δεν εντοπίζεται απλά στους «μαλάκες οδηγούς», όπως είθισται να παπαγαλίζεται γενικώς.

    @ Kelsos

    Quote:
    ===================================
    Έχει τύχει πολλές φορές σε κάποια σημεία στην συμπρωτεύουσα να χρειαστεί να περπατήσω στο δρόμο, γιατί το πεζοδρόμιο εκτελούσε χρέη πάρκινγκ…
    ====================================

    Eλπίζω αυτό να το κάνεις μόνο όταν ο τσέλιγκας έχει καταλάβει το πεζοδρόμιο με το αυτοκίνητό του .
    Πάντως μία κλήση στην τροχαία από τον καθένα μας που διαπιστώνει κάτι τέτοιο και εμποδίζεται να περπατήσει στο πεζοδρόμιο δεν θα ήταν άσχημη ιδέα.
    Επίσης για όσους δεν γνωρίζουν (οι περισσότεροι δηλαδή) , το «πεζοδρόμιο» σαν όρος χρήσης δεν θεωρείται ακριβώς αυτό κάτι το οποίο είναι στρωμένο με πλάκες κλπ. , μπορεί να μιλάμε ακόμα και για ατομικές ιδιοκτησίες όπου η τροχαία δεν έχει αρμοδιότητα να εφαρμόσει τον ΚΟΚ. … πρέπει να γίνει μήνυση από τον ιδιοκτήτη εάν όχημα βρίσκεται παρκαρισμένο σε τέτοιους χώρους κλπ .. και η διαδικασία είναι άλλη εντελώς.
    Για τους πεζούς προσδιορίζεται περίπου στο 1,5 μέτρο (από την άκρη του κράσπεδου και «μέσα») ο χώρος βάδισης .
    Περισσότερα για το τι είναι «πεζοδρόμιο» εδώ: http://www.minenv.gr/1/16/162/16203/g1620310.html

    @ squarelogic

    Quote:
    ====================================
    Μολις γυρισα απο 3 μερες στη Βενετια και βρηκα το σχολιο σας-φαντασθειτε 3 μερες χωρις να ακουσεις ουτε ΕΝΑ μηχανακι,ουτε ΕΝΑ αυτοκινητο!!!Παραδεισος!Βεβαια και εκει δε μπορεις να περπατησεις απ τον κοσμο στα στενα σοκακια,αλλα αυτο εχει αλλη χαρη…
    ====================================

    Πήγαινε και στην Νάπολη φίλε μου , να δεις μηχανάκια και αυτοκίνητα λίγο έξω από το καθιστικό σου , να σχηματίσεις ακριβώς την αντίθετη εικόνα, …. στην Βενετία είναι λογικό να μην δεις και να μην ακούσεις τίποτα.

  7. LoL, Odin, με κάνεις να γελάω. Κοίτα, βλέπω κι εγώ συχνά τους πεζούς των οποίων η συμπεριφορά με κάνει να εύχομαι να πάνε από αυτοκίνητο γιατί αν πάνε από μοτοσικλέτα δεν θα φταίει σε τίποτα ο μοτοσικλετιστής που θα σκοτωθεί μαζί τους, όμως η ύπαρξη αυτών των πεζών είναι αποτέλεσμα μίας αυτοδιαιωνιζόμενης κατάστασης ανάμεσα σε αυτοκινητιστές και πεζούς όπου οι μεν τυραννούν και παραγκωνίζουν τους δε, οι τάδε δίνουν το κακό παράδειγμα στους δείνα, και γενικά ο καθένας γαλουχείται σε ένα περιβάλλον ανομίας, επιθετικότητας, προχειρότητας, άγχους, «λύσεων της ανάγκης», και γενικά τριτοκοσμικής μιζέριας.

    Τώρα, αν αποστασιοποιηθούμε λίγο για να δούμε «τη μεγάλη εικόνα», αν εξετάσουμε τους πεζούς και τους αυτοκινητιστές ως δύο κατηγορίες που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους μέσα σε ένα σύστημα και προσπαθήσουμε να διακρίνουμε ποιοί είναι εκείνοι που ως επι το πλείστον καθορίζουν τη λειτουργία του συστήματος και παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των «άλλων», αυτοί είναι, φυσικά, οι αυτοκινητιστές με τις λαμαρίνες τους, και οι εξαρτώμενοι είναι οι πεζοί, σε ποσοστό που πλησιάζει το 100%.

    Με άλλα λόγια, αν από αύριο όλοι οι κάφροι έλληνες αυτοκινητιστές μεταμορφωνόντουσαν σε αγίους, (λέμε τώρα,) και αν οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια της ελλάδας μεταμορφωνόντουσαν από τη μία μέρα στην άλλη σε «Ευρωπαϊκά εδάφη», (φανταστείτε,) μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα (κάποιοι μήνες, ίσως λίγα χρόνια) θα εναρμονιζόταν και η συμπεριφορά των πεζών. Απ’την άλλη μεριά, αν οι πεζοί αύριο γινόντουσαν άγιοι μονομερώς, αυτό δεν θα είχε καμμία επίπτωση στο κυκλοφοριακό μπουρδέλο που λέγεται Ελλαδιστάν, όσα χρόνια και να περνούσαν, πέρα από μία μικρή μείωση του συνολικού αριθμού ατυχημάτων, λόγω του μηδενισμού του μικρού εκείνου ποσοστού που οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε λάθος του πεζού.

    (Και ακόμα και λάθος να κάνω, και η συμπεριφορά των πεζών να μην εναρμονιζόταν ποτέ, και πάλι πολύ λίγο ρόλο θα έπαιζε αυτό, καθώς η δική τους συμπεριφορά δεν αντιπροσωπεύει παρά ένα πολύ μικρό μόνο μέρος του προβλήματος σε επίπεδο κοινωνίας.)

  8. Odin said

    Eγώ να δεις γέλιο που έριξα διαβάζοντας την πρώτη σου παράγραφο η οποία διαπιστώνει πρόβλημα ΚΑΙ στους πεζούς, στην δεύτερη όμως «πρέπει να αποστασιοποιηθούμε» από την πρώτη διαπίστωση επειδή «κρίνεις» πως οι εποχούμενοι παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των “άλλων” .. βεβαίως ξέχασες να πεις γιατί κρίνεις κάτι τέτοιο και τι σχέση έχει αυτό από την ολότητα και το πολύπλευρον του προβλήματος, στην τρίτη παράγραφο τραβάς μια υπόθεση με σενάρια τραβηγμένα από τα μαλλιά του «Σαμψών», για να φτάσεις σε ένα επίσης αυθαίρετο «συμπέρασμα» προσπαθώντας να στηρίξεις τον ανόητο και στενόμυαλο διαχωρισμό πεζών και οδηγών και να δείξεις «υποτίθεται» τον υπεύθυνο ! (σε αυτό το σημείο μου φύγαν οι καφέδες από την μύτη από το γέλιο).
    Τέλος στη τελευταία σου παράγραφο προσπαθείς να αμβλύνεις κάπως τις εντυπώσεις από τις υπερκοτσανάρες των υποθετικών σου σεναρίων , προσθέτοντας όμως πως όπως και να έχει η συμπεριφορά των πεζών δεν αποτελεί παρά μόνο ένα μικρό μέρος του «κοινωνικού προβλήματος» λες και μιλάμε για το σύνολο των κοινωνικών προβλημάτων ! … εκτός και εάν πράγματι πιστεύεις πως οι εκατοντάδες νεκρών και τραυματιών κάθε χρόνο από τους πεζούς είναι μια μικρή παράμετρος .. που τέλοσπάντων δεν οφείλεται ΚΑΙ στην σκατοκουλτούρα τους (κυρίως σε αυτήν θα πως εγώ) και την παντελή έλλειψη κυκλοφοριακής παιδείας, αλλά σαν γεγονός προκύπτει κατά τεκμήριο από την συμπεριφορά των «κακών οδηγών» !
    Μάλιστα η αστειότητα -όχι μόνο η δική σου- στον διαχωρισμό της μάζας σε πεζούς και οδηγούς χτυπάει «κόκκινο» μιας και δεν αντιλαμβάνεται πως η πλειοψηφία του «εξεταζόμενου δείγματος προς ανάλυση» … περιλαμβάνει την διπλή ιδιότητα και του πεζού και του οδηγού για τους περισσότερους , συνεπώς εάν πραγματικά θέλουμε να δούμε τα αίτια της γενικευμένης μαλακισμένης κυκλοφοριακής συμπεριφοράς θα πρέπει να τα αναζητήσουμε όχι φυσικά στους βλακώδεις διαχωρισμούς που κάνεις εσύ και οι περισσότεροι , αλλά σε πράγματα , καταστάσεις και νοοτροπίες που αφορούν άτομα και μάζες και όχι τις συνεχώς εναλλασσόμενες ιδιότητες είτε του πεζού είτε του οδηγού για το ίδιο υποκείμενο !

    Βεβαίως καταλαβαίνω πως η μοδάτη τάση , είναι οι κακοί εποχούμενοι και οι αδύναμοι και καημένοι πεζοί (ασχέτως εάν μιλάμε για τα ίδια πρόσωπα πλειοψηφικώς) , όμως αυτό που με προβληματίζει είναι γιατί ΕΣΥ έπεσες σε αυτήν την σχιζοειδή αντίληψη της πραγματικότητας , μιας και οι ικανότητές σου να σκεφτείς υπερβαίνουν μακράν τα προκάτ ποιηματάκια και «political correct» παπαγαλίες των πολλών !
    Με απογοήτευσες my friend …. παρόλα αυτά επειδή θεωρώ πως θα σκεφτείς σε δεύτερο χρόνο αυτά που σου είπε ο φίλος σου ο Odin , θα επανεξετάσεις το ζήτημα πιο σοβαρά αυτήν την φορά . :D

  9. SimonSays said

    Συμφωνώ. Ο οδηγός αυτοκινήτου έχει πολύ μεγαλύτερη ευθύνη από τον πεζό μια και το όχημα του είναι πολύ πιο επικίνδυνο για τους υπόλοιπους!

    Δεν λέω ότι και οι πεζοί δεν οφείλουν να προσέχουν, αλλά δεν μπορείς να κυκλοφορείς με ένα μεταλλικό όχημα που ζυγίζει 1000 κιλά σε μια αστική περιοχή χωρίς να ακολουθείς κάποιους κανόνες.

    Όσο για την μεγένθυση των πεζοδρόμιων εις βάρος του οδικού δικτύου γίνεται ακριβώς για να αποθαρρύνονται οι οδηγοί να παίρνουν το όχημα και να στρέφονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κατά την άποψη μου η Αθήνα τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα παίρνει κοντά στα άριστα μια και έχει πολύ μεγάλο δίκτυο σε πάρα πολύ προσιτό κόστος.

  10. akamas said

    Πάντως θέσεις parking υπάρχουν άπειρες και στην Αθήνα και εκεί πηγαίνεις πληρώνεις ως κύριος και παρκάρεις. Υπάρχει ξέρετε μια παροιμία, όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια. Θα πρέπει να καταλάβουν οι οδηγοί ότι δεν είναι οι γαμώ και δέρνω στους ελληνικούς δρόμους και να μάθουν να σέβονται τους ανθρώπους.

  11. Odin said

    @ Simon

    quote:
    ======================================
    Συμφωνώ. Ο οδηγός αυτοκινήτου έχει πολύ μεγαλύτερη ευθύνη από τον πεζό μια και το όχημα του είναι πολύ πιο επικίνδυνο για τους υπόλοιπους!

    Δεν λέω ότι και οι πεζοί δεν οφείλουν να προσέχουν, αλλά δεν μπορείς να κυκλοφορείς με ένα μεταλλικό όχημα που ζυγίζει 1000 κιλά σε μια αστική περιοχή χωρίς να ακολουθείς κάποιους κανόνες.
    =====================================

    Δεν καταλαβαίνω την λογική σας , τι πάει να πει «μεγαλύτερο κατά βάρος ή όγκο » όχημα , άρα «μεγαλύτερη» ευθύνη . Είτε μεγαλύτερο όχημα , είτε μικρότερο όχημα, είτε πεζός υπάρχουν Κ-Α-Ν-Ο-Ν-Ε-Σ οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, και από αυτούς προκύπτουν οι «ευθύνες» και όχι από το μέγεθος ή το υλικό κατασκευής του οχήματος .
    Εάν σου πεταχτεί ο πεζός πίσω από λεωφορείο στα 2 μέτρα για να διασχίσει τον δρόμο ποιος φυσικός Νόμος θα σταματήσει το οποιοδήποτε όχημα με μία ταχύτητα από 20 έως 50 χιλιόμετρα για να μην τον κάνει αλοιφή για κάλους ? .. ακόμα και με την άριστη αντίδραση του οδηγού.
    Όταν βλέπεις πεζούς να περπατούν στον δρόμο αντί στο πεζοδρόμιο γιατί είναι πιο «άνετα»… ποιος έχει την ευθύνη για την ασφάλειά τους ?.. ο οδηγός επειδή οδηγεί «μεταλλικό όχημα» ? … όταν υπάρχουν διαβάσεις ή και φανάρια ακόμα και οι πεζοί στο μπανανιστάν περνούν κατά τεκμήριο από όπου γουστάρουν τον δρόμο χωρίς να ελέγξουν ή ακόμα και τρέχοντας διαγωνίως , ή ακόμα και με εν κινήσει τα οχήματα κάνοντας σλάλομ ποιος φέρει την ευθύνη της ασφάλειάς τους , ο οδηγός πάλι επειδή οδηγεί «μεταλλικό όχημα» ? Στον οδηγό του μεταλλικού οχήματος συνυπολογίζεται ο χρόνος αντίδρασης αλλά και φυσικοί νόμοι που εφαρμόζονται σε κάθε κρίσιμη περίπτωση ? .. η μήπως ο οδηγός είναι πάντα μαλάκας μια και είναι πάντα υπεύθυνος οδηγώντας «μεταλλικό όχημα» μεγάλου βάρους και όγκου και ο πεζός ανεύθυνος και με ανεκτή την μαλακία του επειδή δεν οδηγεί τίποτα πλην του σώματός του ?
    Με αυτές τις λογικές ελπίζουμε πως κάποτε θα αποκτήσουν κυκλοφοριακή παιδεία οι νεο-έλληνες με το ποιος έχει «μεγαλύτερη» και ποιος «μικρότερη» ευθύνη ? .. η μήπως οι παραβάσεις (κάποιες εξ αυτών) είναι ανατριχιαστικά επικίνδυνες ή και θανάσιμες ανεξάρτητα με το εάν αυτές τις κάνουν είτε οδηγοί είτε πεζοί ! ..
    Μήπως το νόημα είναι ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και τηρούμε τους κανόνες και όχι οι ταξινομήσεις του καθενός με τους «μεγαλύτερους» και «μικρότερους» μαλάκες ?

    ======================================
    Όσο για την μεγένθυση των πεζοδρόμιων εις βάρος του οδικού δικτύου γίνεται ακριβώς για να αποθαρρύνονται οι οδηγοί να παίρνουν το όχημα και να στρέφονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κατά την άποψη μου η Αθήνα τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα παίρνει κοντά στα άριστα μια και έχει πολύ μεγάλο δίκτυο σε πάρα πολύ προσιτό κόστος.
    ======================================

    Μα δεν μιλάμε για την μεγέθυνση των πεζοδρομίων που είναι θεμιτή όπου αυτό είναι εφικτό , μιλάμε και για τους άπειρους πεζόδρομους για να βάζουν οι επιχειρηματίες τις καφετέριές τους ή τις υπαίθριες προεκτάσεις των μαγαζιών τους για να κονομάει ο Δήμος , είτε με τέλη είτε με πρόστιμα, μιλάμε για τα δωρεάν παρκινγκ που έχουν εξασφαλίσει διάφορα λαμέρια μπροστά από τα σπίτια τους σε δημόσια περιουσία και αγαθό (πρώην δρόμος που έγινε πεζόδρομος) για αυτό και πίεσαν τους κολλητούς τους στον Δήμαρχο για να κλείσει τους Χ δρόμους και να τους κάνει πεζόδρομους κλπ κλπ
    Μιλάμε ουσιαστικά για τους αστικούς δρόμους που κλείνουν μαζικώς και που πετάνε ή στριμώχνουν τα οχήματα στις κεντρικές αρτηρίες προσφέροντας χαοτικά μποτιλιαρίσματα απίστευτα μεγάλους χρόνους εποχούμενης μετακίνησης και φυσικά δραματική επιβάρυνση της μόλυνσης και της κατανάλωσης καυσίμου !
    Μιλάμε για παρανοικές τεχνικές «ανθρώπινης ζωής στην πόλη» (το μοδάτο και πιασάρικο σύνθημα) χωρίς κυκλοφοριακό σχέδιο και μελέτη , χωρίς πρόβλεψη για το αύριο , χωρίς βιώσιμες εναλλακτικές δημόσιες συγκοινωνίες που όχι μόνο δεν βελτίωσαν την ζωή και την κίνηση στην πόλη , αλλά την μετέτρεψαν σταδιακά απλά σε εβραιοχριστιανική Κ-Ο-Λ-Α-Σ-Η .
    Κατά τα λοιπά η Αθήνα παίρνει «άριστα» ασχέτως εάν οι πλειοψηφία των κατοίκων της έχει λαλήσει με το κυκλοφοριακό της ΧΑΟΣ , ασχέτως εάν κατατάσσεται παγκοσμίως στις χειρότερες πόλεις από πλευράς κυκλοφοριακών συνθηκών , μόλυνσης και ποιότητας ζωής για την πλειοψηφία των κατοίκων της … μάλιστα .

  12. Odin said

    Το δε μέγεθος της παράνοιας δεν έχει όρια σε αυτόν εδώ τον τόπο , διότι μέχρι την δεκαετία του 80 που τα αυτοκίνητα ήταν δραματικά λιγότερα γινόντουσταν απαλλοτριώσεις σε οικόπεδα αλλά και σε ακίνητα για να δημιουργηθούν δρόμοι, τώρα που γίνεται χαμός και έχουν σχεδόν όλοι τουλάχιστον από ένα … κλείνουν δρόμοι , είτε με απαγορευτικά είτε με πεζόδρομους !
    Τι να πω ρε πστ μου ..

  13. @Odin:

    > Eγώ να δεις γέλιο που έριξα […]

    Κοίτα, αν θες να πεις πως δεν αναγνωρίζεις το αυτονόητο σε αυτά που λέω, και αντιθέτως τα βρίσκεις αυθαίρετα, αυτό μπορείς να το πεις και μέσα σε μία μόνο πρόταση, δεν είναι ανάγκη να γράψεις ένα σεντόνι, και μέσα σε αυτό να γίνεισαι εριστικός, σκαιός, επιθετικός, υβριστικός, κλπ. Η τελευταία συμφιλιωτική παράγραφος δεν αναιρεί το γεγονός ότι το σχόλιό σου ξεχωρίζει από όλα τα άλλα σαν τη μυίγα μες το γάλα λόγω της ταραχής που το διέπει και της επιθετικότητας που αναβλύζει από αυτό, πράγμα που δεν σε τιμά, και η μόνη απάντηση που έρχεται κατ’αρχήν στο μυαλό μου (και φαντάζομαι και σε άλλους εκτός από εμένα) είναι ODIN, Η-ΡΕ-ΜΗ-ΣΕ.

    Εν πάσει περιπτώσει, γνωρίζεις πολύ καλά πως στο παρόν ιστολόγιο μπορείς να γράφεις ό,τι θες, και με όποιο ύφος θες, εγώ απλά προσπαθώ να σου δώσω κάποιες συμβουλές που μπορούν να συνοψιστούν με τη φράση «προσπάθησε ο τρόπος με τον οποίο γράφεις να σε τιμά περισσότερο». Φυσικά εσύ κρίνεις αν και κατά πόσο σε απασχολεί το τι θεωρούν κάποιοι άλλοι ως τιμητικό ή μη, και έχεις τον απόλυτο έλεγχο του τι θα κάνεις γι’αυτό, έχε όμως υπόψιν σου πως οι όροι χρήσης στο παρόν ιστολόγιο περιέχουν μεν όλα τα καλά περί πλήρους ελευθερίας του λόγου, αλλά περιέχουν επίσης και την παράγραφο 5, η οποία λέει «Το γεγονός ότι αναρτήσατε ένα σχόλιο δεν συνεπάγεται υποχρέωσή μου να απαντήσω σε αυτό», και φαντάζομαι πως πάνω-κάτω έτσι θα το βλέπουν και οι υπόλοιποι σχολιαστές.

    Τέλος πάντων, το γεγονός ότι δεν βλέπεις το αυτονόητο σε αυτά που έγραψα είναι ατυχές, γιατί α) εγώ νόμιζα πως είναι ηλίου φαεινότερα, β) δεν έχω το χρόνο για να κάθομαι να γράφω πιό αναλυτικές εξηγήσεις, και γ) δεν πιστεύω πως έχω καν την υποχρέωση να τα κάνω πιό λιανά: το ερώτημα του πόσο βαθιά πρέπει να φτάνει μία εξήγηση για να θεωρείται επαρκής είναι φιλοσοφικό. Για κάποιους, αρκούν αυτά που είπα. Για κάποιους δεν αρκούν. Φοβάμαι πως γι’αυτούς που δεν αρκούν, δεν θα αρκέσει ποτέ τίποτα. Τέλος πάντων, μπορούμε αν θες να το συζητήσουμε κατ’ιδίαν, εγώ εδώ θα κάνω απλώς μία ανακεφαλαίωση των όσων ειπώθηκαν, προσφέροντας τις δικές μου θέσεις με περιληπτικό τρόπο χωρίς να προσθέσω κάποια εξήγηση, κρίνοντας πως αυτά που λέω έτσι όπως τα λέω θα πρέπει να αρκούν.

    Υπήρξαν λοιπόν δύο σχόλια, ένα του Akamas και ένα του Kelsos τα οποία κατηγορούσαν τους οδηγούς αυτοκινήτων για το χάλι που επικρατεί στους δρόμους και τα πεζοδρόμια της Ελλάδας, και από αυτά τα δύο σχόλια πιάστηκες για να αντιτάξεις το επιχείρημα ότι οι πεζοί φταίνε επίσης πολύ, και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις είναι «2 φορές» χειρότεροι από τους εποχούμενους, γιατί όπως είπες αυξάνουν δραματικά τις πιθανότητες για ατύχημα. Εγώ δεν θεώρησα πως η θέση σου είναι λανθασμένη, θεώρησα όμως πως έριχνες δυσανάλογα μεγάλο φταίξιμο στους πεζούς, κι έτσι παραδέχτηκα μεν ότι οι πεζοί μπορεί μεν κάποιες φορές να φταίνε, και όταν φταίνε το φταίξιμο είναι θανάσιμο, αλλά έφερα το αντεπιχείρημα ότι η συμπεριφορά τους σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνεται από το υπάρχον σύστημα, δεν το διαμορφώνει, άρα το κατά πόσο φταίνε είναι σχεδόν αδιάφορο, και η λύση του προβλήματος πρέπει να αναζητηθεί σχεδόν αποκλειστικά στον οδηγό, η συμπεριφορά του οποίου (και η ύπαρξη της λαμαρίνας του οποίου) διαμορφώνει το υπάρχον σύστημα.

  14. Odin said

    – Δεν βλέπω από που προκύπτει απαίτηση δική μου να σχολιάσεις τα σχόλιά μου, άρα την «παράγραφο 5» γιατί μου την «υπενθυμίζεις » .. ντεν καταλαβαίνει.
    – Και τι βλέπω ? .. επίκληση στα πιθανά συναισθήματα των «πολλών» (των ομοίων στις απόψεις σου εν προκειμένω) .. είτε κατά την άποψή σου .. είτε κατά την άποψη του αντιθέτου ? … χεχε :)
    – Όσο για τα εριστικά , επιθετικά, σκαιά , υβριστικά κλπ αναζήτησέ τα σε απόψεις του στυλ :
    «ο κάθε βλάκας θεωρεί ότι το αυτοκίνητο είναι μέσον προβολής», ή σε έτοιμες ρουτίνες «ανάλυσης» του στυλ είσαι οδηγός άρα είσαι και μαλάκας κλπ κλπ., αλλά και στον κατατεμαχισμό του φαινομένου ώστε να βρεθούν «θύτες» και «θύματα» κατά την πρωτόγονη αντίληψη, ανάλυση, φρασεολογία και κυρίως «λαική ανάγκη» ..
    – Την τελευταία μου παράγραφο την ερμήνευσες λάθος … δηλαδή ως «συμφιλιωτική», δεν προσπάθησα να «συμφιλιώσω» κάτι … την απορία μου εξέφρασα στηριζόμενος στις πραγματικές δυνατότητές σου να βλέπεις τα πράγματα συνολικά και πολύπλευρα χωρίς να αναμασάς έτοιμα και προκάτ «συνθηματάκια» λαϊκής ή δημοφιλούς κατανάλωσης.
    Λάθος εκτιμήσεις για τους διπλανούς μας κάνουμε όλοι , γιατί όχι και εγώ .. :D

    Αγαπητέ -κατά τα άλλα- φίλε, δεν προτίθεμαι να προχωρήσω σε περαιτέρω κρίσεις, σχόλια ή συζητήσεις γύρω από το concept : «μαλάκες οδηγοί» , νομίζω ότι αυτά που ειπώθηκαν ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΣ από εμένα ήταν αρκετά ώστε να δώσουν μια πιο συνολική και πιο ολοκληρωμένη εικόνα στο «αγαπημένο θέμα» διαφόρων .
    Να με συγχωρείς για την ταλαιπωρία των μακροσκελών μηνυμάτων μου που αποπειράθηκαν να πουν 2 πράγματα παραπάνω από το πως το βλέπει ο καθένας με τους «μαλάκες οδηγούς» που «δεν σέβονται τίποτα» … δεν είχα πρόθεση να κουράσω , είχα πρόθεση να συμπληρώσω, «λυπάμαι» που η φλυαρία μου σε κούρασε τόσο ώστε τα σχόλιά μου τελικά δεν σου προσέθεσαν κίνητρο περαιτέρω προβληματισμών στις επιδερμικές και απλοϊκές απόψεις σου .
    CyAz ..

  15. Το θέμα είναι ότι στο Βέλγιο (όπως και σε όλες τις πολιτισμένες χώρες) κάτω από κάθε πλατεία υπάρχει και ένα ΠΑΡΚΙΓΚ. Οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να παρκάρεις παράνομα, και να εμποδίσεις τους πεζούς ή τα οχήματα.

    Η σουρεαλιστική κατάσταση που επικρατεί στις ελληνικές πόλεις είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ δικό μας προνόμιο. Οι υπόλοιπες χώρες είτε είναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ (όπως το Βέλγιο), είτε είναι πιό φτωχές, οπότε ΔΕΝ έχουν τόσα πολλά αυτοκίνητα….

    Σ:((((((((

  16. stardust30 said

    @Διαγόρας
    Ελπίζω κάποτε να γίνει και στην Ελλάδα κάτι ανάλογο.
    @Odin
    Το θέμα του blog ήταν (αν θυμάσαι) για το πάρκινγκ και το κάτα πόσον στο Βέλγιο εφαρμόζουν τους νόμους περί αυτού. Τέλος πάντων..
    Πρέπει να χεις πατήσει πολλούς πεζούς -αν αναλογιστώ- αυτά που γράφεις. Μόνο που σκέψου και λίγο πως είμαστε όλοι μας πεζοί (όπως και πολλοί γέροι, παιδιά,μητέρες), ενώ οι οδηγοί το 40% ίσως και λιγότερο. Το 99,9% των ελληναράδων οδηγών ΔΕΝ σέβονται τις διαβάσεις των πεζών, ενώ το 100% των πεζών ΔΕΝ μπορεί να μη σεβαστεί τον δρόμο των αυτοκινήτων. Απλά ο ελληνάρας οδηγός βασίζεται στον τσαμπουκά της αυτοκινούμενης λαμαρίνας του για να διεκδικήσει το «δίκιο» πάνω στο δρόμο ΚΑΙ πάνω στο πεζοδρόμιο. Κάνε στην άκρη να περάσω, μη σε στείλω να μετράς ραδίκια-το μοτό του ελληνάρα οδηγού (και δυο φορές αυτού που οδηγεί 4Χ4). Στο Λονδίνο που είχα πάει, έτσι και κατέβαζα το πόδι στο δρόμο (είχε δεν είχε διάβαση) τα αυτοκίνητα ΣΤΑΜΑΤΟΥΣΑΝ (λες να φοβόντουσαν την γρατζουνιά που θα πάθαιναν αν έπεφταν πάνω μου;). Βλέπεις καμία σύγκριση των βρετανών οδηγών με τον εαυτό σου; Αρχή άνδρα δείκνυσι φίλε μου.

  17. stratis_vip said

    Επειδή με τρελαίνει η «κυκλοφοριακή αγωγή» και η «παιδεία» και όλα τα συναφή που ο κάθε ένας πιπιλίζει για να δικαιολογήσει το ότι αυτός είναι ο άρχοντας του δρόμου, παραθέτω ατόφιο το άρθρο #39 του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Άγνοια του παρόντος άρθρου, ακυρώνει άμεσα όλες τις προτροπές για τους «βλάχους» (τρομάρα σου) που πρέπει να πάνε να μορφωθούν.

    Αρχή παράθεσης

    ΑΡΘΡΟ 39 : Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς

    1. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

    Τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1,17 παρ. 3 περίπτωση στ’ και 19 παρ. 1 του παρόντος Κώδικα, όπου σε οδοστρώματα υπάρχουν διαβάσεις πεζών, οι οποίες έχουν σημανθεί με πινακίδες ή διαγραμμίσεις και η κυκλοφορία των οχημάτων ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή τροχονόμους, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται:

    α) Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν ή όταν τυφλοί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν το λευκό μπαστούνι τους, για να δείξουν ότι πρόκειται να διασχίσουν την οδό ή όταν τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα πρόκειται να διασχίσουν την οδό. Όταν επιτραπεί να προχωρήσουν, να μη διακόπτουν ή παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι οποίοι έχουν ήδη εισέλθει και προχωρούν στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα.

    β) Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους.

    2. Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλοφορία των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή με τροχονόμο, οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με ταχύτητα τόσο μικρή ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς που τη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε αυτήν και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους για να επιτρέπουν τη διέλευση των πεζών.

    Σε σημασμένους με ειδική σήμανση πεζοδρόμους, τα οχήματα τα οποία επιτρέπεται να εισέλθουν σε αυτούς οφείλουν να κινούνται με ταχύτητα βαδίσματος και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς. Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων επιβάλλεται να παραχωρούν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών, όταν σε αυτές κινούνται πεζοί ή ποδηλατιστές αντίστοιχα.

    3. Σε περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας εφαρμόζονται οι εξής ειδικοί κανόνες:

    α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται.

    β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οπαία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.

    γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαία πρέπει να σταματούν.

    δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων.

    ε) Απαγορεύεται η στάθμευση, εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης.

    στ) Σε διασταυρώσεις, Χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού.

    4. Οι οδηγοί, οι οποίοι πρόκειται να στρίψουν σε άλλη οδό στην οποία δεν υπάρχουν σημασμένες με πινακίδες διαβάσεις πεζών ή διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, υποχρεούνται να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς, οι οποίοι στις περιπτώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του παρόντος Κώδικα, έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα της οδού, στην οποία πρόκειται να εισέλθουν οι οδηγοί και σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά.

    5. Οι οδηγοί που προτίθενται να προσπεράσουν από δεξιά, όταν αυτό επιτρέπεται, όχημα δημόσιων συγκοινωνιών, που βρίσκεται σε στάση σε καθορισμένο σημείο, υποχρεούνται να σταματούν, για να επιτρέπουν την αποβίβαση ή επιβίβαση των επιβατών.

    6. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ.

    …τέλος παράθεσης

    Όταν το προηγούμενο αιώνα, πήρα το δίπλωμα οδήγησης στο χωριό μου, ο δάσκαλος μου είχε τονίσει, μεταξύ άλλων, ότι «το τραίνο και ο πεζός έχει πάντα προτεραιότητα».

    Μη ξεχνάμε ότι ο οδηγός είναι και πεζός και ότι: «στο νεκροταφείο, από δεξιά βάζουνε αυτούς που έχουν προτεραιότητα και από αριστερά αυτούς που δεν έχουν».

    Τώρα όλα τα άλλα, είναι «σε δουλειά να βρισκόμαστε».

Σχολιάστε