Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Επιστήμη εναντίον Πίστης

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/06/12

Το σημερινό ανοσιούργημα είναι μετάφραση ενός πολύ γνωστού που κυκλοφορεί στα αγγλόφωνα διαδίχτυα.

Κάντε κλικ για μεγέθυνση.
Η αντιγραφή είναι ελεύθερη.

Δυσκολεύτηκα κάπως, αλλά τελικά βρήκα την ακριβή προέλευσή του πρωτότυπου, είναι από το wellingtongrey.net – miscellanea – science vs. faith.

Περιγραφή της εικόνας για τους τυφλούς και για τις μηχανές αναζήτησης:

Η εικόνα δείχνει δυο διαγράμματα ροής. Το ένα διάγραμμα έχει τίτλο «Επιστήμη» και περιέχει τα εξής βήματα: 1: Αρχή. 2: Βρες μια ιδέα. 3: Εκτέλεσε πείραμα. 4: Υποστηρίζεται η ιδέα από το αποτέλεσμα; αν ναι, προχώρα στο 5, αν όχι, επίστρεψε στο 2. 5: Η θεωρία γεννιέται. 6: Χρησιμοποίησε τη θεωρία για να κατανοήσεις καλύτερα τον κόσμο. 7: Ανακάλυψε νέα στοιχεία. 8: Μπορεί να τροποποιηθεί η θεωρία για να εξηγήσει τα νέα στοιχεία; αν ναι, προχώρα στο 9, αν όχι, προχώρα στο 10. 9: Βελτίωσε τη θεωρία, επίστρεψε στο 6. 10: Φτου κι απ’ την αρχή, επίστρεψε στο 2.  Το δεύτερο διάγραμμα έχει τίτλο «Πίστη» και περιέχει τα εξής βήματα: 1: Αρχή 2: Βρες μια ιδέα 3: Αγνόησε αντιφατικά στοιχεία. 4: Κράτα την ιδέα για πάντα. 5: Τέλος.

Κάτω-κάτω με πολύ διακριτικά γράμματα λέει wellingtongrey.net μετάφραση / translation https://diagoras.wordpress.com – η αντιγραφή είναι ελεύθερη.

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

55 Σχόλια to “Επιστήμη εναντίον Πίστης”

  1. Στο έργο τούτο έχω κάνει για πρώτη φορά χρήση του νέου τρόπου με τον οποίο λέω να υπογράφω από εδώ και πέρα τα δημιουργήματά μου. Για περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για τη σχετική συζήτηση, δείτε εδώ: Δημιουργική Χασαπική – σχόλιο 18

  2. Αν και μετά το πάθημά μου τη βρίσκω υπερβολικά διακριτική την υπογραφή σου, αφού κατέληξες, βάζε την τουλάχιστον σε σημείο που δεν μπορεί να την κόψει κάποιο ψαλίδι. Εν προκειμένω, ανάμεσα στις ενδείξεις Επιστήμη/Πίστη και στα κυρίως γραφήματα.

    ΥΓ: δεν ξανασκέφτεσαι τη διαφανή υδατοσήμανση;

  3. Αγαπητέ Διαγόρας ο Μήλιος για το θέμα επιστήμης ίσως να γνωρίζεις, δεν μπορώ να ξέρω. Για το θέμα όμως της πίστης νομίζεις ότι είναι ειδήμον ώστε να κανείς τέτοιες συγκρίσεις; Προσωπικά αγαπητέ δεν με έχεις πείσει.
    Όλοι πλέον γνωρίζουν ότι η πίστη και η επιστήμη δεν συγκρούονται αλλά συμβαδίζουν. Απλά η δεύτερα έχει όρια και όχι γιατί ακόμα δεν έχουμε πολλές ανακαλύψεις, αλλά λόγο της φύσεως της. Η πρώτη έχει βάση το Θεό και ότι έχει να κάνει με αυτόν είναι ανώτερο από κάθε τι.

  4. Βίασες πάλι τις έννοια της λέξης «όλοι». Την καταπάτησες, την διαστρέβλωσες, της έφερες το πάνω κάτω και το μέσα έξω, της κατέστρεψες το είναι, διέπραξες ασέλγεια εις βάρος της. Αυτό που εσύ λες «όλοι» στην πραγματικότητα είναι «ένα μάτσο εγκεφαλοπαθείς σαν κι εσένα που έχουν μηδαμινή ιδέα περί του κόσμου, αλλά μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους.»

  5. Αγαπητέ Διαγόρας ο Μήλιος έχει σημασία τι είναι για εσένα προσωπικά όλοι οι άνθρωποι ή η πραγματικότητα;

  6. Νικόλαος said

    Ίσως θα ήταν πιο «εύπεπτο» στα ελληνικά με απρόσωπες εκφράσεις; Για παράδειγμα, αντί για «Ανακάλυψε νέα στοιχεία», να μπει «Ανακάλυψη νέων στοιχείων» κλπ; Η προστακτική ξενίζει λίγο.

    Όσο για τις αρλούμπες του Ορθόδοξου:

    Κάνεις δηλώσεις χωρίς να τις υποστηρίζεις. Παραδείγματος χάριν, εγώ δηλώνω ότι ο θεός σου δεν υπάρχει, και το υποστηρίζω (αν και δεν χρειάζεται) λέγοντας ότι δεν έχω δει ενδείξεις ή αποδείξεις της ύπαρξής του. Εσύ λες ότι συμβαδίζει επιστήμη και «πίστη», κάτι το οποίο είναι αρλούμπα πολλών μεγατόνων, και δεν το υποστηρίζεις καν, παρά μόνο με τις λέξεις «Όλοι πλέον γνωρίζουν». Η επιστήμη βαδίζει, ενίοτε κάνει άλματα. Η πίστη δεν κάνει τίποτα εκτός από το να αποτελεί τροχοπέδη για όσα επηρρεάζει, καθώς το όλο σύστημα σκέψης της θρησκείας / πίστης / θεολογίας βασίζεται στην άρνηση ή στην παρερμηνεία της πραγματικότητας. Άρα, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να πάψεις να λες ανακρίβειες, και να εξετάσεις προσεκτικότερα την πραγματικότητα γύρω σου.

    Και μία παρατήρηση για το γλωσσικό σου επίπεδο, την οποία πιστεύω δικαιούμαι να κάνω: Μάθε ελληνικά, ΑνΟρθόγραφε. Γράφεις που γράφεις αρλούμπες, τις γράφεις και ανορθόγραφες…

  7. Θα με ενδιέφερε να ακούσω κι άλλες απόψεις πάνω στο θέμα της χρήσης της προστακτικής έναντι χρήσης απρόσωπων εκφράσεων που πρότεινε ο Νικόλαος. Προσωπική μου άποψη είναι ότι οι απρόσωπες εκφράσεις είναι εξαιρετικά περιοριστικές, παράγουν μακρύτερες προτάσεις, και προκαλούν κωμικοτραγικές καταστάσεις με αμαξοστοιχίες γενικών επί γενικών. Νομίζω ότι από τότε που άρχισαν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές οι Έλληνες, γίνεται μια εξωφρενική κατάχρηση των απρόσωπων εκφράσεων, και η ανικανότητα του Έλληνα να δεχθεί την προστακτική ως λύση όλων αυτών των προβλημάτων δείχνει κάποια συντηρητικότητα, και κάποια ανασφάλεια. Βέβαια, αν αυτή η οδός είναι παρ’ όλα αυτά η μόνη «εύπεπτη» στα ελληνικά, οφείλω να την ακολουθήσω. Είναι όμως έτσι;

    Όσο για την ανορθογραφία του «Ορθόδοξος», άσε τον κακομοίρη, έτσι κι αλλιώς υπάρχουν και αρκετοί ανάμεσά μας που δεν πάνε πίσω.

  8. Δημοσθένης said

    Η επιστήμη είναι αντίθετη από τη θρησκεία γιατί πολύ απλά προϋποθέτει υλιστική αντίληψη του κόσμου. Δηλαδή όταν παρατηρήσουμε ένα φαινόμενο, έχοντας ως προϋπόθεση ότι δεν οφείλεται σε θεϊκές δυνάμεις, ψάχνουμε τα φυσικά αίτια που το προκαλούν. Αυτά επειδή έχω ακούσει και από «επιστήμονες» ότι η επιστήμη και η θρησκεία πάνε μαζί.

    Η χρήση απρόσωπων εκφράσεων ή προστακτικής μάλλον εξαρτάται από το ύφος που θέλεις να δώσεις στον αλγόριθμο. Θέλεις να τονίσεις τη διαφορά σκέψης μεταξύ θρησκείας-επιστήμης, ή θέλεις να το παρουσιάσες σαν έναν χιουμοριστικό οδηγό του τύπου «σκέψου και εσύ σαν επιστήμονας/πιστός». Κατά τη γνώμη μου στην πρώτη περίπτωση ταιριάζουν απρόσωπες εκφράσεις και στη δεύτερη προστακτική.

  9. giorugosu said

    Αγαπητέ Ορθόδοξε,
    ρίξε μία ματιά εδώ φίλε:

    Που θα μας πεις ότι συμβαδίζουν κιόλας… εκτός και αν θεωρείς επιστήμονα τον δεξί ψάλτη που μας έκανε θρησκευτικά στο σχολείο!

  10. Shipwrecked Frontier Pioneer said

    Υπάρχει γενικά η άποψη ότι στα διαγράμματα ροής χρησιμοποιούνται ρήματα για να εκφράσουν ενέργειες (άρα, χρειάζεται προστακτική στο συγκεκριμένο). Επίσης, οι κόμβοι επιλογής (ναι/όχι) πρέπει να είναι ρόμβοι, όχι παραλληλόγραμμα.

    Τεχνικές μπούρδες είναι αυτά βέβαια, το σημαντικό είναι το μήνυμα του γραφήματος
    :D

  11. cyrus said

    Η νέα ελληνική είναι κατεξοχήν ρηματική γλώσσα. Ο Διαγόρας έχει δίκιο: η χρήση απρόσωπης σύνταξης εδώ θα δημιουργούσε πρόβλημα. Πρότείνω και την εναλλακτική λύση της οριστικής (βρίσκω μια ιδέα, εκτελώ πείραμα, κ.τ.λ.) — αλλά η προστακτική δεν είναι καθόλου άσχημη.

  12. ΑΠΟΚ.17;16 said

    Από πλευρας πιθανοτητων δυο πραγματα μπορει να ισχυουν : Ή Υπαρχει Θεος Ή ΔΕΝ Υπαρχει

    Και μεις μπορουμε «Η να ζουμε σαν να Υπαρχει Θεος (με τις απαιτησεις του ,τους κανονες του κλπ.) Ή να ζουμε σαν να ΜΗΝ Υπαρχει Θεος.

    Κοιταξτε πώς ο Πασκάλ, πατερας της θεωριας Πιθανοτητων κλπ, τα χειριστηκε αυτά για να δειξει ότι
    ΠΡΕΠΕΙ να ζουμε σαν να Υπαρχει Θεος.

    1. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ 2.ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ
    Α) ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΘΕΟΥ Περιπτωση 1Α Περιπτωση 2Α
    (και ζω αναλογα εννοειται)
    Β) ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΘΕΟΥ Περιπτωση 1Β ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2Β !!

    Περιπτωση 1Α=ΠΙΣΤΕΥΩ, αλλά δεν υπαρχει.
    Τοτε θα ζησω τα λιγα μονο χρονια της ζωης μου με σωστες αρχες, φιλους κλπ και τελος…

    Περιπτωση 2Α=ΠΙΣΤΕΥΩ, ΚΑΙ Υπαρχει.
    Όλα καλα όπως εμεις το ζουμε και το αντιλαμβανομαστε τωρα ΣΥΝ την Απεραντη
    Ευλογια της Αιωνιοτητας.

    Περιπτωση 1Β= ΟΥΤΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ,ΟΥΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ….οπότε…

    Αλλά !!!! ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2Β : ΔΕΝ πιστευω ,αλλά ΥΠΑΡΧΕΙ !!!
    Τότε χανω ,περαν της ποιοτητας ενός μικρου παροντος, ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΗ
    ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ !!!!!= Τ Ε Ρ Α Σ Τ Ι Ο , ΑΠΕΙΡΩΣ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ!!!

    ΓΙΑ αυτό, κατεληξε αυτος ο πατερας της θεωριας Πιθανοτητων, ΣΥΜΦΕΡΕΙ από ΚΆΘΕ ΑΠΟΨΗ
    να ζουμε ΣΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ εστω και αν δεν καταλαβαινουμε καποια πραγματα !!!

  13. Δημοσθένης said

    Το μόνο που αποδεικνύει είναι ότι και μεγάλα μυαλά μπορούν να που βλακείες. Φαντάζεσαι να λατρεύεις το χριστό σε όλη τη ζωή σου και να αποδειχθεί ότι ο αλλάχ είναι ο αληθινός;

    Φυσικά αν πιστεύεις και δεν υπάρχει δε ζεις μια χαρά, αλλά σε μια αυταπάτη και σίγουρα όχι με σωστές αρχές. Για τους φίλους είναι σχετικό. Αν σε αγαπάνε επειδή νομίζουν ότι θα πάνε στον παράδεισο δεν είναι φίλοι.

    Πέρα από αυτά όμως, τέτοια θεώρηση είναι άκρως αντιφιλοσοφική και αντιεπιστημονική καθώς δεν ψάχνει την αλήθεια αλλά το συμφέρον.

  14. geysser said

    Το περίμενα ότι κάπου εδώ θα έσκαγε και η φόλα του Pascal – γνωστότερη και ως «Στοίχημα του Pascal».

  15. Ναι, αλλά πρόσεξε: από ποιόν έσκασε η φόλα του Pascal; από τον «Απόκ»!

    Αποκ φορ πρέζιντεντ!

    Απόκ, λυπάμαι αν θα σου καταστρέψω το όνειρο, αλλά το ζήτημα το έχω αναλύσει εδώ: Ο Χόμερ Σίμπσον απαντά στο Στοίχημα του Πασκάλ

  16. geysser said

    Εμ, από ποιόν άλλον;Ή από τον ΑΠΟΚ ή από τον Ορθόδοξο – γαρνιρισμένο βέβαια με μπόλικη θεολογική σάλτσα.

  17. Οι άπιστοι προς το Θεό άνθρωποι πέφτουν σε πολλές παγίδες. Μια και βασική από αυτές είναι το ότι πιστεύουν ακράδαντα και “χωρίς καμιά απόδειξη” ότι δεν υπάρχει Θεός και θεωρούν ότι με το να υποστηρίζουν ότι δεν τον έχουν γνωρίσει … επιχειρηματολογούν. Η αλήθεια είναι ότι εάν ένας από εμάς δεν νιώσει την παρουσία Του, είναι σχετικά δύσκολο να τον αποδεχτεί. Είναι ίσως η φύση μας τέτοια.
    Στην περίπτωση αυτή όμως κάθε άτομο που δεν έχει δει κάποια ένδειξη ή απόδειξη ύπαρξης Του ευθύνεται ο ίδιος, δεδομένου ότι ο Θεός μας είναι υπαρκτός και δίνει σε όλους μας την ίδια βοήθεια.
    Εάν δεν τον έχουμε γνωρίσει πρέπει να αντιληφθούμε ότι αίτιοι αυτής της άγνοιας είμαστε εμείς οι ίδιοι και κανένας άλλος. Γι’ αυτό το λόγο επιμένουμε συνεχώς λέγοντας πως είναι αναγκαίος ο “πνευματικός αγώνας”. Κάθε άνθρωπος που θέλει να γνωρίσει τον Θεό θα τον γνωρίσει, δεν γίνετε διαφορετικά. Όσοι ζουν μακριά Του ας πάψουν να βρίσκουν εύκολες δικαιολογίες, ας πάψουν να καταδιώκουν την αλήθεια με κάθε τρόπο και ας εξετάσουν τον εαυτό τους διότι έχει ειπωθεί:

    Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν· ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε· κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν. 8 πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιγήσεται. 9 ἢ τίς ἐστιν ἐξ ὑμῶν ἄνθρωπος, ὃν ἐὰν αἰτήσῃ ὁ υἱὸς αὐτοῦ ἄρτον, μὴ λίθον ἐπιδώσει αὐτῷ; 10 καὶ ἐὰν ἰχθὺν αἰτήσῃ, μὴ ὄφιν ἐπιδώσει αὐτῷ; 11 εἰ οὖν ὑμεῖς, πονηροὶ ὄντες, οἴδατε δόματα ἀγαθὰ διδόναι τοῖς τέκνοις ὑμῶν, πόσῳ μᾶλλον ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς δώσει ἀγαθὰ τοῖς αἰτοῦσιν αὐτόν;

  18. «Ορθόδοξος», σε παγίδα έπεσες μέσα εσύ ολόκληρος όταν ήσουν μικρός!

    Το κατά πόσο πιστεύουμε «ακράδαντα» ότι δεν υπάρχει θεός εσύ δεν το ξέρεις, οπότε πρόσεχε τα λόγια σου. Στο Δίκαιο καθώς και στη Φιλοσοφία το βάρος της απόδειξης πέφτει πάντα στον ισχυριζόμενο. Στην προκειμένη περίπτωση ο ισχυρισμός είναι ότι «υπάρχει θεός», και ο κάθε λογικός άνθρωπος οφείλει να απορρίψει αυτό τον ισχυρισμό επειδή δεν υπάρχει ούτε μόριο απόδειξης περί της υπάρξεως οποιουδήποτε θεού. Αυτό άλλωστε δεν θα μπορούσε να δουλέψει διαφορετικά, καθώς μόνο η ύπαρξη πραγμάτων μπορεί να αποδειχθεί, ενώ η απόδειξη μη ύπαρξης είναι λογικά αδύνατη.

    Δεν είμαστε εμείς λοιπόν που οφείλουμε να παρέχουμε την παραμικρή απόδειξη περί της μη-ύπαρξης θεού, εσείς είστε που οφείλετε να παρέχετε αποδείξεις περί της υπάρξεώς του. (Καλή τύχη μ’ αυτό.)

  19. Δημοσθένης said

    Αν θέλεις να κάνεις όλους να πιστέψουν στο θεό υπάρχει ένα πολύ απλό ξόρκι.
    3,5 πόδια βατράχου, 4,7 δόντια νυχτερίδας, 2,25 μάτια κουκουβάγιας, μισό κέρατο μονόκερου, ένα φτερό της σφίγγας. Όλα αυτά πρέπει να τα βράσεις για 1 ώρα σε γάλα πουλιού.
    Πιάνει πάντα. Δε μπορείς να φανταστείς τη δύναμη έχει η μαγεία!

  20. Αντώνης said

    @Ορθόδοξος:
    Γι’ αυτό το λόγο επιμένουμε συνεχώς λέγοντας πως είναι αναγκαίος ο “πνευματικός αγώνας”.

    Αν με «πνευματικό αγώνα» εννοείς την μετα βδελυγμίας απόρριψή οποιασδήποτε ορθολογιστικής θέσης και κουκούλωμα των ερωτημάτων που προκύπτουν απο τις έκδηλες αντιφάσεις της θρησκείας με το σεντόνι της «απομάκρυνσης απο το θεό» της «έλλειψης πίστης» και της «αδυναμίας κατανόησης του μεγαλείου του θεού», τότε φυσικά και απαιτείται.

    Όμως αυτό δεν κάνει αληθινή την ύπαρξη του θεού, μια χαρά μπορεί να είναι και δημιούργημα της ανθρωπότητας, σωστά?

  21. Αντώνης said

    Δημοσθένη, κέρατο απο μονόκερο δεν έχω. λέω να πάρω το κέρατο του γείτονα, για πές μου την άποψη σου :)

    (αν ακούσετε για καμιά περίεργη κλοπή/βανδαλισμό στο ζωολογικό πάρκο, να ξέρετε οτι απο αυτό το blog ξεκίνησε!)

  22. Μια ακόμα παγίδα που πέφτουν οι άπιστοι προς το Θεό άνθρωποι, η οποία είναι θεωρώ και από τις κυριότερες, είναι το ότι προσπαθούν να πλησιάσουν τον Θεό με τον τρόπο που έχουν μάθει να παρατηρούν τον υλικό κόσμο. Λογικό και επόμενο έτσι είναι να αποτυγχάνουν συνεχώς και δυστυχώς να βρίσκονται μέσα στην άγνοια και τα αναπάντητα ερωτηματικά.
    Θεωρούν κατά ένα περίεργο τρόπο πως από την στιγμή που οι ίδιοι δεν έχουν βιώσει κάτι Θείο, αυτό σημαίνει απαραιτήτως ότι ο Θεός γενικά δεν υπάρχει … και δεν βάζουν τον καλό λογισμό στο μυαλό τους. Δεν σκέφτονται λ.χ. ότι για να συμβαίνουν τόσο θαύματα και τόσα περιστατικά καθημερινά σε όλο τον κόσμο που μαρτυρούν την πρόνοια του Θεού, ίσως να συμβαίνει κάτι που αυτοί προσωπικά δεν το βλέπουν, αλλά με ένα παιδικό πείσμα θα έλεγε κανείς και απορρίπτοντας αβάσιμα κάθε τι που βλέπουν ή ακούν κρατούν, τη δική τους παράλογη στάση.

    Το θέμα δεν είναι δηλαδή ότι δεν υπάρχουν πράγματα που αποδεικνύουν κατ’ εμέ την ύπαρξη του Θεού, αλλά αυτή η παράλογη στάση ορισμένων να μη δέχονται τίποτα ως απόδειξη ή έστω ως πηγή προβληματισμού! Είναι σαν να έχεις ένα παιδάκι και να προσπαθείς να το πείσεις για κάτι …
    Ο Θεός υπάρχει και μας παρακολουθεί συνεχώς. Η παρουσία Του γίνετε με πολλούς τρόπους αντιληπτή, αλλά εάν εμείς ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ να τον δούμε, σαφώς και δεν θα τον δούμε. Όσοι όμως επιθυμούν να τον γνωρίσουν, τον γνωρίζουν …

  23. ΥΓ

    Πραγματικά Διαγόρας ο Μήλιος δεν περίμενα να φτάσεις και στο σημείο να αλάζεις τελείως την διεύθυνση του ιστολογίου μου, ώστε να μην μπορεί να την βρει κάποιος αναγνώστης σου. Δεν περίμενα ότι η παρουσία μου στο Internet θα ενοχλούσε τόσο πολύ κάποιους …
    Φαντάζομαι ότι θα ενοχλείσαι πολύ που η διεύθύνση μου είναι μέσα στα «Πολυακολουθημένα» σου …

    Δεν χρειάζεται αγαπητέ κακία … τις απόψεις μας απλά καταθέτουμε στο έχω πει πολλές φορές αυτό.

  24. Δημοσθένης said

    Με έπιασες αδιάβαστο. Το πιθανό αποτέλεσμα είναι πίστη σε άλλο θεό, αντί του γιαχβέ. Κέρατο του γείτονα ίσως οδηγεί σε λατρεία του Πάνα.

  25. nilo said

    @»Ορθόδοξος». Αρχικά νόμιζα ότι έκανες πλάκα lol

  26. «Ορθόδοξος», σχόλιο 22:

    Δεν υπάρχουν θαύματα, ούτε «περιστατικά», και δεν υπάρχει απολύτως τίποτα που να μαρτυρά «την πρόνοια του θεού». Το μόνο που υπάρχει είναι η βδελυγμία με την οποία διάφοροι απολογητές σαν κι εσένα, «Ορθόδοξος», αναμασούν τον δογματισμό τους, και αυτό βέβαια δεν δείχνει την ύπαρξη κάποιου θεού, παρά το μέγεθος της ανθρώπινης βλακείας. Ή ίσως και τη στεναχώρια σας που καθώς ο κόσμος σιγά-σιγά ξυπνάει χάνετε τα προνόμιά σας, την εξουσία σας, και τον πλούτο σας.

    Έγραψες: «Όσοι όμως επιθυμούν να τον γνωρίσουν, τον γνωρίζουν». Όπως επεσήμανα και αλλού, αυτή η στρεβλή αντίληψη είναι ο ορισμός της αυθυποβολής και της αυταπάτης. Για δεύτερη φορά λοιπόν παραδέχεσαι με δικά σου λόγια πως αυταπατάσαι.

    17:34

    Αντώνη, να δω τι θα κάνεις για να βρεις φτερό από Σφίγγα. (Η χρήση του κεφαλαίου θα έπρεπε να σε είχε βοηθήσει να καταλάβεις ότι δεν εννοεί το έντομο.)

  27. Δημοσθένης said

    χαχα

    Όντως εννοώ τη γνωστή Σφίγγα της Αιγύπτου. Τώρα που το ξαναβλέπω δεν το έγραψα με κεφαλαίο, αλλά «φτερό της σφίγγας» και όχι «φτερό σφίγγας».

  28. Mitsakos said

    Και αυτό το δημιούργημα άρτιο όπως πάντα. Μπράβο Διαγόρα για το χρόνο και το κόπο που αφιερώνεις. Ήθελα να προσθέσω μία σκέψη πάνω στο δίπολο Πίστης-Επιστήμης με αφορμή αυτό το διάγραμμα ροής. Από της Αρχή έως το Τέλος της Πίστης λείπει το option της φανατικής μισαλλοδοξίας (ταλιμπανίστικη, ορθόδοξη κλπ αδιάφορο) που οδηγεί είτε στην φυσική εξόντωση άλλων ανθρώπων είτε στην καταστροφική μανία προς την μη-αποδεκτή, δε-μας-βολεύει, πνευματική κληρονομιά της ανθρωπότητας. Κάποιος θα μπορούσε από την άλλη να πει ότι η κακή χρήση της Επιστήμης οδηγεί σε εξίσου ολέθρια μονοπάτια (γνωστός ο προβληματισμός εδώ και δεκαετίες, έχει τεθεί από τους ίδιους τους επιστήμονες σε πλήρη αντίθεση με τους αρχιερείς  ). Αυτό που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι η επιστήμη είναι ένα εργαλείο στα χέρια μας. Η κακή και η καλή χρήση επαφίεται σε μας και βέβαια στο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο που την αντιλαμβανόμαστε και την χρησιμοποιούμε. Από την άλλη η Πίστη είναι μια αναπηρική κατάσταση, ένας νοητικός ακρωτηριασμός στον οποίο μας σπρώχνουν μεθοδικά από τη μικρή ηλικία με παραμύθια, ηλίθιους φόβους και τελετουργίες ενώ στη συνέχεια κάνουμε το ίδιο κακό στα παιδιά μας. Τη βλέπω δηλαδή σαν μια ατέλεια. Η πίστη δεν έχει κακή και καλή χρήση. Η ουδέτερη χρήση της απλώς φυτοποιεί τον πάσχοντα. Καλό είναι να κάνουμε και την διάκριση μεταξύ θρησκευτικής πίστης και ισχυρής πεποίθησης για ένα «ανώτερο όραμα» ή την «αγάπη για μια ιδεολογία» χωρίς να σημαίνει ότι και αυτά δεν οδηγούν σε εγκλήματα κατά του Ανθρώπου.

    -Για τα ξόρκια μην ξεχνάτε ότι must είναι και η πανσέληνος, η συμμετοχή παρθένων και τα εφτά κύματα…

  29. Έχεις δίκιο σε όλα αυτά, Μιτσάκο, και τα είπες πολύ ωραία. Το ερώτημα είναι πως να τα δείξουμε αυτά με οπτικοακουστικό υλικό.

    19:09

    «Ορθόδοξος», σχόλιο 23:

    Πουθενά δεν άλλαξα «τελείως» τη διεύθυνση του ιστολογίου σου ώστε να μην μπορεί να τη βρει κάποιος. Προσθέτω μόνο το «.not» έτσι ώστε να μπορεί μεν όποιος θέλει να βρει την πραγματική διεύθυνση, αλλά να μην σου παρέχω συγχρόνως δωρεάν διαφήμιση και βελτίωση της κατάταξής σου στις μηχανές αναζήτησης. Το είχα εξηγήσει αυτό σαφέστατα στο άρθρο «Προσοχή Σχολείο, σχόλιο 42».

    Αν με ενοχλούσε το γεγονός ότι η διεύθυνσή σου είναι μέσα στα “Πολυακολουθημένα” μου θα είχα αφαιρέσει τα πολυακολουθημένα και θα είχε λήξει το ζήτημα. Αυτό όμως δεν με ενοχλεί, γιατί τα «πολυακολουθημένα» είναι παροδικά, και σε μερικές μέρες θα έχουν αλλάξει. Οι μόνιμοι σύνδεσμοι είναι που με ενοχλούν. Τώρα που το ανέφερες λοιπόν, έψαξα και βρήκα δυο-τρεις που μου είχαν ξεφύγει, και τους «διόρθωσα» κι αυτούς.

  30. Mitsakos said

    Καταλαβαίνω τί εννοείς Διαγόρα. Έτσι και αλλιώς το μήνυμα περνάει μια χαρά.

  31. Νικόλαος said

    Ε λοιπόν πήγα και διάβασα 5-6 δημοσιεύσεις από το ιστολόγιο του Ψυχοπαθόδοξου.

    Δεν περίμενα τόση ψυχική ασθένεια… Ειδικά το κείμενο για κάποιον (άγνωστο σε μένα) Ραφαηλίδη, με κάνει να αναρωτιέμαι για το νόημα τέτοιων ιστοριών όπου ο «θεός» εκδικείται ένα πτώμα. Θέλει να μας φοβίσει με (ανεπιβεβαίωτες) ιστορίες τρόμου; Του αρέσει να δημοσιεύει τις εκδικητικές του φαντασιώσεις;

  32. geysser said

    @Διαγόρας
    Μιας και κατα την συνήθη τακτική των χριστιανών ο ορθόδοξος δεν επιτρέπει σχολιασμό στις αρλούμπες του,ελπίζω να μου επιτρέψεις να του γραψω εδώ ένα μικρό σχολιάκι – ειδικά για το τελευταίο του «πόνημα» σχετικά με τον Ραφαηλίδη: θα έπρεπε να ντρέπεται, τουλαχιστον λιγάκι

    @Νικόλαος
    Βασιλης Ραφαηλίδης: κριτικός κινηματογράφου, δημοσιογράφος και συγγραφέας (όχι απαραίτητα με αυτή την σειρά)

  33. Infidel Boy said

    Διαγόρα αυτό είναι τέλειο! Σκέφτομαι σοβαρά να το κάνω αφισάκι για το σπίτι. Μου επιτρέπεις, έτσι;

    Επίσης είναι πολύ καλό γιατί συνοψίζει τις θέσεις και την «άποψη» των οπαδών του Ευφυούς Σχεδιασμού (Intelligent Design) και τις βρώμικες διεκδικήσεις τους. Δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μάτσο οργανωμένων θεούσων που θέλουν να αποκτήσουν την ταμπέλα «επιστημονική» στη θεωρία τους, έτσι ώστε να θεωρείται σοβαρή (και καλά) και να διδάσκεται στα πανεπιστήμια μαζί με τις άλλες, χωρίς κανένα κόπο, κανένα πείραμα, παραβιάζοντας κάθε επιστημονική πρακτική που απαιτεί την διαρκή μελέτη και εν τέλει απόδειξη για την επιβεβαίωσή της, περνώντας στην ουσία «στον παράδρομο» στο δρόμο για την αναγνώριση. Από την υπόθεση κατευθείαν σον θεωρία!! 100% επιστημονικό!!!

    Και όλα αυτά φυσικά (δεν το παραδέχονται ανοιχτά, αλλά έτσι είναι) γίνονται για να αποκτήσουν νόμιμο και σταθερό επιστημονικό πάτημα οι Δημιουργιστές. Ο Ευφυής Σχεδιασμός είναι μονάχα η μάσκα.

    Και η πλάκα είναι πως έχουν το θράσος να συνεχίζουν δικαστικά την υπόθεσή τους, μετά τη δημόσια διαπόμπευση του Michael Behe στην Dover trial, όπου όταν υποστήριξε εκείνες τις παπαριές για τον ευφυή σχεδιασμό και το βακτηριακό μαστίγιο, ο Miller και άλλοι επιστήμονες παρουσίασαν δεκάδες συγγράματα όπου εξηγείται η δημιουργία του μαστιγίου.

    Πίσσα και πούπουλα στους Δημιουργιστές.

  34. Infidel Boy said

    «σον θεωρία»…;! Τι σον; Σον Κόνερι; Ξύπνησε ο Σημίτης μέσα μου. Σόρυ, φυσικά ήθελα να πω «ΣΤΗΝ θεωρία»

  35. +Ασμοδαίος+ said

    @ Ορθόδοξος

    Όταν λες «Μια και βασική από αυτές είναι το ότι πιστεύουν ακράδαντα και “χωρίς καμιά απόδειξη” ότι δεν υπάρχει Θεός και θεωρούν ότι με το να υποστηρίζουν ότι δεν τον έχουν γνωρίσει … επιχειρηματολογούν» πέφτεις εσύ στην παγίδα. Όταν μου λες ότι ο Θεός υπάρχει, το βάρος της απόδειξης πέφτει σε σένα. Προφανώς και ΔΕΝ μπορώ να ΑΠΟΔΕΙΞΩ ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Μπορώ να σου πω μόνο ότι δεν έχω δει κάποια ένδειξη ότι υπάρχει. Ή να στο πω αλλιώς:
    Αν σου έλεγα ότι υπάρχει εκεί ψηλά ένα ροζ φυρφιρίκι που μας δημιούργησε και μας αγαπά όλους, δεν θα έλεγες «Απόδειξέ το»; Δεν θα μπορούσα να πω «Όχι, απόδειξε εσύ ότι δεν υπάρχει». Τι να αποδείξεις, αφού απλά δεν υπάρχει. Θα έπρεπε ΕΓΩ να μπορώ να αποδείξω ότι υπάρχει αυτό που λέω.

    Υ.Γ. Συγγνώμη για το άγαρμπο της παρουσίασης, αλλά νομίζω ότι είναι κατανοητό αυτό που θέλω να πω…

  36. +Ασμοδαίος+ said

    ΤΑ ^%!*$^%#&*^ ΤΑ TAGS! Κλείνουν με \ ή με /;

  37. giorugosu said

    Επομένως αγαπητέ Ορθόδοξε θα πρέπει να μας αποδείξεις και εσύ με την σειρά σου ότι δεν υπάρχει ο Αλλάχ, δεν υπάρχει ο Μαρντούκ, δεν υπάρχει ο Θορ, δεν υπάρχει η Σίβα, δεν υπάρχει η Κάλι, δεν υπάρχει η Ίσις, δεν υπάρχει ο Ζεύς, δεν υπάρχει η Ήρα, δεν υπάρχει…

    Αλλά ξέρω… εγώ δεν έχω «νιώσει» την παρουσία του προσωπικού σου Θεού όπως εσύ, οπότε είναι λογικό να μπερδεύομαι με τις χιλιάδες θεότητες που υπάρχουν!

  38. @Geysser: ο «ορθόλοξος» έχει κάπου καταχωνιασμένη την εξής διατύπωση: «Σχόλια επιτρέπονται μόνο στις αναρτήσεις που φέρουν την υπογραφή μου και φυσικά στο Βιβλίο επισκεπτών. Όχι στις αναδημοσιεύσεις από άλλους χώρους.» Έτσι λοιπόν αν ψάξεις αρκετά θα βρεις κάποιο δικό του άρθρο στο οποίο μπορείς να αφήσεις σχόλιο και να του πεις τη γνώμη σου. Βέβαια το κατά πόσο εκείνος θα επιτρέψει να δημοσιευθεί το σχόλιό σου, είναι άλλο ζήτημα, καθώς έχει και άλλη διατύπωση που λέει πως καταδικάζει «τις προσβλητικές και μειωτικές συμπεριφορές προς οποιαδήποτε ομάδα ατόμων», πράγμα που σημαίνει ότι δεν προτίθεται να ανεχθεί στο ιστολόγιό του το είδος των σχολίων που εκείνος αφήνει τακτικά εδώ.

    Πάντως αν θέλεις να του τα σύρεις από εδώ, είσαι ευπρόσδεκτος.

    @Infidel Boy: οι Δημιουργιστές δεν με αφορούν, γιατί επικεντρώνομαι στο ελληνικό γίγνεσθαι, ενώ αυτοί αποτελούν καθαρά αμερικανικό φαινόμενο, και είναι εντελώς άγνωστοι στην Ελλάδα έξω από τους κύκλους των Ελλήνων άθεων οι οποίοι λαμβάνουν την ενημέρωσή τους από αμερικανικούς αθεϊστικούς ιστότοπους.

    Το να ασχολούμαστε εμείς στην Ελλάδα με τους Αμερικανούς δημιουργιστές είναι εντελώς άστοχο καθώς εμείς στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολύ σοβαρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε. Οι δημιουργιστές στην Αμερική είναι προϊόν της αντίδρασης των βαθιά θρησκόπληκτων σε ένα εκσυγχρονισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο δεν υπάρχουν θρησκευτικά σύμβολα στις σχολικές αίθουσες, δεν υπάρχουν πρωϊνές προσευχές, δεν υπάρχουν εκκλησιασμοί, δεν υπάρχει μάθημα θρησκευτικών, και η εξέλιξη των ειδών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος της βιολογίας. Στην Ελλάδα δεν έχουμε τίποτε από όλα αυτά, και αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχουν εδώ «δημιουργιστές»: δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Τα παράλογα αιτήματα των δημιουργιστών στην Αμερική αποτελούν την καθημερινή πραγματικότητα στην Ελλάδα.

    11:50

    @Ασμοδαίος: Οδηγίες Χρήσης

  39. Αγαπητέ Διαγόρας ο Μήλιος όποιος άνθρωπος διαβάσει τους διάλογους μας, πιστεύω ότι εύκολα θα διαπιστώσει ότι μόνο από την πλευρά σου και από ορισμένους ομοϊδεάτες σου υπάρχει εμπάθεια που αυτή φαίνετε και από τον τρόπο γραφής των σχολίων σας. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να αναφέρω χαρακτηρισμούς … τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
    Παρόλα αυτά όμως θέλω να σου επαναλάβω ότι εγώ προσωπικά δεν προσβάλλομαι, μπορείς να εκφράζεσαι όπως θέλεις και εσύ και όλοι οι φίλοι σου. Δεν μπορείς όμως να αφήνεις υπονοούμενα να τον δικό μου τρόπο γραφής, είναι τουλάχιστον άστοχη αυτή η παρατήρηση και αυτό όχι γιατί εγώ είμαι κάτι το ανώτερο από εσένα αλλά γιατί απλά δεν σε αντιπαθώ. Μάλιστα θα μπορούσα χωρίς καμιά υπερβολή να υποστηρίξω και το αντίθετο, ότι μου είσαι συμπαθής και εσύ και όλοι όσοι συμφωνούν μαζί σου. Όλοι έχουμε κάποια ελαττώματα. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από την βοήθεια Του Θεού αγαπητέ, για πιο λόγο να καλλιεργούμε εχθρικό κλίμα;

    Για το θέμα των αποδείξεων νομίζω ότι τα έχουμε ξαναπεί πολλές φορές. Είναι πολύ λογικό και βολικό ένας άπιστος να έχει αυτή τη στάση στο συγκεκριμένο θέμα.
    Ο Θεός μας θέλει όλοι οι άνθρωποι να γνωρίσουν την αλήθεια και φυσικά δεν κάνει διακρίσεις. Δεν έχει τα δικά μας μειονεκτήματα και τις δικές μας ανόητες μικρόψυχες συμπεριφορές.
    Όταν ένας άνθρωπος δεν έχει βρει τον Θεό θα πρέπει να προβληματιστεί με τον ίδιο του τον εαυτό και να προσπαθήσει με τον τρόπο που όλοι οι υπόλοιποι τον έχουν βιώσει.
    Απαντήσεις του τύπου “αυτή η στρεβλή αντίληψη είναι ο ορισμός της αυθυποβολής και της αυταπάτης” ή “Αν σου έλεγα ότι υπάρχει εκεί ψηλά ένα ροζ φυρφιρίκι που μας δημιούργησε … Θεωρώ ότι ρίχνουν κατά πολύ την ποιότητα του διαλόγου και δεν έχουν και τίποτα να προσφέρουν.

  40. Αν το παρόν ήταν κάποιο θρησκόπληκτο ιστολόγιο, τότε ο ύπουλος τρόπος που γράφεις, «Ορθόδοξος», ίσως να ξεγελούσε κάποιους από τους «αθώους» αναγνώστες. Επειδή όμως εδώ δεν είναι σημείο συνάντησης για μυξοπαρθένες και για άτομα με I.Q. ρέγγας, νομίζω πως θα είναι προφανές στους περισσότερους το γεγονός ότι σε κάθε περίπτωση εσύ είσαι εκείνος που φέρνει πρώτος στη συζήτηση την εμπάθεια, και ότι προσπαθείς μάλιστα να καλύψεις τη βλοσυρότητά σου με εξαγγελίες προς το ενάντιο. Τις εξαγγελίες καλής θέλησης που ξερνάς είσαι έτσι κι αλλιώς υποχρεωμένος να τις ξερνάς γιατί προβλέπονται τυπικά από την διπρόσωπη ιδεολογία που πρεσβεύεις, ενώ βέβαια έρχονται σε ξεκάθαρη σύγκρουση με αυτά που γράφεις.

    Όσο για την ποιότητα του διαλόγου, είναι ένα κακόγουστο αστείο να μιλάς εσύ για ποιότητα διαλόγου!

  41. Δημοσθένης said

    Δε νομίζω για τους περισσότερους άθεους να είναι θέμα αποδείξεων το ότι δεν πιστεύουν. Στο κάτω κάτω αν ξέρουμε δεν τίθεται θέμα πίστης. Είναι απλώς μια επιλογή που προέκυψε από το διάβασμα των «ιερών κειμένων». Το συμπέρασμα είναι πως τέτοιο θεό δε θα ήθελα να λατρεύω ακόμα και αν αποδεδειγμένα υπήρχε. Απλώς θα συνέχιζα τη ζωή μου ακριβώς με τον ίδιο τρόπο έχοντας τη γνώση της ύπαρξής του. Είτε είναι επινόηση αρρωστημένων απαίδευτων ανθρώπων, είτε είναι ο ίδιος σχιζοφρενής δε με αφορά.

  42. Αγαπητέ φίλε Διαγόρα Μήλιε και άλλοι συνομιλητές μέλη, για να αντιληφθήτε την εναντίωση του συγγραφέα «Η Δίκη των θεών» να αναφερθώ στο περιεχόμενο μιας κακόγουστης άποψης θρησκόληπτου επιστλημονα που προσπαθεί να αποδείξει
    «Πως ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής ανακαλύπτει την αλήθεια της Αγίας Γραφής»(ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ» ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2009).Στο άρθρο αυτό αναφέρονται σ΄ένα κομπιούτερ που έπεσε έξω για ένα εικοσιτετράωρο παρά σαράντα λεπτά, γιατί ο Γιακβέ σταμάτησε τον Ήλιο ακριβώς για εικοσι τρεις ώρες και είκοσι λεπτά, για να βοηθήσει ένα πολεμοχαρή Ισραηλήτη βασιλέα έκλεκτό του Γιαχβέ, να ολοκληρώσει με σφαγές τα στρατεύματα αντίπαλου βασιλέα μή εκλεκτό του θεού των ισραελινών.

    Εναντίωση του συγγραφέα: Για να δεχθούμε την γνησιότητα των ανωτέρω ισχυρισμών πρέπει να παραδεχθούμε ότι υπάρχει ο Θεός που πραγματικά υποστήριζε μόνο τους Ισραηλήτες και δεν ήταν ο Θεός όλων των ανθρώπων–λαών της Οικουμένης. Αλλά τέτοιος μεροληπτικός θεός δεν μπορεί να υπάρξει. Υπάρχουν όμως θεοί που τους νοικιάζεις, για αποκλειστική χρήση. Οι Ισραηλίτες είχαν τον αποκλειστικό τους θεό! Τον εφεύρε το θεόπνευστο ιερατείο τους(οι διάφοροι Μωυσίδες). Οι διάφοροι θεοί πλάστηκαν από αντίστοιχους λαούς καθ΄ εικόνα και ομοίωσή τους, σύμφωνα με το τί συνέφερε στους εκάστοτε μάγους-προφήτες και βασιλιάδες. Η παραπάνω ιστορία είναι συγκυρία συμτώσεων. Και συρράπτονται τέτοιες περιπτώσεις στα ραφεία των αετονύχηδων μάγων,οι ερμηνευτές σημείων, τεράτων και καιρών κατά το δοκούν. Ακούς εκεί να σταματήσει ολόκληρο το σύμπαν, για να ευνοηθεί ο εκλεκτός – μαζικός δολοφόνος του θεού Γιακβέ! Τέτοιοι ισχυρισμοί προκακούν θυμιδία. Λογικά δεν στέκουν, για αφυπνισμένους σκεπτόμενους ανθρώπους, μόνο οι ευρισκόμενοι σε θρησκευτικές ομηρίες, θύματα της ευπιστίας τους, μπορούν να πιστεύουν και να θαυμάζουν παρόμοια καλοσερβιρισμένα σκευάσματα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Οι επιστημονικές κατακτήσεις δεν μπορούν να έχουν καμιά ασχέση με τους πολέμιους της γνώσης και της μόρφωσης, για την θρησκευτική και κάθε άλλη μορφή ομηρίας απελευθέρωση των σιωπηρών αμνών. Ας πάψουν, επιτέλους, να ερμηνεύουν, σε κάθε ευκαιρία, τα πάντα σύμφωνα προς τις θρησκευτικές τους επιδιώξεις. Αν πράγματι νοιαζονται για το καλό και την ευημερία των πιστών-ποιμνίων, άς φροντίσουν το ποίμνιο των αγροτών, π.χ, αντί να πωλούν το πρωτογενή σίτο, να πωλούν αρτοσκευάσματα, αλέθοντας, ζυμώνοντας και ψήνοντάς τα οι ίδιοι. Φτάνουν τα προκλητικά καρακιοζλίκια. Καιρός να μεταμεληθούν και να αρχίσουν να νοιάζονται και για τα επίγεια προβλήματα των πιστών συνελλήνων συμπατριωτών τους. Αν πράγματι θέλετε την Χριστιανική Ορθοδοξία να πάει πλαϊ-πλάι με τον Ελληνισμό,όπως παραπλανητικά επιχειρείτε, είσθε αναγκασμένοι, ν’ αλλάξετε τροπάρια. Αλλοιώς αυτός ο ισχυρισμός σας, θα εξακολουθήσει να αποτελεί αισχρό εργαλείο άγριας εκμετάλλευσης και εξαχρίωσης του βασανισμένου ποιμνίου-πολίτη και θα στραφεί ενάντιά σας. Κουφοβράζει το καζάνι, έρχεται η μεγάλη έκρηξη. Δεν μπορείτε να συνεχίζετε να επικαλείσθε κομμουνιστικούς κινδύνους και καταραμένους αθεϊστές. Αυτός ο εμπαιγμός άς σταματήσει. Άς σταματήσει, επι τέλους, η διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας και η κακοποίηση των ανθρωπιστικών αξιών, γιατί όπως ισχυρίζεσθε εσείς οι ίδιοι, ο ίδιος ο Μεγάλος Αρχηγός τη Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, διακηρύσσει ότι όλοι οι άνθωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Ότι είναι ίσοι απέναντι στον Πατέρα Θεό σας. Ότι ο άθρωπος αξίζει στα μάτια του Θεού και πρέπει να τον περιβάλλουμε με απέραντι αγάπη. Ξεχνάτε το αγαπάτε αλλήλους; Εσείς οι εκπρόσωποί Του, γιατί κακοποιείτε το συνάνθρωπο, κρατώντας τον στην αμάθεια, στην εκμετάλλευση και την συμφορά; Γιατί ευτελίζετε τον Πατέρα Θεό ως μνησίκακο, θυμωσιάρη και μπακαλοδευτερά; Και, αν πράγματι τον τιμάτε, τότε γιατί προκαλείτε Θεό, Αγίους και ανθρώπους με τα προκλητικά ποικιλόμορφα σκάνδαλα; Η ζωή Σας, σεβαστοί ισόβιοι ιεράρχες, δεν συνάδει με τα κηρύγματά Σας. Άλλα μας διδάσκετε και άλλα πράττετε. Είναι ψέμματα; Μήπως σας αδικούμε; Αυτά προς το παρόν.

  43. Ό,τι να ‘ναι. Εδώ τώρα ίσως να έπρεπε να το είχε φάει κι αυτό η μαρμάγκα, ως σπαμ και ως εκτός θέματος, αλλά είπα να το αφήσω μια και ο συγγραφέας μπήκε τουλάχιστον στον κόπο να κάνει μια φτηνιάρικη έστω προσπάθεια να το κάνει να μοιάζει σαν να γράφτηκε ειδικά για το παρόν νήμα.

  44. +Ασμοδαίος+ said

    @Ορθόδοξος

    Αν νομίζεις ότι το «ροζ φυρφιρίκι» ρίχνει το επίπεδο, να σου κάνω τη χάρη και να το επαναδιατυπώσω:

    Σου λέω (με τον εξής επίτηδες παράλογο τρόπο ώστε να το καταλάβεις) ότι εγώ πιστεύω ότι μας δημιούργησε ο Μεγας Ανδραμελέχ που είναι στους ουρανούς και είναι πανάγαθος, πανταχού παρών κλπ. Μου λες ότι δεν υπάρχει και εγώ σου λέω ότι υπάρχει. Το βάρος της απόδειξης πέφτει σε ΜΕΝΑ, εγώ πρέπει να αποδείξω ότι υπάρχει. Εσύ τι να αποδείξεις, ότι δεν υπάρχει το ανυπαρκτό; Άντε τρέχα να αποδέιξεις ότι δεν υπάρχουν οι Xenu, τα μπλε μπίου-μπιου και ότι άλλο φανταστείς…

    Άτεχνο αλλά – ελπίζω – αποτελεσματικό

    @Διαγόρας ο Μήλιος
    Ευχαριστώ για την υπομονή, όπως κατάλαβες τα tags με μπερδεύουν λίγο :Ρ

  45. Αγαπητέ +Ασμοδαίος+ εάν για την ύπαρξη του “ Μεγας Ανδραμελέχ” υπήρχαν τα στοιχεία που υπάρχουν για το Θεό μας και όταν λέω στοιχεία εννοώ και τα προσωπικά μας βιώματα και τα θαύματα που επιτελεί καθημερινά με τους Άγιους και ότι γενικά γνωρίζουμε για αυτόν, φαντάζομαι ότι θα πίστευα στην ύπαρξη του.
    Εάν πάλι δεν πίστευα, δύσκολα θα μπορούσα να φτάσω στο άλλο άκρο και να υποστηρίξω με σιγουριά και χωρίς κανένα στοιχείο ότι δεν υπάρχει από την στιγμή που θα υπήρχαν όλα τα παραπάνω, έστω και εάν εγώ δεν είχα ζήσει τίποτα από αυτά παρά μόνο άλλοι άνθρωποι.
    Επίσης εάν δεν πίστευα, νομίζω ότι σίγουρα δεν θα προσπαθούσα να μειώσω με κάθε τρόπο το διανοητικό επίπεδο αυτών που πιστεύουν σε αυτόν.

  46. Μέχρι να απαντήσει ο Ασμοδαίος, να πω κι εγώ δυο λογάκια: «στοιχεία» για τον θεό σας δεν υπάρχουν. Τα προσωπικά βιώματα του καθενός μπορεί μεν να αποτελούν «στοιχεία» για τον ίδιο, (αναλόγως της μωροπιστίας του,) αλλά εξ’ ορισμού δεν αποτελούν στοιχεία για κανέναν άλλο. Θαύματα δεν επιτελούνται, ούτε καθημερινά, ούτε μέρα παρά μέρα, ούτε με «αγίους», ούτε χωρίς «αγίους».

    Θαύματα αναφέρονται συχνά ανά τον κόσμο, κανένα από αυτά όμως δεν επιζεί τη βάσανο της ανεξάρτητης διερεύνησης, ενώ ακόμα και για τα όποια ανεξήγητα φαινόμενα δεν έχουμε κανένα λόγο να τα συνδέσουμε με κάποια θεότητα αντί να τα χαρακτηρίσουμε ως αυτό ακριβώς που είναι: ανεξήγητα φαινόμενα, που περιμένουν περισσότερα στοιχεία για να εξηγηθούν.

    Όπως έχουμε ήδη πει στο γνωμικό #212, είναι σχεδόν αδύνατο να συμβεί ποτέ κάποιο θαύμα, γιατί η οποιαδήποτε φυσική εξήγησή του, (βλέπε σφάλμα, σύμπτωση, αυταπάτη, ή απλά απάτη,) όσο απίθανη και να είναι, θα είναι πάντα πολύ πιο πιθανή από την οποιαδήποτε υπερφυσική εξήγησή του.

    Είναι όμως τέτοια η έκταση της ευπιστίας του θρησκόληπτου νου, που αρέσκεται στο να αναμασάει ανεδαφικές διακηρύξεις της πίστης του αδυνατώντας να κατανοήσει ότι αντίστοιχες ανεδαφικές διακηρύξεις έχει η κάθε μια θρησκεία για να υποστηρίξει τη δική της υπεροχή. Για παράδειγμα ορίστε θαύματα με το κιλό στον Ινδουισμό.

  47. geysser said

    Ορθοδοξε
    Τι πρεπει να γίνει για να καταλάβεις ότι τα προσωπικά βιώματα ΔΕΝ αποτελούν στοιχεία για το οτιδήποτε;

  48. Mitsakos said

    Κάθε χρόνο στο τέλος του καλοκαιριού έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι η αγαπημένη μου ομάδα (ΑΕΚ) θα πάρει το πρωτάθλημα… Σε τέτοιο βαθμό όμως που καταντάει αηδία! Όλοι οι φίλοι μου δείχνουν τα αντικειμενικά αγωνιστικά στοιχεία που «φωνάζουν» ότι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση και αυτή τη χρονιά αλλά δυσκολεύομαι να το χωνέψω. Είμαι βαθειά συναισθηματικά σκοταδιασμένος. Στατιστικά μέχρι το τέλος της ζωής μου το ενδεχόμενο που πιστεύω χωρίς κανένα στοιχείο ίσως επαληθευτεί μία φορά, με τα ίδια πάντα δεδομένα… Είμαι σίγουρος ότι κάτι τέτοιο θα με κάνει καταρχήν Προφήτη με τα όλα μου και με τέτοιο «θαύμα» θα μπορούσα να γίνω αρχιερέας μιας νέας θρησκείας. Όχι;

    ΥΓ: Το διανοητικό επίπεδο των πιστών χριστιανο/ταλιμπανο/ινδουιστο/καιλοιπών δεν το μειώνει κανείς. Είναι μειωμένο από μόνο του. Δικό τους θέμα. Μόνο να καταλάβουν (αυτοί και οι ξύπνιοι τεμπελχανάδες ρεμούλο-παιδεραστο-παπαδο-αφεντάδες τους) ότι ακόμα και στο θεοκρατικό ελληνιστάν υπάρχουν άνθρωποι που ζητάνε τα αυτονόητα δικαιώματα τους που σε γενικές γραμμές ισχύουν στην υπόλοιπη δυτική Ευρώπη σχεδόν δύο αιώνες.

  49. Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο γιατί παρέβαινε τους όρους χρήσης. Συγκεκριμένα, α) ήταν υπονομευτικό της συζήτησης, και β) σε πολλά σημεία δεν έβγαζε νόημα. Αξίζει να το διαβάσετε πάντως, έχει πλάκα.

  50. makis said

    Άσε Διαγόρα καταλάβαμε πλέον τι κάνεις. Η λογοκρισία σου δεν έχει όρια. Άκου φταίνε οι Όροι χρήσεις …..

  51. nilo said

    LOOOL
    Ξαναγύρισε ο Makis.

    @Μakis. Τα σχόλια δεν διαγράφονται, αλλά πάνε στο πτυελοδοχείο. Όποιος θέλει να τα δει ας πάει εκεί.
    Το σχόλιο του Ορθόδοξου είναι καθαρά offtopic

    ΥΓ Συγγνώμη για το εκτός θέματος σχόλιο μου.

  52. Όταν κάτι πηγαίνει στο πτυελοδοχείο, γράφω ότι «μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο». Όταν γράφω ότι κάτι «το έφαγε η μαρμάγκα» σημαίνει ότι δεν πήγε καν στο πτυελοδοχείο.

    Γενικά, δεν έχω σκοπό να ξοδεύω πολύ χρόνο μεταφέροντας άρθρα στο πτυελοδοχείο, ούτε να δείχνω πολλή υπομονή με το μακρύ και το κοντό του καθενός: άπαξ και κάτι πάει στο πτυελοδοχείο, το ίδιο αμάρτημα από τον ίδιο σχολιαστή θα καταλήγει στην κοιλιά της μαρμάγκας, με μια σχετική ανακοίνωση, και από εκεί και πέρα το ίδιο αμάρτημα από τον ίδιο σχολιαστή θα καταλήγει στη μαρμάγκα χωρίς καν ανακοίνωση.

  53. xarxar said

    Βασικά τα σχόλια του Ορθό- θα έπρεπε by default να πηγαίνουν απευθείας στο πτυελοδοχείο. Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα σχόλιο που έκανε σχετικό με το θέμα.
    Πάντως στο μπλοκ διάγραμμα θα μπορούσε να προστεθεί στη θρησκεία πέρα από το «αγνόησε αντιφατικά στοιχεία» το «προσάρμοσε τα στοιχεία στην ιδέα ή θεώρησε την ιδέα αλληγορική όποτε δε βολεύει».

  54. Ναι, Xarxar. Νομίζω πως το διάγραμμα της πίστης / θρησκείας θα μπορούσε να είχε γίνει αρκετά πιο πολύπλοκο και πιο χιουμοριστικό αν απλά είχαν αναφερθεί μερικές από τις αγαπημένες τακτικές των χριστιανών απολογητών.

  55. EmiliofCrete said

    Το σχόλιο #37 θυμίζει το γκάλοπ που ρωτούν κάποιον αν πιστεύει στον τάδε θεό (δεν έχει σημασία σε ποιον έτσι κι αλλιώς) και,μετά αν πιστεύει σε όλους τους υπόλοιπους, όπου στο τέλος του λένε το αποτέλεσμα: «Αγαπητέ Κε Χ., είστε κατά 99% άθεος!»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: