Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #236

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/06/10

«Υπάρχουν κάθε λογής πράγματα που παρέχουν ανακούφιση.  Φαντάζομαι πως μία ένεση μορφίνης θα ήταν ανακουφιστική… αλλά το ότι κάτι είναι ανακουφιστικό δεν σημαίνει ότι είναι και αληθινό.»

Richard Dawkins (Ρίτσαρντ Ντόκινς) (γεν. 1941) Βρετανός Εξελικτικός Βιολόγος και συγγραφέας εκλαϊκευμένης επιστήμης.

Το πρωτότυπο: «There are all sorts of things that would be comforting. I expect an injection of morphine would be comforting… But to say that something is comforting is not to say that it’s true.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

36 Σχόλια to “Γνωμικό #236”

  1. Είναι μία από τις πολλές εξαιρετικές ατάκες…

  2. Σαφώς και δεν είναι …

  3. tatief said

    Νομίζω ότι αυτή η ατάκα είναι εντελώς άστοχη.

    Είναι ένας ασθενής που πονάει αφόρητα. Κάνει ένεση μορφίνης και ο πόνος σταματάει ή υποχωρεί. Ο στόχος της χρήσης της συνεπώς εκπληρώθηκε.

    Τι πάει να πεί : «Δεν είναι αληθινό» στην συγκεκριμένη περίπτωση. Οτι η μορφίνη είναι κάτι άλλο ή ότι η θεραπευτική της ιδιότητα είναι κάτι άλλο ?

  4. Κατ’ αρχήν, το εξετάζεις από ελαφρώς άσχετη αφετηρία, κι έτσι λογικό κι επόμενο είναι να φτάσεις σε ελαφρώς άσχετο συμπέρασμα. Αλλά εν πάση περιπτώσει, ακόμα και στο ποσοστό που η προσέγγισή σου είναι σχετική, το λάθος σου έγκειται στη χρήση της λέξης «θεραπευτική». Δεν θεραπεύει τίποτα η μορφίνη. Χορηγείται μόνο για να καταπραΰνει τον πόνο, και δεν κάνει απολύτως τίποτα για τα αίτια του πόνου, ποτέ, και για κανέναν. Άρα, ως «θεραπεία» δεν είναι αληθινή. Ως παυσίπονο είναι.

  5. tatief said

    Πιθανολογώ ότι ο Dawkins στο παράδειγμα του εννούσε, τον μορφινομανή, ο οποίος χρησιμοποιεί την μορφίνη για να του δημιουργήσει ένα ψεύτικο κόσμο, ο οποίος θα μπορεί να του είναι ανεκτός και ότι αυτό δεν σημαίνει ότι ο κόσμος αυτός είναι και πραγματικός.

    Η ατάκα όμως δεν είναι δυνατή για να δώσει αυτό το μονοσήμαντο μήνυμα.
    λέει «Φαντάζομαι πως μία ένεση μορφίνης…»

    Γιατί να μην μου πάει το μυαλό στην ιατρική χρήση της μορφίνης λοιπόν που αναιρεί το παράδειγμα ως υποστηρικτικό του επιχειρήματος

  6. xarxar said

    Πάντως κι εγώ το αντιλαμβάνομαι όπως ο Διαγόρας. Η μορφίνη καταπραΰνει τον πόνο, δεν καταπολεμά την αιτία. Ένας καρκινοπαθής σε τελικό στάδιο τη χρησιμοποιεί για να ανακουφιστεί από τον πόνο. Δεν εξαφανίζει το πρόβλημα όμως. Ο ασθενής παραμένει καταδικασμένος και ο πόνος επανέρχεται. Σαν παυσίπονο άλλωστε χρησιμοποιείται μόνο σε βαρύτατες περιπτώσεις λόγω του υψηλού εθισμού που προκαλεί. Ο παραλληλισμός με τη θρησκεία και τις «αλήθειες» της είναι προφανής. Η παρηγοριά που προσφέρει δε λύνει κανένα πρόβλημα απλά μοιάζει να το «απαλύνει». Πρακτικά όμως μόνο εθισμό προκαλεί.

  7. ΟΚ, tatief δεν μπορώ –δεν θα ήταν συνετό εκ μέρους μου– να σου υποδείξω που να πάει το μυαλό σου. Θα προσπαθήσω να το πω με διαφορετικά λόγια: Η μορφίνη προκαλεί μια προσωρινή αλλαγή της κατάστασης του συνειδητού, στην οποία το υποκείμενο δεν αισθάνεται τον πόνο, παρότι τα αίτια του πόνου εξακολουθούν να υφίστανται αμείωτα. Άρα, η μορφίνη απομακρύνει το υποκείμενο από την αίσθηση της πραγματικότητας. Είναι προφανής τώρα η ευστοχία του γνωμικού;

  8. cyrus said

    Δεν μπορώ να το πιστέψω ότι κολλήσατε στη μορφίνη. Το γνωμικό, το οποίο αναφέρεται εμμέσως στο θεό, δεν έχει καμία σχέση με τη μορφίνη, την οποία αναφέρει μόνο και μόνο για να κάνει πιο φανερή την αντιπαράθεση ανάμεσα στο υπαρκτό και το ανύπαρκτο: Η μορφίνη ανακουφίζει και είναι αληθινή — ο θεός ανακουφίζει, αλλά είναι αποκύημα της ανθρώπινης φαντασίας.

  9. Η μορφίνη ανακουφίζει περιορισμένα και μόνο το σώμα, ο Θεός όχι απλά ανακουφίζει αλλά σώνει τον άνθρωπο από την απώλεια.

  10. Δημοσθένης said

    Και εγώ αλλιώς αντιλαμβάνομαι το ρητό. Μάλλον σαν απάντηση στη φράση ενός πιστού «Η πίστη σε αιώνια ζωή με ανακουφίζει». Του λέει λοιπόν ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που ανακουφίζουν, όπως μια ένεση μορφίνης. Γιατί δε λατρεύει αυτά;

    Εκτός αυτού, το γεγονός ότι ανακουφίζει δεν αποδεικνύει την ύπαρξη αιώνιας ζωής.

    Αυτό το συμπέρασμα το βγάζω από τις 3 τελείες. Μάλλον η φράση προέρχεται από ομιλία και εκεί έκανε μια παύση.

  11. @Ορθόδοξος

    «Η μορφίνη ανακουφίζει περιορισμένα και μόνο το σώμα, ο Θεός όχι απλά ανακουφίζει αλλά σώνει τον άνθρωπο από την απώλεια.»

    Τουλάχιστον η μορφίνη το κάνει αυτό αποδεδειγμένα-είναι μία πραγματική ανακούφιση από τον πόνο του σώματος- για το άλλο όμως επετρεψέ μας να έχουμε τις αμφιβολίες μας ή και να το απορρίπτουμε εφόσον δεν στοιχειοθετείται από την πραγματικότητα αλλά από τις ενδόμυχες ανάγκες μας.Και εγώ θέλω να σωθώ από την απώλεια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει Θεός…

  12. Mandarin said

    Νομίζω πως ο Ντόκινς επίτηδες αναφέρεται στην ένεση μορφίνης φέρνοντάς τη ως παράδειγμα πραγματικού ανακουφιστικού, σε αντίθεση με το θεό που δεν είναι καν πραγματικός. Δεν θέλει να πει ότι ο θεός είναι εξίσου μη πραγματικός όσο και η μορφίνη, αλλά ότι η κάποια ανακκουφιστικά είναι πραγματικά όπως η μορφίνη και κάποια ψεύτικα όπως ο θεός.

    Έχω διαβάσει για περιπτώσεις ασθενών με χρόνιες παθήσεις, εθισμένων σε οπιούχα αναλγητικά, όπως η μορφίνη, των οποίων η αίσθηση του πόνου συντηρείται από τα οπιούχα. Και ο μόνος τρόπος για να απαλλαγούν είναι να τα κόψουν. Αυτό ακριβώς έχουν πάθει κάποιοι θεϊστές, έχουν εθιστεί στο αναλγητικό που λέγεται θρησκεία, το οποίο τους ανακουφίζει από τον πόνο που δεν θα είχαν αν δεν θρησκεύονταν.

  13. Εάν μιλούμε για τα αποτελέσματα των φάρμάκων με τόσο σιγουριά, τι θα πρέπει να λέμε για τον Θεό …

  14. Τα φάρμακα είναι προϊόντα χημείας, και η αποτελεσματικότητά τους μελετάται σε κλινικές ιατρικές έρευνες με τη βοήθεια της στατιστικής. Η χημεία, η ιατρική και η στατιστική είναι επιστήμες. Άρα, μπορούμε να μιλάμε για τα αποτελέσματά τους με αρκετά μεγάλη σιγουριά, σε αντίθεση με τον «θεό», ο οποίος είναι αντικείμενο της θεολογίας, η οποία δεν είναι επιστήμη, είναι μια μπούρδα. (Για την ακρίβεια, είναι μια προσβολή στην επιστήμη.)

  15. Σαφώς και οι παραπάνω είναι επιστήμες και κάθε επιστήμη είναι πολύ σεβαστή μάλιστα. Ο Θεός όμως σίγουρα δεν έχει καμιά σχέση με όλα αυτά, είναι κάτι το ανώτερο και δεν μπορούμε καν να τα συγκρίνουμε. Για να κατανοηθούν όμως αυτά χρειάζεται αγώνας, πνευματικός αγώνας και η βοήθεια φυσικά του Θεού χωρίς την οποία δεν μπορούμε να εννοήσουμε τίποτα στον κόσμο, πόσο μάλλον αυτόν.

    Όλα ο Θεός μας τα έχει δώσει … μέσα σε αυτά και την νοημοσύνη μας. Όλα σε αυτόν τα χρωστάμε. Κατά την γνώμη μου υποστηρίζοντας πως η επιστήμη εναντιώνεται στην πίστη και έμμεσα στο Θεό, είναι σαν να λέμε πως το παιδί μιας οικογένειας δεν έχει καμιά σχέση με τους γονείς του …
    Είναι ποτέ δυνατόν; Και πόσο άτοπη και άστοχη μια σύγκριση αυτών των δύο …

  16. Σαφώς και ο θεός σου δεν έχει καμία σχέση με όλα αυτά, αλλά όχι επειδή «είναι κάτι το ανώτερο», παρά επειδή απλούστατα δεν υπάρχει. Αυτά κατανοούνται κάλλιστα από οποιονδήποτε με μισό δράμι μυαλό στο κρανίο του, χωρίς κανενός είδους «πνευματικό αγώνα», παρά μόνο με μελέτη και έρευνα του φυσικού κόσμου, ενασχολήσεις στις οποίες η θρησκεία σου ήταν θεσμικά ενάντια κατά το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας, και ο μοναδικός λόγος για τον οποίο δεν είναι ενάντια πλέον είναι επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.

    Αυτό που εσύ ονομάζεις «πνευματικό αγώνα» ανήκει στη σφαίρα του φανταστικού, και αποτελεί μια άσκηση στην ομφαλοσκόπηση, στην αυταπάτη, στον παραλογισμό, και στη ματαιοπονία. Το γεγονός, δε, ότι αυτές είναι οι προσφιλείς ενασχολήσεις σου και των ομοίων σου μας λέει πόσο άχρηστοι είστε ως άτομα, ενώ το γεγονός ότι επιθυμείτε να κρατήσετε την κοινωνία δέσμια αυτών των ηλιθιωδών αντιλήψεών σας μας λέει επίσης πόσο βλαβεροί είστε για την κοινωνία.

    Ο θεός σου δεν μας έχει δώσει απολύτως τίποτα, καθώς, όπως προείπα, δεν υπάρχει, αλλά ακόμα και αν ακολουθήσουμε για μια στιγμή τον βλαμμένο συλλογισμό σου, αφού ο θεός σου υποτίθεται πως μου έδωσε τη νοημοσύνη, η ελάχιστη χρήση της οποίας με φέρνει νομοτελειακά στο συμπέρασμα ότι ο θεός σου δεν υπάρχει, τι σόι ύπουλος κολπατζής είναι ο θεός σου;

  17. Είναι λογικό για κάθε άνθρωπο που δεν μπορεί να αποδειχτεί την ύπαρξη Του Θεού, να ζει συνεχώς στο σκοτάδι και στην πλάνη που ακολουθεί. Οι ερωτήσεις θα περισσεύουν, η έπαρση θα αυξάνει και το κενό θα μεγαλώνει καθημερινά.

  18. Μη βάζεις τη λέξη «λογικό» στο στόμα σου, «Ορθόδοξος», τη λερώνεις!

  19. Η αμαρτία μόνο λερώνει …

  20. Η μόνη αμαρτία είναι η βλακεία.

  21. Λίγη πραότητα αγαπητέ Διαγόρας ο Μήλιος …

  22. Έλεος, δεν τον αντέχω, είναι τόσο ενοχλητικός!

  23. xarxar said

    Λίγη ντροπή από μέρους σου πρώτα ορθό…

  24. theotherone said

    «Εάν μιλούμε για τα αποτελέσματα των φάρμάκων με τόσο σιγουριά, τι θα πρέπει να λέμε για τον Θεό …»

    Ξέρω εγώ? Ο Θεός σου είπε «όποιος έχει πιστη ίσα με έναν κόκκο σιναπιού λέει στα βουνά «μετακινηθείτε» και αυτά υπακούν». Παρόλα αυτά, αντί να πείτε «καρκίνε φύγε» στον θεό, εσείς όταν αρωστήσετε -ω μοι γένοιτο- τρέχετε στους ογκολόγους και τις χημειοθεραπείες.

    Οπότε δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν :

    α) Δεν έχετε καθόλου πίστη, επομένως κόψτε τις μαλακίες για τους καημένους εθελότυφλους άθεους, γιατί είστε ένα και το αυτό μαζί μας.

    β) Έχετε πίστη, αλλά σε βλακείες που διαψεύδονται από την καθημερινή ζωή. Πόσα εκατομμύρια Έλληνες πιστοί προσευχήθηκαν με ανιδιοτέλεια για την σωτηρία του Χριστόδουλου από τον καρκίνο?

  25. Βρε Ορθόδοξε να σε ρωτήσω κάτι; Έχεις διαβάσει καθόλου την ιστορία του χριστιανισμού και μάλιστα από διαφορετικές πηγές για να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα; Την βίβλο είπες πως δεν την έχεις διαβάσει ολόκληρη αλλά μόνο αποσπάσματα. Πως μπορείς να βασίζεις την πίστη σου σε κάτι που ουσιαστικά δεν γνωρίζεις παρά μόνο από το τι σου λένε οι άλλοι για αυτό; Καλά να έλεγες πως υπάρχει μια ανώτερη δύναμη απλά, θα μπορούσα να καταλάβω πως το δέχεσαι χωρίς ψάξιμο, αλλά να δηλώνεις οπαδός μιας συγκεκριμένης θρησκείας, με συγκεκριμένο δόγμα, συγκεκριμένες θέσεις, συγκεκριμένη ιστορία και να μην ξέρεις τι λέει πάρα μόνο αποσπασματικά ε είναι τραγικό!

    Το ίδιο τραγικό είναι το ότι συνεχίζεις να λες αοριστίες και να μην τις στηρίζεις πουθενά, αυτό το είδος «διαλόγου» είναι κατάλληλο μόνο για παιδιά κάτω των 6 ετών και δεν το λέω προσβλητικά αλλά είναι γεγονός, τι να κάνουμε. Αυτό: «Είναι λογικό για κάθε άνθρωπο που δεν μπορεί να αποδειχτεί την ύπαρξη Του Θεού, να ζει συνεχώς στο σκοτάδι και στην πλάνη που ακολουθεί. Οι ερωτήσεις θα περισσεύουν, η έπαρση θα αυξάνει και το κενό θα μεγαλώνει καθημερινά.» δεν είναι επιχείρημα είναι μια δήλωση. Που την στηρίζεις;;;; Με την ίδια λογική μπορώ κι εγώ να σου πω πως «Είναι λογικό για κάθε άνθρωπο που έχει δεχτεί την πλύση εγκεφάλου της θρησκείας και έχει μάθει να αποδέχεται τυφλά ό,τι του σερβίρουν να ζει στο σκοτάδι και στην πλάνη που ακολουθεί. Δεν θα αμφισβητεί τα όσα του λένε, η έπαρση θα αυξάνει και η απομάκρυνση από την λογική και την πραγματικότητα θα μεγαλώνει καθημερινά». Τέλος. Γίνεται κουβέντα έτσι;;;; Η μόνη διαφορά είναι πως και πάλι εγώ έχω επιχειρήματα για την δήλωσή μου, εσύ έχεις έστω και ένα για την δική σου;;

  26. Αγαπητή Αόρατη Μελάνη ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα ανάμεσα μας όσον αφορά τα θέματα πίστης και έτσι λογικό είναι αυτά που θεωρείς εσύ επιχειρήματα για εμένα να μην είναι καν άξια σχολιασμού και φυσικά το αντίθετο από την πλευρά σου. Από την στιγμή που δεν πιστεύεις καν στην ύπαρξη του Θεού, επόμενο είναι να είσαι φορέας κάποιων συγκεκριμένων απόψεων σε ότι έχει σχέση με αυτόν. Καταλαβαίνω απολύτως τη στάση σου, εάν και εγώ προσπαθήσω να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς την πίστη μου στο Θεό και εάν γενικά προσπαθήσω να φανταστώ πως όλα αυτά είναι κατασκευάσματα ανθρώπων … να είσαι σίγουρη ότι θα ήμουν πολύ πιο φανατικός και από εσένα. Δεν έχω καμιά διάθεση να σε μειώσω με χαρακτηρισμούς, αλλά να ξέρεις ότι είναι δύσκολο έως αδύνατον να προσπαθήσεις να περιγράψεις σε κάποιον και να τους μεταδώσεις το βίωμα του Θεού.
    Χαίρομαι πάντως που υποστηρίζεις ότι “δεν πιστεύεις στην ανυπαρξία θεού”. Αυτό μπορώ να το δεχτώ και είναι μια πολύ καλή βάση για όλα. Συνήθως από άπιστους που έχουν ιστολόγια στο internet ακούω τη γνωστή φράση “δεν υπάρχει σίγουρα Θεός …” που σε κάνει να αναρωτιέσαι πολλά πράγματα για τα άτομα που το υποστηρίζουν. Όσον αφορά το άτομο μου, όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, η προσωπική μου πίστη δεν έχει να κάνει με το οικογενειακό περιβάλλον και τα σχολικά μου χρόνια. Πιστεύω στο Θεό όπως όλοι οι Ορθόδοξοι χριστιανοί γιατί τον Θεό τον ζούμε κυριολεκτικά. Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να σου αναλύσω κάποια πράγματα ώστε να με καταλάβεις, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Να είσαι βέβαιη όμως ότι δεν πιστεύω στο Θεό απλά γιατί γεννήθηκα στην Ελλάδα ή γιατί βαπτίστηκα και μεγάλωσα μέσα σε Ορθόδοξη οικογένεια κ.τ.λ. και κυρίως όχι αβάσιμα. Μάλιστα γνωρίζω εκ πείρας ότι οι περισσότεροι έχουν που πιστεύουν στο Θεό έχουν τουλάχιστον καλούς λόγους, άλλοι λιγότερο και άλλοι πολύ ισχυρούς.

    Αγαπητού μου Ιοκάστη σε καταλαβαίνω απόλυτα. Οι λόγοι που πιστεύω στο Θεό είναι πολύ πιο ισχυροί από την απλή γνώση που μπορούμε να αποκτήσουμε μελετώντας πνευματικά βιβλία. Δυστυχώς δεν μπορώ να σου εξηγήσω με ακρίβεια τι εννοώ αλλά μπορώ να σου πω με απόλυτη βεβαιότητα ότι έχω γνωρίσει ανθρώπους που βιώνουν κυριολεκτικά τον Θεό από όλες τις απόψεις. Η πίστη ενός ανθρώπους δηλαδή μπορεί να βασίζετε και σε αληθινά περιστατικά και τότε είναι πραγματικά πολύ δυνατή. Τότε κάθε τι το αντίθετο που ακούς διαλύετε μπροστά στην αλήθεια, δεν γίνετε διαφορετικά.

    Λόγω του ότι γνωρίζω κάποια πράγματα εκ πείρας γι’ αυτό το λόγο είμαι σε θέση να μπορώ να πω ότι η Ορθοδοξία μας κατέχει την αλήθεια και κάθε άλλη πίστη είναι απλά κατασκεύασμα ανθρώπων και επομένως πολύ κατώτερη από τη δική μας, ούτε καν συγκρίσιμή. Λόγω των παραπάνω επιμένω συνεχώς στην ανάγκη που υπάρχει για καλή προαίρεση και πνευματικό αγώνα όπως μας τον έχουν διδάξει οι Πατέρες της εκκλησίας μας. Όποιος αποφασίσει να προσπαθήσει με τον σωστό τρόπο να είσαι βέβαιη ότι θα δικαιωθεί και θα ανακαλύψει σπουδαία γνώση.

    Δεν ξέρω σε ποια κατηγορία ανθρώπων ανήκεις εσύ, υπάρχον άτομα που αυτοχαρακτηρίζονται άπιστοι όπως η «Αόρατη Μελάνη» αλλά δηλώνουν ότι “δεν πιστεύουν και στην ανυπαρξία του Θεού” …
    Υπάρχουν άτομα που δηλώνουν ότι “σίγουρα δεν υπάρχει Θεός” …
    Ελπίζω να είσαι στην πρώτη περίπτωση και να προσπαθήσεις λίγο.

  27. Α, θα της εξηγούσες αλλά από τη μια θεωρείς τα επιχειρήματά της ανάξια σχολιασμού, κι απ’ την άλλη δεν μπορείς να της «αναλύσεις» κάποια πράγματα, γιατί «υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι», κι έτσι δεν σου έμεινε πάλι τίποτε να κάνεις παρά να επαναλάβεις τα θέσφατά σου. Τι να σου πρωτοπροσάψω; ηλιθιότητα ή κακοήθεια;

    Μελάνη, αν θες του απαντάς βέβαια, αλλά κι αν απαξιώσεις κάτι τέτοιο, θα είναι απόλυτα κατανοητό. Ας μου πει κάποιος: γιατί οι χριστιανοί απολογητές είναι τόσο φανερά σκάρτοι;

  28. Λίγη πραότητα σου ζήτησα Διαγόρας ο Μήλιος …

  29. Κι ο xarxar ζήτησε από εσένα λίγη ντροπή, αλλά δεν είδαμε τίποτα.

    Κι εγώ τι να σου ζητήσω; λίγη λογική; λίγη συνέπεια; λίγη τιμιότητα; δεν έχει νόημα. Βλέπεις, «ουκ λάβεις παρά του μη έχοντος».

  30. xarxar said

    Ρε Ορθό αυτό το «Λόγω του ότι γνωρίζω κάποια πράγματα εκ πείρας γι’ αυτό το λόγο είμαι σε θέση να μπορώ να πω ότι η Ορθοδοξία μας κατέχει την αλήθεια και κάθε άλλη πίστη είναι απλά κατασκεύασμα ανθρώπων και επομένως πολύ κατώτερη από τη δική μας, ούτε καν συγκρίσιμή» μας το τσαμπουνάς εδώ και κάτι αιώνες, αλλά όταν σου ζητάμε να μας το κάνεις λιανά μας λες «Δυστυχώς δεν μπορώ να σου εξηγήσω με ακρίβεια τι εννοώ». Λοιπόν να καταλάβεις ότι όσο δεν μπορείς είναι σαν να ακούω να λες «μπλα, μπλα, μπλα…» αυτολεξεί. Τζάμπα φθείρεις το πληκτρολόγιό σου. Επίσης κι εγώ γνωρίζω εκ πείρας ότι οι περισσότεροι που πιστεύουν στο Θεό δεν έχουν σχεδόν κανένα καλό λόγο πέρα από συνήθεια και παράδοση και αδιαφορία έρευνας. Αυτά δεν είναι επιχειρήματα είναι «παιδική» συμπεριφορά.

  31. xarxar said

    BTW σε ποιο ποστ της Μελάνης αναφέρεσαι;

  32. Πολύ εμπάθεια αγαπητέ Διαγόρας ο Μήλιος, πάρα πολύ … γιατί έτσι; Μια απλή συζήτηση κάνουμε, δεν πρόκειται να κριθεί τίποτα από το αποτέλεσμα ή την άποψη μας. Προσπάθησε να ηρεμίσεις λίγο σε παρακαλώ.
    Τουλάχιστον χάριν της συζήτησης και κάθε αναγνώστη που δεν επιθυμεί να διαβάζει συνεχώς ύβρεις. Δεν βγάζουν πουθενά αυτά.

    Αγαπητέ Xarxar πίστεψε με αυτή τη χρονική περίοδο, δηλ. σε αυτή τη κατάσταση που σε βρίσκω όσον αφορά τα πνευματικά, ότι και να σου παρουσίαζα θα ήταν μάταιο. Όσοι είναι να καταλάβουν, θα καταλάβουν.
    Όσον αφορά τη συζήτηση, είναι στο ιστολόγιο μου … αλλά ο αγαπητός Διαγόρας ο Μήλιος δεν επιτρέπει στους αναγνώστες του να βλέπουν ποιοι κρύβονται πίσω από τα σχόλια …

  33. Τι να σου πω, αγαπητέ xarxar, το τελευταίο σχόλιο της Μελάνης ήταν αυτό: Χιμπαντζήδες με Πληκτρολόγια – Σχόλιο 11 και το προηγούμενο ήταν πριν από ένα μήνα. Ο «Ορθό» μάλλον βλέπει οράματα πάλι. Ίσως να τον έχει χτυπήσει η ζέστη. Με μπέρδεψε κι εμένα.

  34. xarxar said

    Καλά αυτός μόνο οράματα βλέπει, αλλά πλέον έχουμε και αποδείξεις! Ρε Ορθό αφού στο (ακραίο) blog σου δεν επιτρέπεις τα σχόλια πλάκα μας κάνεις; Πως θα μιλάμε δηλαδή; Άσε τώρα που σε λίνκαρε κι ο Η-Ο το φόρεσες το έμβλημα της φανατικής ομάδας οπότε πάει πια οι μάσκες έπεσαν…

  35. Αγαπητέ xarxar σας είπα ότι είναι στο ιστολόγιο μου και συγκεκριμένα …

    http://eatheia.blogspot.com/2010/05/blog-post.html

    Επίσης τα σχόλια επιτρέπονται …

    ΥΓ

    Τι είναι το Η-Ο;

  36. xarxar said

    Εννοείς ότι επιτρέπονται όποτε θέλεις και σε όποιες αναρτήσεις θέλεις – όχι σε όλες – και αν τα εγκρίνεις – δεν είναι ανοιχτά τα σχόλια. Ωραίο κολπάκι αυτό να απαντάς σε άλλο ιστολόγιο και μετά να λες η ερώτηση ήταν στο δικό σου ιστολόγιο όπου μπορείτε να ξαναβρείτε και την απάντηση! Τι φτιάχνουν οι άτιμοι για τη διαφήμιση! Άσε τώρα που δεν ξέρεις και ποιος είναι ο Η-Ο…τώρα που έμπλεξες και με τα εθνίκια δεν είναι ανάγκη να υποκρίνεσαι…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: