Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Δημιουργική χασαπική

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/06/01

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο δημιουργώ ή μεταφράζω στα ελληνικά διάφορες εικόνες, συνθέσεις και γελοιογραφίες είναι για να διαδώσω το αθεϊστικό / σκεπτικιστικό μήνυμα στην Ελλάδα. Ο αμέσως δεύτερος λόγος είναι για να αυξήσω την επισκεψιμότητα του ιστολογίου μου, το οποίο βέβαια με τη σειρά του δεν έχει κάποιο λόγο ύπαρξης πέρα από τον πρώτο.

Όπως εξηγώ στους όρους χρήσης, η αντιγραφή ύλης από το ιστολόγιό μου είναι ελεύθερη, αρκεί να συνοδεύεται  από αναφορά στο πρωτότυπο. Σε οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα του κόσμου, αυτό θα αρκούσε: ο περισσότερος κόσμος (ή έστω ένα ικανό ποσοστό του κόσμου) ανιγράφοντας ύλη από το ιστολόγιό μου θα ανέφερε που τη βρήκε, κι έτσι θα είχα την επισκεψιμότητα που θα μου άξιζε για τη δουλειά που κάνω.

Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα τα πράγματα δεν δουλεύουν ακριβώς έτσι, γιατί πρόκειται για μια τριτοκοσμική χώρα, στην οποία αναπόφευκτα παρατηρούνται υψηλά ποσοστά τριτοκοσμικής συμπεριφοράς.  Δυστυχώς, μια από τις απλούστερες και πιο διαδεδομένες μορφές εκδήλωσης τριτοκοσμικότητας στο διαδίκτυο είναι ακριβώς η αντιγραφή ύλης χωρίς καμία απολύτως αναφορά στην πηγή της.  (Άλλωστε ο λόγος για τον οποίο κυκλοφορεί τόσο πολλή σαβούρα στο ελληνόφωνο διαδίκτυο, όπως η περίφημη δήθεν συνέντευξη για το ΔΝΤ για την οποία είχα γράψει τις προάλλες, είναι ακριβώς η αποδοχή αυτής της κατάστασης από τους κατά τεκμήριο τριτοκοσμικούς Έλληνες χρήστες  του διαδικτύου, και η αναγωγή της σε κουλτούρα που τους χαρακτηρίζει.)

Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν είμαι αναγκασμένος να υπογράφω τα έργα που δημοσιεύω, ώστε να είναι προφανής η προέλευσή τους παρά την άνευ-αναφοράς-στον-δημιουργό-τους αντιγραφή, (δηλαδή κλοπή,) που αναπόφευκτα θα υποστούν.

Αυτό μου δίνει παράλληλα και τη δυνατότητα για πολλά από τα έργα που δημιουργώ να αφαιρέσω την αξίωση για αναφορά στην πηγή, και έτσι όπως ίσως να έχετε παρατηρήσει σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύω τα έργα μου με υποσημείωση που λέει «η αντιγραφή είναι ελεύθερη».

Αυτό βέβαια δεν με προστατεύει από τους χασάπηδες. Χασάπης είναι κάποιος που βλέπει μια εικόνα που του αρέσει, και επιθυμεί να την χρησιμοποιήσει, αλλά δεν του αρέσει που περιέχει τη διεύθυνση της ιστοσελίδας κάποιου άλλου, και γι αυτό το λόγο ανοίγει την εικόνα με κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και αφαιρεί την υπογραφή του δημιουργού. Έτσι, μπορεί να τη δημοσιεύσει πλασάροντάς την ως δική του, ή ως δημιούργημα κάποιου δήθεν αγνώστου καλλιτέχνη, κάτι σαν συλλογικό κτήμα της διαδικτυακής κοινότητας.

Προσφάτως συνάντησα μια τέτοια περίπτωση, πρόκειται για αυτή την εικόνα:

…η οποία βέβαια αποτελεί «δημιουργική χασαπική» πάνω σε αυτή την εικόνα που είχε δημιουργήσει το Βρωμιστεράκι για το ιστολόγιό μου και είχε δημοσιευθεί εδώ στις αρχές του 2009:

Για την ώρα δεν αποκαλύπτω σε ποιο ιστολόγιο βρέθηκε η παραπάνω εικόνα, γιατί ο ιδιοκτήτης του μπορεί να μην είναι ο ίδιος χασάπης, και μπορεί απλά να έλαβε την εικόνα μέσω email από τον πραγματικό χασάπη. Του άφησα σχόλιο στις 2010-05-31 11:19 θέτοντας υπόψιν του την κατάσταση και ζητώντας του να επανορθώσει, και περιμένω να δω τι θα κάνει με αυτό. Αν δεν συμμορφωθεί, τότε θα αξίζει να μάθουμε όλοι ποιός είναι.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να βρει κανείς κλεμμένες εικόνες στο διαδίκτυο, αλλά δυστυχώς δεν δουλεύουν πολύ καλά.  Ρίξτε μια ματιά στα αποτελέσματα που δίνουν οι δύο καλύτεροι τρόποι που υπάρχουν μέχρι στιγμής, για να δείτε ότι κανένας από τους δύο δεν βρίσκει την χασαπωμένη εικόνα. (Ο τύπος που την έχει δημοσιεύσει είναι ασφαλής.)

Αναζήτηση για την παραπάνω εικόνα στο TinEye.com.

Αναζήτηση για την παραπάνω εικόνα στο google images.

Γι’ αυτό λοιπόν παρακαλώ πολύ τους αναγνώστες όταν πέφτει στην αντίληψή τους κάποια εικόνα που προέρχεται από το ιστολόγιό μου και έχει υποστεί «δημιουργική χασαπική», να τη θέτουν υπόψιν μου.  Σας ευχαριστώ πολύ.

Αναγνωρίζω ότι η ύπαρξη της διεύθυνσης της ιστοσελίδας μου μέσα στο κάθε δημιούργημά μου δεν είναι ό,τι καλύτερο, και λειτουργεί εν μέρει ως αποτρεπτικός παράγοντας για την αναδημοσίευσή τους σε άλλους ιστότοπους. Κατά συνέπεια, τα δημιουργήματά μου δεν διαδίδονται τόσο όσο θα μπορούσαν. Ιδανικά, οι εικόνες δεν θα περιείχαν κανένα προσδιορισμό προέλευσης, όπως συνηθίζεται στο αγγλόφωνο διαδίκτυο, και ο καθένας που θα τις αναδημοσίευε θα προσδιόριζε την πηγή τους.  Αυτό θα ήταν προτιμότερο για τον επιπλέον λόγο ότι θα συνεπαγόταν και περισσότερους εισερχόμενους συνδέσμους.  Πρακτικά όμως, λόγω της τριτοκοσμικότητας που διακρίνει, όπως προείπα, το ελληνόφωνο διαδίκτυο, αν οι εικόνες που δημιουργώ δεν περιείχαν τη διεύθυνση της ιστοσελίδας μου, θα αντιγραφόντουσαν απλά χωρίς καμία αναφορά στην πηγή τους.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη που λέει ότι αν ενδιαφέρομαι πρωτίστως για τη διάδοση του αθεϊστικού / σκεπτικιστικού μηνύματος θα έπρεπε να κάνω αυτό που θα μεγιστοποιούσε τη διάδοση των έργων ανεξαρτήτως των επιπτώσεων στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μου.  Έχω φτιάξει όμως μερικές δοκιμαστικές συνθέσεις σε δύο εκδόσεις, μια με τη διεύθυνση της ιστοσελίδας μου και μια χωρίς, για να δω τι θα γινόταν, και δεν έχω παρατηρήσει κάποια διαφορά στη διάδοσή τους. Ίσως βέβαια και να είναι νωρίς ακόμα, και να χρειάζεται περισσότερη παρατήρηση. Θα με ενδιέφεραν πολύ οι γνώμες των αναγνωστών πάνω στο θέμα.

Ενημέρωση 2010-05-04

Το παραπάνω προϊόν «δημιουργικής χασαπικής» έχει αναρτηθεί σε δύο ιστολόγια που ανήκουν σε κάποιον κύριο που γράφει με το ψευδώνυμο sgial.

Στη σελίδα sgial – «Θεόπνευστα» είχα αφήσει το εξής σχόλιο στις 2010-05-31 23:19:

Η παραπάνω σύνθεση «αποχή από το σεξ» υλοποιήθηκε από το Βρομιστεράκι κατόπιν δικής μου προτροπής, και πρωτοδημοσιεύτηκε στο ιστολόγιό μου στις αρχές του 2009.

Η εικόνα είχε ένα επιπλέον πλαίσιο, που προσδιόριζε την προέλευση της σύνθεσης, και το οποίο έχει αποκοπεί από την παραπάνω δημοσίευση. Μπορείτε να το δείτε όμως στην πρωτότυπη σύνθεση.

Ποιός αφαίρεσε τα στοιχεία προέλευσης της σύνθεσης; εσείς, ή εκείνος που σας την έστειλε;

Όπως και να έχει το θέμα, παρακαλώ όπως επανορθώσετε, είτε αντικαθιστώντας το παραπάνω προϊόν χασαπικής με το γνήσιο πρωτότυπο, είτε αφαιρώντας το όλως διόλου. Τα ίδια ισχύουν και γι αυτή τη σελίδα: http://sgial.pblogs.gr/theologia.html

Το σχόλιο ήταν σε αναμονή μετριασμού όλες αυτές τις μέρες, μέχρι που σήμερα το απόγευμα διεγράφη εντελώς, πράγμα που σημαίνει ότι α) ο κύριος sgial το έχει διαβάσει, β) έχει αποφασίσει να με γράψει στα παλιά του τα παπούτσια, και γ) έχει επιλέξει να σβήσει το σχόλιό μου για να μην του χαλάει τη μόστρα.

Δεν έχω να πω τίποτε άλλο, πέρα από το «θαυμάστε τον!»

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

19 Σχόλια to “Δημιουργική χασαπική”

  1. cyrus said

    Ψηφίζω κατά της ενσωμάτωσης της διεύθυνσης στην εικόνα, και υπέρ της επιμονής στην αναφορά της πηγής μέσω συνδέσμου. Και αυτό, όπως είπες κι εσύ, για αισθητικούς κυρίως λόγους. Σκέψου, ας πούμε, ότι κάποιος μπορεί να θέλει να κάνει την εικόνα μπλουζάκι. Η ύπαρξη μιας διεύθυνσης θα μπορούσε να δώσει την εντύπωση της διαφήμισης, ενώ το σημαντικό εδώ είναι το μήνυμα.

    Επίσης, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να επιβάλλουμε τους κανόνες καλής συμπεριφοράς, παρά να εφευρίσκουμε τρόπους να παρακάμψουμε την απατεωνία (ή βαρεμάρα, ή αφέλεια) ορισμένων.

    Με άλλα λόγια, καλό κυνήγι…

  2. Αντώνης said

    Ψηφίζω υπέρ της ενσωμάτωσης της διεύθυνσης στην εικόνα, όπως και αν γίνεται και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

    ένα «βρώμικο» κόλπο είναι να αποθηκεύσεις την εικόνα σε ένα format που να μην το βλέπει η ζωγραφική των windows, μιάς και οι γνώσεις των περισσοτέρων χασάπηδων σταματούν εκεί. (όπως .jp2 :)

    Συμπεριφερόμαστε τριτοκοσμικά, και είναι λυπηρό που ο χασάπης προτιμά να αποθηκεύσει την εικόνα σε πολύ χειρότερη ποιότητα, παρά να δημοσιεύσει μια παραπομπή στο site σου, λές και θα του κλέψεις τα κλίκ; μάλλον έχει συμπλέγματα κατωτερότητας, φοβούμενος να παραδεχτεί οτι υπάρχουν και αυθεντικοί δημιουργοί :S

  3. Νικόλαος said

    Εγώ ψηφίζω κατά της εισαγωγής «υπογραφών» στην εικόνα, και επιμονής στη διόρθωση της κακής συμπεριφοράς.

    Να πω επίσης ότι το συγκεκριμένο σε μπλουζάκι θα ήταν τέλειο ;)

  4. κουκαρατσας said

    «Θα με ενδιέφεραν πολύ οι γνώμες των αναγνωστών πάνω στο θέμα»

    (αν και η αληθεια ειναι οτι νιωθω παρεισακτος…)

    βρε διαγορρ να ρωτησω κατι ; η οριτζιναλ εικονα («η ανυπαρκτογραφια») ειναι δικο σου δημιουργημα ή του χρηστη bromisteraki ; αν δεν κανω λαθος, κανενος απ’τους δυο σας ! επειδη εγραψε ο/η bromisteraki μια λεζαντα και επειδη το δημοσιευσες εσυ, πρεπει να βαλεις/ετε και τη διευθυνση/nickname ; και καλως να το βαλεις/ετε, αφου ετσι θες/ετε. εγω γιατι να ειμαι αναγκασμενος να τα κρατησω αν θελω να το αναδημοσιευσω ; τελικα σε νοιαζει να περασει το μηνυμα ή να το πιστωθεις εσυ ;… (ρητορικο/αναφερεις τα σχετικα)
    εστω οτι το σκεπτικο σου ειναι το σωστο, φανταζεσαι πως θα’ναι η εικονα μετα απο 5-10 αναδημοσιευσεις (ο καθενας να βαζει την διευθυνση του κοκ) ;;…

    λες επισης «πολλά από τα έργα που δημιουργώ» – για τα κειμενα σου προφανως, οκεηκ. αλλα για τις εικονες που αναδημοσιευεις – απ’οσες εχω δει (επαναλαμβ. «απ’οσες εχω δει» – μη βαρατε) ειναι ολες δημιουργηματα αλλων και εσυ κανεις την μεταφραση. ειναι δημιουργηματα σου ;… δηλαδη αν προσθεσω και’γω 2 λεξεις παραπανω, γινεται αυτοματα δημιουργημα μου ;

    «Έτσι, μπορεί να τη δημοσιεύσει πλασάροντάς την ως δική του, ή ως δημιούργημα κάποιου δήθεν αγνώστου καλλιτέχνη, κάτι σαν συλλογικό κτήμα της διαδικτυακής κοινότητας» – νομιζω οτι εδω τα λες ολα !! με το συμπαθιο, σε χαλαει τοσο πολυ το αγνωστος καλλιτεχνης – συλλογικο κτημα – κοινοτητα ;… (σκοπιμα δεν αναφερομαι στο πρωτο κομματι της προτασης ;-))

    τριτοκοσμικος, χασαπης, απατεωνας και οτι αλλο θελετε, πειτε με ! αλλα εγω στο αρχειο που κραταω, σβηνω ολες τις «διαφημισεις» και αφηνω μονο (αν υπαρχει) το ονομα του δημιουργου.

    σαλουτ 8-)

  5. Κουκαρατσας, δεν νομίζω πως έχεις τον παραμικρό λόγο να νιώθεις παρείσακτος. (Αν ξέρεις κάτι που δεν ξέρω, πες το.)

    Λοιπόν, η αρχική εικόνα (δεν ξέρω τι εννοείς με τη λέξη «ανυπαρκτογραφία») είναι δημιούργημα της Βρομιστεράκης και έγινε σε συνεννόηση με εμένα, και με σκοπό να δημοσιευθεί στο ιστολόγιό μου. (Το «https://diagoras.wordpress.com» μέσα στην εικόνα το έγραψε η Βρομιστεράκη.) Τώρα, αν πας στο αρχικό άρθρο θα βρεις σύνδεσμο προς την ξενόγλωσση εικόνα και θα δεις ότι απέχει τόσο πολύ από το έργο που συνέθεσε η Βρομιστεράκη, που σωστότερο ίσως θα ήταν να λέγαμε ότι από αυτήν πήραμε απλώς την ιδέα. Χάριν σεμνότητας την ονομάσαμε «το πρωτότυπο». Εμείς ψάξαμε να βρούμε μια ορθόδοξη απεικόνιση της «θείας οικογενείας», εμείς συζητήσαμε τις διαθέσιμες εναλλακτικές και καταλήξαμε σε αυτήν που τελικά χρησιμοποιήσαμε, εμείς κάναμε τη μετάφραση, και τελικά η Βρομιστεράκη έκανε τη σύνθεση της εικόνας που επιλέξαμε με το μεταφρασμένο κείμενο.

    Αν θελήσεις να το δεις από στεγνή νομική άποψη, (που βέβαια εγώ δεν θέτω τέτοιο ζήτημα,) αυτό που έχουμε κάνει είναι διασκευή, η οποία αν δεν κάνω λάθος αποτελεί διανοητική ιδιοκτησία τόσο όσο η πρωτότυπη δουλειά.

    Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν στη μετάφραση όλων των μεταφρασμένων γελοιογραφιών που δημοσιεύω. Αν κάποιος νομίζει πως εγώ και οι συνεργάτες μου δεν έχουμε κάνει τίποτα σπουδαίο, τότε ας ξανακάνει τη δουλειά που κάναμε εμείς από το μηδέν, και του χαρίζουμε μάλιστα και τη μετάφραση, με το σκεπτικό ότι, καθώς τα κείμενα αυτά είναι κατά κανόνα μικρά, θα κατέληγε στην ίδια μετάφραση από μόνος του. Ας πιάσει λοιπόν κάποιος την πρωτότυπη εικόνα, κι ας της κολλήσει μόνος του το μεταφρασμένο κείμενο, ώστε να έχει το δικαίωμα να πλασάρει το προϊόν ως δικό του. Αυτό είναι το ηθικό. Το να παίρνει όμως τη δική μου δουλειά, όσο μικρή και να είναι αυτή, και να αφαιρεί από αυτήν την υπογραφή μου, αλλοιώνοντάς την έτσι και σφετεριζόμενος την πατρότητά της, είναι ανήθικο.

    Κάνοντάς το αυτό θα δει κανείς ότι μπορεί μεν να μην είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά δεν είναι ούτε παίξε-γέλασε: υπάρχει αναμφισβήτητα κάποια ποσότητα εργασίας και δεξιοτεχνίας που μπαίνει στην κατασκευή της κάθε μιας εικόνας (ή σύνθεσης, αν προτιμάς,) σε αντίθεση με τη διαδικασία της αποκοπής του πλαισίου, η οποία δεν αποτελεί καμία εργασία άξια συζήτησης, ούτε απαιτεί καμία δεξιοτεχνία εκ μέρους του… χασάπη.

    Και κάτι άλλο, τέλος: στο διαδίκτυο πλέον, το όνομα του δημιουργού είναι η διαδικτυακή του διεύθυνση.

  6. Τι να πω κι εγώ, βρε Διαγόρα! Εμένα μου κλέβουν αυτούσια κεφάλαια από τα σάιτ μου και τα αναρτούν στα μπλογκ. Άσε δε, που ολόκληρο τηλεοπτικό κανάλι έκανε κλόπυ-πέιστ το υλικό του σάιτ μου για τον Μ. Αλέξανδρο, σκάρωσε 8 ωριαία επεισόδια και μ’ έβαλε να τρέχω σε δικηγόρους ….

    Ε,ρε ΔΝΤ χωρίς βαζελίνη, που τους χρειάζεται!

  7. Αντώνης said

    Φίλε κουκαρατσας

    το σκεπτικό σου θα ήταν ολόσωστο αν κράταγες μόνο την εικόνα χωρίς της ατάκα της απο κάτω. όμως δεν κράτησες την πρωτότυπη εικόνα, κράτησες το συνδυασμό εικόνας και ιδέας της οποίας η υλοποίηση οφείλεται στον Διαγόρα.

    αν δεν ήταν το ιστολόγιο του στην προκειμένη, θα την είχες σκεφτεί φτιάξει & δημοσιεύσει εκ του 0ος εσύ??? Επειδή πιστεύω ότι η απάντηση είναι όχι (γιατί αλλιώς γιατί δεν το έκανες τόσο καιρό!) σαν ανταποδοτικό όφελος και μόνο, μπορείς να κάνεις το ελάχιστο, να του την αφήσεις όπως είναι, και να βάλεις και ένα link προς το site του.
    Έτσι ίσως κερδίσεις και εσύ, αν μη τι άλλο, μερικές επισκέψεις στον τόπο σου.

  8. Να πω το το κοινότυπο: κάλλιον το προλαμβάνειν.
    Μέχρι τότε βέβαια, κάλλιστον είναι να κρατάμε και «πισινή».

    Σαν ενδιάμεση λύση προτείνω, όταν ανακαλύπτονται τέτοιες «αντιγραφές», να γίνεται σχόλιο στην πρωτότυπη ανάρτηση, του στυλ «την παρακάνω εικόνα την οικειοποιήθηκε ο τάδε στο blog του» και αν δεν έχει αυτόματο track/ping/ref back, γράφουμε άλλο ένα σχόλιο και στο blog που το αντέγραψε παράτυπα.

  9. Αγησία, πολύ ενδιαφέρον αυτό. Σε πολιτισμένη χώρα του κόσμου θα γινόσουν πλούσιος από τις αποζημιώσεις. Στην Ελλάδα όμως, δεν ξέρω. Τι συνέβη τελικά; και αν η υπόθεση είναι ακόμα εν εξελίξει, που πάνε τα πράγματα;

    Αντώνη, ο Κουκαράτσας έπαιξε απλά το ρόλο του οπαδού του διαβόλου, δεν είναι βέβαια ο ίδιος ο χασάπης.

    Στρατή, το σχόλιο το έχω ήδη αφήσει στο ιστολόγιο που βρήκα την εικόνα, και βρίσκεται «σε αναμονή μετριασμού». Δίνω λίγες μέρες στον ιστολόγο να απαντήσει.

    20:56

    Να πω επίσης ότι ευχαριστώ πολύ τους προλαλήσαντες για τις απόψεις τους και με ενδιαφέρει να ακούσω κι άλλες. Ως αποτέλεσμα αυτής της συζήτησης μπορεί να κάνω σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο δουλεύω.

  10. Η ύπόθεσή μου είναι ακόμη στο ξεκίνημα. Όσο για την αποζημίωση, που θα πάρω από το κρατικό κανάλι, εστέ ευγενείς, παρακαλώ. Ξέρω κι από μόνος μου τι θα πάρω!

  11. alchimistis said

    Νομίζω οτι καλως βάζεις την υπογραφή σου. Θα πρότεινα μάλιστα να είναι λιγότερο διακριτική πχ διάφανη στο κυρίως μέρος του έργου.

  12. Έχει δίκιο ο Alchimistis. Όποια εικόνα υδατοσήμανα διαγωνίως με διαφανή την ηλεκτρονική διεύθυνσή μου, δεν έχω διαπιστώσει να έχει κλαπεί. Όποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τη δουλειά σου, ας αναγνωρίσει ότι είναι δική σου.

  13. vildanden said

    Εγώ πάλι θα επισημάνω ότι η εικόνα έχει λάθος ποσοστό. Ιδού για του λόγου το αληθές:

  14. Δεν το πιάνω. Αν δεν κάνω λάθος απεικονίζεται ο Darth Vader και η μητέρα του. (Αν και ο Darth Vader είχε άλλο όνομα όταν ήταν μικρός.) Με άμωμη σύλληψη προέκυψε ο Darth Vader σύμφωνα με την πολεμοαστριανή μυθολογία; (Ωχ, έγραψα «μυθολογία», ελπίζω να μην προσέβαλα κανέναν προσήλυτο της θρησκείας των Jedi.)

  15. Είμαι υπέρ της αδιαταράχτου κυκλοφορίας. Σε ό,τι μας δίνει ψωμί, διεκδικούμε το ©. Σε ό,τι κάνουμε για αναψυχή ή αφιλοκερδώς για την επίτευξη σκοπού, όπως ο συγκεκριμένος του Διαγόρα, προέχει απερίφραστα το μήνυμα και όχι τα credits και η επισκεψιμότητα. Αν δεν γίνει μπλουζάκι γιατί έχει ένα τεράστιο διαγώνιο υδατογράφημα, είναι ζημιά. Αν ο Πατέρας Πεύκης (που BTW δεν τον ανέφερες καθόλου στο πόστ σου) είχε υδατογράφημα, δεν θα έκανες την δουλειά σου.
    Γενικότερα μιλώντας, τα όποια μέτρα πίεσης έχουν pros & cons που λειτουργούν με κάποιους συντελεστές ελαστικότητας. Π.χ.
    Μέτρο: Μιά μέρα το κράτος βάζει τα μονά-ζυγά για να μειώσει την κυκλοφορία.
    Αποτέλεσμα: Ο Ελληνας παίρνει δεύτερο ΙΧ και το μόνο που καταφέραμε είναι να έχουμα ΚΑΙ πρόβλημα πάρκινγκ.
    Πιό πρόσφατα:
    Μέτρο: Κλείνω τα λιμάνια για να πιέσω το διεθνές κρουαζιερόπλοιο να πάρει Ελληνες ναυτεργάτες.
    Αποτέλεσμα: Το κρουαζιερόπλοιο πάει αλλού, και ούτε οι εργάτες δουλεύουν, ούτε τα τουριστικά μαγαζιά.

  16. Κόμη συμφωνώ, αλλά δεν εξετάζω το ενδεχόμενο να βάλω διαγώνιο υδατογράφημα. Κάτι τέτοιο θα ήταν υπερβολικά «κτητικό» (ποζέσιβ, όπως λέμε και στα ελληνικά) για τα γούστα μου. Το ερώτημα είναι αν αυτό που κάνω ήδη είναι πλέον του δέοντος καταφανές ή όχι.

    21:30

    Όσο για τον Πατέρα Πεύκη, δεν ήξερα πως ήταν ο δημιουργός της εικόνας όταν αναρτούσα το άρθρο. Όταν το έμαθα, το έγραψα στο σχόλιο. Τώρα που το ανέφερες, θα συμπληρώσω την πληροφορία στο άρθρο.

  17. Λοιπόν:

    Το παραπάνω προϊόν «δημιουργικής χασαπικής» έχει αναρτηθεί σε δύο ιστολόγια που ανήκουν σε κάποιον κύριο που γράφει με το ψευδώνυμο sgial.

    Στη σελίδα sgial – «Θεόπνευστα» είχα αφήσει το εξής σχόλιο στις 2010-05-31 23:19:

    Η παραπάνω σύνθεση «αποχή από το σεξ» υλοποιήθηκε από το Βρομιστεράκι κατόπιν δικής μου προτροπής, και πρωτοδημοσιεύτηκε στο ιστολόγιό μου στις αρχές του 2009.

    Η εικόνα είχε ένα επιπλέον πλαίσιο, που προσδιόριζε την προέλευση της σύνθεσης, και το οποίο έχει αποκοπεί από την παραπάνω δημοσίευση. Μπορείτε να το δείτε όμως στην πρωτότυπη σύνθεση.

    Ποιός αφαίρεσε τα στοιχεία προέλευσης της σύνθεσης; εσείς, ή εκείνος που σας την έστειλε;

    Όπως και να έχει το θέμα, παρακαλώ όπως επανορθώσετε, είτε αντικαθιστώντας το παραπάνω προϊόν χασαπικής με το γνήσιο πρωτότυπο, είτε αφαιρώντας το όλως διόλου. Τα ίδια ισχύουν και γι αυτή τη σελίδα: http://sgial.pblogs.gr/theologia.html

    Το σχόλιο ήταν σε αναμονή μετριασμού όλες αυτές τις μέρες, μέχρι που σήμερα το απόγευμα διεγράφη εντελώς, πράγμα που σημαίνει ότι α) ο κύριος sgial το έχει διαβάσει, β) έχει αποφασίσει να με γράψει στα παλιά του τα παπούτσια, και γ) έχει επιλέξει να σβήσει το σχόλιό μου για να μην του χαλάει τη μόστρα.

    Δεν έχω να πω τίποτε άλλο, πέρα από το «θαυμάστε τον!»

  18. Ευχαριστώ πολύ όσους κατέθεσαν τις απόψεις τους. Λαμβάνοντας υπόψιν μου τα όσα γράφηκαν παραπάνω, (και βάζοντας και λίγη επιπλέον δική μου σκέψη,) υιοθετώ έναν νέο τρόπο προσθήκης της υπογραφής μου στις δημιουργίες μου: από εδώ και πέρα τα γράμματα θα είναι πιο διακριτικά, και θα υπάρχει η φράση «η αντιγραφή είναι ελεύθερη». Σκοπός αυτών των αλλαγών είναι α) να γίνει λιγότερο ενοχλητική η παρουσία της υπογραφής μου, και β) να διαβεβαιώσω τους πάντες ότι η παρουσία της υπογραφής μου στο έργο δεν σημαίνει ότι δεν επιθυμώ να αντιγράφεται.

    Το πρώτο δείγμα του νέου τρόπου υπογραφής μπορείτε να το δείτε στο φρέσκο σημερινό άρθρο: «Επιστήμη εναντίον Πίστης».

    Εννοείται ότι και γι αυτό θα με ενδιέφεραν πολύ οι γνώμες των αναγνωστών.

  19. Νικόλαος said

    Θα ήταν πιστεύω πολύ αστείο να έβαζες την υπογραφή σου (και του Βρομιστερακίου) με κάποια βυζαντινή γραμματοσειρά, του στυλ «Διαγόραc και Βρομιcτεράκιον με εποίηcαν»…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: