Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Του Ευαγγελισμού…

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/03/25

Μια και κάθε χρόνο έχουμε τα ίδια και τα ίδια με τον επονομαζόμενο «ευαγγελισμό» της επονομαζόμενης «θεοτόκου», θα σερβίρω κι εγώ σήμερα μπαγιάτικο περιεχόμενο.

Κατ’ αρχήν, παραθέτω ένα γνωμικό που είχα δημοσιεύσει στις αρχές του 2009, για άλλο θέμα, αλλά όπως θα δείτε έχει κάποια (έμμεση έστω) σχέση με τη σημερινή εορτή. Να υπενθυμίσω, για όποιον τυχόν δεν είναι «μέσα στα πράγματα» της χριστιανικής μυθολογίας, ότι η μητέρα του Ιησού υποτίθεται ότι ήταν παρθένα, γεγονός που προϋποθέτει ότι συνέλαβε τον Ιησού με κάποιο «μαγικό τρόπο» κατ’ ευθείαν από τον θεό, και αυτός ο «μαγικός τρόπος» είναι που γιορτάζουν οι χριστιανοί σήμερα. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

Γνωμικό #137

«Το να ισχυρίζεται κανείς ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο είναι τόσο εσφαλμένο όσο το να υποστηρίζει ότι ο Ιησούς δεν γεννήθηκε από παρθένο.»

—Roberto Bellarmino (Robert Bellarmine, Ρομπέρτο Μπελαρμίνο) (1542 – 1621) Καρδινάλιος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας ο οποίος έλαβε μέρος στις διαδικασίες εναντίον του Giordano Bruno (Τζιορντάνο Μπρούνο) και του Galileo Galilei (Γαλιλαίο Γαλιλέι). Αγιοποιήθηκε το 1930.

Την αρχική δημοσίευση του γνωμικού, με ολόκληρο το συνοδευτικό κείμενο, και τη συζήτηση που είχε ακολουθήσει, μπορείτε να τη βρείτε εδώ: Γνωμικό #137

Και για να δέσει η κομπόστα, ορίστε κι ένα εικαστικό που είχα δημοσιεύσει ειδικά για τη σημερινή εορτή, σαν σήμερα πριν από δύο χρόνια:

Πλάτος 500 pixels, κάντε κλικ για πλάτος 840 pixels.
Η αντιγραφή είναι ελεύθερη, αρκεί να συνοδεύεται από σύνδεσμο προς το πρωτότυπο.

Η εικόνα είχε πρωτοδημοσιευθεί και συζητηθεί εδώ: 25η Μαρτίου, ο «ευαγγελισμός» της «θεοτόκου»

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

15 Σχόλια to “Του Ευαγγελισμού…”

  1. Η μαρμάγκα μόλις έφαγε σχόλιο του marqueedemud που περιείχε συνδέσμους προς αχταρμά χριστιανικών κειμένων, με την ευχή «και η παναγια να μας φωτιζει ολους. χρονια πολλα αδερφια!» [sic]. Μια πρόχειρη ματιά στα κείμενα έδειξε ότι ήταν εντελώς άσχετα με το θέμα του άρθρου, κατά συνέπεια το σχόλιο παρέβαινε τους όρους χρήσης.

    Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί ένα βήμα έκφρασης της σκεπτικιστικής άποψης και της αθεϊστικής κοσμοαντίληψης, όπου ο αντίλογος είναι δεκτός και ελεύθερος. Για να θεωρηθεί όμως κάτι ως «αντίλογος», πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα της εκάστοτε συζήτησης. Το παρόν ιστολόγιο δεν πρόκειται να αποτελέσει βήμα αυθαίρετης εξαπόλυσης θρησκευτικής προπαγάνδας.

    2010-03-25 16:08

    Επίσης για να προλάβω περαιτέρω πράξεις κακοπιστίας όπως αυτή που επιχείρησε παραπάνω ο marqueedemud, μόλις προσέθεσα την εξής παράγραφο στους όρους χρήσης:

    Σχόλια που περιέχουν σκέτους συνδέσμους είναι εξ’ ορισμού εκτός θέματος: η σχέση του συνδεόμενου υλικού με το θέμα της συζήτησης πρέπει να προκύπτει από κάποια επεξήγηση η οποία πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύει τον κάθε σύνδεσμο. Οι αναγνώστες δεν πρέπει να χρειάζεται να επισκεφτούν τη συνδεόμενη ύλη προκειμένου να διαπιστώσουν περί τίνος πρόκειται.

  2. Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  3. batcic said

    Δεν λέω, καλό το εικαστικό σου Διαγόρα, αλλά το απόλυτο ανοσιούργημα ανήκει στον φίλτατο JAGO!!!
    ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

  4. Η μαρμάγκα έφαγε και δεύτερη έκδοση του ιδίου σχολίου του marqueedemud, με τους ιδίους εκτός θέματος συνδέσμους και διαφορετικό πρόλογο και επίλογο.

    2010-03-25 18:25

    Η μαρμάγκα επίσης έφαγε εκτός θέματος σχόλιο του «ορθόδοξου» το οποίο περιείχε σύνδεσμο προς βίντεο στο youtube, το οποίο ίσως και να ήταν εντός θέματος, αλλά ο «ορθόδοξος» απέτυχε να συμπεριλάβει τις απαραίτητες σχετικές διευκρινίσεις. (βλέπε σχόλιο #1, περί σημερινής προσθήκης στους όρους χρήσης.)

    Προς όλα τα χριστιανά απολογητούδια: το παρόν ιστολόγιο έπαψε να είναι παιδική χαρά για εσάς. Είτε θα παίξετε με τους όρους του παιχνιδιού, είτε θα ξεκουμπιστείτε από εδώ.

    2010-03-25 18:41

    Η μαρμάγκα έφαγε σχόλιο του ΘΒ που σχολίαζε τις διατροφικές συνήθειες της μαρμάγκας και κατά συνέπεια ήταν εκτός θέματος.

    Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει την άποψη ότι το σχόλιο του ΘΒ ήταν εντός θέματος αφού αφορούσε τα τεκταινόμενα στη συζήτηση, αλλά πρακτικά δεν διατίθεμαι να επιτρέψω στους απολογητές να δημιουργήσουν πάλι τη δική τους συζήτηση βάσει της δικής τους ατζέντας στο δικό μου ιστολόγιο με αφορμή τη διαγραφή των εκτός θέματος σχολίων τα οποία οι ίδιοι επίτηδες έγραψαν εκτός θέματος.

    Επίσης από εδώ και πέρα παύουν και οι ειδοποιήσεις ότι η μαρμάγκα έφαγε κάποιο σχόλιο: η μαρμάγκα θα τρώει σιωπηλά. Γράψτε εντός θέματος ή πηγαίνετε από εκεί που ήλθατε.

    2010-03-25 19:21

    Στη σελίδα «Όροι Χρήσης», στην ενότητα «Επεξηγήσεις για εκείνους που τις έχουν ανάγκη», πρόσθεσα την εξής παράγραφο:

    Για να είναι εντός θέματος ένα σχόλιο δεν αρκεί απλά να ανήκει στην ευρεία θεματική κατηγορία στην οποία ανήκει το κυρίως άρθρο, παρά πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται τις συγκεκριμένες θέσεις που λαμβάνει το άρθρο. Για παράδειγμα, σε ένα άρθρο που υποστηρίζει ότι ο “ευαγγελισμός” της “θεοτόκου” είναι ένα ψέμα, εντός θέματος είναι μόνο σχόλια που πραγματεύονται το αληθές ή το ψευδές του “ευαγγελισμού” της “θεοτόκου” και όχι σχόλια που αφορούν γενικώς και αορίστως τον “ευαγγελισμό” της “θεοτόκου” ή ακόμα χειρότερα γενικώς και αορίστως την “θεοτόκο” ή ακόμα χειρότερα γενικώς και αορίστως τη χριστιανική θρησκεία της οποίας ο “ευαγγελισμός” της “θεοτόκου” αποτελεί σημαντική εορτή.

  5. Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  6. EvanT said

    Απαπα… η μαρμάγκα σήμερα δεν έφαγε μπακαλιάρο σκορδαλιά, αλλά απολογητάς; Φρονώ ότι ο Ευαγγελισμός δεν καταλάει απολογητάς, αγαπητέ Διαγόρα, καθότι αρτημένοι. Αίσχον η αμαρτωλή μαρμάγκα!!

    Εν πάσει περιπτώσει, επί του γνωμικού, μια αντίστοιχη επιχειρηματολογία είχε αναπτύξει και ο Λούθηρος κατά του ηλιοκεντρισμού, λέγοντας ότι αν η γή γυρνούσε γύρω από τον ήλιο, τότε ο Ιησούς του Ναυή δε θα είχε διατάξει τον ήλιο να μείνει σταθερός κατά Γαββαών, αλλά τη Γη. Συγκλονιστικά αμφότερα τα επιχειρήματα.

    Πάντως, ανοσιούργημα ανοσιουργηματικότερο του Ιάγου αμφιβάλλω ότι μπορεί να υπάρξει (ίσως με μεγαλύτερο μόριο, αλλά το περίσσιο χαλάει το ίσιο)

  7. marqueedemud said

    φασιστακο κρυβεις αποδειξεις οτι η ορθοδοξια δεν εχει καμια σχεση με καποιους «χριστιανους» που υποστηριζαν οτι η γη ειναι επιπεδη;

    διαγοϊερά εξεταση;

  8. Άθεος Δεξιός said

    Δεν ξέρω σε ποιές αποδείξεις αναφέρεται ο marqueedemud, αλλά είναι ευρέως γνωστό ότι η σφαιρικότητα της γης ήταν αποδεκτή και στους θρησκευτικούς κύκλους ακόμα και στον μεσαίωνα (για πρώτη φορά διατυπώθηκε -και αποδείχθηκε- στην προχριστιανική κλασσική Ελλάδα). Η αντίληψη ότι η σφαιρικότητα της γης καταδικάζονταν ως αίρεση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, και μάλλον συγχέει την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο (την οποία πράγματι αποστρέφονταν η Χριστιανική θρησκεία) με την σφαιρικότητά της.

    2010-03-25 22:42

    Όσο για το θέμα του άρθρου, μεγάλο ενδιαφέρον έχει η αντίληψη των Χριστιανών ότι όχι απλώς ήταν παρθένος η Μαρία κατά την σύλληψη του Ιησού, αλλά παρέμεινε αειπαρθένος και μετά την γέννησή του! Αφήνοντας κατά μέρος τις αναφορές της Καινής Διαθήκης σε ΑΔΕΡΦΙΑ του Ιησού, τις οποίες, πολύ… βολικά Καθολικοί και Ορθόδοξοι ερμηνεύουν, κατά περίπτωση ως «ξαδέρφια» ή «θετά αδέρφια» του Ιησού (όταν λέω γάτα εννοώ σκύλο, ένα πράγμα), αναρωτιέμαι από πού στο καλό βγήκε το μωρό ώστε να παραμείνει ο παρθενικός υμένας της Μαρίας ανέπαφος!

    Εξίσου περίεργα, η αειπαρθένος Μαρία πηγαίνει να μαζέψει τον Ιησού επειδή νομίζει, βλέποντάς τον να κηρύττει στο πλήθος, ότι ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥ. Μισό λεπτό δηλαδή! Γέννησε το παιδί χωρίς να έχει προηγουμένως σεξουαλική επαφή, της μίλησε ο Αρχάγγελος, και παρόλα αυτά έπαθε αμνησία και νόμιζε ότι έχασε τα λογικά του όταν άρχισε να κηρύττει? Περιέργα πράγματα.

  9. tatief said

    Διαγόρα
    Προκαλεί ιδιαίτερη βάσανο η αξιολόγηση των απαντήσεων, εάν είναι ή δεν είναι εντός θέματος.
    Ηδη όπως γράφεις πιο πάνω κάποιο σχόλιο του ΘΒ θα μπορούσε να ήταν και εντός θέματος αλλά όμως…

    Μια ίσως πρακτική λύση θα ήταν να δημιουργήσεις ένα θέμα «Επί παντός Χριστιανικού επιστητού» που να επιτρέπει να γράφει κανείς θέματα που είτε είναι επίκαιρα (καλλιώρα όπως έγραψα εγώ για την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας) είτε διαχρονικά
    Είναι έτσι και αλλιώς δύσκολο το θέμα αφού πάλι θα παρεκτραπεί κάπου η συζήτηση και θα ξεφύγει και σε γνωμικά, αλλά είναι μια λύση πιστεύω.
    Επίσης να σου πω ότι, επειδή τυχαίνει να γράφω σε μια Κυριακάτικη εφημερίδα, η υποψία ότι κάτι μπορεί να λογοκριθεί αποτελεί τροχοπέδη στην ελευθερία της σκέψης κάποια στιγμή.

  10. Άθεε Δεξιέ, ο marqueedemud όχι μόνο έχει μπλέξει τις θεωρίες, αλλά έχει μπλέξει και τα μπούτια του, αφού το σχόλιο #5 δεν βγάζει νόημα ακόμα κι αν αντικαταστήσεις τη λάθος θεωρία με τη σωστή.

    Tatief, η αξιολόγηση των απαντήσεων αποτελεί πράγματι ιδιαίτερη βάσανο, και η πιθανότητα της λογοκρισίας αποτελεί πράγματι τροχοπέδη στην ελευθερία της σκέψης.

    Παρ’ όλα αυτά, η βάσανος για εμένα είναι μικρότερη από τη βάσανο του να γράφω ασταμάτητα προκειμένου να μην μένουν αναπάντητες οι διαστρεβλώσεις, οι λάσπες, και οι συκοφαντίες που διασπείρουν με ιδιαίτερο ζήλο τις τελευταίες μέρες οι απολογητές, ενώ η πιθανότητα να λογοκριθεί κάτι είναι –σε διαβεβαιώνω– μηδενική για όποιον δεν γράφει με σκοπό να υπονομεύσει τη συζήτηση. Άλλωστε, όπως αναγράφεται στους όρους χρήσης από το πρωΐ σήμερα, «Διατηρώ το δικαίωμα να μην επιβάλλω την τήρηση των όρων χρήσης κατά περίπτωση, αναλόγως των ορέξεών μου». Ουσιαστικά, το νέο καθεστώς σημαίνει ότι εκείνοι που έρχονται εδώ και γράφουν με σκοπό να διαβάλλουν τις συζητήσεις θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να είναι προσεκτικοί ώστε να παραμένουν εντός θέματος, αυτό είναι όλο.

    Μέχρι τώρα η κατάσταση ήταν υπερβολικά ελεύθερη: ο κάθε απολογητής ήταν ελεύθερος να γράφει ό,τι ήθελε, όπου ήθελε, όποτε ήθελε, και πλάκωσαν κάμποσοι μαζί και άρχισαν να κάνουν κατάχρηση. Αν είναι να διαβάζουμε τις λασπολογίες τους, τουλάχιστον ας είναι εντός θέματος ώστε να έχει νόημα να απαντάμε. Δεν ζητάω τίποτα παράλογο, ο περιορισμός αυτός είναι απόλυτα δίκαιος, και ελπίζω να τους κόψει αρκετά τον αέρα ώστε οι λασπολογίες τους να περιοριστούν σε μια έκταση που να μπορώ να τη διαχειριστώ με τον λίγο χρόνο που έχω να διαθέσω.

  11. marqueedemud said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  12. ΘΒ said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  13. xarxar said

    Σε λίνκαρε ο Φραγκόπουλος οπότε μεταφέρω κι εγώ τη δική θέση περί του ευαγγελισμού.

    http://sfrang.blogspot.com/2010/03/blog-post_23.html

    Μπήκε ή δε μπήκε εις την καθομιλουμένην. Αχ, κάποτε θα γινόταν πόλεμος απολογητικών σχολίων όταν θα διάβαζαν αυτό το «βλάσφημου» περιεχομένου άρθρο. Τώρα η μαρμάγκα θα πάθει βαρυστομαχιά.

    2010-03-26 0:56

    Καλά βρήκα τέλειο άρθρο στα φιλαράκια της ΙΜΒ

    http://vatopaidi.wordpress.com/2010/03/25/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-25-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BF/

    που φτάνει στα όρια της αριθμολογίας για να εξηγήσει πως επελέγη αυτή η ημερομηνία.

  14. marqueedemud said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

  15. διαγόρας said

    Αυτό το σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο επειδή παρέβαινε τους όρους χρήσης.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: