Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #200

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/03/13

«Όποτε διαβάζουμε τις άσεμνες ιστορίες, τις ηδονικές ακολασίες, τις αμείλικτες και βασανιστικές εκτελέσεις, τις ανελέητες πράξεις μνησικακίας, με τις οποίες είναι γεμάτη κατά περισσότερο από το μισό η Βίβλος, θα ήταν πιο συνεπές να την ονομάζαμε το λόγο κάποιου δαίμονα, αντί για το Λόγο του Θεού.  Είναι μία ιστορία προστυχιάς, που έχει χρησιμεύσει στο να διαφθείρει και να αποκτηνώσει την ανθρωπότητα· και όσο αφορά τον εαυτό μου, ειλικρινά την απεχθάνομαι, καθώς απεχθάνομαι κάθε τι το απάνθρωπο.»

Thomas Paine (Τόμας Πέιν) (1737-1809) Αγγλικής καταγωγής Αμερικανός πολιτικός φιλόσοφος.

Το πρωτότυπο: «Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness, with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we called it the word of a demon, than the Word of God. It is a history of wickedness, that has served to corrupt and brutalize mankind; and, for my own part, I sincerely detest it, as I detest everything that is cruel.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

57 Σχόλια to “Γνωμικό #200”

  1. άλλαξα το «την ανελέητη μνησικακία» με «τις ανελέητες πράξεις μνησικακίας» ώστε να ταιριάζει με το «με τις οποίες είναι γεμάτη» που ακολουθεί.

  2. Όποιος άνθρωπος διαβάζει τις γραφές χωρίς να προσεύχεται παράλληλα ο Θεός να τον φωτίσει και να ανοίξει τα πνευματικά του μάτια, τα μάτια της ψυχής ώστε να μπορέσει να διεισδύσει στα βαθιά νοήματα, χωρίς να έχει καλή προαίρεση και πραγματική ανάγκη να γνωρίσει την αλήθεια σίγουρα πάντα θα καταλήγει σε τέτοια συμπεράσματα και ενώ η Θεόπνευστη Βίβλος ορθά έχει χαρακτηριστεί το Βιβλίο των βιβλίων αυτός θα θεωρεί ότι είναι έργο δαιμόνων …

  3. Ναι, «Ορθόδοξε», απ’ ότι φαίνεται ο Τόμας Πέιν ξέχασε να κάνει την προσευχή του πριν το διάβασμα κι έτσι του δημιουργήθηκαν εσφαλμένες εντυπώσεις.

  4. Γιατρός Του Ικα said

    Άσε που ο σωστός τρόπος είναι να διαβάζεις τις γραφές και ταυτόχρονα α)να προσεύχεσαι β)να ακούς Μanowar στο άι-ποδ και γ)να παίζεις ταυτόχρονα 5 κορίνες χωρίς να σου πέσει κάτω καμία πρίν τελειώσεις την ανάγνωση και των τεσσάρων ευαγγελίων,να μην σου πω και τις πράξεις των αποστόλων.
    Αλλίως,αλίμονο,οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα και προσπερνάς την ΑΛΗΘΕΙΑ όπως το Subaru Impreza προσπερνά Lada Samara φορτωμένο με σανό στην Αττική οδό.

    +ευλόγησον+

  5. imagine said

    Το παράλογο σε όλο του το μεγαλείο για ακόμη μια φορά.
    Υποτίθεται, πως οι γραφές είναι το «εργαλείο» που άφησε ο θεός στους ανθρώπους μέσω του οποίου θα μπορέσει κάποιος να δει την αλήθεια και να πιστέψει σε αυτόν. Σωστά;
    Έστω λοιπόν πως ο x άνθρωπος αναζητά την αλήθεια. Κάθεται και διαβάζει την Αγία γραφή.
    Σου φαίνεται λογικό τη στιγμή της αναζήτησης να θεωρεί εκ των προτέρων δεδομένη την αλήθεια του συγκεκριμένου βιβλίου και να προσεύχεται; Τότε ποιος ο λόγος να το διαβάσει;

  6. ΘΒ said

    Δυστυχώς, η παρερμηνεία της Βίβλου και η θεώρηση της σαν ουρανοκατέβατου βιβλίου έχει δώσει τραγικά αποτελέσματα κατά την διάρκεια των αιώνων.
    Ενδεικτικά:
    Στην παρερμηνεία της Βίβλου από τους ραββίνους του Ταλμούδ οφείλεται η Σταύρωση του Χριστού,και ο πιο ακραίος εθνικισμός που γνώρισε ο κόσμος, αυτός των εβραίων σιωνιστών.
    Ναι, είναι αληθινά πιο «θεοσεβείς» οι μη θρησκευόμενοι εβραίοι, που δεν πάνε στις συναγωγές, από αυτούς που προσεύχονται στο τείχος των δακρύων και μετά σκοτώνουν παιδάκια στην κατεχόμενη Παλαιστίνη.

    Στην παρερμηνεία της Βίβλου, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, στηρίχθηκαν οι σταυροφόροι που διέλυσαν την Ρωμανία, οι αποικιοκράτες του Βατικανού που έκαψαν και ξεθεμέλιωσαν τους ιθαγενείς πολιτισμούς, όπου πάτησαν το πόδι τους, σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, θεσμοθετώντας την δουλεία και την φεουδαρχία.

    Στην κατά το δοκούν ερμηνεία της Βίβλου, στηρίχτηκε ο σύγχρονος καπιταλισμός , όπως γράφει ο Μαξ Βέμπερ, από όπου προήλθε η εκμετάλλευση μέχρις εξαντλήσεως των φυσικών πόρων του πλανήτη.

    Δεν οδηγεί στην παρερμηνεία της Βίβλου, η έλλειψη προσευχής κατά την ανάγνωση της.Λείπει η κατανόηση της ως κειμένου της Εκκλησίας, κειμένου γραμμένου από και για τα μέλη της Εκκλησιαστικής κοινότητας, μέσα στο ήθος και τις παραδόσεις της.

    Η Αγία Γραφή μπορεί να ερμηνευθεί σωστά μόνο κάτω από το φως των εντολών του Χριστού, κορυφαία εκ των οποίων είναι η αγάπη προς τους εχθρούς.

    Χωρίς αυτή την οπτική μπορεί ο κάθε μουρλός να νομίσει ότι έγινε προφήτης Ηλίας και πως έργο του είναι η σφαγή των απίστων.Τα εγκληματολογικά χρονικά είναι γεμάτα από τέτοιες περιπτώσεις και αν κανείς δεί αυτές τις πρακτικές, μπορεί πράγματι να θεωρήσει πως μόνο δαίμονες μπορεί να τις εφεύρουν και α εφαρμόσουν.

  7. «Η Αγία Γραφή μπορεί να ερμηνευθεί σωστά μόνο κάτω από το φως των εντολών του Χριστού […]»

    Τι κρίμα όμως που όλος ο κόσμος ανά τους αιώνες την ερμηνεύει κάτω από το φως του ήλιου…

  8. EvanT said

    Επειδή έχω ασχοληθεί διεξοδικά με το θεολογικό έργο του Thomas Paine, να σημειώσω δυο πράματάκια.

    Ο Paine χρησιμοποιεί τη λέξη «Bible» μόνο για την Παλαιά Διαθήκη. Για την Καινή Διαθήκη χρησιμοποιεί τη λέξη «Testament» οπότε Διαγόρα μπορείς να το διορθώσεις στη μετάφρασή σου.

    Επιπλέον, ο Paine μεγάλωσε με πατέρα Κουακέρο, οπότε η ανατροφή του ήταν περισσότερο εμποτισμένη από τα έντονα φιλειρηνικά δόγματα της εκκλησίας τους, εξ ου και η έντονη αντιπάθειά του για τα έκτροπα της ΠΔ.

    Τρίτο και βασικό. Ο Paine ήταν καθαρός Ντεϊστής και όχι άθεος. (για την ακρίβεια το απόσπασμα αυτό προέρχεται από το βιβλίο του «The Age of Reason» το οποίο και έγραψε σαν αντίβαρο για την άνοδο της αθεΐας στη Γαλλία. Ήταν και μέλος του Γαλλικού Κοινοβουλίου για μια περίοδο και παρά λίγο γλίτωσε από τα νύχια του Ροβεσπιέρου)

    Τέλος, θα σας παραθέσω ένα άλλο ενδιαφέρον απόσμασμά του:

    Από τότε που ωρίμασα αρκετά ώστε να είμαι σε θέση να συλλάβω μια ιδέα και να την επεξεργαστώ, είτε αμφέβαλα για την αλήθεια του χριστιανικού συστήματος, είτε πίστευα ότι ήταν κάτι πολύ παράδοξο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος τι από τα δύο ήταν. Θυμάμαι καλά ωστόσο ότι όταν ήμουν εφτά ή οκτώ χρονών, άκουσα ένα κήρυγμα από ένα συγγενή μου, με βαθιά πίστη στην Εκκλησία, σχετικά με τη Λύτρωση με το θάνατο του Υιού του Θεού. Αφού τελείωσε το κήρυγμα, πήγα στα σκαλιά του κήπου (και θυμάμαι πολύ έντονα το σημείο) και επαναστάτησα στην ανάμνηση αυτού που μόλις είχα ακούσει και αναρωτιόμουν πόσο καλόψυχος μπορεί να ήταν ο Παντοδύναμος Θεός που σκότωσε το γιο του γιατί δεν μπορούσε να πάρει εκδίκηση από τον εαυτό του με άλλο τρόπο· και ήμουν σίγουρος ότι αν ένας άνθρωπος έκανε κάτι αντίστοιχο θα τον κρεμούσαν. Και δεν μπορούσα να καταλάβω πιο ήταν το νόημα της διδασκαλίας τέτοιων κηρυγμάτων. Αυτές οι σκέψεις δεν είχαν καθόλου παιδική ελαφρότητα μέσα τους· για μένα ήταν ένας σοβαρός συλλογισμός, αφού ξεκινούσε από την ιδέα ότι ο Θεός ήταν πολύ αγαθός για να κάνει κάτι τέτοιο και πολύ παντοδύναμος για να χρειάζεται να το κάνει. Ακριβώς το ίδιο πιστεύω και τώρα και επιπλέον πιστεύω ότι μια θρησκεία που μπορεί να σοκάρει το μυαλό ενός παιδιού, δεν μπορεί να είναι αληθινή θρησκεία.

  9. ΘΒ said

    Tης δικαιοσύνης ήλιε νοητέ…

    (από το «Άξιον εστί» τού Οδυσσέα Ελύτη)

    «Ανέτειλας, Χριστέ, εκ Παρθένου, νοητέ Ήλιε της Δικαιοσύνης».

    (από την υμνογραφία των Χριστουγέννων)

  10. Ωχ, παιδιά, ο ΘΒ παραλήρησε.
    Τρία πουλάκια κάθονταν, ΘΒ.

    2010-03-14 17:25

    EvanT, σε ευχαριστώ για τις σκέψεις σου και για το απόσπασμα. Μπορείς σε παρακαλώ να μου βρεις κάπου κάποια έγκυρη αναφορά στο γεγονός ότι ο Paine χρησιμοποιούσε τις λέξεις έτσι όπως λες για Π.Δ. και για Κ.Δ. ώστε να διασταυρώσω αυτό που μου λες; Έκανα μια αναζητησούλα αλλά δεν φαίνεται να είναι κάτι εύκολο να βρεθεί.

    Όπως και να’ χει το θέμα, εφόσον από το απόσπασμα που παρέθεσες προκύπτει ότι ο Paine ήταν εναντίον όχι μόνον της ΠΔ αλλά και της ΚΔ, νομίζω πως το όποιο σφάλμα της ερμηνείας του γνωμικού δεν είναι τραγικό. Τι λες;

  11. EvanT said

    Μισό λεπτάκι να σου βρω ένα απόσπασμα όπου φαίνεται αυτό…
    Να… στον πρόλογο του 2ου βιβλίου της «Εποχής της Λογικής» ο Paine γράφει σχετικά με τη συγγραφή του 1ου μέρους:

    Under these disadvantages, I began the former part of the Age of Reason; I had, besides, neither Bible nor Testament to refer to, though I was writing against both; nor could I procure any: notwithstanding which, I have produced a work that no Bible believer, though writing at his ease, and with a library of Church books about him, can refute.

    Το κομμάτι που μεταφέρεις εσύ είναι από το πρώτο βιβλίο, γραμμένο το 1794 στη Γαλλία.

    Να και οι παράγραφοι πάνω και κάτω από το απόσπασμά σου:

    Why it has been called the Mosaic account of the Creation, I am at a loss to conceive. Moses, I believe, was too good a judge of such subjects to put his name to that account. He had been educated among The Egyptians, who were a people as well skilled in science, and particularly in astronomy, as any people of their day; and the silence and caution that Moses observes in not authenticating the account, is a good negative evidence that he neither told it nor believed it The case is, that every nation of people has been world-makers, and the Israelites had as much right to set up the trade of world-making as any of the rest; and as Moses was not an Israelite, he might not choose to contradict the tradition. The account, however, is harmless; and this is more than can be said of many other parts of the Bible.

    Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness, with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we called it the word of a demon, than the word of God. It is a history of wickedness, that has served to corrupt and
    brutalize mankind; and, for my part, I sincerely detest it, as I detest everything that is cruel.

    We scarcely meet with anything, a few phrases excepted, but what deserves either our abhorrence or our contempt, till we come to the miscellaneous parts of the Bible. In the anonymous publications, the Psalms, and the Book of Job, more particularly in the latter, we find a great deal of elevated sentiment reverentially expressed of the
    power and benignity of the Almighty; but they stand on no higher rank than many other compositions on similar subjects, as well before that time as since.

    Είναι προφανές νομίζω ότι μιλάει για την Παλαιά Διαθήκη.

  12. EvanT said

    Πάντως το νόημα δεν αλλοιώνεται ιδιαίτερα (απλά δε συμπεριλαμβάνει σ’αυτό και την Καινή Διαθήκη). Για την Καινή έχει άλλα ράμματα για τη γούνα της. :)

  13. ΘΒ said

    @Εvan T

    Aυτό που παρουσιάζει o Paine είναι η αντίληψη για τον θεό-δικαστή και καταδικαστή που αναπτύχθηκε στη Δύση και είναι στη βάση της δυτικής θεολογίας.

    Στην εκκλησιαστική κατανόηση των γεγονότων της ενανθρωπήσεως του Θεού-Λόγου η εκούσια θυσία Του δεν νοείται σαν εξευμενισμός του εξαγριωμένου Θεού Πατέρα, αλλ΄ ως εκούσια μετοχή του Δημιουργού σε όλα τα επίπεδα του ανθρώπινου πόνου, της υπαρξιακής αγωνίας και του αναπόφευκτου θανάτου.

    Ο Χριστός έγινε σκουπίδι,άστεγος, αλήτης, μετανάστης, κατάδικος θανατοποινίτης, «ά-θεος» (Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλιπες), ντροπιασμένος νεκρός για να δώσει νόημα σε κάθε ανθρώπινο πόνο και αναζήτηση, εφόσον και όποτε ο άνθρωπος θελήσει να Τον εμπιστευθεί.

    Ένα ακόμα σημαντικό στη ζωή του Paine είναι ότι γλύτωσε την γκιλοτίνα κατά λάθος,όταν ήταν στη Γαλλία, ενδεικτικό και αυτό της αγριότητας των οπαδών του «ορθού λόγου» σε κείνο το πρώτο αθεΐστικό ξέσπασμα.

    http://knol.google.com/k/%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82

    Βρήκα ένα ωραίο για εκείνη την εποχή γραμμένο από τον γνωστό αντιχριστιανό Βλάσση Ρασσιά

    «..ο Ροβεσπιέρος είχε με σαφήνεια καταγγείλει τον αθεϊσμό ως «αριστοκρατικό», υπό την έννοια ότι η πλειοψηφία των οπαδών του ήσαν καλοζωϊσμένοι κυνικοί και ηδονιστές που είχαν προ πολλού απωλέσει κάθε αίσθηση ιστορικής αποστολής.»

  14. EvanT said

    @ΘΒ

    Στην εκκλησιαστική κατανόηση των γεγονότων της ενανθρωπήσεως του Θεού-Λόγου η εκούσια θυσία Του δεν νοείται σαν εξευμενισμός του εξαγριωμένου Θεού Πατέρα, αλλ΄ ως εκούσια μετοχή του Δημιουργού σε όλα τα επίπεδα του ανθρώπινου πόνου, της υπαρξιακής αγωνίας και του αναπόφευκτου θανάτου.

    ΟΚ, συμφωνήστε μεταξύ σας πρώτα ποιος έχει δίκιο και μετά μπορούμε να ξανακάνουμε αυτή τη συζήτηση. Προς το παρόν, το μόνο που μου λες είναι ότι έσυ έχεις δίκιο και ότι πρέπει χωρίς ουσιαστικό λόγο να δεχτώ τα δικά σου λεγόμενα.

    Ο Χριστός έγινε σκουπίδι,άστεγος, αλήτης, μετανάστης, κατάδικος θανατοποινίτης, «ά-θεος» (Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλιπες), ντροπιασμένος νεκρός για να δώσει νόημα σε κάθε ανθρώπινο πόνο και αναζήτηση, εφόσον και όποτε ο άνθρωπος θελήσει να Τον εμπιστευθεί.

    μτφ:Εαυτέ μου, εαυτέ μου, γιατί με εγκατέλειψες; <–precious
    Σοβαρά τώρα, μου μεταφέρεις ένα χωρίο γύρω από το οποίο σκοτώνονται οι θεολόγοι για το αν είχε ο Γεσουάχ θεϊκή φύση ή όχι; Ειλικρινά θα υπερασπιστείς τον δυφυσιτικό τραγέλαφο, όπου ο Γεσουάχ είχε και τις δύο φύσεις, αλλά η μία ήταν switched-off;

    Και επιπλέον, όλα αυτά τα συγκινητικά επίθετα που αναφέρεις προϋποθέτουν ένα Θεό με εγωισμό που πρέπει να υπερκεραστεί. Τα μόνα εγωιστικά "πλάσματα" που βλέπω εγώ είναι οι Χριστιανοί, που φρονούν τους εαυτούς τους αρκετά σημαντικούς μέσα στο Σύμπαν, ώστε να αξίζει να διατηρηθεί η συνείδησή τους ες αεί. Θλιβερό.

    BTW, ο Paine βοήθησε στην ίδρυση της θρησκευτικής εταιρίας των "Θεοφιλανθρώπων" και δεν είχε καμία σχέση με τη "Λατρεία του Υπερτάτου Όντος" του Ροβεσπιέρου (όπως σωστά επισήμανες, ο Paine σκαπούλαρε τη γκιλοτίνα από τύχη, επειδή ήταν ετοιμοθάνατος με πυρετό την περίοδο που είχε προγραμματιστεί η εκτέλεσή του).

    ..ο Ροβεσπιέρος είχε με σαφήνεια καταγγείλει τον αθεϊσμό ως «αριστοκρατικό», υπό την έννοια ότι η πλειοψηφία των οπαδών του ήσαν καλοζωϊσμένοι κυνικοί και ηδονιστές που είχαν προ πολλού απωλέσει κάθε αίσθηση ιστορικής αποστολής.

    Μισό λεπτό… ένα κάθαρμα ολκής που άφησε χιλιάδες πτώματα στο πέρασμά του, είχε τα μούτρα να κατηγορήσει άλλους για ανηθικότητα και ηδονισμό. Αυτό κι αν είναι «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.»

  15. Όχι πως επιθυμώ να εμπλακώ σε «θεολογικές» συζητήσεις, (η λέξη και μόνο είναι απάτη,) αλλά με αυτό που έγραψε ο ΘΒ παραπάνω δεν κρατιέμαι:

    Στην εκκλησιαστική κατανόηση των γεγονότων της ενανθρωπήσεως του Θεού-Λόγου η εκούσια θυσία Του δεν νοείται σαν εξευμενισμός του εξαγριωμένου Θεού Πατέρα, αλλ΄ ως εκούσια μετοχή του Δημιουργού σε όλα τα επίπεδα του ανθρώπινου πόνου, της υπαρξιακής αγωνίας και του αναπόφευκτου θανάτου.

    Ήρθαν οι θεολόγοι κατόπιν εορτής να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, με μπαλώματα – μπλαστρώματα, τερτίπια και τεχνάσματα. Όχι, ΘΒ, περί αυτού ακριβώς πρόκειται: ο θάνατος του θυσιαζόμενου εξευμενίζει τους θεούς. Το μοτίβο είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις παγανιστικές δοξασίες της εποχής του. Το ίδιο πράγμα, πάνω-κάτω, με τη θυσία της Ιφιγένειας από τον πατέρα της. Στη μια περίπτωση ήταν για να φυσήξει αέρας στα πανιά των Αχαιών, στην άλλη περίπτωση ήταν για να συγχωρεθούν οι –κατά φαντασίαν– αμαρτίες της ανθρωπότητας. Ο χριστιανισμός είναι ένα πτωχής έμπνευσης και κακής εκτέλεσης φιάσκο.

    Και, εν πάση περιπτώσει, έχε υπόψιν σου πως εμείς, κι ο κόσμος όλος, (κι οι αυτοαποκαλούμενοι χριστιανοί μαζί,) την έχουμε γραμμένη εκεί που δεν πιάνει μελάνι την «εκκλησιαστική κατανόηση» του οτιδήποτε, οπότε σε παρακαλώ μη μας τη σερβίρεις εδώ, δεν μασάμε.

  16. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Για το «φιάσκο»: είναι τόσο φιάσκο ο Χριστιανισμός ώστε για χάρη του και για την αγάπη Του πέθαναν εκατομμύρια άνθρωποι ακόμη και εν μέσω 20ω αιώνι.

    Και ήταν τόσο έξυπνοι προωθητές οι δημιουργοί του ώστε πέθαναν κι αυτοί με επονείδιστους θανάτους , άλλος σταυρωμένος ανάποδα, άλλος λιθοβοληθείς, άλλος γενόμενος θηριόβρωτος.

    Όσο για την «εκκλησιαστική κατανόηση», είναι καλό να γνωρίζεις ότι στον χριστιανισμό η «εκκλησία είναι στύλος και εδραίωμα της αληθείας» και εκτός αυτής δεν υπάρχει χριστιανισμός παρά μόνο αυθαίρετες ερμηνείες ατόμων ή ομάδων.

  17. marqueedemud said

    αλλο το bible αλλο το αγια γραφη καρντασι. αλλα ξαναχαθηκατε στην μεταφραση. μηπως να αλλαζατε χωρα; ετσι κι αλλιως αλλο χριστιανισμο σχολιαζετε αλλος σας πειραζει, ολο ξενα μεταφραζετε κλπκλπ

  18. Το πόσοι έπεσαν θύματα του φιάσκου δεν αλλάζει καθόλου τη φύση του φιάσκου. Αν τα θύματα ήταν λίγα, θα είχαμε ένα ασήμαντο φιάσκο. Τα θύματα ήταν πολλά, άρα έχουμε ένα σημαντικό φιάσκο.

    Το ότι «εκτός εκκλησιαστικής κατανόησης δεν υπάρχει χριστιανισμός» είναι μαφιόζικη τακτική: μόνο μέσα στη φαμίλια έχει προστασία, ενώ έξω από αυτήν μπορεί να σου συμβεί κανένα «ατύχημα».

  19. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Μαφιόζικες είναι οι δικές σας τακτικές και πρακτικές.
    Σου χαρίζω ένα αποσπασματάκι από παλιότερη προκήρυξη της Σέχτας Επαναστατών , την οποία έστειλαν πριν ένα χρόνο,έβαλαν βόμβες σε εκκλησίες σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

    Διάβασε τα επιχειρήματα τους και δες πόσο μοιάζoυν με τον δικό σου αντιχριστιανικό λόγο, ακόμα και λεκτικά.

    Το θρέφεις καλά το αυγό του φιδιού,Διαγόρα.

    «Θεωρούμε πως η θρησκεία αποτελεί ακόμη έναν εξουσιαστικό μηχανισμό με ιδιαίτερα ύπουλο ρόλο στη καθυπόταξη των ανθρώπων.Κάποτε, η πίστη ένωνε το σύνολο της κοινωνίας.Κάποτε, η θρησκεία χειραγωγούσε,διακήρυττε τις ψευδείς υποσχέσεις ισότητας πέραν φύλου ή κοινωνικής τάξης,εμπορευοτάν ελπίδες και κεριά.Κάποτε,το θρησκευτικό αίσθημα,η αδυναμία του ανθρώπου να πιστέψει στη δύναμη της ίδιας του της ύπαρξης,είχε και έχει καθοριστικό ρόλο στη ζωή.Κάποτε.Τώρα απλά σε καθορισμένες ημερομηνίες εκφράζει ένα συνεκτικό δεσμό που ακόμα διατηρεί μέσα στη κοινωνία.
    Φυσικά η θρησκεία διατηρεί την ιστορική της δομή,τα ψέμματα και τις αλχημείες του χριστιανισμού και τη διεστραμμένη οπτική της για τον άνθρωπο .Απλά οι σύγχρονοι θεοί είναι αλλού.Είναι στην κατανάλωση,στην καριέρα,στο χρήμα,στο τίποτα στην ενσάρκωση ενός ατομικού παθητικού μηδενισμού.
    Πρέπει να αντιστρέψουμε την απαισιοδοξία της σύγχρονης ζωής,τη παραίτηση,τη πίστη σ’ένα ανώτερο Όν.Ας διευκρινήσουμε.Οφείλουμε να μετατρέψουμε την απαισιοδοξία σε δύναμη,ως αναρχισμό και μηδενισμό,ως κριτική αναλυτική σκέψη.Αλλιώς η απαισοδοξία εκφράζεται ως παραίτηση,ως παρακμή του νου,ως μαλακυνση,ως κοσμοπολιτισμός που ανακατεύεται σε όλα,ως τα “πάντα κατανοεί”.
    Έχοντας λοιπόν καθαρή πνευματική διαύγεια τοποθετήσαμε 4 ωρολογιακούς εμπρηστικούς μηχανισμούς.Στην “Ιερά” Μητροπόλη στο κέντρο της Αθήνας,στην Αγία Τριάδα,στην μητρόπολη του Πειραιά,στην ανεκτίμητης αξίας εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης όπως και στον “ιερό” ναό του Αγίου Δημητρίου, στην πολυούχα εκκλησία της Θεσσαλονίκης.

    “Καταραστείτε όλους τους άνανδρους διαβόλους που είναι μέσα σας και που τους αρέσει να στενάζουν,να σταυρώνουν τα χέρια και να προσεύχονται.”(Φ.Ν.).Ποτέ πια καλοί,μέτριοι πιστοί ενός μέτριου θεού,κακέκτυπο ανθρώπου.Προσδοκούμε ανάσταση ζωντανών.»

  20. xarxar said

    Με αυτή τη λογική* ΘΒ όλοι εσείς είστε εν δυνάμει φανατικοί δολοφόνοι, βιαστές, καταστροφείς και όλα τ’άλλα καλούδια που περιγράφονται στις γραφές σας και που είναι ορθό να κάνετε στο όνομα της θρησκείας και της αλήθειας σας. Και αυτό το αυγό το τρέφετε 2000 χρόνια τώρα…

    Υ.Γ.: Τα’χουμε πει και μας αναγκάζεις να τα ξαναλέμε. Οι άθεοι είναι σαν το ΣΥΡΙΖΑ (ως απλό παράδειγμα για παρομοίωση το φέρνω): έχουν πολλές συνιστώσες και ποτέ δε θα συμφωνήσουν ούτε δύο μεταξύ τους σε όλα. Γι’αυτό δεν υπάρχει θρησκεία της αθεΐας, χώνεψέ το. Υπάρχει μόνο άνθηση του κινήματος της αμφισβήτησης των θρησκειών, κυρίως αυτών που καταδυναστεύουν την εκάστοτε κοινωνία. Οπότε πιο εύκολα θα το έλεγες κοινωνική επανάσταση παρά θρησκευτική. Οι τρόποι έκφρασης του καθενός είναι δικό του θέμα και αν ξεφεύγουν από τα πλαίσια της αρμονικής συμβίωσης το λόγο έχει η δικαιοσύνη. Φυσικά όλ’αυτά τα γνωρίζεις, αλλά σε βολεύει να τα διαστρέφεις και να παρουσιάζεις τους άλλους ως επίδοξους Στάλιν, ενώ είναι προφανής ο φανατισμός που βγαίνει από το δικό σου λόγο. Είναι επίσης προφανές ότι δεν είσαι ένας απλός πιστός, αλλά ένας σεληνιασμένος χριστιανορθόδοξος και αναρωτιέμαι ποιους μετριοπαθείς μπορείς να πείσεις να ξαναγυρίσουν στη θρησκεία. Στο blog αυτό σπάνιοι είναι οι μετριοπαθείς και το καλύτερο με την αθεΐα είναι ότι συνήθως φτάνεις σε αυτή κυρίως με προσωπική προσπάθεια, δε χρειάζεται προσηλυτισμός μόνο αντικειμενική παιδεία.

    *Αλλά τι περίμενα από αυτούς που όταν σκέφτονται θρησκεία βάζουν τη λογική στην άκρη

  21. @ΘΒ

    Δεν ξέρω που το βρήκες αυτό το κείμενο, (γιατί δεν μας λες την πηγή του,) αλλά όπως και να’ χει το θέμα, το προσυπογράφω όλο εκτός από την παράγραφο με τους εμπρηστικούς μηχανισμούς.

    Η χρήση βίας κάνει τεράστια διαφορά, και είναι γελοίο και πρόστυχο εκ’ μέρους σου να προσπαθείς να μας εξομοιώσεις με τους χρήστες βίας, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που δεν γνωρίζεις τίποτα για εμάς. Αυτοί στους οποίους αναφέρεσαι είναι αντιεξουσιαστές, και η ευρύτερη αντιεξουσιαστική κοσμοαντίληψή τους τυγχάνει να συμπεριλαμβάνει αθεϊσμό, το επίμαχο όμως χαρακτηριστικό της δράσης τους, η χρήση βίας, είναι απόρροια κάποιων αντιεξουσιαστικών παραδόσεων, και όχι βέβαια της αθεϊστικής αντίληψης.

    Η αθεϊστική κοσμοθεώρηση λέει μεν «δεν υπάρχει θεός» αλλά δεν λέει «φάτε τους θεούσιους». (Στην πραγματικότητα ούτε η αντιεξουσιαστική κοσμοθεώτηση εμπεριέχει ως αναπόσπαστο συστατικό στοιχείο της το «φάτε τους εξουσιαστές», άλλο αν αυτό είναι, δυστυχώς, η μόνη πρακτική ενασχόληση των αντιεξουσιαστών, παραδοσιακά.)

    Αντιθέτως, η βία στο όνομα του χριστιανισμού είναι μια ιστορικά καταγεγραμμένη τάση. Εγκλήματα έχουν διαπραχθεί όχι απλά στο όνομα διαφόρων ατυχών αντιλήψεων οι οποίες τύγχαναν να συμπεριλαμβάνουν χριστιανισμό ως σάλτσα, αλλά δυστυχώς στο όνομα του χριστιανισμού, για τις ανάγκες του χριστιανισμού, και με βάση τις προσταγές του χριστιανισμού.

    Κατάλαβες τώρα ποια είναι η διαφορά; Μήπως θα χρειαστεί να πιάσω την ιστορία από τον 2ο αιώνα και μετά, και να αρχίσω να αναφέρω το όνομα του κάθε ενός ιστορικά καταγεγραμμένου εγκληματία που αποκαλούσε τον εαυτό του χριστιανό, από δολοφόνο έως κλεφτοκοτά, και να λέω: «είδες; αυτός ήταν χριστιανός. Αυτές είναι οι τακτικές του χριστιανισμού!» για να καταλάβεις; Έχω αποφύγει μέχρι στιγμής να πέσω σε τόσο χαμηλό επίπεδο, παρότι εσύ πέφτεις συστηματικά τόσο χαμηλά προκειμένου «να μου τη βγεις» στην αντιπαράθεση.

    @EvanT σε ευχαριστώ για όλα όσα κατέθεσες στο σχόλιο 11. Μήπως έχεις κάποια ακόμα πηγή που να δείχνει ότι ο Paine το έκανε αυτό συστηματικά και δεν πρόκειται απλά για μια επιλογή λέξεων που έκανε σε ένα μεμονωμένο κείμενο;

  22. Infidel Boy said

    Γνωμικό #201:
    «Γιατί να πηγαίνουμε στην Εκκλησία κάθε Κυριακή και να εξομολογούμαστε? Απλώς εξοργίζουμε το Θεό περισσότερο». – Homer Simpson, από τη σειρά The Simpsons

    Τι Thomas Paine και Bernard Shaw μου λες μετά! Ο Όμηρος τα είπε όλα!

  23. Evan T said

    @Διαγόρας #21
    Τέτοια πηγή δε διαθέτω. Θα πρέπει να αρκεστείς στο γεγονός ότι έχω διαβάσει όλο το θεολογικό έργο του Paine. Βέβαια, αν δε βαριέσαι, είναι μια καλή δικαιολογία να το διαβάσεις κι εσύ. Το πρώτο μέρος είναι αρκετά μικρό (ούτε 50 σελίδες) και είναι πιο γενικόλογο (δε σχολιάζει τόσο πολύ συγκεκριμένα χωρία). All in all, ένα εξαίρετο δείγμα ντεϊστικής σκέψης του 18ου αιώνα. Το βιβλίο στο Google Books

  24. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Η πηγή που ζήτησες.
    http://indy.gr/analysis/to-keimeno-analipsis-eythynis-gia-ta-gkazakia-stoys-naoys

    Χαίρομαι που παραδέχεσαι τη συμφωνία σου με το περιεχόμενο της προκήρυξης.

    Όσο εσείς θα συνεχίζετε να ταυτίζετε την Ορθόδοξη Εκκλησία με τις αντιχριστιανικές πρακτικές των δυτικών «χριστιανικών» ομολογιών , να είστε έτοιμοι να δεχτείτε ανάλογη κριτική από την σύγχρονη και παλιότερη ιστορία του διεθνούς αντιχριστιανισμού και αθεϊσμού, από τον Ροβεσπιέρο μέχρι τον Νετσάγεφ και τους «Πυρήνες τής Φωτιάς».

    Θα έχει πλάκα να δούμε κάποια μέρα ξύλο μεταξύ αθέων, εκσυγχρονιστών καπιταλιστών από τη μιά, και αντιεξουσιαστών-αριστεριστών από την άλλη.

    Ποιος είπε οτι η αθεϊστική προοπτική δε θα κάνει τον κόσμο ζούγκλα, χειρότερη από ότι είναι ήδη ;

  25. Infidel, αυτό που εγώ ξέρω να έχει πει ο Homer βρίσκεται εδώ:
    https://diagoras.wordpress.com/2008/01/06/pascals_wager/

    ΘΒ: λόγω των τετρακοσίων ετών υποδούλωσης στην οθωμανική αυτοκρατορία και των ανελέητων επιδρομών των σταυροφόρων πρωτύτερα, η δική σου ιδιαίτερη ποικιλία θρησκευτικής παράνοιας εκ των πραγμάτων δεν είχε τη δυνατότητα να πράξει τις θηριωδίες που έπραξαν οι ποικιλίες της εσπερίας. Η εκτέλεση των κάθε είδους διαφωνούντων ήταν, βλέπεις, ανέκαθεν έργο που αναλάμβαναν οι κατακτητές κατ’ αποκλειστικότητα. Αν όμως είχε τη δυνατότητα, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η καταστροφικότητα της «αθώας ορθοδοξίας» θα είχε συναγωνιστεί εκείνη των δυτικών, καθώς όποτε της δόθηκε η ευκαιρία να μας δώσει δείγματα των προθέσεών της τα έδειξε και με το παραπάνω, όπως επίσης τα έδειχνε πριν το σχίσμα, κατά τη διάρκεια του παρακμιακού και αιματηρού Βυζαντίου.

    Έτσι κι αλλιώς, για κάθε λογικό παρατηρητή που ασφαλώς και δεν μπαίνει στον κόπο να ασχοληθεί με τις ανούσιες θεολογικές σαχλαμάρες που υποτίθεται ότι συνιστούν τη διαφορά ανάμεσα στις αιρέσεις των δυτικών και την αίρεση της ορθοδοξίας, (ναι, στις αηδίες περί του «εκ του Πατρός εκπορευόμενου» και στις ανοησίες περί «ομοουσίου» αντί για «ομοιοουσίου» αναφέρομαι,) δεν υπάρχει καμία πρακτική διαφορά ανάμεσα στις δύο: και οι δύο στο «αγαπάτε αλλήλους» διατείνονται πως πιστεύουν, και οι δύο τα ίδια αιμοβόρα «άγια» βιβλία κραδαίνουν, και οι δύο έχουν ιστορικά τεθεί πολύ πρόθυμα στην υπηρεσία της κάθε εξουσίας υπέρ κάθε εκστρατείας εναντίον των εκάστοτε «αλλόδοξων», εντός ή εκτός των συνόρων τους. Τα ίδια &#^%*@ είναι όλες τους.

  26. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Τον τελευταίο καιρό σε έχει πιάσει μανία αυτοκαταστροφής φαίνεται.
    Στην ιστορία η «δική σου ιδιαίτερη ποικιλία αθεϊστικής παράνοιας» είχε την ευκαιρία να κάνει επίδειξη των προθέσεων και των μεθόδων της από την εποχή ήδη της Γαλλικής Επανάστασης και της γκιλοτίνας και συνεχίζει ακάθεκτη, χρησιμοποιώντας την φρασεολογία και επιχειρηματολογία των «Πυρήνων τής Φωτιάς» με την οποία δήλωσες ότι συμφωνείς, για να εγκληματίσεις σε βάρος εκατομμύρίων αθώων ανθρώπων.

    Όσον αφορά τις απαξιωτικές κρίσεις σου για το «Βυζάντιο» έχουν τόση αλήθεια μέσα τους , όση και η πίστη των καρδιναλίων για την γεωμετρία της γής:

    «Πού οφείλεται η εντύπωση ότι το Βυζάντιο ήταν μια σκοτεινή εποχή;

    Στο ότι πολλές φορές το συγκρίνουν είτε με την ελληνική αρχαιότητα, που ήταν η βάση της ανθρώπινης διανόησης, είτε με τη Δύση, δηλαδή την αναγέννηση. Το Βυζάντιο ήταν ανάμεσα στους δύο αυτούς σταθμούς, που αντιπροσωπεύουν το ορθολογιστικό και ανοιχτό πνεύμα, την ερώτηση, την απάντηση, τη σκέψη. Παράλληλα, επειδή ήταν ένα μόρφωμα που στηρίχθηκε στο θρησκευτικό ορθόδοξο δόγμα, θεωρήθηκε ένας σκοταδιστικός θεοκρατικός οργανισμός. Αυτή η απαξίωση του μεσαίωνα δεν αφορά μόνο το Βυζάντιο αλλά και τη Δύση. Είναι η εποχή που η ανθρωπότητα της Μεσογείου γυρίζει την πλάτη της στην ερωταπόκριση του αρχαίου πνεύματος και μπαίνει στην εποχή της επεξεργασίας του χριστιανικού δόγματος.

    Αυτή είναι μια λανθασμένη θεώρηση;

    Η άγνοια των κατορθωμάτων και των επιτευγμάτων του Βυζαντίου ώθησε πολύ βιαστικά τους ανθρώπους να το χαρακτηρίσουν ως μια σκοταδιστική εποχή. Σ’ αυτό συνέβαλε επίσης και το γεγονός ότι την αρχαιότητα διέδωσαν στην Ελλάδα ξένοι, οι οποίοι δημοσίευσαν όλα τα ελληνικά κείμενα και ήταν ως επί το πλείστον καθολικοί ή προτεστάντες, που θεωρούσαν τους ορθόδοξους σχισματικούς ή καθυστερημένους. Έτσι, το Βυζάντιο παραγνωρίστηκε.

    Τείνει να αλλάξει αυτή η αντίληψη; Νομίζω ότι οι μεγάλες εκθέσεις που διοργανώνονται κάνουν γνωστό το πνεύμα του Βυζαντίου ως καλλιτεχνικό επίτευγμα. Η μοντέρνα τέχνη όπως την παρουσιάζουν οι υπερρεαλιστές, η μεταφυσική και ονειρική ζωγραφική τους η οποία δεν αποδίδει μορφές αλλά την υπερβατικότητα κάποιας συγκίνησης, έκαναν τους ανθρώπους να κοιτάξουν με άλλο μάτι τις βυζαντινές εικόνες. Γιατί οι βυζαντινές εικόνες δεν παραπέμπουν στον άγιο αλλά στην αγιοσύνη. Η νέα αυτή ματιά χάρη στους υπερρεαλιστές άλλαξε το βλέμμα πάνω στη βυζαντινή τέχνη.

    Οι βυζαντινές σπουδές βρίσκονται σήμερα σε ένα ικανοποιητικό στάδιο; Οι βυζαντινές σπουδές έχουν μεγάλη ανάπτυξη. Έδωσαν στους νέους τη διάθεση να αναλογιστούν τι ήταν αυτή η χιλιόχρονη αυτοκρατορία, να απομακρυνθούν από τη θεωρία του σκοταδισμού, αλλά και να δώσουν στο Βυζάντιο μια καινούργια θέση.»

    Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ

    http://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=38317.0

  27. χρησιμοποιώντας την φρασεολογία και επιχειρηματολογία των «Πυρήνων τής Φωτιάς» με την οποία δήλωσες ότι συμφωνείς, για να εγκληματίσεις σε βάρος εκατομμύρίων αθώων ανθρώπων.

    Να πας να πνιγείς, κρετίνε. (Η λέξη «Κρετίνος».)

    Είναι η εποχή που η ανθρωπότητα της Μεσογείου γυρίζει την πλάτη της στην ερωταπόκριση του αρχαίου πνεύματος και μπαίνει στην εποχή της επεξεργασίας του χριστιανικού δόγματος.

    Αυτός είναι ο πιο επιτήδειος τρόπος με τον οποίο στόλισε ποτέ κανείς την έννοια του σκοταδισμού με κοσμητικά επίθετα. Για να πω και μια άλλη έκφραση που γουστάρουν οι αντιεξουσιαστές: «στα σκατά, όση ζάχαρη να βάλεις, λουκούμια δεν γίνονται.»

  28. EvanT said

    @ΘΒ
    Ρε ΘΒ, γιατί διαβάζεις ότι θες. Αφού είπε ο άνθρωπος ότι συμφωνεί με τον αντικληρικαλισμό, ΟΧΙ με τη βία. Δηλαδή, πόσο πιο νιανιά να στο κάνει.

    Στο θέμα του Βυζαντίου τώρα, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι το Βυζάντιο είναι παραγνωρισμένο. Οι ξένοι το υποτιμούν, εμείς το υπερτιμούμε και η αλήθεια είναι κάπου ενδιάμεσα. Ούτε σκοταδιστικό, ούτε φωτεινό δεν ήταν το Βυζάντιο. Ήταν περίπου σαν τα υπόλοιπα θεοκρατικά κράτη της Ευρώπης, μόνο που λόγω της γειτνίασης με τους Άραβες δε θα ήταν δυνατό να επιτραπεί στο Βυζάντιο η ελευθερία του λόγου εις βάρος της απαραίτητης κοινωνικής συνοχής.

    Επίσης, το ότι το Βυζάντιο δεν πέρασε από φάση Αναγέννησης είναι ψευδές, καθώς μετά την Φραγκοκρατία και μέχρι την Άλωση, οι τέχνες και τα γράμματα είχαν μεγάλη άνθηση και ίσως να ακολουθούσε την υπόλοιπη Ευρώπη (πιο ήπια βέβαια) αν δεν διαλυόταν.

    Στο ζήτημα της ζωγραφικής ας μου επιτραπούν μερικά σχόλια, λόγω επαγγέλματος. Η βυζαντινή αγιογραφία έχει υποστεί πάμπολες μεταλλάξεις. Οι καλύτερη φάση της αγιογραφίας εντοπίζεται στην άνθιση του 1300 περίπου και σφάλλουν όσοι νομίζουν πως η βυζαντινή ζωγραφική ήταν ένα παρθενογενηθέν πράμα που ξεπετάχτηκε έτοιμο με την ίδρυση της Πόλης. Πέρασε από κανονικά στάδια, βγήκε μέσα από τη ρωμαϊκή και ελληνιστική ζωγραφική (τον άλλο ιστορικό άγνωστο) πέρασε μέσα από στάδια επεξεργασιών (με χάλια αποτελέσματα ως επί το πλείστον) και φτάσαμε να έχουμε να επιδείξουμε τον κυρ-Μανώλη τον Πανσέληνο στο Άγιο Όρος και τον Θεοφάνη τον Κρήτα (το στυλ του αντιγράφεται κατά κόρον σήμερα).

    Το κατά πόσον η αγιογραφία εκφράζει την αγιότητα είναι άλλο ζήτημα. Meaning is in the eye of the beholder (and in the artist’s brush). Εμένα οι αγιογραφίες μου φαίνονταν πάντα πολύ ανέκφραστες. Ελάχιστοι άγιοι δείχνουν ευχαρίστηση, ικανοποίηση για την επίτευξη του στόχου του, αγάπη και συναφή θετικά συναισθήματα. Ο Χριστός, ως επί το πλείστον μεταφέρεται είτε ανέκφραστος, είτε με επικριτικό βλέμμα. Χαμόγελο ποτέ. Για να βρεις χαμόγελα πρέπει να πας στις γυναικείες αγιογραφίες. Ίσως να σου σκάσει ένα χαμόγελο η Αγία Σοφία με τα παιδάκια της.

    Μόνη σίγουρη πηγή αγάπης, στοργής και χαράς είναι η Παναγία, σε σημείο που πλέον δε μου κάνει εντύπωση που είναι η πλέον αγαπητή φιγούρα της ορθοδοξίας (όλοι οι υπόλοιποι είναι λες και τους έφαγε ο γάϊδαρος το ψωμί). Φταίνε και οι αγιογράφοι βέβαια, γιατί οι περισσότεροι ήταν και είναι χάλια και απλώς ξεπατικώνουν άτσαλα τα έτοιμα.

    Τα ίδια ισχύουν και για τη ναοδομία. Η λέξη-κλειδί είναι η «αντιγραφή». Αντί να εξελιχθεί η αγιογραφία και η ναοδομία, τις τελματώσαμε αναπαράγοντας στείρα δυο-τρία πρότυπα του παρελθόντος. Νισάφι πια.

    Πωπω… πολλά έγραψα. Ακούω τα σχόλιά σου για την ώρα, φίλτατε ΘΒ.

  29. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Οφείλω να διορθώσω ένα λαθάκι στη φράση μου που παρέθεσες, αφαιρώντας ένα (ς) που ίσως αλλάζει το νόημα :

    «χρησιμοποιώντας την φρασεολογία και επιχειρηματολογία των «Πυρήνων τής Φωτιάς» με την οποία δήλωσες ότι συμφωνείς, για να εγκληματίσει (εννοείται η «δική σου ιδιαίτερη ποικιλία αθεϊστικής παράνοιας») σε βάρος εκατομμύρίων αθώων ανθρώπων.»

    @Εvan T

    Άκου φίλε.Αν μέμφεσθε την «αντι-εβραϊκή» ρητορεία κάποιων χριστιανών σαν υπεύθυνη για τα πογκρόμ κάποιων εβραϊκών κοινοτήτων (πχ στου roides κατηγορείται ο αγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ως ηθικός αυτουργός του διωγμού των Εβραίων κατά την επανάσταση, επειδή τους απέδιδε φονικές προθέσεις εναντίον του) θα πρέπει να είστε έτοιμοι να δεχθείτε πληρωμή στο ίδιο νόμισμα για την αντιχριστιανική, αντορθόδοξη και αντικληρικαλιστική ρητορεία σας.
    Δεν έχετε την αποκλειστικότητα του δικαιώματος της κριτικής,ούτε μπορείτε να παριστάνετε ότι ο αθεϊσμός είναι παρθενογενετικό προϊόν.
    Γι αυτό επίτρεψε μου να ισχυρίζομαι ότι η λεκτική βία, οι ύβρεις και η χυδαία αντιμετώπιση των χριστιανικών ιερών , όπως αυτά εκφράζονται από τους μαχητικού αθεϊστές τύπου Διαγόρα, είναι το προστάδιο της εμπράγματης βίας εναντίον του χριστιανικού πληθυσμού.

    Τα μπουμπούκια της Σέχτας είναι εδώ και κάνουν πράξη τον «μαχητικό αθεϊσμό», όπως αυτοί τον αντιλαμβάνονται, και όπως τον παρέλαβαν από την ιστορία του αθεϊστικού κινήματος σε Γαλλία, Ισπανία του εμφυλίου, Ρωσία και αλλού.

    Όσον αφορά το λεγόμενο Βυζάντιο,η άποψη μου είναι ότι δεν πρόκειται για κοινωνία αγγέλων αλλά πως ήταν σαφώς μια κοινωνία πολύ ανώτερη από την αντίστοιχη Δυτική της ίδιας εποχής, με μεγάλη προσφορά στον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.

    Χαίρομαι ειλικρινά για τις γνώσεις σου περί την εικονογραφία.Πράγματι χαμόγελο δε θα συναντήσεις παρά σπάνια και εξαιρετικά, ωστόσο βρίσκεις συχνότατα πολυ τρυφερές απεικονίσεις και του Χριστού (Νυμφίος, Καλός Σαμαρείτης,Αναπεσών κ.α.) και της Παναγιάς Μάνας και των Αγίων.
    Οι μορφές διατηρούν την ιεροπρέπεια τους ακόμη και σε στιγμές μεγάλης χαράς ή μεγάλης λύπης. Γι αυτό στο γάμο της Κανά δε θα δείς κορυβαντισμούς, ούτε στη Σταύρωση θα δείς την ωμότητα της σφαγής στις εκφράσεις και την κίνηση των προσώπων.

    Η αγιογραφία ήταν και είναι λειτουργική τέχνη, δηλαδή εξυπηρετεί τον σκοπό της λατρευτικής σύναξης :προσευχή και διδαχή.Βιβλίο των αγραμμάτων ονομάστηκαν ευφυώς οι εικόνες.

    Σαφώς και υπάρχουν κακοί αγιογράφοι αλλά πώς να μην υποκλιθείς στους Πανσέληνο και Θεοφάνη που ανέφερες, αλλα΄και στον Ρουμπλιώφ, τον Τζώρτζη, τον Αστραπά μέχρι και τους χιοναδίτες λαϊκούς αγιογράφους και τον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ;

    Αγιογράφος της κρητικής σχολής ήταν ο Ελ Γκρέκο και τις αγιογραφικές αρχές εξέφρασε στην ισπανική περίοδο της δημιουργίας του.
    Και κανείς δεν τολμά να τον χαρακτηρίσει άσχημα.

  30. batcic said

    @ΘουΒου

    Γι αυτό επίτρεψε μου να ισχυρίζομαι ότι η λεκτική βία, οι ύβρεις και η χυδαία αντιμετώπιση των χριστιανικών ιερών , όπως αυτά εκφράζονται από τους μαχητικού αθεϊστές τύπου Διαγόρα, είναι το προστάδιο της εμπράγματης βίας εναντίον του χριστιανικού πληθυσμού.

    Το μόνο που δεν αλλάζει ποτέ τελικά, είναι το πόσο καραγκιοζάκος είσαι. Όλα αυτά τα προστάδια που αναφέρεις δεν είναι τίποτα άλλο από άστοχες κινδυνολογίες, οι οποίες ουδέποτε αποδείχτηκαν και ούτε πρόκειται να αποδειχτούν. Ακολουθώντας την πρακτική των Κανελλισμών (πρακτική κατά την οποία λαμβάνω ως αυταπόδεικτο κάτι που αποδεδειγμένα δεν ισχύει) προσπαθείς να πείσεις τον κόσμο ότι οι άθεοι θέλουν κάτι περισσότερο από την πολυπόθητη ανεξιθρησκεία. Άκου «είναι το προστάδιο»… Λοιπόν γελοίο τυπάκι, το μόνο που έχει αποδειχτεί τόσα χρόνια (μερικές χιλιάδες) και θα συνεχίσει να αποδεικνύεται ευλαβικά, είναι το πόσο μισαλλόδοξοι, ύπουλοι και κακοί είστε στην πλιεοψηφία σας οι ΧΟ. Σε περίπτωση που το έχεις απορία, για την δική σου θρησκεία του ελέους, ΧΟ = Χωρίς Οίκτο, αυτοί είστε! Για εμάς τους υπόλοιπους, ΧΟ = Χριστιανοί Ορθόδοξοι, το οποίο περιλαμβάνει και την έλλειψη οίκτου μαζί με την αμάθεια, την αλλαζονία, την μισαλλοδοξία, την παιδεραστία, την ανεραστία και πολλά άλλα…

  31. tatief said

    Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τους θρησκόληπτους που επισκέπτονται το Blog

    Θέλω να μου ορίσετε τι είναι ο «Αγιος», και όταν λέω ορισμός εννοώ κάτι σαν «Αγιος είναι ένας άνθρωπος που έχει αποκτήσει την χάρη του θεού, που σημαίνει -εξηγηση του τι σημαίνει χαρη- κλπ….»

    Δωστε μου λίγο τα φώτα σας παρακαλώ.
    Μου κάνει εντύπωση που κυρίως όταν αναφερόμαστε σε θέματα μισθοδοσίας των παπάδων και της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας έχετε απαντήσεις

  32. ΘΒ said

    @Batcic

    Είναι προφανές και από την βίαιη φρασεολογία σας αλλά και από την ιστορική αναδρομή τού «μαχητικού αθεϊσμού» ότι δεν σας ικανοποιεί η ανεξιθρησκεία, αλλ΄ ο στόχος σας είναι το άθρησκο και αντιχριστιανικό κράτος.

    Πιθανόν αυτό να μην ισχύει για όλους, καθώς υπάρχουν και οι κοσμοπολίτες αθεολογούντες, όμως εσύ ανήκεις στην πλειοψηφία των εν Ελλάδι «μαχητικών αθεϊστών», αυτών που εκφράζονται από την προκήρυξη της «Σέχτας Επαναστατών», αυτών που γουστάρουν να δούν κρεμασμένους παπάδες και καμμένες εκκλησίες (για τα τελευταία ψάξε στο indymedia και σε σχετικούς ιστοχώρους, θα βρεις πολύ υλικό).

  33. @ΘΒ

    Είναι προφανές και από την συνωμοσιολογική φρασεολογία σου αλλά και από την ιστορική διαδρομή του χριστιανισμού ότι δεν σας ικανοποιεί η ελευθερία του λόγου, και πως αν είχατε έστω και για μιά στιγμή το πάνω χέρι θα συκοφαντούσατε όλους τους διαφωνούντες προς την ιδεοληψία σας (όπως κάνεις καλή ώρα τώρα) και θα τους διώκατε, και θα τους εξορίζατε ή θα τους καταδικάζατε σε θάνατο όπως έχετε κάνει πάμπολλες φορές στο παρελθόν.

    Πιθανόν αυτό να μην ισχύει για όλους, κλπ…

    2010-03-16 14:21

    @Tatief

    Δεν πρόκειται να λάβεις απάντηση, το έχω εξηγήσει εδώ: Γνωμικό #196 – Σχόλιο #23

  34. Νικόλαος said

    Διάβαζα τις προάλλες ότι οι Μετωπολαδωσιανοί πάσχουν από το σύνδρομο του μάρτυρα, και πάντα αρέσκονται να βλέπουν τον εαυτό τους κυνηγημένο ή κάτι παρόμοιο. Δεν κατανοώ το πώς τη βρίσκουν με αυτή τη νόηση, αλλά τους εξυπηρετεί πού και πού.

    Το βασικό όμως είναι ότι είναι όλα ψέμματα… Ούτε θεός υπάρχει, ούτε χριστός υπήρξε, ούτε και μακραίωνη ιστορία διωγμών υπάρχει. Μόνο κρετίνων από κρετίνους…

  35. ΘΒ said

    @Nικόλαο

    O γάιδαρος πετάει, η γη είναι επίπεδη, Ο Χριστός δεν υπήρξε και οι διωγμοί είναι ομαδικές μαζοχιστικές φαντασιώσεις ανθρώπων που έπαιζαν παιχνίδια ρόλων.

    http://www.uq.edu.au/~laacassi/OrthodoxChristianityandMilitantAtheism.html

  36. xarxar said

    ΘΒ για άλλη μια φορά έχεις τυπική συμπεριφορά προπαγανδιστή με το συνδυασμό αληθινών και ψευδών ειδήσεων για να παραπλανήσεις και να περάσεις το δικό σου. Επί τη ευκαιρία, τα μάθατε να νέα;

    http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1877

    βουρ στα παγκάρια!

  37. ΘΒ said

    @Τatief

    Άγιος είναι ένας άνθρωπος –άντρας, γυναίκα ή παιδί, νέος ή γέρος– ο οποίος, μέσα από μια προσωπική σχέση αυθεντικής αγάπης με το Θεό, διαποτίστηκε από τη Θεία Χάρη, «αλλοιώθηκε» και, από τον τρόπο ύπαρξης του ανθρώπου που ξέρουμε (το δικό μας), πέρασε σε ένα άλλο επίπεδο ύπαρξης, που ονομάζεται καινή κτίσις (Παύλος, Β΄ προς Κορινθίους, ε΄ 17, Γαλάτας, στ΄ 15 κ.α.) και, κατά το χριστιανισμό, ταυτίζεται με το επίπεδο στο οποίο θα είχαν φτάσει οι πρωτόπλαστοι, αν δεν είχαν διακόψει τη σχέση τους με το Θεό με σκοπό να γίνουν οι ίδιοι θεοί, αν δηλαδή δεν είχαν διαπράξει το προπατορικό αμάρτημα. Έγινε «όμοιος με το Θεό» στο βασικό χαρακτηριστικό του τρόπου ύπαρξης του Θεού, την αγάπη. Αυτό είναι η πραγμάτωση της προοπτικής του περίφημου καθ’ ομοίωσιν (ο άνθρωπος είναι ον «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού», Γενέσεως α΄ 26, 27, ε΄ 1, 8 κ.α.) και η ουσία του χριστιανισμού: «Τί εστι Χριστιανισμός; Θεού ομοίωσις κατά το ενδεχόμενον ανθρώπου φύσει» λέει ο άγ. Γρηγόριος ο Νύσσης προεκτείνοντας σε «επίπεδο εφαρμογής» (όπως πιστεύουμε οι χριστιανοί) το λόγο του Πλάτωνα «ο σώφρων ημών τω Θεώ φίλος, όμοιος γαρ, ο δε μη σώφρων ανόμοιός τε και διάφορος και άδικος».

  38. ΘΒ said

    @Χarxar

    Στη χειρότερη περίπτωση επαναλαμβάνω αυτό που κάνετε, συστηματικά και μεθοδευμένα εσείς:

    Απόκρυψη των σκοτεινών πτυχών του αθεϊστικού ιστορικού, υπερτονισμός των σκοτεινών όψεων της Ορθόδοξης Εκκλησίας με παράλληλη αποσιώπηση της τεράστιας προσφοράς της, επίρριψη των εγκλημάτων των δυτικών στην Ορθόδοξη Εκκλησία και πάει λέγοντας.

    Στην προπαγάνδα αλλά και στην αυτοΰπνωση είστε «μανούλες».
    Σκέψου πως έχετε καταφέρει να πείσετε τους εαυτούς σας ότι το Άγιο Φως προέρχεται από αυτανάφλεξη χιιάδων κεριών εμβαπτισμένων σε λευκό φωσφόρο, μέσα σε ασφυκτικά γεμάτο κλειστό χώρο, χωρίς να αναρωτηθείτε πώς επιβιώνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μέσα στα εκλυόμενα από την καύση δηλητηριώδη αέρια!

  39. Το’φερε από εδώ, τό’φερε από εκεί, και τελικά τσούπ! να και το άγιο φως!

    Το άγιο φως είναι σαν τον μαϊντανό: πάει παντού.

    ΘΒ, εκτός από οικτρά πλανημένος όσον αφορά την κοσμοαντίληψή σου, είσαι επίσης και ένας ελεεινός προβοκάτορας, χρησιμοποιείς χυδαίες τακτικές προπαγάνδας, διαστρεβλώνεις το κάθε τι που έχει γράψει κανείς, και όπως ομολογείς παραπάνω τα κάνεις όλα αυτά επίτηδες, υπό το πρόσχημα της «δίκαιης ανταπόδοσης» επειδή εμείς δήθεν κάνουμε κάτι ανάλογο.

    Το γνωστό «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» των χριστιανών.

    Εμένα προσωπικά καθόλου δεν με πειράζει, συνέχισε: αν κάποιος επισκέπτης διαβάσει μόνο ένα ή δύο σχόλιά σου μπορεί προς στιγμήν να σχηματίσει λάθος εντύπωση περί του ατόμου σου , αλλά αν παρακολουθήσει την πορεία σου και τις τακτικές σου για μερικά άρθρα θα καταλάβει για τι «νούμερο» πρόκειται.

  40. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Η αναφορά μου στο Άγιο Φως προς τον Χarxar, έγινε επειδή ο Xarxar το θυμήθηκε

    https://diagoras.wordpress.com/2008/09/30/quote84/#comment-16449

    Για τις ad hominem επιθέσεις σου τι να πώ ; Γνωρίζεις ότι χαμένος είναι αυτός που αντιδρά σπασμωδικά και αδυνατώντας να συγκρατήσει την συναισθηματική του φόρτιση.

    Γι αυτό σε αφήνω να εκτίθεσαι από τα ίδια τα κείμενα σου, τα δήθεν ορθολογιστικά.

    Την καλησπέρα μου !

  41. xarxar said

    Ναι εγώ το θυμήθηκα για να προλάβω τον Τηλέμαχο να το αναφέρει μετά το «θαύμα» του αγιασμού. Εδώ είναι από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει:

    http://anazitiseis-hh.blogspot.com/2009/06/blog-post_02.html

    Προσωπικά χωρίς να χρειάζομαι κανένα δεδομένο και καμία απόδειξη υπέρ ή κατά, θα κάνω την εξής απλή ερώτηση: Υποτίθεται ότι πρέπει να πιστέψει κάποιος χωρίς να έχει ανάγκη από θαύματα, σωστά; Ωστόσο, αποφασίζει να κάνει ένα θαύμα κι από όλα τα θαύματα που θα μπορούσε να κάνει ο «ύψιστος» για να κάνει αισθητή την παρουσία του, διαλέγει να κάνει τα κεριά να πάρουν φωτιά μια συγκεκριμένη στιγμή του χρόνου; Θα μπορούσε να κάνει τόσα και διαλέγει να κάνει κάτι που δε θα ζήλευε ούτε ο τελευταίος ταχυδακτυλουργός; Δεν το λέω ειρωνικά, αλλά νομίζω ότι μόνο ως θεϊκό σαρκασμό θα μπορούσε να το εκλάβει κάποιος πιστός ακόμα κι αν το θεωρούσε αληθινό θαύμα.

  42. ΘΒ said

    @Xarxar

    Ξεκινάς από λάθος υπόθεση.
    Ποιος είπε ότι «πρέπει να πιστέψει κάποιος χωρίς να χρειάζεται τα θαύματα;»

    Ο επικεφαλής του εκτελεστικού αποσπάσματος στη Σταύρωση πίστεψε όταν σκοτείνιασε ο τόπος κι έγινε σεισμός όταν ξεψυχούσε ο Χριστός.
    O απ.Παύλος πίστεψε όταν πηγαίνοντας να κυνηγήσει του χριστιανούς συναντήθηκε με τον Χριστό.
    Ένας χότζας στην Ιερουσαλήμ έγινε χριστιανός όταν είδε το Αγιο Φως, και ακολούθως μαρτύρησε.

    Στη διαδικασία του θαύματος συμπεριλαμβάνεται και η καλή ερμηνεία του από τον παρατηρητή.Αλλιώς μπορεί να βλέπεις πεθαμένους να ανασταίνονται και να μη παίρνεις πρέφα, να μη σε αφορά ή να το θεωρείς ταχυδακτυλουργία και φτηνό κόλπο.

  43. xarxar said

    Η υπόθεση δεν είναι δική μου αλλά αποτελεί συνηθισμένη ατάκα πιστών. Δεν απάντησες βέβαια σε αυτό που ρώτησα.

  44. EvanT said

    @ΘΒ #42
    «Ποιος είπε ότι “πρέπει να πιστέψει κάποιος χωρίς να χρειάζεται τα θαύματα;”»

    Συγγνώμη, αλλά διαρκώς ακούω ότι η πίστη φέρνει το θαύμα και όχι το θαύμα την πίστη (νομίζω κι εσύ το έχει quotάρει) διότι ένα αδιάψευστο θαύμα παραβιάζει την ελέυθερη βούληση. Δεν ισχύει αυτό τελικά; Όπως έχω ξαναπεί, συννενοηθείτε λίγο μεταξύ σας. Δε μπορεί ο ένας έτσι κι ο άλλος γιουβέτσι.

  45. tatief said

    @ΘΒ

    Και πως υλοποιείται αυτή η «αυθεντική» αγάπη ενός ανθρώπου προς τον θεό, ή αν θέλεις πως αναγνωρίζεται αυτή η αγάπη απο τρίτους -μια και οι τρίτοι ανακηρύσσουν τους αγίους;

    Δηλαδή τι πρέπει να κάνει κάποιος για να έχει κάποια πιθανότητα να γίνει άγιος;

  46. Κι όμως, EvanT, μιά χαρά μπορεί ο ένας έτσι κι ο άλλος γιουβέτσι, για την ακρίβεια έτσι ακριβώς είναι το πράγμα με τον χριστιανισμό εδώ και 17 αιώνες ασταμάτητα: πάντα ο ένας έτσι κι ο άλλος γιουβέτσι. Και φυσικά μόνο έτσι θα μπορούσε να είναι, αφού οι «ιερές» γραφές είναι χειρίστης ποιότητας προχειροδουλειές, τίγκα στην αντίφαση και την αλληλοαναίρεση.

  47. xarxar said

    ‘Οποιος δε βλέπει Χαρδαβέλλα χάνει – θέμα: φορολογίας εκκλησία με καλεσμένο τον Μπουμπούκο…

  48. ΘΒ said

    @Evan T

    Δεν μπορεί να αποκλειστεί καμμία οδός προς την πίστη. Αν ο άνθρωπος έχει καλή διάθεση και καρδιά πονετική, βρίσκει ο Θεός τρόπους.

    @Τatief

    Αναγνώριση αγίων στην Ορθόδοξη Εκκλησία:

    http://pmeletios.com/ar_meletios/agioi/anagnorish_agion_sthn_or8odo3h_ekklhsia.html

  49. tatief said

    @ΘΒ

    Οπως ήταν αναμενόμενο, μόνο αντιφάσεις μπόρεσα να διαβάσω.
    Δίνεις έναν ορισμό

    «Άγιος είναι ένας άνθρωπος ο οποίος, μέσα από μια προσωπική σχέση αυθεντικής αγάπης με το Θεό, διαποτίστηκε από τη Θεία Χάρη, «αλλοιώθηκε» και, από τον τρόπο ύπαρξης του ανθρώπου που ξέρουμε (το δικό μας), πέρασε σε ένα άλλο επίπεδο ύπαρξης, που ονομάζεται καινή κτίσις (Παύλος, Β΄ προς Κορινθίους, ε΄ 17, Γαλάτας, στ΄ 15 κ.α.) Εγινε όμοιος με το Θεό» στο βασικό χαρακτηριστικό του τρόπου ύπαρξης του Θεού, την αγάπη.»

    για τον οποίο θα ήθελα να νου δώσεις ένα (αριθμός 1)παράδειγμα, όπου διακρίνεις την αγάπη του θεού σου,

    και απο την άλλη με παραπέμπεις εδώ

    » ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΟΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ

    Οι προϋποθέσεις οι οποίες απαιτούνται δια να γίνει κάποιος άγιος ή κατά την έκφραση του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Νεκταρίου «τα μαρτύρια της αληθούς εν ανθρώποις αγιότητος» είναι, κατά το ίδιο πατριάρχη, τέσσερα. «Ορθοδοξία άμωμος, αρετών κατόρθωσις απασών, εν αίς έπεται η περί την πίστιν μέχρις αίματος αντικατάστασις και τέλος η παρά Θεού επίδειξις σημείων υπερφυών τε και θαυμάτων».»

    όπου τελικά για να γίνει κάποιος άγιος πρέπει να είναι ορθόδοξος και φυσικά ταχυδακτυλουργός.

    Τώρα αν συνυπολογίσεις ότι όλα τα κράτη, στα οποία οι ορθόδοξοι είναι πλειοψηφία, περνάνε μαύρες εποχές λόγω λαμογιάς, βλέπω να αργεί πολύ ο επόμενος άγιος (εκτός και αν ανακαλήψουμε κανένα Βησσαρίωνα)

  50. ΘΒ said

    @Tatief

    Ανθρώπους σαν τον π.Βησσαρίωνα Κορκολιάκο θα έπρεπε να τους προβάλετε και εσείς ως πρότυπα προς τους υπόλοιπους κληρικούς και να εύχεσθε να βγαίνουν πολλοί σαν αυτόν.
    Αλλά δυστυχώς σας τρώει η αθεοφανατίλα και δε βλέπετε πέρα από τη μύτη σας.

  51. tatief said

    Αστα αυτά τα παραμύθια ΘΒ.
    Αν δεν είχε μουμιοποιηθεί το σώμα του Βησσαρίωνα, πράγμα που τράβηξε το ενδιαφέρον των πιστών και άρα των τσαρλατάρων πατέρων, σιγά μην τον αγιοποιούσε η εκκλησία σας.

    Αυτά τελικά είναι τα κριτήρια.

    Κατά τα άλλα οι ορισμοί σας απο ότι βλέπω είναι σαν κάποιος να προσπαθεί ακόμα να ορίσει ότι η Γη είναι επίπεδη, πιο κάτω στην πράξη ακυρώνει ακόμα και αυτό και λέει ότι η Γη είναι γούβα και την έχει στην τσέπη του.

  52. marqueedemud said

    αν δεν βρισκοτανε ο π.βυσσαριωνας οπως βρεθηκε εσυ δεν θα τον μαθαινες απο κει που μαθαινεις και τα υπολοιοπα κουτσομπολιά. εμεις κατι ειχαμε ακουσει για τον ανθρωπο.

    οσο για αγιοποιηση, μην το ξαναπεις πουθενα και γελανε μαζι σου. αυτο θα αργησει καμια 50αρια χρονακια. αλλα αν δεν κολυμπαγες στην αγνοια δεν θα ελεγες τοσες αρλουμπες γενικως.

  53. Λίγο έλειψες να τον γράψεις και βυζζαρίωνα, ανορθόγραφε!

  54. tatief said

    @marqueedemud

    Μην ξαναμιλήσεις έτσι επιτιμητικά για τις αρλούμπες, ιδίως όταν για 2010 χρόνια προσπαθείτε να τις κάνετε επιστήμη.

    Προσευχούλα και νάνι τώρα.

  55. Ρε παιδιά, γιατί τσακώνεστε; Διαβάστε την ΠΔ και σχηματίστε ίδια άποψη.

    Η δική μου άποψη: Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να ερμηνεύσεις αυτό το αλλοπρόσαλο και συνονθύλευμα απάνθρωπων μύθων έτσι ώστε να συνιστά έργο πνευματικής καθοδήγησης. Ούτε υπό το πρίσμα των εντολών του Ιησού, ούτε υπό τον νοητό ήλιο της δικαιοσύνης, ούτε με σφαίρες (με μπόλικο λιβάνι και προκατάληψη μόνον, α ναι, έτσι ίσως γίνεται).

  56. Άθεος Δεξιός said

    «»»»»Όποιος άνθρωπος διαβάζει τις γραφές χωρίς να προσεύχεται παράλληλα ο Θεός να τον φωτίσει και να ανοίξει τα πνευματικά του μάτια, τα μάτια της ψυχής ώστε να μπορέσει να διεισδύσει στα βαθιά νοήματα, χωρίς να έχει καλή προαίρεση και πραγματική ανάγκη να γνωρίσει την αλήθεια σίγουρα πάντα θα καταλήγει σε τέτοια συμπεράσματα και ενώ η Θεόπνευστη Βίβλος ορθά έχει χαρακτηριστεί το Βιβλίο των βιβλίων αυτός θα θεωρεί ότι είναι έργο δαιμόνων …»»»»»

    Aυτή η επιχειρηματολογία με ξεκαρδίζει.
    Ναι παιδιά, όταν διαβάζουμε τις γραφές της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ θα κλείνουμε τα μάτια στις αντιφάσεις, τις προφητείες που διαψεύσθηκαν, τους παραλογισμούς περιμένοντας την θεία φώτιση και προσπερνώντας δια της προσευχής. Για τις γραφές ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, όμως θα κρατάτε ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΑ τα ματάκια σας, διαπιστώνοντας τους παραλογισμούς, τις αντιφάσεις και τις λαθεμένες προφητείες.

    Ορθολογιστές άθεοι όσον αφορά τον Μωάμεθ, τον Μανιτού και τον Δία, μύστες σε έκσταση όταν πρόκειται για τον Χριστό. :-)

  57. […] Γνωμικό #200 – Σχόλιο #24 […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: