Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #190

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/01/19

«Η πίστη είναι συχνά το καύχημα εκείνου που παραείναι τεμπέλης για να διερευνήσει.»

—Άγνωστος.

Το πρωτότυπο: «Faith is often the boast of the man who is too lazy to investigate.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2010 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

13 Σχόλια to “Γνωμικό #190”

  1. Η φράση αποδίδεται σε κάποιον F. M. Knowles, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Ίσως να πρόκειται για έναν Καναδό Ζωγράφο του προηγούμενου αιώνα, ή ίσως να πρόκειται για έναν Γιατρό κάπου στην Αυστραλία, ποιός ξέρει;

  2. Και πόσα ακόμα μπορούμε να συμπληρώσουμε… Κι εκείνου που κοιτάει μόνο την πάρτι του, εκείνου που στέκει μακριά από τη λογική, του εγωιστή κτλ κτλ

  3. EvanT said

    Παρεμφερές με το «Χριστιανός είναι εκείνος που πιστεύει ότι οι Γραφές είναι ένα εξαιρετικό σύστημα ηθικής για να ακολουθεί ο γείτονάς του» του Μπηρς (στο περίπου)

  4. EvanT, αυτό που λες ήταν το γνωμικό #49.

  5. «Όλοι οι άπιστοι λένε πως αν βλέπανε ένα θαύμα, θα πιστεύανε. Μα η πίστη δεν έρχεται με τη βία, αλλά με τη συγκατάθεση της ψυχής. Γι’ αυτό σε όσους ζητάνε θαύμα για να πιστέψουνε, δεν δίνεται, κατά τον λόγο που είπε ο Χριστός στους Φαρισαίους: «Γενεά πονηρά και μοιχαλίς σημείον επιζητεί και σημείον ου δοθήσεται αυτή».
    Αλλά και θαύμα να δει ένας άπιστος, η υπερηφάνεια δεν τον αφήνει να πιστέψει, για να μη φανεί ευκολόπιστος και καταφρονεθεί»

    Φώτης Κόντογλου (1895-1965)

  6. Ορθόδοξε, η φράση του Ιησού του Ναζωραίου που παρέθεσες είναι ένα τυπικό παράδειγμα του γεγονότος ότι η θρησκεία σου δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια συλλογή πυκνά βιβλιοθετημένων αντιφάσεων, κατά τρόπο τέτοιο ώστε για το κάθε θέμα που μπορεί να προκύψει να είναι δυνατόν να βρεθούν αναφορές που το εγκρίνουν, και αναφορές που το απορρίπτουν, αναλόγως του πως θα το διαβάσεις, πως θα το ερμηνεύσεις, πως ξύπνησες το πρωΐ, κλπ.

    Η γραπτή και προφορική παράδοση της μυθολογίας σου είναι γεμάτη με παραδείγματα διαφόρων ατόμων που δήθεν πίστεψαν όταν δήθεν είδαν κάποιο θαύμα. Είναι συχνό φαινόμενο περιγραφές θαυμάτων της χριστιανικής μυθολογίας να τελειώνουν με την διαπίστωση του αριθμού των εκατοντάδων ή χιλιάδων που «πίστεψαν» μετά το θαύμα.

    Έτσι κι αλλιώς, αγνοείς το γεγονός ότι απ’ όλες τις μεγάλες θρησκείες ο χριστιανισμός κατέχει εξέχουσα θέση ως προς τα θαύματα, και ονομάζεται από ουδέτερους μελετητές ως «η θρησκεία των θαυμάτων». Σε καμία άλλη από τις μεγάλες θρησκείες δεν διαδραματίζουν τα θαύματα τόσο θεμελιώδη ρόλο όσο στον χριστιανισμό, τόσο ως τρόπος απόδειξης και καθοσίωσης των θεοτήτων, όσο και ως διαρκή, καθεστηκυία υπόσχεση προς τους πιστούς. Οι υπόλοιπες μυθολογίες του πλανήτη δεν υποτιμούν τόσο τη νοημοσύνη των πιστών τους.

    Μας λες (εσύ κι ο Φώτης Κόντογλου) πως τα θαύματα δεν συμβαίνουν σε εκείνους που τα απαιτούν για να πιστέψουν. Επειδή όμως σύμφωνα με τη μυθολογία που ασπάζεσαι θαύματα σαφώς και συμβαίνουν, αυτό αναγκαστικά σημαίνει ότι τα θαύματα συμβαίνουν σε εκείνους που ήδη πιστεύουν. Μα καλά, δεν βρίσκεις ότι κάτι βρωμάει σε αυτή τη διευθέτηση; αγαθός είσαι; και σε ποιόν τα πουλάς αυτά; κουτόχορτο νομίζεις ότι τρώμε; τα πιστεύεις εσύ ο ίδιος αυτά που λες;

  7. ενθεος said

    «αγαθός είσαι; και σε ποιόν τα πουλάς αυτά; κουτόχορτο νομίζεις ότι τρώμε; τα πιστεύεις εσύ ο ίδιος αυτά που λες;»

    Δικό σου είναι το μπλογκ αλλά πραγματικά νομίζεις ότι έχεις το δικαίωμα να μιλάς σε όλους όσους έχουν αντίθετη άποψη με σένα, με αυτόν τον τρόπο;

    Όσο για τις «αντιφάσεις» που επικαλείσαι, πραγματικά έχεις μαύρα καταμαύρα μεσάνυχτα. Αυτό είναι σίγουρα δικαίωμά σου.

  8. Ε.Π. said

    Νομίζω ότι με τα παραπάνω λόγια μας γίνετε γνωστό ότι θαύμα δεν πρόκειται να δει κανείς που απαιτεί με εγωισμό γιατί όλοι οι υπόλοιποι τα ζουν σε κάθε εποχή ίσως και αυτή τη στιγμή που κουβεντιάζουμε.
    Το θέμα έχει να κάνει δηλαδή με την προαίρεση μας.
    Ο θεός γνωρίζει τα πάντα, εμείς απέχουμε από τη γνώση.

  9. @ Ορθόδοξος

    «“Όλοι οι άπιστοι λένε πως αν βλέπανε ένα θαύμα, θα πιστεύανε.»

    Αν κάθε ανεξήγητο φυσικό φαινόμενο είναι για την θρησκεία «θαύμα», αν είναι μια καλή ευκαιρία για να κατέβει ο καλός θεούλης και να «αποδείξει» στους πιστούς του πως υπάρχει, τότε έχει απόλυτο δίκιο ο παραπάνω Άγνωστος για το ρητό του.
    Οι «άπιστοι», αγαπητέ Ορθόδοξε, αν δουν ένα «θαύμα», θα προσπαθήσουν να το εξηγήσουν. Θα επιστρατεύσουν την επιστήμη, θα βάλουν το μυαλουδάκι τους να δουλέψει, θα πειραματιστούν, θα επινοήσουν συσκευές για να το μελετήσουν, ίσως πλάσουν και επιστημονικές θεωρίες για να τις επιβεβαιώσουν αργότερα με άλλα πειράματα. Σίγουρα, δεν θα καθίσουν με τα χέρια σταυρωμένα, ατενίζοντας τον ουρανό, με το στόμα ανοικτό σαν χάνοι.
    Αυτή είναι η αγεφύρωτη διαφορά μεταξύ επιστήμης και θρησκείας. Και το δυσάρεστο με του λόγου σας, πιστοί, είναι πως, ενώ χαίρεστε τους καρπούς της επιστήμης και της τεχνολογίας στον καθημερινό σας βίο (όπως, για παράδειγμα, με την χρήση του διαδικτύου) και δεν τα παρατάτε όλα να ζήσετε στα βουνά σαν άγριοι, δεν χάνετε την παραμικρή ευκαιρία να βάλετε τρικλοποδιά στην επιστήμη με τα ωραιότατα «θαύματά σας».

  10. Τελικά η καλύτερη απόδειξη που θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε για την ορθότητα των παραπάνω λόγων (Φωτίου Κόντογλου) είναι οι ίδιοι οι άπιστοι …

    Χωρίς φυσικά να χαιρόμαστε για αυτό – μιας και δεν τους θεωρούμε παρείσακτους – ευχόμαστε ο καλός Θεός μας να ενεργήσει όπως εκείνος μοναδικά γνωρίζει ώστε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στις καρδιές των ανθρώπων.

  11. Η καλύτερη απόδειξη που θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε για την πλήρη χρεωκοπία του θρησκευτικού τρόπου σκέψης είναι οι ίδιοι χριστιανοί απολογητές.

    (Όπως ο «Ορθόδοξος» παραπάνω.)

    Διαμαρτύρομαι εντόνως κυρίες και κύριοι αναγνώστες, γιατί από τη στιγμή που πήρε φαίνεται άδεια ο Θου Βου και μου έστειλαν ως αντικαταστάτη τον «Ορθόδοξο» η ποιότητα της χριστιανικής απολογητικής στο ιστολόγιό μου υποβαθμίστηκε αισθητά. (Είδατε, μερικοί που διαμαρτυρόσασταν για τον Θου Βου; με πιστεύετε τώρα ότι είναι καλύτερος από τις εναλλακτικές;)

    Τέλος πάντων, Θου Βου ελπίζω να ευχαριστιέσαι τις διακοπές σου, αν και διάλεξες περίεργη εποχή για να πάρεις άδεια. Τι κάνεις; Σκι στις κορυφές του Αγίου Όρους;

  12. ΘΒ said

    @Διαγόρα

    Όπως σού έχω πεί εξ αρχης λειτουργώ ως καλικάντζαρος στο φιλόξενο ιστολόγιο σου και δεν διανοούμαι να φερθώ σαν στρατιωτάκι κάποιας δύναμης κρούσης.
    Ο μπάρμπα Φώτης μια χαρά τα λέει αλλά για να καταλάβεις τι παίζει θέλει ειδικά γυαλιά , κάτι σαν τα 3D για την ταινία Avatar.
    Στη γενιά μας έχει δοθεί ένα μοναδικό σημείο κι αυτό δεν είναι άλλο από το Άγιο Φως στον τάφο του Χριστού.Κάθεται στο λαιμό όλων όσων αμφισβητούν την Ανάσταση, η οποία και είναι το όντως θαύμα της Εκκλησίας χωρίς το οποίο όλα τα άλλα είναι παραμύθια και χιλιοειπωμένες ηθικολογίες.
    Όλες οι προσπάθειες λογικοφανούς απόρριψης του έχουν πέσει και θα πέφτουν στο κενό, αν κάποιος βέβαια θέλει να είναι έντιμος απέναντι στον εαυτό του.
    Γι αυτό συμφωνώ με την διαπίστωση ότι ακόμη και πεθαμένο να δει ένας φανατικός άθεος να σηκώνεται από τον τάφο, πιθανότατα θα πει ότι είναι ταχυδακτυλουργία ακόμα κι αν δεν είναι έτσι.
    Υπάρχουν και άλλα σημεία, φοβερά και τρομερά, όπως είναι το θερμό -μετρημένο περί τους 30 βαθμούς Κελσίου, χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής, και τα άφθορα ολόσωμα άγια λείψανα, εύκαμπτα και ευωδιάζοντα παρά την παρέλευση πολλών αιώνων .

  13. ενθεος said

    Μην κουράζεσαι βρε ΘΒ. Σε 4.000.000 χρόνια θα αποδείξει η «επιστήμη» την «απάτη» και τότε δεν θα ξέρεις που να κρυφτείς.

Σχολιάστε