Γνωμικό #188
Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2010/01/11
«Γιατί είμαι άθεη; Η σύντομη απάντηση είναι ότι δεν μπορώ να δεχθώ καμία από τις εναλλακτικές. Απλά δεν τις βρίσκω πιστευτές. Όσο για τις κατηγορίες περί πνευματικής υπερηφάνειας, τα πράγματα είναι ανάποδα. Οι άθεοι δεν υποστηρίζουν πως γνωρίζουν τίποτα με βεβαιότητα —οι πιστοί είναι που τα ξέρουν όλα.»
—Barbara Smoker (Μπάρμπαρα Σμόκερ) (γεν. 1923) Αγγλίδα ακτιβίστρια και οπαδός της ελεύθερης σκέψης.
Το πρωτότυπο: «Why am I an atheist? The short answer is that I cannot accept any of the alternatives. I simply don’t find them believable. As for the accusation of intellectual pride, surely the boot is on the other foot. Atheists don’t claim to know anything with certainty—it’s the believers who know it all.»
Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών
Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης
Άρθρα μέσω RSS
Σχόλια μέσω RSS
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email
Διαγόρας ο Μήλιος said
Η Barbara Smoker διετέλεσε πρόεδρος της αγγλικής National Secular Society επί 25 (!) χρόνια, διετέλεσε επίσης πρόεδρος της τότε British Voluntary Euthanasia Society, (η οποία είναι σήμερα γνωστή ως Dignity in Dying,) και είναι σήμερα επίτιμη αντιπρόεδρος της αγγλικής Gay and Lesbian Humanist Association.
Comte de Toulouse said
<«Οι άθεοι δεν υποστηρίζουν πως γνωρίζουν τίποτα με βεβαιότητα — οι πιστοί είναι που τα ξέρουν όλα.»
Μπορώ να πω ότι αυτό είναι το απόσταγμα της ημι-ακτιβιστικής αθεϊστικής μου πορείας των τελευταίων χρόνων.
EvanT said
Φυσικά. Οι πιστοί τα ξέρουν όλα. Μέχρι να τους ζορίσεις, οπότε «άγνωσται αι βουλαί». Όχι μόνο τα ξέρουν όλα, αλλά διεκδικούν και την άγνοια ως επιχείρημα!
ΘΒ said
@Διαγόρα
Γιατί άλλαξες τα βιογραφικά στοιχεία της γιαγιάς Barbara που είχε βάλει αρχικά;
Barbara Smoker (born 1923) is a British Humanist activist and freethought advocate. She is also former President of the National Secular Society (1971-1996), former Chair of the British Voluntary Euthanasia Society (now known as Dignity in Dying) (1981-1985) and current Honorary Vice President of the Gay and Lesbian Humanist Association in the United Kingdom.
Πρώην Πρόεδρος της επιτροπής για την υποβοηθούμενη αυτοκτονία και επίτιμη αντιπρόεδρος της αγγλικής ένωσης Κιναίδων και Τριβάδων.
Έχει μια ιδιαίτερη σημασία η σύμπραξη των ενώσεων κίναιδων και λοιπών συνεργαζόμενων σωματείων, στο διεθνές αθεϊστικό κίνημα, καθώς υποδεικνύει και τον λόγο της αθεΐας ή αντιθεΐας πολλών , ο οποίος δεν είναι άλλος από την ποικιλότροπη ηδονοθηρία.
Τα υποτιθέμενα λογικά επιχειρήματα στήριξης τού αθεϊσμού ακολουθούν.
Διαγόρας ο Μήλιος said
ΘΒ, πες μου σε παρακαλώ τι νομίζεις ότι άλλαξα; τα έγραψα όλα στο σχόλιο #1.
Ήμουν σίγουρος ότι θα σε τσιγκλίσει το υπόβαθρο της Σμόκερ. Σου εύχομαι περαστικά. Αν δεν αντέχεις τη σκέψη της Σμόκερ, δοκίμασε να αγκαλιάσεις ένα μαλιαρό αρκουδάκι. Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς, δοκίμασε «υπνοσεντόν». Αν θες κάτι για τον εμετό, δοκίμασε «πριμπεράν». Αν δεν μπορείς να φας, άσε το έτσι, η δίαιτα θα σου κάνει καλό.
ΘΒ said
Mα δεν λέει κάτι σπουδαίο η Μπάρμπαρα για να μού δημιουργήσει πρόβλημα.
Αντίθετα είναι σημαντικό να βλέπεις πως πορεύεται ο καθένας στη ζωή του για να αντιληφθείς και την ποιότητα των πιστευμάτων του.
Το πρόβλημα της συγκεκριμένης σχολής σκέψης δεν είναι τόσο η υπαρκτή διανοητική αλαζονεία αλλά η βιωματική αλαζονεία , αλαζονεία του βίου την λέει η Καινή Διαθήκη, η οποία μπλοκάρει τις δυνατότητες αντίληψης της πραγματικότητας.
Άνθρωποι ξερόλες υπάρχουν κατά κόρο μεταξύ της ομηγύρεως σας, όπως σαφώς και μεταξύ των πιστών διαφόρων θρησκειών.
Διαγόρας ο Μήλιος said
ΘΒ, καμία απολύτως αλαζονεία δεν υπάρχει, βιωματική ή διανοητική, «στη συγκεκριμένη σχολή σκέψης» (όποια κι αν νομίζεις πως είναι αυτή,) ούτε ασφαλώς κανέναν ξερόλα δεν βλέπω στο πρόσωπο της Σμόκερ. Η Σμόκερ αντιπροσωπεύει τις προσπάθειες των ανθρώπων να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους στην ελευθερία της συνείδησης, στην ευθανασία, και στην ελευθερία του σεξουαλικού προσανατολισμού. Τίποτα μεμπτό δεν βλέπω εδώ.
Αντιθέτως τον ξερόλα τον βλέπω ξεκάθαρα στο πρόσωπο το δικό σου και των ομοίων σου, καθώς εσύ επικαλείσαι κάποια γνώση που έχεις δήθεν αποκτήσει μέσω αποκαλύψεως από κάποιον υποθετικό θεό, γνώση μέσω της οποίας κρίνεις το ποιόν ανθρώπων σαν την Σμόκερ.
Δεν ξέρω να έχει πειράξει ποτέ κανέναν η Σμόκερ. Αν εσύ και οι όμοιοί σου είχατε το πάνω χέρι στην κοινωνία θα την λιθοβολούσατε μέχρι θανάτου, ή θα την καίγατε στην πυρά, ή θα την πνίγατε σε κάποια λίμνη, ή θα την γδέρνατε ζωντανή. Όχι για κάτι που έκανε, αλλά για κάτι που πίστευε. Και μετά τολμάς να μου μιλάς εμένα για «μπλοκάρισμα αντίληψης της πραγματικότητας» και για «ποιότητα πιστευμάτων»!
ΘΒ said
Διαγόρα τα έχουμε ξαναπεί
Τα θύματα των αθεϊστικών διωγμών στην Ευρώπη μόνον εντός του 20ου αιώνα, υπερβαίνουν κατά πολύ , όλα τα θύματα διωγμών από ιερωμένους παντός είδους, της Ιεράς Εξετάσεως περιλαμβανομένης.
Στη γειτονική Αλβανία του Εμβέρ, το πρώτο αθεϊστικό κράτος στην παγκόσμια ιστορία όπως διακήρυσσε ο ηγέτης της, υπήρχε ανδριάντας ενός παιδιού , το οποίο κατά την προτροπή των δασκάλων του, κατήγγειλε τους γονείς του επειδή οι τελευταίοι είχαν εικόνες στο σπίτι κατά παράβαση των σχετικών νόμων.Τους γονείς τους έφαγε το μαύρο σκοτάδι κατά το έθος των ομοφρόνων σου.
Για τους δήθεν αγωνιστές των δικαιωμάτων , να σου υπενθυμίσω ότι ο αγώνα για την ελευθερία του σεξουαλικού προσανατολισμού, συνεχίζεται με αγώνες για τα δικαιώματα των κτηνοβατών και των παιδόφιλων (σχετικά μπορείς να βρείς εύκολα στο διαδίκτυο).
Eυτυχώς, μέχρι να αποδώσουν οι σχετικοί αγώνες ,που η προοδευτική Ν.Α.Ασία και οι στερημένοι ακτιβιστές μπορούν να παρηγορούνται αντί πενιχρών αμοιβών!
Η ελευθερία στην αυτοκτονία είναι επίσης δεδομένη.Κανείς δε σε δένει, οι σχετικές πηγές πληροφόρησης είναι πλέον αμέτρητες.Ο παραλογισμός είναι κάποιοι να θέλουν αυτή η πράξη να απολαμβάνει την κρατική έγκριση και υποστήριξη.
Όσον αφορά την αλαζονεία, αρκεί μια ματιά μερικών δευτερολέπτων στην πρώτη σελίδα του ιστολογίου σου για να διαπιστωθεί η εξώφθαλμη πραγματικότητα.
Διαγόρας ο Μήλιος said
ΘΒ, τα έχουμε πεί, και τα έχουμε ξαναπεί, μέχρι που έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας.
Αυτά που εσύ ονομάζεις «αθεϊστικούς διωγμούς» είναι γενικώς αποδεκτά ως πολιτικοί διωγμοί στους οποίους η θρησκεία έπαιξε ρόλο προσχήματος, ή υπήρξε μέσο τεχνητού διχασμού, ή βοηθητικό χαρακτηριστικό αναγνώρισης αντίπαλης ιδεολογίας. Σε κάθε διένεξη στην ιστορία της ανθρωπότητας, μικρή ή μεγάλη, τα αίτια ήταν σχεδόν πάντα ιδεολογικά, εδαφικά, κυριαρχικά, ρατσιστικά, πλουτοκρατικά, κλπ. ενώ η θρησκεία ήταν σχεδόν πάντα το πρόσχημα μέσω του οποίου οι άρχοντες εξηγούσαν στις ανίδεες μάζες που δεν καταλάβαιναν πολλά πράγματα το λόγο για τον οποίο επρόκειτο να πολεμήσουν τους γείτονές τους.
Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις όπου οι διωκόμενοι ήταν ένθεοι ενώ οι διώκτες έτυχε να χαρακτηρίζονται ως άθεοι, οι κοινωνίες τους κάθε άλλο παρά διακρινόντουσαν από ελευθερία σκέψης, ορθολογισμό, σκεπτικισμό, κλπ. Αντιθέτως, ήταν όλες βαθύτατα θρησκευόμενες κοινωνίες στις οποίες το ρόλο του θεού είχε αναλάβει κάποιος δικτάτορας. Μια ματιά στην εικαστική έκφραση του καθενός απολυταρχικού καθεστώτος που εσύ χαρακτηρίζεις ως άθεο, μηδενός εξαιρουμένου, αρκεί για να καταστήσει ηλίου φαεινότερη την προσωπολατρία πάνω στην οποία βασιζόταν το καθεστώς: από τη Σοβιετική Ένωση του Ιωσήφ Βησσαριώνοβιτς Στάλιν έως τη Βορειοκορεατική «Νεκροκρατία» του Κιμ Γιονγκ Ιλ, και από τη Ναζιστική Γερμανία του Αδόλφου Χίτλερ έως την Κομμουνιστική Κίνα του Μάο Τσε Τονγκ. Το ίδιο ισχύει και για την αγαπημένη σου Αλβανία, και για την Καμπότζη, και για όποιο άλλο παράδειγμα τυχόν βρεις.
Η χρήση της λέξης «σχεδόν» παραπάνω υποδηλώνει ότι σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις οι θρησκευτικές διαφορές υπήρξαν πράγματι τα πρωταρχικά αίτια για κάποιες διενέξεις, διωγμούς ή εγκλήματα. Ε λοιπόν, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, ουδεμίας εξαιρουμένης, οι αυτουργοί υπήρξαν πάντα θρήσκοι, και θύματα υπήρξαν πάντα είτε άλλοι θρήσκοι, (της λάθος θρησκείας,) ή σε σπάνιες περιπτώσεις άθεοι. (Σπάνιες, επειδή στην ιστορία της ανθρωπότητας η αθεΐα ήταν ανέκαθεν εξαιρετικά σπάνιο πράγμα.) Ουδέποτε συνέβη άθεοι να βιαιοπραγήσουν ενάντια σε ένθεους με πραγματικό αίτιο τη διαφορά στις θρησκευτικές αντιλήψεις. Παραδείγματα ένθεων που επιδόθηκαν σε βιαιοπραγίες ακριβώς λόγω των (και κατ’ εντολή των) θρησκευτικών τους αντιλήψεων υπάρχουν πολλά.
ΘΒ said
@Διαγόρα
ερμηνεύεις υπό το πρίσμα της ιδεολογικής σου τοποθέτησης την ιστορία.
Τα πρώτα γνωστά αθεϊστικά πογκρόμ έγιναν μετά την Γαλλική επανάσταση , όταν οι οπαδοί της λατρείας της Λογικής έκαναν τους διονυσιασμούς τους μέσα στους ναούς.
Τα προσωποπαγή αθειστικά καθεστώτα , είναι απόδειξη της λειτουργίας της ανθρώπινης φύσης η οποία λειτουργεί με πρότυπα, τα οποία δεν μπορεί να είναι απρόσωπες ιδέες αλλά φυσικά πρόσωπα και όταν αυτά δεν έχουν υπερβατικές αναφορές θα έχουν κάποιες άλλες .
Έτσι έχει κι ο αθεϊσμός τους προφήτες του, τους δασκάλους και μέντορες του, όπως ακριβώς και οι διάφορες θρησκείες, πρόσωπα των οποίων τα κείμενα και οι δράσεις λειτουργούν καθοδηγητικά για τους ακολούθους.
Tώρα όσον αφορά την εικαζόμενη ανεκτικότητα, αρκεί κανείς να διαβάσει τα σχόλια συμμετεχόντων σε φόρα ομοφρόνων σας: το μίσος, η ειρωνεία, η επιθετικότητα εναντίον των πιστών ξεχυλίζει από όλες τις πάντες.
Η ανεκτικότητα ισχύει για τους ωχαδερφιστές-σταρχιδιστές, όχι για τους στρατευμένους, μαχητικούς αθεϊστές όπως εσείς, οι οποίοι μπορείτε να χαρακτηριστείτε μάλλον ως αντιθεϊστές, ακριβως όπως ηταν ο Χότζα, ο Στάλιν κλπ
Αποδείξεις; Οι δεκάδες επιθέσεις από μπουθμπούκια του αντιεξουσιαστικού χώρου εναντίον εκκλησιών και ιερέων από τον Σεπτέμβριο του 2008 κι έπειτα.
Μέχρι φωτιά σε πανεπιστημιακό ναό εν ώρα λειτουργίας έβαλαν τα συντρόφια σου.
EvanT said
Αναρρωτιέμαι αν ο αξιότιμος ΘΒ συνειδητοποιεί ότι η Γαλλικός και Ρώσικός αθεϊσμός εμφανίστηκαν ως αντίβαρα σε ελέω Θεού βασιλείες; Κάνει σε κάποιον εντύπωση ότι αφού τσακίσανε τους βασιλιάδες τους, ο κόσμος στράφηκε οργισμένος ενάντια στους σφουγγοκωλάριους που τους υποστήριζαν; Την ώρα που η λόγια Ευρώπη κινούνταν προς το Ντεϊσμό, η καταπίεση του κλήρου σε συνεργασία με τους βασιλείς, έσυρε τη Γαλλία στην οργισμένη αθεΐα. Και ως γνωστόν, η οργή είναι κακός σύμβουλος και ουδεμία σχέση δεν έχει με τη Λογική· μαζί με την πείνα, ειδικά όταν δεν έχεις παντεσπάνι.
ΘΒ said
EvanT
Σύμφωνοι για την διαπλοκή θρησκευτικών με τις πολιτικές εξουσίες.
Το κακό είναι ότι μετά ταύτα, στις προαναφερθείσες χώρες, η «οργισμένη αθεΐα» έλαβε τον χαρακτήρα κρατικής προπαγάνδας, θέλοντας με τον «επιστημονικό υλισμό», το νέο αθειστικό δόγμα, να αντικαταστήσει την θρησκευτικότητα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να τα καταφέρει.
Διαγόρας ο Μήλιος said
Δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα σε αυτό, και τον «οργισμένο θεϊσμό» που έλαβε, λαμβάνει, και –αν δεν τον σταματήσουμε– θα συνεχίσει να λαμβάνει τον χαρακτήρα κρατικής προπαγάνδας σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, οι οποίες είναι πάρα, μα πάρα πολύ περισσότερες.
Παρεμπιπτόντως, ούτε κι ο «οργισμένος θεϊσμός» κατορθώνει να εγκαθιδρύσει κανενός είδους θρησκευτικότητα: έτσι κι αλλιώς, στις δυτικές κοινωνίες, όλοι «απολωλοί» είναι, που δεν αναζητούν τίποτε άλλο παρά ηδονές και υλικό πλούτο.
Comte de Toulouse said
Διαγόρας είπε:
Ολο και κάποιος παθητικός δίπλα της θα έπαθε άσθμα :-)
ενθεος said
Ότι το καπνίζει, το καπνίζει ή το πίνει το τσιγαράκι της που λένε και στο χωριό μου.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι τελικά τι θέλουν οι άθεοι του πλανήτη; Να ζούμε όλοι στην «αβεβαιότητα» (un-certainty) που έχουν διαλέξει αυτοί να ζουν, εως ότου να αποφασίσει η επιστήμη ότι υπάρχει θεός. Με την ίδια λογική κανείς στους δεν ξεδίψαγε μέχρι να να εξελιχθεί η χημεία και ορίσει το νεράκι σαν H2O.
ΘΒ said
@Ένθεο
Ο Διαγόρας και οι ομοϊδεάτες του μάς λέει ότι ενοχλούνται σφόδρα από την παρουσία της εικόνας του αγ.Δημητρίου στο ΑΠΘ, ενώ δεν θα ενοχλούνταν αν τα αγοράκια τους τούς προκύψουν μικρές πριγκηπέσσες με κόκκινες γόβες και μίνι φουστίτσες.
Τιο να πεις; Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου, ενίοτε δε και τα νώτα του.
ενθεος said
Φίλε μου ΘΒ,
εδώ για μένα είσαι λίγο λάθος.
Το να ενοχληθεί κάποιος από κάποιο σύμβολο ή εικόνα, που κατα την γνώμη του, καταπιέζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την ζωή, το καταλαβαίνω. Το ότι τα χριστιανικά σύμβολα, στην ελλάδα ειδικά πολυ προσφάτως, τα καπηλεύτηκαν και τα καπηλεύονται γνωστοί σωτήρες του τόπου, για έχουν κοινωνικη αποδοχή, είναι μιά θλιβερη πραγματικότητα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω με τους άθεους, είναι γιατί δεν βγάζουν την ομίχλη από τα μάτια τους για να δουν πέρα από αυτούς τους συμβολισμούς. Πέρα από αυτά τα τρικ του πολιτικού μάρκετινγκ. Δηλώνουν όλοι οπαδοί της επιστήμης αλλά δεν την χρησιμοποιούν σε αυτή την περίπτωση. Βλέπουν απλά κάτι και το θέλουν να το ρίξουν στην πυρά, όπως έκαναν κάποιοι αυτοπροσδιοριζόμενοι «χριστιανοί» στον ΔΥΤΙΚΟ μεσαίωνα και τα λουζόμαστε όλοι τώρα.
Τώρα γιά το θέμα περί «πριγκηπέσσας», έχω να πω μόνο να κοιτάξουμε «εμείς» οι «αναμάρτητοι» τα του οίκου μας κι ας αφήσουμε τον καθένα να ορίζει την σεξουαλική του ζωή όπως αυτός νομίζει.
Το ξέρω ότι άλλα λέει η θρησκεία και οι πατέρες αλλά αυτοί επίσης ποτέ δεν κατέκριναν. Το ξέρεις ότι ποτε δεν βγαίνει νόημα αν πάρεις μία-μία πρόταση. Το κάνουν όλοι οι πολέμιοι από άγνοια. Ας μην το κάνουμε κι εμείς, που υποτίθεται ότι είμαστε από «μέσα».
ΘΒ said
@Eνθεο
Δεν μπαίνουμε στην κρεβατοκάμαρα κανενός.
Ούτε γινόμαστε κριτές των πράξεων του, καθώς δεν έχουμε κανένα τέτοιο δικαίωμα.
Επισημαίνουμε τις πολλές αντιφάσεις τους , όπως και αυτοί τις δικές μας, ειδικά όταν μάς παρουσιάζουν τον οπισθοδρομισμό τους σαν επιστημονική αλήθεια και τον προπαγανδίζουν σαν απελευθέρωση, όπως κάνουν οι αθεολογούντες σε μιά ευρεία γκάμα θεμάτων.
The Mortgage said
Τα άστρα εις το στερέωμα είναι οι άσβεστες φλόγες απο τα καντήλια στο ναο του ακτίστου…
Ο δε Ήλιος δεν είναι τίποτε άλλο απο κατακαιομενα κάρβουνα…
και το δε φεγγάρι, μια πλάκα τυριού που τρώγει ο κύριος και θεός μας και τακτικά αναπληρώνει το πλήρωμα των αγγέλων…
μια χαρά θεοπνευστία…
Μην περιμένετε την επιστήμη να τα αποδείξει… πιστέψτε το λόγο των αγίων πατέρων….
equivalent argument….
EvanT said
Μα μιλάμε σοβαρά, τώρα; Η θεολογία τόσους αιώνες έχει κάνει επιστημονικές προβλέψεις βάσει της Βίβλου και σταθερά αποτύγχανε. Εν τέλει εξοβέλισε το Θεό σε σημείο που να μην μπορεί να τον αγγίξει η επιστήμη, αλλά όποτε θέλει τον ανασύρει ακόμα και τώρα για να αιτιολογήσει ευρήματα της επιστήμης. Και τώρα μας ζητείται να αναζητήσουμε το Θείο επιστημονικά; Τινί λόγω; Για να λάβουμε την απάντηση: «Ναι, αλλά ο Θεός μας δεν είναι υλικός, άρα δεν μπορείτε να το αναζητήσετε έτσι;» (δικαιολογημένα)
Τι να κάνουμε; Θα στραφούμε αναγκαστικά στη Φιλοσοφία. Αλλά όταν στρεφόμαστε στη Φιλοσοφία, έρχεται η απάντηση: «Ναι, αλλά ο Θεός μας δεν υπόκειται στην ανθρώπινη λογική».
Διαγράφουμε εν τέλει και τα δύο μοναδικά σίγουρα μέσα που θα μπορούσαμε να έχουμε για την αναζήτηση του Θείου και αντ’αυτών μας προτείνεται να χρησιμοποιήσουμε το συναίσθημα, το πιο πολύτιμο, αλλά εν τέλει εντελώς αναξιόπιστο χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Παράλληλα, μας παρουσιάζεται και η αποκάλυψη (αλλά ξέρουμε πόσο αναξιόπιστη είναι αυτή, αλλιώς δε θα είχαμε 3.000 και θρησκείες στον κόσμο και 2.000 αιρέσεις του Χριστιανισμού).
Βέβαια, η επιστήμη και η φιλοσοφία δεν πάνε αναξιοποίητες. Όοοχι. Τις χρησιμοποιούν οι πιστοί όποτε τους βολεύει για να υποστηρίξουν τις απόψεις του. Όταν ένας μη θρήσκος παρουσιάσει ενδείξεις για τη μη ύπαρξη του Θεού, προσφέρονται οι παραπάνω δικαιολογίες, ενώ όταν οι ένθεοι παρουσιάζουν τις δικές τους ενδείξεις, εκεί δεν υφίσταται πρόβλημα· και η επιστήμη και η φιλοσοφία παραδόξως είναι βολικότατα εργαλεία.
Και όταν ζορίζει το πράμα, τότε επιστρέφουν πάλι στο συναίσθημα και στην αποκάλυψη.
Μα αυτό δεν είναι μέθοδος πνευματικής αναζήτησης, αγαπητοί μου. Είναι η μπαλαρίνα στο λούνα παρκ!
Διαγόρας ο Μήλιος said
Εξαιρετικό, EvanT!