Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #154

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/04/13

«Η λέξη θεός για μένα δεν είναι τίποτα περισσότερο από έκφραση και προϊόν ανθρώπινης αδυναμίας, η Αγία Γραφή μία συλλογή αξιέπαινων, αλλά πρωτόγονων μύθων, οι οποίοι είναι παρ΄ όλα αυτά παιδαριώδεις. Καμμία ερμηνεία, όσο επιδέξια και αν είναι αυτή, δεν μπορεί να με κάνει να αλλάξω γνώμη.»

Albert Einstein (Άλμπερτ Άινσταϊν, Άλμπερτ Αϊνστάιν, Αλβέρτος Αινστάιν) (1879-1955) Γερμανός φυσικός επιστήμονας.  Πηγή: guardian.co.uk

Το πρωτότυπο: «The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the bible a collection of honourable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

106 Σχόλια to “Γνωμικό #154”

  1. The Phantom said

    Και ήρθε η βδομάδα που η Εβραϊκή μυθολογία σε όλο της το μεγαλείο θα εγκατασταθεί στα σπίτια μας μέσω της τηλεόρασης.
    Πώς θα δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.
    Πώς ο θεός, ο Εβραϊκός που έγινε και Χριστιανικός, αφού αδιαφορώντας τα λογικά του παράδοξα, έβαλε το κερασάκι στην τούρτα. Σκότωσε όλα τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων. Όχι μόνο των ανθρώπων αλλά και των ζώων.
    Κι όλα αυτά για να σώσει το περιούσιο λαό του.
    Και μετά έστειλε τον υιό του, με τις νεκραναστάσεις και τα υπερφυσικά του..
    Οι παιδαριώδη μύθοι και οι ανεξήγητες ερμηνείες..

  2. Το σημερινό γνωμικό είναι «αφιερωμένο εξαιρετικά» στον Θου Βου.

  3. Η εννοιοποίηση των μύθων είναι ο ορισμός της Θρησκείας, αυτό δεν χωρά αμφιβολίες…

  4. αδιαφορος said

    Ο ίδιος όμως είπε και το «Ο Θεός δεν παίζει ζάρια»

  5. Γιατρός Του Ικα said

    Αφού δεν υπάρχει φυσικά και δεν παίζει ζάρια.Ούτε κολιτσίνα,ούτε φιδάκι,ούτε γκρινιάρη.Δεν βλέπω καμία αντίφαση.

  6. αδιαφορος said

    «Science without religion is lame, religion without science is blind.»

    Λεχθέν επίσης από τον ίδιο.

  7. Then there are the fanatical atheists whose intolerance is the same as that of the religious fanatics, and it springs from the same source . . . They are creatures who can’t hear the music of the spheres. (The Expanded Quotable Einstein, Princeton University Press, 2000 p. 214)

    Mετά υπάρχουν και οι φανατικοί αθεϊστές τών οποίων η έλλειψη ανεκτικότητας είναι ίδια με αυτή των φανατικών θρησκευόμενων και εκπηγάζει από την ίδια πηγή….Είναι πλάσματα που δεν μπορούν ν ακούσουν την μουσική των σφαιρών.

    In the view of such harmony in the cosmos which I, with my limited human mind, am able to recognise, there are yet people who say there is no God. But what makes me really angry is that they quote me for support for such views. (The Expanded Quotable Einstein, Princeton University Press, p. 214)

    Μπροστά σε αυτή την κοσμική αρμονία την οποία εγώ,με το περιορισμένο ανθρώπινο μυαλό μου,δύναμαι να αναγνωρίσω,υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι δεν υπάρχει Θεός.Αυτό όμως που με κάνει να θυμώνω πραγματικά,είναι πως με παρουσιάζουν σαν υποστηρικτή τέτοιων απόψεων.

    What separates me from most so-called atheists is a feeling of utter humility toward the unattainable secrets of the harmony of the cosmos. (Albert Einstein to Joseph Lewis, Apr. 18, 1953)

    Αυτό που με ξεχωρίζει από τους περισσότερους αποκαλούμενους αθεϊστές είναι μια αίσθηση απόλυτης ταπεινοφροσύνης μπροστά στα απρόσιτα μυστικά της αρμονίας τού σύμπαντος.

  8. Νικόλαος said

    Βλέπω ότι ακόμα και ο πολύς Αϊνστάιν χαρακτηρίζει τους μύθους του βιβλίου αυτού «αξιέπαινους»… απλά θα πω ότι χαίρομαι που όλο και περισσότεροι καταφέρνουν να ξεπεράσουν την πλύση εγκεφάλου την οποία υπέστησαν ως παιδιά και να απορρίψουν αυτούς τους φρικτούς μύθους όπως απορρίπτουν άλλοι τις δολοφονικές φαντασιώσεις των κατά συρροήν δολοφόνων.

  9. omadeon said

    Αυτές οι σκέψεις του Αϊνστάϊν είναι δείγμα της ανεξαρτησίας του πνεύματός του, που δεν υπέκυψε σε κανέναν δογματισμό. Επίσης πιθανότατα εκφράζουν (αν είναι αληθείς παραπομπές – που δεν το αμφισβητώ) και προσωπικές πικρίες ή κριτικές για συγκεκριμμένους φανατικούς που ΔΗΛΩΝΟΥΝ άθεοι αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και εκπρόσωποι κάθε αθέου. Αν το πάμε έτσι… ζήτω κι ο Στάλιν και ο Πολ-ποτ (με τους οποίους απεγνωσμένα θέλει να μας ταυτίσει ο ΘΒ).

    Οσον αφορά την ιδιότυπη, καθαρά προσωπική δημιουργική σχέση της διάνοιας του ΑϊνστάΪν με το σύμπαν, δεν είναι εύκολο να μπει σε καλούπια. Με αυτή την έννοια, π.χ. κι εγώ δηλώνω «πανθεϊστής»μ ή άλλες φορές αγνωστικιστής με πανθεϊστικές τάσεις ή -ακόμη και- «πρακτικά άθεος», κ.ο.κ.

    Η μη-ύπαρξη (και ιδίως η ΜΗ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ύπαρξη) στη Λογική ΔΕΝ ταυτίζεται με την άρνηση. Αυτό το ξέρουμε καλά εμείς οι… λογικοί (προγραμματιστές σε «Γλώσσες Λογικού Προγραμματισμου» π.χ. PROLOG).

    Το να πεις «δεν υπάρχει θεός» ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΟΤΙ «δεν αποδεικνύεται» ή ότι «δεν συνεπάγεται από τα στοιχεία», ΔΕΝ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ με την ΑΛΛΗ έννοια του «είναι ψευδής η ύπαρξη θεού». Απλά μπορεί κάλλιστα να ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ, σαν έννοια, κ.ο.κ.

    Το να πιστέψεις σε μια άρνηση καποιου πράγματος δεν ισούται με ακριβές αντίστοιχο του να πιστεύεις στην ύπαρξή του. Πάντως… ΑΝ πιστέψεις σε κάτι αναπόδεικτο (από όλα τα στοιχεία που έχεις) τότε είσαι… παράλογος! :)

  10. omadeon said

    Υ.Γ. το προηγούμενο αφορούσε όσα στοιχεία περί Αϊνστάίν εφερε ο… Χριστιανός Πρεσβευτής στο μπλογκ, Αθανάσιος.
    Ομως, ο Διαγόρας έκανε ΠΟΛΥ καλά που ξεκίνησε το ποστ, με ΠΟΛΥ πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία πολλοί μετά χαράς θα προσυπογράφαμε.

    Σχεδόν όλοι οι άνθρωποι με δημιουργικά ενδιαφέροντα (πόσω μάλλον οι μεγαλοφυείς όπως ο Αϊνστάϊν) αναπτύσσουν ο καθένας τη δική του προσωπική σχέση με το σύμπαν, με τους άλλους ανθρώπους, με τα μεγάλα (και συνήθως αναπάντητα) φιλοσοφικά και υπαρξιακά ζητήματα…
    Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να εξάγουμε τα αυθαίρετα συμπεράσματα που ΒΟΛΕΥΟΥΝ τις απόψεις μας. Το να πεις ότι ο Αίνστάϊν «πίστευε στο Θεό» δεν σημαίνει τίποτα, ίσα-ίσα καταρρίπτεται. Πολύ πιο ενδιαφέρον είναι ο δικός του τρόπος να βλέπει το σύμπαν και τους νόμους του.

    Π.χ. κι εγώ πιστεύω ότι «ο θεός δεν παίζει ζάρια» για τους λόγους που…. εξήγησε ο Δόκτωρ Ικα.
    Αντίθετα, πιστεύω πως ο άνθρωπος ΕΙΝΑΙ τζογαδόρος, όταν πιστεύει στο θεό (και ποντάρει στα κόκκινα ενώ θα χάσει γιατί η μπάνκα… κρυφίως ενισχύει τα μαύρα).

    Οποιος τα βάζει με την Εντροπία ΧΑΝΕΙ. Είναι σαν να θέλει να… δείρει τη θάλασσα (αντί να μάθει κολύμπι). Αυτό δεν σημαίνει ότι η τρικυμία είναι παντού κι ότι τα κύματα είναι «τυχαία» (πόσω μάλλον… κατευθυνόμενα). Χαωτικές διαδικασίες είναι, που το συνονθύλευμα των (ντετερμινιστικών) αιτιών δημιουργεί «τυχαίο» αποτέλεσμα.

    Οσον αφορά την πεποίθηση του Αϊνστάϊν ότι ο Θεός δεν παίζει ζάρια, θα μπορούσε κανείς να χαριτολογήσει ότι τα ζάρια… ΕΙΝΑΙ ο Θεός, ή ότι το ίδιο το σύμπαν παίζει ζάρια με τον… εαυτό του (αν κι αυτό ακούγεται ανθρωποκεντρικό).

    Για μας τους «περίεργους» πανθεϊστές, πάντως, τα μεγάλα ερωτήματα ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ακόμη. Δεν έχουμε π.χ. την ΠΛΗΡΗ Γραμματική Δομή του DNA για να μελετήσουμε την ΑΥΤΟ-οργάνωσή του και το ενδεχόμενο της δικής του «συνείδησης». Οι «μηχανιστικές λύσεις» στα προβλήματα ΔΕΝ τα λύνουν, απλώς δίνουν την ψευδαίσθηση ότι τα λύσαμε (ηπιότερο ψέμα αν το συγκρίνουμε με το ψέμα της «ύπαρξης θεού», αλλά τέλος πάντων…)

  11. omadeon said

    Υ.Γ.2 Αν… πεθάνω πριν τον ΘΒ και με βγάλει κι εμένα «πιστό στο θεό»… (επειδή έχω πανθεϊστικές τάσεις σαν τον Αϊνστάιν) τότε… δηλώνω ΕΠΙΣΗΜΩΣ, από τώρα, ότι ΑΝ έχει δίκιο τότε θα… επανεμφανιστώ.
    Αλλιώς, να τονε θεωρήσετε ψεύτη, ως συνήθως… (άλλος ένας λόγος να ΜΗΝ πεθάνω από τώρα βέβαια, γιατί είναι κρίμα να διαστρέφουν τα λεγόμενά μου). χεχε

  12. Ptomas said

    Δεν ξέρω αν ο Αινστάιν ήταν άθρησκος ή άθεος. Σίγουρα πάντως είχε ξεπεράσει το στάδιο του επίπεδου κόσμου, των χωμάτινων ανθρώπων, του παππούλη με τα άσπρα μουσια που κατοικεί στα συννεφάκια κλπ. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από την οργάνωση του μυστικισμου σε επαγγελματικές θρησκείες (Α1 κατηγορία) με σκοπό την εκμετάλλευση των συνανθρώπων μας.
    Οσο για την TV όπως κάθε χρόνο θα πήξουμε στη χλαμύδα καθώς οτιδήποτε έχει αρχαία Ρώμη εκτός του Αστερίξ ταιριάζει στο «πνεύμα των ημερών»!

  13. kotsiosp said

    Ο Άινσταϊν ήταν αγνωστικιστής. Δεν ήθελε να του κολλήσουν τη «ρετσινιά» του άθεου που, στην εποχή του, θα ήταν καταστροφικό για τον ίδιο και την καριέρα του.
    Όσο κάποιοι Θου Βου προσπαθούν να παραμορφώσουν τα λεγόμενα του, τόσο θα γελοιοποιούνται.
    Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.

  14. αδιαφορος said

    Δεν γνωρίζω τις θέσεις του Αινσταιν απέναντι στον Θεό, όπως υποψιάζομαι δεν τις γνωρίζει και κανείς άλλος με βεβαιότητα. Μήπως τελικά μέσα από τις δηλώσεις του αυτές, αντιφατικές σε πολλά σημεία και διφορούμενες σε άλλα, ήθελε να τον μνημονεύουμε μόνο γιαυτό που σίγουρα γνωρίζουμε οτι είναι: ο μεγαλύτερος επιστήμονας του 20ου αιώνα και ένας από τους μεγαλύτερους που έχουν εμφανιστει;

  15. undantag said

    – Θα είχε ίσως ενδιαφέρον αν γνωρίζαμε ποιο ελέχθη πρώτο, το γνωμικό 154 ή το δεύτερο τσιτάτο του ΘΒ στο σχόλιο 7 (καλόπιστα δέχομαι ότι ελέχθησαν ΚΑΙ τα δύο). Διότι ακόμη και ένας Αινστάιν δικαιούται να αλλάζ/ξει γνώμη…

    – BTW το τρίτο τσιτάτο του ΘΒ μπορεί να ερμηνευθεί και ως αθεϊστικό («το ΜΟΝΟ πράγμα που με ξεχωρίζει κτλ… είναι μια αίσθηση απόλυτης ταπεινοφροσύνης μπροστά στα απρόσιτα μυστικά της αρμονίας τού σύμπαντος)

    – φυσικά, εν τέλει δεν έχει σημασία αν ο Αινστάιν ήταν άθεος ή όχι (ή αν ο Χίτλερ, αγαπημένο αντεπιχείρημα των χριστιανών ήταν πιστός καθολικός ή όχι). Σημασία έχει το ταξίδι προς τη διαμόρφωση προσωπικής άποψης – για μένα, με πυξίδα τη λογική. Αν η διάνοια του Αινστάιν θεώρησε ότι διείδε κάτι αλλούτερο στις χαραμάδες του σύμπαντος που διερευνούσε – με «απόλυτη ταπεινοφροσύνη» αναγνωρίζω πως δεν μπορώ να τον αμφισβητήσω, αλλά και δεν μπορώ να τον ακολουθήσω στο συλλογισμό του… ου παντός πλείν εις Κόρινθον.

    (πώς διάλο με βγήκε τόση ταπείνωση σήμερα; αύριο είναι της εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης)

  16. heliotypon said

    Άσχετο:

    Στο Blog μου ανέβασα πρόταση για ένα παιχνίδι που ίσως σας ενδιαφέρει. Ανοιχτό για συμμετοχή σε όλους κι όλες.

  17. Για τον Αινσταιν ο Θεός έχει τη μορφή του κηπουρού που παρτέρι του είναι το σύμπαν. Η καλύτερα ότι ο Θεός ήταν το ίδιο το σύμπαν. (αυτά από BBC Horizon)
    Εχει πέσει σε πολλές αντιφάσεις στα τσιτάτα του, φανερό από όποια μεριά και να το δεις.
    Το “Ο Θεός δεν παίζει ζάρια” το είχε πει στους κβαντικούς μηχανικούς για τις «παλαβές» για τότε θεωρίες τους περί φωτονίων διότι πίστευε στην σχέση αίτιου και αιτιατού.
    Έχει πλάκα και η απάντηση του Μπορ στην ατάκα με τα ζάρια πάντως. Του απάντησε «Και ποιός είστε εσείς που θα πείτε τι θα κάνει ο θεός με τα ζάρια του?»
    Προσωπικά δεν θα χρησιμοποιούσα τσιτάτο του Αινσταιν διότι για κάθε ένα που έχει πει περί θεού, υπάρχει και ο αντίποδας του πάλι από τον ίδιον.

  18. Έχω ακούσει κι ένα ανέκδοτο, που θα εκτιμήσουν δεόντως οι φυσικοί ανάμεσά μας, όπου ο Αϊνστάιν λέει το κλασικό «ο καλός θεός δεν παίζει ζάρια», και ο Μπορ του απαντάει: (φανταστείτε αγγλικά ειπωμένα με βαριά βορειοευρωπαϊκή προφορά) «όχι, αγαπητέ μου Αλβέρτε, όχι μόνο παίζει ζάρια ο θεός, αλλά τα ρίχνει κι εκεί που δεν μπορείς να τα βρείς!»

  19. doctor said

    Οι μύθοι της Αγίας Γραφής δεν είναι απλά παιδαριώδεις. Είναι και επικίνδυνοι.
    Έτσι, ο ληστής που σταυρώνεται δίπλα στον Χριστό και του λέει να τους σώσει όλους αφού είναι ο Υιός του Θεού πάει στην Κόλαση ενώ ο άλλος που αρνείται την τελευταία πιθανότητα για να ζήσει και προτιμά να πιστέψει σε κάτι αναπόδεικτο πάει στον Παράδεισο. Δηλαδή ο παραλογισμός διδάσκεται ως αρετή και η προσπάθεια επιβίωσης ως ασέβεια.
    Περισσότερα για την «απορία του ληστή»: http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2009/04/h.html

    doc

  20. x said

    για να καταλάβεις τους μύθους της αγίας γραφής πρέπει να ‘χεις νιονιο. Παιδιαρώδης δεν είναι καθόλου, ειδικά η απορία του ληστή.

  21. Το τι είναι παιδαριώδες και τι δεν είναι, καθώς και το ποιός έχει νιονιό και ποιός δεν έχει, φαίνεται, αγαπητέ Χ.

  22. Όταν βρεθεί στο τέλος του δρόμου μας,εις έκαστος εξ ημών θα διαπιστώσει ,πάσαις ταις αισθήσεσι,ποιός πίστευε σε παραλογισμούς και αναπόδεικτες καταστάσεις και ποιός απλά αυνανιζόταν νοητικώς δια βίου,αυτοϊκανοποιούμενος με τα λογικοφανή σοφίσματα του,«όνομα έχων ότι ζει και νεκρός ων».

    Πώς το λένε οι αμερικάνοι; Αν δεν τραγουδήσει η χοντρή η παράσταση δεν τελειώνει :)

  23. doctor said

    Α, από εδώ με βρήκε ο Χ. Ήρθε και στο δικό μου blog και έγραψε κι εκεί κάτι εξυπνάδες αλλά τις διέγραψα διότι ήταν πολύ χαμηλού επιπέδου και υβριστικές.

    Κύριε Θου Βου να είστε προσεκτικός στις εκφράσεις σας και ευγενής όταν αντιπαρατίθεσθε με κάποιον. Εσείς ως οπαδός της θρησκείας της αγάπης θα πρέπει να το γνωρίζετε αυτό και να είστε ευγενής. Ξέρω ότι έρχεσθε συνεχώς σε δυσχερή θέση και αυτό διότι δεν μπορείτε να συμμετάσχετε επί ίσοις όροις σε μια Λογική συζήτηση μιας και προσπαθείτε μέσω της Λογικής να αποδείξετε το Παράλογο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που βρισκόσαστε σε αδιέξοδο θα χτυπάτε κάτω από τη ζώνη ευτελίζοντας την συζήτηση. Εκτός από χαριτωμένο και γραφικό είναι και κουραστικό, τόσο κουραστικό που τις περισσότερες φορές προσπερνώ τα σχόλιά σας διότι είναι χάσιμο χρόνου.
    Μην νομίζετε ότι τα βερμπαλιστικά παραληρήματα αποτελούν καλή λύση για να αντιπαρατεθείτε στην άλλη γνώμη. Να σέβεστε τους συνομιλητές σας όπως σας σέβονται και αυτοί.

    Καλή Ανάσταση (και συγνώμη από τον οικοδεσπότη για την κατάχρηση του χώρου).

    doctor

  24. x said

    «Διαγόρας ο Μήλιος είπε
    2009/04/15 στο 16:58

    Το τι είναι παιδαριώδες και τι δεν είναι, καθώς και το ποιός έχει νιονιό και ποιός δεν έχει, φαίνεται, αγαπητέ Χ.»

    ;Ontos, εδώ με κόλλησες στον τοίχο και δεν μένει παρά να συμφωνήσω. Ακόμα πιο πολύ, καταντά γελείο να σπέυδουν μερικοί αμέσως και χωρίς δυσταγμό να επικροτούν την κάθε βλακεία που γράφουν μερικοί παραπονεμένοι αρκεί αυτή η βλακεία να συμφωνεί με τισ απόψεισ τους, ασχέτως αν είναι αξίόπαινη και αξιόλογη μνημονεύσεως αυτή ετούτη η βλακεία. Ο δε Ν. Δήμου έχει γίνει περίγελο με τις προσπάθειες του να βγάλει και από την μύγα ξύγγι, βλέποντας όλα τα στραβά στον χριστιανισμό, και όλα τα καλά στον βουδισμό, δη ειδικά στον βουδισμό τύπου Θιβέτ με τις πιο σκοταδιστικές ιδεολοληψίες και ασυναρτησίες που θα συναντήσει κάποιος σε οποιαδήποτε άλλη θρηκσεία. Αν και στον βουδισμό συναντά κανείς πλείστα θεωρήματα που αγγίζουν την ουσία του θρηκσευτικού συναισθήματος στην εν τέλεια, αλλά φευ, με χάντρες που μοιράζει ο Δαλάι Λάμα δεν γιατρεύεται η γρίπη.

  25. x said

    btw- όλοι οι γιατροί μαζεμένοι εδώ σαυτό το στέκι?

  26. z said

    Αγασπητέ γιατρέ μου, εξοχότατε, αν σε κουράζουν τόσο πολύ, μη τα διαβάζεις. Βοαλά, βλέπεις τι αποτλεσματικές λύσεις βρ΄σκει κανείς σε κάθε πρόβλημα, αρκεί να κάνει σωστή χρήση του ορθολογικού νού, που θα ‘λεγαν και οι ορθολογιστές. Μη πτωείσε και συνέχισε τον αγώνα σου, γράφε ένδοξες παρόλες του είδους

    Blogger Ο/Η doctor είπε…

    Αργόσχολε, αν ο Παράδεισος είναι πιο ζεστός από την Κόλαση τότε μήπως η Κόλαση είναι κάτι σαν τον Βόρειο Πόλο;;;

    doc

    15 Απρίλιος 2009 7:09 μμ

    και η νίκη δεν απέχει για πολύ. Δικαίως σου ανήκουν οι δάφνες και πικροδάφνες της ενδοξής μπουρδολογίας. Μόνον έτσι κατατροπόνεις τους αδαείς και αγράμματους χριστιανούς που μόρφωση ακούν και μόρφωση δεν έχουν. Κουράγιο, η νίκη είναι δικιά σας. Αυτά, και δεν σου κρατό κακία για το ντιλήτ, καλά να πάθω που μυαλό δεν βάζω.

  27. Γιατρός Του Ικα said

    @x,ψ,z και όπως αλλιώς,
    γιατί postάρεις άνθρωπέ μου;Λές συνεχώς βλακείες με πατέντα,δεν έχεις ούτε ένα επιχείρημα να καταθέσεις,ειρωνεύεσαι ενώ,αλήθεια σου λέω,δεν είσαι σε θέση,για ποιό λόγο γράφεις λοιπόν;Ότι μα ότι έχεις γράψει μέχρι τώρα είναι κουταμάρα και κενολογία του έσχατου είδους,διατυπωμένη με μιά αυτάρεσκη ειρωνεία που καθιστά τα λεγόμενά σου ακόμη πιό γελοία.

    Σταμάτα,εκτίθεσαι.

    – Όταν ο Θ.Β. μιλά για αυνανισμό όλοι οφείλουν να σιωπούν και να ακούν τον ειδήμονα.

    Ναι Θ.Β. ΑΦΟΥ πεθάνουμε,όταν δηλαδή πιά δεν θα υπάρχουμε,θα διαπιστώσουμε όλοι πόσο δίκαιο έχετε.

    Αυτό κι αν είναι παραπομπή στις καλένδες.Όταν κάποιος καταφεύγει σε τέτοια τερτίπια είναι πιά προφανής η ένδεια των επιχειρημάτων του και του λόγου του.

  28. ψ said

    σπάω πλάκα με τους μορφωμένους άθεους, δεν το κατάλαβες. Λειπούμε, θα ‘πρεπε να το καταλάβεις. Ειδικά με αυτούς που κάνουν και υποδείξεις για σωστούς και μη-κουραστικούς τρόπους μπουρδολογήματος να αναζοογονηθούν τα πνεύματα και τα διαόλια.

  29. doctor said

    Κύριε X-Ψ, όταν τελειώσετε με το σπάσιμο της πλάκας ανοίξτε και κανένα λεξικό γιατί τα ορθογραφικά σας λάθη -δεν μιλώ για τον ανεμάρτιστο και ασύντακτο γραπτό σας λόγο- είναι τραγικά. Αν νομίζετε-όπως πολύ σωστά γράφει ο γιατρός του ΙΚΑ- ότι με τέτοια απλοϊκά και αστεία επιχειρήματα μπορείτε να συμμετάσχετε στον διάλογο, τότε εκτός από αφελής είστε και αιθεροβάμων και μου θυμίζετε κάποιον ήρωα του Θερβάντες…

    doctor

  30. omadeon said

    Τι λε ρε παιδί μου?….
    Ελειψα 3-4 μέρες και πλάκωσε εδώ όλος ο συρφετός της Σατανικης Αλγεβρας του Θεού (που κυνηγάει τον αντίπαλό Του).

    ΝΑ και ο Χ
    ΝΑ και ο Ψ
    ΝΑ και ο Ζ
    (είχαμε ΗΔΗ τον Θ,Β)

    Ο Α, ο Γ, ο Δ κι οι άλλοι
    ΠΟΥ είναι? Ετοιμάζουν τα αρνιά?

  31. omadeon said

    @Doctor
    Αφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι ΤΙ ΜΩΡΟΝ και ΗΛΙΘΙΟΝ χιούμορ ποιούσι.
    Επιφυλάσσομαι πριν απονείμω ΤΟ βραβείο για το καλύτερο ΜΟΥΣΙ….

  32. doctor said

    Omadeon, πολλές φορές αναρωτιέμαι ποιοι είναι οι πιο κολλημένοι: οι εθνικιστές ή οι θρησκόληπτοι;
    Βέβαια το δίλημμά μου σχεδόν πάντα λύνεται αμέσως διότι το 99% των θρησκόληπτων είναι και εθνικιστές, οπότε το γλυκό δένει και από αυτό το πάντρεμα βγαίνουν τύποι σαν τον Καρα Τζαφέρ, τον Ζορό τηλενομάρχη, τον Μπουμπούκο, τον Βελόπουλο και λοιπούς γραφικούς…

    doc

  33. omadeon said

    @Doctor
    Το ανησυχητικό όμως -που βλέπω ΤΩΡΑ- είναι ότι άνθισε πια ένα νέο «σπορ», το άθλημα του «Godless-bashing».
    Ε, υπάρχουν ΤΡΕΙΣ λύσεις
    1) Το δικό σου στυλ, το σοβαρό και ορθολογικό (του Δοκτωρ Ικα, του Διαγόρα, και άλλων)
    2) Το χιουμοριστικό στυλ (που δεν αποδίδει όμως γιατί… στερούνται οι τύπου ΥΓΙΟΥΣ χιούμορ)
    3) ένα άλλο στυλ, που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θα τσούξει, αλλά… δεν θα το επιτρέψει ο Διαγόρας: ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ, ΒΑΡΥΤΑΤΑ ΜΠΙΝΕΛΙΚΙΑ, ΒΡΙΣΙΕΣ ΤΟΣΟ ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΕΣ ώστε πρέπει να ειδοποιηθούν από ΠΡΙΝ οι έντιμοι σχολιαστές να φορέσουν… αντιασφυξιογόνο μάσκα ή να ΜΗ διαβάζουν προσωρινά το μπλογκ, για όσο διάστημα θα διαρκέσει η «απολύμανση».

    Τυγχάνω ΕΙΔΙΚΟΣ στο νούμερο 3.
    ΑΝ εφαρμοστεί ποτέ…
    ΔΕΝ ΓΛΥΤΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, θα «την ακούσουν» ΤΟΣΟ χοντρά ώστε θα τρέχουν για τα σώβρακά τους…..
    (φυσικά αυτό ΔΕΝ θα γίνει διότι δεν είναι δικό μου το μπλογκ)

    Γιατί λοιπόν το αναφέρω?
    Για τον εξής λόγο, δόκτωρ μου:
    Από όσα είπες (που συμφωνώ απόλυτα) 98% αυτών των τύπων είναι ΚΑΙ εθνικιστές ΚΑΙ χριστιανοί φανατικοί, επομένως ΤΣΟΥΖΕΙ ΔΙΠΛΑ να τους κάνεις ΟΛΑ τους τα ιερά και τα όσια… σουβλιστά αρνάκια του Πάσχα.

    ΑΝ με χρειαστείτε, σφυρίξτε μόνο να… καθαρίσω το μπλογκ, πατ-κιουτ. :)

  34. omadeon said

    Υ.Γ. Ξέερω, τώρα… την άποψη ότι «μα γι’αυτό υπάρχει το μοντεραίησον»… το «πτυελοδοχείο», κλπ. κλπ.

    ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΑ αυτά άμα έχετε να κάνετε με πωρωμένους και αποφασισμένους, φανατικούς ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΟΥΣ.
    Διότι τα «κλασσικά μέσα» οδηγούν σε ΑΔΙΕΞΟΔΑ.
    π.χ. τους βγάζεις έξω, μετά σε συκοφαντούν ότι τους «λογόκρινες άδικα»
    ή… τους ανέχεσαι, σου χαλάνε τα πάντα
    ή… τους βάζεις στο πτυελοδοχείο, χεστηκαν. Μπορούν να βρούνε πια λογισμικό που ΑΛΛΑΖΕΙ το I.P. address.

    H βαρβαρότητα επιστρέφει. ΔΕΝ λύνεται εύκολα…

  35. doctor said

    Omadeon, αν είναι για μπινελίκια βαρβάτα σου έχω και βοηθό (το επαναπαραθέτω): http://www.youtube.com/watch?v=FTSup-u9jDw

  36. Γιατρός Του Ικα said

    Εγώ ένα έχω να σου κυρ χ,ψ κι ωμέγα.Το ‘χα πεί και στον Θ.Β. και δεν ένοιωσε.Άκου το και συ:Σα θέλει η κατσίκα να τριφτεί πάει στου τζοπάνη το ραβδί.

    Με τι σπάς πλάκα ρε φίλε;Που γίνεσαι ρεζίλι;Εμείς τι να πούμε δηλαδή που τέτοιες χαρές από τη «Ζωή του Μπράϊαν» έχουν να δούν τα χείλη μας.

  37. a said

    *Ο Α, ο Γ, ο Δ κι οι άλλοι
    ΠΟΥ είναι? Ετοιμάζουν τα αρνιά?*

    Νάμαι και η αφεντιά μου. Μπωρεί κάποιος να μου μεταφέρει τι έγραψε ο δοκτρωρος, μου είναι αφάναταστα κουραστικός και δεν ανάγνωσα πέρα από τι πρώτη βαρετή και αφάνταστα βαρεμένη λέξη. Όσω για την απορία σου, οι χριστιανοί ετημάζουν τα αρνιά, ενώ οι άθεοι οι μορφωμένοι πείραν σβάρνα τα ιστολόγια και εύχονται καλή ανάσταση. Με ευκαιρία μπορείτε να μου λύσετε και την απορία, πως γίνεται νάναι ένας άθεο,σ και δη μορφωμένος άθεοσ, μαχητικός επιστρατευμένος στον αγώνα υπέρ νυν και πάντων του αθεισμού και της αθείας, και εν τούτοισ να νιώθει γαλήνη ευχώμενος καλή ανάσταση και χριστός ανέστη. Με αυτό το συνδέω και με την προηγούμενη ανάρτηση πούχατε την χάρη να με ενημερώσετε. Τους σταυρούς στις πόρτες τους σβήνετε, αλλά στην ανάσταση πηγένετε και τσουγκρίζετε τα αυγά? Άβυσσος η κολασμένη ψυχή του μορφωμένου άθεου. Θα ου πείτε συνήθια και πολιτιστικό περιβάλον, μη νιώθετε σαν την παριμία με τον ψωριάρη απέξω. Αυτά, και ευχαριστώ για την καλοσύνη σας να με εξυπηρετήσετε με τις απαντήσεις σας. Δούλος σας, ο εν χριστό αδελφός σας (κι αυτή η προσθήκη λόγω του πολιτιστικού περιβάλλοντος)

  38. doctor said

    Α,Χ,Ψ και λοιπά αν διάβαζες λίγη ιστορία θα έβλεπες ότι ΟΛΑ τα έθιμα των ορθόδοξων για το Πάσχα είναι κλεμμένα. Γνωρίζεις ότι η περιφορά του επιταφίου γινόταν για τον Άδωνι στην αρχαία Ελλάδα;
    Επειδή εσείς κλέψατε όλα αυτά τα έθιμα νομίζεις ότι ισχύει η χρησικτησία και πλέον είναι δικά σας;
    Μάταιος κόπος βέβαια η συζήτηση μαζί σου. Καλύτερα να πας στην Α’ Δημοτικού να μάθεις πρώτα ορθογραφία γιατί γελάει και το παρδαλό κατσίκι με αυτά που γράφεις. Και πες σε κάποιον να σου μάθει πως γράφεται το τελικό σίγμα.

    doctor

  39. Ασε μας χρονιάρες μέρες, ρε Doctor,

    Mε την παράλογη λογική σου, «κλεμμένη» είναι κι η γλώσσα των ανυπέρβλητων ύμνων των ημερών,κλεμμένη κι η βυζαντινή μουσική (απ΄ευθείας απόγονος της αρχαιοελληνικής),κλεμμένη κι η χριστιανική ζωγραφική (γνωστή η σχέση της με τα φαγιούμ) και τέχνη συνολικά,κλεμμένο και η χριστιανική λατρεία που περιέχει πολλά στοιχεία προϋπαρχουσών τελετών, κλεμμένα και τα ρούχα των παπάδων επειδή ίδια ρούχα φορούσαν κι αρχαίοι.

    Με την λογική σου,όταν οδηγείς αυτοκίνητο,κλέβεις την ιδέα τού τροχού από τον πρώτο εφευρέτη του…

    Έλεος με την αθεοφανατίλα!!!

  40. doctor said

    Φίλε Θου Βου να είσαι πιο κόσμιος και λιγότερο επιθετικός, σου το έχω ξαναπεί. Πάλι στριμώχτηκες και κατέφυγες στα γνωστά απλοϊκά σχήματα (από που εξάγεται ότι ο οδηγός αυτοκινήτου οικειοποιείται την εφεύρεση του τροχού;) και σε αφελή αντεπιχειρήματα που ούτε εσένα πείθουν.
    Δηλαδή δεν δικαιούμαι να φάω αρνί (εβραϊκό έθιμο)επειδή δεν πιστεύω ότι ένας τύπος στο Something μετά Χριστόν έκοβε βόλτες σε μια λίμνη; Δεν δικαιούμαι να τσουγκρίσω κόκκινο αυγό επειδή δεν πιστεύω στα παραμύθια της χριστιανικής θρησκείας;
    Ε και αρνί θα φάω, και κόκκινα αυγά θα τσουγκρίσω και στην εκκλησία θα πάω στην Ανάσταση διότι όλα αυτά είναι ένα έθιμο. Όπως εσύ στολίζεις δέντρο τα χριστούγεννα και δεν είσαι παγανιστής της Βαυαρίας, όπως ντύνεσαι καρναβάλι στις απόκριες χωρίς να πιστεύεις στον Διόνυσο, όπως αγοράζεις κόκκινα αγιοβασιλάκια παρόλο που ξέρεις ότι ο Santa Claus δεν έχει σχέση με τον Μέγα Βασίλειο της Καισαρείας, όπως τρως γαλοπούλα τα Χριστούγεννα σαν αμερικανάκι.
    Η συμμετοχή στα ήθη και στα έθιμα ενός τόπου επ’ουδενί δεν αποτελεί ταύτιση με τα σημαινόμενά τους. Αν διαβάσεις λαογραφία (ελληνική και παγκόσμια) θα καταλάβεις.

    Μην αφήνεις τον φανατισμό σου και το μίσος σου να ξεχειλίζει αυτές τις μέρες, τις τόσο σημαντικές για σένα. Που είναι η αγάπη που διδάχθηκες; Τι φανατισμός είναι αυτός; Τι καφρίλα, τι επίπεδο είναι αυτό που έχεις; Αυτά σου έμαθαν; Να μισείς, να επιτίθεσαι, να απαξιώνεις και να ενεργείς ως ζηλωτής ως χριστιανοταλιμπάν; Έχεις κατανοήσει ότι υπερασπίζεσαι την θρησκεία σου όπως ένας φονταμενταλιστής μουσουλμάνος; Δεν έχω δει ποτέ να γράφεις ούτε έναν λόγο αγάπης, ούτε μία λέξη κατανόησης για κάποιους που για δικούς τους λόγους δεν πιστεύουν αυτό που πιστεύεις εσύ. Τι είδους σαδομαζοχιστικές φαντασιώσεις εκπληρώνεις μέσω της συνεχούς συμμετοχής σου εδώ; Βάλθηκες να κάνεις χριστιανό τον Διαγόρα ή όποιους δεν συμφωνούν με αυτά που έχεις εσύ μέσα στο κεφάλι σου;
    Ποιος νομίζεις ότι είσαι και με ποιο δικαίωμα επιτίθεσαι συνεχώς με αυτόν τον χυδαίο και γραφικό τρόπο;

    doctor

  41. Ε,»εμείς» είμαστε «κλέφτες», «doctor».

    Είναι άδικο να μιλάς για επιθετικότητα όταν μόλις έχεις πει:

    αν διάβαζες λίγη ιστορία θα έβλεπες ότι ΟΛΑ τα έθιμα των ορθόδοξων για το Πάσχα είναι κλεμμένα. Γνωρίζεις ότι η περιφορά του επιταφίου γινόταν για τον Άδωνι στην αρχαία Ελλάδα;
    Επειδή εσείς κλέψατε όλα αυτά τα έθιμα νομίζεις ότι ισχύει η χρησικτησία και πλέον είναι δικά σας;

    Μόνο που παλεύουμε να είμαστε από αυτούς τους κλέφτες που μπορούν να πουν το «μνήσθητι μοι»

    Αν δεν καταλαβαίνεις την τερατώδη αντίφαση στο να πηγαίνεις στην Ανάσταση,να τσουγκρίζεις αυγά κλπ, απ΄τη μιά, κι απ΄την άλλη, ταυτόχρονα, να υποστηρίζεις την απαίτηση των επιθετικών αθεϊστών: «σβήστε τον σταυρό από τις πόρτες»,που επεσήμανε ο Α, τότε πράγματι υπάρχει πρόβλημα.

    Δεν είναι κάτι πρωτόφαντο αυτό,ούτε απαραίτητα κακό είναι όμως αντιφατικό.Ίσως και να είναι ένδειξη εσωτερικής πάλης.Εξάλλου ποιος δεν είναι γεμάτος εσώτερες συγκρούσεις;

    Καλή Ανάσταση να έχουμε.

  42. χ said

    Xe,xe, τέτοια ακατάσχετη μπουρδολογία έχω καιρό να διαβάσω, για την ακρίβεια είναι η πρώτη φορά που διαβάζω και χρήει ιδιαιτ΄ρας μνημονέυσεως. Και στην εκκλησία θα πάει, και λαμπάδα είσα με το μπόυ του αγίου θα ανάψει, και την εικόνα του χριστούλη θα προσκυνήσει, και αυγά θα τσουγκρίσει, και το σταυρό στην πόρτα του θα κα΄νει, και χριστός/ αληθώς ανέστη θα κφωνήσει, αλλά… ειναι άθεος μορφωμένος και πονάει που δεν είναι και οι άλλοι μορφωμένοι άθεοι. Χαχα, μπουρδολογίας βραβεύσεως το αποκορύφωμα.

  43. χ said

    Δεν υπάρχουν άθεοι, αγγλιστί There are nor atheists in fox-holes.

  44. doctor said

    ΟΚ, εγκαταλείπω, κερδίσατε. Είτε μιλάω με σας είτε μιλάω στον τοίχο το ένα και το αυτό. Εσείς σκάτε γάιδαρο με την τύφλωσή σας. Άλλα γράφω, άλλα διαβάζετε, άλλα καταλαβαίνετε, σε άλλα απαντάτε.

    Ούτε καν την διαφορά αθέου και αγνωστικιστή (έτσι αυτοπροσδιορίζομαι) μπορείτε να καταλάβετε. Εν πάση περιπτώσει, εγώ σας αφήνω κάπου εδώ, έχω και δουλειές να κάνω. Σας εύχομαι καλή ανάσταση και καλή φώτιση.

    Διαγόρα σειρά σου τώρα. Απορώ πως αντέχεις τόσο καιρό με δαύτους…

    doctor

  45. leonardo said

    Τι να πει κανείς για την πιο αστεία θρησκεία του κόσμου.

    -Ο θεός της επιβραβεύει την μοιχεία, πηγαίνοντας ο ίδιος με την γυναίκα κάποιου άλλου

    -Τα περισότερα όντα που -υποτιθεται οτι δημιούργησε- για να επιβιώσουν τρώνε το ένα το άλλο και από αυτό τεκμαίρεται σαν φιλέσπλαχνος δημιουργός. Φανταστείτε να ήταν και άσπλαχνος

    -Οι ίδιοι οι συντοπίτες του -Εβραίοι- δεν πιστεύουν σε αυτά τα μυθεύματα, παρόλο που θα είχαν κάθε οικονομικό όφελος να το κάνουν. Δεν μπορώ να φανταστώ τον Χριστιανό νομάρχη τι θα έκανε αν ο Χριστός ήταν Μακεδόνας και είχε περάσει -έστω στην μειοψηφική Χριστιανική θρησκεία- σαν γυιός Θεού.

    Εγώ στον αντίποδα του Χ πιστεύω ότι κανείς δεν πιστεύει αυτές τις αρλούμπες.
    Ακόμα και τα μίσθαρνα της Εκκλησίας που γράφουν σε αυτό το blog ποιό πολύ αναφέρονται σε νόμους και χρυσόβουλα του βυζαντίου παρά στην υποτιθέμενη πίστη τους.
    Πάντως η αλήθεια είναι ότι προτιμώ ένα απατεώνα Χριστιανό απο ένα μωρόπιστο. Τον έναν ενδεχομένως μπορείς να τον αντιμετωπίσεις, ο άλλος δεν παίζεται με τίποτα

    Και μία παραίνεση προς Διαγόρα
    Βάλε και ένα οφέλιμο για την υγεία θέμα :
    Νομίζω μεαζί με το κάπνισμα πρέπει να απαγορευτεί και η Θεία κοινωνία. Μεσω αυτής μεταδίδονται ιώσεις. Προσέχτε τουλάχιστον την υγεία σας.

  46. Γιατρός Του Ικα said

    Το «There are no Atheists in foxholes» δεν σημαίνει δεν υπάρχουν άθεοι,σημαίνει ότι στο πόλεμο,όταν η ζωή ενός ανθρώπου κρέμεται από μιά κλωστή,μπορεί να επικαλεσστεί τη βοήθεια μιάς ανώτερης δύναμης.Πέραν του ότι αυτό δεν ισχύει (βλέπε:http://www.maaf.info/) το σημαντικότερο είναι αυτό που έχει ειπωθεί πάνω σ’αυτή τη μπούρδα:»Το «Δεν υπάρχουν άθεοι στα χαρακώματα» δεν είναι επιχείρημα εναντίον της αθεϊας είναι επιχείρημα κατά των χαρακωμάτων».Αλλά βλέπεις εδώ παλεύουμε ακόμη με τα ελληνικά,τι προσδοκίες να έχουμε από τα Αγγλικά.

    Όσον αφορά δε τα άλλα που σας είπε ο Doctor,για το ότι δηλαδή όλοι ακολουθούμε έθιμα,χωρίς αναγκαστικά να ταυτιζόμαστε με το ιδεολογικό υπόβαθρο που βρίσκεται πίσω τους,και τις εγκληματικά βλακώδεις απαντήσεις σας,ένα πράγμα μόνο:Ουκ άν λάβοις παρά του μη έχοντος.

    Κουτορνίθια.

  47. ψzy said

    Οι μάσκες αποκαλύφθηκαν και έχετε γίνει περίγελο σε ελληνική επιθεώρηση της δεκαετίας του εξήντα. Όταν εγώ σας αποκάλεσεα γραφηκούν εξ αρχής, με πείρατε με τις πέτρες. Οι αλήθεια όμως έλαμψε. Δηλαδή εγώ που έχω χεσμένει την ανάσταση, τι είμαι άθεος του κερατά? Μόνο λεκτικούς πολέμους ξέρετε να κάνετε, αλλά στην ανάγκη, πρόθημη να ομολογήσετε ότι ακολουθήτε πειστά όλο το τελτετουργικο της ορθόδοξης λατρείας. Έθιμο είναι και να κάνεις τον μουντζοροτό σταυρό στην πόρτα, το έθιμο επίσεις ορίζει ότι θα πέσει φωτιά να τον κάψει όποιος επιχηρείσει να τον σβήση αυτό το καλυτεχνικό αριστούργημα. Όσο για τον Διαγόρα, μην τον επικαλείτε αυτήν την στιγμή, είναι αποσχολημένος στο κουβούκλιο του παπά για να εξομοληθεί της αμαρτίες του, ώστε να είανι προετημασμένος εγκαίρως για την θεία μετάληψη, τα μεσάνυχτα προς την κυριακή, όταν ανοίξουν οι ουρανοί και δεχθούν όλους τους αμαρτωλούς. Ιδέα δεν έχετε από θρηκσίες, μιλάτε για θέματα που δεν κατέχετε και καταφεύγετε σε παιδιαρίσματα τύπου δόκτωρος, με το σκεπτικό, ναι μεν δεν πιστεύο σε θεό, αλλά καλού κακού ασ κρατώ και μία πισινή, σαν τον ληστή στην παραβολή, μπας και σοθώ. Σαν τον άλλο άθεο που του έκανα την τιμή να ποστάρω, το μόνο που είχε να προσάπτει συνεχώς ήταν ότι ο θεός είναι εβραίος, ο ιησούς ιουδαίος, κ.τ.λ. εώ αν λεγόταν Απόλλον ο θεός, τότε ουδέν πρόβλημα. Το πρόβλημα σας τελικά είναι η καταγωγή του ονόματος του θεού, και όχι το ερώτημα αν υπάρχει ή δεν υπάρχει θεός. Περίγελοι.

  48. Γιατρός Του Ικα said

    Σου προτείνω από δω και περα να υπογράφεις ως μλκς.

  49. leonardo said

    Μάλιστα

    Αν και δεν είμαι δόκτωρ, μπορώ να κάνω μια απλή διάγνωση

    -Δυσλεκτικός (λόγω ορθογραφίας, συντακτικού)
    -Πρόβλημα συγκέντρωσης (λόγω διατύπωσης των σκέψεων του)
    -Πιθανή κατάθλιψη
    -Διαταραχές προσωπικότητας (Α,Χ,Υ,Ζ κλπ)

    Νομίζω ότι το θέμα υπερβαίνει το παρόν ιστολόγιο

  50. @Ψυχοερευνητή Λεονάρδο

    Οι ίδιοι οι συντοπίτες του -Εβραίοι- δεν πιστεύουν σε αυτά τα μυθεύματα, παρόλο που θα είχαν κάθε οικονομικό όφελος να το κάνουν.

    Με τους σιωνιστές συντοπίτες Του,μοιράζεστε τα ίδια απατηλά «επιχειρήματα».
    Μερικές φορές τα γραφόμενα σας μοιάζουν αντιγραφές του Ταλμούδ.

    http://www.jews-for-jesus.org/

  51. q said

    ΈΤσι είναι. Και μετά όλα αυτά και αφού με κατατροπόσατε, τρέξε να πιάσετε σειρά στον επιτάφειο, όπως ορίζει το έθιμο, πρώτοι-πρώτοι μη σας βγεί το όνομα ότι είσαστε και άθρησκοι.

  52. Γιατρός Του Ικα said

    Ρε Θ.Β. σταμάτα να αυτογκολάρεσαι συνεχώς,εμείς τι θα γράφουμε δηλαδή;

    (Αναφέρομαι στη ταύτιση στην ιστοσελίδα που παραθέτει ο Θ.Β. των «νέων» άθεων με τα φαντάσματα του κομμουνισμού και τον -κατά τη γνώμη τους-πρόδρομο του ναζισμού Νίτσε.Θ.Β. και συ αντιγράφεις το Ταλμούδ;)

    @Q(μλκς)

    Έγινε ρε συ.Α και μην ξεχάσεις την άλλη φορά που θα πετάξεις χαρταετό ότι επαναλαμβάνεις με χαρά μιά αρχαία κινέζικη πρακτική,πράγμα που σύμφωνα με τη συλλογιστική σου σε καθιστά οπαδό του Κομφούκιου.

  53. q said

    Nα ξέρατε σε τι αντιφάσεις έχετε πέσει, θα λάμπατε από εξυπνάδα. Τον σταυρό στην πόρτα δεν ανεχώσαστε και σας πιάνει τρέλλα στην θέα του, είσαστε όμως πρόθυμοι να τον προσκυνήσετε, και πριν τον φιλήσετε, σαν καλοί χριστιανοί και θεοσεβούμενοι που θέλεται να δείχνετε, θα κάνετε και τις τρεις μετάνειες, γωνατιστοί. Έτσι ορίζει το έθιμο. Αχ αυτό το έθιμο, τι βολική δικαιολογία για ηλίθιους άθεους μορφωμένους. Το είπα και πριν, καλού κακού, κρατάτε και μία πισινή, ποιος ξέρει, μπορεί και να υπάρχει θεός. Αλλά, η παραβολή με τους δύο ληστές σας χαλάει την σούπα.

  54. Leonardo, ενδιαφέρουσα η ιδέα σου, αλλά είμαι ενάντιος στις απαγορεύσεις, οπότε δεν με βλέπω να προωθώ την απαγόρευση της «θείας κοινωνίας» όπως δεν προωθώ ούτε την απαγόρευση του καπνίσματος. (Είμαι υπέρ της απαγόρευσης του καπνίσματος σε οποιονδήποτε χώρο αυτή μπορεί να με επηρεάσει έστω και στο ελάχιστο, όχι όμως υπέρ της ολοσχερούς απαγόρευσης του καπνίσματος και της αναγωγής του καπνού σε παράνομη ουσία.) Γενικά, είμαι της γνώμης ότι τους ίδιους πόρους που σπαταλά ένα κράτος για να απαγορεύσει κάτι, οτιδήποτε, που θεωρείται βλαβερό για τη δημόσια υγεία, θα μπορούσε να τους σπαταλά για να ενημερώσει το κοινό ότι αυτό το κάτι θεωρείται βλαβερό. Ο προορισμός του κράτους είναι να προστατεύει τον πολίτη από τους άλλους, όχι από τον εαυτό του.

    Η πληροφόρηση ότι η «θεία κοινωνία» μεταδίδει ιούς είναι λοιπόν το ζητούμενο, όχι η απαγόρευση της θείας κοινωνίας γι’αυτό το λόγο. Μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα;

  55. omadeon said

    Πολύ ισορροπημένη και δημοκρατική άποψη Διαγόρα (σχόλιο 54).

    Κατά τα άλλα, ας μιλούν καποιοι άλλοι για «αθεοφανατίλα»…

    @doctor ΑΝ θέλεις να δεις ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ (όχι αστεία) μπινελίκια δες αυτό εδώ
    (ενός φίλου συν-σχολιαστή μας)
    http://hereticrepublic-gr.blogspot.com/2009/04/blog-post_14.html

  56. Η πληροφόρηση ότι η «θεία κοινωνία» μεταδίδει ιούς είναι λοιπόν το ζητούμενο, όχι η απαγόρευση της θείας κοινωνίας γι’αυτό το λόγο. Μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα;

    Υπάρχουν χριστιανοί που φοβούνται να μεταλάβουν για να μην κολλήσουν μικρόβια! Αν ήταν έτσι, δεν θα ζούσε κανένας από τους ιερείς, επειδή στο τέλος καταλύουν το περιεχόμενο του αγίου ποτηρίου, από το οποίο κοινωνούν εκατοντάδες πιστοί με ποικίλες αρρώστιες. Κι όμως κανένας ιερέας δεν έπαθε ποτέ τίποτα. Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου είναι «πύρ καταναλίσκον».
    Ένα από τα πολλά περιστατικά που αποδεικνύουν περίτρανα την αλήθεια αυτή είναι και το ακόλουθο:
    Όταν ο Μητροπολίτης Χίου Παντελεήμων Φωστίνης (†1962) ήταν ιεροκήρυκας Αττικής, πήγε κάποτε να λειτουργήσει στο φθισιατρείο της «Σωτηρίας».
    Εκεί που έφεραν οι νοσοκόμοι μια μεγάλη πιατέλα με πολλά κουταλάκια.
    -Τι τα φέρατε αυτά; τους ρώτησε.
    -Μας είπαν οι γιατροί να κοινωνήσετε μ’ αυτά τους ασθενείς, αρχίζοντας από τους πιο ελαφρά και προχωρώντας στους πιο βαριά.
    -Δεν χρειάζονται αυτά, απάντησε με πίστη ο ιερέας. Έχω την αγία λαβίδα.
    Πραγματικά, στη θεία λειτουργία κοινώνησε κανονικά τους ασθενείς και ύστερα πλησίασε στην ωραία πύλη για να καταλύσει. Το έκανε για να τον βλέπουν όλοι, και να μάθουν οι γιατροί ότι η θεία Κοινωνία είναι φωτιά που καίει τα πάντα.

  57. omadeon said

    Ναι καλά…

    Αγία λαβίδα, κι αν ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ (λέμε) μολυνόταν κάποιος θα ήταν κι αυτό «θέλημα θεού».

    ΤΙ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ?

    Κι ο θεός ο ίδιος θα συνιστούσε ΠΟΛΛΗ προσοχή και ΠΟΛΛΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ

    (όχι τα… κουτάλια με τα οποία τρώνε τις περιουσίες κάποιοι άλλοι βέβαα)

  58. omadeon said

    Φυσικά η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ μόλυνσης ΔΕΝ ειναι ιδιαίτερα υψηλή, οπότε…
    ΜΗΝ κοκορευόσαστε κιόλας για «θαύματα» και καυτερές Αγιες Λαβίδες…

  59. @Omadeon

    Eσύ θα το έκανες αυτό;
    Δηλαδή να ταϊσεις καμμιά 200αριά φυματικούς σούπα (μια κουταλιά σούπας τον καθένα,με κοινό κουτάλι από κοινό δοχείο παρασκευής) και μετά να φάς τα αποφάγια;

  60. Leon said

    και ο Gerald Durell που δεν ασχολειται ιδιαιτερα με τις θρησκειες στο βιβλιο του Birds,beasts and relatives που περιγραφει τη ζωη στην Κερκυρα αναφερει σε ενα σημειο οτι καποιοι πιστοι φιλουσαν τα λειψανα ενος αγιου που τιμαται πολυ στην κερκυρα και η αδερφη του τα φιλησε και κολλησε καποια ασθενεια που την αφησε στο κρεβατι για εβδομαδες…η μηπως τα λειψανα ειναι τελειως διφορετικα απο αυτη τη σουπα ε?
    και ειμαι σιγουρος οτι και να κολλουσε κανεις καποια ασθενεια απταυτο δεν θα την απεδιδε στο αιμαι και στον αρτο του κυριου αλλα σε καποιον αλλο λογο…
    αληθεια ποιοι ειναι οι τροποι μεταδοσης της φυματιωσης? θα ηθελα να μαθω απο περιεργεια

  61. Leon said

    When people suffering from active pulmonary TB cough, sneeze, speak, or spit, they expel infectious aerosol droplets 0.5 to 5 µm in diameter. A single sneeze can release up to 40,000 droplets.[21] Each one of these droplets may transmit the disease, since the infectious dose of tuberculosis is very low and the inhalation of just a single bacterium can cause a new infection.[22]

    People with prolonged, frequent, or intense contact are at particularly high risk of becoming infected, with an estimated 22% infection rate. A person with active but untreated tuberculosis can infect 10–15 other people per year.[2] Others at risk include people in areas where TB is common, people who inject drugs using unsanitary needles, residents and employees of high-risk congregate settings, medically under-served and low-income populations, high-risk racial or ethnic minority populations, children exposed to adults in high-risk categories, patients immunocompromised by conditions such as HIV/AIDS, people who take immunosuppressant drugs, and health care workers serving these high-risk clients.[23]

    Transmission can only occur from people with active — not latent — TB [1]. The probability of transmission from one person to another depends upon the number of infectious droplets expelled by a carrier, the effectiveness of ventilation, the duration of exposure, and the virulence of the M. tuberculosis strain.[9] The chain of transmission can, therefore, be broken by isolating patients with active disease and starting effective anti-tuberculous therapy. After two weeks of such treatment, people with non-resistant active TB generally cease to be contagious. If someone does become infected, then it will take at least 21 days, or three to four weeks, before the newly infected person can transmit the disease to others.[24] TB can also be transmitted by eating meat infected with TB. Mycobacterium bovis causes TB in cattle. (See details below.)

  62. Leon said

    απο την αγαπητη wikipedia

  63. Γιατρός Του Ικα said

    Αγία Λαβίδα όπως Αγία Χειροβομβίδα;

    Πέραν του ότι το 56# μου φαίνεται σαν ανεκδδοτολογική πομφόλυγα (έχεις στοιχεία που να το επιβεβαιώνουν αυτό Θ.Β.;Και δεν εννοώ αυτοαναφορικά κείμενα προπαγανδιστικού χαρακτήρα!),δεν είμαι γιατρός και έτσι δεν ξέρω πως θα μπορούσε να εξηγηθεί ορθολογικά κάτι τέτοιο,αν συνέβη.Ίσως το οινόπνευμα στο κρασί να λειτουργεί ως απολυμαντικό;Δεν ξέρω.Όμως ενώ ούτε εσύ δεν ξέρεις,καμώνεσαι πως ξέρεις ερμηνεύοντας τα πάντα μέσα από τις βεβαιότητές σου εκ των προτέρων.
    Έτσι «λειτουργεί» ο μολυσμένος από την χυδαία μεταφυσική νούς.Η αλήθεια δεν έχει σημασία,είναι δευτερεύουσα (τι λέω!ανύπαρκτη) μπροστά στην ομολογία της πίστης.

  64. resident said

    Ο doctor γράφει στον θβ «δεν έχω δει ποτέ να γράφεις ούτε έναν λόγο αγάπης, ούτε μία λέξη κατανόησης για κάποιους που για δικούς τους λόγους δεν πιστεύουν αυτό που πιστεύεις εσύ».
    Και ο Charles Colton γράφει “Οι άνθρωποι θα καυγαδίσουν για τη θρησκεία τους, θα γράψουν γι αυτή, θα πολεμήσουν γι αυτή,¨ οτιδήποτε, παρά να ζήσουν σύμφωνα με αυτή.”

    Υ.γ doctor σκέψου και το δικαίωμα του αρνιού για ζωή.

  65. zaphod said

    Ο έρμος ο Αινστάιν δεν φταίει σε τίποτε για να του κολλάνε διάφοροι κολλημένοι διάφορες χαζομάρες θα το πώ στα γρήγορα. Ο θείος Αλβέρτος ήταν άθεος του κερατά, άντε να έχει κανείς όρεξη να τον πει πανθεϊστη («Ήταν, βέβαια, ψέμα αυτό που διαβάσατε σχετικά με τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις, ένα ψέμα που επαναλαμβάνεται συστηματικά. Δεν πιστεύω σε έναν προσωπικό Θεό, και ποτέ δεν το αρνήθηκα αυτό, αλλά τις έχω εκφράσει με σαφήνεια. Αν υπάρχει κάτι μέσα μου που μπορεί να χαρακτηριστεί θρησκευτικό, αυτό είναι ο απεριόριστος θαυμασμός για τη δομή του κόσμου, στο βαθμό που μπορεί η επιστήμη να την αποκαλύψει.»)

    Η ρήση του, περί Θεού και σύμπαντος δεν έχει την ερμηνεία που θέλει να του κοτσάρει ο κάθε άσχετος. Η δε καπήλευση του ονοματός του από τον κάθε κολλημένο νομίζω πως πρέπει να πατάει και λίγο στην πραγματικότητα ε; Όταν πετάμε μια **** που μας αρέσει και κοτσάρουμε το όνομα Αλβέρτος από πάνω, δεν σημαίνει πως την είπε κιόλας!

    Πολύ καλό ποστ έχει γράψει παλαιότερα περί του θέματος ο φίλος cyrus εδώ:
    http://gravityandthewind.blogspot.com/2006/07/blog-post_06.html

    Τα συγχαρητήρια μου στον Διαγόρα για την ανέκτικά του σε μερικά σχόλια που προσεγγίζουν όχι την αγένεια, αλλά την παράνοια!

  66. leonardo said

    Για την θεία κοινωνία και την προφανή μετάδοση ιώσεων μέσω αυτής (πολλά μικρόβια μεταδίδονται μέσω υγρού περιβάλλονοτος, όπως ο επιχείλιος έρπης για παράδειγμα κλπ) είχα βρει ένα ενδιαφέρον και τεκμηριωμένο άρθρο στου Ροίδη Εμμονές με ημερομηνία Ιανουάριος 2008 αν θυμάμαι καλά
    Είναι και θέμα ταμπού φυσικά. Αν κοινωνούσαν με τον ίδιο τρόπο και οι καθολικοί πιστεύω ότι θα είχαμε πιο καλή βιβλιογραφία διότι τηρούνται καλύτερα ιατρικά στατιστικά στις χώρες τους.

    Ενα άλλο που πρόσεξα και χρήζει διερεύνησης είναι ότι πολλές εκκλησίες δεν διαθέτουν ράμπες για μωρά με καροτσάκια και άτομα με ειδικές ανάγκες!!

    Κάποιος πρέπει να τους πει ότι βρισκόμαστε στο 2009 και ότι αν πασχίζει για κάτι ο άνθρωπος είναι να γίνει πολιτισμένος.

  67. Ο Ροβεσπιέρος, απαντώντας στα ερωτήματα των οπαδών του για την καθιέρωση της εορτής του «Υπέρτατου Οντος» είχε απαντήσει ότι «ο αθεϊσμός του κράτους θα ήταν υπερβολικά αριστοκρατικός».

    Αλλωστε ο Μαρξ τόνισε κατ’ επανάληψη ότι ζητούμενο δεν είναι η φιλοσοφική αντίκρουση της θρησκείας, αλλά η άρση των κοινωνικών όρων της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης που γεννούν και ξαναγεννούν το θρησκευτικό φαινόμενο.

    Να μην υπενθυμίσω και την ταινία «Αμπουλάνζε» που περιέγραφε να διώκονται οι άνθρωποι που πίστευαν και ήταν ένα πρόσχημα για να τσουβαλιάζουν αντικαθεστωτικούς. Όλα έχουν τα όρια τους και την σημειολογία τους.

    Άλλο το φαινόμενο και άλλο το επιφαινόμενο Θου Βου.

    Ο doctor μίλησε για έθιμα και » τάυτιση με τα σημαινόμενα» πολύ σωστά. Για προσπάθησε να ακούσεις.
    Αλλιώς δεν κάνεις διάλογο. Αυτό λέγεται εκτόνωση ή ζύμωση. Άστοχα και τα δύο.

    Χρόνια πολλά και Καλό Πάσχα στην ομήγυρι.

  68. ΘΒ said

    η άρση των κοινωνικών όρων της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης που γεννούν και ξαναγεννούν το θρησκευτικό φαινόμενο.

    Συνεπώς η μαρξιστική πρόβλεψη είναι πως εφόσον υπάρχει κοινωνική εκμετάλλευση και καταπίεση των αδυνάτων από τους ισχυρούς η θρησκευτική πίστη θα παραμένει ισχυρή ως όπιο,δηλαδή παρηγοριά,τού λαού.

    Αυτό κι αν είναι χτύπημα στην καρδιά του μεταμοντέρνου αθεϊστικού κινήματος,το οποίο προσμένειι ότι μέσα από την εκλαϊκευμένη επιστήμη,με απόπειρες τύπου Ντόουκινς και λοιπών,θα καταφέρει να εκριζώσει την ανάγκη των ανθρώπων για υπερβατικό αποκούμπι.

    Αν βλέπεις κάπου,Σπίθα, τάση για να εδραιωθεί κοινωνική δικαιοσύνη πες το μας να βγούμε στους δρόμους να πανηγυρίσουμε όλοι μαζί.

    Ισως να έχει και αυτό στο μυαλό του ο Διαγόρας όταν, εντίμως, δηλώνει «ελιτιστής»,όπερ σημαίνει ότι αποδέχεται τις μηδαμινές προοπτικές του αθεϊσμού υπό τις παρούσες συνθήκες.

    Καλή Ανάσταση σε όλους!

  69. Οι προοπτικές του αθεϊσμού δεν είναι καθόλου μηδαμινές. Θα ήταν, αν επιζητούσαμε να γίνουμε κάποιου είδους πλειοψηφία, ή αν είχαμε την παραμικρή ανάγκη για κάτι τέτοιο. Το έχω όμως ξαναπεί ουκ ολίγες φορές, και το ξαναλέω: καμμία απολύτως ανάγκη δεν υπάρχει να γίνουμε πλειοψηφία. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, έστω και ως μειοψηφία, και να τα κατακτήσουμε. Αυτό σημαίνει να μην εξαναγκαζόμαστε να ερχόμαστε σε επαφή με το νοητικό μίασμα που ονομάζεται «θρησκεία» στις καθημερινές μας δοσοληψίες με το κράτος, να μην υποβάλλονται τα παιδιά μας σε θρησκευτική πλύση εγκεφάλου, να μην συντηρούμε τους χαραμοφάηδες με τις μαύρες ρόμπες™ με τους φόρους μας, και να ισχύει και για εμάς η ελευθερία του λόγου που ισχύει για όλους τους άλλους, δηλαδή η ελευθερία του να δηλώνουμε ανοικτά την πεποίθησή μας ότι δεν υπάρχουν θεοί. Ως προς αυτά, οι προοπτικές μας δεν είναι καθόλου μηδαμινές, για την ακρίβεια είμαστε σχεδόν εκεί, στο σύνολο του πολιτισμένου κόσμου. Εξαιρούνται μερικές ασήμαντες κακοτοπιές όπως η ψωροκώσταινα. Εμείς που η μοίρα τα έφερε έτσι ώστε να ζούμε στην ψωροκώσταινα θα το διορθώσουμε αυτό. Και δεν χρειάζεται να είμαστε πλειοψηφία για να επιφέρουμε αυτή τη διόρθωση.

  70. @ Θου Βου
    1. «Οσο για τον πολύ γνωστό, μαρξιστικό αφορισμό περί «οπίου του λαού», αποκτά το πραγματικό του νόημα μόνο σε συνάρτηση με τα συμφραζόμενα:

    «Η θρησκεία είναι ο αναστεναγμός του καταπιεζόμενου πλάσματος, η καρδιά ενός άκαρδου κόσμου, όπως είναι και το πνεύμα μιας δίχως πνευματικότητα κατάστασης. Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού… Η κριτική του ουρανού μετατρέπεται σε κριτικής της γης, η κριτική της θρησκείας σε κριτική του δικαίου, η κριτική της θεολογίας σε κριτική της πολιτικής… Η κριτική της θρησκείας είναι επομένως η εμβρυακή κριτική της κοιλάδας των δακρύων, που φωτοστέφανό της είναι η θρησκεία».

    2. Αναφέρθηκα,(καλώς ή κακώς) στα όσα υποστήριζες γιατί να λέμε «χρόνια πολλά» ή γιατί τρώμε αρνιά, αν θυμάμαι καλά…και τηρούμε έθιμα ενώ δεν πιστεύουμε στα σημαινόμενά τους. Σ’αυτό απάντησα.

    Για την πολιτική κοσμοθεωρία μου, δεν μπορώ να την αναπτύξω σε δυό γραμμές, αλλά έγω γράψει αρκετά ώστε να φαίνονται οι απόψεις μου.

    Δεν υποστήριξα ποτέ, εγώ να βγώ στους δρόμους και να αλλάξω τα πάντα. Ο κινηματικός αγώνας από μόνος του δεν αρκεί, για μένα, τουλάχιστον. Πρέπει πάντα να λαμβάνεις υπόψη τους συχετισμούς των δυνάμεων. Δεν μπορεί να ισχυρίζεται κανείς ότι θα αλλάξει τα πάντα, όντας μικρή μειοψηφία. Στις αναλύσεις πολλοί έχουν δίκιο, αλλά στην πραγμάτωσή τους υποχρεούσαι να λειτουργείς συναινετικά και να εμπνεύσεις και τον κόσμο. Αλλιώς αυτό το ονόμασα πιο πάνω τι είναι.
    Και το παιδί, όταν είναι μικρό δεν ξεέρει τι ζωή. Δεν μπορούμε να του ανοίξιυμε το κεφάλι και να του βάλουμε μέσα όσα ξέρουμ, έστω κι’να είμαστε σοφοί. Μαθαίνουμε μαζί του και υποχρεωτικά υποφέρουμε να τον βλέπει να μαθαίνει. Μιλώ και σκέφτομαι βλέποντας την ιστορία σε βάθος χρόνου. Δεν θα φέρω εγώ την κοινωνία στα μέτρα μου.
    Εγώ θα υπερασπίσω το ζωτικό μου χώρο και θα επιτεθώ σ’αυτούς που με κατακλέβουν. Τα μέσα προδιαγράφουν τον στόχο. Αν το μέσον είναι μόνο η βία. Τότε αναπαράγω και θα εισπράξω βία. Άποψή μου.

    Τα εθιμοτυπικά μου, χρόνια πολλά.

    Η αγάπη και η καλοσύνη δεν έβλαψε κανένα. Επιλεκτικά φέρομαι, αναλόγως με τι έχω να αντιμετωπίσω,
    Η επιθετικότητα είναι ένστικτο και την έχω σε μεγάλο βαθμό.
    Δεν θάθελα να γίνω θηρίο, παρά μόνο σ’αυτούς που το αξίζουν και χωρίς να χάσω αυτά που μου ανήκουν.

  71. Όσο αναφορά τον χωρισμό κράτους- εκκλησίας πιστεύω η επιμονή σ’αυτό δυσχεραίνει, αυτή τη στιγμή και επιδινώνει την κατάσταση με το να έχουν ασυλία. Ας δούμε τι γίνεται στις άλλες χώρες που υπάρχει.
    Παρότι υπάρχει πληρώνουν εισφορές οι φορολογούμενοι που δηλώνουν οπαδοί μιας θρησκείας.
    Εγώ υποστηρίζω γιατί αυτοί να βρίσκονται σε ασυλία και να μην πληρώνουν ΕΤΑΚ;
    Γιατί έχουν δική τους πολεοδεμία; Γιατί τα 2500 μοναστήρια βρίσκονται στο απυρόβλητο;
    Γιατί ζητούν ευρωπαικές επιδοτήσεις ενώ δεν θέλουν έλεγχο;
    Αλλά υπάρχει δέσιμο πολιτικής και εκκλησίας. Τα άκρα αποπροσανατολίζουν.
    Να εφαρμόζονται οι νόμοι και αν δεν εφαρμόζονται τότε να γίνει κινητοποίσει για την πλρωμή στην εφορία, ας πούμε.
    Αν κατέβεις με αίτημα το χωρισμό τους συσπειρώνεις και τους πολώνεις. Αν κατέβεις για μια εφαρμογή νόμου θα είναι όλοι μαζί σου.

    Εδώ στο πάνω ποστ ο Διαγόρας αναφέρει για το Σύνταγμα και το διαχωρισμό κράτους- εκκλησίας στην ΠΔΓΜ!
    Έδώ κοντεύουμε να γίνουμε φονταμεταλιστές (αν δεν είμαστε σε μεγάλο βαθμό..) Έλεος πια..

  72. omadeon said

    Καλησπέρα,
    @Σπίθα
    διάβασα κάνα δυό σχόλιά σου που θα τα έλεγα ΠΟΛΥ ορθολογικά και ισορροπημένα. Ομως…
    Δυστυχώς, ένα πρόβλημα είναι η ανεπάρκεια ορθολογικής και ισορροπημένης σκέψης στην πλειοψηφια του πληθυσμού.

    ΤΙ κάνουμε, όταν η πλειοψηφία παραλογίζεται;

    Εδώ δεν τίθεται ΚΑΝ θέμα επιλογής μεταξύ «βίας» και «μαλακότητας». Τίθεται π.χ. θέμα κραυγαλέου ανορθολογισμού, που μάλλον έπρεπε να του επιτεθεί κανείς μέσω χιούμορ ή σάτιρας, και άλλων μορφών θεμιτής κριτικής.

    Για να μην αρπαχτεί ο… ΘΒ, ας διευκρινίσω ότι ΔΕΝ θεωρώ απαραίτητα «ανορθολογιστές» όσους δεν είναι άθεοι. Αυτό είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν και καθηγητές πανεπιστημίων σε άλλες χώρες που ΔΕΝ είναι άθεοι και είναι απόλυτα ορθολογιστές σε σχεδόν όλα τα θέματα. Σε αυτή τη χώρα, παραδόξως, αυτός ο κοινωνικός ορθολογισμός, π.χ. που θεωρεί ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ορισμένα ανθρώπινα δικαιώματα ή το χωρισμό εκκλησίας-κράτους, απουσιάζει ή νοσεί.

    Νομίζω ότι… γι’ αυτό ακριβώς υπάρχει και το μπλογκ του Διαγόρα.

    Το αίτημα του να τηρούνται πρώτα οι νόμοι με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Σαν στρατηγική αυτό που λές είναι ενδιαφέρον. Μόνο που… αν το παρακάνουμε στην «ηπιότητα» θα βρεθούμε πάλι με ακριβώς την ίδια κατάσταση και… κενές διαβεβαιώσεις ότι «ΘΑ τηρηθούν οι νόμοι».

    Στην Ελλάδα των κοτζαμπάσηδων του 21ου αιώνα, το ΑΠΛΟ αίτημα «να τηρηθούν οι νόμοι», είναι ΗΔΗ… επαναστατικό.

  73. Tι μιζέρια πασχαλιάτικα !!!

    Άντε βρε! Χριστός Ανέστη !!!

    Και ζητήστε του λογαριασμό γιατί δεν τήρησε τους φυσικούς νόμους (που ο ίδιος έφτιαξε)

  74. Γιατρός Του Ικα said

    Χρόνια πολλά Θ.Β.

  75. Χρόνια πολλά σε όλους.

    Δυστυχώς τα πράγματα είναι λίγο πιό σκούρα απ’ότι τα περιέγραψες, Omadeon. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή νόμοι, και υπάρχουν διατυπώσεις στο ίδιο το σύνταγμα, που αν τηρηθούν, συνιστούν αδικία εις βάρος μας. Άρα, υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις όπου δεν μπορούμε να πούμε «να τηρηθεί ο νόμος», παρά πρέπει αναγκαστικά να πούμε «να αλλάξει ο νόμος», και όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι προς την κατεύθυνση του διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους.

  76. @ omadeon

    Τους ίδιους προβληματισμούς έχω και εγώ με τους δικούς σου. Το νόμισμα δεν έχει δύο, αλλά πολλές πλευρές.
    Για τον ανορθολογισμό που κυριαρχεί είναι μια αντικειμενική άποψη, για όσους είναι υποψιασμένοι.
    Τα αίτια και ο τρόπος αντιμετώπισης είναι το ζητούμενο κατά περίσταση και να λάβουμε υπόψη, ότι η πολιτική είναι μια τέχνη που χρειάζεται και άμεσα αντανακλαστικά.
    Δεν φημίζομαι για «μαλακότητα» ούτε για την «ηπιότητά» μου Ούτε θεωρώ ότι οι απόψεις μου είναι ήπιες.
    Φαίνονται ήπιες, γιατί ίσως μιλούν για «μικρά» πράγματα, αλλά εέχω την εντύπωση ότι τα αποφέυγουμε γιατί αυτά διαμορφώνουν τις συνθήκες. Νομίζω ότι μάλλον βρίσκουμε τρόπο να βολευτούμε με το στραφούμε σε αποδεκτές μακροπολιτκές απόψεις. Αυτό μας διευκολύνει και προσίδει και μια μαχητικότητα, αλλά εμένα με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα κια όχι να πλειοδοτήσω σε επαναστατικές απόψεις. Θα μπορούσα να επισυνάψω πολλά «μικρά’ αιτήματα που θα προκαλέσουν σεισμό στο σύστημα αλλά στοιχίζουν πολύ οικονομικά και ενοχλούν και πολλούς.

    @Με τον Διαγόρα έχω μία διαφωνία.

    Έτσι κι’αλλιώς δεν θέτω θέμα στείρας αντιπαράθεσης ούτε και ζύμωσης.
    Οι ρήξεις στα λόγια έχουν ειπωθεί πάμπολες φορές και το ξέρουμε όλοι. Δεν θα σταθώ στο θέμα της εκκλησίας ούτε και στους νόμους που πρέπει να αλλάξουν. Συμφωνώ ότι υπάρχει θέμα και μάλιστα και θέμα συντάγματος.
    Αυτό λέγεται διαπίστωση. Η πολιτική δεν μένει στην διαπίστωση ούτε διατυπώνει την άποψη της σαν μια απολυτότητα που πρέπει να την ακολουθήσουν όλοι. Το εποικοδόμημα στηρίζεται σε θεμέλια σαθρά και η διάλυση του δεν απαιτείται ούτε εκβιάζεται. Πολύ απλά, γιατί κανείς δεν ξέρει τις αλυσιδωτές αντιδράσεις.
    Γιατί να δεχτώ ότι αυτό θα με οδηγήσει, ξαφνικά στην λύση και στην λύτρωση,, όλων των δεινών.
    Αυτό είναι μάλλον αφοριστικό και λόγος εσχατολογικός.

    Αλλά το βασικότερο είναι ότι αφού δεν μπορούμε να απαιτήσουμε να εφαρμοσθούν νόμο που υπάρχουν, με ποιούς θα φτιάξουμε τους νέους που θα τους εφαρμόσουν δίκαια; Ποιός το εγγυάται; Δικαιούμαι να αμφισβητώ ότι δεν υπάρχουν οι δυνατότητες γιατί όπως πολύ σωστα είπες, omadeon, υπάρχει μεγάλος ανορθολογισμός;

    Εν κατακλείδι για να μην επιχειρηματολογώ μόνο με γνωστά πολτικά επιχειρήματα. Έκείνο που διακρίνω στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους ταγούς των πολιτικών κομμάτων είναι η έλλειψη «συναισθηματικής νοημοσύνης».

    @ Διαγόρα
    Η αριστερά και και γενικότερα η πρόοδος σε μια κοινωνία πιο ανθρώπινη, πιό δίκαια και με αλληλεγγύη δεν μπορεί να στηριχθεί σε λόγους που διαπνέονται μόνο από οργή και έπαρση. Δεν το λέω σε σένα προσωπικά, αλλά σε όλους μας. Με αφορμή ότι έγω μπορεί να φαίνομαι και να χαρακτηρίζομαι, από όσα λέω, ως «ήπιος», κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσα να κρίνω «άτεγκτους λόγους’ ως υπέρμετρα σκληρούς και φανατικούς για όσους δεν έχουν την δυνατότητα να κατακτήσουν ένα ηψηλό δείκτη πολιτικής εφυίας και αντίληψης των γεγονότων.
    Αυτό όμως μοιάζει με μια αντίληψη διακυβέρνησης από μια πολιτκή τεχνική νομεκλατούρα. Απέχει της δημοκρατίας, όμως…

    Ευχαριστώ για τον χώρο, αλλά νομίζω ότι έκανα κατάχρηση. Ελπίζω να μην ενόχλησα και να τα ξαναπούμε.
    Σχολιάζω όπου νομίζω ότι δεν παρεξηγούνται οι όποιες διαφωνίες μου, αλλά υπάχει πρόσφορο έδαφος για χρήσιμες ανταλλαγές απόψεων.
    Την καληνύχτα μου.

  77. batcic said

    Έχει δίκιο ο ΘουΒου. Χρόνια Πολλά σε όλους, και Χριστός Διονύση! Ας μην μεροληπτούμε μόνιμα υπέρ του Ανέστη…

  78. Pygoskelis Christosasvestius said

    Χριστός Ασβέστη!

    Και το καθιερωμένο επετειακό μου βιντεάκι εξαιρετικά αφιερωμένο στον ψευτοθουβου και το ψυχοπαθες χ-ψ-ω-α-β-γ-τετραγωνικηριζατουδυοδιατεσσερα.
    Ακούστε το δυνατά!

    http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80466707/

  79. – Χριστός Ανέστη!

    – Δηλαδή θα επιστρέψουν την αποζημίωση στην ασφαλιστική;

  80. Και βέβαια, το ανωτέρω ήταν ένας μίνι-διάλογος… Με δήλωση και απάντηση υπό μορφήν ερώτησης. Και ναι, τίθεται το ερώτημα: αφού ο Ι.Χ. αναστήθηκε, η οικογένειά του (και η εκκληcία) θα επιστρέψει την αποζημίωση στην ασφαλιστική;

  81. omadeon said

    @Αιρετικέ
    ΟΧΙ, διότι ΤΙ να την κάνουν την… απλή Ασφάλεια?

    Εδώ… εξασφάλισαν ΚΟΤΖΑΜ Σωτηρία,
    ΕΦΑΠΑΞ! :)

  82. +σουβλόγησον+

  83. Datele said

    Δεν ξέρω για όλα τα παραπάνω, πάντως θα ήθελα να αναρτήσω, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις, ένα e-mail που μου έστειλαν και μου φαίνεται σχετικό με το θέμα. Σε καμία όμως περίπτωση μην πούμε για εκδικητικό Θεό. Απλώς μάλλον εδώ ισχύει το σχήμα: ύβρις – νέμεσις – τίσις.

  84. Datele said

    ΗΞΕΡΕΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ;

    Γράφει στην Αγία Γραφή (Γαλάτας 6:7):

    ‘Μὴ πλανᾶσθε θεὸς οὐ µυκτηρίζεται
    ὃ γὰρ ἐὰν σπείρῃ ἄνθρωπος,
    τοῦτο καὶ θερίσει•’

    Υπάρχουν άνδρες και γυναίκες
    που κορόιδεψαν (µυκτήρισαν) τον Κύριο :

    John Lennon (Τραγουδιστής):

    Λίγα χρόνια πριν, σε συνέντευξη που έδωσε σε ένα Αµερικανικό Περιοδικό, είπε:

    ‘Ο Χριστιανισµός θα τελειώσει, θα εξαφανιστεί.Είναι πέραν αµφισßήτησης και γι’αυτό είµαι ßέßαιος.
    Ο Ιησούς ήταν εντάξει, αλλά τα θέµατα του ήταν τόσο απλά, σήµερα εµείς είµαστε διασηµότεροι απ’ Αυτόν.’ (1966).

    Ο Lennon, αφότου είπε ότι οι Beatles ήταν διασηµότεροι από τον Ιησού Χριστό, πυροßολήθηκε 6 φορές.

    Tancredo Neves (Πρόεδρος της Βραζιλίας ):

    Στην προεκλογική του εκστρατεία, είπε ότι εάν µάζευε 500.000 ψήφους από το κόµµα του, ούτε ο Θεός ο ίδιος δε θα τον καθαιρούσε από την προεδρία του.

    Σίγουρα πήρε τους ψήφους του, αλλά αρρώστησε µια µέρα πριν γίνει Πρόεδρος και πέθανε.

    Cazuza (Βραζιλιάνος συνθέτης, τραγουδιστής και ποιητής):

    Σε ένα σόου στο Canecio ( Rio de Janeiro),
    όταν κάπνιζε το τσιγάρο του, φύσηξε τον καπνό ψηλά στον αέρα και είπε: ‘Θεέ, αυτό είναι για σένα.’

    Πέθανε σε ηλικία 32 ετών από ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ µε φρικιαστικό τρόπο.

    Ο άνδρας που έφτιαξε τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ

    Έπειτα από την κατασκευή του Τιτανικού, ένας δηµοσιογράφος ρώτησε πόσο ασφαλής θα µπορούσε να είναι ο Τιτανικός.

    Με ένα ειρωνικό τρόπο είπε:
    ‘Ούτε ο Θεός ο ίδιος δε µπορεί να τον ßουλιάξει’

    Το αποτέλεσµα: Πιστεύω πως ξέρετε όλοι τι απέγινε ο Τιτανικός.

    Marilyn Monroe (Ηθοποιός)

    Ο Billy Graham την επισκέφτηκε σε µια παρουσίαση ενός σόου.
    Της είπε ότι το Πνεύµα του Θεού τον έστειλε να της κηρύξει.

    Αφού άκουσε λοιπόν αυτά που ο Πάστορας είχε να της πει, του απάντησε:

    ‘Δε χρειάζοµαι το δικό σου Ιησού.’

    Μια ßδοµάδα αργότερα, ßρέθηκε νεκρή στο διαµέρισµα της

    Bon Scott (Τραγουδιστής)

    Ο πρώην τραγουδιστής των AC/DC. Σε ένα από τα τραγούδια του το 1979 τραγούδησε:

    ‘Μη µε σταµατάς, θα πάρω την κατηφόρα, τη λεωφόρο της κόλασης.’

    Στις 19 Φεßρουαρίου του1980, Ο Bon Scott ßρέθηκε νεκρός, πνίγηκε µε τον ίδιο του τον εµετό.

    Campinas (το 2005)

    Στην Campinas της Βραζιλίας, µια οµάδα από φίλες, µεθυσµένες, πήγαν να πάρουν µια φίλη τους…..

    Η µητέρα της κοπέλας συνόδεψε την κόρη της στο αµάξι και ήταν τόσο ανήσυχη µε το γεγονός ότι ήταν µεθυσµένες οι άλλες φίλες της που συµßούλεψε την κόρη της κρατώντας της το χέρι – ήταν ήδη καθισµένη µέσα στο αµάξι:

    ‘Κόρη µου, πήγαινε µαζί µε το Θεό και ο Θεός θα σε προστατέψει.’

    Η απάντηση της ήταν: ‘Μόνο όταν αυτός (ο Θεός) ταξιδέψει στο πορτ-µπαγκαζ, γιατί εδώ µέσα……είναι ήδη γεµάτο.’

    Ώρες αργότερα, τα νέα έφτασαν. Έγινε ένα τραγικό δυστήχηµα στο οποίο όλες σκοτώθηκαν.

    Το αµάξι έγινε αγνώριστο και δε ξεχώριζες τι µάρκα ήταν, αλλά η έκπληξη ήταν ότι το πορτ-µπαγκαζ είχε παραµείνει άθικτο.

    Η τροχαία είπε ότι δεν υπήρχε περίπτωση το πορτ-µπαγκάζ να µείνει άθικτο! Προς έκπληξη τους µέσα στο πορτ-µπαγκάζ υπήρχε µια καρτέλα µε αυγά, εκ των οποίων κανένα δεν είχε σπάσει!

    Christine Hewitt (Δηµοσιογράφος και Παρουσιάστρια)
    είπε ότι η Βίßλος (ο Λόγος του Θεού) ήταν το χειρότερο ßιßλίο που γράφτηκε ποτέ.

    Τον Ιούνιο του 2006 ßρέθηκε καµένη και δύσκολα αναγνωρίστηκε σε τροχαίο µε τη µηχανή της.

    Ένα κορίτσι πήγε στο σπίτι μιας φίλης της και έμεινε περισσότερο από ότι σχεδίαζε. Έτσι θα επέστρεφε στο σπίτι μόνη με τα πόδια. Δε φοβάτανε, γιατί ήταν μια μικρή κοινότητα και έμενε λίγα τετράγωνα παρακάτω.
    Καθώς περπατούσε στην διάβαση ποδηλάτων, η Ντάνη ζήτησε από το Θεό να την κρατήσει ασφαλή από το κακό και τον κίνδυνο
    Όταν έφτασε σε ένα στένο δρομάκι, που ήταν πολύ κοντά στο σπίτι της, αποφάσισε να το ακολουθήσει. Όμως, στο μέσο της διαδρομής αντιλήφθηκε έναν άντρα να στέκεται στο τέρμα λες και την περίμενε.
    Ανησύχησε και άρχισε να προσεύχεται, ζητώντας προστασία από το Θεό.
    Αμέσως ένα χαλαρό αίσθημα γαλήνης και ασφάλειας την τύλιξε και ένιωθε λες και κάποιος περπατούσε μαζί της.
    Όταν έφτασε στο τέλος του μικρού δρόμου, πέρασε ακριβώς δίπλα από τον άντρα εκείνον και έφτασε σπίτι ασφαλής.
    Την επόμενη μέρα, διάβασε στην εφημερίδα ότι ένα νεαρό κορίτσι έπεσε θύμα βιασμού στο ίδιο δρομάκι, μόλις 20 λεπτά μετά από τη στιγμή που έφυγε.
    Συγκλονισμένη από την τραγωδία και από το γεγονός ότι μπορούσε να ήταν η ίδια άρχισε να κλαίει,
    ευχαριστώντας τον Κύριο για την ασφάλεια που της έδωσε. Για να βοηθήσει αυτή τη νεαρή κοπέλα, αποφάσισε να πάει στην αστυνομία.
    Ένιωθε πως μπορούσε να αναγνωρίσει τον άντρα αυτόν και έτσι τους είπε την ιστορία.
    Ο αστυνόμος την ρώτησε αν ήταν πρόθυμη να κοιτάξει στον κατάλογο και να δει αν μπορούσε να τον αναγνωρίσει.
    Συμφώνησε και αμέσως προσδιόρισε τον άντρα που είχε δει στο δρομάκι την προηγούμενη νύχτα.
    Όταν ειπώθηκε στον άντρα πως είχε αναγνωριστεί, αμέσως υπέκυψε και παραδέχτηκε την ενοχή του.
    Ο αστυνόμος ευχαρίστησε την Ντάνη για την γενναιότητά της και την ρώτησε αν μπορούσε να κάνει κάτι γι’αυτήν.
    Αυτή ζήτησε να ρωτήσουν τον άντρα ένα πράγμα: Η Ντάνη ήτανε περίεργη γιατί δεν είχε επιτεθεί στην ίδια.
    Όταν τον ρώτησε ο αστυνομικός, αυτός απάντησε «Επειδή δεν ήταν μόνη… Είχε δύο ψηλούς άντρες που περπατούσανε πλάι της»

    Απίστευτα; Είτε πιστεύετε είτε όχι, πάντως δεν είστε μόνοι σας. Οι άνθρωποι βοηθούνται από το Θεό, γιατί ο Θεός μάς αγαπάει όλους, αν και όλοι Τον έχουμε κατα καιρούς περιφρονήσει, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο.

    Ο Θεός όμως μας αγαπάει! Τουλάχιστον αυτό μπορείς να το πιστέψεις.

  85. Πραγματικά εκδικητικό κτήνος αυτός ο θεός των φελάχων.

    Ι.Μ.Δ

  86. lololololol

    highlights:

    Ο Lennon, αφότου είπε ότι οι Beatles ήταν διασηµότεροι από τον Ιησού Χριστό, πυροßολήθηκε 6 φορές.
    …αααα, ώστε αυτό έγινε…

    …µέσα στο πορτ-µπαγκάζ υπήρχε µια καρτέλα µε αυγά, εκ των οποίων κανένα δεν είχε σπάσει!
    αφού δε φταίγανε σε τίποτα τα αυγά…

  87. Γιατρός Του Ικα said

    Εδώ ισχύει το σχήμα:μπούρδες-κουταμάρες-ασυναρτησίες.

  88. Sober said

    Πολύ μουλωχτός αυτός ο θεός τελικά.

    Και εγώ σήμερα έριξα μια χριστοπαναγία και τα βρασμένα αυγά βγήκαν σφιχτά αντί για μελάτα. Άσε που έχασα και ένα δίευρω απο μια τρύπια τσέπη. Έχει αρχίσει και καταστρώνει σχέδιο εναντίον των άθεων! Έχει κανείς κανένα άλλο περιστατικό να αναφέρει θεϊκής παρέμβασης;

  89. Αγαπητή «Datele», είστε η πιό αφελής, μωρόπιστη και ανίδεη σχολιάστρια που έχει περάσει από το παρόν ιστολόγιο μέχρι στιγμής, και εκτιμώ ότι θα διατηρείτε αυτά τα πρωτεία για πολύ καιρό ακόμα, καθώς άλλα άτομα που συνδυάζουν ταλέντα όπως τα δικά σας τείνουν παρ’όλα αυτά να έχουν την ελάχιστη απαραίτητη επίγνωση ώστε να επιλέγουν να καταπιάνονται με ενασχολήσεις του επιπέδου τους, (όπως το να πλέκουν, ή το να πλάθουν κουλουράκια, ή να αρμέγουν καμιά κατσίκα,) αντί να διαλαλούν τις δήθεν «γνώσεις» και «γνώμες» τους. Συνδυάζοντας δε αυτά τα ταλέντα σας με την (καλοπροαίρετη, δίχως άλλο) επιθυμία σας να μας δείξετε το δρόμο του θεού, έχετε επίσης κατακτήσει την πρώτη θέση ανάμεσα στους σχολιαστές του παρόντος ιστολογίου στην προσβολή και στην χαιρεκακία, επιδεκινύοντας το ιδιάζον εκείνο είδος αυτοδίκαιης αγένειας που χαρακτηρίζει τους χριστιανούς που είναι εντελώς τυφλωμένοι από την εγκεφαλοπάθειά τους. Το ύφος σας μου είναι γνώριμο απ’τα παλιά, το έχω ξανασυναντήσει σε συγγενείς και καθηγητές, και όταν ήμουν μικρός μου προκαλούσε οργή, ενώ τώρα πλέον μου προκαλεί απλώς ένα μειδίαμα. Συνεχίστε, μας διασκεδάζετε.

  90. Datele said

    Αχ, ευχαριστώ πάρα πολύ, τι ευγενικός άνθρωπος! Και πάνω που συμφωνούσα κι εγώ με τους παραπάνω ισχυρισμούς περί των δημοκρατικών αντιλήψεών σας, έρχεται τώρα το σχόλιό σας αυτό να αναιρέσει την καλή μου γνώμη. Έτσι απευθύνεστε σε όσους λένε μία διαφορετική άποψη; Η δημοκρατία δε λέει ότι σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων, χωρίς να είμαστε και υποχρεωμένοι να την ασπαστούμε; Και ούτε μου φάνηκε πουθενά να είμαι προσβλητική ή χαιρέκακη με κανένα, έχω διαβάσει τρις χειρότερα σε αυτό το ιστολόγιο. Άλλωστε, το τόνισα ότι δεν το έχω γράψει εγώ αυτό το κείμενο, μου το έχουν στείλει σε e-mail. Το δημοσίευσα, γιατί μου φάνηκε ότι κόλλαγε με το θέμα, αν είναι αυτό το λάθος μου, sorry!

  91. Γιατρός Του Ικα said

    «Η δημοκρατία δε λέει ότι σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων…»

    Όχι.Η δημοκρατία λέει ότι σεβόμαστε το δικαίωμα των άλλων να έχουν γνώμη και να την εκφράζουν,ώστε να μπορούμε και εμείς άμα δεν μας αρέσει να κάνουμε τη γνώμη του άλλου ρόμπα.

  92. Datele said

    Μπορούμε απλώς να πούμε ότι δεν συμφωνώ μαζί σου και όχι να προβούμε σε τέτοιους χαρακτηρισμούς, που αν μη τι άλλο δεν τιμούν αυτόν που τους λέει, όχι τόσο αυτόν που τους δέχεται. Από τη στιγμή μάλιστα που δεν έδωσα δικαίωμα σε κανένα και δεν είπα τίποτε σε κανένα, δεν νομίζω να μου αξίζει μία τέτοια συμπεριφορά, δε συμφωνείς τουλάχιστον σε αυτό, Γιατρέ;
    Και επαναλαμβάνω: το 84 δεν είναι δικό μου, γι’ αυτό και απλώς το αναμετέδωσα, χωρίς να το σχολιάσω καθόλου. Θα μπορούσατε λοιπόν να επιτεθείτε εναντίον αυτών που το έφτιαξαν και όχι εμού που το ανάρτησα.
    Προσωπικά, το μόνο που θυμήθηκα όταν το είχα πρωτοδιαβασει είναι το ανέκδοτο:
    -Ποια σκηνή από τον «Τιτανικό» έκοψαν στο μοντάζ;
    -Τη σκηνή που ο Μητσοτάκης χαιρετάει το πλοίο!
    -Και γιατί την έκοψαν;
    -Γιατί όλοι θα ήξεραν το τέλος της ταινίας!

  93. marqueedemud said

    «Το ύφος σας μου είναι γνώριμο απ’τα παλιά, το έχω ξανασυναντήσει σε συγγενείς και καθηγητές, και όταν ήμουν μικρός μου προκαλούσε οργή»

    αμα λεω εγω οτι οι μισοι και πλεον εδω μεσα βρισκουν διεξοδο στην αθεια, λογω της καταπιεσης που φαγανε στα παιδικατα τους απο «χριστιανους» συγγενεις και φιλους.

    και δεν ειμαι και καθολου «φιλος» της ψυχαναλυτικης σχολης.

    @datele ο λεννον τουλαχιστον την πατησε γιατι ειχε μπλεξει με αυτη την κακουργα την ονο που τον πηρε ανθρωπο και τον εκανε (τωρα συγγνωμη αλλα μου ηρθε να πω καποιο ονομα συγκεκριμενου «αθεου» απο δω μεσα) και μετα αρχισε να γραφει αηδιες τυπου «imagine»

  94. Δεσποινίς Datele
    Έχεις έρθει εδώ για να μάθεις, ή για να πεις κάτι που ξέρεις;
    Στην πρώτη περίπτωση απλά μιλάς πολύ, στην δεύτερη μιλάς πολύ χωρίς να λες τίποτα.
    Αν πάλι θέλεις να ανταλλάξεις απόψεις, πρέπει πρώτα να αποσαφηνίζεις πότε ρωτάς και πότε λες κάτι που ξέρεις.
    Αν ρωτάς κάτι, όλο και κάποιος θα σου απαντήσει, αν λες κάτι που ξέρεις, τότε πρέπει να μπορείς να το στοιχειοθετείς λογικά και και ισορροπημένα.
    Αν και όταν κάνεις όλα αυτά θα είμαστε σε θέση να κρίνουμε τα λεγόμενα και όχι τον τύπο του ανθρώπου που βρίσκεται από πίσω.

    Ι.Μ.Δ

  95. batcic said

    @Datele

    ROTFL

    Απλώς επειδή την ιστορία της Ντάνης την είχα δει και εδώ, παραθέτω την απάντηση του Θεοπρόβλημας

    Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο τύπος δεν βίασε την Ντάνη γιατί είχε μούσια και ήταν χοντρή, οπότε προτιμούσε να του μαραθεί παρά να υποπέσει σε αυτόν ειδικά τον βιασμό. Με άλλα λόγια τζάμπα την προσευχή, ούτως ή άλλως θα γλύτωνε!

    Από την άλλη θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Να είχε προσευχηθεί για να πρωτογνωρίσει τη χαρά, σαν τη Βουγιουκλάκη, οπότε τότε θα ήταν και τζάμπα η προσευχή και θα γινόταν το αντίθετο από την επιθυμία της.

    Συνεπώς, μην προσεύχεστε, σπαταλάτε άσκοπα τις δυνάμεις σας!

  96. Excel said

    Φαντάζομαι όμως και πάλι (αν ισχύει βεβαίως ότι η Dani ήταν… κάπως) ότι ο τύπος δε θα είχε κανένα πρόβλημα και θα το παραδεχόταν ότι η κοπέλα ήταν για να τη φτύσεις και όχι για να τη …ήσεις και δε θα εφεύρισκε αυτή τη δικαιολογία περί δύο ψηλών αντρών, εγώ τουλάχιστον δεν έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο. Άρα πράγματικά κάτι είδε, εκτός κι αν ήταν μεθυσμένος και την έβλεπε τριπλή!

  97. batcic said

    @Excel
    Παραβλέποντας το χιουμοριστικό της διατύπωσης, ας πάμε στα σοβαρά! Τι ακριβώς κάνει ο «Τα πάντα εν σοφία εποίησε»; Κάνει έναν άνθρωπο μανιακό και βιαστή, τον στέλνει στο δρομάκι, του γεμίζει το κεφάλι παραισθήσεις, επειδή προσευχήθηκε η Ντάνη, ώστε να μην της επιτεθεί, αλλά λίγο μετά τον αφήνει να βιάσει την άλλη τη φουκαριάρα που δεν προσευχήθηκε;;;

    Αυτός ο τύπος είναι πανάγαθος;;;;;;;;;;;;;;;;

    Once again, Αγάπα με ή κάηκες!

  98. Excel said

    Καλά, εδώ μάλλον πάει το «… ή βιάστηκες!» Αλλά τεσπά, το είπαμε, «άγνωστες οι βουλές του Υψίστου»! Οπότε, για καλό και για κακό, κάνε και καμία προσευχή από εδώ και στο εξής, ειδικά αν πρόκειται να περάσεις από ένα στένο δρομάκι τη νύχτα, δεν ξέρεις ποιος σου την έχεί στήσει στο τέλος του δρόμου! (Αυτό πάντως θυμίζει το «Ο Εφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες»!)

  99. Νίκος said

    Ρε παιδιά, εστω ότι υπάρχει δημιουργός. Εστω. Αυτός, που μπορεί και φτιάχνει ένα σύμπαν με τρισεκατομμύρια ήλιους και γαλαξίες (just try to IMAGINE the size), έχει αισθήματα όπως θυμό, αγάπη, συμπόνοια, κλπκλπ ; Και παρακολουθεί αν λες (από μέσα σου κιόλας) την προσευχή σου, εσύ, ένα μυρμηγκάκι από τα 6 δις μυρμηγκάκι σε ένα πλανητάκι ενός ηλιάκου ενός γαλαξιάκου από τα δικεσατομύρια γαλαξίες ;;;;;;;;;;;;;;
    Datele και λοιποί, το λάδι αντί να το κάνετε μείξη στο ρεζερβουάρ, το βάλατε στα καντήλια, και το δίχρονο κόλλησε…

  100. marqueedemud said

    υπαρχουν ακομα διχρονα;

    επισης, γιατι τι τον χαλαει να ακουσει την προσευχη σου;

  101. Νίκος said

    Φαντάζεσαι ΤΟ απόλυτο ον να οργίζεται γιατί έφαγες μπιφτέκι την julian date 2454995.55 που είναι παρασκευή ή να χαίρεται επειδή φίλησες την εικόνα του Οσιου Ονουφρίου; Αυτός, αυτός, που έφτιαξε τα δισεκατομύρια γαλαξίες; Να χέζεται για το αν το μυρμηγκάκι πήδηξε την γειτόνισα; Αει χάσουουουου, μυρμηγκάκιιιιιι…

  102. όλα αυτά είναι κουταμάρες. ο μόνος λόγος που Ο θεός έφτιαξε τον έναστρο ουρανό είναι για να κάνει τις νύχτες μας ρομαντικές και τους αστρονόμους χρήσιμους.

  103. @Nίκο

    Έχεις δίκιο!!! Κανείς από εμάς δε δίνει δεκάρα για κανένα μυρμήγκι και καμμία μύγα.
    Κανείς;
    Υπάρχει μια θρησκευτική ομάδα στην Ινδία που ονομάζονται Ζαϊνιστές και πιστεύουν πως είναι αμαρτία να στερήσεις τη ζωή κι από ένα κουνούπι ή μια κατσαρίδα.
    Έτσι μερικοί από αυτούς φορούν μάσκες μη και τυχόν εισπνέυσουν καταλάθος κάποιο ζουζούνι κι έτσι το σκοτώσουν.
    Τρέλα θα μου πείς ! ΟΚ ,αλλά συμβαίνει όπως συμβαίνει κάτι ανάλογο και με εκατομμύρια χορτοφάγους.
    Αν λοιπόν κάποιοι ανάμεσα μας νοιάζονται για τα διακιώματα της κάμπιας, γιατί να μη νοιάζεται ο Θεός για τον άνθρωπο;

    Στην Ορθόδοξη Θεολογία διατυπώνεται η άποψη ότι ο Θεός ήθελε εξάπαντος να σαρκωθεί και να θεώσει τον άνθρωπο.
    Λέγεται ότι και ένας μόνος άνθρωπος να ζούσε στον πλανήτη ο Χριστός θα έβρισκε τρόπο να σαρκωθεί και να ταπεινωθεί έως Άαδου για να τον απελευθερώσει από την δουλεία της φθοράς.

    Θα μου πεις «δικαιολογημένα»: -Καλά,κοτζάμ Θεός δε μπορούσε να βρεί άλλους τρόπους πιο εύκολους για να μη βασανίζεται ούτε ο ίδιος και να μη παιδευόμαστε κι εμείς ;

    Αν ήμουν θεός και είχα την εικόνα που έχω τώρα για τον κόσμο ,θα συμφωνούσα μαζί σου!Αλλά επειδή δεν είμαι και δεν προβλέπεται να γίνω, διατηρώ εμπιστοσύνη στην αγάπη Του καθώς διαφορετικά η ζωή μού φαίνεται ανόητη,βαρετή και καταθλιπτική.

    Όπως γράφει ένας άγιος «Ζωή χωρίς Θεό δεν αντέχεται».
    Μπορεί αυτή η στάση να είναι κάποια γενετική ανωμαλία ημών των αδυνάμων και εσείς οι «υπεράνθρωποι» να μη χρειάζεστε καμμία βακτηρία στο διάβα σας από τουτο τον όμορφο κόσμο.

    Επιτρέψτε σε εμάς και στην κοινωνία όπου πλειοψηφούμε να υιοθετούμε την παρηγοριά αυτή, ως τρόπο ύπαρξης ατομικού και κοινωνικού βίου,και εσείς μείνετε με την ισχύ της γνώσης και της αυτοπεποίθησης σας να μάς χλευάζετε.

  104. Νικος said

    @ΘΒ
    Μ’ αρέσει η έκφορά σου στο τελευταίο πόστ, απέχει πολύ από προγενέστερη αποφορά :-)

    @all

    …να οργίζεται γιατί έφαγες μπιφτέκι την julian date 2454995.55 που είναι παρασκευή…

    Συγχωρέστε το λάθος μου, στο δικό μου ποστ. Η εβδομάδα που πέρασε ήταν «αμολυτή», και δεν νηστεύουν αυτή την Παρασκευή. Με διόρθωσε ο προσωπικός μου θρησκευτικός σύμβουλος.

  105. Excel said

    Εδώ που τα λέμε όμως, τι σόι Θεός θα ήταν αυτός, αν δεν άκουγε τις προσευχές μας; Η παντοδυναμία του Θεού, κατά τη γνώμη μου, έγκειται, συν τοις άλλοις, και στο να με ακούσει όπου και αν βρίσκομαι. Και στο κάτω κάτω, δεν υπάρχουν (μάλλον!) άλλα όντα στο σύμπαν, τα ζώα δεν προσεύχονται, άρα μένουν για το Θεό κάπου 7-8 Δις άνθρωποι να τους ακούσει. Ε, δεν είναι και τόσο δύσκολο (νομίζω!)

    Είπαμε, είναι παντοδύναμος Θεός, τι στο καλό πια; Αυτός που μας έφτιαξε, αυτός και θα μας ακούσει! Νομίζω πως αν η δημιουργία της ζωής είναι (σύμφωνα με τα ανθρώπινα δεδομένα τουλάχιστον) δύσκολη, το να μας ακούσει θα του είναι παιχνίδι, έτσι δεν είναι;

  106. Albert Einstein, «Πώς βλέπω τον κόσμο» (Εκδόσεις Μαρή, 1952)
    Θρησκεία και επιστήμη (σελ. 25-30)
    Ό,τι έκανε και σκέφτηκε η ανθρώπινη φυλή σχετίζεται με την ικανοποίηση των αισθηματικών αναγκών και την καταπράϋνση της οδύνης. Αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα στο μυαλό μας, αν θέλουμε να κατανοήσουμε τα πνευματικά κινήματα και την ανάπτυξή τους. Το αίσθημα και ο πόθος είναι οι κινητήριες δυνάμεις που ενεργούν πίσω από κάθε ανθρώπινη προσπάθεια και κάθε ανθρώπινη δημιουργία με οποιανδήποτε εξηρμένη μορφή και αν παρουσιάζονται σε μας. Τώρα, ποια είναι τα αισθήματα και οι ανάγκες που οδήγησαν τον άνθρωπο στην θρησκευτική σκέψη και πίστη, στην ευρύτερη έννοια των λέξεων; Μία μικρή παρατήρηση αρκεί, για να μας δείξει πως η γένεση της θρησκευτικής σκέψης και εμπειρίας οφείλεται στα πιο διαφορετικά αισθήματα.
    Στον πρωτόγονο άνθρωπο, ο φόβος πρώτα απ’ όλα προκάλεσε τις θρησκευτικές σκέψεις – ο φόβος της πείνας, των αγρίων θηρίων, της αρρώστιας, του θανάτου. Ως αυτό το στάδιο της ζωής, η κατανόηση των αιτιοκρατικών αντιστοιχιών είναι πολύ λίγο ανεπτυγμένη, το ανθρώπινο πνεύμα δημιουργεί για τον εαυτό του λίγο ή πολύ ανάλογα όντα που από την βούληση και τις πράξεις τους εξαρτιούνται αυτά τα φοβερά συμβάντα. Έτσι, αντικειμενικός σκοπός του πρωτόγονου ανθρώπου είναι να εξασφαλίσει την εύνοια αυτών των όντων κάνοντας διάφορες πράξεις και προσφέροντας θυσίες που, σύμφωνα με την παράδοση που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά, τα εξευμενίζουν ή τα κάνουν να έχουν καλές διαθέσεις απέναντι στον θνητό. Τώρα μιλώ για τη θρησκεία του φόβου. Αυτή κι όταν ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί, αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο εδραιωμένο από μία ειδικά ιερατική κάστα που στέκεται σαν μεσολαβητής ανάμεσα στους ανθρώπους και στα όντα που προκαλούν το φόβο τους, και στηρίζουν σ’ αυτή τη βάση μια ολάκερη ηγεμονία. Σε πολλές περιπτώσεις ο ηγέτης ή ο νομοθέτης, που η θέση του εξαρτάται από άλλους παράγοντες, ή μία προνομιούχος τάξη, συνδυάζει την επίγεια εξουσία του σε τρόπο που να εξασφαλίζει την εύνοια των τελευταίων, ή οι πολιτικοί νομοθέτες και η ιερατική τάξη παίζουν κοινό παιχνίδι για τα ίδια τους τα συμφέροντα.
    Μία άλλη πηγή της αποκρυστάλλωσης της θρησκείας είναι το κοινωνικό αίσθημα. Οι πατέρες και οι μητέρες καθώς και οι αρχηγοί των ευρύτερων κοινωνικών ομάδων είναι θνητοί και μπορούν να πέφτουν σε σφάλματα. Ο πόθος για καθοδήγηση, για αγάπη και για υποστήριξη οδηγεί τους ανθρώπους στο να δημιουργήσουν την κοινωνική ή την ηθική αντίληψη του θεού. Αυτός είναι ο θεός της θείας πρόνοιας που προστατεύει, διαθέτει, ανταμείβει και τιμωρεί, ο θεός που ανάλογα με την ευρύτητα της πίστης του ανθρώπου αγαπά και βοηθά τη ζωή της φυλής ή του ανθρώπινου γένους ή και τη ζωή καθ’ αυτή, αυτός που δίνει δύναμη στον θλιμμένο και στον ανικανοποίητο και που προστατεύει τις ψυχές από τον θάνατο. Αυτή είναι η κοινωνική ή ηθική αντίληψη του θεού.
    Οι εβραϊκές γραφές απεικονίζουν θαυμάσια την εξέλιξη της θρησκείας, από θρησκεία του φόβου σε ηθική θρησκεία πράγμα που συνεχίζεται στη Καινή Διαθήκη. Οι θρησκείες όλων των πολιτισμένων λαών είναι πρωταρχικά ηθικές θρησκείες. Η μετάβαση από την θρησκεία του φόβου στην ηθική θρησκεία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στη ζωή του έθνους. Το ότι οι πρωτόγονες θρησκείες βασίζονται αποκλειστικά στον φόβο, ενώ οι θρησκείες των πολιτισμένων λαών στην ηθικότητα είναι μία πρόληψη που πρέπει να προσέχουμε πολύ. Η αλήθεια είναι πως όλες είναι μεταβατικοί τύποι θρησκειών, με αυτή την επιφύλαξη, πως στις ανώτερες βαθμίδες της κοινωνικής ζωής κυριαρχεί η ηθική μορφή της θρησκείας.
    Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των τύπων είναι ο ανθρωπομορφικός χαρακτήρας της σύλληψης του θεού. Μόνον εξαιρετικά προικισμένα άτομα και με εξαιρετικά ανεπτυγμένες κοινωνικές αντιλήψεις βρίσκονται κατά γενικό κανόνα πέρα από αυτή τη βαθμίδα. Αλλά υπάρχει και τρίτο στάδιο θρησκευτικής εμπειρίας που ανήκει σε όλα αυτά, αν και σπάνια βρίσκεται στην καθαρή του μορφή και που το ονομάζω κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα. Είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσω αυτό το συναίσθημα σε οποιονδήποτε δεν κατέχεται από αυτό, και ακόμα περισσότερο επειδή δεν υπάρχει αντίστοιχη ανθρωπομορφική αντίληψη του θεού.
    Το άτομο νοιώθει τη μηδαμινότητα των ανθρωπίνων πόθων και επιδιώξεων, καθώς και το υπέροχο και τη θαυμαστή τάξη των πραγμάτων που αποκαλύπτονται και στη φύση και στον κόσμο της σκέψης. Κοιτάζει την ανθρώπινη ζωή σαν ένα είδος φυλακής και θέλει να αποκτήσει την εμπειρία του σύμπαντος ως αυτοτελές σύνολο. Η αρχή του κοσμικού θρησκευτικού συναισθήματος εμφανίζεται κιόλας στα πρώτα στάδια της εξέλιξης – π.χ. σε πολλούς ψαλμούς του Δαυίδ και σε μερικούς προφήτες. Ο Βουδισμός, όπως μαθαίνουμε ειδικότερα από τα θαυμαστά γραπτά του Σοπενχάουερ, περιέχει πολύ ρωμαλεώτερα στοιχεία αυτού του συναισθήματος.
    Οι θρησκευτικές μεγαλοφυΐες όλων των αιώνων διακρίνονταν από αυτό το είδος του θρησκευτικού συναισθήματος που δεν γνωρίζει ούτε δόγματα ούτε ανθρωπομορφικό θεό. Έτσι, δεν μπορούσε να υπάρξει Εκκλησία που να βασίσει τις κεντρικές της διδασκαλίες πάνω σ’ αυτό. Γι’ αυτό, μόνον στους αιρετικούς κάθε εποχής βρίσκουμε ανθρώπους γεμάτους με το ανώτερο είδος του θρησκευτικού συναισθήματος και σε πολλές περιπτώσεις θεωρούνται από τους σύγχρονούς τους ως Άθεοι, αλλά και καμμιά φορά ως άγιοι. Αν τους κοιτάξουμε από αυτό το πρίσμα, άνθρωποι σαν τον Δημόκριτο, τον Φραγκίσκο της Ασίζης και τον Σπινόζα έχουν στενότατη συγγένεια μεταξύ τους.
    Πώς μπορεί λοιπόν το κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα να μεταδοθεί από τον έναν στον άλλο, αφού δεν πηγάζει από καμμία συγκεκριμένη ιδέα του θεού και από καμμία θεολογία; Κατά τη γνώμη μου, ο σημαντικότερος ρόλος της τέχνης και της επιστήμης είναι να ξυπνάει αυτό το συναίσθημα και να το κρατάει ζωντανό σ’ εκείνους που είναι ικανοί να το νοιώσουν.
    Έτσι φτάνουμε σε μία αντίληψη της σχέσης της επιστήμης με τη θρησκεία που διαφέρει πολύ από τη συνηθισμένη. Όταν αντιμετωπίζουμε το θέμα ιστορικά, ωθούμεθα στο να θεωρήσουμε την επιστήμη και τη θρησκεία ως άσπονδους ανταγωνιστές και για έναν πολύ προφανές λόγο: Ο άνθρωπος που είναι βαθύτατα πεπεισμένος για την καθολική ενέργεια των νόμων της αιτιότητας δεν μπορεί ποτέ να παραδεχθεί την ιδέα ενός όντος που παρεμβαίνει στη ροή των γεγονότων – αν βέβαια παίρνει στα σοβαρά την υπόθεση της αιτιότητας. Δεν χρειάζεται ούτε τη θρησκεία του φόβου, ούτε την κοινωνική ή ηθική θρησκεία. Ένας θεός που ανταμείβει και τιμωρεί είναι κάτι το ακατανόητο γι’ αυτόν, για τον απλούστατο λόγο πως οι πράξεις του ανθρώπου προσδιορίζονται από τις εσωτερικές και εξωτερικές ανάγκες, σε τρόπο που δεν μπορεί να είναι υπεύθυνος στα μάτια του θεού περισσότερο απ’ όσο είναι υπεύθυνο για τις κινήσεις του ένα άψυχο σώμα. Έτσι η επιστήμη κατηγορήθηκε για κατώτερη ηθικότητα, αλλά αυτή η κατηγορία είναι άδικη. Η ηθική συμπεριφορά του ανθρώπου μπορεί να βασίζεται αποτελεσματικά στην συμπάθεια, στην ανατροφή και στους κοινωνικούς δεσμούς, δεν είναι απαραίτητη η θρησκευτική βάση. Θα ήταν σίγουρα πολύ μικρόχαρος ο άνθρωπος που θα περιορίζονταν από τον φόβο και την τιμωρία ή την ελπίδα της μετά θάνατον ανταμοιβής.
    Έτσι, είναι εύκολο να αντιληφθούμε, γιατί πολέμησε πάντα η Εκκλησία την Επιστήμη και κατεδίωκε του πιστούς της τελευταίας. Από την άλλη μεριά, υποστηρίζω πως το κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα είναι το ισχυρότερο και ευγενέστερο κίνητρο για την επιστημονική έρευνα. Μόνον εκείνοι που καταλαβαίνουν τις απέραντες προσπάθειες και πάνω από όλα την αφοσίωση που απαιτείται από τον θιασώτη των θεωρητικών επιστημών, μπορεί να συλλάβουν την ένταση του αισθήματος που μόνον ένα τέτοιο έργο, έξω όπως βρίσκεται από την πραγματικότητα της ζωής, μπορεί να γεννήσει. Πόσο βαθιά πεποίθηση για τη λογική διάταξη του Σύμπαντος και πόσο πόθο να συλλάβουν, έστω και μία αδύνατη ανταύγεια του νου που αποκαλύπτεται σ’ αυτόν τον κόσμο, έπρεπε να έχουν ο Κέπλερ και ο Νεύτων, ώστε να μπορέσουν να δώσουν τόσα χρόνια μοναχικού μόχθου, για να αναλύσουν τις αρχές της ουράνιας μηχανικής! Αυτοί που γνωρίζουν την επιστημονική έρευνα κυρίως από τα πρακτικά της αποτελέσματα, εύκολα αναπτύσσουν μία εντελώς εσφαλμένη γνώμη για τη νοοτροπία των ανθρώπων που περιτριγυρισμένοι από ένα δύσπιστο κόσμο, έδειξαν τον δρόμο στους όμοιούς τους, διασκορπισμένοι στη γη και στους αιώνες. Μόνον εκείνος που αφιέρωσε τη ζωή του σε παρόμοιους σκοπούς μπορεί να αντιληφθεί πραγματικά τι ήταν εκείνο που ενέπνευσε αυτούς τους ανθρώπους και τους έδωσε τη δύναμη να μείνουν αληθινοί στον σκοπό τους σε πείσμα των αναρίθμητων δυσχερειών. Το κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα είναι εκείνο που δίνει στον άνθρωπο αυτή τη δύναμη. Ένας σύγχρονός μας είπε και δεν έκανε λάθος, ότι σ’ αυτόν τον υλιστικό αιώνα που ζούμε, οι σοβαροί εργάτες της επιστήμης είναι οι μόνοι βαθύτατα θρησκευόμενοι άνθρωποι.
    Η θρησκευτικότητα της επιστήμης
    Δύσκολα θα βρείτε ανάμεσα στα βαθύτερα επιστημονικά πνεύματα, ένα που να μην έχει ένα ιδιαίτερο προσωπικό θρησκευτικό συναίσθημα. Αλλά αυτό είναι διαφορετικό από τη θρησκεία των απλών ανθρώπων. Γι’ αυτούς ο θεός είναι ένα ον που ελπίζουν να επωφεληθούν από την καλοσύνη του και που φοβούνται την τιμωρία του, μια εξιδανίκευση ενός αισθήματος όμοιου μ’ αυτό που νοιώθει το παιδί για τον πατέρα του, ένα ον με το οποίο έχει μία κάπως προσωπική σχέση, οσοδήποτε βαθειά κι αν χαρακτηρίζεται από τον φόβο.
    Αλλά ο επιστήμονας έχει καταληφθεί από το νόημα της παγκόσμιας αιτιότητας. Το μέλλον γι’ αυτόν είναι κάθε τι το γνωστό ως αναγκαίο και καθορισμένο όπως το παρελθόν. Δεν υπάρχει τίποτα το θείο στην ηθικότητα. Αυτή είναι εντελώς ανθρώπινη υπόθεση. Το θρησκευτικό του συναίσθημα παίρνει τη μορφή ενός παράφορου θαυμασμού του φυσικού νόμου που αποκαλύπτει μία τέτοια ανώτερη διάνοια ώστε, συγκρινόμενες μ’ αυτήν, όλες οι συστηματικές σκέψεις και πράξεις των ανθρωπίνων όντων είναι μία εντελώς ασήμαντη αντανάκλασή της. Αυτό το αίσθημα είναι η κατευθυντήρια αρχή της ζωής του και του έργου του, εφόσον κατορθώνει να διαφυλάξει τον εαυτό του από τη νοσηρότητα των εγωιστικών επιθυμιών. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τότε συγγενεύει στενά μ’ εκείνο που κατείχε τις θρησκευτικές μεγαλοφυΐες όλων των αιώνων.»

    Για να μην υπάρξουμε παρεξηγήσεις, όταν ο Einstein χρησιμοποιεί τη λέξη «θεός» δεν αναφέρεται σε καμμία υπερβατική οντότητα. Η λέξη «θεός» είναι ένα μη-υπερφυσικό συνώνυμο για τη Φύση ή το Σύμπαν ή τους νόμους που διέπουν τη λειτουργία του. Ο ίδιος, εξ άλλου είχε πει ότι: «Το να αντιλαμβάνεται κανείς ότι, πίσω από οτιδήποτε μπορεί να βιώσει, υπάρχει κάτι που ο νους μας αδυνατεί να συλλάβει, και του οποίου η ομορφιά και το μεγαλείο μάς αγγίζει μόνον έμμεσα και σαν μισοσβησμένη αντανάκλαση, αυτό είναι θρησκευτικότητα. Υπό τη συγκεκριμένη έννοια είναι θρήσκος.»

    Και να σημειώσουμε ότι με την φράση «αδυνατεί να συλλάβει» δεν σημαίνει «ασύλληπτο για πάντα».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: