Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #149

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/02/27

«Κάνε τώρα τον δέκατο τρίτο άθλο σου, και βράσε το ζουμί στη χύτρα μου!»

—Διαγόρας ο Μήλιος (Diagoras of Melos) (5ος αιώνας π.Χ.) Έλληνας ποιητής και φιλόσοφος

Αυτά φημολογείται πως ήταν τα λόγια που αναφώνησε ο Διαγόρας ο Μήλιος όταν πέταξε ένα ξύλινο ομοίωμα του Ηρακλή στη φωτιά που είχε ετοιμάσει για να μαγείρεμα, (συγκεκριμένα, για να βράσει ρέβες,) και αυτή η πράξη του λέγεται ότι χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα από τους Αθηναίους για να τον κατηγορήσουν για αθεΐα.  Οι πραγματικές αιτίες της δίωξης του Διαγόρα ήταν βέβαια άλλες: λέγεται ότι είχε διακωμωδήσει το περιεχόμενο Μυστηρίων όπως τα Ελευσίνεια, (W) τα Ορφικά, (W) και τα  Καβείρια (W), καθιστώντας τα έτσι φανερά, αφαιρώντας τους δηλαδή τον χαρακτήρα του μυστηρίου. Επίσης, καταγόταν από τη Μήλο, μετά την καταστροφή της οποίας οι Αθηναίοι διατηρούσαν καχυποψία προς κάθε επιζώντα.

Τα πιό πρόσφατα γνωμικά βρίσκονται εδώ: Γνωμικά

Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Τροφοδοσία περιεχομένου (RSS feed)
Κάθε άρθρο σε αυτό το ιστολόγιο
Κάθε σχόλιο σε αυτό το ιστολόγιο
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου

47 Σχόλια to “Γνωμικό #149”

  1. ithaca12830 said

    Ωραίο! :D

    Χμ… λες να ήταν τόσο κακεντρεχείς τοπικιστές αυτοί οι Αθηναίοι; Και γιατί ήταν καχύποτοι προς τους επιζώντες; :S

    Η γελοιοποίηση των μυστηρίων είναι οπωσδήποτε σοβαρό θέμα. Δικαιούσαι να μην συμμετέχεις στα μυστήρια αλλά είναι κάπως άκομψο να γελοιοποιείς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων – ειδικά όταν δεν σ’ ενοχλούν.

  2. Νίκος said

    «είναι κάπως άκομψο να γελοιοποιείς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων – ειδικά όταν δεν σ’ ενοχλούν.»
    Το απολύτως σωστό είναι «εκτός αν σ’ ενοχλούν.»

  3. Δεν ξέρω αν ήταν οι Αθηναίοι καχύποπτοι προς τους επιζώντες, πάντως αυτό δεν ήταν δική μου γνώμη, ήταν κάτι που έχω διαβάσει σχετικά με τον Διαγόρα τον Μήλιο. Αλλά το κατανοώ από την άποψη ότι η «καταστροφή της Μήλου» για την οποία έκανα λόγο παραπάνω δεν ήταν φυσική, όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης χίλια χρόνια πριν, παρά ήταν το αποτέλεσμα Αθηναϊκής εκστρατείας, η οποία κατέληξε στη σφαγή όλων των ενήλικων ανδρών του νησιού.

    Όσο για το ότι «η γελοιοποίηση των μυστηρίων είναι οπωσδήποτε σοβαρό θέμα» θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σθεναρά. Αυτό που κατανοούμε εμείς σήμερα, και αυτό που φαίνεται να κατανοούσαν και οι Αρχαίοι Αθηναίοι, αν κρίνουμε από τον Αριστοφάνη, (ο οποίος όμως ήταν δικό τους παιδί και όχι κάποιος εξυπνάκιας ξένος,) είναι ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα υπεράνω σάτιρας. Όποιος ενοχλείται από τη γελοιοποίηση των θρησκευτικών του πεποιθήσεων έχει το πολύ πολύ δικαίωμα… να αισθανθεί ενοχλημένος. Τίποτα περισσότερο. Σίγουρα όχι να καταδικάσει τον σατιριστή σε θάνατο. Εγώ θα προσέθετα ότι έχει επίσης ανάγκη να χαλαρώσει λίγο.

  4. Συμφωνώ με τα περί δικαιωμάτων. Αν βρίσκεται στο απυρόβλητο κάποια ιδέα/ιδεολογία/φιλοσοφία/θεωρία/υπόθεση/οτιδήποτε που δεν αντέχει στην κριτική, τότε, απλά, δεν της αξίζει να βρίσκεται στο απυρόβλητο. Αν, αντιθέτως, καταφέρει αντισταθεί και στις καλύτερες «επιθέσεις» των «αντιπάλων» της, τότε θα έχει βγει ισχυροποιημένη και θα έχει κερδίσει το σεβασμό.

  5. @ithaca said

    Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε σάτιρα, διακωμόδηση και γελοιποίηση. Δεν είναι ταυτόσημες οι έννοιες.

    ———————————-
    2009-02-27, 9:25

    «Όποιος ενοχλείται από τη γελοιοποίηση των θρησκευτικών του πεποιθήσεων έχει το πολύ πολύ δικαίωμα… να αισθανθεί ενοχλημένος. Τίποτα περισσότερο. Σίγουρα όχι να καταδικάσει τον σατιριστή σε θάνατο. Εγώ θα προσέθετα ότι έχει επίσης ανάγκη να χαλαρώσει λίγο.»

    Σε αυτό θα συμφωνήσω απόλυτα

  6. @Ithaca, είμαι βέβαιος ότι αν ανοίξουμε το λεξικό θα δούμε πράγματι διαφορετικούς ορισμούς για την κάθε μιά από τις λέξεις σάτιρα, διακωμώδηση, και γελοιοποίηση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιά από αυτές τις λέξεις περιγράφει καλύτερα τα λόγια κάποιου.

    Έτσι κι αλλιώς, ας κοιτάξουμε αυτά τα λήμματα στο λεξικό. Σύμφωνα με τον Τεγόπουλο-Φυτράκη, έχουμε:

    σάτιρα (η) ουσ. έμμετρος ή πεζός λόγος που τονίζει και καυτηριάζει, με στοιχεία κυρίως κωμικά και παραμορφωτικά, ελαττώματα και ατέλειες [<λατιν. satira < satura]

    διακωμώδηση (η) ουσ. (Κ διακωμώδησις, -εως) γελοιοποίηση σε κωμωδία | χλευασμός [<διακωμωδώ]

    γελοιοποίηση (η) ουσ. (Κ γελοιοποίησις, -εως) η αναγωγή, η εξώθηση στο γελοίο [<γελοιοποιώ] Συνώνυμα: διακωμώδηση, ρεζίλεμα

    Πρόσεξε ότι ως συνώνυμο της γελοιοποίησης φέρεται η διακωμώδηση, ενώ η διακωμώδηση ορίζεται ως «γελοιοποίηση σε κωμωδία», και πες μου τώρα πόσο απέχει αυτό από τη σάτιρα.

  7. Νίκος said

    Το παπαδαριό ανά τους αιώνας πρεσβεύει το «Πρώτα η θρησκεία μας και μετά όλα τα άλλα».
    Ηγουν, αν ρωτήσεις «Αν τα οριζόμενα από την θρησκεία είναι αντιφατικά/σε σύγκρουση με τους νόμους του κράτους, τι θα προτιμήσεις;», η απάντηση του παπαδαριού είναι σαφώς «Θα παραβώ τον νόμο για να κάνω το θρησκευτικό καθήκον». Τουτ’ έστιν, πρωτα ο Θεός και μετά το Κράτος. Αυτό το λεπτό σημείο είναι που αμφότεροι (παπαδαριό και Πολιτεία) αποφεύγουν να θίξουν και να πουν ότι υπάρχει. Οπως σε κάθε σοβαρή σύμβαση αναφέρεται ποιός φορέας είναι αρμόδιος για επίλυση των δυναμένων αντιδικιών, έτσι θα έπρεπε κάθε φορέας που λειτουργεί εντός επικρατείας να δηλώνει νομιμοφροσύνη στο δίκαιο της Πολιτείας. Η Εκκλησία, πατώντας στο «πρώτα η θρησκεία, μετά το κράτος», δεν μπορεί να δηλώσει «Οι νόμοι του κράτους, όποιοι και αν είναι, υπερισχύουν των θρησκευτικών κανόνων».
    Μέσα σε αυτή την αίσθηση απόλυτης προτεραιότητας, απυροβλησίας, θεοπνευστότητας και μεταφυσικής, το παπαδαριό θεωρεί «για να μην προσβάλλουμε το Θείο» να μην το αγγίζει η σάτιρα. Πάλι σωστός και γλαφυρός ο Πάσχος Μανδραβέλης επί του θέματος, οι επαγγελματικές πένες μπορούν και εκφράζονται καλύτερα από τους «θετικούς».

  8. Μα η σάτιρα εμπεριέχει και την διακωμώδηση και την γελοιοποίηση ρε παιδιά…

  9. Panos said

    Συμφωνώ με τον Ithaca. Άλλο η γελοιοποίηση άλλο η σάτιρα. Σάτιρα είναι η στηλίτευση των γεγονότων με την υπερβολή και με κωμικό τρόπο και έχει θετικό νόημα. Γελοιοποίηση είναι η κοροϊδία, το ρεζίλεμα και έχει αρνητικό νόημα. Αν εγώ βγώ στο καρναβάλι της Πάτρας ντυμένος Εφραίμ σε ένα άρμα πολυτελές αυτό είναι σάτιρα, αν πάρω ένα κουβά σκατά και λούσω τον πραγματικό Εφραίμ αυτό είναι γελοιοποίηση.

    Αν ο χριστιανός πηγαίνει στην εκκλησία και δε με ενοχλεί δεν έχω δικαίωμα να πω τίποτα. Αν βγάζει όμως μεγάφωνα για να ακούμε τους ύμνους τους ή μειώνει τη δική μου ελευθερία τότε έχω κάθε δικαίωμα να αντιδράσω. Και είναι μάλλον σίγουρο ότι θα τους γελοιοποιήσω.

  10. Γιατρός Του Ικα said

    «…αν πάρω ένα κουβά σκατά και λούσω τον πραγματικό Εφραίμ αυτό είναι γελοιοποίηση.»
    Βασικά αυτό είναι φυσική επίθεση,κατά κύριο λόγο και απαγορεύεται από τον νόμο-και ορθά κατά τη γνώμη μου.

    Σάτιρα είναι η πράξη.Η γελοιοποίηση είναι το αποτέλεσμα της σάτιρας και αρκετά συχνά το αν θα επέλθει αυτό το αποτέλεσμα είναι και ευθύνη του σατιριζόμενου.Αρκετά συχνά άλλωστε η γελοιοποίηση είναι ο σκοπός της σάτιρας με την έννοια του ότι συχνά απευθύνεται σε άτομα ή/και θεσμούς που παίρνουν πολύ στα σοβαρά τον εαυτό τους και οχυρώνονται πίσω απ’την σοβαροφάνειά τους για να κάνουν τα τέρατα μένοντας στο απυρόβλητο.Σ’αυτό το επίπεδο η αντίδραση κατά της σάτιρας σε σχέση με την «σοβαρή» κριτική οφείλεται κυρίως στην αποτελεσματικότητα της πρώτης.

    Επιπλέον εκείνο που είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό κάποιες φορές-δεν ισχυρίζομαι από σένα Panos-είναι ότι η κριτική δεν έχει καμία υποχρέωση να είναι εποικοδομητική.Η μόνη βάση που θα μπορούσε να σταθεί – και πάλι εκ των υστέρων,ύστερα δηλαδή από την διατύπωσή της-προσπάθεια καταστολής του κριτικού λόγου είναι σε περίπτωση συκοφαντίας φυσικών προσώπων (πανθομολογούμενα και προφανώς φυσικών προσώπων-δεν μπορώ να βγώ και να ζητήσω την δίωξη κάποιου επειδή εγώ πιστεύω ότι η Χιονάτη είναι υπαρκτό πρόσωπο αν δω ένα από τα γνωστά καρτουν στα οποία η σχέση της χιονάτης με τους 7 νάνους αποκλίνει από την παραδοσιακή αφήγηση του παραμυθιού).

    Και φυσικά και οι κρίνοντες πρέπει να είναι έτοιμοι να δεχτούν την όποια αντικριτική.

  11. Γιατρέ μου, σε ευχαριστώ που έγραψες την απάντηση που εγώ δεν είχα χρόνο να γράψω, και που το έκανες βέβαια καλύτερα απ’ότι θα μπορούσα να το είχα κάνει εγώ.

    Υπάρχει όμως ένας ακόμα ισχυρισμός του Πάνου που εξακολουθεί να θέλει απάντηση: «Αν ο χριστιανός πηγαίνει στην εκκλησία και δε με ενοχλεί δεν έχω δικαίωμα να πω τίποτα». Βεβαίως και έχεις δικαίωμα να πεις ό,τι θέλεις. Αν πιστεύεις πως αυτό που κάνει ο χριστιανός είναι ηλίθιο, αυτή είναι η άποψή σου, και έχεις κάθε δικαίωμα να την πεις, τόσο για να σε ακούσουν οι πλησίον σου έτσι ώστε να μην παρασυρθούν στην ίδια πλάνη, όσο και για να σε ακούσουν οι ίδιοι οι χριστιανοί, μήπως και μεταπεισθούν, όσο ακόμα και για την καθαρή ψυχαγωγία που μπορεί να σου προσφέρει η πράξη του να λες την άποψή σου. Σε μία ελεύθερη κοινωνία ο καθένας έχει εξ’ορισμού το δικαίωμα να πει ό,τι θέλει, για όποια κατάσταση θέλει, εκτός αν συντρέχουν συγκεκριμένοι και πολύ σοβαροί λόγοι για να στερηθεί αυτής του της ελευθερίας. (Το περίφημο παράδειγμα της κραυγής «φωτιά!» σε έναν κατάμεστο κινηματογράφο.)

  12. Όποιος ενοχλείται από τη γελοιοποίηση των θρησκευτικών του πεποιθήσεων έχει το πολύ πολύ δικαίωμα… να αισθανθεί ενοχλημένος. Τίποτα περισσότερο. Σίγουρα όχι να καταδικάσει τον σατιριστή σε θάνατο. Εγώ θα προσέθετα ότι έχει επίσης ανάγκη να χαλαρώσει λίγο.

    O «σατυριστής» θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τα δεδομένα της κοινωνίας στην οποία ζεί.
    Αν σατυρίζοντας,διακωμωδώντας ή γελοιοποιώντας, διακινδυνεύει μείζονα αγαθά όπως είναι η κοινωνική συνοχή και γαλήνη,τότε μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτεί.
    Και μάλλον κάτι τέτοιο θα κάνει ένας,κατά τεκμήριο φιλοτομαριστής,φιλελευθεριάζων αθεολογών σατυριστής.
    Εξηγούμαι:στην Αθήνα έχουμε πλέον,μια μεγάλη μουσουλμανική κοινότητα, η οποία περιλαμβάνει στους κύκλους της πολλούς μετανάστες με διαφορετική από τη δική μας νοοτροπία.
    Αν τώρα ο Τζιμάκος (η ο Χ Τζιμάκος)τολμούσε να βάλει στις γιγαντοαφίσες του εμπαικτικά ομοιώματα του Μωάμεθ ή τού Αλλάχ ή κάποιων ιερών προσώπων του Ισλάμ θα διακινδύνευε μια βίαιη,πιθανότατα εναντίον του,αντίδραση κάποιων μεταναστών ή ακόμα κι εναν ξεσηκωμό των μουσουλμάνων της Θράκης με ότι αυτό συνεπάγεται.
    Γι αυτό και δεν το κάνει,όπως δεν τολμά να το κάνει κανείς σε κοινωνίες με μεγάλες μουσουλμανικές μειονότητες.

    Ο φόβος φυλάει τα έρμα που λένε.

    Κι έτσι οι «σατυριστές» σατυρίζουν εκεί που τούς παίρνει, κάνουν την πάπια πεκίνου με γλυκόξινη σάλτσα εκεί που δεν τους παίρνει και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

  13. Γιατρός Του Ικα said

    Άρα να περιορίσουμε την ελευθερία του λόγου επειδή κάποιοι (να μην τους χαρακτηρίσω τώρα) δεν έχουν το «στομάχι»,τα αντεπιχειρήματα,την παιδεία ή τη δημοκρατική συνείδηση να ανεχτούν την κριτική.Ωραία!!Να κλείσουμε το στοματάκι μας και να γίνουμε Σαουδική Αραβία γιατί θα ενοχληθούν οι……(βάλε θρησκεία-ιδεολογία της αρεσκείας σου).Εγώ ξέρεις τι λέω;Αν ενοχλούνται από την κριτική να διαμαρτυρηθούν στα πλαίσια του νόμου.Αν ζητήσουν φίμωση του σατιρίζοντος να μην τους γίνει η χάρη.Αν προσπαθήσουν να επιβάλλουν βίαια τις απόψεις τους καιρός είναι ο νόμος να αρχίσει να κάνει τη δουλειά του και να προστατεύσει και τα δικαιώματα των πολιτών (ακολουθεί σεντόνι-copy paste του Θ.Β. για το πόσο τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι φενάκη και δόλια σύλληψη των νεοταξιτών) έτσι για αλλαγή.

    Ποιό είναι το επόμενο βήμα Θ.Β.;Η ίδρυση Υπουργείου Αλήθειας;Για να αφήσω κατά μέρος και το αν κάποιος από μας είχε γράψει κάτι έστω και μακράν παρόμοιο θα είχες αρχίσει τους δεκαρικούς περί «ξεβρακώματος και αποκάλυψης των φασιζουσών προθέσεων των αθεολογούντων»….

  14. Θου Βου, αυτά ακριβώς που έγραψες παραπάνω είχα ήδη προβλέψει όταν έγραφα για τον ενοχλημένο πως «έχει επίσης ανάγκη να χαλαρώσει λίγο». Τα μείζονα αγαθά όπως η κοινωνική συνοχή και γαλήνη δεν διακυβεύονται μέσω σάτιρας και διακωμώδησης, διακυβεύονται όμως από τους θερμόαιμους υπερασπιστές τους, οι οποίοι είναι γενικά φασίστες τραμπούκοι αρτηριοσκληρυντικοί μικρόνοες με τεράστια προβλήματα προσωπικής, ιδεολογικής, εθνικής, κλπ. Α Ν Α Σ Φ Α Λ Ε Ι Α Σ.

    A, παρεμπιπτόντως, η toomanytribbles έχει σήμερα κάτι λίαν σχετικό:
    http://toomanytribbles.blogspot.com/2009/02/they-are-trying-to-take-away-your.html

  15. ithaca12830 said

    Διαγόρα,
    παρατηρώ κάτι στη διατύπωση που μου φαίνεται δογματικό:
    «Αν πιστεύεις πως αυτό που κάνει ο χριστιανός είναι ηλίθιο, αυτή είναι η άποψή σου, και έχεις κάθε δικαίωμα να την πεις, τόσο για να σε ακούσουν οι πλησίον σου έτσι ώστε να μην παρασυρθούν στην ίδια πλάνη»

    Κατανοώ πλήρως την σάτιρα για την ψυχαγωγία σου αλλά το να λες ότι σατιρίζεις για να μην πέσουν σε πλάνη οι πλησίον σου σε τι ακριβώς διαφέρει από τα χριστιανικά διδάγματα και νουθεσίες; Εκτός αν το λες στηλιτεύοντας υπάρχουσες νοοτροπίες…

    @Γιατρό του ΙΚα
    «Σ’αυτό το επίπεδο η αντίδραση κατά της σάτιρας σε σχέση με την “σοβαρή” κριτική οφείλεται κυρίως στην αποτελεσματικότητα της πρώτης.»
    Στην αποτελεσματικότητα της σάτιρας προφανώς.

  16. @Ithaca, χρησιμοποίησα το παράδειγμα με «τον χριστιανό» γιατί απαντούσα στον Panos, ο οποίος είχε χρησιμοποιήσει αυτό το παράδειγμα. Ίσως αυτό που θέλω να πω να μπορεί να γίνει κατανοητό με λιγότερα περιθώρια παρεξηγήσεων αν το επαναδιατυπώσω ως εξής: «Αν πιστεύεις πως αυτό που κάνουν κάποιοι είναι ηλίθιο, αυτή είναι η άποψή σου, και έχεις κάθε δικαίωμα να την πεις, τόσο για να σε ακούσουν οι πλησίον σου έτσι ώστε να μην παρασυρθούν στην ίδια πλάνη […]» Φυσικά, αν πιστεύεις πως κάτι είναι ηλίθιο, τότε εξυπακούεται ότι το θεωρείς επίσης βλαβερό για τους πλησίον σου, και επιθυμείς να μην παρασυρθεί ο πλησίον σου στην ίδια πλάνη. Το παράδειγμα αυτό έχει εφαρμογή σε οτιδήποτε μπορείς να σκεφτείς, όχι μόνο στις χριστιανικές δοξασίες. Και δεν υπάρχει τίποτε κατ’ανάγκη δογματικό σε αυτό: Είτε πιστεύεις πως κάτι είναι ηλίθιο, είτε δεν το πιστεύεις. Άπαξ και το πιστεύεις, υπάρχουν διάφορα πράγματα που νομιμοποιείσαι να κάνεις επ’αυτού. Ενδεχομένως ο τρόπος με τον οποίο κατέληξες στο να πιστεύεις ότι αυτό το κάτι είναι ηλίθιο να ήταν δογματικός, αλλά αυτό είναι άσχετο προς το ζήτημα που εξετάζω. Και τέλος πάντων ακόμα και οι δογματικοί έχουν δικαίωμα έκφρασης.

  17. …τεράστια προβλήματα προσωπικής, ιδεολογικής, εθνικής, κλπ. Α Ν Α Σ Φ Α Λ Ε Ι Α Σ.

    Nαι,ενώ όλοι οι υπόλοιποι σφύζουν από ψυχική υγεία.
    Γι αυτό η κατάθλιψη θερίζει στις κοσμικές δυτικές κοινωνίες.
    Αν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι Διαγόρα,εδώ και καιρό είναι σε εφαρμογή η Χαντινγκτόνιος θεωρία περί σύγκρουσης πολιτισμών και έχει πρωταγωνιστές ,έχει και κομπάρσους.

    Το να κατηγορείς κάποιους σαν «φασίστες τραμπούκους,αρτηριοσκληρυντικούς,μικρόνοες» επειδή δεν κατανοείς γιατί παρεξηγούνται όταν χλευάζεται η χώρα,το σόι,η πίστη,ο Θεός τους, δηλαδή ο πολιτισμός τους σημαίνει πως δεν βλέπεις τίποτα πέρα από τον εαυτούλη σου.

    Σε ενοχλεί που κάποιοι συνάνθρωποι σου πιστεύουν σε Θεό,σε ενοχλεί που ολόκληρες κοινωνίες θέτουν την θρησκεία σαν θεμελιακό στοιχείο της λειτουργίας τους κλπ.

    Κατανοητή η ενόχληση αλλά τι να κάνουμε ;Αυτή είναι η πραγματικότητα και δε γίνεται να επιβληθεί η «Κιούλτ ντε λα Ρεζόν» και ο κώδικας (απ)αξιών σας σε ολόκληρο τον πλανήτη και μάλιστα με το ζόρι,επειδή έτσι νομίζετε εσείς ότι πρέπει να γίνει.

    Εξαγωγή «δημοκρατίας» έλεγε ότι θα κάνει και ο Μπους και είδαμε τα αποτελέσματα.
    Για μένα το ζητούμενο είναι ο αλληλοσεβασμός,διαφορετικά το παιχνίδι γίνεται επικίνδυνο μεταξύ αλαζόνων της μιάς και τής άλλης πλευράς.
    Και ευθύνη έχει όχι μόνο αυτός που ασκεί σωματική βία αλλά και αυτός που ασκεί λεκτική βία.

    Και ο νοών νοείτω.

  18. Sober said

    Απίστευτη σάτυρα για όσους δε το έχουν δει για τους ηλίθιους βομβιστές. Αλήθεια, έχω μια μεγάλη απορία μπας και έχει μελετήσει κανείς και ξέρει να μου απαντήσει.
    Οι ισλαμιστές στον παράδεισο έχουν τις παρθένες και το ρύζι, σωστά; Με τις γυναίκες τι γίνεται όταν πεθάνουν; Πάνε σε κανά μέρος με τίποτα νταγλαράδες ή αυτές ξαναγίνονται παρθένες;

  19. @ithaca said

    «Αν πιστεύεις πως αυτό που κάνουν κάποιοι είναι ηλίθιο, αυτή είναι η άποψή σου, και έχεις κάθε δικαίωμα να την πεις, τόσο για να σε ακούσουν οι πλησίον σου έτσι ώστε να μην παρασυρθούν στην ίδια πλάνη […]»
    Δικαίωμα έκφρασης έχουν αναμφισβήτητα όλες και όλοι. Ο προβληματισμός που εκφράζω είναι ο εξής: Παρατηρώ ότι πολλές φορές κάποιες πλευρές που διαμαρτύρονται (και δικαίως) για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και για την ανάγκη ανεκτικότητας στην πράξη δεν διαφέρουν από τους συνήθεις υπόπτους δογματικούς. Ίσως τελικά το «δόγμα» να είναι μια εγγενής ανθρώπινη ανάγκη.

  20. ΒουΘου said

    Άλλο πράγμα είναι η πλάκα, το χιούμορ, το ανέκδοτο, το γελείο κ.λπ. κι άλλο η σάτιρα. Η σάτιρα είναι κάτι το εξαιρετικά τραγικό. Σε κάνει να γελάς, ίσως και να δακρύζεις από τα γέλια(;), αλλά παράλληλα νιώθεις και τον πόνο από τις γροθιές στο στομάχι. Και ποτέ δεν ξέρεις αν αυτό που γυαλίζει στην άκρη του ματιού σου είναι ιδρώτας ή δάκρυ.
    Θυμάμαι, κάπου στα 1970, μεσούσης της δικτατορίας, παιζόταν στο ΟΛΥΜΠΙΑ στην Αθήνα η ταινία του Τσάρλυ Τσάπλιν «Ο μεγάλος δικτάτωρ» που σατίριζε τον Χίτλερ. Κι εκεί, όταν ο μεγάλος Σαρλώ μετέδιδε από ραδιοφώνου εκείνον τον εξαιρετικά αντιδικτατορικό λόγο, ακούστηκε μια φωνή από την πλατεία: «Δεν βρίσκονται πέντε φοιτητές σ’ αυτήν την αίθουσα να χειροκροτήσουν;» Ήταν ο Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης…
    Αυτή είναι η σάτιρα… χωρίς όρια… χωρίς δεσμεύσεις… Αυτή που διαμορφώνει συνειδήσεις…

  21. Ξέρεις κάτι;
    Οι «ηλίθιοι» βομβιστές ,πριν 2-3 χρόνια,έστειλαν στον αγύριστο την ισχυρότερη πολεμική μηχανή -σε αναλογία πληθυσμού-τού κόσμου.
    Είπε κάποιος από αυτούς:«Δε μπορείτε να μάς νικήσετε γιατί αυτό που εσείς νομίζετε φοβερό,δηλαδή τον θάνατο,για εμάς είναι λύτρωση»
    Τους «ηλίθιους βομβιστές» καλά θα κάνεις να τους σκιάζεσαι, όσο τους περιγελάς μέσα από την καλοπέραση σου ,γιατί αυτοί περνάνε ολη τη μέρα στα χαρακώματα με ένα χουρμά και δεν έχουν τίποτα να χάσουν αν πεθάνουν, ενώ εσύ πετάγεσαι από το στρώμα σου όταν ακούσεις συναγερμό,φοβούμενος μη και σου κλέψουν το καινούριο σου κάμπριο.

  22. Nαι,ενώ όλοι οι υπόλοιποι σφύζουν από ψυχική υγεία.
    Γι αυτό η κατάθλιψη θερίζει στις κοσμικές δυτικές κοινωνίες.

    Κυρίες και κύριοι, σήμερα έχω την τιμή να σας παρουσιάσω τη νέα λογική πλάνη του Θου Βου: η Προσφυγή στο εντελώς άσχετο™.

    Κατά τ’άλλα: είσαι ο βασιλιάς της στρεψοδικίας, Θου Βου. Εγώ δεν είπα ότι με ενοχλεί τίποτα. Δεν με ενοχλούν «κάποιοι συνάνθρωποι που πιστεύουν σε θεό», εκείνοι ενοχλούνται από εμένα, και από κάθε άλλον που δεν πιστεύει στο θεό τους.

    Όσο για τις «κάποιες κοινωνίες» που «θέτουν την θρησκεία σαν θεμελιακό στοιχείο της λειτουργίας τους κλπ.» ανήκω κι εγώ σε μία από αυτές τις κοινωνίες, αλλά δεν ρωτήθηκα, και δεν συμφωνώ με αυτό, άρα δεν πρόκειται για την κοινωνία που θέτει αυτό το θεμελιακό στοιχείο, πρόκειται για μία οπισθοδρομική, σκοταδιστική, ασυναίσθητη, μισαλλόδοξη, αρτηριοσκληρυντική μερίδα της κοινωνίας.

    Και όσο για τον αλληλοσεβασμό, αυτό που έχει προ πολλού προκαλέσει την απώλειά του είναι η εμμονή αυτής της μισαλλόδοξης μερίδας της κοινωνίας να θεωρεί ολόκληρη τη χώρα τσιφλίκι της, και να αντιμετωπίζει όσους δεν ανήκουν σε αυτήν ως παρείσακτους.

  23. Aλλού αυτά Διαγόρα.
    Η ,δήθεν, προσφυγή στο μεμπτότερο κλπ είναι απλώς η επισήμανση των ασυνεπειών και των λογικών αλμάτων, υμών των κατά τα άλλα «ορθολογολογούντων».

    Μίλησες για «προσωπική ανασφάλεια» και σε αντιπαράθεση σου ανέφερα τις καταθλιπτικές δυτικές κοινωνίες στις οποίες η ανασφάλεια παντός είδους (οικονομική,προσωπική,ιδεολογική ,υπαρξιακή) θερίζει και είναι ένα εξαιρετικό υπόστρωμα για τις καταθίψεις.

    Συνεχίζω.Λες:
    «Όσο για τις «κάποιες κοινωνίες» που «θέτουν την θρησκεία σαν θεμελιακό στοιχείο της λειτουργίας τους κλπ.» ανήκω κι εγώ σε μία από αυτές τις κοινωνίες, αλλά δεν ρωτήθηκα, και δεν συμφωνώ με αυτό»

    Έτσι το έθεσαν οι ιδρυτές του κράτους μας.Συμφωνεί και η πλειοψηφία των πολιτων διαχρονικά.Αν εχεις άλλη αποψη ή θέτεις θέμα δημοψηφίσματος ή πάς αλλού όπου έχει φρέσκο secular air για να μη συμπνίγεσαι μεσα στα νέφη του λιβανωτού που αποπνέει ο δημόσιος νεοελληνικός βίος :Ρ

    Διαφορετικά, με προσπάθειες επιβολής της ελιτίστικης άποψης σας αντιμετωπίζετε τον κίνδυνο της αντισυσπείρωσης και τότε θα αρχίσουμε να μετράμε αθεογιουσουφάκια στις λιτανείες. :)

  24. Sober said

    Ε λοιπόν πρέπει να μπουν όρια και στη σάτυρα!!! Δε σηκώνω αστεία για το καινούριο μου κάμπριο!!!!! Ιερόσυλε!!!

  25. batcic said

    Μίλησες για «προσωπική ανασφάλεια» και σε αντιπαράθεση σου ανέφερα τις καταθλιπτικές δυτικές κοινωνίες στις οποίες η ανασφάλεια παντός είδους (οικονομική,προσωπική,ιδεολογική ,υπαρξιακή) θερίζει και είναι ένα εξαιρετικό υπόστρωμα για τις καταθίψεις.

    Μίλησες για την κίρρωση του ήπατος και σε αντιπαράθεση σου ανέφερα τις μεταμεσονύκτιες προβολές Texas Holdem!!!

    Πως μπορείς βρε τραγικόσαυρε να χρησιμοποιείς την λέξη αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο προτάσεις που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους;;; Για να στο κάνω πιο λιανά (αν και δεν τα καταφέρνεις ούτε και με μασημένη τροφή), το να ανήκει κάποιος στις δυτικές κοινωνίες αποκλείει το να έχει θρησκευτικές ή πάσης φύσεως ανασφάλειες; Επειδή μάλιστα προφανώς θέλεις να υπερασπιστείς τον χριστιανισμό σου, μήπως κάποιος που ανήκει στις δυτικές κοινωνίες έχει μικρότερες πιθανότητες να είναι χριστιανός, οπότε να φέρει όλες τις ανασφάλειες που υπονοεί ο Διαγόρας;;; Το αντίθετο μάλλον! Στις ανατολικές κοινωνίες είναι που δεν θα βρεις χριστιανό ούτε για δείγμα.

    Αλλά είπαμε, ένας ο ΘουΒου και μια η Κανέλλη στη χρήση ad hoc υποθέσεων και στο ξεστράτισμα της κουβέντας!

  26. Αγαπητό βυζαντινό τέκνον batcic και όμως…και όμως… θα βρεις και στις ανατολικές κοινωνίες! Για δες τι ανάρτησα μόλις στο blog μου…

  27. @My beloved Sarah

    Tι φταιω αν δεν ξέρεις ανάγνωση ή διαβάζεις με θολωμένο μυαλό;

    Ο Διαγόρας μέμφεται τους «θερμόαιμους υποστηρικτές της κοινωνικής συνοχής» σαν «φασίστες τραμπούκους,αρτηριοσκληρυντικούς,μικρόνοες με τεράστια προβλήματα προσωπικής, ιδεολογικής, εθνικής, κλπ. Α Ν Α Σ Φ Α Λ Ε Ι Α Σ.»

    Και τού είπα το αυτονόητο:ότι η ανασφάλεια θερίζει μεταξύ των ομοϊδεατών σας στα κοσμικά κράτη(μάλλον περισσότερο μεταξύ αυτών)και τα χειρότερα έπονται καθώς πολλοί αναμένεται να απωλέσουν και το έσχατο καταφύγιο της υλικής ευημερίας.

    Tο γιατί ψάξε το στην έλλειψη νοήματος ζωής.

  28. Γιατρός Του Ικα said

    Στο βιντεάκι που pοstαρα πρίν από λίγο καιρό (και το οποίο μάλλον δεν θα μπήκες στον κόπο να δεις Θ.Β.) και στο οποίο μιλάει ο Scott Atran,ένας από τους κορυφαίους ειδικούς σε θέματα τρομοκρατίας στον κόσμο,με πάνω από 30000 συνεντεύξεις με βομβιστές αυτοκτονίας σε όλο τον κόσμο και με πολλά χρόνια έρευνας,όχι σε κάποιο πανεπιστήμιο αλλά στο «πεδίο»,αναφέρει τα εξής με τα οποία συμφωνώ γενικά:

    1ον,ότι υπάρχει αρνητική σύνδεση μεταξύ θρησκευτικού φανατισμού και βομβιστικών πράξεων αυτοκτονίας και μάλιστα λέει ότι στελεχη της Αλ Κάϊντα με τα οποία μίλησε του είπαν ότι αν κάποιος πάει και τους πεί «θέλω να μαρτυρήσω για τον Αλλάχ και να πάρω μπόνους τα πιλάφια και τις παρθένες»,τον διώχνουν.

    2ον,αναφέρει μιά συζήτηση που είχε με έναν τραγικό Παλεστίνιο πατέρα,του οποίου ο γιός είχε πεθάνει σε βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας,και στον οποίο η Χαμάς (ή οι μάρτυρες του Αλ Αχτσά,δεν θυμάμαι) του είχαν δώσει ένα χαρτί που έλεγε ότι ο γιός τους πέθανε σαν ήρωας και μάρτυρας.Όταν ο Αtran τον ρώτησε αν αυτό το χαρτί σημαίνει τίποτα γι’αυτόν εκείνος απάντησε:»Δεν με ενδιαφέρει καθόλου,μπορείτε να το πάρετε αν θέλετε,αξίζει αυτό έναν γιό;»

    3ον ισχυρίζεται ότι ο βασικός παράγοντας που οδηγεί στην εξάπλωση της ισλαμικής τρομοκρατίας είναι όχι τόσο ο θρησκευτικός φανατισμός (που παίζει και αυτός τον ρόλο του) αλλά η ηθική αγανάκτηση (δεν ξέρω αν μεταφράζω σωστά τον όρο moral outrage) ανάμεσα στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς για αυτά που οι ίδιοι εκλαμβάνουν (και πολύ συχνά είναι) αδικίες σε βάρος τους.

    4ον Η διάθεσή τους για αυτοθυσία ανάγεται περισσότερο στο αίσθημα της αφοσίωσης στα μέλη της ομάδας,σε μιά ιδιότυπη συντροφικότητα που γεννιέται στον πόλεμο (kamaraderie το λέγανε οι Γερμανοί) και η οποία δεν υπάρχει μόνο σ’αυτούς αλλά είναι για παράδειγμα αυτό που κάνει και κάποιους δυτικούς-καλοπερασάκηδες να πέφτουν πάνω σε χειροβομβίδες για να σώσουν τους συντρόφους τους στην μάχη.

    Αυτά για το αν στην ισλαμική κουλτούρα οι άνθρωποι περιφρονούν τον θάνατο (με την βοήθεια της πίστης τους μάλιστα) και για τον μύθο του σκληροτράχηλου αντάρτη σε αντίθεση με τον «μπούλη» της καταναλωτικής κοινωνίας.Όποιος τα λέει αυτά έχει μάλλον γελοιογραφική αντίληψη για την ανθρώπινη φύση,τις αντιδράσεις και τα κίνητρά της.

  29. Γιατρός Του Ικα said

    «Έτσι το έθεσαν οι ιδρυτές του κράτους μας.»

    Να προσθέσω επίσης ότι οι ιδρυτές του κράτους μας ήταν αντίθετοι και με την ψήφο των γυναικών.Μήπως να το ξαναδούμε και αυτό το θεματάκι;Πως πέρασε έτσι κάτω από το χαλί;

    Tςτςτςτς…θα τρίζουνε τα κόκκαλα του μπαρμπα-Γιάννη του Μακρυγιάννη με την Φάνη-Πάλη(ι); Πετραλιά και όλες αυτές τις τσούπες που ψηφίζουν ακόμη και όταν έχουν περίοδο (φάση κατά την οποία ως γνωστόν είναι ασταθείς συναισθηματικά).

    Αμάν πιά!Φορέσανε κι οι γκόμενες τραγιάσκα….

  30. Εχμ, τριάντα χιλιάδες συνεντεύξεις με βομβιστές αυτοκτονίας; και καλά, ας υποθέσουμε ότι υπήρξαν τόσοι, πως παίρνεις συνέντευξη από έναν βομβιστή αυτοκτονίας;

  31. Γιατρός Του Ικα said

    O Διαγόρας δεν είπε ότι μόνο οι «θερμόαιμοι υποστηρικτές της κοινωνικής συνοχής,φασίστεςτραμπούκοι,αρτηριοσκληρυντικοί, μικρόνοες» έχουν προβλήματα ανασφάλειας,αλλά ότι αυτοί εξαιτίας της ανασφάλειάς τους ξεσπούν στους άλλους.

    Εξ ού και ο δίκαιος χαρακτηρισμός της παρέμβασής σου ως «προσφυγής στο παντελώς άσχετο».

    Η δυνατότητα κατανόησης του γραπτού λόγου είναι σημαντικό εφόδιο για τη ζωή,καλλιεργήστε τη.(Κοινωνικό μήνυμα)

  32. Γιατρός Του Ικα said

    Λάθος διατύπωση.

    Με μέλη μαχητικών οργανώσεων,είτε συλληφθέντων είτε πηγαίνοντας σ’αυτούς.Από τη Βόρεια Ιρλανδία,τη Μέση Ανατολή,το Αφγανιστάν μέχρι τους Ταμίλ,μετά από 20 χρόνια έρευνας και με αρκετούς συνεργάτες δεν είναι και απίθανος αριθμός.

  33. @Ika
    συνέχεια του #7
    Ο Διαγόρας δεν είπε αυτό που εσύ θέλεις να βάλεις στο στόμα του αλλά μάλλον σου ξαναβγήκε το ένστικτο της νταντάς, σε κατανοώ και θα σου απαντήσω
    Λες«ότι αυτοί (δλδ οι άλλοι ,οι κακότροποι όχι εσείς)εξαιτίας της ανασφάλειάς τους ξεσπούν στους άλλους.»
    Aυτό κατάλαβες τόσο καιρό σε αυτό το ιστολόγιο;
    Ότι οι «άλλοι» επιτίθενται αναίτια σε εσάς τους ειρηνικούς και καλοβολους συνομιλητές;
    Κάθε παράγραφος ορισμένων από εσάς περιέχει διψήφιο αριθμό ύβρεων.
    Όταν εσύ λχ αποκαλείς την θεά μου-η οποία όσο κι αν δεν σου αρέσει κατέχει την κορυφαία θέση στην αξιακή μου λίστα- πουτάνα,τότε διακινδυνεύεις την πιθανότητα να αποκαλέσω κι εγω όσα υποθέτω ότι αγαπάς (πχ τη μάνα σου,την κόρη σου κλπ) με τον ίδιο τρόπο.
    Ε,κι αν το παρατραβήξεις μπορεί και να απλωθεί το μακρύ χέρι του Καραηγκιόζη και να σε καταχεριάσει με τον Α ή με τον Β τρόπο.

    Αυτά φαίνεται ότι δε σας απασχολούν επειδή ζείτε μεταξύ ανεκτικών χριστιανών αλλά κάντε ενα πειραματάκι ,χλευάζοντας τον Μωάμεθ και το Κοράνι με τον ίδιο τρόπο που χλευάζετε το Ευαγγέλιο αφού πρώτα επικοινωνήσετε με τον Σαλμάν Ρουσντί για να σας φιλοξενήσει στην τρύπα όπου κρύβεται.

  34. @ithaca said

    Εκτός θέματος:

    Καλέ κύριε γιατρέ του ΙΚα,
    :console (φατσούλα συμπάθειας και ηθικής συμπαράστασης) :p

  35. Sober said

    Επίσης ένα ακόμα link:

    http://islamcomicbook.com/comics/english/pdfs/MBOE-HIRES.pdf

    Από τα καλύτερα που έχω διαβάσει, είναι λίγο μεγάλο αλλά αξίζει τον κόπο. Αν κάποια πράματα στη βίβλο φαίνονται αστεία, στο κοράνι είναι να πεθαίνεις απο τα γέλια!!! τα σκίτσα είναι ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ περιγραφή των γραπτών απο το κοράνι χωρίς ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ή επέμβαση απο το σκιτσογράφο.

    Για καλό και για κακό, έκανα και μικτή ασφάλιση στο καινούριο το κάμπριο :D

  36. Eπιχείρημα αντάξιο τού Ντώουκινς

    “Έτσι το έθεσαν οι ιδρυτές του κράτους μας.”

    Να προσθέσω επίσης ότι οι ιδρυτές του κράτους μας ήταν αντίθετοι και με την ψήφο των γυναικών.Μήπως να το ξαναδούμε και αυτό το θεματάκι;Πως πέρασε έτσι κάτω από το χαλί;

    Ποιος θέτει θέμα πλέον για την ψήφο των γυναικών;
    Και αν τεθεί στην κρίση του λαού-την οποία, υμείς οι «αριστοκράτες ελιτιστές» της κακιάς ώρας, φοβάστε οπως ο διάολος το λιβάνι -τι αποτέλεσμα φαντάζεσαι ότι θα προκύψει, δεδομένης της γυναικείας πλειοψηφίας στο εκλογικό σώμα;

    Κάποιο άλλο ευφυέστερο σόφισμα δε σας βρίσκεται;

  37. Γιατρός Του Ικα said

    «Όταν εσύ λχ αποκαλείς την θεά μου-η οποία όσο κι αν δεν σου αρέσει κατέχει την κορυφαία θέση στην αξιακή μου λίστα- πουτάνα»

    Εγώ;Πέραν του ότι εγώ δεν θα χρησιμοποιούσα τέτοιες εκφράσεις,όχι από σεβασμό ούτε φυσικά από φόβο απλά δεν με εκφράζουν,το τι είναι ψηλά στην κλίμακα αξιών του καθενός τι σχέση έχει με το πως το βλέπουν οι άλλοι το θέμα;Τον σεβασμό στα σύμβολά σου θα τον επιβάλλεις με τη βία;Ποιά η διαφορά σου με τους Σταλινικούς που αναθεματίζεις κάθε τρείς και λίγο;Αν ένας σταλινικός προσβληθεί από αυτά που σούρεις στον Στάλιν δηλαδή δικαιούται να έρθει να σε βρεί να σε πλακώσει στο ξυλο ή και χειρότερα;

    Η απειλή βίας είναι επιχείρημα σιωπής;Mήπως έχεις πιστέψει και σύ ο ίδιος αυτά που λες περί γιουσουφακίων;

  38. Γιατρός Του Ικα said

    ?

  39. Γιατρός Του Ικα said

    «Κάποιο άλλο ευφυέστερο σόφισμα δε σας βρίσκεται;»

    Φυλάω τα ευφυή σοφίσματα για ευφυείς συνομιλητές.

  40. @ithaca said

    (Στις απόψεις που εκφέρετε περί καλύπτρων κεφαλής)

  41. Γιατρός Του Ικα said

    O Bαμαβακάρης όχι εγώ.

  42. Θου Βου, θα προσπαθήσω να διατυπώσω αυτό που ο Γιατρός απαξίωσε να διατυπώσει παραπάνω, προφανώς λόγω αγανάκτησης.

    Τελικά, αποφάσισε σε παρακαλώ και πες μας: τι είναι αυτό που κατά τη γνώμη σου νομιμοποιεί το χριστεπώνυμο πλήθος να έχει την απαίτηση να γίνονται τα πάντα στην Ελλάδα όπως αυτό γουστάρει (κι οι υπόλοιποι άμα αντέχουν έχει καλώς, άμα δεν αντέχουν ας πάνε σ’αλλη χώρα); Είναι μήπως επειδή έτσι γούσταραν οι ένδοξοι επαναστάτες του ’21; (αν ναι, τότε σαφώς και έχεις αφήσει το περί ψήφου των γυναικών αναπάντητο,) ή μήπως είναι επειδή εσείς οι χριστεπώνυμοι δήθεν είστε πλειοψηφία; (αν είναι έτσι, τότε τι μας τσαμπουνάς τα περί ενδόξων του ’21 κλπ;)

  43. Είπε ο Θου Βου: «Tο γιατί ψάξε το στην έλλειψη νοήματος ζωής»

    Α, τώρα επιτέλους έμαθα για ποιό λόγο είναι τόσο σφοδρή η εμμονή των χριστιανοφασιστών να επιβάλλουν τα βίτσια τους σε όλη την κοινωνία: αυτό δίνει νόημα στη ζωή τους.

  44. ellinaki said

    Ο Θου Βου μάλλον αγνοεί σκοπιμως το γεγονός, ότι σε κάθε ιστορική περίοδο εκείνοι που πήγαν την ανθρωπότητα ένα βήμα μπροστά, ήταν κυρίως άνθρωποι που δεν τους σήκωνε το εκάστοτε κατεστημένο της εποχής. Όπου κατεστημένο ίσον πολιτική, δικαιοσύνη, θρησκεία, επιστήμη, κοινωνική ηθική.

    Εάν σε κάθε ανοιχτόμυαλο και θετικό άνθρωπο λέγαμε «αυτή είναι η Ελλάδα, αν δε σου αρέσει σήκω και φύγε», τότε θα τρώγαμε ακόμα τα βελανίδια-αποφάγια του βυζαντινού μεσαίωνα. Ο κ. Θου Βου όμως, όπως και ο κάθε Θου Βου, απολαμβάνουν τους καρπούς της θετικής σκέψης από την πολυθρόνα τους, και απλά αναμασάνε τα ίδια συντηρητικά και οπισθοδρομικά σλόγκαν χωρίς κανένα προσωπικό κόστος.

  45. Γιατρός Του Ικα said

    Καμία αγανάκτηση Διαγόρα.Απλά κάποιες φορές η αδυναμία του συνομιλητή να προβάλει σοβαρό αντεπιχείρημα είναι τόσο προφανής που δεν χρειάζεται απάντηση.

    Τελος πάντων το θέμα της ψήφου των γυναικών το έθεσα όπως είναι προφανές και το επισήμανες και εσύ για να δείξω ότι το επιχείρημα-καραμέλα «έτσι το θελε ο Κολοκοτρώνης» είναι σαθρό και δεν αποδεικνύει τίποτα.Και το έκανα (έτσι να το κάνω νιανιά μπάς και γίνει κατανοητό,αν και μου φαίνεται ότι ματαιοπονώ) αναφέροντας ένα ακόμη ζήτημα στο οποίο υπάρχει διάσταση μεταξύ της συνείδησης των ανθρώπων σήμερα και της στάσης των Ελλήνων του 19ου αιώνα,αλλά παρόλαυτά κανείς λογικός άνθρωπος δεν το αμφισβητεί και μάλιστα στη λογική του ότι πάνω σ’αυτές τις βάσεις ιδρύθηκε το κράτος μας.

  46. Ξυπνοπούλια μου δηθενιστές

    Όταν ιδρύθηκε το νεοελληνικό κράτος οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου πουθενά στον κόσμο.
    Το δικαίωμα αυτό θεσμοθετήθηκε σε κάποιες χώρες μετά τον Α Παγκ.Πόλεμο και στην Ελλάδα λίγο αργότερα.
    Έκτοτε το εκλογικό σώμα του «κυρίαρχου ελληνικού λαού» αποτελείται από το σύνολο των ενηλίκων Ελλήνων πολιτών.
    Και η σχέση Εκκλησίας κράτους-αφού αυτό είναι το βασικό σας πρόβλημα- έγινε αποδεκτή από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων επί 180 χρόνια,εξαιρουμένου του σταλινικού κόμματος και ορισμένων νεόκοπων φιλελυθεριαζόντων,εν οις και οι υποστηρικτές της «καταπιεσμένης Μακεδονικής μειονότητας».

    Συνεπώς το μεν ερώτημα για τη ψήφο των γυναικών δεν ετέθη κατά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους,όπως δεν ετίθετο πουθενά στον κόσμο.
    Το δε ερώτημα για την σχέση Εκκλησίας Πολιτείας ήταν ήδη γνωστό ζήτημα εκ της Γαλλικής Επαναστάσεως αλλά δεν απασχόλησε καθόλου τους έλληνες επαναστάτες αν και οι Βαυαροί του Όθωνα,είχαν την ίδια απαξιωτική γνώμη με εσάς για την Ορθ.Εκκλησία.
    Η Βασιλεία στην Ελλάδα καταργήθηκε με δημοψήφισμα και μαλιστα χουντικό!
    Το απλό ερώτημα που αποφευγετε όπως ο διάολος το λιβανι είναι το απλο:
    Αφού λέτε πως οι καιροί άλλαξαν γιατί δεν ζητάτε δημοψήφισμα επί των απόψεων σας;Γιατί σας τρομάζει τόσο η κρίση του «κυρίαρχου λαού»;
    Γιατί δεν το αποτολμάτε;Μήπως τελικά επειδή ο διακηρυγμένος ελιτισμός σας υποκρύπτει και κρυφοδικτατορικές-αριστοκρατικές θέσεις επί των πολιτειακών ζητημάτων;

  47. Είναι σχήμα οξύμωρο να αποκαλείς «κύριο» το troll που ακούει στο όνομα Θου Βου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: