Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Δελτίο τύπου από το diadromes.net

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/02/10

Το έλαβα μέσω μαζικής αποστολής email, πράγμα από μόνο του αποθαρρυντικό, αλλά ρίχνοντας μιά ματιά μου φάνηκε να έχει κάποιο ενδιαφέρον, κι έτσι είπα να το προβάλλω.  Διόρθωσα τη στοίχηση και μερικές λεπτομέρειες.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο πολιτιστικός σύλλογος ‘Διαδρομές’ και η Δημοτική βιβλιοθήκη Καβάλας διοργανώνουν στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, την Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου, στις 8 το βράδυ, εκδήλωση με τίτλο

Αντιρρήσεις

Απέναντι στους εθνικισμούς, στις θρησκείες και στον κοσμοδιορθωτισμό

και θέμα τον αντιρρητικό λόγο στην Ελλάδα, το περιεχόμενο, τους ανθρώπους που τον εκφέρουν, τα μέσα έκφρασής του και τις αντιδράσεις που προκαλεί.

Κεντρικοί ομιλητές θα είναι ο Θανάσης Τριαρίδης, συγγραφέας και επιμελητής της εκδοτικής σειράς «Αντιρρήσεις» και ο Νίκος Δήμου που θα συμμετάσχει στην εκδήλωση μέσω τηλεδιάσκεψης.

Αφορμή για την εκδήλωση είναι η ολοκλήρωση της εκδοτικής σειράς «Αντιρρήσεις» του εκδοτικού οίκου Τυπωθήτω.

Περισσότερες πληροφορίες για την σειρά «Αντιρρήσεις» θα βρείτε στην διεύθυνση http://www.triaridis.gr/keimena/keimD059.htm

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά στο διαδίκτυο από το site του συλλόγου http://www.diadromes.net/ με δυνατότητα παρεμβάσεων, ερωτήσεων και συμμετοχής στη συζήτηση από το κοινό που θα παρακολουθεί διαδικτυακά.

Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

18 Σχόλια προς “Δελτίο τύπου από το diadromes.net”

  1. Ευχαριστούμε πολύ για την δημοσίευση.
    Έχετε δίκιο στις παρατηρήσεις που κάνετε, δυστυχώς είμαστε νέος σύλλογος και στερούμαστε εμπειρίας , μέσων και χρόνου για να τα κάνουμε όλα όπως πρέπει. Υποσχόμαστε όμως ότι θα βελτιωθούμε και με την βοήθεια τον δικών σας παρατηρήσεων. Θα χαρούμε πολύ να συμμετάσχετε και στην συζήτηση που θα γίνει ιντερνετικά κατά την διάρκεια της εκδήλωσης.

  2. Sophia said

    Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά γιατί και ιδέες έχουνε πολύ καλές, και προσπαθούν να τις πραγματοποιήσουνε πράγμα που το καταφέρνουνε πολύ καλά κατά την γνώμη μου, και μάλιστα, πολλές φορές με αντίξοες συνθήκες!!!! (Χιχιχιχι, ζήτω στους συμμαθητές μου….)
    ;-D

  3. Δεν τον ήξερα τον κ.Τριαρίδη.
    Έκανα ένα μικρό γκουγκλισμό και με έβγαλε σε μια συνέντευξη του στο lifestyle magazine LIFO.
    Eκεί μαθαίνω κάποια τα φοβερά κατορθώματα του συγκλονιστικού αυτού συγγραφέα με πρώτο το «ΤΑ ΜΕΛΕΝΙΑ ΛΕΜΟΝΙΑ Η διαθήκη των γκαβλωμένων ανθρώπων»
    Σιγά μεγάλε μη κι απ΄τη πολλή «γκάβλα» βάλεις τρικλοποδιά στον εαυτό σου.:P
    Εννοείται ότι δε θα χάσω το ιβέντ.Τρελλαίνομαι να κρυφακούω λυσσάρες…:D

    ————————————
    2009-02-11, 12:17

    Ξέχασα το σύνδεσμο …
    Μη σάς στερήσω το κελεπούρι
    http://www.lifo.gr/content/x21/53.html

  4. Γιατρός Του ΙΚα said

    Από τον σύνδεσμο που τόσο μεγαλόψυχα μας παραχώρησε ο Θ.Β.

    «Οι φανατικοί Χριστιανοί θα θεωρήσουν το βιβλίο σας το λιγότερο βλάσφημο. Τι θα τους απαντούσατε;

    Ό,τι θα τους απαντούσαν ο Σάντρο Μποτιτσέλι, ο Τζορντάνο Μπρούνο ή ο Βικτόρ Ουγκό: Πως οτιδήποτε υμνεί τη σάρκα και την γκάβλα, υμνεί τη ζωή – και πως οτιδήποτε πολεμάει τη σάρκα και την γκάβλα, υπηρετεί τον θάνατο. Οι φανατικοί Χριστιανοί εκπαιδεύονται σε έναν μηχανισμό λατρείας του τρόμου και του παραλόγου: Δεν σοκάρονται όταν ο σταυρός του Θεού τους μπαίνει πάνω σε βόμβες που κομματιάζουν ανθρώπους – σοκάρονται όμως με τον έρωτα, που είναι η μοναδική δύναμη που συνεχίζει τη ζωή.»

    Διόλου περίεργο που που σου σηκώθηκε….η τρίχα αγαπητέ.Όταν μιλάμε για αυτοτρικλοποδιές υπάρχουν ερασιτέχνες,
    υπάρχουν και μαστόροι.

  5. @Ικα

    Προφανώς, από την πολλή «γκάβλα» δεν περισσεύει αίμα για να επισκεφτεί τα θολωμένα εγκεφαλικά ημισφαίρια κι έτσι προκύπτουν κείμενα σαν το παραπάνω.

    Τι σχέση έχει ο φιλόσοφος Τζορντάνο Μπρούνο με το «Πιστεύω» τού
    κ.Τριαρίδη:
    «Πιστεύω σ’ ένα κόκκινο μουνί που έξαλλο γαμιέται,
    που μουσκεμένο σφαδάζει από την γκάβλα,
    που κάνει τον κόσμο να τρέμει με το τρομερό του πύρωμα –
    κι είναι ο καθένας πάντοτε μόνος του
    σε τούτη την πίστη.

    Και σ’ έναν πούτσο τουμπανιασμένο,
    που χώνεται μέσα του αχαλίνωτος,
    γεμάτος με όλο το αίμα των αιώνων,
    αίμα χοχλακιστό από αίμα χοχλακιστό –
    από αυτό που ξεκινούν όλα.»

    http://www.triaridis.gr/melenialemonia/book/
    (τσάπτερ έητ για περισσότερα)

    Ο Μπρούνο είχε αρκετό μυαλό για να αντιληφθεί πως όταν σε σέρνει το κάτω κεφάλι, το πάνω μένει ακατοίκητο κι αντηχούν μέσα του οι τυτούδες,γεγονός που κατάλαβαν και όλοι σχεδόν οι φιλόσοφοι της αρχαιότητας,ημεδαποί κι αλλοδαποί.

  6. Μούτρο said

    @ΘουΒου
    Από τον ίδιον ιστότοπο του Θανάση Τριαρίδη:
    «…Ego sum qui sum: ετούτη η φράση δεν είναι τίποτε άλλο από την λατινική μεταγραφή της περιβόητης φράσης με την οποία, σύμφωνα με το βιβλίο της Εξόδου, ο Θεός αποκαλύπτεται προς τον Μωυσή στο όρος Σινά, λίγο πριν του παραδώσει τις Δέκα Εντολές: Εγώ ειμί ο Ων (Εξοδος, γ, 14). Όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι του δυτικού κόσμου (και όχι μόνο) την μελετούν, όχι απαραίτητα ως (εκ των προτέρων ή δυνάμει) επιβεβαίωση του θεολογικού οικοδομήματός που εκκινεί από αυτή, αλλά ως ένα από τα θεμελιακά αξιώματα της οντολογίας. Εγώ είμαι αυτός που είμαι: αυτό, πέρα από παραδοχή ενός υπερκόσμιου Κυρίου-Αφέντη, είναι προσωπική φιλοσοφική υπόθεση του καθενός μας, κάτι που ως αξίωμα δεν μπορεί να αποδειχτεί – είτε το αποδέχεσαι, είτε όχι.
    Δεν πιστεύω στις θρησκείες, τις θεωρώ απάνθρωπες μηχανές φόβου και σκλαβιάς, λογαριάζω τις «Αλήθειες» τους για φυλακές του ανθρώπινου σώματος και διαβάζω τα «Ιερά Βιβλία» τους ως συνηγορίες του μίσους και της βίας. Ωστόσο νιώθω πως αυτό το Ego sum qui sum, απαλλαγμένο από τον όποιον ουράνιο προσανατολισμό του, είναι πράγματι το μεγάλο διακύβευμα της ζωής μας – και πιθανότητα η ενδεχόμενη διακινδύνευσή της…
    …Η ιστορία του Ναπολέοντα Σουκατζίδη είναι κάτι σαν απάντηση, στην ιστορία που προχωρεί, στο μέγα ψεύδος μας, στο κενό μας: τον Σεπτέμβριο του 1943 οι Ακροναυπλιώτες κρατούμενοι οδηγήθηκαν στο νεοσύστατο Στρατόπεδο του Χαϊδαρίου. Ο Σουκατζίδης καθώς ήξερε γερμανικά, χρησιμοποιούνταν ως διερμηνέας. Μια επίθεση των ανταρτών εναντίων του στρατηγού Κρεντς στους Μολάους, φέρνει την διαταγή να εκτελεστούν ως αντίποινα διακόσιοι κρατούμενοι. Λίγο πριν από το χάραμα της Πρωτομαγιάς του 1944 η Γερμανική Διοίκηση μαζεύει τους κρατούμενους και δίνει στον Σουκατζίδη να διαβάσει την διαταγή και τα ονόματα. Ο Σουκατζίδης διαβάζει στο όνομα 167 –το όνομά του- φωνάζει «Παρών» και δίνει τον κατάλογο στον Γερμανό υπαξιωματικό για να σταθεί στην πλευρά των μελλοθανάτων. Ο Φίσερ, διοικητής του Στρατοπεδου, κάνει νόημα στον Σουκατζίδη να μείνει στην θέση του. Εκείνος τον ρωτά: «Εάν εγώ γλυτώσω, θα εκτελεστεί ένας λιγότερος;» Ο Φίσερ του απαντά «έχω διαταγή να εκτελέσω διακόσιους». «Άρα θα είμαι στη σειρά μου» του αντιγύρισε οι Σουκατζίδης. Ο Ψαθάς γράφει πως τότε «ο Φίσερ, το ανθρώπινο κτήνος, στάθηκε σε στάση προσοχής». Έτσι ο Ναπολέων Σουκατζίδης κράτησε τη σειρά του του στον κατάλογο των μελλοθανάτων, το νούμερο 167: ego sum qui sum..
    Μια ώρα αργότερα, οι Διακόσιοι εκτελέστηκαν στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής τραγουδώντας κάτι ολότελα διαφορετικό από έναν εθνικό ύμνο. Ξημέρωνε Πρωτομαγιά κι ήσαν όλοι στη σειρά τους – όλοι παρόντες.»
    http://www.triaridis.gr/keimena/keimD003.htm

    Τι με ρώτησες ΘουΒου; Γιατί τ’ αντιγράφω όλ’ αυτά από τον ιστότοπο του Κριαρίδη; Μα ακριβώς για να σου πω πως εμείς, οι άθεοι, λατρεύουμε τα «μουνιά» και τις «γκάβλες» όπως λατρεύουμε τη ζωή (την παρούσα, βέβαια, κι όχι την μέλουσα) όλων των ανθρώπων κι όχι μόνο τη δική μας.
    Τράβα τώρα στον «θεό» σου μπας και σώσεις τη δική σου ζωή.

  7. Ανώνυμος said

    Μούτρο,maximum respect.

    Φόλα στους ερωτόφοβους θανατολάγνους.

    Ιδίως της εξυπνακίστικης παραλλαγής.

  8. Γιατρός Του Ικα said

    Το προηγούμενο είναι δικό μου.

  9. Tι έγινε Μούτρο;
    Τώρα αρχίσατε και την καπηλεία των κομμουνιστών;
    Πρίν λίγες μέρες ο Διαγόρας έγραφε ότι δεν έχετε σχέση με τα «κομμούνια.»
    Από που κι ως που έχει σχέση ο «μουνολάτρης»,κατά δήλωση του,Τριαρίδης με την κομμουνιστική ηθική;
    (Περί αυτής διάβασε λίγο Μίσσιο ,θα σου κάνει καλό)

  10. Μούτρο said

    @ΘουΒου
    Είδες πουθενά, είτε στο κείμενο του Τριαρίδη είτε στο σχόλιό μου τη λέξη «κομμουνισμός»; Για ποιαν κομμουνιστική ηθική και κουραφέξαλα μας τσαμπουνάς;
    Εδώ, ένας άνθρωπος, που μπορούσε να σώσει τη ζωή του, προτίμησε να πεθάνει για να μην πάρει άλλος τη θέση του. Δηλαδή, αν δεν κατάλαβες, έδωσε με τον δικό του τρόπο νόημα στη φράση: ego sum qui sum.
    Μα, πώς αρέσει σ’ εσάς του απολογητές να βάζετε ταμπέλλες: «Κομμουνιστής» εγώ, «μουνολάτρης» ο Τριαρίδης. Μπα σε καλό σου…….

  11. @Μούτρο

    O Nαπολέοντας Σουκατζίδης ήταν κομμουνιστής φυλακισμένος κι εξορισμένος για τις ιδέες και τη δράση του.
    Κι ασφαλώς δεν ήταν ο μόνος που πέθανε λεβέντικα.
    (Οχι σαν κάτι άλλους αθεολογούντες που θα ντύνονταν πρόθυμα γιουσουφάκια.Αυτοί δε θα είχαν μπει καθόλου στη διαδικασία της ταλαιπωρίας)
    Τι σχέση έχει ο Ναπολέων Σουκατζίδης και τα ιδανικά του με το «πουτσομουνολατρικό» πιστεύωτου Τριαρίδη;
    Tέτοια ανακατωσούρα μονο στα μυαλά αναρχικών των Β.Π. τύπου Τζιπάκου υπάρχει.

  12. Γιατρός Του Ικα said

    Το να βρίσκεις αντίφαση ανάμεσα στη θυσία για τα κοινωνικά ιδανικά και στην εξύμνηση του έρωτα στην πιό άμεση και πραγματική του μορφή (αυτή τη μορφή του έρωτα που στιγμάτισαν σαν αμαρτία οι θανατολάγνοι),να μιά μορφή διανοητικής διαστροφής.

    Την ερμηνεία-σύνδεση την έδωσε ο ίδιος ο συγγραφέας:Ο έρωτας συνιστά κατάφαση της ύπαρξης όπως και η συνειδητή αυτοθυσία και η αξιοπρέπεια.Ο Σουκατζίδης δεν επιδίωξε να πεθάνει για να διατρανώσει με ένα είδος διεστραμμένου εγωκεντρισμού την εμμονή του σε μιά ταυτότητα που ο ίδιος επέλεξε (ναι,κάποιοι θυμώμαστε την ημικαθυστερημένη συλλογιστική με την οποία εξακολουθείς να αποκαλείς κάποιους από εδώ γιουσουφάκια,ω ερρωμένε νεομάρτυρα).Αρνήθηκε να εξαγοράσει την ζωή του με τη ζωή κάποιου άλλου,επιβεβαιώνοντας έτσι ότι ΑΥΤΟΣ είναι κύριος της ζωής και της ύπαρξής του.

    Για να αφήσω κατά μέρος και το ότι κανείς δεν σου έχει επισημάνει ως τώρα (και ορθώς κατά τη γνώμη μου) ότι ο θαυμασμός σου για τους σταλινικούς που θα σας κλείνανε τις εκκλησιές είναι (σχεδόν) περίεργος.

  13. Μούτρο said

    @ΘουΒου
    Διαπιστώνω πως ξέρεις καλά τους κανόνες του παιχνιδιού: «Μην κρατάς το μπαλάκι στη ρακέτα σου. Πέτα το κι ας είναι κι έξω από το τερραίν».
    Αν ο Τριαρίδης δηλώνει άθεος, αποσπούμε από τα κείμενά του ολίγην «πουτσομουνολατρία», προσθέτουμε (αυθαίρετα) κάτι από «κομμουνισμό», πασπαλίζουμε (επίσης αυθαίρετα) και λίγο «αναρχισμό» και να την έτοιμη τη συνταγή. Στο πυρ το εξώτερον ο τρισκατάρατος Τριαρίδης.

    Αλλά να σε ρωτήσω και κάτι άλλο: Πώς ξέρεις εσύ την ιδεολογία του Σουκατζίδη; Ρε μπας και δεν κάηκαν οι φάκελλοι;

  14. batcic said

    @Μούτρο

    Διαπιστώνω πως ξέρεις καλά τους κανόνες του παιχνιδιού: “Μην κρατάς το μπαλάκι στη ρακέτα σου. Πέτα το κι ας είναι κι έξω από το τερραίν”.

    Αλλού κοιτάει, αλλού σημαδεύει, αλλού πηγαίνει η μπάλα. Κάθε προσπάθεια επικοινωνίας με τον ΘουΒου είναι καταδικασμένη σε εξοστρακισμό της συζήτησης™. Όσο για τις γνώσεις του ΘουΒου, εσχάτως γνώρισε και το Google και αποκτάει άποψη για τα πάντα μέσα σε δευτερόλεπτα. Και επειδή είναι και λίγο προβληματικός, κοίταξε να δεις τι αντίκτυπο θα έχει το παρακάτω που θα γράψω: Εεε ΘουΒου, this is Sarah Palin speaking…

  15. undantag said

    Ωχ!
    Batcic, τι ήταν να την αναφέρεις την Ακατονόμαστη – τώρα ποιος μας γλυτώνει από την πλημμυρίδα «απόψεων»; … ανεβαίνω στην ταράτσα να γλιτώσω το παπαροτσουνάμι.

    Undantag
    (θαυμαστής ακραιφνής του Τριαρίδη, του Αριστοφάνη, του Εμπειρίκου, του Αρετίνου, του Βοκκάκιου και όλων όσων υπηρετών της Τέχνης κάνουν τους αγ@μητους – ή υποκριτές – θρησκόληπτους κάθε δόγματος να τρων τα λυσσακά τους)

  16. @Μούτρο

    Ο Ναπολέων Σουκατζίδης ήταν κομμουνιστής αγωνιστής,εξόριστος στον Αη Στράτη και φυλακισμένος στην Ακροναυπλία, όπως κι οι 200 εκτελεσμένοι της πρωτομαγιάς του 1944

    http://www.haidari.gr/Default.aspx?tabid=218&language=en-US
    http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=531001&publDate=

    @Ιka

    To πρόβλημα με τους σταλινικούς αθεϊστές δεν το έχει ο πτωχός ΘΒ και οι χριστιανοί.Οι χριστιανοί υπήρξαν σαφε΄΄ις και καθαροί απέναντι του.Όταν εκλήθησαν υπεράσπισαν την ρωσική γη χωρίς να σκεφτούν τους εναντίον τους διωγμούς που προηγήθηκαν.
    Το πρόβλημα το έχετε εσείς οι αθεολογούντες.
    ΕΣΕΙΣ θα πρέπει να απολογηθείτε για τα όσα εγκλήματα προέκυψαν ως αποτέλεσμα του κρατικού αθεϊσμού και να αποδείξετε ότι δεν σκοπεύετε να τα επαναλάβετε.
    Και για στάσου,ποιος σου είπε ότι ο Σουκατζίδης ήταν άθεος;
    Μήπως ο Αρης δεν είχε στο πλευρό του τον,μετέπειτα ηγούμενο, παπα Ανυπόμονο,που εκοιμήθη μόλις προ 2-3 ετών;

    Όσον αφορά τα λοιπά χαζούλικα περί «χαρών της ζωής» σου (ξανα)συνιστώ να διαβάσεις λίγο Επίκουρο και περί καταστηματικών ηδονών.
    http://www.ekivolos.gr/epikouros.htm

    Δύσκολο να τον καταλάβεις όσο (και εάν) σκέπτεσαι με την κάτω κεφαλή αλλά ποτέ δε απελπιζόμαστε…:Ρ

  17. Mandarin said

    Ο χριστιανικός θεός έδωσε 10 εντολές και πολλούς ακόμα κανόνες στους ανθρώπους ώστε να τους τηρούν και να μην υποπίπτουν σε αμαρτίες. Μια από αυτές τις εντολές είναι να μην επιθυμείς τη γυναίκα του γείτονά σου ή κάπως έτσι. Η εντολή αυτή ακολουθείται επίσης από πολλούς συμπληρωματικούς κανόνες που κατατάσσουν όλα τα ήδη του σεξ στις αμαρτίες, πέραν από την περίπτωση του σεξ για τεκνοποίηση εντός γάμου (άντε ίσως σκέτο σεξ εντός γάμου). Ποια είναι όμως η ισχύς μιας εντολής όταν ο ίδιος ο εντολέας την παραβαίνει και μάλιστα αυτό καταγράφεται στα ιερά βιβλία; Πώς δύναται ο θεός να τεκνοποιεί (κάνοντας σεξ με το δικό του τρόπο αυτόν του κρίνου) εκτός γάμου με μια κοπελίτσα και μάλιστα να κουκουλώνει το γεγονός παντρεύοντάς την με έναν παππούλη; Δεν μπορώ να καταλάβω τι σόι ηθική είναι αυτή, κατά την οποία μια πράξη που θα επέσυρε αιώνια καταδίκη για έναν άνθρωπο (που δεν μετανόησε), είναι επιτρεπτή για το θεό.

    Να σημειώσω ότι δεν είναι η μόνη εντολή που έχει παραβεί ο ύψιστος, υπάρχει και το «ου φονεύσεις» που το έχει ξεσκίσει πολλαπλώς.

    Κατά τη γνώμη μου ο λόγος που συμβαίνει αυτό στη βίβλο είναι για να νομιμοποιούνται οι αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας.

    Επίσης η δαιμονοποίηση των πάντων, η κατάταξη στις αμαρτίες όλων σχεδόν των πράξεων που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος, έχει ως σκοπό να δημιουργήσει θύματα με ένοχη συνείδηση τα οποία θα εξαρτώνται από την εκκλησία για να συγχωρεθούν και θα πληρώνουν γι’ αυτό. Πρακτικά πολλοί από αυτούς που ασχολούνται ενεργά με τα τις εκκλησίας, έχουν περάσει σε μια φάση εγωιστικής αναρχίας θεωρώντας πως αυτή τους η ενασχόληση μπορεί να τους συγχωρέσει τα πάντα. Γι’ αυτό και τα σκάνδαλα στην εκκλησία είναι ατελείωτα. Μεταξύ των πιο αμόρφωτων χριστιανών κυκλοφορεί η αντίληψη ότι αν πηγαίνεις να ανάψεις ένα κεράκι κάθε πρωί στην εκκλησία, τότε όλες οι αμαρτίες της προηγούμενης ημέρας σβήνονται…

  18. Γιατρός Του Ικα said

    H διαφορά είναι φίλτατε Θ.Β. ότι εμείς δεν υποστηρίζουμε τον κρατικό αθεϊσμό (ούτε το σταλινικό καθεστώς ήταν τέτοιο άλλωστε.Ήταν θρησκεία καραμπινάτη με τα ούλα της) ούτε όμως και τον Βυζαντινό παποκαισαρισμό.Απολογητές να γίνουν όσοι επέλεξαν στη ζωή το ρόλο του οπαδού.

    Αν ήταν άθεος ο Σουκατζίδης δεν ξέρω.Ήταν όμως μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας του οποίου η ιδεολογία ήταν τύποις αθεϊστική (είπαμε,στην πραγματικότητα θρησκεία καραμπινάτη).Εσύ χαρακτηρίζεις τους κομμουνιστές ως άθεους,εγώ όχι.

    Τέλος πάντων δεν είναι καλό οι όποιες διαφωνίες να διαστρέφουν τόσο πολύ το νόημα των συζητήσεων.Την άποψή μου την έχω πεί και αλλού και άλλοτε και για άλλες αφορμές.Για μένα ο αθεισμός δεν είναι ένα εννιαίο πράγμα,μια αποκρυσταλλωμένη ιδεολογία.Είναι ένα συμπέρασμα στο οποίο μπορεί να καταλήξει κανείς από πολλές αφετηρίες.Το να είσαι άθεος δεν σημαίνει ότι συμφωνείς με όλες τις παραδοχές όσων είναι επίσης άθεοι,ούτε ότι συμφωνείς με τον δρόμο-τρόπο με τον οποίο κατέληξαν στο ίδιο (σαφές,ξεκάθαρο και περιορισμένο) συμπέρασμα με σένα.Οι μαρξιστές είναι φιλοσοφικά άθεοι ως απόρροια των παραδοχών του διαλεκτικού και του ιστορικού υλισμού,θεωρίες που αν και τέκνα του διαφωτισμού έχουν κατά τη γνώμη μου πολλά μεταφυσικά φορτία.Σε μερικά σημεία μάλιστα έχουν και θρησκευτικό,αποκαλυπτικό ακόμη και μεσσιανικό λόγο.Από κει και πέρα η κρατική-εξουσιαστική δομή του κράτους του (αν)ύπαρκτου σοσιαλισμού και κυρίως οι ιδεολογικοί μηχανισμοί του έχουν έντονα θρησκευτική γλώσσα προφανώς επειδή οι θρησκείες γίναν εξουσίες πολύ νωρίς και κατέχουν λόγω πείρας καλά την εξουσιαστική «γραμματική».Έτσι για μένα μετράνε πολύ περισσότερο τα άλλα χαρακτηριστικά της μαρξιστικής-λενινιστικής ιδεολογίας παρά το ότι ήταν και αυτοί άθεοι.(Άϊντε να δούμε πόσες φορές θα ξαναπούμε τα ίδια και τα ίδια.Ηρεμήστε όμως οι υπόλοιποι δεν τα λέω για τον Θ.Β. αλλά για κάποιον ίσως που θα έμπαινε τώρα στις συζητήσεις μας και δεν θα ήξερε ότι αυτά τα έχουμε πεί ξανά και ξανά επί ματαίω).

    Τέλος όσον αφορά τις ηδονές,θα ξαναρωτήσω:Ανεξάρτητα με το αν τον Επίκουρο τον αντιλαμβανόμαστε καλύτερα εμείς ή εσύ,γιατί θα έπρεπε ο λόγος αυτού του σπουδαίου και κατασυκοφαντημένου από τους Χριστιανούς θεολόγους και «Πατέρες»φιλοσόφου να αποτελεί την τελευταία λέξη και το ανυπέρβλητα αποστομωτικό επιχείρημα πάνω στο θέμα των ηδονών;
    Έστω ότι ο Επίκουρος καταδίκαζε τις σωματικές ηδονές,δεν θα μπορούσε να έχει πεί και κάτι λάθος;Άσε τι λέει ο Επίκουρος,ο Ιωάννης ο Βρωμόστομος ή ο γέρων Παϊσιος,ΕΣΥ τι γνώμη έχεις για τις σωματικές ηδονές;Tι συνιστά για παράδειγμα κατά τη γνώμη σου διαστροφή η ομοφυλοφυλία ή η παρθενία;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: