Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #138

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/01/31

«Αν πράγματι πιστεύεις ότι ο Θεός σου σε βλέπει και δεν θέλει να αυνανίζεσαι, δεν αυνανίζεσαι. (Δεν θα αυνανιζόσουν με τη μάνα σου να σε βλέπει! Από που κι ως που θα μπορούσες να αυνανίζεσαι με τον Θεό να σε βλέπει; Πιστεύεις πράγματι πως ο Θεός σε βλέπει; Ίσως όχι.)»

Daniel C. Dennett (Ντάνιελ Ντένετ) (γεν. 1942) εξέχων αμερικανός φιλόσοφος και ερευνητής, στο βιβλίο του Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon. New York: Penguin Group, 2006, σελ. 227 (Απομυθοποίηση: Η Θρησκεία ως Φυσικό Φαινόμενο. Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 2007)

Το πρωτότυπο: «If you really believe that your God is watching you and doesn’t want you to masturbate, you don’t masturbate. (You wouldn’t masturbate with your mother watching you! How on earth could you masturbate with God watching you? Do you really believe God is watching you? Perhaps not.)»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

41 Σχόλια to “Γνωμικό #138”

  1. Ήθελα να βγάλω κάποιου είδους σλόγκαν, όπως «Αυνανιστείτε! ο Θεός τρελένεται να σας βλέπει!» Ιδέες, κανείς;

  2. ΘΒ έφα:

    «το επιχείρημα περι αυνανισμού έχει πλάκα ως διατυπωση αλλά στην πραγματικότητα είναι για τα μπάζα.
    γιατί: μπροστά στην μάνα σου ούτε κατουράς,ουτε π..έζεις(όπου π βάλε χ),ούτε ζευγαρώνεις ακόμα κι αν είσαι νομίμως παντρεμένος.

    αν παρόλα αυτά κάοια στιγμη η μάνα σου αποκτήσει το τριτο μάτι του Σάουρον και σε παρατηρεί οτι κι αν κάνεις κι εσύ το ξέρεις,αυτό δε θα σε εμποδίσει να κάνεις ότι η ανάγκη,το πάθος ή η επιθυμία σε καλεί οσο κι αν αυτό δεν αρέσει στη μάνα σου.»

    https://diagoras.wordpress.com/2008/08/12/militant_atheism/#comment-5446

    Μήπως δεν ζευγάρωναν τα ζευγάρια όταν ζούσαν «7 νομά σε ένα δωμά»;

    Μού φαίνεται ότι πριν αμολήσει την παραπάνω μπαρούφα ο Ντένετ,μάλλον είχε αφιερώσει πολλές ώρες στην αυτοπεολειχία.

  3. faithfool said

    Διαγόρα, έχω την εντύπωση ότι με γνωμικά σαν το παραπάνω, απεργάζεσαι την εξαφάνιση του ελληνοχριστιανικού έθνους μας.
    Ακούς εκεί αυνανισμός!!!
    Εγώ θα προτιμούσα το Γ.Χ.Γ.Χ. (= γ…τε χριστιανοί γιατί χανόμαστε)

  4. nextmind said

    αδελφοί, γιατί δεν ακολουθούμε το παράδειγμα της παρθένου? Γιατί δεν απεργαζόμεθα μεθόδους παρθενοσυνουσίας? γιατί να υποκύπτουμε στο αμαρτωλό ένστικτο του Αυνάν που θα μας κιτρινίσει το δέρμα, θα μας τυφλώσει και θα μας οδηγήσει στην αιώνια κόλαση? Γιατί δεν ακολουθούμε το παράδειγμα του θεού του ΘουΒου να συνευρισκόμεθα τηλεπαθητικά? Έτσι και το στόχο εξυπηρετούμε και το πουλάκι μας μένει όσιο και καθαγιασμένο.

    ζήτω στο αγιοπούλι το παρθενικό!
    κάτω το γαμοπούλι το τριαδικό!
    εμπρός στον αγώνα για εναν δίκαιο και ανεξάρτητο τηλεπαπαρομαλακισμό!
    ΘουΒου τί γιαχνωβά και αηδίες… σύ είσαι ο θεός αγόρι μου. Καταμονάχος σου ο άκτιστος.

  5. Έρεβος said

    @Θου Βου

    Η διαφορά του αυνανισμού από το κατούρημα, το π..έσιμο και το «νόμιμο» γ…σι, είναι ότι ο θεός σου και η θρησκεία σου τον θεωρεί αμαρτία.
    Δεν έχεις διαβάσει το ΠΗΔΑΛΙΟΝ;

  6. espectador said

    Μια που πιασατε το θεμα εχει εδω μερικες «οδηγιες» δυστυχως μονο για γυναικες, αλλα με μια μικρη αναστροφη….
    http://www.womenonly.gr/article.asp?catid=13302&subid=2&tag=12936&pubid=1462559

    Οσο για την ..αλλη λυση…του κρινου..προτεινω περισσοτερα του ενος και πολυ πιο ενδιαφεροντα

    http://vclips.pblogs.gr/2009/01/diafana-krina-ki-h-agaph-pali-tha-kalei-neos-diskos.html

  7. Άθεος said

    Espectador μάλλον ξέχασες το ο εκκλησιανισμός προκαλεί τύφλωση της προηγούμενης ανάρτησής μου!

  8. ellinaki said

    Να με συγχωρέσετε για τη μικρή παρένθεση και την ελαφρώς εκτός θέματος τοποθέτηση, αλλά πρέπει να δείτε τη νέα μόδα στο shopping!.

    Να κεραστεί link ο κύριος!

  9. Θου Βου, έγραψες:

    αν παρόλα αυτά κάοια στιγμη η μάνα σου αποκτήσει το τριτο μάτι του Σάουρον και σε παρατηρεί οτι κι αν κάνεις κι εσύ το ξέρεις,αυτό δε θα σε εμποδίσει να κάνεις ότι η ανάγκη,το πάθος ή η επιθυμία σε καλεί οσο κι αν αυτό δεν αρέσει στη μάνα σου.

    Θου Βου, το υποθετικό σενάριο που έφερες ήταν ατυχές, δεν λέει κάτι. Επειδή εσύ λες «δεν θα σε εμποδίσει» δεν σημαίνει ότι έτσι είναι. Για να το δεχθούμε αυτό που λες θα πρέπει είτε να είναι προφανές, που δεν είναι, είτε να μιλάς ως αυθεντία. Αν έχεις διεξάγει τίποτα έρευνες με αυνανιζόμενους έφηβους με μητέρες με τρίτα μάτια, ή αν έχεις κάποιο πτυχίο ψυχολογίας, ή αν έχεις κάνει έστω παρέα με ψυχολόγους ή φιλόσοφους επιπέδου Tufts University, πες μας το για να το ξέρουμε.

    Και εν πάση περιπτώσει, ακόμα και έτσι όπως το λες να ήταν, αυτό δεν θα συνέβαινε χωρίς να προκαλέσει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, προβλήματα από τα οποία πάσχουν, ως γνωστόν, πάμπολλοι χριστιανοί, ζώντας όλη τη ζωή τους υπό το απόλυτα ολοκληρωτικό καθεστώς του μεγάλου αδελφού που βλέπει τα πάντα με το άγρυπνο βλέμα του και κρίνει… κρίνει ποιός θα ξοδέψει την αιωνιότητα στο τρομερό μαρτύριο της κόλασης.

    Μήπως δεν ζευγάρωναν τα ζευγάρια όταν ζούσαν «7 νομά σε ένα δωμά»;

    Ναι, αμέ, ζευγάρωναν. Στα παρκάκια, στα άλση, σε εγκαταλελειμένα σπίτια, σε αυτοκίνητα, όταν όλοι οι άλλοι έλειπαν, σε σπίτια φίλων που φρόντιζαν να τους κάνουν τη χάρη να λείπουν, οπουδήποτε εκτός από ενώπιον της οικογενειακής ολομέλειας. Τώρα, αν τυχόν εσύ μεγάλωσες στην Κομμουνιστική Ρωσία, όπου το χειμώνα κάνει διαολεμένο κρύο, ενώ το καλοκαίρι κυκλοφορούσε η «ηθική αστυνομία» και τσάκωνε τα ζευγαράκια, και όπου, τέλος πάντων, έχουν κάποια ελαφρώς διαφορετική ηθική από τη δική μας και μπορεί και να το έκαναν μπροστά στους γονείς και στα παιδιά τους, και πάλι, αυτό δεν είναι επιχείρημα πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ο Ντένετ ανέφερε τον «αυνανισμό ενώπιον της μαμάς» για να δείξει ότι γενικά, αυτό είναι κάτι απέναντι στο οποίο έχουμε μεγάλους ηθικούς ενδοιασμούς. Ο «αυνανισμός ενώπιον του θεού», όμως, είναι κάτι που αν πραγματικά πιστεύουμε σε Θεό, είναι αδιανόητο να κάνουμε. Αυτό είναι το ζήτημα που εξετάζει το συγκεκριμένο γνωμικό.

  10. Γιατρός Του ΙΚα said

    Δηλαδή ο παντοδύναμος,πανάγαθος,παντογνώστης και πανταχού παρόν άχρονος (άοσμος και άγευστος) δημιουργός του απέραντου σύμπαντος (και όλων των παραλλήλων συμπάντων ειρήσθω εν παρόδω) ενοχλείται όταν παίζουμε το πουλί μας;

  11. @Διαγόρα

    Όπως έγραψα και παλιότερα σε συνέχεια του πρώτου σχολίου ,κατά την Ορθόδοξη Θεολογία,οι δαίμονες πιστεύουν και φρίττουν.
    Αυτό όμως δεν τους εμποδίζει από την κακοποιό επιθυμία και δράση τους.
    Ας αλλάξουμε το ζήτημα του αυνανισμού με ενα άλλο πιο ηχηρό,όπως αυτό της τοξικοεξάρτησης.
    Έχεις δει τοξικομανείς να χτυπούν ενέσεις στην Ομόνοια,αδιαφορώντας για το ποιος και εάν τους βλέπει;
    Ε,σκέψου κάπως ετσι την μπαρούφα του Ντένετ και θα καταλάβεις γιατί δεν στέκει με τίποτα.
    Δεν είναι το πραγματικό ή μη τής παρουσίας κάποιου που σε αποτρέπει από κάποια πράξη,αλλά το εάν και πώς εσύ εισπράττεις αυτή την παρουσία.
    Η μάνα μου μπορεί να στεναχωριέται που καπνίζω αλλά εγώ συνεχίζω να καπνίζω,γιατί νοιώθω ότι τα συναισθηματικά «οφέλη» από το κάπνισμα έχουν μεγαλύτερη αξία για μένα στην παρούσα στιγμή από την στεναχώρια της μάνας μου.
    Η πίστη στο Θεό δεν σημαίνει αυτόματη αναμαρτησία.
    Η ένταξη σε μια θεραπευτική κοινότητα όπως είναι η εκκλησιαστική κοινότητα,έχει τα πάνω και κάτω της ,τις επιτυχίες και τις αποτυχίες της και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.
    Βεβαίως αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους περισσότερους από εσάς ,αλλά αυτό έχει να κάνει με τις προσωπικές σας επιλογές και όχι με την πραγματικότητα.

  12. vloutis said

    Λένε για τους ανθρώπους των 50+ είναι αναγκαίος, για να αποβάλλονται τοξίνες και να μη παθαίνουν προστάτη…

    Να γλυτώνουν.

    Και ο Θεός αυτό το ξέρει…

    Κώστας
    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  13. Δεν είναι το πραγματικό ή μη τής παρουσίας κάποιου που σε αποτρέπει από κάποια πράξη,αλλά το εάν και πώς εσύ εισπράττεις αυτή την παρουσία.

    Θου Βου, η παρούσα συζήτηση δεν αφορά το αν υπάρχει θεός ή όχι, αλλά το κατά πόσο πιστεύουν σε αυτόν οι αυτοαποκαλούμενοι χριστιανοί. Το να λες ότι κάποιος δεν «εισπράττει» κάποια «παρουσία» εγώ το αντιλαμβάνομαι ως έναν περίτεχνο τρόπο να πεις ότι «στην πραγματικότητα δεν πιστεύει».

  14. faithfool said

    ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    Θεούλη μου, επειδή είμαι 50+ και έχω καιρό να πη..σω, στείλε μου σε παρακαλώ μια γκομενίτσα (ξέρεις τα γούστα μου), για να μην υποπέσω στο σοβαρό αμάρτημα του αυνανισμού. Στείλε την τώρα (ξερεις που είμαι). Κάνε το θαύμα σου, κι εγώ θα γίνω ο θερμότερος υποστηρικτής και διαπρύσιος κήρυκάς σου.
    ….
    Τι, δεν έχεις τώρα κάποια διαθέσιμη? Ε, δεν πειράζει στείλε το θουβου.

  15. Νίκος said

    ΘΒ είπε:

    Μού φαίνεται ότι πριν αμολήσει την παραπάνω μπαρούφα ο Ντένετ,μάλλον είχε αφιερώσει πολλές ώρες στην αυτοπεολειχία.

    Η αυτοπεολειχία απαιτεί κλαρίνο 40cm+ , και επειδή μάλλον δεν έχεις δει αυτό του Ντένετ, μάλλον με κάποιο (χριστιανικό) αξίωμα μας έχεις όλους τους άθεους για «πλουσίους τω δέμας». Θυμάμαι στην κατήχηση, όταν ήμουν μικρός, που μας έλεγαν πως οι άθεοι είναι πόρνοι και σάτυροι. Μάλλον από εκεί και εσύ μας έχεις συνδυάσει με τα μεγέθη των σατυρων.
    «Η πίστη στο Θεό δεν σημαίνει αυτόματη αναμαρτησία.»
    Τώρα καταλαβαίνω ποίες καταχθόνιες σκέψεις και επιθυμίες σε κάνουν να μας ξύνεσαι ως η αιξ στην γκλίτσα του τσοπάνη, μικρέ «κουσουρλή». Τώρα δένει το πάζλ.
    Μετά την στατιστική περί του ποσοστού αθέων-ενθέων στις φυλακές, καμμιά στατιστική περι των προσόντων αθέων-ενθέων υπάρχει ;-)

  16. batcic said

    Η με διαφορά αγαπημένη μου ρήση του Dennett. Είναι μια απ’ αυτές με την οποία στηρίζει την άποψη του ότι ο θρησκευόμενος έχει περισσότερο πίστη στην πίστη, παρά στο αντικείμενο της πίστης του.

    Με άλλα λόγια ΘουΒου (με τις μόνιμες επικλήσεις σου στην Πέηλιν), μπορεί βαθιά μέσα μου να μην πιστεύω ότι υπάρχει θεός (γι αυτό και όλοι ανεξαιρέτως, ιδίως στα εφηβικά τους χρόνια έχουν δοκιμάσει την εμπειρία) αλλά το σημαντικό είναι να είμαι ενταγμένος στην ομάδα εκείνη που αυτό – προσδιορίζονται πιστοί. Αν όχι πιστοί στο Θεό, τουλάχιστον πιστοί κάπου!!! Γι αυτό και οι πλέον δακτυλοδεικτούμενοι είναι οι άθεοι.

    Στα ίδια πλαίσια χρησιμοποιεί και το παρακάτω ανέκδοτο (για όσους δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο):
    Ένας αναρριχητής, βαθιά θρησκευόμενος, την ώρα που ανεβαίνει σε έναν γκρεμό με αρνητική κλίση, ξαφνικά χάνει την ισορροπία του και πέφτει στο κενό. Βρίσκεται κρεμασμένος από το σκοινί του και όσο και αν προσπαθεί δεν μπορεί να ανέβει. Αρχίζει να ταλαντώνεται για να πιαστεί από τον γκρεμό, αλλά μάταια!!! Και τότε πάνω στην απελπισία του φωνάζει:
    – Εεεεεεε, είναι κανείς εδωωωωωώώώώ;
    (Ακούγεται μια φωνή από τον ουρανό) – Ναι, είμαι Εγώ, ο Κύριος σου! Μη φοβάσαι, θα σε βοηθήσω. Βγάλε το μαχαίρι σου και κόψε το σκοινιιιίίί…
    Ο τύπος μες στην καλή χαρά βγάζει το μαχαίρι του και ετοιμάζεται να κόψει το σκοινί, αλλά μετά από στιγμιαίο δισταγμό το καλοσκέπτεται και φωνάζει:
    – Εεεεεεε, είναι κανείς άλλος εδωωωωωώώώώ;

  17. @Nίκος

    Μερικοί αθλητές που κάνουν χρήση ορμονών παθαίνουν μεγαλακρία,δηλαδή αυξάνεται το μέγεθος των άκρων,περιλαμβανομένων του γεννητικού μορίου και της γλώσσας.
    Έτσι έχεις τη λύση που ψάχνεις για το αίνιγμα της μπαρούφας Ντένετ.

    @Βatcic

    Η πίστη στην πίστη,μπορεί να είναι χρήσιμη σε κάποιο στάδιο της προσωπικής εξέλιξης.
    Τα έχουμε ξαναπεί εξάλλου ότι η πίστη ακόμα και στην πίστη,εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά,ενεργοποιεί ενδογενείς δυνάμεις τού ανθρώπινου οργανισμού οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν τον άνθρωπο να τα βγάλει πέρα σε κάποια δύσκολη κατάσταση.
    Το τι συμβαίνει στην ψυχή του κάθε χριστιανού και αν η πίστη του στον Θεό είναι ενεργή ή όχι και σε ποιο βαθμό,φαίνεται από την καθημερινή αναστροφή του και σε κάθε περίπτωση δεν είναι κάτι που μπορεί να ελεγχθεί με σοφίσματα σαν αυτό του Ντένετ.

  18. batcic said

    @ΘουΒου
    Θα μπω στον πειρασμό να ανοίξω κουβέντα μαζί σου, γιατί μου φαίνεσαι νηφάλιος σήμερα!
    Λοιπόν, κανείς δεν αντιλέγει ότι η πίστη στην πίστη μπορεί να ενεργοποιήσει ενδογενείς δυνάμεις. Με μια διαφορά όμως!!! Τις ίδιες δυνάμεις μπορεί να ενεργοποιήσει η πίστη στον εαυτό σου, η οποία πηγάζει μέσα από τη γνώση και αυτή η τελευταία περίπτωση δεν σε καθιστά υποχείριο των απανταχού διαχειριστών της πίστης. Γιατί καλές οι ενδογενείς δυνάμεις, αλλά όταν ενεργοποιούνται και εξωγενείς δυνάμεις που σε προτρέπουν στην άγνοια, την αποχή από τις χαρές και την μισαλλοδοξία, τότε (Herman) Hesse μέσα Παπαφλέσσα…

  19. @Βatcic

    Aυτός που λέει ότι πιστεύει στον εαυτό του είναι πιθανό να πέσει θύμα κάποιων «διαχειριστών της πίστης του» όπως και κάποιος που πιστεύει σε θεό ή θεούς.
    Και αναφέρομαι στους απανταχού ψυχοθεραπευτές,συμβούλους ψυχολογίας,προσωπικούς κόουτς κλπ οι οποίοι έχουν αναλάβει πλέον στον δυτικό κόσμο, τον ρόλο που είχαν οι ιερείς σε προηγούμενες εποχές.

  20. Γιατρός Του ΙΚα said

    Εχει κάποιο δίκιο σ’αυτό το τελευταίο που λέει ο Θ.Β.Όντως μας έχουν πρήξει με όλο αυτό το «πίστευε στον εαυτό σου» κίνημα.Οσον αφορά δε στη χρησιμότητα της πίστης για την πίστη,η ωφελιμότητα μιάς άποψης δε μας λέει τίποτα για την τιμή της αλήθειας της.Και εφόσον εμείς οι άθεοι δεν «πιστεύουμε» σε πράγματα (τα γνωρίζουμε,τα υποπτευόμαστε,πιθανολογούμε,δείχνουμε εμπιστοσύνη αλλά δεν πιστεύουμε με την γνωστή έννοια του πιστέυω παρά και ενάντια στην πραγματικότητα),εφόσον λοιπόν δεν πιστεύουμε,είναι μάλλον δύσκολο να υιοθετήσουμε την πίστη για τα ευεργετικά της αποτελέσματα.Κάτι σαν το μουρουνέλαιο να πούμε.Τώρα θα μου πείς γιατί πάμε να πάρουμε αυτή την παρηγοριά από τους άλλους;Οι παρενέργειες Θ.Β.,οι παρενέργειες.

  21. Μην ανησυχείς, Θου Βου, στο παρόν ιστολόγιο όλους αυτούς τους «εξορκίζουμε», με μοναδική ίσως εξαίρεση τους ψυχοθεραπευτές, οι οποίοι βέβαια έχουν ένα μη αμελητέο ποσοστό αγύρτηδων στις τάξεις τους, αλλά δεν είναι εξ’ορισμού αγύρτες. (Πάντως ειδικά για τους αγύρτες στο χώρο της ψυχοθεραπείας ετοιμάζω ένα άρθρο μούρλια, αν μάλιστα είχα λίγη νομική συμβουλή πάνω σε τέτοια θέματα θα έβγαινε πιο γρήγορα.)

  22. @Διαγόρα

    Για το εάν και κατά πόσον υπάρχουν στις τάξεις των ψυχο..κλπ αγύρτες θα πω μόνο ένα:
    Ο πολύς Φρόυντ είχε μόλις 4 (ναι,τέσσερεις) θεραπευμένους ασθενείς καθ όλη την διάρκεια της καρριέρας του,κατά την οποία παρακολούθησε εκατοντάδες ασθενείς.
    Ο αγαπητός σας Νίκος Δήμου λέει αρκετά σημαντικά για την κλασσική ψυχανάλυση και τα προβλήματα διακρίβωσης τής επιστημονικότητας της.
    Δές το,ίσως σε βοηθήσει στο μαγείρεμα του δικού σου τσουκαλιού.

    http://doncat.blogspot.com/2006/10/blog-post_18.html

    ————————————
    2009-02-02, 14:29

    Να προσθέσω και μια άλλη παράμετρο,στο θέμα η οποία-και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς στον δυτικό κόσμο- είναι η οικονομική.

    Αυτοί οι διαχειριστές της «ψυχικής υγείας» (χρήσιμα για το θέμα είναι κάποια πονήματα του Κλεάνθη Γρίβα) που υποκαθιστούν τον εξομολόγο ή την γειτονιά είναι κυριολεκτικά χρηματοβόροι.

    Υπολογίστε: 60 ευρώ τουλάχιστον την εβδομαδα η ατομική ψυχοθεραπεία συν άλλα τόσα η ομαδική μάς κάνουν μια 500άρα το μήνα,ποσό που μπορεί να διπλασιαστεί ή να τριπλασιαστεί αναλόγως με τις δυνατότητες τού πελάτη.

    Πολλαπλασιάστε επί 3,4,5 χρόνια που διαρκεί μια ψυχανάλυση και θα έχετε τις αμοιβές των «παπάδων» τού ορθολογισμού κατά πελάτη.

  23. batcic said

    @Γιατρός του ΙΚΑ
    Το να πιστεύεις στον εαυτό σου, δε σημαίνει αναγκαστικά ότι τα ξέρεις όλα! Λέγεται πνευματική ενηλικίωση και είναι κάτι τόσο απλό όσο και το να ξέρεις να ψηφίζεις. Με την έννοια του ότι:
    ψηφίζω συνειδητά = έχω πίστη στον εαυτό μου, ξέρω ποιος μπορεί να αντιμετωπίσει σωστά τα προβλήματα μου
    σε αντίθεση με τα:
    ψηφίζω έτσι γιατί έτσι ψήφιζε και ο πατέρας μου, ψηφίζω για τις ταυτότητες γιατί μου είπε ο Παρασκευαΐδης ή ψηφίζω έτσι γιατί όλοι ίδιοι είναι!

    Το να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα και μπορείς να κάνεις τα πάντα, εντάσσεται στα πλαίσια ενός άλλου κοινωνικού φαινομένου που το έχει σατιρίσει πολύ καλά ο Σϊλας Σεραφείμ στα Σκερτσάκια:
    – Ακούμε όλους τους παίκτες των τηλε – ριάλιτυ, όταν τους ρωτάνε για το μυστικό της επιτυχίας τους, να απαντάνε στο στυλ «Να είσαι ο εαυτός σου», «Να πιστεύεις στον εαυτό σου» και «Να βγάζεις προς τα έξω τον πραγματικό σου εαυτό»! Και άντε να συμφωνήσω ότι πρέπει να είσαι ο εαυτός σου. Κι άμα είσαι μαλάκας;;;

    ————————————
    2009-02-02, 15:00

    @ΘουΒου
    Καλά! Μην τα εξισώνουμε και όλα!!! Έχεις κάποιο δίκιο, αλλά προσωπικά, χίλιες φορές να δώσω 1000 € σε κάποιον που έχει σπουδάσει για να μου δώσει λύσεις, παρά να δώσω 50 € σε κάποιον αμόρφωτο, χωρίς λόγο ύπαρξης (βλέπε παπά), για να μου πει να μετανοήσω ή για να πιστέψω με το ζόρι ότι όλα θα πάνε καλά.

    Οι επενδύσεις, φίλε ΘουΒου δεν είναι τζόγος, πρέπει να τις ξεψαχνίσεις για να έχεις απόδοση!

  24. Χμμ… Ενδιαφέρουσα τροπή πήρε αυτή η συζήτηση…

    Batcic lol για το ανέκδοτο, Γιατρέ lol για το 10…

    Προτιμώ πάντως να αυνανίζονται όλοι μόνοι τους παρά να τους βγαίνει μετά η μαλακία στη προσωπική τους ζωή και να τσακίζουν τους άλλους γύρω τους…

    Όσο για τους ψυχοθεραπευτές. Υπάρχουν πολλοί καραγκιόζηδες, υπάρχουν και πολλοί που είναι εντάξει. Αλλά κανείς δεν μπορεί να κάνει θαύματα, απλά όσοι είναι καλοί μπορούν ίσως να βοηθήσουν κάποιον που έχει ανάγκη, μόνο αν το θέλει κι αυτός όμως και προσπαθήσει πραγματικά. Αν πάω σ’εναν ψυχολόγο πχ και μου πει κάτι που δεν μ’αρέσει και δεν θέλω να το παραδεχτώ έτσι κι αλλιώς ε τί να κάνει κι αυτός, να μου το καρφώσει στον εγκέφαλο για να το καταλάβω;; Επίσης αν πέσει σε κατάθλιψη κάποιος δεν του περνάει έτσι απλά και τα φάρμακα σε συνδυασμό με την θεραπεία όντως βοηθάνε. Εντάξει τώρα την έχουν δει κάπως και τρέχουν όλοι στους ψυχολόγους αλλά μερικοί το έχουν όντως ανάγκη.

    Εδώ βέβαια είναι κι άλλο ένα θέμα. Ο κόσμος έχει συνηθίσει να είναι θύμα της θρησκείας, οπότε μερικοί όταν απομακρύνονται πάνε και γίνονται θύματα αλλού, όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο ΘΒ. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι καλύτερα να παραμείνει θύμα της θρησκείας κανείς, απλά πως σιγά σιγά (και δύσκολα) θα πρέπει να ξεπεραστεί αυτή η τάση και θα πρέπει να μπορεί να σταθεί ο καθένας στα πόδια του χωρίς πατερίτσες.

    Επίσης ναι, συμφωνώ με τον Γιατρό στο 20, ακόμα και καλές ιδέες καταντάνε γραφικές και κουραστικές καμιά φορά γιατί γίνονται καραμέλα και μοδάτες και τις λέει κι η κουτσή Μαρία.

  25. @Iokaste

    Το θέμα με την μαλακία -όχι δεν είναι υβριστική η λέξη,αναφέρεται αυτούσια και στο λατρεμένο σας Πηδάλιο- είναι ότι αν συνεχιστεί ως εμμένουσα έξη,πέραν την εφηβείας καθιστά τον άνθρωπο οιωνεί αυτιστικό και ανίκανο να σχετιστεί ουσιαστικά και υπεύθυνα με το άλλο φύλο.

    Τα λέει και ο Ασκητής :)

    Έτσι η σεξουαλικής φύσεως μαλακία φαίνεται πως δεν μειώνει τις πιθανότητες να είναι κάποιος και κοινωνικώς αυνανιστής.
    Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει θα έλεγα.

  26. Μούτρο said

    @Θου Βου
    «Έτσι η σεξουαλικής φύσεως μαλακία φαίνεται πως δεν μειώνει τις πιθανότητες να είναι κάποιος και κοινωνικώς αυνανιστής»

    Υπέροχη αυτοκριτική…

  27. Γιατρός Του ΙΚα said

    Μπέρδεμα όρων Batcic.Έτσι όπως το λες δύσκολα θα μπορούσε να διαφωνήσει κανείς.Να σου πώ εγώ όμως πως το έχω εισπράξει όλο αυτό το κίνημα του «πίστευε στον εαυτό σου και μπορείς να κάνεις τα πάντα»,κάτι σαν αυτό με το σύμπαν του Coehlo.Μια μπούρδα και μισή,μιά ιδεολογική απάτη που προσπαθεί να πείσει τους ανθρώπους ότι μπορούν να γίνουν πρωταγωνιστές στο φρικαλέο θέατρο του κοινωνικού δαρβινισμού,αποσιωπώντας ότι σε αυτό τα θύματα θα είναι πάντα η πλειοψηφία και άρα στατιστικά η πιθανότητα να είσαι μεταξύ των θυμάτων θα είσαι και συ είναι συντριπτική.
    Πάρε παράδειγμα μιά οποιαδήποτε ανταγωνιστική δραστηριότητα (οι περισσότερες τέτοιες είναι πιά),ας πούμε έναν αγώνα δρόμου,έναν τελικό των 100 μέτρων σε μιά Ολυμπιάδα.Όλοι οι αθλητές καλούνται να ενστερνιστούν ότι αν πιστέψουν πολύ στον εαυτό τους θα είναι νικητές.Κακά τα ψέμματα όμως,αυτό δεν γίνεται.Έτσι οι υπόλοιποι πλην του νικητή αφήνονται να πιστέψουν ότι δεν πίστεψαν στον εαυτό τους όσο έπρεπε,φορτώνοντάς τους,εκτός από την απογοήτευση της ήττας,και με ένα ακόμη πλέγμα ενοχών.Εγώ λέω πάλι ότι ο τύπος που βγήκε πρώτος μάλλον ήταν γρηγορότερος (ή είχε καλύτερον ντόπερμαν-sic),και όσο και να πιστέψεις στον εαυτό σου ή όποια άλλη νεοανιμιστική παπαρδέλα,αν τρέξεις εναντίον του πάλι,πάλι τον κώλο του θα βλέπεις.

  28. Πράγματι η κουβέντα γίνεται ενδιαφέρουσα

    @Ιka

    Δες τι παίζει στον τομέα που άγγιξες.
    Όλο αυτό το σύστημα που απαξιώνεις είναι πλέον ενταγμένο επισήμως στην εκπαίδευση όχι μόνο των πρωταθλητών αλλά των απλών καθηγητών φυσικής αγωγής οι οποίοι αύριο θα γίνουν καθηγητές στα σχολεία.

    http://www.mindtools.com/page11.html

    ως σύνδεσμος από το ΑΠΘ
    http://web.auth.gr/phed/ergastirioathlitikispsichologias.htm

    Έτσι η «νεοανιμιστική παπαρδέλα» έχει ήδη κατοχυρωθεί (?) σαν επιστήμη,διδάσκεται επισήμως σε τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα και …έπεται συνέχεια.

  29. nextmind said

    Οι νεοανιμιστικές παπαρδέλες είναι βαριά κληρονομιά των δοξαστικών βδελυγμάτων που επί αιώνες η θρησκεία αναπαράγει και επιβάλει στον κοινωνικό ιστό και στην ανθρώπινη ιδιοσυγκρασία. Δεν βλέπω κάποιο λόγο για να αισθάνεσαι χαριτωμένα επαναστάτης ΘΒ

  30. Νίκος said

    Nextmind ειπε:

    Οι νεοανιμιστικές παπαρδέλες είναι βαριά κληρονομιά των δοξαστικών βδελυγμάτων που επί αιώνες η θρησκεία αναπαράγει και επιβάλει στον κοινωνικό ιστό και στην ανθρώπινη ιδιοσυγκρασία. Δεν βλέπω κάποιο λόγο για να αισθάνεσαι χαριτωμένα επαναστάτης ΘΒ

    +1 από μένα

  31. @Νextmind

    Είναι καλό να γνωρίζετε ότι την στιγμή που εσείς μάχεστε την παραδοσιακή θρησκευτικότητα και δή την ελληνορθόδοξη παράδοση,γύρω σας πλέκεται ένα δίχτυ από «νεοανιμιστικές παπαρδέλες» ,οι οποίες ενδεδυμένες επιστημονικούς ή ψευδοεπιστημονικούς μανδύες,εισάγουν πανάρχαιες θρησκευτικές τεχνικές ,όπως είναι ο διαλογισμός και η νοητική εικονοπλασία,σε τομείς από την ιατρική μέχρι τον αθλητισμό και μάλιστα με σημαντική υποστήριξη στον ακαδημαϊκό χώρο.

    Κι εκεί που θα νομίσετε ότι ξεμπερδέψατε με παπάδες κλπ θα ανακαλύψετε ότι η γύρω σας υπάρχουν χιλιάδες γκουρού,δάσκαλοι της «πίστης στον εαυτό»,συνηθέστατα «τους», που γελούν πίσω από την πλάτη σας.

  32. nextmind said

    κομίζεις γλαύκας εις Αθήνας ΘΒ
    Μην Αγνοείς ότι κανένα δέντρο δεν στέκεται όρθιο αν κόψεις τις ρίζες του που εν προκειμένω είναι οι θρησκευτικές ψευδολογίες. Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι διαφορά στο ανυπόστατο μεταξύ των δογμάτων της μιας ή της άλλης δοξασίας. Το αναντίρρητα μεγάλο κύμα ανόητων πεποιθήσεων που ταλανίζει τις κοινωνίες σήμερα αυτοπροσδιορίζεται ως μεταφυσικό, κάτι που οι θρησκείες δίδαξαν και έως σήμερα εκμεταλλεύονται.

  33. Γιατρός Του ΙΚα said

    O αγώνας είναι κοινός Θ.Β. γιατί κοινό είναι και το πρόβλημα.Το δικό σου το πρόβλημα με όλους αυτούς,είναι πρόβλημα του τύπου Coca-Cola/Pepsi Cola.Aν άλλαζαν λίγο οι όροι και το τυπικό των τελετών μαζί τους θα ήσουνα.Τώρα απλά μας λές «προτιμήστε εμάς,μακρόχρονη πείρα στην εξυπηρέτηση του πελάτη».Αντίθετα ο ανθρωπιστής-ορθολογιστής που έχει καταλήξει σε αθειστικές θέσεις είναι συνεπής εχθρός και των δύο(τριών,χιλιάδων) παραλλαγών του ανορθολογισμού και δεν μπαίνει σε ψευδοδιλήμματα.Άλλωστε το έχω ξαναπεί.Μη θεωρείς ότι η παραδοσιακή θρησκεία αποτελεί ανάχωμα για όλους αυτούς.Αντίθετα,τους προετοιμάζει τον δρόμο κάνωντας τους ανθρώπους να αρκούνται σε κακές,λίγες ή και ακαθόλου εξηγήσεις για αυτά που πιστεύουν.

    Peace

  34. batcic said

    @Γιατρός του ΙΚΑ #27

    Έτσι οι υπόλοιποι πλην του νικητή αφήνονται να πιστέψουν ότι δεν πίστεψαν στον εαυτό τους όσο έπρεπε,φορτώνοντάς τους,εκτός από την απογοήτευση της ήττας,και με ένα ακόμη πλέγμα ενοχών.Εγώ λέω πάλι ότι ο τύπος που βγήκε πρώτος μάλλον ήταν γρηγορότερος (ή είχε καλύτερον ντόπερμαν-sic),και όσο και να πιστέψεις στον εαυτό σου ή όποια άλλη νεοανιμιστική παπαρδέλα,αν τρέξεις εναντίον του πάλι,πάλι τον κώλο του θα βλέπεις.

    Συμφωνώ 100%. Δεν είναι όμως αυτό που εννοούσα. Το να πιστεύει κάποιος στις δυνάμεις του, έχει να κάνει κυρίως με την προσωπική αυτοεκτίμηση και βελτίωση. Στο παράδειγμα του σπρίντερ, το σημαντικό (και άμεσα σχετιζόμενο με τη ρήση του Dennett, θα εξηγήσω πως) είναι να τα δίνει όλα στην προετοιμασία και στον αγώνα, να κάνει την ποιοτικότερη προπόνηση που μπορεί και να θέτει ως στόχο να φτάσει στο ψηλότερο σημείο που εκείνος μπορεί.

    Το σημείο κλειδί είναι το που εκείνος μπορεί! Και είναι σημαντικό, κατά τη γνώμη μου πάντα, να επιδιώκουμε να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτεροι (και όχι οι καλύτεροι όλων) σε αυτά με τα οποία ασχολούμαστε, γιατί αυτό κάνει ενδιαφέρουσα τη ζωή μας και εμάς εν γένει καλύτερους και χρησιμότερους.

    Η πίστη στην πίστη από την άλλη (είναι αυτό που στηλιτεύει ο Dennett) είναι μια πίστη με θολό αντικείμενο, και παράλληλα μια πίστη που δημιουργεί στρατευμένους ανθρώπους. Στρατευμένους στο χρήμα, στη δόξα, σε ιδέες τύπου ΝΔ και Ολυμπιακός (αντί για πολιτικό σύστημα και αθλητισμός, η επιλογή έγινε με βάση τους πρώτους στα τελευταία «πρωταθλήματα»), σε λάμιες και ανύπαρκτους θεούς.

    Ακόμα πιο συνοπτικά, η πίστη στον εαυτό σου οδηγεί στην προσωπική σου βελτίωση ενώ η πίστη στην πίστη οδηγεί σε κατευθυνόμενη μετριότητα και σε άτομα υποχείρια που αναπαράγουν δογματισμούς, μύθους και δοξασίες.

  35. Καλημέρα!!!

    Συμφωνώ με το 27 του Γιατρού αλλά βρε παιδιά ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Φυσικά και δεν είναι σωστό να αντικαθιστούμε την μία χαζομάρα με μια άλλη, αλλά έχει δίκιο ο Βatcic, είναι σημαντικό να έχει ο κάθε άνθρωπος εμπιστοσύνη στον εαυτό του, αυτοπεποίθεση και αυτοεκτίμιση λέγεται αυτό και δεν είναι κακό. Επειδή κάποιοι παίρνουν μια ιδέα και την κάνουν μόδα και την χρησιμοποιούν λάθος δεν πάει να πει πως είναι απαραίτητα κακή σε όλα της τα επίπεδα.

    Και ναι, μόνο έτσι μπορεί ο καθένας να δίνει τον καλύτερο εαυτό του, αν πάει ένας αθλητής πχ μιας και γι’αυτούς λέμε, να τρέξει σκεφτόμενος πως είναι ένα άχρηστο σκουλήκι ε, μάλλον δεν θα τα πάει και πολύ καλά και θα επιβεβαιώσει την υποψία του. Είναι σημαντικό βέβαια να έχει κανείς επίγνωση των δυνατοτήτων του και όταν δεν καταφέρνει κάτι να μπορεί να δει τους πραγματικούς λόγους.

    ΘΒ ευχαριστούμε για την προειδοποίηση πάντως, θα έχουμε τον νου μας…

  36. Γιατρός Του ΙΚα said

    Εννοείται βρέ παιδιά ότι πρέπει ο άνθρωπος να έχει αυτογνωσία-στο μέτρο του δυνατού πάντα.Να γνωρίζει ποιός είναι ή τουλάχιστον να προσπαθεί και παράλληλα να προσπαθεί να βελτιωθεί.Έχω κάποιες αμφιβολίες για το αν οφείλει πάντα να προσπαθεί να αποδίδει στο 100% των δυνατοτήτων του.Η ανταγωνιστική νοοτροπία δεν μου πήγε ποτέ και υποπτεύομαι και κάποιον δόλο απ’όσους προωθούν αυτή την ιδεολογία (δεν τη χρεώνω σε κανέναν εδώ μέσα,
    πρωτογενως εννοώ).
    Το πρόβλημά μου είναι με τις μεταφυσικές παραδοχές του κινήματος της αυτοεκτίμησης,μιά σολιψιστική εκδοχή του mind over matter,που όπως είπα και πριν μου μυρίζει δόλο.Αντί να αγωνίζεσαι συλλογικά για τη βελτίωση της ζωής σου,πίστευε στον εαυτό σου-μέχρι σημείου εγωκεντρικού παραληρήματος,πιστεύοντας ότι είσαι ένας μικρός θεός επί της γης-και θα βγεις στόν αφρό.Ε,δε νομίζω.

  37. batcic said

    @Γιατρός του ΙΚΑ.
    Πρέπει να παραδεχτώ ότι ούτε και εμένα μου πάει το «ένας μικρός θεός επί γης»! Αν κρίνω από τα χάλια επιτεύγματα του Ύψιστου, για τον εαυτό μου διεκδικώ το Υπερ-Ύψιστος. :)

  38. nextmind said

    batcic
    ΘΒ
    και λοιποί Άπιστοι στον ένα θεό.
    Ως επιχρισμένος Ανθυπορυθμιστής της φωτεινότητας του φωτοστέφανου της Τιτάνιας Καταδυόμενης Φραντζόλας, σε Blogοτονώ ΜεγαΥπερ-Ή-ψηστών. Κανε το ιερό σύμβολο του αγίου ΜεγαΣάμαλι (μεγασαμαλήσου κατα το σταυροκοπήσου )και αποδέξου την μονήρη θεότητα του αυτήκοου ΟΝΤΟΣ.
    http://verydeepshit.wordpress.com/2009/02/02/wtf/
    Πήγαινε εκεί, και ανεγνωσθί τας αγίας γραφάς, κατέθεσε τον αιώνιο σεβασμό και υποτέλεια σου. ASAP
    (ΟμοιοΝευροΜαλακτική σελίς, πλήρης υποκλοπών και αηδίας)

  39. batcic said

    @Nextmind
    Ρισπέκτ ιν δε μαδαφάκιν χάουζ!

  40. Π said

    Μεταφέρω (από το σχόλιο όπου πρωτογράφτηκε) την ελαφρά περιληπτική απόδοσή μου του ευρύτερου αποσπάσματος του Dennet, για να φανεί ότι το συγκεκριμένο χωρίο είναι ένα λογικό παράδειγμα σε μια λογική συζήτηση:

    Κατά κανόνα οι πράξεις αποτελούν βασιμότερο τεκμήριο από τα λόγια για το τι πραγματικά πιστεύει κάποιος. Είναι εύκολο να δηλώνουμε κάτι, αλλά όταν οι χειροπιαστές συνέπειες των ενεργειών μας εξαρτώνται από το αν πιστεύουμε κάτι (π.χ. ότι το όπλο είναι γεμάτο, ότι η πόρτα είναι ξεκλείδωτη, ότι μας βλέπει κάποιος), τότε το τι θα πράξουμε και όχι το τι δηλώνουμε δείχνει τι όντως πιστεύουμε.

    Τη μετάβαση από την πρωτόγονη στην οργανωμένη θρησκεία σημαδεύει αλλαγή στο είδος των πιστεύω: από αυτά με σαφείς πρακτικές συνέπειες σε αυτά με ανύπαρκτες, σε αυτά που μόνο να δηλώνεις ότι τα πιστεύεις γίνεται. Αν όντως πιστεύεις ότι ο θεός της βροχής θα φέρει βροχή μόνο αν σφάξεις ένα βόδι, σφάζεις ένα βόδι. Αν όντως πιστεύεις ότι ο θεός της φυλής σου σε κάνει άτρωτο στα βέλη, ορμάς εναντίον των εχθρών αψηφώντας τα. Αν όντως πιστεύεις ότι ο θεός σου σε βλέπει και δεν θέλει να αυνανίζεσαι, δεν αυνανίζεσαι. (Δεν θα αυνανιζόσουν αν σε έβλεπε η μάνα σου, πόσο μάλλον ο θεός σου! Όντως λοιπόν πιστεύεις ότι ο θεός σε βλέπει; ίσως όχι.)

  41. Η μετάφραση που παρέθεσε ο Π προέρχεται από το άρθρο «Μήπως ο μαχητικός αθεΐσμός παραείναι μαχητικός;», σχόλιο 89, όπου είχε συζητηθεί αυτή η φράση και είχε πολύ σωστά παρατηρήσει ο Π ότι με αυτή του τη φράση ο Dennett δεν επιχειρεί να φέρει επιχείρημα υπέρ ή κατά της ύπαρξης του θεού, παρά εξετάζει τον (περίεργο, σίγουρα) τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πιστεύουν, ή μάλλον λένε ότι πιστεύουν.

    Αν δεν κάνω λάθος αυτό το κάνει ο Dennett μέσα στα πλαίσια της συζήτησης που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο περισσότερος κόσμος δεν πιστεύει ακριβώς σε θεό, παρά πιστεύει στην πίστη σε θεό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: