BBC News: Δανή γυναίκα ένοχος ακρωτηριασμού γεννητικών οργάνων
Posted by Σταύρος Μΰλερ στο 2009/01/24
Δανή γυναίκα κρίθηκε ένοχος για τον ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων δύο κορών της στην πρώτη τέτοιου είδους υπόθεση που έφτασε σε δικαστήριο στη Δανία.
Η μητέρα, η οποία είναι αφρικανικής καταγωγής, κατηγορήθηκε επίσης ότι σχεδίαζε με τον σύζυγό της ταξίδι στο Σουδάν για να υποβάλλει σε κλειτοριδεκτομή άλλη μία κόρη, ηλικίας πέντε ετών.
Της επιβλήθηκε ποινή δύο ετών αλλά αφέθηκε ελεύθερη, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων AFP, καθώς είχε ήδη εκτίσει τέσσερεις μήνες στη φυλακή.
Ένας νόμος του 2003 καθιστά τον ακρωτηριασμό γεννητικών οργάνων τιμωρήσιμο με έως έξι χρόνια φυλάκισης.
Ο πατέρας των δύο κοριτσιών, ηλικίας 10 και 12, είπε ότι δεν ήξερε τι συνέβαινε και αθωώθηκε.
Η κλειτοριδεκτομή είναι πιό συνήθης στην Αφρική. Συνίσταται στη χειρουργική αφαίρεση της κλειτορίδας ή άλλων τμημάτων των γεννητικών οργάνων νεαρών κοριτσιών.
Γύρω στα 100 με 140 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες σε όλο τον κόσμο έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων, συμπεριλαμβανόμενων 6.5 εκατομμυρίων σε δυτικές χώρες, σύμφωνα με έρευνα του 2007 από το Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Δημογραφικής Έρευνας.
Η κλειτοριδεκτομή μπορεί να προκαλέσει θάνατο από αιμορραγία και αργότερα επιπλοκές στη γέννα. Επίσης ενέχει κίνδυνο μόλυνσης, προβλημάτων του ουρητικού συστήματος, και ψυχικού τραύματος.
Το άρθρο του BBC News: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7848503.stm
Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης
Άρθρα μέσω RSS
Σχόλια μέσω RSS
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email
EvanT said
Όταν πάνω από το μισό πληθυσμό των ΗΠΑ κόβουν το πουλί τους με αμφισβητίσιμα και ελάχιστα ιατρικά οφέλη από συνήθεια και μόνο, τι περιμένεις από τους πιο αμόρφωτους αφρικανικούς πληθυσμούς, όταν η γνώση τους προέρχεται από τον ιμάμη της περιοχής; Το ατυχές είναι που σέρνουν αυτά τα έθιμα και στη χώρα διαμονής τους. Κρίμα. Και μάλιστα το προωθούν και οι μανάδες! Βρε μπας και πατάει στη νοοτροπία «Αφού το υπέστην εγώ, εσύ νομίζεις θα τη γλυτώσεις;»
Πάλευε κατά τ’άλλα ο Παύλος κατά της περιτομής στους μη Εβραίους πρωτο-Χριστιανούς. Άλλα κι άλλα τα διαβάζουν απ’τη Βίβλο, αυτό δεν το πρόσεξαν; Τσκ.
ρούλα said
Φρίκη. Και μένα μου κάνει εντύπωση, Evan, ότι τα έθιμα αυτά τα συντηρούν κυρίως οι μανάδες, και συμφωνώ ότι το κίνητρο είναι «Αφού τα πέρασα εγώ, θα τα λουστείς κι εσύ».
Προφανώς, όταν μια ομάδα του πληθυσμού (στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι γυναίκες) καταπιέζεται, εσωτερικεύει κατά κάποιο τρόπο τη βία που δέχεται και τη διοχετεύει στα άλλα μέλη της. Ας μην το πάμε μακριά: λίγες μανάδες εδώ έσπρωξαν τις κόρες τους σε δυστυχισμένους γάμους, επειδή πέρασαν κι αυτές τα ίδια; Πρόσθεσε σ’ αυτό και τη συνδυασμένη αποβλάκωση θρησκείας και παράδοσης και ιδού τα αποτελέσματα.
Τέλος πάντων, αυτό το πράγμα είναι κακοποίηση και κανονικά θα έπρεπε να τους αφαιρέσουν την κηδεμονία -και απ’ τον πατέρα που (και καλά) δεν ήξερε, αλλά αν το κάνουν αυτό θα γίνει χαμός. Τουλάχιστον ότι δικάστηκαν και καταδικάστηκαν είναι θετική κίνηση.
Την καλημέρα μου.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said
Δέν είναι μόνο το κόψιμο. Το ακόμη φριχτό για τη διαφύλαξη της παρθενίας των κοριτσιών, είναι το ράψιμο της εισόδου του κόλπου, ώστε να μην είναι δυνατή η διακόρευση, με αποτέλεσμα να υποφέρουν τα κορίτσια και οι γυναίκες σε όλη τους τη ζωή απο δυσκολίες στην ούρηση. Όσο για τη σεξουαλική πράξη, καμμία ευχαρίστηση, αλλά οδύνη…
Μία η λύση Ε Κ Χ Ρ Ι Σ Τ Ι Α Ν Ι Σ Μ Ο Σ (ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ)
Νίκος said
«Ένας νόμος του 2003 καθιστά τον ακρωτηριασμό γεννητικών οργάνων τιμωρήσιμο με έως έξι μήνες φυλάκισης.»
Το άρθρο στο BBC λέει έξη χρόνια, όχι μήνες.
Και καλό να αλλάξεις το «Δανίδα» σε «Δανή». Αν κολλήσεις στο καθαρευουσιάνικο, πρέπει να γράψεις «Δανίς».
Επί της ουσίας: Οι θρησκευτικές συνήθειες στους «ένδον» φαίνονται σαφώς φυσιολογικές, αλλά στους τρίτους κυμαίνονται από γραφικές (στις απλές …γραφικές περιπτώσεις) έως απαράδεκτες (όπως αυτή που αναφέρεις).
Καί μόνο η διαφορετική (σχεδόν πάντα αρνητική) αντίληψη που έχει ένας Χ.Ο. για τις συνήθειες άλλων θρησκειών, θα έπρεπε να τον προβληματίζει για το θέαμα που παρουσιάζει ο ίδιος στους άλλους.
Διαγόρας ο Μήλιος said
Ευχαριστώ για την επισήμανση του λάθους Νίκο, πάλι καλά που έχουμε και γνήσιους σκεπτικιστές ανάμεσά μας, που διαβάζουν τόσο τη μετάφραση όσο και το πρωτότυπο! C-:= Το διόρθωσα αυτό, και το «Δανίδα».
Ιοκάστη said
Το πρόβλημα είναι πως όσοι τα κάνουν αυτά στα παιδιά τους τα θεωρούν απόλυτα φυσιολογικά. Δεν έχει νόημα να κλείσεις στην φυλακή μια γυναίκα απλά και μόνο επειδή ακολούθησε τις παραδόσεις του λαού της. Δεν πρόκειται να καταλάβει γιατί την τιμωρείς και δεν θα αλλάξουν οι απόψεις της και ούτε οι διδασκαλίες που θα δώσει στην επόμενη γενιά αν της δοθεί η ευκαιρία.
Δεν υποστηρίζω φυσικά πως δεν πρέπει να υπάρχουν μέτρα για να αποφεύγονται τέτοιες καταστάσεις. Παράλληλα όμως θα πρέπει να προσπαθήσει το κάθε κράτος να εξηγήσει σε αυτούς τους ανθρώπους το παράλογο της παράδοσης, το πως τα έθιμα πρέπει να αλλάζουν, τους ιατρικούς κινδύνους, τα ψυχολογικά τραύματα, ό,τι χρειάζεται τέλος πάντων για να αντιμετωπιστεί σωστά το πρόβλημα και να ξεφύγουν από αυτούς τους τρόπους σκέψης οι επόμενες γενιές.
Ο διαφωτισμός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ…
Άθεος said
Μα τι λες Ιοκάστη… όχι δεν ολοκληρώθηκε, αλλά ξεχάστηκε κιόλας!
Sober said
Είχα δει στην τηλεόραση έναν ακρωτηριασμό και ακόμα θυμάμαι τις κραυγές του κοριτσιού.
Υπάρχουν και άλλα που κάνουν κάποιες φυλές πέρα απο το ράψιμο. Υπάρχει μια ειδική κρέμα που αλοίφουν στον κόλπο για να μη μπορεί να εκρίνει λιπαντικά υγρά ούτως ώστε η γυναίκα να υποφέρει κατά τη διάρκεια του σεξ.
Όταν η μαλακία καταντάει παράδοση…
Ιοκάστη said
Μα γιατί τέτοια κακία απέναντι στις γυναίκες;; Πω πωωω, πάλι καλά που γεννήθηκα τώρα και εδώ δηλαδή.. Δεν ξαναγκρινιάζω για κάτι τέτοια, Ελλάδα 2009 μια χαρά τελικά (εντάξει δεν γεννήθηκα το 2009 προφανώς αλλά καταλαβαίνετε τί εννοώ)..
ypogeiomethea said
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι σε τέτοια θέματα το ελληνοχριστιανικό κατεστημένο μοιάζει σαν «νηπιαγωγείο θρησκευτικών εγκλημάτων». Ε, να λέμε και τα καλά. Έχω και μια απορία. Το περιστατικό έγινε στη Δανία και η Πολιτεία «πήρε θέση» καταδικάζοντας. Καταδίκασε ένα θρησκευτικό έθιμο, έτσι; Μην ξεχνιόμαστε. Γιατί λοιπόν καταδικάζουμε χωρίς κανέναν ενδοιασμό τη γαλλική πολιτεία που απαγόρεψε ένα άλλο θρησκευτικό έθιμο στα σχολεία της (στη μαντίλα αναφέρομαι). Να μου πείτε δεν είναι εγκληματικό. Δεν είναι απάνθρωπό. Εντάξει, αλλά η ουσία δεν αλλάζει. Και για να μην παρεξηγηθώ προσωπικά δεν έχω απάντηση στο ερώτημα αν πρέπει το κράτος να θέτει τέτοιου είδους περιορισμούς στην ενδυμασία. Γιατί το θέμα μετά πάει και αλλού.
vloutis said
«Γύρω στα 100 με 140 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες σε όλο τον κόσμο έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων, συμπεριλαμβανόμενων 6.5 εκατομμυρίων σε δυτικές χώρες, σύμφωνα με έρευνα του 2007 από το Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Δημογραφικής Έρευνας».
Διαβάζουμε τα στατιστικά στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα και αναρωτιέμαι, απο τη στιγμή που μια τέτοια πράξη μπορεί να προκαλέσει ακόμη και θάνατο, η ποινή των 2 ετών με αναστολή θεωρείται ποινή;
Δεν θεωρείται «εγκληματική πράξη εκ προμελέτης»;
Τί να πω…
Κώστας
vloutis.blogspot.com
vloutis.wordpress.com
Άθεος said
Να είσαι ευχαριστημένος που έφαγε και δυο χρόνια!
Όταν σου λέω Ιοκάστη, από προχθές, ευτυχώς που γεννήθηκες σήμερα, έχω δίκιο ή όχι!
Τα μαλλιά σου θα φούντωναν και όμορφα θα καίγονταν!
Ιοκάστη said
Χεχε, ναι Άθεε έχεις δίκιο. Καμιά φορά μας ενοχλούν τόσο πολύ κάποια πράγματα στο παρόν και παίρνουμε σαν δεδομένα κάποια δικαιώματα που έχουμε που όμως στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, ή και στο παρόν ακόμα σε άλλες χώρες, είναι αδιανόητα. Ουφ, ευτυχώς την γλύτωσα την πυρά ;)
Διαγόρας ο Μήλιος said
Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μου βλέποντας την είδηση είναι ένα μεγάλο «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!», «αμήν και πότε!» «ώρα δεν ήταν;» και «αμάν πιά!».
Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι από τα δύο χρόνια στα οποία καταδίκασαν τη μητέρα, εκείνη εξέτισε μονο τέσσερεις μήνες, αλλά φαντάζομαι πως είχαν τους λόγους τους που την άφησαν. Εντύπωση μου έκανε επίσης το γεγονός ότι ο πατέρας έκανε την πάπια και έγινε πιστευτός, αλλά φαντάζομαι πως και γι’αυτό είχαν τους λόγους τους οι Δανοί δικαστές.
Αυτό που έχει πρωτεύουσα σημασία είναι να αρχίσουν να εκδικάζονται τέτοιες υποθέσεις, να πέφτουν κάποιες ποινές, να λάβει δημοσιότητα το ζήτημα, και να μπορούν οι κοπέλες όταν ενηλικιωθούν να μηνύσουν τους γονείς τους. Έτσι, μπορούμε να ελπίζουμε πως θα αποθαρρυνθεί η πρακτική.
Στην Αγγλία πέρασαν επίσης πρόσφατα έναν νόμο για την κλειτοριδεκτομή, αλλά δεν έχουν κατορθώσει μέχρι στιγμής να καταδικάσουν επιτυχώς κάποιον, και έχουν φτάσει σε σημείο να προσφέρουν 20,000 λίρες σε όποιον βοηθήσει να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. (BBC News: 2008-07-31 Anger over no mutilation charges)
Αυτό που με εξοργίζει με την όλη υπόθεση είναι ότι χρειάζονται ειδικοί νόμοι για να διωχθούν τέτοιου είδους εγκλήματα, και οι υπάρχοντες νόμοι δεν αρκούν για να προστατέψουν τα θύματα της θρησκευτικής αλαζονείας. Νόμιζα πως η πρόκληση σωματικής βλάβης είναι κακούργημα, και νόμιζα πως σε κοσμικά κράτη σαν αυτά της βορείου ευρώπης ο νόμος του κράτους υπερισχύει του θρησκευτικού νόμου. Έκανα λάθος φαίνεται, αλλά πάντως, κουτσά στραβά, φαίνονται να γίνονται βήματα για να διορθωθεί η κατάσταση.
Ελπίζω αυτό το ζήτημα να ανοίξει το δρόμο για να ποινικοποιηθεί σε κάποια στιγμή στο μέλλον και η περιτομή, και να κατανοήσουν οι απανταχού θρησκόπληκτοι ότι στις πολιτισμένες κοινωνίες του Δυτικού Κόσμου οι θρησκευτικές τους συνήθειες είναι μεν σεβαστές, ενόσω όμως δεν έρχονται σε σύγκρουση με αυτά που θεωρούνται ως ανθρώπινα δικαιώματα σε αυτές οι κοινωνίες.
Τέλος, να αναφέρω πως με ενόχλησε το γεγονός ότι το άρθρο του BBC χρησιμοποίησε το επίθετο «χειρουργική» για να περιγράψει τη δουλειά που κάνουν οι θρησκομανείς χασάπηδες, και το γεγονός ότι στις βλάβες δεν αναφέρθηκε καν η εφ’ όρου ζωής στέρηση μεγάλου μέρους της σεξουαλικής ηδονής για τα θύματα.
Προχθεσινό άρθρο στο ιστολόγιο «Αιρετική Πολιτεία» για ένα διαφορετικό μεν, αλλά όχι άσχετο ζήτημα: «Μισογυνικό κήρυγμα από μουσουλμάνο κληρικό»
argosholos said
Και με την ευκαιρία, μήπως τέτοια πράγματα γίνονται και σε άλλες χώρες της Ε.Ε.; Αληθεύει ότι υπάρχει δημοτικό σχολείο στο θεοβάδιστο Όρος, όπου τα αγοράκια μεγαλώνουν σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, μακριά από τα αμαρτωλά θηλυκά; Θα μπορέσουν αυτά τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της σύγχρονης κοινωνίας, όταν έχουν ανατραφεί με το δόγμα της αμαρτωλής γυναίκας; Αληθεύει ότι σε ορισμένες ομάδες, κυρίως Ρομά και δυτικοθρακιώτες έλληνες, γίνονται γάμοι σε μικρότερη ηλικία; Αυτό δεν θεωρείται βιασμός ή τουλάχιστον παιδεραστία; Και μη μου πείτε γούστο και καπέλλο τους, γιατί τίποτε από αυτά δεν θα έστεκε σε δικαστήριο, εθνικό ή ευρωπαίκό ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Βέβαια στις πολιτισμένες χώρες, υπάρχουν κοινωνικές υπηρεσίες που ασχολούνται αυτεπάγγελτα με τα παραπάνω φαινόμενα. Εδώ ποιος πάει να μπλέξει; Άσε που υπάρχουν και εθνικά θέματα…
atheofobos said
Με το θέμα έχω ασχοληθεί εκτενώς στο παρελθόν.
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_09.html
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_12.html
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_14.html
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_115821627020996029.html
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_16.html
Διαγόρας ο Μήλιος said
Αθεόφοβε, σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Το σχόλιό σου είχε παρακρατηθεί ως ύποπτο για σπαμ, αλλά το αποκατέστησα. Καλό θα ήταν επίσης να διασυνέδεες τα άρθρα μεταξύ τους, έτσι ώστε έχοντας διαβάσει κανείς ένα από αυτά, να μπορεί να πηδήξει στο επόμενο, και μετά στο επόμενο, κ.ο.κ.
AMANTA said
Δυστυχώς, κατά την γνώμη μου, μόνο οι ίδιες οι θρησκείες μπορούν εδώ να κάνουν κάτι. Δεν αρκούν τα μέτρα που θα πάρει ένα κράτος και όσο να ενημερωθούν ιατρικά οι άνθρωποι, πάντα θα κάνουν “το σωστό” κατά τις επιταγές των θρησκειών τους.
Αλίμονο σήμερα είμαι απαισιόδοξη!
Ανορθόδοξος said
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τη θέση της Ρούλας:
«Προφανώς, όταν μια ομάδα του πληθυσμού (στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι γυναίκες) καταπιέζεται, εσωτερικεύει κατά κάποιο τρόπο τη βία που δέχεται και τη διοχετεύει στα άλλα μέλη της.»
Μια σχεδόν ψυχαναλυτική προσέγγιση, που εξηγεί όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά αυτόν τον «θρησκευτικό» παραλογισμό, που τραυματίζει σωματικά και ψυχικά χιλιάδες αθώα κοριτσάκια…
undantag said
Άσχημα άρχισε πάλι η βδομάδα.
Συμφωνώ με την Ιοκάστη ότι:
«Το πρόβλημα είναι πως όσοι τα κάνουν αυτά στα παιδιά τους τα θεωρούν απόλυτα φυσιολογικά. Δεν έχει νόημα να κλείσεις στην φυλακή μια γυναίκα απλά και μόνο επειδή ακολούθησε τις παραδόσεις του λαού της. Δεν πρόκειται να καταλάβει γιατί την τιμωρείς και δεν θα αλλάξουν οι απόψεις της και ούτε οι διδασκαλίες που θα δώσει στην επόμενη γενιά αν της δοθεί η ευκαιρία.»
Η ποινή «σωφρονίζει» μόνο όταν ο καταδικασθείς είναι σε θέση να καταλάβει την ηθική απαξία της πράξης του: ήτοι, ότι εκτίει ποινή επειδή έκανε κάτι που δεν έπρεπε. Άλλως, δημιουργούμε μάρτυρες αβέρτα. Φυσικά, αυτός δεν είναι λόγος να μην ισχύσει ο νόμος του κράτους, απλά είχα την εντύπωση πως μια πολιτισμένη κοινωνία σαν αυτή της Δανίας μπορούσε ν’αφομοιώσει τους μετανάστες.
Άλλο ανοχή του διαφορετικού, άλλο απεμπόλιση των βασικών αρχών που διέπουν μια κοινωνία – και ελπίζω να μη θεωρηθεί φασιστική αυτή η αποστροφή.
Πάντως, Ιοκάστη, δε νομίζω ότι απέτυχε ο Διαφωτισμός. Αν ήταν έτσι, δε θα ήμασταν εδώ να συζητάμε. Παίζεται ακόμη – είμαστε στο ημίχρονο.
Καλή βδομάδα,
Undantag
Διαγόρας ο Μήλιος said
Αυτά ήταν, αγαπητέ Undantag, που είχα στο μυαλό μου γράφοντας οτι «είχαν τους λόγους τους οι Δανοί δικαστές» στο σχόλιο 14.
Αλλά γιατί άρχισε άσχημα η ‘βδομάδα;
undantag said
Αγαπητέ Διαγόρα,
Άρχισε άσχημα διότι μπήκα στο μπλογκ σου προκειμένου να διαβάσω κανένα νέο γνωμικό και να «ανεβώ», και, αντ’αυτού, βρήκα φρικτά βασανιστήρια απο μάνα σε κόρη στο όνομα ποιός ξέρει τίνος άσπλαχνου θεού …
Διαγόρας ο Μήλιος said
Α, άμα είναι έτσι, να διορθώσω! Πριν τη λήξη της εργάσιμης ημέρας!
Ιοκάστη said
Undantag
Ελπίζω η εβδομάδα σου να βελτιωθεί σύντομα :). Και συμφωνώ, δεν πιστεύω πως ο Διαφωτισμός απέτυχε απλά πως δεν ολοκληρώθηκε, έχουμε δρόμο ακόμα…
Ο Αιρετικός said
Ήρθε η ώρα να απαγορευθεί η κλειτοριδεκτομή οριστικά και αμετάκλητα. Αυτό δεν είναι έθιμο, είναι σακάτεμα, σημάδεμα, προϊόν της εξουσίας του αρσενικού πάνω στη γυναίκα – και μάλιστα μιλάμε για μια πολύ άρρωστη εκδήλωση αυτής της εξουσίας.
Διαγόρας ο Μήλιος said
Δεν χρειάζεται να απαγορευθεί η κλειτοριδεκτομή εν γένει, αρκεί να απαγορευθεί η κλειτοριδεκτομή ανηλίκων. Είναι κάτι όπως ο προσηλυτισμός ανηλίκων, το είχαμε συζητήσει σχετικά με τη βάπτιση: ας αναβάλλουν οι απανταχού θρησκόπληκτοι τον προσηλυτισμό μέχρι να ενηλικιωθεί το παιδί τους, και μετά από μία γενιά βλέπουμε πόσοι πιστοί θα συρρέουν στις εκκλησίες. Φυσικά, όπως είναι δεδομένο ότι όλο και κάποιος περίεργος θα εμφανίζεται μιά στις χίλιες που θα το αγοράζει τοις μετρητοίς το όλο παραμύθι και θα βαπτίζεται αφότου ενηλικιωθεί, έτσι θα εμφανίζονται και κοπέλες που με το που θα ενηλικιώνονται θα γουστάρουν κλειτοριδεκτομή. Δεν υπάρχει διαστροφή που να μπορείς να σκεφτείς και να μην βρίσκεται άνθρωπος που να την κάνει. Απλά, το ζητούμενο είναι ο νόμος να προστατεύει το άτομο από την επιβολή της διαστροφής στην παιδική του ηλικία.