Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Βίντεο: L’animateur

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/01/18

Ένα εξαιρετικό βιντεάκι για σήμερα:  L’Animateur (The Animator / Der Trickzeichner / Ο Εμψυχωτής).

Το είχα δει παλιά, και το είχα ξεχάσει.  Το ξαναβρήκα τις προάλλες μέσω του Atheist Movies

Είναι μία παραγωγή του Nick Hilligoss, από το www.earthlydelights.com.au

Τη λέξη «εμψυχωτής» δεν την προτείνουν βέβαια τα λεξικά ως μετάφραση του «animator», αλλά φαίνεται να την ξέρουν οι επαγγελματίες του χώρου, παρ’ότι οι ίδιοι δεν την χρησιμοποιούν.  Το ίδιο ισχύει και για τη λέξη «εμψύχωση» ως μετάφραση του «animation». Αν κάποιος μπορέσει να βρει μια καλύτερη μετάφραση, θα του ήμουν ευγνώμων.

Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

27 Σχόλια to “Βίντεο: L’animateur”

  1. exergy said

    Από το βιβλίο Θρησκευτικών της Α’ τάξης ΤΕΕ μία ερμηνεία θρίλερ για τα Ελληνόπουλα δεκαπεντάχρονα για το προπατορικό αμάρτημα:

    http://picasaweb.google.com/adamsavidis/JonnsC?authkey=x79ymvJDo7Y#5250672270523594018

    Και άλλα αποσπάσματα που έχω κρατήσει από το τρομοκρατικό βιβλίο:

    http://picasaweb.google.com/adamsavidis/JonnsC?authkey=x79ymvJDo7Y#

    Ρίξτε μια ματιά στο album για να δείτε τι διδάσκει επισήμως το Υπουργείο Θρησκευμάτων και Εθνικής Παιδείας στα παιδιά, με ποιους τρόπους προσπαθεί να τα τρομοκρατήσει. Η μόνη ελπίδα είναι να το έχουνε γραμμένο το βιβλίο στα παλαιότερα των υποδημάτων τους (για τη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον αυτό ισχύει), οπότε έχουμε ελπίδες για τους νέους μας.

    Χαρακτηριστικό απόσπασμα:

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    Β. ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    Στους προηγούμενους αιώνες με την αλματώδη ανάπτυξη των φυσικών επιστημών και τις εκπληκτικές τους δυνατότητες κάποιοι πίστεψαν ότι η επιστήμη θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη θρησκεία και να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα του ανθρώπου. Άλλοι μάλιστα ισχυρίζονταν ότι η επιστήμη έρχεται σε αντίθεση με την πίστη, αφού η τελευταία στηρίζεται σε δόγματα, ενώ η πρώτη στην παρατήρηση, το πείραμα και το μαθηματικό λογισμό. Στην εποχή μας διαπιστώθηκε όχι μόνο η αδυναμία της επιστήμης να απαντήσει σε όλα τα προβλήματα του ανθρώπου, αλλά και το ότι δημιούργησε κι ένα σωρό άλλα. Πολλές επιστημονικές θεωρίες που θεωρούνται ατράνταχτες καταρρίφτηκαν και αφού υποχώρησε ο φανατισμός και οι προκαταλήψεις, επικράτησε η άποψη ότι, θρησκεία και επιστήμη είναι δυο παράλληλες όψεις του ανθρώπινου πνεύματος που μπορούν να συνεργάζονται ως ένα σημείο και από κει και πέρα οι δρόμοι τους να χωρίζουν.

  2. ΑΠΟΚ.17;16 said

    Το μεγάλο ζήτημα της ορθότητας της κυριαρχίας του θεού από τα πλάσματα του αν δεν θελωμε να μελετήσουμε σε βάθος ας μη το συζητάμε όπως τα καλικατζαράκια ότι δήθεν ο θεός φταίει για όλα! Κλπ . Λόγω της αγάπης του για τη δικαιοσύνη, δεν εξάλειψε τους στασιαστές στην Εδέμ. Γιατί; Ο στασιασμός του Σατανά ήγειρε ένα ερώτημα σχετικά με την ορθότητα της κυριαρχίας Του. Το αίσθημα δικαιοσύνης απαιτούσε να δοθεί δίκαιη απάντηση στην πρόκληση του Σατανά. Η άμεση εκτέλεση των στασιαστών, αν και θα τους άξιζε, δεν θα είχε δώσει τέτοια απάντηση. Θα είχε προσφέρει περαιτέρω αποδείξεις για θεια δύναμη, αλλά δεν ήταν η δύναμή του αυτό που αμφισβητήθηκε. Επιπρόσθετα ο σκοπός του να αποκτήσουν απογόνους και να γεμίσουν τη γη. Αν τους είχε καταστρέψει απλώς, ο δηλωμένος σκοπός του με τους ανθρώπους θα είχε γίνει κενά λόγια. Η δικαιοσύνη του δεν θα επέτρεπε ποτέ μια τέτοια έκβαση, διότι ο σκοπός του εκπληρώνεται πάντοτε.

  3. exergy said

    Φίλε ΑΠΟΚ.17;16 ωραίο όνομα καταρχάς.
    Καλικατζαράκια εννοείς τους συγγραφείς αυτού του βιβλίου; Εγώ πάντως μίλησα για την ερμηνεία που δίνει το βιβλίο στο προπατορικό αμάρτημα που είναι νηπιώδης και όχι για την ορθότητα κυριαρχία Της.

    Και το ανέφερα διότι δεν είναι ούτε η ιστοσελίδα της ΟΟΔΕ ούτε κανένα βιβλίο στη Σόλωνος που μπορεί να το αγοράσει και να το διαβάσει όποιος θέλει. Είναι επίσημο βιβλίο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που διδάσκεται στα σημερινά νέα παιδιά. Πολλή συζήτηση έχει γίνει για το αν θα πρέπει τα θρησκευτικά να διδάσκονται στα σχολεία υποχρεωτικά ή προαιρετικά ή με μη δήλωση των θρησκευτικών πεποιθήσεων ή αλλιώς, αλλά επί της ουσίας (δηλαδή τι περιγράφουν ακριβώς τα βιβλία που πρέπει κατά το Σύνταγμα να προάγουν τη θρησκευτική συνείδηση) δεν έχει γίνει κουβέντα.

    Αν αυτό το βιβλίο προάγει τη θρησκευτική συνείδηση, εγώ είμαι καλικατζαράκι.

  4. Exergy, ενδιαφέρον το σχόλιό σου, και θίγει ένα μεγάλο ζήτημα που με έχει απασχολήσει κι εμένα, αλλά κανονικά θα έπρεπε να το διαγράψω, (και ίσως να το αναρτήσω ως ξεχωριστό άρθρο,) γιατί είναι εκτός θέματος. Δεν το κάνω γιατί δεν πρόλαβα να το κάνω εγκαίρως, και σχολιάστηκε ήδη.

  5. exergy said

    Φίλε Διαγόρα, σύμφωνα με τους Όρους Χρήσης σου, «η ανάρτηση σχολίων είναι απολύτως ελεύθερη, […] εφόσον τα σχόλια έχουν κάποια (μακρινή έστω) σχέση με το θέμα.»

    Το σχόλιό μου το έβαλα με αφορμή το προπατορικό αμάρτημα που περιγράφει το video, αναφέρθηκα ακριβώς σε αυτό και στην ερμηνεία που δίνει το βιβλίο το Θρησκευτικών, άρα υπάρχει κάποια σχέση. Έως εκεί νομίζω ότι θα μπορούσε να μείνει το σχόλιο και να συνεχίσει ο σχολιασμός.

    Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το επεξέτεινα και γενίκευσα το θέμα. Πήγα από το ειδικό στο γενικό και από το γενικό στο πολύ γενικό, οπότε you’ve got a point there.

  6. Γιατρός Του ΙΚα said

    «…αν και θα τους άξιζε…»

    no fucking comment!!

  7. batcic said

    @ΑΠΟΚ
    Πάντα χαίρομαι όταν γράφεις και μοιράζεσαι μαζί μας τις γνώσεις σου! Για λύσε μου και μια άλλη απορία όμως. Ποιος ακριβώς έπλασε το Σατανά, και μάλιστα με χαρακτηριστικά εν δυνάμει στασιαστή και φορέα του κακού; Επίσης ποιος επινόησε το κακό;

    Γιατί αν το κακό και ο σατανάς εμφανίστηκαν από μόνα τους, τότε, αν και ενισχύεται το δίκαιο προφίλ του, εντούτοις αμφισβητείται η παντοδυναμία του Ανάπηρου!

    Αν από την άλλη, αυτές οι έννοιες επινοήθηκαν από τον Ανάπηρο, τότε πλήττεται σοβαρά η σοφία του! Είναι αυτό που λέμε: «δεν το εχει το θέμα»!

    Σε παρακαλώ στις απαντήσεις σου να γράφεις και αυτά τα ωραία που γράφεις όπως:
    – άρα= ± ο θεός =< η παντοδυναμία Του².

    @Γιατρός του ΙΚΑ
    Γιατί; Δεν τους άξιζε…;

    ————————————
    2009-01-19, 11:54

    @Διαγόρας
    Το βίντεο είναι super, γιατί κάνει και έναν κρυφό παραλληλισμό του θεού με περιοδεύοντα θίασο πάνω στον πλανήτη!!!

  8. Batcic, απ’όλα έχει το +ιερόν βίδεον+ : περιοδεύοντα θίασο, γελωτοποιό, puppet-master, ολοκληρωτική καταπίεση, και βέβαια ειρωνία, ειρωνία απέραντη.

  9. Γιατρός Του ΙΚα said

    Το λεξιλόγιο βρωμάει εξουσία:»άμεση εκτέλεση»,»στασιαστές»»ο σκοπός του» κλπ.Περιμένω τώρα τον Θ.Β. να μας διδάξει ποιά είναι η αληθινή ορθόδοξη ερμηνεία όλων αυτών.Κατά κάποιον τρόπο οι καιροί που αυτοί οι τύποι θα αλληλοσφάζονταν αλληλοκατηγορούμενοι ως αιρετικοί είχαν μιά κάποια ποιητική δικαιοσύνη.

  10. ΑΠΟΚ.17;16 said

    Όπως πολύ απλά ένας άνθρωπος, ο οποίος κάποτε ήταν αξιοπρεπής και έντιμος, μπορεί να γίνει απατεώνας, απαγωγέας, κλπ. Γιατί θα πρέπει να φτιάχνει ρομπότ;

  11. ο_Ο

  12. batcic said

    @ΑΠΟΚ.17±16
    Και σου το έχω πει, μην καταναλώνεις τεράστιες ποσότητες ληγμένου αρακά!

  13. Νίκος said

    Ανθρωποι, άνθρωποι, προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;
    Ο ΑΠΟΚ θα σας οδηγησει… όλοι άνθρωποι του θεού είμαστε…

  14. nextmind said

    @ΑΠΟΚ.17±%*[^]16
    Ο θεός κάνει πάρτι και δεν μας κάλεσε. Έχει δίκιο ο Batcic καλέ μου άνθρωπε. Μην Τα Παίρνεις Ληγμένα τα ρημάδια. Κάνουν κακό στην μετουσίωση του οίνου και του άρτου σε σάρκα και αίμα.

  15. @exergy #1

    ωχ, «ωραία» τα αποσπάσματα.. Ωστέ το μήλο φταίει που η δουλειά φαίνεται σκλαβιά ε; Τί μαθαίνει κανείς στα βιβλία… Για το ότι το σχολείο φαίνεται αηδία στους μαθητές μήπως φταίει που τους μαθαίνουν όλα τα άχρηστα; :p

    APOK #2

    Αν και τους άξιζε; Τί λες βρε παιδί μου… Το «πετάω ένα δέντρο μες στην μέση το οποίο είναι το δέντρο της ΓΝΩΣΗΣ (το τονίζω γιατί σαν όνομα είναι ελκυστικό εδώ που τα λέμε) αλλά δεν πρέπει να το αγγίξετε γιατί θέλω να μην ξέρετε τί σας γίνεται» είναι η ιδέα σου για την δικαιοσύνη; Καλά η προηγούμενη πρόταση είναι από μόνη της σουρρεαλισμός βέβαια… Τέλος πάντων, έχετε περίεργη ιδέα για την δικαιοσύνη και την ηθική μερικοί χριστιανοί (όχι όλοι), και περίεργες ερμηνείες για τις γραφές…

    Το πιο καλό ήταν αυτό που μας είχε πει η θεολόγος μας στο λύκειο: μα κάθεστε και πιστεύετε αυτές τις βλακείες; Παραμυθάκια είναι…

    Κι όμως όχι μόνο τα πιστεύουν μερικοί αλλά ακούμε κι αυτά τα υπέροχα για στασιαστές, εξουσία, εκτελέσεις κλπ… Πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι και να παρακαλάμε για μαστίγωμα δηλαδή αλλιώς είμαστε «κακά παιδιά»… Και να μας αρέσει κι όλας!! Σκλάβοι; Όχι καλέ, τί λες…

    @Batcic

    Τί το ήθελες κι εσύ το θέμα με τον Σατανά; Αφού ξέρεις, δεν υπάρχει κακό χωρίς καλό, και ο θεός είναι παντοδύναμος, παντογνώστης και ό,τι άλλο θες αλλά να τυχαίνουν αυτά και στις καλύτερες οικογένειες, κι ο Εωσφόρος κάπου παραπάτησε και ξέπεσε λιγουλάκι, θα το χτυπάμε στον παντοδύναμο μια ζωή;;; Άσε που η απάντηση που πήρες με τα ρομπότ με μπέρδεψε…

    @γενικά

    Το βιντεάκι πάρα πολύ καλό, ωραίο σχέδιο είχε επίσης (άσχετο βέβαια αλλά μ’αρέσουν κάτι τέτοια..).

    Και ρε παιδιά, οκ ο ΑΠΟΚ σταμάτησε να γράφει περίεργα με σύμβολα όταν του το ζητήσαμε, καλό είναι αυτό, μήπως να το δεχτούμε χωρίς πολλά περαιτέρω σχόλια (μια ιδέα λέω τώρα)…

  16. stardust30 said

    @ ΑΠΟΚ ..άλυψης:
    «Το μεγάλο ζήτημα της ορθότητας της κυριαρχίας του θεού από τα πλάσματα του αν δεν θελωμε να μελετήσουμε σε βάθος ας μη το συζητάμε όπως τα καλικατζαράκια ότι δήθεν ο θεός φταίει για όλα! Κλπ . Λόγω της αγάπης του για τη δικαιοσύνη, δεν εξάλειψε τους στασιαστές στην Εδέμ. Γιατί; Ο στασιασμός του Σατανά ήγειρε ένα ερώτημα σχετικά με την ορθότητα της κυριαρχίας Του. Το αίσθημα δικαιοσύνης απαιτούσε να δοθεί δίκαιη απάντηση στην πρόκληση του Σατανά. Η άμεση εκτέλεση των στασιαστών, αν και θα τους άξιζε, δεν θα είχε δώσει τέτοια απάντηση.»
    Απορίες μου:
    1. Υπάρχουν τελικά τα καλικαντζαράκια; Και αν ναι σε ποιό εδάφιο της αγ.γραφής μπορεί κανείς να διαβάσει για αυτά;
    2. Αυτός ο «απο πάνω» είναι ψυχικά τόσο ανισσόροπος ώστε να καταδικάσει την αγαπημένη του δημιουργία επειδή αυτή έκανε κάτι που δεν του άρεσε; Δηλαδή τιμώρησε τα Lego του επειδή έφαγαν από το δέντρο που ο ίδιος φύτεψε; Ή μήπως τελικά είναι ψυχικά ανισσόροποι αυτοί που έγραψαν τις «ιερές» γραφές (τελώντας υπό την επήρεια πολλών παραισθησιογόνων ουσιών);
    3. Το αίσθημα δικαιοσύνης θέλει ποτέ κάτι άδικο;
    4. Δίκαιη απάντηση απέναντι στο κακό; Χμμμ.. Σαν να λέμε έχουμε έναν κλέφτη μέσα στο σπίτι μας και θέλουμε να συζητήσουμε ψύχραιμα μαζί του το αν θα μας ληστέψει ή όχι. Φοβερή ιδέα.

  17. argosholos said

    Η γερμανική μετάφραση του τίτλου είναι κάτι σε «αυτός που κάνει τρικ, ο ταχυδακτυλουργός, ο τρικαδόρος (αν υπάρχει τέτοια λέξη…)» και δεν περιμβάνει τη λατινική λέξη ψυχή-anima. Το εκπληκτικό βίντεο αγκαλιάζει και τις δύο έννοιες: ο Δημιουργός είναι και εμψυχωτής (αφού βάζει ζωή ή ψυχή στον πηλό) και κάνει και τα τρικ του για να θαμπωθούν τα βατράχια…

  18. ΑΠΟΚ.17;16 said

    Ιοκάστη είπε2009-01-20 στο 11:35
    [Το “πετάω ένα δέντρο μες στην μέση το οποίο είναι το δέντρο της ΓΝΩΣΗΣ (το τονίζω γιατί σαν όνομα είναι ελκυστικό εδώ που τα λέμε) αλλά δεν πρέπει να το αγγίξετε γιατί θέλω να μην ξέρετε τί σας γίνεται” είναι η ιδέα σου για την δικαιοσύνη;} Απάντηση: ακριβώς αυτό!. Απέρριψαν την κυριαρχία του, για αυτό σήμερα έχουν δήθεν γνώση και όντως δεν ξέρουν που πάνε και τι τους γίνεται .Ο διάλογος στο βιβλίο της γένεσης 3:1-5. ξεκαθαρίζει την αιτία. Τελικά ποιος γνωρίζει τι είναι καλό, δίκαιο;

  19. nextmind said

    Αποκ ειπε
    «Τελικά ποιος γνωρίζει τι είναι καλό, δίκαιο;»

    ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Αν υπονοείς ότι ο θεός ξέρει τότε πρέπει να μας εξηγήσεις πώς ΕΣΥ ξέρεις ότι το ξέρει, και προχωράει έτσι που καταλήγει ή στην κότα ή στο αυγό.

  20. faithfool said

    επειδή με την τεχνολογία δεν τα πάω και πολύ καλά, μήπως μπορείτε να μου πείτε πώς θα «κατεβάσω» το βιντεάκι?

  21. faithfool,
    κοίτα εδώ

  22. stardust30 said

    @ΑΠΟΚ..άλυψης Νο2:
    «Απέρριψαν την κυριαρχία του, για αυτό σήμερα έχουν δήθεν γνώση και όντως δεν ξέρουν που πάνε και τι τους γίνεται»
    Μα καλά αυτός ο πανάγαθος είχε τέτοιο κόμπλεξ που έφτιαξε κάτι μικροσκοπικά (σε σχέση με την Μεγαλειότητά του) πλασματάκια και μετά τα τιμώρησε επειδή ήταν άτακτα; Βρείτε μου έναν πατέρα που θα έδιωχνε τα παιδιά του από το σπίτι επειδή αυτά έφαγαν τα φρούτα από το ψυγείο..
    Και εφόσον εσύ ξέρεις την διαφορά μεταξύ γνώσης και δήθεν γνώσης δεν μας την εξηγείς να γίνουμε πεφωτισμένοι επιτέλους;

  23. faithfool said

    1. SFP ευχαριστώ
    2. Stardust30 κλπ : Τι προσπαθείτε να κάνετε? Διάλογο με κουφούς, αόμματους και μουγκούς? Αυτά που τους λέτε αν δεν τα ξέρουν, τα υποψιάζονται. Γιαυτό και αντιστέκονται με τόσο σθένος στην παραδοχή του προφανούς. Επειδή το αστέρι γύρω από το οποίο έχτισαν την περιστροφή τους, καταρρέει και αρχίζει να μετατρέπεται σε μαύρη τρύπα.
    Οσο για το βιντεάκι, νομίζω πως η ουσία του βρίσκεται στην επιμονή του «δημιουργού» (αλλά και του όφι…) να σπρώξει τα πλάσματά του στην «αμαρτία». Ωστε να τους εμφυσήσει την ενοχή και μετά να τους έχει στο χέρι παίζοντάς το σωτήρας. Μήπως αυτό θυμίζει μαφιόζικες μεθόδους? «Για να μη σου γίνει το μαγαζί λαμπόγυαλο πλήρωσέ με για να σε προστατεύω» (από μένα…)

  24. Π said

    @Αrgosholos: «Trick» μπορεί να σημαίνει τέχνασμα, αλλά «zeichnen» σημαίνει σκιτσάρω. Trickzeichner είναι ο σχεδιαστής κινουμένων σχεδίων. Αυτό σημαίνει και το αγγλικό animator (που εδώ χρησιμοποιείται ως λογοπαίγνιο, ακριβώς επειδή σημαίνει αυτόν που εμφυσά ψυχή σε κάτι, που το κάνει να ζωντανέψει).

  25. faithfool said

    Μια φορά κι ένα καιρό, σε μια απ’ τις πρώτες κοινωνίες των ανθρωποειδών πιθήκων, όλα πήγαιναν ρολόι. Το ισχυρότερο αρσενικό ήταν αρχηγός και κανείς δεν τολμούσε να το αμφισβητήσει. Μια μέρα λοιπόν που λόγω βροχής έμεναν κλεισμένοι στη σπηλιά τους προσπαθώντας να ζεσταθούν, έπεσε ένας κεραυνός και χτύπησε ένα κοντινό δέντρο. Σαστισμένοι από τη φωτιά την πλησίασαν. Η ζέστη τους άρεσε, και κάποιοι προσπάθησαν να πάνε πιο κοντά αλλά κάηκε το τρίχωμά τους. Κάποιος λοιπόν (με περισσότερο μυαλό ή αποκοτιά από τους υπόλοιπους) έπιασε ένα κλαδί που καιγόταν και το κράτησε από τη σωστή πλευρά. Οι άλλοι τον κοίταξαν με δέος. Ακόμη κι ο αρχηγός πίστεψε ότι ο τύπος είχε μαγικές ιδιότητες. Αυτό ήταν. Ο μάγος της φυλής είχε γεννηθεί. Εκμεταλλευόμενος την εξυπνάδα του, κατάφερε να πείσει την ομάδα ότι είχε κάτι το υπερφυσικό επάνω του. Ότι κατείχε μια απόκοσμη δύναμη να εξουσιάζει τα φυσικά φαινόμενα. Και η ομάδα προσκύνησε τις αόρατες ιδιότητές του. Ο αρχηγός είδε μια σπάνια ευκαιρία να χειραγωγήσει τους αμφισβητίες, του χωρίς να χρειαστεί να παλέψει. Κι ο μάγος κατάλαβε πως χωρίς τη βοήθεια του αρχηγού, γρήγορα οι υπόλοιποι θα καταλάβουν την πλάνη τους. Κι έτσι γεννήθηκε η κολληγιά τους.
    Και πέρασαν πολλά χρόνια, και οι μάγοι άρχισαν να πληθαίνουν, και οι θεοί να πολλαπλασιάζονται και να μη μπορείς να κουμαντάρεις πλέον την ομάδα που είχε μεγαλώσει και είχε γίνει ολόκληρη φυλή, και η σωματική δύναμη να μην επαρκεί για το αρχηγιλίκι. Και τότε σκέφτηκαν καινούρια ιδέα. Ο μέγας μάγος (γιατί υπήρχαν και μικρότεροι) είπε στο πλήθος ότι δεν υπάρχουν πολλοί θεοί αλλά ένας και μοναδικός που του μίλησε και του αποκάλυψε όλη την αλήθεια. Και προς απόδειξιν τους πέταξε κι ένα μαγικό και έμειναν όλοι άφωνοι. Κάποιους που τόλμησαν να τον αμφισβητήσουν τους ανέλαβε ο αρχηγός και τους καθάρισε στη ζούλα, κι ο μάγος είπε πως τους τιμώρησε ο θεός. Και τότε όλοι πείστηκαν. Και για να μην υπάρξουν πάλι αμφισβητίες, ο μάγος τους μίλησε για το κακό της γνώσης. Μόνο το ιερατείο μπορούσε να την κατέχει (ως αντιπρόσωποι του υπέρτατου όντος). Κι έτσι κλείστηκε η νέα συμφωνία μεταξύ αρχηγού (που στο μεταξύ είχε γίνει βασιλιάς) και του μάγου (που στο μεταξύ είχε γίνει αρχιερέας του υπέρτατου όντος). Με την υποταγή του πόπολου στα κελεύσματα του επουράνιου βασιλιά, ο γήινος εξασφάλιζε την υποταγή των υπηκόων του, και το ιερατείο τη διαιώνισή του, διατηρώντας το μονοπώλιο της γνώσης. Και ζήσαν αυτοί καλά και μείς καλύτερα….

  26. tzanox said

    Θα μπορούσες να αντικαταστήσεις τη λέξη «εμψυχωτής» με τη λέξη ….»Ζωοδότης», αφού πρόκειται για κάποιον που «δίνει ζωή»

  27. […] —Stardust30, στο ιστολόγιο «Διαγόρας ο Μήλιος», άρθρο «Βίντεο: L’animateur», σχόλιο 22. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: