Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #132

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2009/01/13

«Αν δεν πιστεύουμε στην ελευθερία της έκφρασης για ανθρώπους που απεχθανόμαστε, δεν πιστεύουμε σε αυτήν καθόλου.»

Noam Chomsky (Νόαμ Τσόμσκι) (γεν. 1938) Αμερικανός γλωσσολόγος και πολιτικός ακτιβιστής, σε συνέντευξη στον John Pilger στο The Late Show του BBC, 25 Νοεμβρίου 1992.

Το πρωτότυπο: «If we do not believe in freedom of speech for those we despise, we do not believe in it at all.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2009 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

11 Σχόλια to “Γνωμικό #132”

  1. Με αφορμή τα όσα διάβασα στου Undantag.

  2. undantag said

    Μεγάλη αλήθεια είπε ο Chomsky (και κάτι ξέρει από καταδίωξη λόγω απόψεων).

    Και φυσικά πρέπει να το διαβάζει κανείς ως επιταγή και για τις δύο πλευρές – όταν οξύνονται τα πνεύματα τείνω που και που να το ξεχνώ.

    Μιας και «έκαψες» ένα γνωμικό εξαιτίας μου, επίτρεψέ μου να το αντικαταστήσω με ένα άλλο που ψάρεψα πρόσφατα:

    «Vice renders us superstitious; and what is superstition save an obsolete and discarded form of worship. It is the sinner and not the saint that needs a Saviour, an intercessor, and a priest; if you have nothing to atone for, what is the use of religion to you?»

    «Τα πάθη μας κάνουν προληπτικούς’ και τί άλλο είναι η δεισιδαιμονία παρά μια παρωχημένη και ξεγραμμένη μορφή θρησκείας. Ο αμαρτωλός, όχι ο άμωμος είναι αυτός που χρειάζεται Σωτήρα, μεσίτη, ιερέα. Αν έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη, τι να την κάνεις τη θρησκεία;»

    Anonymous (Oscar Wilde et al.) Teleny, or the Reverse of the Medal

    undantag

  3. @Undantag
    «Αν έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη, τι να την κάνεις τη θρησκεία;»

    Γι’ αυτό ένας εξαιρετικός τρόπος αύξησης του σώματος των πιστών-προβάτων είναι να τους εμφυσήσεις τύψεις για το καθετί. Ιδιαίτερα για ότι έχει σχέση με το σεξ (όπου «ανωμαλία» μπορείς να βαπτίσεις τα πάντα)…

    —————–
    2009-01-14, 0:37

    @Διαγόρας
    Μην ψαρώνεις όταν καμιά φορά βγάζει άλλο εικονίδιο για μένα και άλλη IP address. Ο ίδιος είμαι, απλά στέλνω από τον υπολογιστή του αδερφού μου.

  4. Σχόλιο άσχετο με το ποστ:

    Διαγόρα, ένας φίλος, άθεος αυτός και η γυναίκα του, απέκτησαν πρόσφατα παιδί. Θέλουν να του δώσουν όνομα, αλλά έμαθα πως αναγκαστικά θα το βαφτίσουν. Ξέρεις τι γίνεται με την ονοματοδοσία στην ελληνική νομοθεσία; Αν κάποιος δηλαδή μπορεί να δώσει όνομα στο παιδί του χωρίς να το βαφτίσει σε κάποια θρησκεία; Θα μπορούσες ίσως να κάνεις κάποιο ξεχωριστό ποστ;
    Ευχαριστώ

  5. undantag said

    Ανορθόδοξε, δεν είναι τυχαίο ότι το βιβλίο, απ’ όπου το απόσπασμα, μιλά ακριβώς για έρωτες ατόμων του ιδίου φίλου. Και ο Oscar Wilde κάτι ήξερε από καταδιώξεις ηλιθίων δεισιδαιμόνων…

    @ Wonderfully.Unpredictable
    Δεν ξέρω αν ο Διαγόρας έχει κάτι συγκεκριμμένο στο μανίκι του αρχείου του, πάντως υπάρχει μια πρόσφατη γνωμοδότηση του ΝΣΚ 431/2006, που λέει τα εξής ενδιαφέροντα για την περίπτωσή σου:

    1. Το βαπτιστικό όνομα δεν ταυτίζεται υποχρεωτικώς με το κύριο όνομα. Για να
    καταστεί το «βαπτιστικό», κύριο όνομα θα πρέπει να υπάρξει σχετική δήλωση
    ονοματοδοσίας από τα πρόσωπα που ασκούν το ανωτέρω δικαίωμα γονείς ή επίτροπο
    προς την αρμόδια ληξιαρχική αρχή συμφώνως προς όσα προβλέπονται στο άρθρο 25
    Ν 344/76. Εφόσον δεν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις ή στην περίπτωση που
    υφίσταται ήδη δήλωση ονοματοδοσίας (δεδομένου ότι αυτή δεν υπόκειται σε
    ανάκληση), το βαπτιστικό όνομα απλώς σημειώνεται συμφώνως προς τα οριζόμενα
    στο άρθρο 26 παρ.4 του Ν 344/76 αλλά δεν καθίσταται κύριο όνομα.
    2. Στην περίπτωση που δεν υφίσταται με την δήλωση της βαπτίσεως και
    ταυτόχρονη ή προγενέστερη δήλωση ονοματοδοσίας, οι γονείς έχουν υποχρέωση να
    προβαίνουν σε ειδική δήλωση καθώς δεν αρκεί για την ονοματοδοσία η απλή
    σημείωση κατά την καταχώριση της βάπτισης του τυχόν δοθέντος ονόματος.
    3. Στην περίπτωση κατά την οποία δεν προβαίνουν οι γονείς σε ονοματοδοσία, το
    νεογνό και αν έχει καταχωρηθεί η βάπτιση, δεν αποκτά κύριο όνομα και συνεπώς
    δεν μπορεί να αναγραφεί και στα αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων που
    χορηγούνται εωσότου συντελεσθεί η ονοματοδοσία.~~

    Απ’αυτά, έπεται ότι:

    – ονοματοδοσία και βάπτιση ΔΕΝ ταυτίζονται (άλλο κύριο όνομα, άλλο βαπτιστικό)
    – ονοματοδοσία χωρίς βάπτιση είναι δυνατή, με απλή δήλωση στο ληξίαρχο – που ως δημόσιος λειτουργός, οφείλει να εξυπηρετήσει τους φίλους σου, ανεξαρτήτως θρησκευτικών πεποιθήσεων.
    – βάπτιση χωρίς ονοματοδοσία δεν επιφέρει έννομες συνέπειες ως προς το πρόσκτηση κυρίου ονόματος του νεογνού.

    Σχετικές και οι παλαιότερες αποφάσεις του ΜονΠρΑθ 828/1998, ΑΠ 744/1999, όπου εκρίθη ότι η ονοματοδοσία δεν αποτελεί συστατικό στοιχείο του βαπτίσματος.

  6. (Wh00ps, με πρόλαβε ο Undantag, αλλά αφού μπήκα στον κόπο να το γράψω, τι να το κάνω τώρα, να το σβήσω; ιδού:)

    Δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται με την ονοματοδοσία στην ελληνική νομοθεσία, είχα την ευτυχία να τα παρακάμψω όλα αυτά καθώς ο γιός μου γεννήθηκε εκτός Ελλάδας, αλλά γνωρίζω ότι δεν υφίσταται απαίτηση θρησκευτικής βάπτισης προκειμένου να δοθεί όνομα στο παιδί. Ευτυχώς, ακόμα και στη «Λαϊκή Θεοκρατία του Ελλαδιστάν™», αναγνωρίζεται ότι άλλο πράγμα το ληξιαρχείο, και άλλο πράγμα ο ναός των «χριστιανορθόλοξων™» ή των οποιονδήποτε άλλων «θεόλοξων™».

    Απ’ όσο ξέρω οι γονείς πρέπει να διευθετήσουν το ζήτημα στο δημοτολόγιο του δήμου στον οποίο άνοιξαν «οικογενειακή μερίδα» όταν παντρεύτηκαν. Έχω επίσης ακούσει ότι η όλη διαδικασία διευκολύνεται τα μέγιστα δηλώνοντας το όνομα του παιδιού στο μαιευτήριο τη στιγμή που γεννιέται, αλλά οι υπάλληλοι των μαιευτηρίων συνήθως δεν ρωτάνε καν τους γονείς, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι θα είναι «χριστιανορθόλοξοι™» και ότι το παιδί θα παραμείνει χωρίς όνομα μέχρι να υποστεί το μαρτύριο της χριστιανικής τελετής βάπτισης. Αν η ονοματοδοσία γίνει αργότερα, είναι λίγο μεγαλύτερος γραφειοκρατικός μπελάς, αλλά φυσικά και γίνεται χωρίς τη βοήθεια κανενός «κέντρου μαγείας™».

    Γενικά, θεωρώ ότι κάτι τέτοια ζητήματα καταλληλότερο για να τα πραγματεύεται είναι το atheoi.ORG από το δικό μου ιστολόγιο. Στο atheoi.ORG δεν υπάρχει άρθρο ακριβώς γιά αυτό το θέμα, υπάρχει όμως ένα άρθρο για ένα σχετικό θέμα, και από τη συζήτηση που το ακολουθεί μπορεί να βγάλεις άκρη: ΗΠΑ: “Αβάπτιστα” δεν γίνονται δεκτά

  7. Νίκος said

    π.χ.
    http://www.rethymno.gr/citizen/register/name-certificates.html
    http://www.nea-alikarnassos.gr/services-dimos/lixiarxio/lix-pr-onomatodosias.html
    http://www.polichni.gr/e-services/register/name.html

    Γενικώς γκούγκλισε «ΔΗΜΟΣ» «ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ».

  8. Έρεβος said

    Το όνομα του γυιού μου (γεννήθηκε το 1977) δόθηκε στο ληξιαρχείο μαζί με τη δήλωση γέννησής του. Και το μόνο που μου επεσήμανε ο ληξίαρχος ήταν ότι, αν ακολουθούσε βάπτιση, θα έπρεπε να δοθεί κι εκεί το ίδιο όνομα.

  9. Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά. Θα τα μεταφέρω όλα αυτά.

    Καλό Βράδυ.

  10. Σχετικά με την παράσταση «Εγώ είμαι το θείο βρέφος» έγραψε άρθρο και ο Δόκτωρ: Μία δε κλίνη κενή φέρεται εστρωμένη των αφανών: Μισαλλοδοξία και Φανατισμός

  11. vloutis said

    «Αν δεν πιστεύουμε στην ελευθερία της έκφρασης για ανθρώπους που απεχθανόμαστε, δεν πιστεύουμε σε αυτήν καθόλου.»

    Μεγάλη κουβέντα που, για να την περάσεις από την θεωρία στην πράξη, θέλει κότσια και μεγαλοψυχία…

    Κώστας
    vloutis,wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: