Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Ελλάδα: Το ΚΚΕ υπέρ του Διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/12/14

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε στη Βουλή πρόταση νόμου περί «Ρύθμισης σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας» η οποία κάνει λόγο για διαχωρισμό μεταξύ εκκλησίας και κράτους και για αναθεώρηση του Συντάγματος.

Η είδηση προέρχεται από τον Ριζοσπάστη, Σάββατο 13 Δεκέμβρη 2008, σελ. 14.

Στην είδηση έχουν ήδη αναφερθεί και άλλοι ιστολόγοι, όπως ο Κλείτωρ και ο Στέλιος Φραγκόπουλος.

Copyright © 2008 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

15 Σχόλια to “Ελλάδα: Το ΚΚΕ υπέρ του Διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους”

  1. ellinaki said

    Εννοείται πως οποιαδήποτε πολιτική βούληση προς το διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας είναι θεμιτή. Όταν όμως γίνεται υπό το βάρος επικοινωνιακών παιχνιδιών, τότε υποτιμάται χωρίς λόγο.

    Το ΚΚΕ έχει γίνει, εδώ και δεκαετίες, η γραφική πτέρυγα της Βουλής. Όταν λοιπόν θίγονται σοβαρά θέματα, όπως ο διαχωρισμός, από τους γραφικούς, η απάντηση τόσο του υπόλοιπου κοινοβουλίου, όσο και της ευρύτερης κοινωνίας, θα είναι ένα ειρωνικό χαμόγελο. Λυπάμαι που το βλέπω έτσι, αλλά θέλω όσο και αν θέλω το θέμα του διαχωρισμού να είναι συνεχώς στην ατζέντα της Βουλής, δεν μπορώ να μην διατηρώ το ρεαλισμό μου.

  2. Συμμερίζομαι την άποψή σου, Ελληνάκι.

  3. Ανώνυμος said

    Σωστά τα λες πιο πάνω. Επίσης, κάτι μου λέει ότι το νομοσχέδιο αυτό δεν ξεφεύγει από το δογματισμό, όπως μπορεί να φαίνεται με μια πρώτη ματιά, αφού βασικότατη αρχή του κομμουνισμού είναι ο αθεϊσμός άνευ όρων.
    Με απλά λόγια, «είμαι άθεος επειδή είμαι κομμουνιστής». Δεν απέχει πολύ από το αστείο αντίστοιχο «είμαι χριστιανός επειδή είμαι Έλληνας».

  4. Undantag said

    Διαχωρισμός; Αμήν(!) Παναγία (!) μου!
    Από μια γρήγορη ματιά στο άρθρο του Ριζοσπάστη, μάλλον πρόκειται για το σχέδιο νόμου της Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το οποίο είχε ανεπιτυχώς κατατεθεί και από τον ΣΥΝ παλαιότερα, αν δεν κάνω λάθος.
    Νομίζω ότι είστε λίγο αυστηροί με το ΚΚΕ και την όλη προσπάθεια. Αν δεν καταθέσει τέτοιο σχέδιο νόμου το ΚΚΕ (με όλη την λενινιστική του ναφθαλίνη) και ο ΣΥΝ, ποιοί θα το κάνουν, η Δεξιά του Κυρίου, το Θεοσεβούμενο ΠΑΣΟΚ ή ο Καρατζαφιόζης με το Άγιο Πνεύμα στην καούκα; Δεν είναι καλύτερα απ’ το να ξεχνιέται αυτό το τόσο σοβαρό θέμα;
    Και ναι (ανώνυμε) συμφωνώ ότι απ’ το δογματισμό δεν ξεφεύγουμε, ΑΝ δογματικό είναι να κάνει κανείς πράξη το βιβλικό «τα του Καίσαρος τωι Καίσαρει…»

    ΣΗΜ: Ο Γράφων δεν είναι κομμουνιστής, αλλά σκέφτεται να ψηφίσει ΚΚΕ, βλέποντας τα χάλια του δικομματισμού.
    ΣΗΜ2: Νομίζω ότι από την είσοδο του ΛΑΟΣ στη βουλή, το καημένο το ΚΚΕ απώλεσε τα όποια πρωτεία γραφικότητας είχε.

  5. stardust30 said

    Δεν βλέπω τον λόγο γιατί να είμαστε αρνητικοί με την κίνηση αυτή. Φυσικά δεν θα ψηφίσω ΚΚΕ ούτε προτείνω στον οποιονδηποτε να ψηφίσει όμως όταν κατατίθενται προτάσεις νόμου που με συμφέρουν τότε θα τις δω με καλό μάτι.
    Δηλαδή όταν συμφωνούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης με την κυβέρνηση είναι κακό ενώ όταν διαφωνούν είναι πάλι κακό γιατί δεν είναι ειλικρινής πράξη;
    Ενώ η κυβέρνηση είναι απίστευτα ειλικρινής απέναντί μας..
    Από πότε μια σωστή πράξη (διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους) γίνεται λάθος πράξη επειδή προωθείται από ένα κόμμα που δεν συμπαθούμε;
    Προφανώς κάποιοι θέλουν την αντιπολίτευση να συμπλέει με την κυβέρνηση..
    Μήπως να καταργήσουμε και τα κόμματα της αντιπολίτευσης τελείως βρε παιδιά;

  6. Po said

    συμφωνώ με τον Undantag,
    Τι σημασία άλλωστε έχει ποιος το καταθέτει, πάντως στο μέλλον αποκλείεται να το καταθέσει το Πασόκ, αν βγει στο γκουβέρνο…

  7. Pegasus1589 said

    Το ΚΚΕ γενικά δεν είναι (πια) «αντιθρησκευτικό» κόμμα. Έχουν καταλάβει και οι ίδιοι ότι, όσο η παρούσα κοινωνία δε μας ικανοποιεί, τόσο θα αναζητάμε παρηγοριά σε άλλους κόσμους, γι’αυτό άλλωστε και δέχτηκε την Κανέλλη στις τάξεις του.
    Μια χαρά σοβαρό κόμμα είναι το ΚΚΕ. Το ότι έχει ένα πρόβλημα προσαρμογής με τη σημερινή πραγματικότητα δεν το κάνει «γραφικό» κατά τη γνώμη μου.

    Όλο για διαχωρισμό ακούμε και διαχωρισμό δε βλέπουμε πάντως…

  8. omadeon said

    Κι εγώ συμφωνώ με το σχέδιο νόμου, αν και δυσκολεύομαι να το πιστέψω ότι το εννοούν κιόλας.

    Επ’ ευκαιρία, επειδή _όλα_ τα κόμματα θα είναι εξ ορισμού άχρηστα και ξεπερασμένα, στο μακρινό μέλλον της Άμεσης Δημοκρατίας (που υποστηρίζω – χωρίς καν να γνωρίζω αν θα υλοποιηθεί ποτέ από τους πολλούς)…
    Προτείνω σαν τωρινή στρατηγική την πλήρη αδιαφορία για το ΠΟΙΟΣ υποστηρίζει κάτι σωστό, αν αυτό είναι όντως σωστό.
    (ίσως με την εξαίρεση της ακροδεξιάς).

    Βαρύγδουποι οργανισμοί-δεινόσαυροι είναι τα κόμματα. Εξαθλιώνουν τον πλούτο(?) των σκέψεων των μελών τους στον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή. Παρόλ’ αυτά, όταν λένε κάτι σωστό, ας το αναγνωρίζουμε.

  9. Νίκος said

    Προτείνω εφαρμογή της άμεσης δημοκρατίας μόλις βάλει ADSL και το τελευταίο σπίτι στο πιο μακρυνό χωριό της Ελλάδας, οπότε η δυνατότητα για καθημερινό-απανωτό televoting θα είναι υπαρκτή πραγματικότητα :-)

  10. omadeon said

    @Νίκο
    Ναι, τοπιασα, ιδού το πρόβλημα. Σωστό αυτό που λες.
    Ομως… (παρόλο που είναι λιγάκι εκτός θέματος) – σου το θέτω έτσι:
    Μην έχεις καμμία ψευδαίσθηση ότι η πλειοψηφία θα ακολουθησει τις εξελίξεις. Το πιο πιθανό είναι ότι ένα ΜΕΡΟΣ του πληθυσμού θα αρχίσει να λειτουργεί κάποια στιγμή αμεσοδημοκρατικά. Κι οι υπόλοιποι, ή θα ακολουθήσουν, ή θα χαθούν.
    (μιλάμε για πολλά χρόνια μετά, βέβαια, σε περιόδους κρίσης, όπου η δικτύωση ίσον επιβίωση)

    ————————————
    2008-12-16, 19:28

    Υ.Γ.
    @Νίκο, σκέψου μια Ελλάδα διαλυμένη, όπως ο υπόλοιπος πλανήτης, με συμμορίες να κατατρέχουν όλο το έδαφός της σε αναζήτηση τροφής (και πετρελαίου που θα είναι σπάνιο σαν χρυσάφι) και το κράτος μόλις και μετά βίας να συνεχίζει εντελώς υποτυπώδεις λειτουργίες, νοσοκομεία, κλπ. Και σκέψου έναν πληθυσμό αλλόφρονα, τελείως αποβλακωμένο και παραδομένο στο «Matrix», το Virtual Reality εκείνης της εποχής. Και σκέψου αποκεντρωμένες, οχυρωμένες σαν αστακούς αμεσοδημοκρατικές κοινότητες, σε αλληλεγγύη μεταξύ τους και συνεχή επικοινωνία με άλλες παρόμοιες, παντού στον κόσμο. Οι μεγάλοι καπιταλιστές ξεφτιλισμένοι, τα πλούτη τους ΑΧΥΡΟ, το χρήμα χαρτί τουαλέτας, το μοναδικό τρόπο επιβίωσης να είναι να ΕΙΣΑΙ σε δίκτυο αλληλο-υποστήριξης που ΠΑΡΑΓΕΙ τρόφιμα και άλλα αγαθά. Σκέψου το… και τα ξαναλέμε (αν το ΚΚΕ θα υπάρχει ακόμη, αν θα υπάρχουν τα κόμματα, αν θα υπάρχει επιβίωση χωρίς Αμεση Δημοκρατία).

    ΑΥΤΟ θα ζήσουν τα παιδιά που διαδηλώνουν σήμερα…

  11. Νίκος said

    «Μετά την καταστροφή», Μαντ Μαξ, Υδάτινος κόσμος, Σνέικ Πλίσκεν και η Αποκάλυψη αχταρμάς!
    Τα αποφεύγω γιατί ως «προσλαμβάνουσες παραστάσεις» με αποπροσανατολίζουν.
    Η παρακμή των κοινωνιών θα πλέει σε ηπιότερα επίπεδα από αυτά που ανέφερες.

    Νίκος

    Υ.Γ. Δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι το κορυφαίο εκ των ανωτέρω είναι ο Αρκάς, ε;

  12. omadeon said

    @Νίκο
    ΜΑΚΑΡΙ να είναι όπως τα λές. :)

    ΤΙΠΟΤΕ όμως δεν αλλάζει… (από τη δική μας άποψη, όχι της «Σιωπής των Αμνών»)]
    -εκτός από το ότι (αν δεν συμβεί το Peakoil για παράδειγμα) θα είναι «ηπιώτερα» τα πράματα.

    ————————————
    2008-12-16, 22:04

    @Νίκο
    http://delicious.com/omadeon/peakoil

  13. […] κείμενά σας) — Συνδέσεις και σχετικές αναρτήσεις. Ο Διαγόρας Ο Κλείτωρ Ο Στέλιος Φραγκόπουλος Ο Ριζοσπάστης Ωριμη […]

  14. Τι υποκρισία! Από πότε έπιασε το ΚΚΕ ο πόνος για τα ανθρώπινα δικαιώματα? Μπορεί να ευλογούν τις σφαγές του Στάλιν η την φίμωση των δημοσιογράφων στην Κούβα αλλά …όλα κι όλα: Την κρατική εκκλησία δεν μπορούν να την ανεχθούν! Η μόνη επιχείρηση που το ΚΚΕ θέλει να ιδιωτικοποιήσει. Φαντάζεστε να βγουν οι Λαοτινοί σε διαδήλωση κατά της ιδιωτικοποιήσης την Εκκλησίας, ενάντια στα συμφέροντα του κεφαλαίου και τον Ευρωπαϊκών μονοπωλίων? Η Κανέλη περιμένει πότε θα πεθάνει η Παπαρήγα για να αναλάβει το κόμμα το οποίο και θα μετόνομάσει σε Κ.Ο.Κ.Ε. (Κομμουσιστικό Ορθόδοξο Κόμμα Ελλαδάρας). Από κοντά και ο Ζουράρις.

    Όσο για την άμεση δημοκρατία που πρότεινε ο Νίκος είναι πράγματι μια πολύ ρομαντική ιδέα αλλά σκέψου το εξής ενδεχόμενο : Ο Παπαθεμελής πχ καταθέτει μια πρόταση προς αμεσοδημοκρατικό δημοψήφισμα το οποίο προτείνει την απέλαση όλων των άθεων από την Ελλάδα. Γνωρίζοντας πως σκέφτονται οι περισσότεροι από τους αγαπημένους μας συμπολίτες ποιο πιστεύεις ότι θα ήταν το αποτέλεσμα? Το ίδιο ισχύει για κάθε άλλη μειονότητα. Θα βρισκόταν από την μια στιγμή στην άλλη στο απόλυτο έλεος του Μπάμπη του Ελληναρά και της Κυρ’Τασίας της Θεούσας.

  15. apokyr said

    Τα του καίσαρως …

    Το ΚΚΕ μιλούσε για διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους (δεκαετία του ’20) όταν ήθελε κότσια να ‘χεις τέτοια στάση.
    Και την στάση του αυτή δεν την άλλαξε ενενήντα χρόνια τώρα.

    Μήπως είναι λίγο άδικο όταν μιλάμε για το συγκεκριμένο θέμα να χαρακτηρίζουμε τους κομμουνιστές «γραφικούς» και «υποκριτές»;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: