Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Πειθαρχικός έλεγχος για τον άθεο δάσκαλο στα Ιωάννινα

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/11/05

Το μαθαίνω με μίας εβδομάδας καθυστέρηση, γιατί δεν πολυασχολούμαι με την επικαιρότητα.  Άκουσον άκουσον:

Εφημερίδα Espresso της 2008-10-30: Θύελλα για δάσκαλο που δεν παραδίδει Θρησκευτικά.

Πρωϊνός Λόγος (Καθημερινή Εφημερίδα της Ηπείρου) της 2008-10-31: Πειθαρχικός έλεγχος για τον άθεο δάσκαλο.

Το άρθρο της Espresso:

Espresso 2008-10-30

Θύελλα για δάσκαλο που δεν παραδίδει Θρησκευτικά

Θύελλα έχει ξεσπάσει στην εκπαιδευτική κοινότητα των Ιωαννίνων εξαιτίας της τακτικής ενός δασκάλου δημοτικού σχολείου που αποκαθήλωσε το εικόνισμα του Χριστού πάνω από το μαυροπίνακα και αρνείται να διδάξει στα παιδιά το μάθημα των Θρησκευτικών επικαλούμενος την ιδεολογία του! Στους γονείς προκάλεσε ερωτήματα το γεγονός ότι από την αρχή του σχολικού έτους δεν είδαν ποτέ τα παιδιά τους να διαβάζουν Θρησκευτικά… Οταν τα ρωτούσαν, άκουγαν έκπληκτα ότι ο δάσκαλος δεν τα εξέταζε ποτέ στο συγκεκριμένο μάθημα! Οσοι επιχείρησαν να μάθουν τι τους είχε παραδώσει για την επόμενη φορά που θα είχαν μάθημα, έμειναν άφωνοι ακούγοντας ότι δεν τους παρέδιδε ποτέ! Αντίθετα μάλιστα, έλεγε στους μαθητές του να διαβάσουν ό,τι θέλουν (!) μέσα από το σχολικό βιβλίο!

Οι απορίες των γονέων έγιναν οργή όταν τα παιδιά τούς πληροφόρησαν ότι ο εκπαιδευτικός κατέβασε με την έναρξη της χρονιάς την εικόνα του Χριστού από τον τοίχο λέγοντας στους μαθητές του ότι δεν είναι σωστό να υπάρχουν εικόνες μέσα στην τάξη! Οπως ήταν φυσικό, αρκετοί γονείς κατέφυγαν στον διευθυντή του δημοτικού σχολείου, ο οποίος δεν έδειξε να παραξενεύεται από τη στάση του δασκάλου. Τους αποκάλυψε μάλιστα ότι και στο παρελθόν είχε προκαλέσει με παρόμοιες ενέργειες και είχε ισχυριστεί ότι η πολιτική ιδεολογία του δεν του επιτρέπει να διδάσκει Θρησκευτικά! Η τακτική του αυτή του είχε στοιχίσει την ποινή της επίπληξης, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν πτοήθηκε!

Μπορεί το «πιστεύω» καθενός να είναι σεβαστό, αλλά βέβαια δεν του δίνει το δικαίωμα να προσπαθεί να το επιβάλει στους μικρούς μαθητές περιγελώντας έτσι το θρησκευτικό συναίσθημα των ίδιων και των γονιών τους. Ετσι οι τελευταίοι κατέφυγαν έξαλλοι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων για να καταγγείλουν την ανεπίτρεπτη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού υποβάλλοντας εγγράφως τις διαμαρτυρίες τους και ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα. Η Διεύθυνση κίνησε αμέσως τις προβλεπόμενες διαδικασίες εις βάρος του δασκάλου που φαίνεται πως δεν σέβεται τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα του εκπαιδευτικού, ούτε τον όρκο που έδωσε να τηρεί το νόμο και να διδάσκει τους μαθητές του να κάνουν το ίδιο, παραδίδοντας όλα τα μαθήματα που προβλέπει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ετσι, διέταξε Ενορκη Διοικητική Εξέταση και τον κάλεσε να απολογηθεί. Ο «ασυμβίβαστος» εκπαιδευτικός κινδυνεύει τώρα ακόμη και με απόλυση, εφόσον είναι υπότροπος…

Μάνος Τσαγκαράκης

Ο δημοσιογράφος Μάνος Τσαγκαράκης στην καλύτερη περίπτωση δεν ξέρει τι σημαίνει η λέξη «επιβάλλω», (στη χειρότερη ξέρει, αλλά κάνει πλαστή χρήση προβοκατορικά) και προσπαθεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι τα ανήλικα παιδιά έχουν «θρησκευτικό συναίσθημα», ή πως αν το έχουν, καλώς το έχουν. Ε, του εύχομαι να μείνει στην Espresso μέχρι να βγει στη σύνταξη.

Τιμή στον αντάρτη Δάσκαλο, όποιες και να’ναι οι πεποιθήσεις του!

(Το έμαθα μέσω του ermionh.blogspot.com)

Copyright © 2008 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

52 Σχόλια to “Πειθαρχικός έλεγχος για τον άθεο δάσκαλο στα Ιωάννινα”

  1. «Ουσιαστικά κατήργησε την διδασκαλία από όλα τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας» Είναι λίγο υπερβολικός ο Πρωινός Λόγος;

  2. Ε, λιγουλάκι, όσο πατάει η γάτα.

    Φαντάζομαι πως αν ήταν έτσι θα είχε γράψει κάτι σχετικά και το Espresso. Aν είναι όντως έτσι τότε ο τύπος θέλει απλά ζουρλομανδύα. Ελπίζω να εξελιχθεί η υπόθεση και να μάθουμε περισσότερα.

  3. Γιατρός Του Ικα said

    Να το χέσω το θρησκευτικό συναίσθημα που προσβάλλεται από το θρησκευτικό συναίσθημα των άλλων.Το θρησκευτικό συναίσθημά τους δεν προσβάλλεται δηλαδή όταν προσπαθούν να εξαναγκάσουν κάποιον να κάνει κάτι ενάντια στις πεποιθήσεις του;Και μην πεί κανένας ότι είναι καθήκον του!Κακώς και άν είναι!Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν καθήκοντα που εξαναγκάζουν κάποιον να βιάζει την συνείδησή του.Να γίνει προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών και για τους δασκάλους.
    Υπάρχει κάποιος που να είναι αρκετά καλός στις μεταφράσεις να το δημοσιεύσει αυτό στο
    http://richarddawkins.net/ ;

  4. γιωργος said

    Κράτα γερά παλίκαρε δάσκαλε!
    Μάνο Τσαγκαράκη, αν ήσουν αξιόλογος δημοσιογράφος στην Εσπρέσσο θα έγραφες;

  5. Παρεμπιπτόντως, καλώς όρισες Κωνσταντίνα. Απ’ό,τι βλέπω σου άρεσε η γελοιογραφία «ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ», όμως έτσι όπως την επαναδημοσίευσες δεν φαίνεται καλά, είναι θολή. Αν θες, πάρε μία νέα έκδοση από εδώ, της έχω δώσει διαστάσεις βολικές για ιστολόγια με στενή στοίχιση όπως το δικό σου.

  6. Πράγματι μου άρεσε πολύ η γελοιογραφία και ταίριαζε και πολύ με το βιβλίο. Τλωρα την άλλαξα και φαίνεται καλύτερα. Ευχαριστώ!

  7. Ο Κάθε ένας Μόνος του και θα μοιράζουμε τιμές και δόξες στους αναξιοπαθούντες… γιά θα κάνουμε κάτι όλοι μαζί για να ξεφορτωθούμε τούτους τους γελοίους θιγμένους χριστοκόπανους?
    Θα κοιτάμε για πολύ ακόμα αυτούς τους λίγους που τολμάνε, για θα δώσουμε ένα χέρι μπας κι’ αλλάξει η ασύμμετρη απειλή του θεού στη ψωροκώσταινα?
    Ας κάνουμε κάτι για αυτόν τον άνθρωπο που μονάχος του στάθηκε όρθιος απέναντι στο κτήνος του θρησκευτικού λαϊκισμού και της αναίδειας.
    Λίγο με νοιάζει η σωστή διατύπωση της καλοβαλμένης μαλακίας του Χάρρις ή του οποιουδήποτε. Μα τούτος εδώ ο δάσκαλος με κόβει σαν μαχαίρι.

  8. Μορφέα, έχεις δίκιο βέβαια, αλλά όσο αφορά τον δάσκαλο, δεν βλέπω τι μπορούμε να κάνουμε. Δεν γνωρίζουμε ούτε το όνομά του, (ευτυχώς πλέον τα προσωπικά δεδομένα του καθενός που φτάνει μέχρι τα ΜΜΕ προστατεύονται, ως αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου,) ούτε καν τι ακριβώς έκανε και γιατί το έκανε. Αν δεν του πάρει κάποιος συνέντευξη ώστε να μάθουμε περισσότερα, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο να είναι κάποιος χρήζων ψυχιατρικής παρακολούθησης. Δεν πιστεύω πως περί τέτοιου πρόκειται, αλλά χρειάζομαι περισσότερες πληροφορίες πριν κρίνω. Για το άλλο που έγραψες στην αρχή βέβαια, «ο κάθε ένας μόνος του και θα μοιράζουμε τιμές και δόξες στους αναξιοπαθούντες…» κι εδώ συμφωνώ τα μέγιστα, το ξέρεις ήδη, και το παλεύω.

  9. Abravanel said

    άλλο είναι το θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών&άλλο η αυθαίρετη και παράνομη απόφαση να επέμβει αλλοιώνοντας το πρόγραμμα διδασκαλίας – με αυτή τη λογική ο δάσκαλος μπορεί να αρνηθεί να διδάξει βιολογία γιατί είναι πιστός & για να μην αναφέρω το μάθημα της ιστορίας.

  10. Abravanel, φυσικά έχεις δίκιο λέγοντας πως άλλο το ένα, και άλλο το άλλο. Αυτό που χαιρετίζω εδώ δεν είναι κάποια αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος που κατάφερε ο τύπος, είναι η επιλογή ενός ανθρώπου να σταθεί πίσω από τα πιστεύω του και να περάσει ένα αρκετά ηχηρό μήνυμα που δεν έχει ξανακούσει η κοινωνία. Το γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτό που κάνει είναι αυθαίρετο και παράνομο, και επίσης κατά κάποιο τρόπο «μαρτυρικό», αλλά γίνεται κόντρα σε ένα άδικο και παράλογο σύστημα, και ιστορικά τέτοιου είδους ήρωες/μάρτυρες έχουν γίνει αφορμή για ζυμώσεις οι οποίες επέφεραν αλλαγές.

  11. Παράνομο στα πλαίσια ιδεών και αντιλήψεων, ήταν και είναι οτιδήποτε δεν βολεύει την καθεστηκυία τάξη.
    έχοντας παρόμοιες εμπειρίες από τον εκπαιδευτικό «κορμό» της Ελλάδας με βολοδέρνει μια ευαισθησία παραπάνω. Εξ αιτίας της, φωνάζω λίγο περισσότερο, αλλά το κακό που κάνω εγώ φωνάζοντας είναι αμελητέο μπροστά στο έγκλημα που συνιστά η εκ βάθρων διδασκαλία ψεμάτων στα άγουρα μυαλά των παιδιών.
    αυτοί οι ξεδιάντροποι απατεώνες που έχουν σφιχταγκαλιάσει την ξέπνοη κοινωνία με κάνουν να επαναστατώ.

  12. EvanT said

    Συγγνώμη παιδιά, αλλά σ’αυτό το θέμα διαφωνώ κάθετα. Είμαι παιδί δυο δασκάλων και έχω μια πολύ καλή ιδέα για το τι γίνεται μέσα στα σχολεία και το πόσο εύκολο είναι να αιτηθείς «ειδικούς λόγους» για να γλιτώσεις ώρες μαθήματος και τα συναφή. Ο εν λόγω κύριος απλά διάλεξε τον πλέον ηλιθιωδώς εριστικό τρόπο να το πετύχει.

    Αν ήθελε πραγματικά να αφυπνίσει τα παιδιά θα μπορούσε να διδάξει το μάθημα των θρησκευτικών ως εβραϊκή μυθολογία και να βοηθήσει την νοητική τους ανάπτυξή ως σκεπτόμενα άτομα, την ίδια στιγμή που υπάρχουν Γιαχωβάδες δάσκαλοι στις τάξεις που χρησιμοποιούν την ώρα των θρησκευτικών για να προσυλητίσουν τα παιδιά στη δική τους μορφή δυσειδαιμονίας. Αλλά αυτό δεν τον ενδιαφέρει. Άλλωστε, όπως λέει και το άρθρο, είναι για ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ λόγους άθεος, όχι φιλοσοφικούς. Αυτά τα μυξοκολιάσματα είναι το λιγότερο αστεία.

    Εν τέλει, αυτή την περίοδο το ελληνικό κράτος προσλαμβάνει δασκάλους για να διδάσκουν ΚΑΙ θρησκευτικά. Ο κύριος αυτός το ήξερε αυτό όταν προσελήφθη και τώρα πληρώνεται για την παροχή μιας υπηρεσίας την οποία δεν την παρέχει (σ’αυτό το σημείο δεν κρίνω την «υπηρεσία») Αν δεν θέλει ας παραιτηθεί. Αλλά σιγά μην παραιτηθεί. Να φύγει από τη γλυκειά αγκάλη του δημοσίου και το μήνα που τρέφει τους τέσσερις;

    Λυπάμαι, αλλά δεν έχω κανένα σεβασμό για άτομα που κουνάνε την παντιέρα και φωνάζουν «Κοιτάξτε με πόσο επαναστάτης είμαι». Οι κοινωνική αφύπνιση γίνεται εκ των ένδον, όχι με «μαρτύριο» και αυτοπεριθωριοποίηση.

    Υ.Γ. Φυσικά, τα σχόλια αυτά ισχύουν εφόσον το άρθρο είναι ακριβές.

  13. Iokaste said

    Μπορεί όντως να υπήρχε καλύτερος τρόπος για να αντιδράσει, όμως το πως κρίνει ο καθένας το σωστό διαφέρει πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο. Μερικοί αντιδρούν πιο ακραία.. Μπορεί όντως να είναι όπως τα λέει ο EvanT και να ήθελε να τραβήξει την προσοχή, μπορεί όμως και όχι. Μπορεί να είχε προσπαθήσει με πολλούς τρόπους στο παρελθόν και να κουράστηκε και να έκανε κάτι ακραίο. Δεν έχουμε αρκετά στοιχεία πιστεύω για να κρίνουμε την περίπτωση.

    Αυτό που τράβηξε την προσοχή μου είναι η αντίδραση στην κίνησή του να κατεβάσει την εικόνα: «όπως είναι φυσικό» οι γονείς ενοχλήθηκαν. Αυτό δηλαδή είναι το φυσιολογικό, να έχουμε εικόνες στα σχολεία… Για άλλη μια φορά φαίνεται η έντονη εισβολή της θρησκείας στην ζωή μας και η προσπάθεια πλύσης εγκεφάλου στις μικρές ηλικίες.. Τα έχουμε πει 1000 φορές βέβαια…

  14. EvanT, απ’όλα αυτά που έγραψες, με το πρώτο μόνο συμφωνώ: ότι σ’αυτό το θέμα διαφωνούμε κάθετα.

    1) Απο το άρθρο δεν προκύπτει ότι ο δάσκαλος γλιτώνει ώρες μαθήματος.

    2) Η δήλωση «το κάνω για πολιτικούς λόγους» ακούγεται πιό σεμνή απ’ότι «το κάνω για φιλοσοφικούς λόγους» (προσπάθησε λίγο να το δεις κι απ’την πλευρά του.)

    3) Το «σιγά μην παραιτηθεί» δεν έχει νόημα, φυσικά και με τα καμώματά του ο τύπος θα απολυθεί.

    4) Αν η κοινωνική αφύπνιση γινόταν εκ των ένδον δεν θα είχε υπάρξει ποτέ η παραμικρή κοινωνική αλλαγή σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας.

    5) Τελικά πες μου, υπάρχει κατ’εσέ κάποιος επαναστάτης σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας για τον οποίο να μην ισχύει το «αυτός κουνάει την παντιέρα και φωνάζει ‘κοιτάξτε με πόσο επαναστάτης είμαι'»; και αν ναι, με ποιά κριτήρια ξεχωρίζεις τους μεν από τους δε;

    Λυπάμαι, αλλά οι αντιρρήσεις σου μου ακούγονται για αντιρρήσεις για χάρη αντίρρησης, και κατ’αυτό τον τρόπο μου θυμίζεις λίγο αυτό το περιστατικό στης Ασυγχώρητης (το οποίο ευτυχώς είχε αίσιο τέλος.)

  15. EvanT said

    Φίλτατε Διαγόρα,

    Θα απαντήσω στα ζητήματα που θέτεις.

    1. Είναι γεγονός ότι από το άρθρο δεν προκύπτει αυτό. Σίγουρα δεν έφευγε από το σχολείο κατά τις ώρες των θρησκευτικών, αλλά δεν παρέδιδε. Από την εμπειρία τη δική μου και των γονιών μου είναι σίγουρο ότι θα άφηνε τα παιδιά ελέυθερα (να ζωγραφίσουν κ.λπ.) Το τι έκανε ο ίδιος μέσα στην τάξη, πέρα από επιτήρηση, δεν μπορώ να φανταστώ. Πάντως σίγουρα δεν έκανε αυτό για το οποίο πληρωνόταν.

    2. Δεν είμαι σίγουρος τι είναι πιο σεμνό από τα δύο. Αλλά όταν ο δάσκαλος έχει ξεσηκώσει ένα ολόκληρο χωριό με τα καμώματά του δεν νομίζω ότι μπορεί να παίξει το χαρτί της σεμνότητας. Εξίσου κατακριτέο είναι που και ο διευθυντής δεν φρόντισε να αλλάξει τις ώρες των θρησκευτικών με κάποιον άλλο δάσκαλο, ενώ ήξερε το πρόβλημα. Αν υπήρχε η δυνατότητα, τότε είναι εξίσου κατακριτέος.

    3. Το περί παραιτήσεως δεν το έθεσα σωστά. Ήθελα να το αναφέρω ως δυνατή λύση στην περίπτωση που ο τύπος ανακάλυψε ότι ήταν άθεος αφού είχε προσληφθεί ως δάσκαλος. Δεν οπισθοχωρώ, πάντως, στο γεγονός ότι, αν ο εν λόγω δάσκαλος ήταν άθεος νωρίτερα, ήξερε ότι όταν επέλεξε να γίνει δάσκαλος θα έπρεπε να διδάξει ΚΑΙ θρησκευτικά.

    4. Μα φυσικά η κοινωνική αφύπνιση γίνεται εκ των ένδον! Ποια κοινωνική επανάσταση πέτυχε χωρίς να έχει αλλάξει πρώτα η νοοτροπία ενός λαού; Στη Ρωσία είχε καμία επίπτωση ο άθεος Κομμουνισμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία; Σήμερα οι εκκλησίες πάλι γεμίζουν κόσμο. Η «άθεη» Γαλλική Επανάσταση σήμερα έχει αφήσει πίσω της μόνο μια πιο ήπια μορφή Χριστιανισμού. Η Αμερικανική Επανάσταση χρειάστηκε 200 και πλέον χρόνια για να ΜΕΙΩΣΕΙ το φυλετικό ρατσισμό στις ΗΠΑ, αν και οι ιδρυτές-πατέρες των ΗΠΑ ήταν από τους πιο αντιρατσιστές και ουμανιστές της εποχής τους.

    5. Αναφέρομαι σαφώς στον αυτο-περιθωριοποιούμενο επαναστάτη που δεν έχει καμία επίδραση στο κοινωνικό περιβάλλον πέρα από την επιβεβαίωση των «αρετών» του status quo, του «τι ωραία είναι που δεν είμαι σαν εσένα». Τι θα κερδίσει αυτός τώρα; Θα τον δίωξουν σχεδόν σίγουρα (εκτός κι αν έχει κανά γερό «δόντι» στο Γραφείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) και οι κάτοικοι της περιοχής θα αγαλλιάσουν που έφυγε ο αντίχριστος, θα μπολιάσουν τα παιδάκια τους με μια ακόμα πιο γερή δόση δυσειδαιμονίας για να καλύψουν το κενό και θα τους φέρουν και έναν καλό Χριστιανό δάσκαλο να τους καλύψει τα «γνωστικά» κενά.

    Θα επιμείνω ότι οι κινήσεις του όπως περιγράφονται στο άρθρο δεν δείχνουν ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ. Όπως ανέφερα ο τύπος ως δάσκαλος δημοτικού έχει την εξαιρετική δυνατότητα να βοηθήσει στην αποδυσειδαιμονοποίηση των παιδιών και την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης. Να σου πω βρε Διαγόρα, κάτι; Όταν ήμουν μικρός είχα τον πατέρα ως δάσκαλο του δημοτικού για 3 χρόνια. Σήμερα όταν σκέφτομαι ποιος με βοήθησε να αποτινάξω τα δεσμά της δυσειδαιμονίας ο πρώτος που σκέφτομαι είναι αυτός. Και φαντάσου πώς είναι πιστός Χριστιανός και σήμερα διαφωνεί μαζί μου. Πόσο περισσότερο δε θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδάκια στο δημοτικό ένας σωστός μη-θρήσκος δάσκαλος;

    Το πρώτο μου ποστ ήταν λίγο πιο έντονο από ότι ήθελα επειδή είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητος στο θέμα παιδεία. Ας μην ξεχνάμε ότι το ζήτημα της θρησκείας στο σχολείο περνά πέρα από το μάθημα των θρησκευτικών. Μπαίνει στη Γλώσσα, στο Ανθολόγιο, στην Ιστορία και δε συμμαζεύεται. Και όταν βλέπω έναν εκπαιδευτικό να πετά στα σκουπίδια μια τέτοια ευκαιρία με την βλακωδώς ανούσια προκλητική συμπεριφορά του μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι.

  16. Νίκος said

    Να πω ότι νομικά ο κύριος είναι φυσικά έκθετος.
    Η ρίζα όλης της ιστορίας είναι τα επίμαχα αρθράκια στο Σύνταγμα. Αν δεν απαλειφθούν εκεί, δεν θα δούμε φως.
    Ελπίζω η ΕΕ να μας στριμώξει και εκεί. Πολλά κακά της ελληνικής κοινωνίας τείνουν να βελτιωθούν λόγω πιέσεων από την ΕΕ. Αν και δεν έχουν στραμμένη την προσοχή τους εκεί, καθώς κανένα από τα ευρωπαϊκά κράτη δεν είναι μουλαδιστάν όπως εδώ.

  17. Το σχόλιο #15 του EvanT είχε παρακρατηθεί ως ύποπτο για σπαμ από το όχι-και-τόσο-ευφυές σύστημα αντι-σπαμ της wordpress.

  18. Νίκος said

    Επίσης να προσθέσω ότι η κατά μέτωπο επίθεση, όπως αυτή του δάσκαλου, αποτέλεσμα δεν έχει.
    Η απροκάλυπτη επίθεση φέρνει πόλωση και συσπείρωση, και βελτιώνει τις άμυνες του αμυνόμενου.
    Η καλύτερη είναι η τακτική της πέμπτης φάλλαγας, διάβρωση εκ των έσω. Θα έβαζε το λιθαράκι του στην προώθηση της αθεϊας αν εκμεταλλευόταν την ώρα των θρησκευτικών να ροκανίζει διακριτικά την πίστη των παιδιών στις μπούρδες που προσπαθούν να τους «εμφυτεύσουν στην τρυφερή ηλικία»©.
    Τώρα κατάφερε το αντίθετο.

    …Γιατί κάνεις merge διαδοχικά σχόλια του ίδιου σχολιαστή; Οικονομία στην αρίθμιση; -)

  19. Mandarin said

    Τα άρθρα της Εσπρέσο είναι εντελώς αναξιόπιστα, οπότε οι λεπτομέρειες όπως αν τα κίνητρα του δασκάλου είναι πολιτικά ή φιλοσοφικά δεν νομίζω ότι έχουν αποδοθεί πιστά. Στο δημοσίευμα πάντως αναφέρεται, ότι κατά τη διάρκεια της ώρας διδασκαλίας των θρησκευτικών, ο δάσκαλος έλεγε στα παιδιά να διαβάσουν ό,τι θέλουν από το διδακτικό βιβλίο. Αυτό είναι μια μέθοδος διδασκαλίας έστω χαλαρή και σίγουρα δεν πρόκειται για αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Επίσης ακόμα και το γελοίο δημοσίευμα της Εσπρέσο δεν αναφέρει ότι ο δάσκαλος έκανε κατήχηση αθεϊστική ή οποιουδήποτε άλλου τύπου.

  20. Νομίζω πως αν ο δάσκαλος είχε μείνει στην τακτική της «διάβρωσης εκ των έσω» τα όποια αποτελέσματα των προσπαθειών του θα είχαν περιοριστεί σε δυό ντουζίνες παιδιά στα οποία κάνει μάθημα, ενώ με το να σαλτάρει και να τα βροντήξει στέλνει ένα μήνυμα που έχει πολύ πιό ευρεία απήχηση. Η πράξη του δασκάλου μου θυμίζει λίγο την ταινία Brazil, η οποία τυγχάνει να είναι η αγαπημένη μου όλων των εποχών, κι έτσι δεν μπορώ να μην δείξω συμπάθεια.

    Τα διαδοχικά σχόλια τα συγχωνεύω (όπως λέμε και στα ελληνικά, τα κάνω merge) έτσι ώστε να επιβραδύνω όσο το δυνατόν την ολίσθηση των εικονιδίων των σχολιαστών στο πάνω-δεξιά μέρος της σελίδας και να επιμηκύνω έτσι τη δημοσιότητα του καθενός, αλλά και να κρατήσω ορατά όσο το δυνατόν περισσότερα από τα άρθρα που συζητώνται συγχρόνως.

  21. batcic said

    @EvantT
    Ας κάνουμε εδώ έναν λεπτό διαχωρισμό. Ο διαχωρισμός αυτός θα βασιστεί αποκλειστικά στις έννοιες αντικειμενικός και υποκειμενικός.

    Το αν ο δάσκαλος έπραξε έξυπνα ή όχι είναι καθαρά αντικειμενικό. Ο Γιώργος π.χ. που είναι ιδιαίτερα ονειροπόλος μπορεί να δει την κίνηση του σαν ότι πιο έξυπνο, καθώς η κίνηση αυτή ξυπνάει συνειδήσεις και επαναστατική διάθεση. Ο Μάκης από την άλλη, ο οποίος έχει μάθει στη ζωή του να είναι αποτελεσματικός, θεωρεί ότι η κίνηση του δασκάλου είναι εντελώς ηλίθια και υπήρχαν πιο έξυπνες κινήσεις.

    Υπάρχει όμως και κάτι αντικειμενικό στην όλη ιστορία. Και αυτό είναι ότι κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να διδάσκει «πιστεύω» που δεν τα πιστεύει!!! Πρόσεξε, μιλάμε για «πιστεύω» και όχι για επιστήμη. Φυσικά ισχύει και το ότι ο δάσκαλος τροποποιεί το πρόγραμμα διδασκαλίας με δική του πρωτοβουλία, το οποίο σαφώς και είναι παράνομο και οδηγεί σε αναπόφευκτη διχογνωμία. Στην περίπτωση αυτή όμως, και χωρίς να είμαι νομικός, φαντάζομαι ότι η απόφαση για το παράνομο ή όχι πρέπει να προκύπτει, ιεραρχώντας τα δικαιώματα. Οπότε εγώ προσωπικά καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το πανανθρώπινο δικαίωμα της ανεξιθρησκίας έρχεται πιο μπροστά από το δικαίωμα στη διδασκαλία ενός μαθήματος που αποτελεί επιβολή της λογικής των πολλών. «Επιβάλλω»! Τι μου θυμίζει άραγε…;

    Ααα, ναι! Μου θυμίζει ότι ο Μάνος Τσαγκαράκης είναι καθυστερημένος και πανίβλακας και δυστυχώς είναι ο κανόνας στην ελληνική δημοσιογραφία.

  22. EvanT said

    Μα, βρε Διαγόρα, αν έμενε στη θέση του και συνέχιζε να διδάσκει κανονικά θα είχε τη δυνατότητα να επηρεάσει όχι 20, αλλά 20 επί τα χρόνια υπηρεσίας του, δηλαδή 600 παιδιά και βάλε τα οποία θα κάνουν δικά τους παιδιά κ.ο.κ. Σοβαρολογούμε; Μα έτσι επιτυγχάνεται η αλλαγή νοοτροπίας! Όχι με τέτοιες γραφικές κινήσεις που καταλήγουν να γίνονται παραδείγματα προς αποφυγή. (δεδομένου πάντα ότι το άρθρο αυτό δεν είναι μια μπούρδα, βέβαια, όπως είπε και ο Mandarin. Απαπά… τώρα συνειδητοποίησα ότι τόση ώρα σχολιάζουμε άρθρο της Εσπρέσσο!)

  23. για σταθείτε λιγάκι…
    ένας αναρχικός δάσκαλος δε θα διδάξει την υπακοή στο Συνταγμα και θα κάψει την ελληνική σημαία;
    ένας δημιουργιστής δάσκαλος δε θα διδάξει την θεωρία της εξελίξεως;
    ένας νεοναζί δάσκαλος δε θα διδάξει για την 28η Οκτωβρίου και το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων;
    αν το μαγκάκι αυτό ήταν διορισμένο στα πομακοχώρια της Θράκης θα είχε τα άντερα να κανει τέτοιες ψευτομαγκιές ή όταν θα εβλεπα τα αιματοβαμμένα απ τα κουρμπάνια χέρια των μουσουλμάνων πατεράδων θα μεταμορφωνόταν σε αιδήμονα κορασίδα;

  24. batcic said

    @ΘουΒου
    Hallooooooo! Μην συγχέεις τις επιστήμες με τα παραμύθια. Με τις επιστήμες πορεύεται ολόκληρη η ανθρωπότητα. Τα παραμύθια τα επιβάλλουν (δυστυχώς ακόμα) σε κάποιες γωνιές της γης οι πολλοί. Και εκεί που επικρατούν τα παραμύθια (ή αλλιώς ιστορίες χωρίς αποδείξεις), εκεί σταματάει η πρόοδος…

  25. α,ναι η …πρόοδος
    ευτυχώς που δεν είσαι λιοντάρι ή τίγρης ή χιμπατζής ή φάλαινα ή παιδί στην υποσαχάρια Αφρική για να την νοιώσεις στο πετσί σου.

  26. batcic said

    @ΘουΒου

    Να σου θυμίσω ότι είμαι φυσικός μετεωρολόγος και όταν σου είχα απαντήσει για τις μπούρδες του Ζερεφού σε αυτό εδώ το ιστολόγιο, έκανες γαργάρες για πολλές εβδομάδες.

    Όχι βέβαια ότι σχετίζεται αυτό που αναφέρεις με το θέμα του post αλλά λέμε τώρα…

  27. @Batcic

    ε,ναι είναι προφανές ότι ο Ζερεφός λέει μπούρδες.
    αφού το λέει o Batcic και η Sarah Palin

    Διαγόρα ακούς;;;

  28. batcic said

    @ΘουΒου

    Απάντηση στις κινδυνολογίες του Ζερεφού που αναπαράγει ο ΘουΒου εδώ, σε παλαιότερο post.

  29. Ακούω, αλλά τι να κάνω; ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει τις απόψεις του, κι αν μάλιστα έχει και μόρφωση σχετική με το αντικείμενο των απόψεων, ακόμα καλύτερα. Έτσι κι αλλιώς, όλα αυτά είναι εκτός θέματος στο παρόν άρθρο.

  30. EvanT said

    @Batcic
    Και αυτό είναι ότι κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να διδάσκει “πιστεύω” που δεν τα πιστεύει!!! Πρόσεξε, μιλάμε για “πιστεύω” και όχι για επιστήμη.

    Συμφωνώ απόλυτα, αλλά εδώ δεν έχουμε μια κατάσταση που προέκυψε εκ των υστέρων. Ο εν λόγω δάσκαλος δεν είναι ο δωδεκαθεϊστής που ήρθε μια ωραία πρωία ο αυτοκράτορας και του είπε «από σήμερα θα διδάσκεις το Χριστιανισμό». Όταν πήρε την εξ ίσου προεραιτική και αβίαστη απόφαση να γίνει εκπαιδευτικός ήξερε πολύ καλά ότι μεταξύ των άλλων θα έπρεπε να διδάξει και θρησκευτικά; Άρα τι πήγε να κάνει η αλεπού στο παζάρι; Δεν τον πήρε κανείς με το ζόρι να τον κάνει δάσκαλο και να διδάσκει θρησκευτικά. Όποια δεν θέλει να δουλεύει 10 ώρες ορθοστασία δεν γίνεται κομμώτρια. Όποιος δεν θέλει να μιλάει 8 ώρες στο τηλέφωνο δεν γίνεται τηλεπωλητής.

    Γι’αυτό και χρησιμοποίησα τον όρο «μυξοκολιάσματα» σε προηγούμενο ποστ. Όταν ένας Χριστιανός κάνει κάτι γνωρίζοντας ότι σίγουρα θα διωχθεί για τις πεποιθήσεις του το ειρωνευόμαστε ως «σφάξε με αγα μ’ ν’αγιάσω». Όταν το κάνει ένας άθεος πώς λέγεται;

    Πραγματικά, αυτή η υπόθεση με έχει μπερδέψει εντελώς. Τι υποστηρίζουμε εδώ ακριβώς. Το δικαίωμα ενός ανθρώπου να ΕΠΙΛΕΓΕΙ να μην κάνει μέρος της δουλειάς για την οποία ΕΠΕΛΕΞΕ να προσληφθεί;

  31. Π said

    Βρίσκομαι στη ‘δυσάρεστη’ θέση να πρέπει να πω ότι συμφωνώ με όλους (παρά τη διαφωνία κάποιων με κάποιους άλλους)! Και αυτό συμβαίνει αφενός γιατί αυτά που συζητάμε δεν είναι μονοσήμαντα και εύκολο να λυθούν, αφετέρου γιατί δεν έχουμε σαφή πληροφόρηση για το συμβάν.

    1. Για το ποιές προσπάθειες να αλλάξουν τα πράγματα είναι αποτελεσματικότερες: και οι ‘επαναστατικές’ πράξεις (πλευρά Διαγόρα/Μορφέα) και οι ηπιότερες ‘εκ των έσω’ κινήσεις (πλευρά Evan T) μπορεί να είναι χρήσιμες (μιλάω γενικά, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη περίπτωση). Και οι δύο έχουν τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα, και νομίζω πως δεν θα έπρεπε να θεωρούμε μόνο τη μία εκδοχή ορθή ή να θεωρούμε ότι η μία αποκλείει την άλλη. Σκεφτείτε π.χ. πιθανές κινητοποιήσεις πολιτών εναντίον ενός νομοσχεδίου: δεν είναι ορθή μια απεργία και λάθος η ενημέρωση του κόσμου ή αντίστροφα – γίνονται και τα δύο.

    2. Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί (τουλάχιστον προς το παρόν) άλυτο πρόβλημα, γιατί περιλαμβάνει αντιφατικά δεδομένα. Από τη μία ένας δάσκαλος καλείται (και οφείλει) να εφαρμόσει το ορισμένο υποχρεωτικό αναλυτικό πρόγραμμα – στο οποίο ανήκουν και τα θρησκευτικά, σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή που θέλει σκοπό της παιδείας μεταξύ άλλων «την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης». Από την άλλη, αυτό προσκρούει στις επίσης συνταγματικές επιταγές της θρησκευτικής ελευθερίας, της ανεξιθρησκείας και της απαγορεύσεως του προσηλυτισμού.

    3. Το τι ακριβώς έκανε ο δάσκαλος δεν το ξέρουμε, και δεν θα εμπιστευόμουν την Espresso επ’ αυτού. Σχετική είδηση σε μεγάλο σοβαρότερο ειδησεογραφικό site δεν βρήκα. Ψάχνοντας στο Google βρίσκεις σχεδόν αποκλειστικά αναπαραγωγή του δημοσιεύματος της Espresso, σε ακροδεξιά και θρησκευτικά sites και blogs. Τα «Πρωινά Νέα» της Ηπείρου γράφουν στις 31/10 ότι το θέμα ήταν δική τους αποκάλυψη (σε άρθρο της 23/10 – που όμως δεν υπάρχει στο site τους). Αυτό το δημοσίευμα των ΠΝ γράφει τα εξής:

    «Ο συγκεκριμένος δάσκαλος, σύμφωνα με την επιστολή – καταγγελία των γονιών του σχολείου που έφτασε στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων, ζήτησε κατ’ αρχάς την απομάκρυνση της εικόνας του Ιησού από τον τοίχο της τάξης όπου διδάσκει, ενώ οι μαθητές και οι γονείς ισχυρίζονται πως αρνείται να διδάξει και το μάθημα των θρησκευτικών, κάτι το οποίο πάντως, δεν παραδέχεται ο ίδιος.

    Για τον εν λόγω εκπαιδευτικό, μετά την προ δεκαπενθημέρου καταγγελία των γονιών, έχει συσταθεί αναφορά στην επιβλέπουσα υπηρεσία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και επίκειται ο προβλεπόμενος πειθαρχικός έλεγχος που θα ολοκληρωθεί μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

    «Για «παρατυπίες» μίλησε αναφερόμενος στη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου Νίκος Πετρόπουλος, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ανάλογη συμπεριφορά έχει επιδείξει ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός για… ιδεολογικούς λόγους και σε άλλα σχολεία που είχε υπηρετήσει.

    4. Τώρα, για το δημοσίευμα της Espresso, κι εμένα αυτό που μου χτύπησε ιδιαίτερα είναι η φράση «μπορεί το «πιστεύω» καθενός να είναι σεβαστό, αλλά βέβαια δεν του δίνει το δικαίωμα να προσπαθεί να το επιβάλει στους μικρούς μαθητές περιγελώντας έτσι το θρησκευτικό συναίσθημα των ίδιων και των γονιών τους». Πρώτον, πού το βρήκαν το θρησκευτικό συναίσθημα τα δεκάχρονα παιδιά; Μήπως ακριβώς τους το φόρεσε η οικογένεια, το σχολείο και το γενικότερο περιβάλλον; Δεύτερον, είναι κάπως αστείο να διαμαρτύρονται για προσπάθεια ‘επιβολής’ κάποιου πιστεύω οι ίδιοι που απλώς υπεραμύνονται άλλων (πανταχόθεν επιβεβλημένων, μάλιστα) πιστεύω: αλλά βέβαια η επιβολή κάποιων πιστεύω είναι εντάξει όταν είναι τα δικά μας

  32. Οι γονείς διαμαρτύρονται που δεν διδάσκονται τα παιδιά τους θρησκευτικά;
    Δηλαδή, θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν θρησκευτικά από έναν άθεο;

  33. Άθεος said

    Μου άρεσε το σχόλιο του Αταίριαστου!
    Ωραία το… ταίριασες!

  34. EvanT said

    Μπράβο ρε Π! Αυτό σιγουρα αλλάζει αρκετά τα δεδομένα του όλου ζητήματος. Περιττό να πω ότι από τις αναφορές στο δεύτερο άρθρο ο δάσκαλος μάλλον δεν πρόκειται να απολυθεί. Στην χειρότερη περίπτωση θα μετατεθεί ή (αν είναι ΠΟΛΥ τυχερός) θα τον χώσουν στα γραφεία της πρωτοβάθμιας για γραμματειακή υποστήριξη ή όπου αλλού καταχωνιάζουν «προβληματικούς» δημόσιους υπαλλήλους που δεν μπορούν να απολύσουν.

    Η κίνησή του πάντος να ζητήσει απομάκρυνση της εικόνας του Χριστού δεν με πείθει ιδιαίτερα ότι είναι άθεος. Μπορεί να είναι κάλλιστα και εικονομάχος Χριστιανός ή και Μάρτυρας του Ιεχωβά (νομίζω ότι κι αυτοί είναι κατά των ειδώλων).

    Πάντως μου κάνει εντύπωση πώς αυτή η λακωνική αναφορά στην ιωαννίτικη εφημερίδα διανθίστηκε για να γίνει το sensational άρθρο της Εσπρέσσο. Τύφλα να έχουν τα ούρμπαν λέτζενντ. Και μετά αναρρωτιώμαστε πώς μπορεί ένας περιπλανώμενος νομοδιδάσκαλος στην Ιουδαία να μεταμορφωθεί σε Υιό του Θεού μέσα σε λίγες δεκαετίες!! Τσκ.

  35. ellinaki said

    Τα γραφόμενα του Π με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο.

    Έχω μία απορία όμως. Οι εικόνες του Ιησού, και διαφόρων αγίων δεν έχουν καταργηθεί στα δημόσια κτίρια; Κάτι είχε πάρει το αυτί μου για κάτι τέτοιο ή ήταν η ιδέα μου;

  36. Abravanel said

    Συγνώμη αλλά συνεχίζω να διαφωνώ – δεν είναι λογικό να απαιτούμε συνέπεια από τους θεσμούς του Ελληνικού Κράτους σε θέματα όπως η ανεξιθρησκεία (συμβατικά θεωρώντας και τους άθεους ως ομάδα) και μετά να υποστηρίζουμε την αυθαίρετη ερμηνείας τους σύμφωνα με τα προσωπικά μας πιστεύω.

    Κατά την άποψη μου πολύ χειρότερη είναι η άρνηση να τελέσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις σε σχέση την όποια ηρωικότητα. Ο αντιρρησίας συνείδησης πασχίζει να αλλάξει τις κοινωνικές δομές που ενισχύουν την ανάγκη για την ύπαρξη στρατεύματος, δεν πάει στρατό και σπάει τα τεθωρακισμένα.

  37. Π said

    EvanT: Για να πούμε την αλήθεια, δεν ξέρουμε αν η αρχική αναφορά ήταν λακωνική. Το λακωνικό που έβαλα λινκ λέει ότι το αρχικό τους ήταν πρωτοσέλιδο, με τίτλο «Διώξτε τον!»… Εξέδωσαν και απόφαση οι δικαστές δημοσιογραφίσκοι!

    Abravanel: Με ποιόν συνεχίζεις να διαφωνείς; Ελπίζω όχι με μένα, γιατί εγώ έγραψα ότι συμφωνώ με όλους, και αυτό περιελάμβανε και το δικό σου αρχικό σχόλιο. (Για δε το καινούργιο σου σχόλιο έχει ήδη απαντήσει ο EvanT στο #30, ενώ και εγώ έγραψα ότι ένας δάσκαλος καλείται, και οφείλει, να εφαρμόσει το προβλεπόμενο πρόγραμμα.) Και επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε τα στοιχεία: έχουμε μόνο αυτά τα δύο δημοσιεύματα, και το των ΠΝ της Ηπείρου λέει ότι αυτά είναι σύμφωνα με καταγγελία γονέων. Δεν ξέρουμε τι πραγματικά έκανε αυτός ο δάσκαλος. Μπορεί να είναι ένας ρομαντικός ή αφελής ουτοπιστής. Μπορεί να είναι ένας φτηνιάρης συνδικαλιστής που θέλει να πουλήσει μαγκιά και δήθεν προοδευτισμό. Μπορεί να είναι ένας ανισόρροπος που θέλει να προκαλεί και να δημιουργεί προβλήματα. Μπορεί να είναι ένας μια χαρά άνθρωπος που έτυχε να είπε δυό φιλελεύθερες κουβέντες στα παιδιά, να ανάψαν τα λαμπάκια τριών θρησκόληπτων γονέων και να μαζεύτηκαν να του κάνουν άδικα καταγγελία.

  38. Νίκος said

    Σωστός ο Π.
    Πάντως, εγώ που βάζω ως πρώτη προτεραιότητα την αποτελεσματικότητα στην επίτευξη του στόχου μου (= μείωση και ιδανικώς εξάλειψη του μαυροφόρου δεσποτισμού στην ελληνική κοινωνία) νομίζω ότι ο διαφωτισμός άνευ συγκρούσεων των σχολικών τάξεων που αναλαμβάνει να διδάξει αυτός ο δάσκαλος είναι η καλύτερη συνεισφορά του.
    Ο καθένας μας εδώ έχει ένα όραμα και μία μεθοδολογία, τα είπαμε στα περί μαχητικότητας. Και εγώ είμαι υπέρ της νομιμότητας, αλλά όταν αυτή εμπεριέχει το δίκαιο. Αυτό σημαίνει ότι, αν στο δρόμο που μένω, στην ερημιά, στην μέση του πουθενά κάποιος βάλει ένα όριο 30 χλμ. γιατί δεν γουστάρει να «τρέχουν» έξω από το σπίτι του ( συμβαίνει όντως ) τότε και θα παραβώ τον νόμο, και θα βάψω με σπρέι την πινακίδα.
    Τα νόμιμα μέσα, δεν φτάνουν πάντα για να πολεμήσεις το κακό, γιατί το κακό μπορεί να έχει προσβάσεις, πλειοψηφίες, εκβιασμούς, κλπ.
    Αν δεν αλλάξει η διάταξη περί «επικρατούσας θρησκείας», όλα τα ρέστα είναι για τον κλήδονα, από νομικής άποψης.

  39. vloutis said

    Ο καθένας φίλε μου έχει το δικαίωμα της πίστης του, όχι όμως του αποπροσανατολισμού…

    Πειθαρχικό, λοιπόν, με τα συνεπακόλουθά του…

    Την καλησπέρα μου.

    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  40. Σωστή η παρατήρηση!

    Καθένας έχει το δικαίωμα της πίστης του αλλά όχι του αποπροσανατολισμού!

    Μήπως μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί αυτό ισχύει για όλους εκτός από τους χριστιανούς ορθόδοξους;

    Πειθαρχικό στην επιβολή κάθε πίστης, συμπεριλαμβανόμενης και της ορθοδοξίας! Και αν ο νόμος διαφωνεί, ώρα να τον αλλάξουμε! Ο δάσκαλος έχει υποχρέωση βάσει του νόμου να τηρεί το πρόγραμμα, αλλά έχει υψηλότερη υποχρέωση βάσει της συνείδησής του να επισημαίνει τα κακώς κείμενα του προγράμματος.

    Κατά τα άλλα, τα σχόλια του Πι με καλύπτουν πλήρως.

  41. Π, είσαι η φωνή της λογικής, ως συνήθως.

    Νίκο, δεν διαφωνώ με αυτά που λες, (και μου αρέσει και ο τρόπος που τα λες,) θα ήθελα απλά να προσθέσω ότι η παράβαση του νόμου για τους λόγους που επικαλέστηκες νοείται μόνο σε αυτόνομα είδη δράσης, ενώ σε οποιαδήποτε συλλογική ενέργεια είναι απολύτως αναγκαία α) η τήρηση του νόμου, β) η δημόσια προτροπή για την τήρηση του νόμου, και γ) η επισταμένη προσοχή και ο αυτοέλεγχος του κάθε μεμονωμένου μέλους της συλλογικής προσπάθειας έτσι ώστε με τις ενέργειές του να μην εκθέσει τους υπόλοιπους απέναντι στο νόμο.

    Αόρατη Μελάνη: πές τα χρυσόστομη!

  42. Νίκος said

    http://www.lexilogia.gr/forum/showpost.php?p=17370&postcount=5 :-)

  43. Νίκο, είναι αλήθεια ότι δεν τα πάω πολύ καλά με τους τόνους, κι έτσι είναι όχι απλά πολύ πιθανό, αλλά μάλλον σίγουρο ότι έχω κάνει κάποιο λάθος κάπου. Απ’ό,τι φαίνεται όμως, ο σύνδεσμος που έδωσες δεν με βοήθησε να το βρω. Να το πάρει το ποτάμι, λοιπόν!

  44. Iokaste said

    Συμφωνώ πως πρέπει να τηρούμε τους νόμους (αν και το αναρχικό τμήμα του εαυτού μου διαμαρτύρεται αυτή την στιγμή μ’αυτά που γράφω) και το χάος δεν είναι η λύση κατά την γνώμη μου, γιατί ναι μεν έχει δίκιο σ’αυτό που λέει ο Διαγόρας στο 41 και ο Νίκος στο 38, αλλά για να γίνει η ουσιαστική αλλαγή χρειάζεται η συλλογική προσπάθεια (ξανά αυτά που λέει ο Διαγόρας στο 41 δηλαδή).

    Θα πρέπει όμως να σκεφτούν όλοι αυτοί που φωνάζουν για τον δάσκαλο, τι θα έκαναν οι ίδιοι αν πήγαιναν σε ένα σχολείο και έπρεπε να διδάξουν για τον βουδισμό πχ, και μάλιστα με τρόπο που θυμίζει κατήχηση; Δηλαδή ένας άθεος ή αλλόθρησκος στην Ελλάδα δεν έχει δικαίωμα να γίνει δάσκαλος; Ναι ήξερε τι έπρεπε να διδάξει όταν επέλεξε να κάνει αυτή τη δουλειά, αλλά αν αυτό του άρεσε του ανθρώπου, να μαθαίνει πράγματα στα παιδιά, τι να κάνει; Να κάνει άλλο επάγγελμα γιατί δεν είναι Χριστιανός, να γίνει χριστιανός, να μεταναστεύσει ή να κάνει την πάπια και να διδάσκει ό,τι του λένε άσχετα με το τι πιστεύει; Δεν μπορούμε όοοολοι σαν άνθρωποι να διακρίνουμε πως υπάρχει κάποιο λάθος στο σύστημα αφού θέτει τέτοια διλήμματα στους πολίτες του; Δεν νομίζω πως χρειάζεται να είναι κανείς άθεος για να δει κάτι τέτοιο, απλά να είναι λογικός και να μην σκέφτεται μόνο την πάρτη του χρειάζεται.. Άιντε, ας το δουλέψουμε λίγο το εργαλείο, γι’αυτό το έχουμε (στο μυαλό αναφέρομαι για όσους δυσκολεύονται να ακολουθήσουν..)

    Α και Διαγόρα, εδώ είμαι, απλά το blog μου τρώει πολύ χρόνο και καταλαβαίνεις.. Χάνομαι λιγάκι.. Ερώτηση: πως γίνεται να μην εμφανίζεται ολόκληρο το ποστ στην πρώτη σελίδα;; Είναι που είναι σεντόνια, εμφανίζονται και ολόκληρα, άστα να πάνε.. (σόρυ για το άσχετο, αλλά μην ψάχνω 1 ώρα πάλι..)

  45. Νίκος said

    #41 …και γ) η επισταμένη προσοχή…

    Iokaste #44 : απλά στην Ελλάδα θεωρείται αυτονόητο ότι Ελληνας = Χ.Ο.
    Η μεγίστη συνεισφορά των ματαναστών, που (ακομα) δεν θεωρούνται Ελληνες, αλλά κάτοικοι της Ελλάδας, είναι ότι άρχισε και κλονίζεται αυτό το αξίωμα.
    Ελπίζω ότι και η Ε.Ε. θα κάνει το θαύμα της. Η αποτελεσματικότητα της Ε.Ε. όσον αφορά τους κουτοπόνηρους Ελληνες κρίνεται προσεχώς στις χωματερές… για να δούμε…

  46. Γιατρός Του Ικα said

    Προσέξατε πως όταν το μαχαίρι μπαίνει στο κόκκαλο πηγαίνουν στο διάολο όλα τα σχετικά με θρησκεία της αγάπης, ελευθερίας επιλογής κλπ;Δηλαδή και που το λέει ο νόμος τι έγινε;Έχει ακούσει κανείς για πολιτική ανυπακοή τίποτα;
    Τα κίνητρα του δάσκαλου σας αφορούν ή η αντίδραση του χριστεπώνυμου πλήθους και των (θ)εσμών του;Θα ανεχόμαστε να είναι τα παραμύθια τους επίσημη κρατική ιδεολογία;(Και πρίν αρχίσουν τις ΒΛΑΚΕΙΕΣ οι γνωστοί-άγνωστοι,όχι να μην υπάρχει καμία επίσημη κρατική ιδεολογία).Και εδώ έχουμε έναν άνθρωπο που πάει να το αμφισβητήσει αυτό στην πράξη,υφιστάμενος πραγματικές συνέπειες στην πραγματική ζωή του και έρχονται κάποιοι από μας πίσω από την ασφάλεια ενός ψευδώνυμου και ενός πληκτρολογίου και ψειρίζουμε τα υποτιθέμενα κίνητρά του ως άλλοι Ηρακλείς Πουαρώ;Όχι παιδιά,δεν είναι εξορισμού κάθε νόμος σεβαστός.Αυτός εδώ ο νόμος που υποχρεώνει μιά ολόκληρη κοινωνία να αυτολοβοτομείται είναι επί της ουσίας παράνομος καθώς αντιβαίνει σε άλλες βασικότερες αξίες του πολιτισμού μας και όπως έχω πεί και αλλού σε ανθρώπινα δικαιώματα.Αν δεν φωνάξει,αν δεν αντισταθεί κανείς στην πράξη η βλακεία του χριστεπώνυμου πλήθους θα συνεχίσει να μας πνίγει ες αεί!

    Έξω η μαύρη προπαγάνδα από τα σχολεία που ανήκουν σε όλους μας.Τιμή και στήριξη στην ανταρσία που διεκδικεί το αυτονόητο!Άι σιχτίρι πιά,εδώ μας έπιασε ο λεγκαλισμός μας.

  47. Iokaste said

    @Νίκος

    Άστα να πάνε, το «δεν είσαι ελληνίδα εσύ» το έχω ακούσει τόσες φορές και για τόσα διαφορετικά θέματα, που στο τέλος θα το θεωρώ κοπλιμέντο (γιατί σύμφωνα με αυτούς που μου το λένε οι Έλληνες έχουν κάτι χαρακτηριστικά χάλι μαύρο…). Είμαστε κάτι αιώνες πίσω αλλά το παλεύουμε, δεν έχω παράπονο… Ε ας μας δικαιολογήσουμε και λιγάκι, λίγο η σκλαβιά, πόλεμοι, χαμός, δεν είχαμε τον χρόνο που χρειάζεται για να χωνέψουμε την αλλαγή…

  48. Ιοκάστη, σε αυτά που γράφεις έχω να προσθέσω το εξής: υπάρχει επίσης και το ενδεχόμενο να αλλάξει κάποιος γνώμη, αντίληψη, κοσμοθεώρηση. Δεν βλέπω κάτι λάθος σε αυτό. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι δείγμα βελτίωσης.

    Για να μην εμφανίζεται ολόκληρο το άρθρο στην πρώτη σελίδα (και εφόσον χρησιμοποιείς wordpress) πρέπει να εισάγεις μέσα στο κείμενο μία ειδική διαχωριστική γραμμή η οποία μπαίνει κάνοντας κλικ σε ένα από τα πλήκτρα στην εργαλειογραμμή επεξεργασίας/διαμόρφωσης. Είναι αυτό που δείχνει μία οριζόντια διακεκομμένη γραμμή ανάμεσα στο κάτω άκρο μίας σελίδας και το άνω άκρο μίας άλλης, και βρίσκεται δίπλα στα πλήκτρα εισαγωγής και απαλοιφής συνδέσμου.

    Νίκο, το κείμενο προς το οποίο παρέπεμψες αναφέρει έναν κανόνα στην πρώτη παράγραφο, αλλά παρακάτω μιλάει για κάποιες εξαιρέσεις, και αναφέρει την «επισταμένη έρευνα» ανάμεσά τους, οπότε νόμιζα πως ήμουν εντάξει. Που κάνω λάθος;

    Γιατρέ μου, πύρινος ο λόγος σου! πες τα! C-:=

    ——————-
    2008-11-08, 18:37

    Kαι κάτι ακόμα, Ιοκάστη: όταν γράφεις σχόλια συμπλήρωνε πάντα τη διεύθυνση του ιστολογίου σου στο πεδίο «Ιστοσελίδα» / «website» / «URL» έτσι ώστε να μπορεί να σε επισκέπτεται ο κόσμος.

  49. Iokaste said

    @Διαγόρας,

    Καθόλου κακό το να αλλάξει κάποιος γνώμη, όντως συνήθως (όχι πάντα βέβαια) είναι πολύ θετικό, εξελισσόμαστε, μαθαίνουμε νέα πράγματα, αποκτούμε νέες εμπειρίες και αναθεωρούμε. Μια χαρά.

    Ευχαριστώ πολύ για τις οδηγίες :D :D

    Καλά δεν το είχα προσέξει ότι δεν εμφανίζεται η διεύθυνση όταν βάζω σχόλια, τί να πω, παρατηρητικότητα εεε; Ευχαριστώ διπλά.

  50. Π said

    Ιοκάστη, με γειά το blog!

    Για το εργαλείο που σου επεσήμανε ο Διαγόρας να προσθέσω ότι χρειάζεται προσοχή – δες εδώ.

    Αν δεν το έχεις υπόψη σου, μπορείς να περιορίσεις και τον αριθμό των ποστ που θα εμφανίζονται στην αρχική σου σελίδα (η προεπιλογή είναι 10).

  51. Iokaste said

    Ευχαριστώ!! Και για το καλωσόρισμα και για τις οδηγίες. Για τον αριθμό των ποστ το είχα δει, αλλά 10 μου φαίνονται οκ για τη ώρα. Θα δούμε πως θα πάει :)

  52. elfstone said

    Συμφωνώ με τον EvanT. Στα χέρια ενός άθεου δασκάλου, τα θρησκευτικά είναι ο καλύτερος τρόπος αφύπνισης της κριτικής σκέψης των παιδιών. Φανταστείτε πχ μια εργασία στο στυλ, να βρείτε μαρτυρίες ιστορικών για την σφαγή των νηπίων απτον Ηρώδη… όταν καταλάβουν τα παιδιά πως διακρίνουμε την ιστορία απτην μυθολογία, θα καταχωρήσουν την Βίβλο στη σωστή κατηγορία από μόνα τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: