Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γελοιογραφία: το λευκό φυλλάδιο

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/11/01

Η σημερινή αυτοσαρκαστική γελοιογραφία προέρχεται Από τον Dr. Bizarro.

Για χάρη των μηχανών αναζήτησης:

– Μα, αυτό το φυλλάδιο είναι κενό!
– Είμαστε άθεοι.

Copyright © 2008 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

35 Σχόλια to “Γελοιογραφία: το λευκό φυλλάδιο”

  1. @Διαγόρα

    όχι ακριβώς,προπαγάνδα ξεκατινέ κατά τα «Jesus loves you» με τις «ευλογίες» του γκουρού Ντόουκινς
    http://www.atheistcampaign.org/

  2. Φοβερό! Καιρός ήταν να περάσουμε στην αντεπίθεση. Είναι προς το συμφέρον της κοινωνίας αυτές οι διαφημίσεις και θα έπρεπε να τις χρηματοδοτεί το κράτος (το οποίο ελέγχει την παιδεία!).

    Το ότι αναγκάστηκε ο Ομπάμα να πει ότι το καλύτερο βιβλίο που έχει διαβάσει ποτέ είναι η Βίβλος (δεν πιστεύω ότι το πίστευε) ή ότι ο Μακέιν δεν θα βγει επειδή δεν ήταν ακραιφνής θειστής δείχνουν που οδηγείται ο κόσμος.

  3. @Rider

    ο κόσμος οδηγείται εκεί που τον οδηγεί η απληστία,πουθενά αλλού.
    προς επιβεβαίωση των ινδιάνικων προρρήσεων:
    «Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find money cannot be eaten.
    ~ Cree Prophecy»
    http://www.stevenredhead.com/Native/quotes.html

  4. @Θου Βου δεν καταλαβαίνω τι εννοείς και πώς το συνδέεις.

  5. vanessa111 said

    ΜΠΡΑΒΟ…..ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΟ

  6. @rider

    γράφεις «Το ότι αναγκάστηκε ο Ομπάμα να πει ότι το καλύτερο βιβλίο που έχει διαβάσει ποτέ είναι η Βίβλος (δεν πιστεύω ότι το πίστευε) ή ότι ο Μακέιν δεν θα βγει επειδή δεν ήταν ακραιφνής θειστής

    δείχνουν που οδηγείται ο κόσμος.»

    και σχολίασα ότι η πορεία του ανθρωπίνου είδους προς τον αυτοαφανισμό του ,μαζί ή πριν την πλήρη καταστροφή τού ζωτικού του χώρου,είναι αποτέλεσμα τής ανθρώπινης απληστίας,θεϊστικής ή αθεϊστικής δεν έχει καμμιά σημασία.

  7. Γιατρός Του Ικα said

    Εμένα πάλι δε μ’αρέσουν αυτά με τα αυτοκόλλητα στα λεωφορεία κλπ.Είναι κιτς και άχρηστα.Εκείνο για το οποίο αξίζει να αγωνιστεί κανείς κατά τη γνώμη μου είναι ο χωρισμός κράτους-εκκλησίας και η απομάκρυνση του
    θρησκευτικού δόγματος από την παιδεία (ως δόγμα και επίσημη κρατική ιδεολογία).Δεν έχω καμία όρεξη να προπαγανδίσω τον αθεισμό.Ο καθένας ας απαντήσει όπως θέλει στα μεταφυσικά ερωτήματα εφόσον του δοθεί η ευκαιρία να το κάνει αυτό ως ενήλικος και εφοσον η παιδεία τον έχει εξοπλίσει με κριτικό λόγο.Αθειστικό κίνημα;Ευχαριστώ δε θα πάρω.Δεν θα κάνουμε τώρα αυτά που κοροιδεύουμε.Ίσως για κάποιους ο Ντώκινς να είναι γκουρού,δαλάι λάμα ή γέροντας του άθω,και κυρίως για αυτούς που έχουν ανάγκη από τέτοιους και δεν μπορούν να φανταστούν πως μπορεί να υπάρχουν κάποιοι που δεν έχουν τέτοια ανάγκη.

    Η γελοιογραφία έχει πλάκα.

  8. Iokaste said

    @ Γιατρός

    Μα πως θα γίνει να πετύχουμε κάτι όπως ο διαχωρισμός κράτους εκκλησίας χωρίς κάποια οργάνωση; Κι εμένα δεν μ’αρέσουν τα κινήματα γιατί εύκολα ξεφεύγουν από τους στόχους τους και καταλήγουν να κάνουν ό,τι κατηγορούσαν, αλλά μεμονωμένα δεν γίνεται να διεκδικήσουμε τίποτα. Άσε που σε μερικές χώρες όπως η Αμερική, η κατάσταση είναι τραγική οπότε χρειάζονται και δραστικά μέσα. Ο αντίλογος στην εκκλησία θα πρέπει να είναι δυναμικός και οργανωμένος πολύ καλά. Συμφωνώ στο ότι δεν με ενδιαφέρει να προωθήσω τον αθεϊσμό, αλλά την πραγματική ανεξιθρησκία και την κριτική σκέψη και πιστεύω πως ένα τέτοιο κίνημα δεν θα απευθύνεται μόνο σε άθεους..

    Δεν νομίζω πως ο Ντώκινς θεωρείται γκουρού, τουλάχιστον όχι από την πλειοψηφία των ατόμων που τον διαβάζουν. Προσωπικά τον θεωρώ μια φωνή λογικής μες στον παραλογισμό που υπάρχει και θεωρώ πολύ καλό που παίρνει τόση δημοσιότητα το θέμα γιατί έστω κι έτσι κλονίζεται η δύναμη της εκκλησίας και κάποιοι άνθρωποι μπαίνουν στην διαδικασία του να σκεφτούν και να αμφισβητήσουν πράγματα που ως τώρα θεωρούσαν αυτονόητα χωρίς να έχουν ουσιαστικό λόγο.

    @ΘΒ

    Συμφωνούμε, η απληστία του ανθρώπου έχει δημιουργήσει 1000 κακά, και σίγουρα δεν είναι «προνόμιο» θρήσκων ή άθεων μόνο, όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε. Σοφία όμως στο πως είμαστε πλασμένοι ε; Αν και δεν νομίζω ότι εννοούσε αυτό ο Rider αλλά φυσικά τα λόγια του καθενός τα ερμηνεύει ο καθένας όπως θέλει…

    @Greek Rider

    Είπε τέτοιο πράγμα ο obama; Κρίμα.. Αλλά ναι, έχεις δίκιο, το πίστευε δεν το πίστευε έπρεπε να το πει, είναι τραγικό.

    Τέλος, πολύ μ’αρέσει η γελοιογραφία!!!

  9. Νίκος said

    @Γιατρός Του Ικα
    Μέχρι να γίνω 16, δεν ήξερα ότι υπήρχαν Ελληνες που δεν πίστευαν στον Χριστό. Αν ο χριστιαανισμός θεωρείται η default κατάσταση για τον έλληνα, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ να δεις «χωρισμό κράτους-εκκλησίας και απομάκρυνση του θρησκευτικού δόγματος από την παιδεία». Αν βγεί κάποιος που έχει βήμα, π.χ. ένας ηθοποιός και πει «είμαι άθεος», πέφτει στα μάτια μεγάλου ποσοστού του ελληνικού πληθυσμού. Και αυτό γιατί, για περιορισμό των διαρροών, ο ελληνορθόδοξος χριστιανισμός περνάει το μήνυμα «Είναι άθεος; Είναι ανήθικος! Μην τον κάνεις παρέα! Μην αφήνεις τα παιδιά σου να παίξουν με τα παιδιά του!»
    Πές μου, έχεις δει κάποια δημοσιοποιημένη ευρεία κίνηση για αυτό που ζητάς; Οχι, γιατί δεν μπορείς σήμερα να δηλώσεις άθεος στο κράτος που ουσιαστικά κυβερνάνε οι μουλάδες της ορθόδοξης πίστης.
    Αν δεν γίνει φυσική κατάσταση το να μην πιστεύεις στον θεό, όλοι θα είμαστε «κρυπτοαθεϊστές» (κατά το «κρυπτοχριστιανοί»).

    ————–
    2008-11-01, 21:57

    @ Διαγόρας
    …ναι ξέχασα να πω, η γελοιογραφία πολύ επιτυχημένη.

    @Γιατρός Του Ικα
    Χωρίς να είμαι πολυ ψαγμένος, νομίζω ότι ο Ντώκινς από αυτούς που διάβασαν τα βιβλία του θεωρείται κάποιος που δίνει κάποια καλά επιχειρήματα για τον αθεϊσμό, και όχι ηγέτης, γκουρού, κλπ. Εχω ξαναπεί ότι κάποιος που θέλει να γκρεμίσει είδωλα, μάλλον δεν έχει τάση να βάλει άλλα στην θέση τους.
    Αν οι Ευρωπαίοι έχουμε κάποιες διαφοροποιήσεις μεταξύ μας, οι Αμερικάνοι έχουν διαφορετικό «λειτουργικό» στον εγκέφαλό τους. Η Αμερική είναι μιά χώρα που δεν θα μπορούσα να ζήσω, καθώς είναι ΑΚΡΩΣ υποκριτική. Μπροστά στο «κάνουμε τον χριστιανισμό όπως μας γουστάρει», προτιμώ τον δογματισμό της ορθοδοξίας (εγώ τό ‘πα αυτό;). Οταν κρίνω την αμερικάνικη κοινωνική ζωή και νοοτροπία, κοντεύω να γίνω ΘΒ…

  10. σορολόπ said

    Τη φαντάστηκα και αλλιώς τη γελοιγραφία… πιο σουρεάλ…

    Απλά δεν κρατάνε ΤΙΠΟΤΑ!

  11. Π said

    Greek Rider («αναγκάστηκε ο Ομπάμα να πει ότι το καλύτερο βιβλίο που έχει διαβάσει ποτέ είναι η Βίβλος»): Πού και πότε το είπε αυτό ο Ομπάμα;

  12. Απαντάω στον Γιατρό του Ίκα και όχι σε κανέναν άλλο γιατί η διαφωνία έχει πάντα περισσότερο ενδιαφέρον απ’ότι η συμφωνία.

    Γιατρέ μου, κατ’αρχήν, ο διαχωρισμός είναι βέβαια ένα υψηλό ιδανικό για το οποίο σαφώς και αξίζει να αγωνιστεί κανείς, και μιά και έφερες αυτό το θέμα στο προσκήνιο, ας θεωρήσουμε ως ανοικτό το ερώτημα του αν θα έπρεπε να λάβουμε θέση απέναντι στην κοινωνία ως «άθεοι» ή ως «διαχωριστές» (επινοώ τον όρο από ανάγκη, και σας δωροδοκώ με τη φαιδρότητά του, ελπίζοντας στην κατανόησή σας) και ας ζητήσουμε και τις γνώμες άλλων πάνω σε αυτό το θέμα.

    Εγώ προσωπικά προτιμώ την επιλογή της αθεΐας για τους εξής λόγους:

    1. Ο διαχωρισμός είναι ζητούμενο όχι μόνο των άθεων, αλλά και της κάθε μίας σέκτας θρήσκων που τυγχάνουν να μην καβαλάνε στο άρμα της επικρατούσης, με τους οποίους γενικά δεν πολυγουστάρω να μπλέκω τα χνώτα μου. Αυτό σημαίνει ότι δεν επιθυμώ να λάβω μέρος σε μία δική τους πρωτοβουλία, ούτε να συμβάλλω στη δημιουργία μίας πρωτοβουλίας που θα έχει ανοικτές τις αγκαλιές της γι’αυτούς.

    2. Ανάμεσα στις φωνές που ακούγονται υπέρ του διαχωρισμού χρειάζεται και μία ή περισσότερες που να έρχονται από αποκλειστικά αθεϊστική σκοπιά.

    3. Όλες κι όλες οι θέσεις του διαχωρισμού για τις οποίες μπορεί να μιλήσει κανείς χωρίς να είναι δικηγόρος, συνταγματολόγος ή ψηλά ιστάμενος πολιτικός καλύπτονται πλήρως μέσα σε μία γραπτή σελίδα Α4, σα να λέμε δηλαδή κοντός ψαλμός αλληλούϊα, πράγμα που περιορίζει πολύ το ρεπερτόριο των ενδιαφερόντων και των δράσεων μίας τέτοιας πρωτοβουλίας. Δεν ξέρω για εσένα, αλλά εμένα πέρα από το πάγιο αίτημά μου για διαχωρισμό μου αρέσει επίσης να τα χώνω και άμεσα στην εκκλησία για την υποκρισία και τη διαφθορά της, να τα χώνω και στους ίδιους τους χριστιανούς για τον παραλογισμό και τη βλαβερότητα της πίστης τους, και γενικά να τα χώνω στη δεισιδαιμονία σε όποια μορφή και να τη συναντήσω. Εσύ, δεν γουστάρεις παιχνίδι;

    Οι διαφημίσεις στα Λεωφορεία λοιπόν εμένα μου αρέσουν, και θα δρομολογήσω ένα τέτοιο έργο για το σύντομο μέλλον, εκτός αν κάποιος άλλος έχει πρόθεση να κάνει το ίδιο, και οι ικανότητές του στο photoshop είναι παρόμοιες ή καλύτερες από τις δικές μου.

    ————–
    2008-11-02, 01:06

    Πάμε τώρα στον Dawkins.

    Ο Dawkins δεν θεωρείται ως γκουρού από κανένα λογικό άτομο, γιατί κανένα λογικό άτομο δεν προσδίδει κάποια απόκρυφη σοφία στον Dawkins. Όπως έχω πει και αλλού, σε κάθε διάλεξη που δίνουν ή βιβλίο που εκδίδουν άνθρωποι όπως o Richard Dawkins, ο Sam Harris, ο Daniel Dennett, ο Christopher Hitchens και άλλοι καλούνται να αποδείξουν την αξία τους εκ νέου, χωρίς να χαίρουν κάποιας απεριόριστης πίστωσης εμπιστοσύνης από το κοινό. Όταν ακούς κάποιον να αναφέρεται στον Dawkins δεν το κάνει επειδή έχει κάτι απίστευτο να πει και επικαλείται την αυθεντία του Dawkins για να το κάνει πιό πιστευτό: συνήθως λέει κάτι του οποίου η αλήθεια είναι έτσι κι αλλιώς αυταπόδεικτη, ή κάτι του οποίου την αλήθεια υπερασπίζεται με επιχειρήματα μέσα στην ίδια συζήτηση, και αναφέρει απλά τον Dawkins λόγω της κοινής ηθικής να αποδίδουμε το κάθε τι που δεν είναι δική μας επινόηση σε εκείνον που το πρωτοείπε. Ο Dawkins ακούγεται πολύ όχι επειδή κατέχει κάποια υπέρτατη μυστικιστική αλήθεια, αλλά επειδή είπε πρώτος, ή επειδή είπε καλύτερα από άλλους, πολλά σωστά πράγματα.

    Οι μόνοι που αποκαλούν Γκουρού τον Dawkins είναι εκείνοι που προσπαθούν να στήσουν έναν αχυράνθρωπο. Χαρακτηρίζοντας τον Dawkins ως γκουρού έχεις ήδη διαπράξει το σφάλμα του μέλους του όχλου που αδυνατεί να συλλάβει το φαινόμενο του σύγχρονου αθεϊστικού ρεύματος χωρίς να καταφύγει στην ερμηνεία του με όρους άλλων οντοτήτων με τις οποίες είναι εξοικειωμένος, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων συνήθως είναι ότι είναι προσωποπαγείς, (όπως π.χ. τα πολιτικά κόμματα,) ή η αξία τους έγκειται όχι στις ιδέες που αντιπροσωπεύουν, αλλά στα άτομα που τις απαρτίζουν (όπως π.χ. οι ποδοσφαιρικές ομάδες.) Για εκείνους που αντί να επικεντρώνονται στο τι λέει το σύγχρονο αθεϊστικό ρεύμα επικεντρώνονται στα άτομα που το αντιπροσωπεύουν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων μου έρχονται στο μυαλό δύο ρήσεις:
    1. Όταν το δάχτυλο έδειχνε το φεγγάρι ο ηλίθιος κοίταζε το δάχτυλο. (Μάο Τσε Τουνγκ)
    2. Τα μεγάλα μυαλά συζητάνε ιδέες, τα μεσαία μυαλά συζητάνε γεγονότα, τα μικρά μυαλά συζητάνε πρόσωπα. (Άγνωστος.)

  13. @Π Τους ρωτούσε ένας δημοσιογράφος διάφορες ερωτήσεις (και τους δύο) και ρώτησε και τον Ομπάμα ποιο βιβλίο είναι το αγαπημένο του. Και είπε η Βίβλος! Ο Μακέιν είπε ένα μη θρησκευτικό βιβλίο (ένα μυθιστόρημα νομίζω).

  14. Π, η απάντηση βρίσκεται εδώ:

    http://www.cbsnews.com/stories/2008/10/29/eveningnews/main4557194.shtml

  15. Διαγόρα

    σόρρυ,αλλά αυτό:

    Οι μόνοι που αποκαλούν Γκουρού τον Dawkins είναι εκείνοι που προσπαθούν να στήσουν έναν αχυράνθρωπο. Χαρακτηρίζοντας τον Dawkins ως γκουρού έχεις ήδη διαπράξει το σφάλμα του μέλους του όχλου που αδυνατεί να συλλάβει το φαινόμενο του σύγχρονου αθεϊστικού ρεύματος χωρίς να καταφύγει στην ερμηνεία του με όρους άλλων οντοτήτων με τις οποίες είναι εξοικειωμένος, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων συνήθως είναι ότι είναι προσωποπαγείς, (όπως π.χ. τα πολιτικά κόμματα,) ή η αξία τους έγκειται όχι στις ιδέες που αντιπροσωπεύουν, αλλά στα άτομα που τις απαρτίζουν (όπως π.χ. οι ποδοσφαιρικές ομάδες.) Για εκείνους που αντί να επικεντρώνονται στο τι λέει το σύγχρονο αθεϊστικό ρεύμα επικεντρώνονται στα άτομα που το αντιπροσωπεύουν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων μου έρχονται στο μυαλό δύο ρήσεις:
    ……
    2. Τα μεγάλα μυαλά συζητάνε ιδέες, τα μεσαία μυαλά συζητάνε γεγονότα, τα μικρά μυαλά συζητάνε πρόσωπα. (Άγνωστος.)

    δείχνει ότι είσαι εκτός πραγματικότητας.

    πότε ,πού και σε ποια εποχή υπήρξε οποιοδήποτε κίνημα ανεξάρτητο από τους ιδρυτές του ή τους εκπροσώπους του;
    να σου πώ εγώ;ΠΟΤΕ και ΠΟΥΘΕΝΑ!
    η οποιαδήποτε ιδέα ή αντίληψη για τον άνθρωπο,τη ζωή και το σύμπαν αργά ή γρήγορα θα έχει εμπράγματες συνέπειες στον καθ ημέραν βίο,στην κοινωνία και τα δρώμενα της.
    και τότε θα κληθεί ο ηγήτορας να βάλει την προσωπική του σφραγίδα στο εγχείρημα.
    απόδειξη αυτού,ο …Μάο που επικαλέστηκες!
    κομμουνιστής και άθεος ο Μάο,κομμουνιστής και άθεος ο Στάλιν ,κομμουνιστής και άθεος και ο Εμβέρ Χότζα.
    και όμως έφτασαν σε σημείο να μη μιλιούνται μεταξύ τους,παρότι υποτίθεται οτι είχαν τις ίδιες ιδέες και μοιράζονταν το ίδιο όραμα για τον κόσμο.
    η προσπάθεια να παρουσιαστεί το σύγχρονο αθεϊστικό κίνημα σαν ελκυστικό ταξίδι στο κόσμο της λογικής,παρθενογενετικό προϊόν μυαλών καλών και ηθικών ανθρώπων,υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας της γνώμης προσκρούει στο ιστορικό παρελθόν του και ασφαλώς είναι εκ προοιμίου αποτυχημένη.
    οι θεωρητικές αντιλήψεις πάντοτε κρίνονταν στην εφαρμογή τους και από την εικόνα των φορέων τους και σε αυτό το σύγχρονο αθεϊστικό κίνημα δεν θα αποτελέσει εξαίρεση.
    και οι κρίνοντες κρίνονται και μάλιστα με τα ίδια ακριβώς κριτήρια με τα οποια κρίνουν τους άλλους.

  16. Ένα γνωμικό που βρήκα κάπου και ταιριάζει με τη γελοιογραφία:
    «Η αθεΐα δεν είναι θρησκεία, όπως η φαλάκρα δεν είναι χρώμα μαλλιών»

  17. αλλά ο φαλακρός είναι χαζός όταν λέει ότι όσοι έχουν μαλλιά είναι άρρωστοι ;)

  18. Γιατρός Του Ικα said

    Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι:και εγώ πολύ θα ήθελα να φωνάξω κάποιες φορές ότι δεν είμαστε εμείς οι τρελλοί.Θα ήθελα να θεωρείται φυσιολογικό το να μην πιστεύει κάποιος σε θεούς,δαίμονες και μπαμπούλες.Το ζήτημα είναι όμως το εξής:
    1)Μια δημόσια εκστρατεία προβολής του αθεισμού θα είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα ή δεδομένων των πανίσχυρων ιδεολογικών μηχανισμών που έχει στη διάθεσή του το σύμπλεγμα κράτος-εκκλησία θα βγαίναμε πρός τα έξω σα μία σταμπαρισμένη και κακόβουλη σέκτα που προσπαθεί να κλονίσει τα θεμέλια του έθνους,του κράτους και της οικογένειας;Το αποτέλεσμα ποιό θα ήταν αν όχι η περαιτέρω περιθωριοποίηση της αθείας ως αντίληψης;Γι’αυτό και πιστεύω ότι ο θεσμικός διαχωρισμός της κοινωνίας από τα θρησκευτικά σύμβολα και πρακτικές είναι πιό ρεαλιστικός δρόμος για τον περιορισμό της επιρροής της θρησκείας στην κοινωνία.Τι σημαίνει όμως αυτό,ότι θα ντρεπόμαστε να παραδεχτούμε ότι δε μας έχει στρίψει;Δεν υποστηρίζω αυτό,απλά θεωρώ ότι ένα οργανωμένο κίνημα προώθησης του αθεισμού,εκτός από το αυτονόητο πλαίσιο διεκδίκησης της ανεκτικότητας και της καταγγελίας των διακρίσεων και του στιγματισμού – διαπόμπευσης όσων τολμούν να δηλώσουν άθεοι (θυμάστε τον τέως αρχηγό ΓΕΝ αν δεν κάνω λάθος;),θα μπορούσε να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.Χρειάζεται υπομονή και ιεράρχηση προτεραιοτήτων.
    Ας μην ξεχνάμε δε ότι το θρησκευτικό βίωμα είναι τόσο ύπουλα και γκεμπελικά περασμένο στη συνείδηση των περισσότερων από τη παιδική ηλικία που ο μέσος,ακόμη και ψιλοαδιάφορος έλλην Χ.Ο. θεωρεί την κριτική στη θρησκεία ως ευθεία επίθεση στην ταυτότητά του και πολώνεται εύκολα.Κι αν δε πολώνεται μόνος του σπεύδουν άλλοι να τον πολώσουν.
    2)Θεωρώ όπως έχω πεί πολλές φορές ότι η αθεία είναι συμπέρασμα και όχι συγκροτημένη ιδεολογία.Μπορεί κανείς είναι άθεος στο πλαίσιο μιάς ιδεολογίας που περιλαμβάνει τον αθεισμό ως de facto στοιχείο της,ή να οδηγηθεί σ’αυτό το σημείο μέσα από την δική του ανεξάρτητη πνευματική αναζήτηση.Εμένα η αθεία του πρώτου τύπου δε με ενδιαφέρει γιατί τότε αντικαθιστάμε τον ένα δογματισμό με έναν άλλο,ποιός ξέρει καλύτερο ή χειρότερο.Ο δεύτερος δρόμος δεν προπαγανδίζεται,δεν διδάσκεται.Είναι αποτέλεσμα προσωπικής κατάκτησης.Γι’αυτό και θεωρώ ότι ο βασικός στόχος θα έπρεπε να είναι η ενδυνάμωση των στοιχείων που κρατούν το δρόμο αυτό ανοιχτό:η κριτική σκέψη,η διδασκαλία της επιστήμης και κατά τη γνώμη μου οι βασικές αρχές του ανθρωπισμού.Ταυτόχρονα η απομάκρυνση του ιδεολογικού σκοταδισμού από τα σχολεία,τις κρατικές τελετές,τις σχέσεις κράτους-πολίτη, κυρίως γιατί αυτό είναι πιό εφικτό.Σίγουρα οι γονεϊκές επιρροές είναι βαθύτερες αλλά λίγα πράγματα μπορεί να κάνει κανείς γι’αυτό.

    Εν ολίγοις επαναλαμβάνω ότι χρειάζεται υπομονή κσι σωστή ιεράρχηση στόχων καθώς και αποφυγή κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων τσίπουρου πρίν τη σύνταξη μακροσκελών posts(αυτοκριτική νότα).

  19. Γιατρός Του Ικα said

    Αυτοί που δεν έχουν μαλλία δεν είναι άρρωστοί.Απλά αυτοί που χτενίζουν,βάφουν και κουρεύουν την καράφλα τους.

    Ξέχασα να γράψω για τον Ντώκινς.Το σχόλιό μου αναφερόταν κυρίως στο Θ.Β. που θέλει καλά και σώνει να μας τον χρεώσει σα μέντορα και προφήτη.Δεν έχω τίποτα εναντίον του Ντώκνινς και θεωρώ ότι το βιβλίο του τα λέει σε γενικές γραμμές μια χαρά.Απλά εγώ τουλάχιστον δεν τον θεωρώ ούτε ηγέτη μου ούτε εκφραστή μου.Το πολύ εν μέρει ομοιδεάτη μου.

  20. Π said

    Γιατρέ:

    Αν με το τσίπουρο γράφεις τέτοια σχόλια, να σου χαρίσω ένα βαρέλι!

    Ανορθόδοξε:

    Μια άλλη σχετική αναλογία που είχα βρει κάπου -δεν θυμάμαι πού- είναι και το εξής, που αφορά το ανόητο σόφισμα ότι και οι άθεοι πιστεύουν (ότι δεν υπάρχει θεός):

    Χριστιανός – Συλλέγω ελληνικά γραμματόσημα
    Βουδιστής – Συλλέγω κινέζικα γραμματόσημα
    Μουσουλμάνος – Συλλέγω αραβικά γραμματόσημα
    Άθεος – Δεν συλλέγω γραμματόσημα

    Άθεος είναι κάποιος που δεν ασχολείται με αυτό το χόμπυ, δεν είναι «συλλέκτης μη γραμματοσήμων».

    Greek Rider και Διαγόρα:

    Για να είμαστε ακριβείς, «το βιβλίο που με διαμόρφωσε και με συγκίνησε περισσότερο» (Obama) δεν είναι το ίδιο με «το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει ποτέ».

    Εδώ μια ομιλία του (Washington 28/06/06) όπου τοποθετείται σχετικά, με αφορμή ακροδεξιά προπαγάνδα ότι «ο Χριστός δε θα ψήφιζε Ομπάμα»…

    Το αστείο είναι ότι, παρά τα όσα λέει, πρόσφατα απομονώθηκαν μερικές φράσεις από την παρακάτω παράγραφο και κυκλοφορούν σε βίντεο που ισχυρίζεται ότι ο Ομπάμα χλευάζει τη Βίβλο (θα βρείτε πολλά στο Google με τίτλο «TV ad features Obama mocking Bible»):

    «Whatever we once were, we are no longer just a Christian nation; we are also a Jewish nation, a Muslim nation, a Buddhist nation, a Hindu nation, and a nation of nonbelievers. And even if we did have only Christians in our midst, if we expelled every non-Christian from the United States of America, whose Christianity would we teach in the schools? Would we go with James Dobson’s, or Al Sharpton’s? Which passages of Scripture should guide our public policy? Should we go with Leviticus, which suggests slavery is ok and that eating shellfish is abomination? How about Deuteronomy, which suggests stoning your child if he strays from the faith? Or should we just stick to the Sermon on the Mount – a passage that is so radical that it’s doubtful that our own Defense Department would survive its application? So before we get carried away, let’s read our Bibles. Folks haven’t been reading their Bibles.»

  21. Νίκος said

    Το ότι η αθεϊα είναι θρησκεία, είναι ένα από τα τεχνάσματα του ΘΒ και των δικών του για να αποδυναμώσουν τους αθέους.
    Το ότι ο Ντώκινς είναι γκουρού κααι ηγέτης, είναι ένα από τα τεχνάσματα του ΘΒ και των δικών του για να αποδυναμώσουν τους αθέους.

    Μπορεί κανείς είναι άθεος στο πλαίσιο μιάς ιδεολογίας που περιλαμβάνει τον αθεισμό ως de facto στοιχείο της, ή να οδηγηθεί σ’αυτό το σημείο μέσα από την δική του ανεξάρτητη πνευματική αναζήτηση.
    Δεν νομίζω ότι επιλέγεις μιά ιδεολογία, και επειδή «περιλαμβάνει τον αθεισμό ως de facto στοιχείο», το δέχεσαι και συ. Απλά, καταλήγεις στον αθεισμό, είτε χωρίς πολλές πολλές σκέψεις, όπως ο νταλικιέρης που κατεβάζει χριστοπαναγίες και λέει ‘τι μπούρδες είναι αυτά’, είτε μετά από ‘πνευματική αναζήτηση’.

    Το απόσπασμα που παράθεσες παραπάνω και αποδίδεται στον Ομπάμα, τα λέει μια χαρά.
    .
    Τα καλύτερα τσίπουρα που έχω πιεί είναι μικρές ερασιτεχνικές παραγωγές από την Καλαμπάκα. Με μιά ιδέα γλυκάνισο. Το βολιώτικα, κλπ είναι για αδελφίστικα λαρύγγια.

  22. Π said

    Νίκο, ακριβώς και ακριβώς.

    Το απόσπασμα δεν αποδίδεται στον Obama, είναι του Obama – από ζωντανή ομιλία του.

    (Μόνη μου διαφωνία η Καλαμπάκα: προτιμώ τα μακεδονικά.)

  23. Γιατρός Του Ικα said

    «Τα καλύτερα τσίπουρα που έχω πιεί είναι μικρές ερασιτεχνικές παραγωγές από την Καλαμπάκα.» noted.Αναμένω λεπτομέρειες.

  24. heavymetalas said

    Το θεμα νομιζω ειναι να μην προωθειται η θρησκεια απο τα ΜΜΕ και το κρατος.Εδω βλεπουμε συνεχεια τα ΜΜΕ που μιλανε για φραπελιες,για βησσαριωνες,για παναγιες της τηνου,για την ανασταση του θεανθρωπου,για την αξια του θρησκευτικου συναισθηματος και μιλανε για ολα αυτα λες και ειναι αδιαμφισβητητα δεδομενα.Βλεπουμε επισης σε εκπομπες οπως της Δρουζας,του Χαρδαβελλα να συμμετεχουν ατομα τελειως γραφικα και αναξιοπιστα χωρις ουτε ιχνος ορθολογικης κριτικης.Επισης βλεπουμε τοσες και τοσες διαφημισεις και στην τηλεοραση αλλα και σε περιοδικα,εφημεριδες διαφημισεις για ταρω,μεντιουμ,χαρτοριχτρες,πνευματισμους και αλλα τετοια που υποβιβαζουν την νοημοσυνη μας.Επισης στα σχολεια βλεπουμε με τι υπουλο τροπο βομβαρδιζονται με την χριστιανικη προπαγανδα μικρα παιδια.Oλοι εμεις που δεν πιστευουμε λογικο ειναι να αισθανομαστε προσβεβλημενοι.Δεν υπαρχει καμια αμφιβολια οτι το κρατος και τα ΜΜΕ προωθουν την πιστη στο υπερβατικο.Και απεναντι σε αυτον τον τεραστιο ογκο μεταφυσικης θειστικης προπαγανδας ποιες φωνες σκεπτικισμου και ορθολογιστικου αντιλογου υπαρχουν?Ρητορικο το ερωτημα.Και τι μπορει να αντιπροτεινει ενας αθειστης?Ισως νομιζω μεγαλυτερη προβολη των αθειστικων θεσεων,μεγαλυτερη αμεροληψια στην παρουσιαση των θεματων.

  25. […] Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008-11-18 Επαναδημοσιεύω εδώ ένα σχόλιο που είχε γράψει ο «Γιατρός του Ίκα» σε άρθρο της 1ης Νοεμβρίου με τίτλο «Γελοιογραφία: το […]

  26. giorgosmit said

    Δυστυχώς, η εκκλησία και η ορθοδοξία έχει γίνει πια κομματι της κουλτούρας, της ταυτότητας του Έλληνα. Καλώς ή κακώς, κατα τη τουρκοκρατία η θρησκεία ήταν το μόνο πράγμα που διαχώριζε και προσέδιδε την ελληνική συνείδηση. Άλλο κριτήριο δεν υπήρχε, δε μπορουσε να υπάρξει. Στο σύνταγμα του 1830, ως Έλληνας προσδιοριζόταν ο «χ.ο. κατοικών εις τα απελευθερωμένα εδάφη» ή κάπως έτσι.

    Από τότε η εκκλησία ήταν καθοριστικός παράγοντας, κι αυτό το βλέπουμε σήμερα, όπου τα παιδάκια του δημοτικού υφίστανται κατήχηση επισήμως ονομασμένης «θρησκευτικά». Προσωπικά, είχα φύγει απο μια τάξη του δημοτικού (τη τριτη ή τετάρτη νομίζω, δε θυμάμαι καλά) έχοντας αποκομίσει την εντυπωση οτι όποιος δε πιστεύει στο Χριστό είναι εξ’ορισμού κακός. Χρειάστηκε αρκετή σκέψη και το διάβασμα αρκετών βιβλίων για να αρχίσω να σχηματίζω μια εντύπωση μόνος μου. Η στάνταρ απάντηση όταν σε κάποια συζήτηση ανέφερα ότι είμαι άθεος ήταν ένα μισοαστείο-μισοσοβαρό «ρε αντίχριστε…»

    Δυστυχώς, η θρησκεία παραμένει ένα ταμπού, σαν την μυθική Ελληνικότητα ένα πράμα. Δεν αρκεί μια καμπάνια ευαισθητοποίησης, η παράθεση λογικών επιχειρημάτων. Η λογική εξ’ορισμού δεν εφαρμόζεται στη θρησκεία. Πραγματικά δε ξέρω τι πρέπει να γίνει, και το μόνο που με ενθαρύνει είναι το ότι, αν πάρουμε ως αντιπροσωπευτικό στατιστικό δείγμα τις παρέες μου, η στάση του μέσου σχετικά εικοσάρη είναι αθεϊστική in everything but name.

  27. Γιώργο καλώς όρισες. Σωστά τα λες, αν και η ένατη λέξη που χρησιμοποίησες μάλλον αντιφάσκει με τα υπόλοιπα που γράφεις: η εκκλησία και η ορθοδοξία δεν έχει γίνει «πια» κομμάτι της κουλτούρας και της ταυτότητας του Έλληνα, δεν πρόκειται για κάποια πρόσφατη εξέλιξη, η ταύτιση είναι ένα παλαιό ατυχές γεγονός, το οποίο έκτοτε ακολουθεί πτωτική πορεία. Πρέπει τώρα να αρχίσουμε να βοηθάμε να βγει η πεταλούδα από το κουκούλι.

  28. @Giorgosmit

    η στάση του μέσου εικοσάρη είναι βασικά ο σταρχιδισμός.
    γι αυτό και ξέρουν περισσότερα για το νέο ρημίξ του Μόμπυ από ότι για τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο ή το 1974 στην Κύπρο ή το 1999 στο Κόσσοβο.

    o ευφορικός σταρχιδισμός του ανθρώπου-καταναλωτή έχει βεβαίως ημερομηνία λήξης, όπως δείχνει η ιστορική πραγματικότητα και μαζί του τελειώνουν αδόξως όλες οι υπερφίαλες τοποθετήσεις περί υπερανθρώπου ή ανυπαρξίας Θεού.

    @Διαγόρα

    το «παλαιό ατυχές γεγονός» (δλδ η σύνδεση του Ελληνα με την θρησκευτικότητα) είναι όσο παλιός είναι κι ο Όμηρος.
    όταν ξεπεραστεί ο Όμηρος θα ξεπεραστεί κι η θρησκευτικότητα του Ρωμιού.

  29. Θου Βου, δυστυχώς, ο σταρχιδισμός δεν αποτελεί απλά στάση για τους εικοσάρηδες, τον έχουν ανάγει σε κοσμοθεώρηση, σε φιλοσοφική τοποθέτηση τρόπος του λέγειν. Και δυστυχώς, δεν είναι μόνο οι εικοσάρηδες, είναι και πολλοί άλλοι από όλες τις ηλικίες, και ως κύριο κοινό ανάμεσά τους χαρακτηριστικό εγώ διακρίνω την υπερβολική αφοσίωση στο κυνήγι του χρήματος.

    Όσο για το «παλαιό ατυχές γεγονός» και τον Όμηρο, λυπάμαι, αλλά αυτό που έγραψες είναι εντελώς ανακόλουθο. Θρησκευτικότητα κατείχε όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες από την εμφάνιση του είδους, αλλά πολλές (οι πιό προηγμένες κυρίως) έχουν κατορθώσει πλέον να τη θέσουν υπό έλεγχο και να τη μετριάσουν. Απλά η ψωροκώσταινα εξακολουθεί να είναι, ως συνήθως, ψωροκώσταινα.

  30. @Διαγόρα

    δυστυχώς, ο σταρχιδισμός δεν αποτελεί απλά στάση για τους εικοσάρηδες, τον έχουν ανάγει σε κοσμοθεώρηση, σε φιλοσοφική τοποθέτηση τρόπος του λέγειν. Και δυστυχώς, δεν είναι μόνο οι εικοσάρηδες, είναι και πολλοί άλλοι από όλες τις ηλικίες, και ως κύριο κοινό ανάμεσά τους χαρακτηριστικό εγώ διακρίνω την υπερβολική αφοσίωση στο κυνήγι του χρήματος.

    συνυπογράφω αν και δηλώνω ξαφνιασμένος για το «δυστυχώς».

    για τη β παράγραφο:μήπως οι λαϊκές κοινωνίες ήταν αυτές που ελλείψει θεών, θεοποίησαν το χρήμα και την αγορά με τους «μαγικούς» μηχανισμούς αυτορρύθμισης της;

  31. μήπως οι λαϊκές κοινωνίες ήταν αυτές που ελλείψει θεών, θεοποίησαν το χρήμα και την αγορά με τους «μαγικούς» μηχανισμούς αυτορρύθμισης της;

    Εγώ δεν έκανα λόγο για «λαϊκές» κοινωνίες, έκανα λόγο για «προηγμένες» κοινωνίες. Οι Σκανδιναβικές χώρες μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα σε έλλειψη θρησκευτικότητας και θεοποίηση του χρήματος.

  32. δεν μπορεί στα σοβαρά να ειπωθεί ότι ο ουμανιστικός αθεϊσμός είναι θρησκεία, όσο κι αν έχει κοινή δομή σκέψης με κάθε κοσμοεικόνα (και τις θρησκευτικές).
    από την άλλη ο αθεϊσμός από μόνος του δε συνεπάγεαι ούτε συμφωνία μεταξύ των ομοϊδεατών άθεων (π.χ. κομμουνιστών, όπως ανέφερε ο ΘΒ) ούτε, βέβαια, ο φιλοσοφικός μηδενιστικός αθεϊσμός ή ο «ό,τι φάμε κι ό,τι πιούμε» λάιφ στάιλ καθημερινός αθεϊσμός είναι λιγότερο ορθοί/αυθεντικοί ως αθεϊσμός ή διαδεδομένοι από τον ουμανιστικό αθεϊσμό: με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι αρκεί η διακήρυξη αθεϊας για να είναι άθεος κάποιος.

  33. omadeon said

    Πολύ σωστή η υπενθύμιση του Γιάννη ότι ο ουμανιστικός αθεϊσμός δεν μπορεί στα σοβαρά να θεωρηθεί «θρησκεία» (και όσα είπε ο «Π» στο ίδιο θέμα προηγουμένως).

    Παρόλ’ αυτά ας μου επιτραπεί να αμφισβητήσω και κάτι ακόμη, την αφελή πεποίθηση ότι το λεγόμενο «θρησκευτικό συναίσθημα» είναι πάντα απαραίτητο να συνδέεται με κάποιο αναγκαίο δόγμα ή πίστη, ή (ακόμη λιγότερο) με κάποια οργανωμένη ομάδα ή θρησκεία. Οχι μόνο το θρησκευτικό συναίσθημα είναι ανεξάρτητο από όλα αυτά, αλλά και έχει απολύτως νευροβιολογική δικαίωση τώρα πια, σε κάποιο κέντρο του εγκεφάλου, που συλλαμβάνει την αίσθηση της Ευρύτερης Ενότητας όλων των όντων και/ή του σύμπαντος, κλπ.

    Και ο πιο ακραιφνής άθεος, π.χ. ο ίδιος ο Ντώκινς, θα μιλήσει για το δέος που αισθάνεται μπροστά στο σύμπαν, στη φύση, στην υπόλοιπη ανθρωπότητα ή και στα υπόλοιπα πλάσματα. Και μη μου πει κανείς ότι ο Ντώκινς ανήκει σε οργανωμένη θρησκεία, ή ότι η οξεία κριτική που ασκεί στις τελευταίες αποτελεί η ίδια «νέα θρησκεία». Το «θρησκευτικό συναίσθημα» ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ των (οργανωμένων) θρησκειών, ούτε και απαιτεί θρησκευτικό δόγμα.

    Πλείστοι καλλιτέχνες, ποιητές και επιστήμονες έχουν νιώσει ένα μυστηριώδες θρησκευτικό δέος μπροστά στην ολότητα του σύμπαντος ή στην υπόλοιπη ανθρωπότητα, που εξέφρασαν συχνά με έργα τέχνης, με καινοτομικές θεωρίες, κ.ο.κ.

    Ο «σταρχιδισμός» είναι μια κατάσταση ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ που στερείται ακριβώς αυτού του πρωταρχικού δέους ή αίσθησης ενότητας με τα άλλα πλάσματα. Είναι μια ξηρασία πνεύματος, που μπορεί όμως και να υπάρξει εξίσου, και σε άτομα που ΘΕΩΡΟΥΝ τον εαυτό τους… θρήσκο ή δογματικό οπαδό κάποιας θρησκείας ή τυφλής ιδεολογίας.

  34. Αδελφέ ΘΒ
    Ορθώς λέγεις, όποιος δεν έχει τον ΘΕΟΝ επάνω από το κεφάλι του θεοποιεί άλλους ψευτο-θεούς, όπως το χρήμα, την δόξαν και τη χλιδήν! Ενώ για παράδειγμα ο πάνσεπτος Εφραίμ, ο αδελφός Βαβύλης, ο πρώην Αττικής και φυσικά ο μακαριστός Χριστόδουλος δεν θεοποιούν τίποτα από όλα αυτά.

    Τον ΧΡΙΣΤΟΝ τον έχουν κορώνα εις το κεφάλι τους, δεν τον απατούν δια τον Μαμμωνάν ή άλλους θεούς…

  35. ilmois said

    αυτοι που προσπαθουν να αποδειξουν οτι ο αθεισμος ειναι θρησκεια λειτουργουν οπως τους σοφιστες, που εκαναν το ασπρο μαυρο.προσπαθουν να σου βαλουν αναγκαστικα ταμπελα, για να ανηκεις και εσυ σε αυτο το συλλογο των ανθρωπων με ταμπελες.μας εδωσαν ονοματα χωρις να τα επιλεξουμε εμεις, μας ονομασαν ελληνες χωρις να το επιλεξουμε,κ.α. χωρις να επιλεξουμε.δεν νομιζω να μας πειραξει ενα ακομα, ειδικα απο ατομα που δεν βγαζεις ακρη.ο,τι και να πεις δεν γνωριζεις πως μετα το θανατο θα δικαστεις για αυτα που ειπες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: