Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #85

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/10/02

«Είναι ο άνθρωπος ένα από τα λάθη του θεού; ή μήπως είναι ο θεός ένα του ανθρώπου;»

Friedrich Nietzsche (Φρίντριχ Νίτσε, Φρειδερίκος Νίτσε) (1844-1900), Γερμανός Φιλόσοφος και φιλόλογος, στο Götzen-Dämmerung (Το Λυκόφως των Ειδώλων),  σελίδα 7.

Το πρωτότυπο: «Wie? ist der Mensch nur ein Fehlgriff Gottes? Oder Gott nur ein Fehlgriff des Menschen?»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2008 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Άρθρα μέσω RSS
rss Σχόλια μέσω RSS
rss Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου μέσω RSS
Άρθρα μέσω email
Σχόλια μέσω email

30 Σχόλια to “Γνωμικό #85”

  1. Π said

    Ακριβέστερα:

    Τι λοιπόν; Ο άνθρωπος είναι απλώς ένα λάθος του θεού; Ή ο θεός απλώς ένα λάθος του ανθρώπου;

  2. Αυτό το γνωμικό το δημοσίευσα επειδή γνωρίζω πως ο Νίτσε είναι η μεγάλη αδυναμία του Θου Βου.

    Αν ο θεός υπάρχει, τότε ο άνθρωπος δεν μπορεί παρά να είναι ένα λάθος του. Αλλά αν ο θεός έκανε λάθος, τότε δεν μπορεί να είναι θεός: έχουμε απαγωγή εις άτοπο. Άρα, ο θεός είναι μάλλον λάθος του Ανθρώπου.

  3. @Διαγόρα

    ευχαριστώ!

    «Είπα στη μυγδαλιά: Αδελφή, μίλησέ μου για το Θεό. Κι η μυγδαλιά άνθισε».
    Ν. Καζαντζάκης

  4. Ωραίος, ο Καζαντζάκης. Βέβαια, κάτι τέτοια έλεγε και τον αφόρισε η Ιλαρά Σύνοδος

  5. @Διαγόρα

    μη τρελαίνεσαι…
    προσφατα,2002 αφορίστηκε κι ο Χριστόδουλος από το Βαρθολομαίο.
    συμβαίνουν αυτά.
    ανθρώπινες αδυναμίες και μικρότητες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντοτε και σε όλους τους χώρους.
    ήδη εχεις μια καλή άποψη για τα αθεϊστικά ξεκατινιάσματα,από τα διαδραματιζόμενα στο ιστολόγιο σου.
    σκέψου τι θα συνέβαινε σε κάποια «αθεϊστική» σύνοδο,εάν μάλιστα είχε να διαχειριστεί εξουσία και προπαγάνδα.
    αν δεις διαδοχικές φωτογραφίες της σταλινικής ηγεσίας, από καθε νεώτερη φωτογραφία λείπει κάποιος που ήταν παρών στην προηγούμενη.

  6. Φίλε Διαγόρα,

    θα μπορούσες μήπως να μου πεις από ποιό έργο του Νιτσε έιναι αυτό; Σε ποιό βιβλίο ποιό κεφάλαιο; Θέλω να διαβάσω όλο το κείμενο πριν το σκεφτώ,

    Με εκτίμηση,
    Ι.Ο.

  7. Mandarin said

    Άλλη μια απόδειξη δια χειρός ΘΒ ότι η θεία φώτιση δεν έχει επίδραση στον άνθρωπο και ότι οι περί θεού μπούρδες είναι αυτό ακριβώς μπούρδες.

    Για όποιον δεν κατάλαβε από μια αθεϊστική σύνοδο θα υπήρχε η απαίτηση να τηρηθούν οι νόμοι από απλούς ανθρώπους, από μια θεϊστική στην οποία συμμετέχουν οι ανώτατοι ιεράρχες εκτός από την τήρηση των νόμων περιμένει κάποιος να δει και τη θεία φώτιση στις πράξεις τους. Μάταια βέβαια…

  8. @ΘΒ
    Η ανθρώπινη φύση είναι επιρρεπής σε λάθη έκτος από τις σπάνιες περιπτώσεις που είναι θεόπνευστη… Και φυσικά αναφέρομαι στα θεία «ξεκατινιάσματα» της ιερατικής ορθοδοξίας, των ιερών συνόδων, των μοιρασιών του πλούτου των λαών, των ιερών μαχών επί πακτωλών του ακαθορίστου προέλευσης χρήματος και ιδιοκτησιών (Π.Ιεροσολύμων πχ) και άλλων που δικαιούνται και δίνουν έννοια στον όρο ξεκατίνιασμα.
    Το ότι ο μέσος όρος των αιρέσεων επί του πτώματος του ναζωραιου ξεπερνάει τις 10.000 ή ότι ο «Αντίχριστος Πάπας» και άλλες αηδίες βρίσκουν έδαφος στα πλαίσια του θεϊσμού δεν σε απασχολεί καθόλου…..

    Ι.Μ.Δικαιάκος

  9. @Mandarin

    επιδερμική τοποθέτηση προϊόν άγνοιας και προκατάληψης.
    ο ίδιος ο ιδρυτής της Εκκλησίας και Θεός της είπε:
    «πλην ο υιος του ανθρωπου ελθων αρα ευρησει την πιστιν επι της γης;»
    και από την πρώτη Εκκλησία ελέγχει σφοδρά τους επισκόπους όπως αυτό περιγράφεται στην Αποκάλυψη.
    η «θεία φώτιση» ποτέ δεν εξέλιπε όπως και οι ανθρώπινες αδυναμίες.
    αυτό σε ανθρώπινο επίπεδο εκφράζεται με την παράλληλη και διαχρονική παρουσία αγίων και φαρισαίων.

    @Ι.Μ.Δικαιάκος

    οι αιρέσεις-μία εκ των οποίων εκπροσωπείς επαξίως,όσο και αν το αρνείσαι ή δεν το καταλαβαίνεις-είναι προϊόν του διανοητικού αυνανισμού πεφυσιωμένων ανθρώπων.
    θα ζήσουμε με αυτές,όπως ζουμε με τόσα άλλα ενοχλητικά.

  10. Είναι σχεδόν τρομακτικός ο βαθμός προβλεψιμότητας των απαντήσεων σου.

    Ι.Μ.Δικαιάκος

  11. «Είναι ο άνθρωπος ένα από τα λάθη του θεού; ή μήπως είναι ο θεός ένα του ανθρώπου;»

    Ο Θεός δεν μπορεί να έκανε λάθος (αξίωμα) Ο άνθρωπος έκανε λάθος.
    Τώρα υπάρχουν δύο ερμηνείες.
    1. ‘Η ο άνθρωπος έκανε λάθος γενικά με την ιδέα περί ύπαρξης Θεού (που ασπάζεστε εσείς)
    2. ή ο άνθρωπος έπλασε λάθος τον Θεό. (που προτιμώ να ασπάζομαι εγώ)
    Μπορούμε άραγε από ένα απόφθεγμα να καταλήξουμε σε μία από τις δύο περιπτώσεις;

    Τι θέλω να πω; Ένα απόφθεγμα δεν είναι δογματικό δοκίμιο. Καλύτερα να διαβάσουμε το βιβλίο. Ο Νίτσε για εμένα δεν ήταν άθεος. Αλλά ποιός είμαι εγω, που μπορώ να πω κάτι τέτοιο;

  12. Mandarin said

    @ΘΒ

    Πρώτον να πω ότι αυτά που γράφεις είναι τα ίδια με αυτά που λέω κι εγώ και παρολαυτά τα θεωρείς επιδερμικά.

    Δεύτερον από καθαρή περιέργεια να σου κάνω μια ερώτηση, θεωρείς ότι οι φωτισμένοι άνθρωποι είναι σε ποσοστό περισσότεροι μέσα στην ορθόδοξη εκκλησία απ’ ό,τι σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες ή σε άλλες θρησκείες ή και μεταξύ των αθέων, αθρήσκων και τα λοιπά. Μιλάω για φώτιση γενικώς όχι απαραίτητα θεία.

  13. @ΘΒ
    Φαντάζομαι ότι ένα δεκάχρονο θα μπορούσε να υποκαταστήσει πλήρως την ύπαρξη σου πίσω από το πληκτρολόγιο αν απλά ήξερε το Copy Paste και είχε δυο σελίδες των ατάκτως εριμμένων ιδεών σου.
    Μπορώ να περιμένω την αποχώρηση του αντικαταστάτη σου και την επιστροφή σου στο πληκτρολόγιο.

    Ι.Μ.Δικαιάκος

  14. Kostas said

    Το αξίωμα ότι ο Θεός ΔΕΝ μπορεί να
    έκανε λάθος όταν δημιούργησε τον
    άνθρωπο, όσο εξωφρενικό κι αν
    ακούγεται, ακυρώνεται από τα λόγια
    και τις πράξεις τού ίδιου τού…
    Δημιουργού! Υπενθυμίζω την ιστορία:

    Ως γνωστόν όταν ο προγιγνώσκων Θεός
    είδε ότι ο κόσμος που είχε φτιάξει, είχε
    γεμίσει από διαφθορά και αμαρτία,
    καταλήφθηκε από ένα… άγνωστης
    υπόστασης συναίσθημα, το οποίο κατά
    τους ειδικούς θα πρέπει να τοποθετηθεί
    κάπου μεταξύ… απογοήτευσης και…
    μετανιώματος (:-D). Έτσι λοιπόν
    αποφάσισε αντί να εφαρμόσει κάποια
    συντηρητική αγωγή, να προχωρήσει
    σε δραστική, επιθετική αντιμετώπιση
    τού προβλήματος, πατώντας… delete!
    Βέβαια υπήρξαν και κάποιες σοβαρές
    παράπλευρες απώλειες, όπως η
    στυγνή εξολόθρευση των εντελώς…
    αδιάφθορων και αναμάρτητων ζώων,
    αλλά τέλος πάντων δεν προβλέφθηκε
    κάποια ειδική ευνοϊκή μεταχείριση
    γι’ αυτά ۬ άνθρωποι και ζώα, όλοι
    τους κατάπιαν… νερό!

    Μετά την υποχώρηση όμως των
    υδάτων και την έξοδό του από την
    κιβωτό, ο Νώε για να ευχαριστήσει
    τον Θεό έστησε μπάρμπεκιου
    παίρνοντας από τα καθαρά κτήνη και
    τα καθαρά πτηνά που είχαν επιβιώσει.
    Τότε ο Θεός μυρίζοντας τη τσίκνα
    από την ευχαριστήρια θυσία,
    παρουσιάστηκε στον Νώε και του
    είπε (προσοχή εδώ!):

    «Κοίτα, επειδή ΞΕΡΩ (:-D) ότι οι
    άνθρωποι εκ φύσεως ρέπουν προς
    την αμαρτία, δεν πρόκειται ποτέ ξανά
    να καταραστώ τη γη και να καταστρέψω
    τη ζωή που ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ έφτιαξα!» (:-D).

    Έτσι λοιπόν ο φιλεύσπλαχνος
    Δημιουργός συμφιλιώθηκε (:-D) με τον
    δύστυχο τον γιό του και υποσχέθηκε,
    συμπονώντας την αδυναμία στην οποία
    βρισκόταν, να μην επαναλάβει πια ()
    τον Κατακλυσμό και να διατηρήσει με
    κάποια τάξη μέχρι το τέλος τού κόσμου
    τις μεταβολές τής σποράς και των
    εποχών τού έτους.

    Ακούγοντας τα λόγια αυτά, ο Νώε
    λέγεται ότι κόμπιασε λιγάκι. Πιθανόν να
    αναρωτήθηκε ΠΡΟΣ ΤΙ όλο αυτό το…
    μπουγέλο που προηγήθηκε, αφού ο Θεός
    από μιας αρχής γνώριζε (:-D) την έμφυτη
    ροπή τού ανθρώπου προς την αμαρτία…
    Μήπως προς παίδευση; Μπαα! Αφού από
    τους αμαρτωλούς δεν είχε μείνει
    κολυμπηθρόξυλο! Δεν μπορεί λοιπόν
    να ’ταν αυτός ο λόγος. Εκτός κι αν…
    εκτός κι αν ο Θεός… ΔΕΝ γνώριζε! Όμως
    πώς είναι δυνατόν ο Δημιουργός των
    πάντων να μη γνώριζε; Απελπισμένος
    τότε με όλες αυτές τις προχειρότητες
    στο… σενάριο, έκανε μια μπάλα τα
    χαρτιά και τα βρόντηξε απηυδισμένος!

  15. @Kostas

    μεγάλο μπουρδούκλωμα σού λέω!
    αλλα αντ άλλων είναι η Αγ.Γραφή.
    μπέρδεμα επί μπερδέματος
    κι ηρθε μετά κι ο θηριάλωτος Ιωνάς και τ απόκανε…

    (3o ,4o κεφάλαιο)

    « 1 ΚΑΙ εγένετο λόγος Κυρίου προς Ιωνάν εκ δευτέρου λέγων· 2 ανάστηθι και πορεύθητι εις Νινευή την πόλιν την μεγάλην και κήρυξον εν αυτη κατά το κήρυγμα το έμπροσθεν, ό εγώ ελάλησα προς σε. 3 και ανέστη Ιωνάς και επορεύθη εις Νινευή, καθά ελάλησε Κύριος· η δε Νινευή ην πόλις μεγάλη τω Θεω ωσεί πορείας οδού τριών ημερών. 4 και ήρξατο Ιωνάς του εισελθείν εις την πόλιν ωσεί πορείαν ημέρας μιάς και εκήρυξε και είπεν· έτι τρεις ημέραι και Νινευή καταστραφήσεται. 5 και επίστευσαν οι άνδρες Νινευή τω Θεω και εκήρυξαν νηστείαν και ενεδύσαντο σάκκους από μεγάλου αυτών έως μικρού αυτών. 6 και ήγγισεν ο λόγος προς τον βασιλέα της Νινευή, και εξανέστη από του θρόνου αυτού και περιείλετο την στολήν αυτού αφ ‘ εαυτού και περιεβάλετο σάκκον και εκάθισεν επί σποδού. 7 και εκηρύχθη και ερρέθη εν τη Νινευή παρά του βασιλέως και παρά των μεγιστάνων αυτού λέγων· οι άνθρωποι και τα κτήνη και οι βόες και τα πρόβατα μη γευσάσθωσαν μηδέ νεμέσθωσαν μηδέ ύδωρ πιέτωσαν. 8 και περιεβάλλοντο σάκκους οι άνθρωποι και τα κτήνη, και ανεβόησαν προς τον Θεόν εκτενώς· και απέστρεψαν έκαστος από της οδού αυτών της πονηράς και από της αδικίας της εν χερσίν αυτών λέγοντες· 9 τις οίδεν ει μετανοήσει ο Θεός και αποστρέψει εξ οργής θυμού αυτού και ου μη απολώμεθα; 10 και είδεν ο Θεός τα έργα αυτών, ότι απέστρεψαν από των οδών αυτών των πονηρών, και μετενόησεν ο Θεός επί τη κακία, ή ελάλησε του ποιήσαι αυτοίς, και ουκ εποίησε.

    1 ΚΑΙ ελυπήθη Ιωνάς λύπην μεγάλην και συνεχύθη, 2 και προσηύξατο προς Κύριον και είπεν· Ω Κύριε, ουχ ούτοι οι λόγοι μου έτι όντος μου εν τη γη μου; δια τούτο προέφθασα του φυγείν εις Θαρσίς, διότι έγνων ότι συ ελεήμων και οικτίρμων, μακρόθυμος και πολυέλεος και μετανοών επί ταις κακίαις. 3 και νυν, δέσποτα Κύριε, λάβε την ψυχήν μου απ ‘ εμού, ότι καλόν το αποθανείν με μάλλον, ή ζήν με. 4 και είπε Κύριος προς Ιωνάν· ει σφόδρα λελύπησαι συ; 5 και εξήλθεν Ιωνάς εκ της πόλεως και εκάθισεν απέναντι της πόλεως· και εποίησεν εαυτω εκεί σκηνήν και εκάθητο υποκάτω αυτής, έως ου απίδη τι έσται τη πόλει. 6 και προσέταξε Κύριος ο Θεός κολοκύνθη, και ανέβη υπέρ κεφαλής του Ιωνά του είναι σκιάν υπεράνω της κεφαλής αυτού του σκιάζειν αυτω από των κακών αυτού. και εχάρη Ιωνάς επί τη κολοκύνθη χαράν μεγάλην. 7 και προσέταξεν ο Θεός σκώληκι εωθινή τη επαύριον, και επάταξε την κολοκύνθαν, και απεξηράνθη. 8 και εγένετο άμα τω ανατείλαι τον ήλιον και προσέταξεν ο Θεός πνεύματι καύσωνι συγκαίοντι, και επάταξεν ο ήλιος επί την κεφαλήν του Ιωνά· και ωλιγοψύχησε και επελέγετο την ψυχήν αυτού και είπε· καλόν μοι αποθανείν με ή ζήν. 9 και είπεν ο Θεός προς Ιωνάν· ει σφόδρα λελύπησαι συ επί τη κολοκύνθη; και είπε· σφόδρα λελύπημαι εγώ εως θανάτου. 10 και είπε Κύριος· συ εφείσω υπέρ της κολοκύνθης, υπέρ ης ουκ εκακοπάθησας επ ‘ αυτήν ουδέ εξέθρεψας αυτήν, ή εγενήθη υπό νύκτα και υπό νύκτα απώλετο. 11 εγώ δε ου φείσομαι υπέρ Νινευή της πόλεως της μεγάλης, εν ή κατοικούσι πλείους ή δώδεκα μυριάδες ανθρώπων, οίτινες ουκ έγνωσαν δεξιάν αυτών ή αριστεράν αυτών, και κτήνη πολλά;

    προτείνω να τα βροντήξεις κι εσύ ή..
    να ψάξεις να βρείς το κλειδί για την κατανόηση τους..
    κι αυτό ΔΕΝ είναι η ακαδημαϊκή μελέτη.

  16. Kostas said

    Αγαπητέ Θου Βου,
    λυπάμαι, αλλά το τι λέει ο Θεός στα
    συγκεκριμένα εδάφια που μου παρέθεσες,
    δεν αναιρεί ΟΥΤΕ ΜΙΑ τελεία από τα άλλα
    που παρέθεσα εγώ! Στην ιστορία τού
    Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους
    ανθρώπους για κάτι που όπως μετά
    ΡΗΤΑ ομολόγησε, ήταν απλώς μέσα
    στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό,
    κι όμως τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και
    τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει,
    … μετάνιωσε (!!) που τους έφτιαξε!
    Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου
    και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
    έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής!
    Κι όλα αυτά, υπενθυμίζω, από έναν…
    προγιγνώσκοντα θεό!! Συνεπώς,
    τελικά θα συμφωνήσω μαζί σου,
    φίλε Θου Βου: όντως μιλάμε για
    μεγάλο μπουρδούκλωμα!

  17. Kostas said

    Τώρα βέβαια -όπως μας διαβεβαιώνουν
    οι ορθόδοξοι-, παίζει και μια άλλη εκδοχή:
    ο Θεός να έφτιαξε τον άνθρωπο επίτηδες
    ατελή ώστε αυτός στη συνέχεια μέσα από
    την πορεία θέωσης να καταφέρει να…
    τελειοποιηθεί υλοποιώντας το «καθ’
    ομοίωσιν»! Μη γελάτε – λέει πουθενά
    η Γένεση ότι όλα φτιάχτηκαν τέλεια; Όχι!
    «Καλά λίαν» είναι η ακριβής διατύπωση!
    Οπότε;

  18. Ενημέρωση: συμπλήρωσα τον τίτλο του βιβλίου έτσι όπως κυκλοφορεί σε μετάφραση στην Ελλάδα.

    Ιπτάμενε Ολλανδέ, πρόκειται για είναι ένα βιβλιαράκι 95 σελίδων και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δαμιανός.

  19. Κώστα, σε ευχαριστώ πολύ για την κατάθεση των παρατηρήσεών σου περί κατακλυσμου, δεν το είχα υπόψη μου αυτό το μαργιαριτάρι, είναι πολύ ενδιαφέρον.

  20. Kostas said

    Διαγόρα, το έχω στην κατηγορία…
    «Ανέκδοτα» με τον χαρακτηριστικό
    τίτλο «Αχαχαχαχαχαχα!»

  21. Υπάρχει ένα ακόμα δεδηλωμένο απο βαριά άμφια.
    «Διανύουμε ακόμα την 7η ήμερα της Δημιουργίας…..»
    Ι.Μ.Δικαιάκος

  22. Kostas said

    Την 7η ημέρα; Ααα, μα αυτό δεν είναι τίποτα!
    Υπάρχει, βλέπετε, και η 8η! Διαβάστε το σχετικό
    άρθρο για να βεβαιωθείτε ότι δεν κάνω πλάκα
    τώρα! Και… καλό κουράγιο…

  23. Νίκος said

    Holly fuck, οι θεωρίες του Einstein για τον χρόνο έγιναν κομμάτια…
    …σταυρικός χρόνος…πόσο πίσω είμαι…
    Αν κατάλαβα καλά από το κείμενο, μπορώ να ισχυριστώ ότι η μέρα που δουλεύω τέμνεται με την επόμενη, που άρχισε πριν τελειώσει η προηγούμενη.
    Δηλαδή, αν το ψάξω καλά μπορεί να πω πως τον Σεπτέμβριο πήγα στη δουλειά 22 μέρες, αλλά δούλεψα 26 γιατί κάποιες το κοντέρ έγραφε διπλά, και να ζητήσω τα απλήρωτα δεδουλευμένα…
    Δώστε μου βιβλιογραφία να διαβάσω, να ξεστραβωθώ!!

  24. Kostas said

    Χόλυ φακ, δε λες τίποτα! Η 6η ημέρα πού…
    συνυπάρχει θαυμαστά με την 7η σε αγαστή
    σύμπνοια με την.. 8η! Πραγματικά άπαιχτο!
    Και πού να το αναλύσει κανείς κιόλας; Εκεί
    να δεις γλέντια!

  25. δείτε ενα ενδιαφέρον ντοκυμαντερ του Rod Liddle στο αγγλικό Channel 4 για τα προβλήματα του συγχρονου αθεϊσμού.
    o δημοσιογράφος είχε κάνει και ανάλογη εκπομπή για τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό και δεν έχει κάποια προκατάληψη προς τη μία ή την άλλη πλευρά.
    από ότι φαίνεται και στο ντοκυμαντέρ η πραγματικότητα στον χώρο του μαχητικού αθεϊσμού είναι πολύ διαφορετική,επί τα χείρω,από αυτήν που οι φίλοι αθεολογούντες θέλουν να μάς παρουσιάσουν.
    συνοπτικά η προβληματική ανακύπτει όταν οι αθεϊστές καλούνται να αποκαλύψουν τις δικές τους προτάσεις για τη καθημερινή ζωή,την δομή της κοινωνίας,την ηθική οπότε και αναδεικνύεται το γεγονός ότι μεταφέρουν αυτούσιες όλες τις ψυχοπαθολογίες των ποικίλων ιδεολογιών,θρησκευτικών ή μη.
    η εκπομπή είναι στην αγγλική,διχως ελληνικό υποτιτλισμό.
    http://video.google.com/videoplay?docid=-3113702169494333876&hl=el

  26. Ως φαίνεται, οι θεϊστές δεν θα ησυχάσουν αν δεν κολλήσουν την ταμπέλα «αθεϊστές» σε όλους όσους απλώς δεν πιστεύουν στο θεό, λες και αυτό το γεγονός τους ομαδοποιεί αυτομάτως και τους ομογενοποιεί, λες και αυτό το γεγονός τους υποχρεώνει σε συσπείρωση και σε διαμόρφωση κοινής ιδεολογικής πλατφόρμας.

    Αλίμονο αν ένας άνθρωπος προσδιορίζεται έκων άκων όχι από αυτά που πιστεύει, αλλά από αυτά που ΔΕΝ πιστεύει.

  27. Kostas said

    @Νίκος
    @The Mortgage

    Λέγαμε εδώ τις προάλλες για την 7η ημέρα
    τής Δημιουργίας πού… συνυπάρχει θαυμαστά
    με την 6η σε αγαστή σύμπνοια με την.. 8η!
    Επειδή σήμερα έγραψα κάτι για το θέμα, αν
    ενδιαφέρεστε ρίξτε μια ματιά εδώ:

    «Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!»

  28. Iokaste said

    Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου.. Μα πόσες φορές μπορείς να εξηγήσεις κάτι σε έναν άνθρωπο και να μην το καταλάβει; Και ειδικά όταν η εξήγηση έρχεται από 10 διαφορετικά άτομα, με 20 διαφορετικούς τρόπους (γιατί ο καθένας το έχει εξηγήσει τουλάχιστον 2 φορές).

    Άστο Αόρατη Μελάνη, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Δεεεν ξέρουμε εμείς τί είμαστε και τί μας γίνεται, από αυτά που δεν πιστεύουμε κρινόμαστε και μάλιστα είμαστε όλοι παγανιστές, αιρετικοί, κομμουνιστές, αναρχικοί, ακροδεξιοί, οπαδοί του παναθηναϊκού, του ολυμπιακού, της άεκ ΚΑΙ της Ρεάλ Μαδρίτης ΟΛΑ ταυτόχρονα!! Καταπληκτικό ε; (αχ καιρό είχα να δω ΟΟΔΕ και (δεν) μου είχε λείψει)

  29. Π said

    Για το #25: Ο ισχυρισμός ότι ο Liddle «δεν έχει κάποια προκατάληψη» απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Ντοκυμαντέρ σημαίνει παρουσίαση στοιχείων, καταγραφή γεγονότων. Το συγκεκριμένο δεν είναι ντοκυμανταίρ αλλά χοντρή και ρηχή προπαγάνδα, με κεντρική γραμμή να δείξει ότι ο αθεϊσμός είναι και αυτός ένα είδος θρησκείας. Προς το παρόν άντεξα να καταγράψω τα ωραία μέχρι το 17ο λεπτό μόνον. Επειδή οι κοτσάνες, οι πονηριές και οι λογικές πλάνες πάνε σύννεφο, δεν απαντώ εδώ – όταν μπορέσω θα του αφιερώσω λεπτομερές ποστ (θα σας ενημερώσω όταν θα είναι έτοιμο).

    Εδώ μια μεγάλη σειρά σχολίων για την εκπομπή αυτή.

  30. Αυτό το ντοκιμαντέρ (ο θεός να το κάνει) το είχα δει όταν είχε πρωτοβγεί. Πήγα κι εγώ να κάνω την ίδια καταγραφή, Π, αλλά είδα ότι οι αυθαιρεσίες και οι τσαχπινιές είναι πάρα πολλές, και αποκαρδιώθηκα γιατί κατάλαβα ότι μέχρι να φτάσω στο τέλος του θα είχα συλλέξει έναν ολόκληρο τόμο υλικού προς αντίκρουση. Εν τέλει το ντοκιμαντέρ αυτό είναι ένα είδος από μόνο του, καθώς δεν παραθέτει επιχειρήματα, ούτε παρέχει πληροφόρηση, παρά πουλάει αποκλειστικά και μόνο άποψη.

    Εντελώς τυχαία συνάντησα μία περίπτωση προχθές στης Ασυγχώρητης που μου θύμσε τον Liddle, και μου άναψαν τα λαμπάκια, αλλά ευτυχώς η διένεξη είχε αίσιο τέλος γιατί ο άνθρωπος στην άλλη μεριά ήταν συνετός: http://asigxoriti.blogspot.com/2008/10/blog-post_8061.html?showComment=1224980820000#c3615126432174975483

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: