Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Γνωμικό #2

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/05/03

«Είμαι άθεος, πέρα για πέρα. Μου πήρε πολύ καιρό να το παραδεχτώ. Έχω υπάρξει άθεος για χρόνια και χρόνια, αλλά για κάποιο λόγο θεωρούσα ότι ήταν ανέντιμο να λες πως είσαι άθεος, γιατί προϋπέθετε γνώση που δεν διέθετες. Κατά κάποιον τρόπο, ήταν καλύτερο να λες ότι είσαι ανθρωπιστής, ή αγνωστικιστής. Τελικά το πήρα απόφαση πως είμαι ον συναισθηματικό όσο και λογικό. Συναισθηματικά, είμαι άθεος. Δεν έχω τα στοιχεία για να αποδείξω ότι ο Θεός δεν υπάρχει, αλλά το υποπτεύομαι τόσο έντονα που δεν θέλω να σπαταλώ το χρόνο μου.»

Isaac Asimov (Ισαάκ Ασίμωφ, Άιζακ Άσιμοφ) (1920 – 1992) Ρωσικής καταγωγής Αμερικανός συγγραφέας Επιστημονικής Φαντασίας και χημικός, σε συνέντευξη για το περιοδικό Free Inquiry, Άνοιξη 1982

Το πρωτότυπο, μπορεί να το βρει κανείς στο wikiquote:

«I am an atheist, out and out. It took me a long time to say it. I’ve been an atheist for years and years, but somehow I felt it was intellectually unrespectable to say one was an atheist, because it assumed knowledge that one didn’t have. Somehow, it was better to say one was a humanist or an agnostic. I finally decided that I’m a creature of emotion as well as of reason. Emotionally, I am an atheist. I don’t have the evidence to prove that God doesn’t exist, but I so strongly suspect he doesn’t that I don’t want to waste my time.»

Το αρχείο των γνωμικών φιλοξενείται στο atheoi.ORG: Αρχείο γνωμικών

Copyright © 2008 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Τροφοδοσία περιεχομένου (RSS feed)
Κάθε άρθρο σε αυτό το ιστολόγιο
Κάθε σχόλιο σε αυτό το ιστολόγιο
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου

7 Σχόλια to “Γνωμικό #2”

  1. Ενημέρωση: διόρθωσα το «Είμαι ένας άθεος…» σε «Είμαι άθεος…»

  2. @Διαγόρα όσα και να πεις για τον αρνητικό ρόλο της θρησκείας και πάλι λίγα θα είναι..καλή συνέχεια σου εύχομαι.

  3. Εγώ θα έλεγα «το υποπτεύομαι τόσο έντονα» [ή «το υποπτεύομαι τόσο σφοδρά»]. Νομίζω ότι στα ελληνικά δεν λέμε ότι υποπτευόμαστε κάτι «δυνατά».

    Επίσης, θα προτιμούσα να χρησιμοποιήσω το «ότι» αντί για το «πως» σε ορισμένα σημεία. Ας πούμε θα προτιμούσα να πω «θεωρούσα ότι ήταν ανέντιμο να λες πως είσαι άθεος». Όχι ότι είναι λάθος το άλλο, απλά μου φαίνεται πιο εύηχο έτσι. Προσωπικά προτιμώ να αποφεύγω τη χρήση του ίδιου συνδέσμου ή πρόθεσης ή ή ή…. πολλές φορές στην ίδια πρόταση.

    Τέλος θα μπορούσες να πεις «να σπαταλάω το χρόνο μου», που είναι αυτό που λέει το πρωτότυπο.

  4. Έχεις δίκιο σε όλα τα σημεία, και διόρθωσα. Σε ευχαριστώ πολύ!

    Για τη μετάφραση του «intellectually unrespectable» σε «ανέντιμο» δεν μπόρεσες να βρεις κάτι καλύτερο, ε;

  5. Πολύ ωραίο το γνωμικό Διαγόρα!

    Για όσους αισθάνονται πως χρειάζονται «γνώσεις που δεν διαθέτουν» για να υποστηρίξουν την αθεΐα τους, να υπενθυμίσω ότι το «burden of proof» πέφτει στους ώμους των πιστών. Όχι στους δικούς μας.

  6. nespa45 said

    Το κορυφαίο σε αυτό το γνωμικό θεωρώ πως είναι η φράση «προϋπόθετε γνώση που δεν διέθετες» για να πεις πως είσαι άθεος! Αυτή η φράση θα ήταν ικανή να με κάνει να γράψω μια ολόκληρη εγγραφή στο μπλογκ μου, αλλά θα αρκεστώ σε ένα σύντομο σχόλιο στο μπλογκ του Διαγόρα. Το σχόλιο αφορά κυρίως εκείνους που νομίζουν ότι είναι άθεοι, ενώ στην ουσία είναι αντι-χριστιανοί πρωτίστως, αδιαφορώντας για τον προβληματισμό που φέρνουν εξίσου οι λέξεις θεός και άθεος, μιας και στηριζόμενοι κυρίως στην πίστη τους, αρκούνται να πιστέψουν σε κάτι που κατά βάθος δεν θέλουν να πιστέψουν… Το «Είμαι Άθεος» είναι κατά την άποψή μου, ποιο βαριά δήλωση από το «είμαι χριστιανός», μιας και προϋποθέτει έρευνα και προβληματισμό, κάτι που οι περισσότεροι απλά το προσπερνούν.

  7. Διαγόρα το σκέφτομαι αυτό που με ρώτησες, πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο. Θα μπορούσες να βάλεις «διανοητικά ανέντιμο», όπως λέει το πρωτότυπο, και όχι σκέτο «ανέντιμο». Σίγουρα είναι μια έκφραση που ξενίζει κάπως, αλλά και στα αγγλικά το ίδιο συμβαίνει, και νομίζω ότι ο Ασίμωφ σκόπιμα τη χρησιμοποίησε.

Σχολιάστε

 
