Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Ιστοπαίγνιο: «το κοντινότερο βιβλίο»

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2008/03/28

Απαντώ στην πρόσκληση της toomanytribbles (συγγνώμη για την καθυστέρηση, tmt!) και αναρτώ κι εγώ τη συμμετοχή μου σε αυτό το ιστοπαίγνιο. Οι κανόνες έχουν ως εξής: (παρμένοι από εδώ)
  1. Πιάσε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά σε σένα.
  2. Άνοιξέ το στη σελίδα 123 (αν το βιβλίο έχει λιγότερες από 123 σελίδες, άφησέ το και πιάσε το επόμενο κοντινότερο).
  3. Βρες την πέμπτη περίοδο (=από τελεία σε τελεία, αν θυμάσαι) της σελίδας.
  4. Ανάρτησε τις επόμενες τρεις περιόδους (δηλ. την έκτη, την έβδομη και την όγδοη) σε νέο άρθρο στο δικό σου ιστολόγιο.
  5. Ζήτα από πέντε ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.

Το βιβλίο λοιπόν που βρίσκεται πάνω στο γραφείο μου είναι το «Βίοι Αγίων – Παραδείγματα προς αποφυγήν» του Γεώργιου Γρηγορομιχελάκη, από τις εκδόσεις «Δαδούχος», και έχω αναφερθεί σε αυτό στο παρελθόν, στο άρθρο «Ο Γέροντας Παΐσιος».

dsc00854b.jpg

 

Η σελίδα 123 ανήκει στο κεφάλαιο «Το Πορτοφόλι του Θεού», από τον τίτλο του οποίου μπορείτε να αντιληφθείτε τι ζητήματα πραγματεύεται… Δυστυχώς, οι προτάσεις 6 έως 8 της σελίδας αυτής δεν περιέχουν ό,τι συναρπαστικότερο περιέχεται σε αυτό το βιβλίο, αλλά αφού έτσι θέλει αυτό το ιστοπαίγνιο, ας είναι… (Ας σημειωθεί πως το πρωτότυπο είναι γραμμένο σε πολυτονικό)

Εκείνο που αποτελεί αναπάντητο ερώτημα είναι γιατί κανείς δεν κατηγορεί αυτοκράτορες όπως ο Τίτος και ο πατέρας του Βεσπασιανός ή ο Αδριανός, που είναι ιστορικά αποδεδειγμένο πως κατέστερψαν τις εβραϊκές περιοχές, ενώ κατηγορείται για όλα ο Νέρων που τελικά αποδεικνύεται αθώος.

Ο Ιησούς, ο δήθεν «διδάσκαλος της αγάπης» ενδιαφέρεται για τα οικονομικά ζητήματα και –αδικαιολόγητα συχνά– αφήνει κατά μέρος τις ηθικές παραινέσεις για να συζητήσει για χρήματα. Οι παραβολές στις οποίες πραγματεύεται το ζήτημα του πλούτου και της διαχείρισής του, είναι πολλές.

Για να μην πάει εντελώς χαμένη η ευκαιρία της παρουσίασης ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος του βιβλίου μέσα από αυτό το ιστοπαίγνιο, ας παραθέσω και τις επόμενες δύο προτάσεις, οι οποίες δίνουν μία ιδέα περί του ευρηματικού και ενδιαφέροντος μεν, υποκειμενικού όμως δε, και όχι πάντα εύστοχου, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ύφους του Γρηγορομιχελάκη:

Πριν προχωρήσουμε αξίζει να παρατηρήσουμε πως οι παραβολές που υποτίθεται πως είπε ο Ιησούς είναι πολύ κατώτερες από τους μύθους του Αισώπου και ούτε γι’ αστείο δεν θα τις συγκρίναμε με την Ελληνική Μυθολογία.

Αφού ήταν γιός Θεού γιατί δεν έγραψε μία τραγωδία ανώτερη από τον Προμηθέα Δεσμώτη, την Μήδεια ή τον Οιδίποδα Τύραννο και το κατάφεραν αυτό οι γιοί του Ευφορίωνος (Αισχύλος), του Μνησάρχου (Ευριπίδης) και του Σόφιλλου (Σοφοκλής);

Προφανώς, εδώ το λάθος του Γρηγορομιχελάκη είναι ότι συγκρίνει τις παραβολές του Ιησού με τους μύθους του Αισώπου χρησιμοποιώντας ως κριτήριο την δική του υποκειμενική κρίση, την οποία, όσο κι αν επιθυμώ να συμμεριστώ, δεν ξεχνώ πως δεν είναι τίποτε παρά πάνω από μία υποκειμενική κρίση, ανίκανη φυσικά να κρίνει το έργο ενός υποτιθέμενου υπέρτατου όντος.

Επίσης οφείλω να προειδοποιήσω τον τυχόν ανυποψίαστο αναγνώστη ότι σε αυτό το βιβλίο ο Γρηγορομιχελάκης εκφράζεται για τους Εβραίους με τρόπο που μου φάνηκε ρατσιστικός, και για τους αρχαίους ημών προγόνους με τρόπο που μου φάνηκε να πλησιάζει την αρχαιοπληξία.

Αυτά.

Προσκαλώ στο παιχνίδι τους:

1. sfrang

2. Αθεόφοβος

3. Χρυσόστομος

4. Koyan

5. Doctor

Ενημέρωση 2008-03-29:  προσθέτω στους «κανόνες» του παιχνιδιού τη διευκρίνηση ότι οι προσκεκλημένοι μπορούν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι αναρτώντας νέο άρθρο στο δικό τους ιστολόγιο, όχι προσθέτοντας σχόλιο στο άρθρο που τους προσκαλεί.  (Σκεφτείτε το: αν όλοι το έκαναν αυτό, τότε όλο το παιχνίδι θα παιζόταν στο άρθρο του αρχικού εμπνευστή του παιχνιδιού!)  Βέβαια, αν για κάποιο λόγο θεωρείτε αυτό το παιχνίδι «χαζούλικο» και δεν επιθυμείτε να του αφιερώσετε άρθρο στο ιστολόγιό σας, τότε πολύ ευχαρίστως να φιλοξενήσω τις συμμετοχές σας ως σχόλια στο δικό μου άρθρο.

 

4 Σχόλια to “Ιστοπαίγνιο: «το κοντινότερο βιβλίο»”

  1. doctor said

    Καλά, ε, ούτε ο ξανθός μάγος δεν τα κάνει αυτά.
    Διάβαζα, και διέκοψα για να μπω λίγο στο Internet.
    Διαβάζω το θέμα σου και ανακαλύπτω ότι μόλις έχω τελειώσει την 121 σελίδα και ετοιμαζόμουνα να πάω στις σελίδες 122-123!!!

    Το βιβλίο είναι το «ανεπιθύμητοι συμπατριώτες» του Γ.Μαργαρίτη (καθηγητής ιστορίας στο ΑΠΘ): http://www.lemoni.gr/shop/details.asp?ProductID=97531

    Επειδή οι προτάσεις είναι λίγες, διαβάζω τις δύο τελευαταίες συν την υποσημείωση της σελίδας, που έχουν να κάνουν με την βοήθεια των κατοίκων του Βόλου στους εβραίους της Πόλης κατά την Κατοχή:

    «Η διαφυγή εβραϊκών οικογενειών στα γύρω χωριά και το κρύψιμο πολλών στην ίδια την πόλη ήταν σπουδαίο γεγονός για την πόλη του Βόλου.
    Ξεκινώντας από αυτό, αισθανόμαστε λίγο αμήχανοι όταν ο τοπικός μητροπολίτης Ιωακείμ, στα απομνημονεύματά του για την περίοδο, που εκδόθηκαν το 1950, δεν έχει να πει λέξη για την υπόθεση-και φυσικά δεν αναφέρει τίποτα για τον ρόλο της Εκκλησίας σε αυτήν την σωτήρια κινητοποίηση.
    Υποσ: Η σιωπή του Ιωακείμ μπορεί πιθανόν να εξηγηθεί από το γεγονός ότι το ΕΑΜ και οι οργανώσεις του πρωτοστάτησαν στη διάσωση των Εβραίων του Βόλου.
    Στα 1950, λίγο μετά το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου, ο ιεράρχης θεώρησε ίσως «ανάρμοστο» να υπενθυμίσει, έστω και έμμεσα, θετικές δραστηριότητες των κομμουνιστών».

    doctor

    Υ.Γ. Το ένθετο του … Praktiker ήταν οριακά δίπλα και παραλίγο να διαβάζατε για τις προσφορές σε πλακάκια και σε ντουζιέρες…!!!

  2. atheofobos said

    Το πλησιέστερο βιβλίο δυστυχώς στην 123 είχε μόνο φωτογραφία και ήταν το Ancient Angkor των Michael Freeman και Claude Jacques.
    Το αμέσως από κάτω ήταν ένα βιβλίο που δεν έχω προλάβει ακόμα να το διαβάσω,της Μαγκι Πάλεϋ- Το βιβλίο του πέους Εκδόσεις Αλεξάνδρεια.

    Έτσι ήταν λοιπόν αυτή η ζωή!Αυτός ήταν ο αληθινός της εαυτός!Δεν είχε πια να κρύψει,τίποτα για το οποίο να ντρέπεται.
    Το απόσπασμα είναι από τον Εραστή της Λαίδης Τσάτερλι.

  3. […] το μπαλάκι του αγαπητού μου Διαγόρα […]

  4. […] προηγούμενο ιστοπαίγνιο είχα προσκαλέσει μόνο άνδρες, οπότε σε τούτο λέω να […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: