Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Περί Halloween…

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2007/11/10

Χθες βρήκα αυτό το άρθρο στο ιστολόγιο κάποιας «πρινσέσας Έλεν» το οποίο με αηδίασε τόσο πολύ, που δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ και της έγραψα ένα σχόλιο εντελώς έξω απ’τα δόντια, εν βρασμώ ψυχής. Φυσικά, σήμερα το σχόλιό μου δεν υπάρχει. Δεν έχω σκοπό να την κακολογίσω τη γυναίκα για τη λογοκρισία, (δεν περιμένω άλλωστε απ’τον κάθε ιστολόγο να δείχνει τέτοια ποιότητα χαρακτήρα ώστε να ανέχεται αντιφωνία μέσα στο ιστολόγιό του,) έχω να την κακολογήσω για πολύ πιό σοβαρά πράγματα, μπροστά στα οποία η διαγραφή του σχολίου μου ωχριά.

Παραθέτω λοιπόν το διαγεγραμμένο μου σχόλιο εδώ, έτσι ώστε να μην χαθούν οι σκέψεις που είχα γράψει σχετικά με τη νοοτροπία όλων εκείνων που αναπολούν κάθε αμερικανιά, ακόμα και τη γιορτή του Halloween, και επιθυμούν την εισαγωγή της στην Ελλάδα.

Διαβάστε το άρθρο της πρινσέσας, (διαβάστε και τα σχόλιά του,) και μετά διαβάστε το δικό μου σχόλιο:

> Κάθε 31η Οκτωβρίου τα
> παιδιά γυρνούν από σπίτι
> σε σπίτι λέγοντας «Trick
> Or Treat? » (φάρσα ή
> κέρασμα?)

Λάθος. Η φράση «Τα παιδιά γυρνούν από σπίτι σε σπίτι [κλπ]» δεν αληθεύει ούτε για την Ελλάδα, ούτε για την Ευρώπη (ως σύνολο), ούτε για τον Πλανήτη (ως σύνολο). Ο τρόπος με τον οποίο συνέταξες την πρόταση μαρτυρά wishful thinking εκ μέρους σου: μπερδεύεις αυτό που αποτελεί πραγματικότητα σε κάποιες χώρες του κόσμου με αυτό που θα ήθελες να αποτελεί πραγματικότητα στον τόπο στον οποίο διαμένεις.

Λυπάμαι, THIS IS SPARTAAAA!

> Δυστυχώς αυτό δεν γίνεται στη
> χώρα μας

Σαφώς και δεν γίνεται στη χώρα μας, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν αποτελεί έθιμό μας. Με τη χρήση της λέξης «δυστυχώς» όμως, υποθέτω πως εννοείς πως είναι λάθος μας ή παράλειψή μας που δεν το έχουμε αυτό το έθιμο, και η εισαγωγή του θα αποτελούσε βελτίωση της κατάστασής μας και εξύψωση του επιπέδου μας, ε;

Υπάρχει κάποιο κενό στα ήθη και τα έθιμά μας που καλό θα ήταν να γεμίσουμε σφηνώνοντας κάποια βλακώδη ακαλαίσθητη και βάρβαρη γιορτή όπως το Halloween, ε;

> αλλά πολλοί λένε ότι σε μερικά
> χρόνια ίσως να έρθει και στην
> Ελλάδα.

Ναι, θα έρθει σίγουρα, όπως έχουν ήδη έλθει άλλα φώτα του πολιτισμού των ΗΠΑ, όπως τα McDonald’s, οι Chevrolet, η παχυσαρκία, η χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα, τα στήθια σιλικόνης, και η κάθε άλλη αμερικανιά. (Ή «αμερικΛανιά», που λέει κι ένας φίλος μου.)

> χαίρομαι που μαθαίνετε όλο και
> περισσότεροι για το Halloween

Απ’οτι βλέπω την είδες ευαγγελίστρια του πολιτισμού των ΗΠΑ και ήλθες να διδάξεις τον ορθό δρόμο στους ιθαγενείς, ε;

Η φυσικότητα και η απερισκεψία με την οποία προσδοκείς την εισαγωγή (των πιό ηλιθιωδών) ξένων ηθών και εθίμων μου προκαλεί εμετό.

Αν ήταν να κάνεις λόγο για ήθη και έθιμα που πράγματι έχει ανάγκη να εισάγει ο Νεοέλληνας θα μπορούσες να είχες κάνει πολύ καλύτερη επένδυση του εύρους ζώνης με ζητήματα όπως συμπεριφορά στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, σε ταμεία καταστημάτων, στις σκάλες και στις πόρτες του μετρό, στους χώρους που απαγορεύεται το κάπνισμα, κλπ. Το να μιλάς για το Halloween είναι… πολύ απλά ΑΙΣΧΟΣ.

Σημείωση: τον αρχικό σύνδεσμο προς το άρθρο της πρινσέσας τον βρήκα σε αυτό το άρθρο του neoliberal, απορρώ γιατί τον διαβάζω τον τύπο.

Έχω βαρεθεί τα χαμπουργκεροαναθρεμένα ελληνάκια – μογγολάκια που συνεχώς αναπολούν κάθε τι το ΗΠΑνικό έχοντας παρατήσει κάθε προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού και έχοντας απωλέσει κάθε ίχνος εκτίμησης της αξίας της ίδιας της ταυτότητάς τους. Τι να σας κάνω ρε παιδιά που δεν γεννηθήκατε sto mAssachUssets ή sto New Yawk ή sto cAlifOrnia, και έτσι δυστυχώς δεν μπορείτε να ζήσετε κι εσείς το american dream! Λυπάμαι ειλικρινά που δεν είχατε τέτοια τύχη, και λυπάμαι ειλικρινά που δεν μπορείτε να μεταναστεύσετε, (γιατί φαντάζομαι πως αν μπορούσατε θα το είχατε ήδη κάνει,) θα μας κάνετε όμως τώρα τη χάρη να βολευτείτε με την κατάσταση όπως έχει edo sto ellanda και να πάψετε να ζαλίζετε όλους τους υπόλοιπους με τη γκρίνια σας και με τις αηδίες σας;

Τόσο τιποτένιες επιθυμίες, τόση μηδαμινότητα ύπαρξης, τέτοια έλλειψη αυτοεκτίμησης, τέτοια άνευ όρων παραίτηση και κατρακύλα δεν τη χωράει ο νούς μου.

Και για να προλάβω κάποιους που θα μου πουν «μα τι τα βάζεις με την πρινσέσα, αυτή είναι μια χαζομαμά που ζει στον κόσμο της, και όλοι οι όμοιοί της ουκ οίδασι τι ποιούσι», να πω ότι το πρόβλημα τελικά δεν δημιουργείται από τίποτα υποχθόνιους πράκτορες του σκότους που υπονομεύουν την κοινωνία μας εξυπηρετώντας ΗΠΑνικά συμφέροντα, το πρόβλημα δημιουργείται από τις χαζομαμάδες και τους χαζομπαμπάδες που δεν μεγαλώνουν τίποτε άλλο παρά χαζοπαιδάκια.

Copyright © 2007 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Τροφοδοσία περιεχομένου (RSS feed)
Κάθε άρθρο σε αυτό το ιστολόγιο
Κάθε σχόλιο σε αυτό το ιστολόγιο
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου

48 Σχόλια to “Περί Halloween…”

  1. doctor said

    Μην ασχολείσαι με χαμηλού επιπέδου ανθρώπους, θα σε πιάσει η μέση σου!!!

    Δεν πιστεύω να κουράστηκες σήμερα στο άλσος!!!

    Είσαι κομμάντο σου λέω…!

    doctor

  2. Π said

    Aστο βρε Διαγόρα το κοριτσάκι: 17 χρονών είναι!

  3. @Doctor
    Γύρισα σπίτι κουρασμένος, και απόλαυσα ένα βράδυ ξεκούρασης. Σήμερα ευτυχώς δεν νιώθω πιασμένος, αλλά νιώθω μία ελαφριά αίσθηση καταπόνησης που μου θυμίζει πως χθες ήμουν εις τας εξοχάς και έκανα όπως όταν ήμουν παιδί.


    Χμμμ, έχεις δίκιο, δεν πρόσεξα την ηλικία της. Δεν αλλάζει και πολλά αυτό, βέβαια: εντάξει, δεν είναι χαζομαμά, είναι χαζοπαιδάκι. Είναι θλιβερό να βλέπεις τη νέα γενιά να κουβαλάει τέτοια μυαλά. (Ή να μην κουβαλάει καθόλου μυαλά, όπως θες δες το.) Και σε λίγα χρόνια θα είναι κι αυτή χαζομαμά.

  4. Πειράζει τόσο πολύ που ασχολούνται οι άνθρωποι και προτιμούν άλλες κουλτούρες; Την έγκρισή σου να σχολούμαι με την Ιαπωνία την έχω εγώ τουλάχιστον, ή είμαι από τα χαζά κοριτσάκια χαμηλού επιπέδου;
    Ελπίζω να μην είσαι αυτός που άφησε στην σελίδα μου το σχόλιο πως γράφω απίστευτες σαχλαμάρες, αν και θα το άφηνες με το όνομά σου νομίζω.
    Συγνώμη που με πιάνει παράνοια… Αλλά κατά τα άλλα συμφωνώ. Δεν έπρεπε να σβήσει το σχόλιό σου. Καλά έκανες και τα έβαλες με το κοριτσάκι. Το Halloween αναρωτιέμαι γιατί σε ενόχλησε. Συμβαίνουν πολύ μεγαλύτερες βλακείες από αυτό στον κόσμο. Κατά τα άλλα γράφεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.

  5. «Έχω βαρεθεί τα χαμπουργκεροαναθρεμένα ελληνάκια – μογγολάκια που συνεχώς αναπολούν κάθε τι το ΗΠΑνικό έχοντας παρατήσει κάθε προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού και έχοντας απωλέσει κάθε ίχνος εκτίμησης της αξίας της ίδιας της ταυτότητάς τους.»

    συγνώμη αλλά εγώ είμαι σουβλακοαναθρεμένο ελληνάκι :) Αν μου αρέσει μια ξένη παράδοση (δεν είναι «ΗΠΑνική») παρατάω κάθε προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού; Το αντίθετο θα έλεγα αντί να προσδιορίζομαι από το περιβάλλον μου -παράδοση- κάνω την υπέρβαση και διαλέγω εγώ τι με προσδιορίζει.

    «έχοντας απωλέσει κάθε ίχνος εκτίμησης της αξίας της ίδιας της ταυτότητάς τους.»

    Γνωρίζεις ποια είναι η ταυτότητα μου; Η ταυτότητα μου με τέσσερις λέξεις είναι άθεος, φιλελεύθερος, μεταλλάς, Αμιγκάς. Πως ακριβώς χάνω κάθε ίχνος εκτίμησης της αξίας της; Επειδή μου αρέσει το Halloween; λολ. Μου αρέσουν και οι ηλεκτρικές κιθάρες πειράζει; Θα έπρεπε να ντρέπομαι που μου αρέσουν περισσότερο από το μπουζούκι (που μπορεί να μην είναι και ελληνικό).

    Τέλος πάντων θα πρέπει να μας αρέσει μονάχα ότι είναι ελληνικό ή μονάχα ότι είναι «ΗΠΑνικό» θα πρέπει να το αποστρεφόμαστε;

  6. Fuyumi Kotani, άλλο «ασχολούμαι με κάτι», άλλο «προτιμώ κάτι», και άλλο «επιθυμώ την εισαγωγή του στην Ελλάδα». Οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις έννοιες είναι ίσως λεπτές, αλλά σημαντικές: μπορεί κανείς να θαυμάζει τους Βίκινγκ, να τους έχει στο desktop background του και σε κάδρα στους τοίχους του, να ξημεροβραδιάζεται διαβάζοντας τη μυθολογία τους, να μαγειρεύει την κουζίνα τους, (λέμε τώρα,) δικαίωμά του, και μπράβο του, κι εγώ μαζί του ίσως. Αυτό είναι το «ασχολούμαι». Τώρα, αν θέλει να βγαίνει στο δρόμο φορώντας κράνος Βίκινγκ, θα έλεγα πως είναι μάλλον ψώνιο, αλλά τέλος πάντων γούστα είναι αυτά, δεν θα το κάνω θέμα. Αυτό ήταν το «προτιμώ κάτι». Όταν όμως αυτός ο κάποιος βγαίνει και λέει «κρίμα που δεν φοράμε όλοι εδώ στην Ελλάδα κράνη των Βίκινγκ», ή «θα έπρεπε όλοι οι Έλληνες να δοξάζαμε τον Θωρ και τον Όντιν», Ε ΤΟΤΕ ΣΥΓΓΝΩΜΗ, αλλά είναι και πολύ ΜΑΛΑΚΑΣ, και εγώ πολύ θα το ευχαριστηθώ να τον κατονομάσω ως ΜΑΛΑΚΑ.

    Υπάρχουν πολλά στοιχεία ξένων κοινωνιών που μόνο καλό θα μας έκανε να υιοθετήσουμε στην Ελλάδα, όμως ήθη και έθιμα όπως το Halloween δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτά. Αντιθέτως, διακατεχόμαστε και από μία ηλιθιώδη ξενοφοβία, για την οποία έχω γράψει στην Παραβολή του Σουηδικού Λογαριασμού. (Άλλο κεφάλαιο αυτό.)

    Όσο για το σχόλιο στο ιστολόγιό σου, δεν το έχω υπόψη μου, αλλά πολύ σωστά υποψιάζεσαι πως αν είχα αφήσει εγώ σχόλιο θα το είχα κάνει επώνυμα.

  7. Libertarian, σε κάλυψα με την απάντηση που έδωσα στην Fuyumi Kotani, ή να συνεχίσω να γράφω;

  8. «Υπάρχει κάποιο κενό στα ήθη και τα έθιμά >μας που καλό θα ήταν να γεμίσουμε σφηνώνοντας κάποια βλακώδη ακαλαίσθητη και βάρβαρη γιορτή όπως το Halloween, ε;»

    Το «μας» στην παραπάνω φράση δεν είναι αληθές. Δεν έχουμε όλοι τα ίδια ήθη και έθιμα σε μια περιοχή (πχ Αθήνα) ούτε σε όλη την Ελλάδα (ως σύνολο). Κάθε περιοχή έχει και δικά της ήθη και έθιμα (Ήπειρος, Κρήτη κτλ) αλλά και κάθε άτομο μπορεί να έχει διαφορετικά από άλλα στον ίδιο χώρο (πχ αν είναι μουσουλμάνος, άθεος, εκλεκτικιστής κτλ). Ο τρόπος με τον οποίο συνέταξες την πρόταση μαρτυρά wishful thinking εκ μέρους σου, μπερδεύεις αυτό που αποτελεί πραγματικότητα (δεν υπάρχει «μας», υπάρχουν άτομα και κάποια από αυτά μοιράζονται μερικά ήθη και έθιμα) με αυτό που θα ήθελες να αποτελεί πραγματικότητα (ότι είμαστε ένα ομοιογενές σύνολο).

  9. «Όταν όμως αυτός ο κάποιος βγαίνει και λέει “κρίμα που δεν φοράμε όλοι εδώ στην Ελλάδα κράνη των Βίκινγκ”, ή “θα έπρεπε όλοι οι Έλληνες να δοξάζαμε τον Θωρ και τον Όντιν”, Ε ΤΟΤΕ ΣΥΓΓΝΩΜΗ, αλλά είναι και πολύ ΜΑΛΑΚΑΣ, και εγώ πολύ θα το ευχαριστηθώ να τον κατονομάσω ως ΜΑΛΑΚΑ.»

    Δεν νομίζω να είναι το ίδιο. Στην Ιταλία κάθε Halloween τα μαγαζιά στολίζονται ανάλογα και ο κόσμος βγαίνει ακόμα και αν είναι καθημερινή σαν να ήταν Σάββατο. Αν δεν κάνω λάθος είδα και κάτι κοριτσάκια ντυμένα μαγισσούλες σε μια γειτονιά. Δεν βλέπω κανέναν λόγο γιατί θα έπρεπε να κατονομάσω μαλάκες τους μαγαζάτορες και τους πελάτες ή τα παιδάκια. Ο καθένας κάνει ότι του αρέσει και σε αυτούς προφανώς όπως και σε εμένα αρέσει το Halloween.

  10. Αγαπητέ Libertarian, διϋλίζεις τον κώνωπα και κάνεις και λογικές ατασθαλίες. Το έθιμο ορίζεται ως κάτι το συλλογικό, όχι ατομικό, άρα δεν τίθεται ζήτημα ατομικών εθίμων. (Τεγόπουλος φυτράκης: «τα ήθη: παραδοσιακοί κανόνες κοινωνικής διαβίωσης» και «Έθιμο (το) ουσ.: συνήθεια της κοινωνικής ζωής που διαμορφώθηκε από την παράδοση») Τώρα, είναι αλήθεια πως δεν έχουν όλες οι περιοχές της Ελλάδας τα ίδια ήθη και έθιμα, ούτε όλες οι μειονότητες, όμως το Halloween λείπει από τα ήθη και έθιμα όλων των περιοχών της Ελλάδας, και όλων των μειονοτήτων, ουδεμίας εξαιρουμένης. Έτσι λοιπόν η δική μου φράση εξακολουθεί να στέκει, αν εκλάβει κανείς «τα ήθη και τα έθιμά μας» ως «τα ήθη και τα έθιμα της κάθε μιάς περιοχής και της κάθε μίας μειονότητας της Ελλάδας». Νομίζω πως το πρώτο ακούγεται καλύτερα, και βγάζει τόσο νόημα όσο το δεύτερο, τουλάχιστον για όσους δεν επιθυμούν να δείξουν κακοπιστία στην ανάγνωση.

    Όσο για τα περί ευσεβών μου πόθων περί ομοιογένειας στην Ελλάδα τα έβγαλες από το μυαλό σου, δεν υπάρχει κάτι στο παρόν ιστολόγιο που να δίνει λόγους σε κανέναν να υποθέσει κάτι τέτοιο. Δεν είναι εθνικιστής ο καθένας που αντιτάσσεται στην ξενοπληξία.

  11. Όσο για τους Ιταλούς, τρία πράγματα έχω να πω:
    1) στη βόρειο Ιταλία τα ήθη και τα έθιμα έτσι κι αλλιώς τείνουν περισσότερο προς το βορειοευρωπαϊκό.
    2) στην Ιταλία η ξενοπληξία μπορεί να έχει πλέον νικήσει.
    3) αυτά που λες κατατάσσονται στο «βγαίνω στο δρόμο φορώντας το κράνος των Βίκιγκ», δηλαδή πρόκειται για ψώνια, αλλά δεν τρέχει τίποτα, δεν το κάνουμε θέμα.

  12. Εννοούσα βραδινά μαγαζιά. Επίσης η τηλεόραση βάζει θριλεράκια. (κάποια μαγαζιά, κάποια κανάλια για να ακριβολογούμε, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις χώρες απ’ όπου προέρχεται)

    Μιλάω για Napoli. Νότια Ιταλία.

    «Υπάρχουν πολλά στοιχεία ξένων κοινωνιών που μόνο καλό θα μας έκανε να υιοθετήσουμε στην Ελλάδα, όμως ήθη και έθιμα όπως το Halloween δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτά.»

    Αυτό είναι δική σου άποψη αλλά δεν σε βρίζει κανείς γι’ αυτήν. Δεν βλέπω γιατί το Halloween δεν θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά. Μια χαρά γιορτή είναι. Για τα δικά μου γούστα δε είναι ίσως και καλύτερη από το καρναβάλι. Shoot me! ;-)

    Το να σου αρέσει μια ξένη γιορτή δεν σημαίνει αυτόματα ξενοπληξία.

  13. > Εννοούσα βραδινά μαγαζιά.

    Οποιαδήποτε μαγαζιά, δεν με ενδιαφέρει. Το άλλο που εσύ και η πρινσέσα ίσως να μην αντιλαμβάνεστε είναι η έκταση της εμπορευματοποίησης όλων αυτών των εορτών, η οποία μάλιστα (κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη) έχει το μέγιστο εμετικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό καρακιτσαριό του Halloween. Οι νότιοι Ιταλοί που είδες να αντιγράφουν το Halloween το κάνουν ίσως λόγω της μεγάλης επαφής που έχουν με τις ΗΠΑ, και πιθανότατα για εμπορικούς σκοπούς. Στις ΗΠΑ δε, τις μέρες του Halloween δεν μπορείς να βρεις ούτε ένα μαγαζί που να μην είναι λουσμένο στο κιτς. (Ναι, το ξέρω πως η γιορτή δεν «προέρχεται» από τις ΗΠΑ, παρ’ολα αυτά όμως εγώ πάω στοίχημα πως εσύ κι η πρινσέσα μέσω των ΗΠΑ μάθατε για τη γιορτή, και αν έλλειπε η μαζική εξαγωγή του «πολιτισμού» τους δεν θα είχατε ακούσει ποτέ γι αυτή τη γιορτή.)

    > Αυτό είναι δική σου άποψη αλλά δεν σε βρίζει κανείς γι’ αυτήν.

    και αυτό επειδή είναι μία μιά χαρά άποψη και δεν προκαλεί την οργή (και κατά συνέπεια τις βρισιές) κανενός. Αλλά κι αν με βρίσει κανείς, θα κάτσω να τον ακούσω, και αν έχει δίκιο θα ζητήσω συγγνώμη, ενώ αν έχει άδικο θα τον αντιβρίσω. Δεν βλέπω κάτι το μεμπτό εδώ.

    > Το να σου αρέσει μια ξένη γιορτή δεν σημαίνει αυτόματα ξενοπληξία.

    Εγώ δεν είπα πως το να σου αρέσει μία ξένη γιορτή σημαίνει ξενοπληξία. Το να εύχεσαι όμως να γιορταζόταν στον τόπο σου κάποια γιορτή που είναι βασισμένη σε κάποια ήθη και έθιμα τα οποία είναι εντελώς ξένα προς τα ήθη και έθιμα του τόπου σου, και δεν αποτελούν καν βιώματά σου παρά απλά σου φαίνονται «κουλ», και να λες μάλιστα και «δυστυχώς δεν γιορτάζεται εδώ», αυτό είναι ξενοπληξία. (Και πολλά άλλα σε «-ία».)

  14. «η έκταση της εμπορευματοποίησης όλων αυτών των εορτών, η οποία μάλιστα (κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη) έχει το μέγιστο εμετικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό καρακιτσαριό του Halloween.»

    Διαφωνώ, η εμπορευατοποίηση των εορτών είναι καλό πράγμα. Long Live Commercialism! Πχ για τα Χριστούγεννα: «The best aspect of Christmas is the aspect usually decried by the mystics: the fact that Christmas has been commercialized. The gift-buying…stimulates an enormous outpouring of ingenuity in the creation of products devoted to a single purpose: to give men pleasure.»

    «η μαζική εξαγωγή του “πολιτισμού” τους»

    Okay, αυτά τα εισαγωγικά στον πολιτισμό τους είναι λίγο αστείο αν σκεφτείς ότι έχουν παράξει τόσο πολιτισμό όσο δεν έχουμε παράξει εμείς τα τελευταία 2000 χρόνια έτσι; :) (Θέλεις αρχιτεκτονικά -ουρανοξύστες-, μουσικά -rock n’ roll, rnb, rap, blues, rythem n blues, hip hop κτλ-, λογοτεχνία -Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft, Ernest Hemingway κλπ-, Φιλοσοφία -John Stuart Mill, Robert Nozick, Ayn Rand κλπ-, γλωσσολογία -Noam Chomsky-, επιστήμη -άνθρωπο στο φεγγάρι, έχουν σαρώσει τα Nobel κλπ-, ηθοποιοί -Robert De Niro, Al Pachino klp-, Σκηνοθέτες -Martin Scorsese, Σπίλμπεργκ, George Lucas κτλ-, ακόμα και η coca-cola και η ηλεκτρική κιθάρα είναι πολιτισμός όπως ακριβώς είναι μέρος του δικού μας το ούζο και το μπουζούκι, για να μην μιλήσω το γραπτό Σύνταγμα που είναι αμερικανική εφεύρεση και άλλαξε εντελώς τον τρόπο που βλέπουμε την Δημοκρατία (το Κράτος δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει του πολίτες, το σύνταγμα περιορίζει την εξουσία του).

    «-Αυτό είναι δική σου άποψη αλλά δεν σε βρίζει κανείς γι’ αυτήν.

    και αυτό επειδή είναι μία μιά χαρά άποψη και δεν προκαλεί την οργή»

    νομίζεις, όταν διαβάσεις το κείμενο με ψυχραιμία σαν να μην είναι δικό σου θα δεις ότι το ύφος δεν είναι ότι καλύτερο.

    «Το να εύχεσαι όμως να γιορταζόταν στον τόπο σου κάποια γιορτή που είναι βασισμένη σε κάποια ήθη και έθιμα τα οποία είναι εντελώς ξένα προς τα ήθη και έθιμα του τόπου σου, και δεν αποτελούν καν βιώματά σου»

    Δεν είναι εντελώς ξένη γιορτή προς εμένα τουλάχιστον, είναι σαν καρναβάλι απλά με συγκεκριμένο θέμα αντί να είναι generic :) (εξάλλου ότι πήγαινα δημοτικό σε τέτοιο θέμα ντυνόμουν, μου άρεσαν τα θρίλερ από τότε.)

    Δεν είναι όμως ανάγκη να είναι βασισμένη σε κάτι που είναι κοντά στα δικά μας έθιμα. Δεν βλέπω γιατί θα έπρεπε να είναι έτσι. Αν σου αρέσει κάτι το υιοθετείς. Δεν είναι ούτε ξενομανία, ούτε κάτι άλλο σε ία, είναι ελευθερία επιλογής. Δεν περιορίζεσαι από τα έθιμα που έχουν φτιάξει οι προηγούμενοι από εσένα.

    Τέσπα η Αγορά θα δείξει αν θα τα υιοθετήσουμε (όπως έκανε και με τις γιορτές που έφτιαξαν οι ιθαγενείς). Αν υπάρχουν πολλά άτομα σαν και εμένα σε λίγα χρόνια θα δεις μαγαζιά στολισμένα στις 31 Οκτωβρίου και κάποιοι φίλοι σου μπορεί να σε καλέσουν σε Halloween παρτυ ή για βραδιά θρίλερ και πίτσας ;)

  15. «η έκταση της εμπορευματοποίησης όλων αυτών των εορτών, η οποία μάλιστα (κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη) έχει το μέγιστο εμετικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό καρακιτσαριό του Halloween.»

    Διαφωνώ, η εμπορευατοποίηση των εορτών είναι καλό πράγμα. Long Live Commercialism! Πχ για τα Χριστούγεννα: «The best aspect of Christmas is the aspect usually decried by the mystics: the fact that Christmas has been commercialized. The gift-buying…stimulates an enormous outpouring of ingenuity in the creation of products devoted to a single purpose: to give men pleasure.»

    «η μαζική εξαγωγή του “πολιτισμού” τους»

    Okay, αυτά τα εισαγωγικά στον πολιτισμό τους είναι λίγο αστείο αν σκεφτείς ότι έχουν παράξει τόσο πολιτισμό όσο δεν έχουμε παράξει εμείς τα τελευταία 2000 χρόνια έτσι; :) (Θέλεις αρχιτεκτονικά -ουρανοξύστες-, μουσικά -rock n’ roll, rnb, rap, blues, rythem n blues, hip hop κτλ-, λογοτεχνία -Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft, Ernest Hemingway κλπ-, Φιλοσοφία -John Stuart Mill, Robert Nozick, Ayn Rand κλπ-, γλωσσολογία -Noam Chomsky-, επιστήμη -άνθρωπο στο φεγγάρι, έχουν σαρώσει τα Nobel κλπ-, ηθοποιοί -Robert De Niro, Al Pachino klp-, Σκηνοθέτες -Martin Scorsese, Σπίλμπεργκ, George Lucas κτλ-, ακόμα και η coca-cola και η ηλεκτρική κιθάρα είναι πολιτισμός όπως ακριβώς είναι μέρος του δικού μας το ούζο και το μπουζούκι, για να μην μιλήσω το γραπτό Σύνταγμα που είναι αμερικανική εφεύρεση και άλλαξε εντελώς τον τρόπο που βλέπουμε την Δημοκρατία (το Κράτος δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει του πολίτες, το σύνταγμα περιορίζει την εξουσία του).

    «-Αυτό είναι δική σου άποψη αλλά δεν σε βρίζει κανείς γι’ αυτήν.

    και αυτό επειδή είναι μία μιά χαρά άποψη και δεν προκαλεί την οργή»

    νομίζεις, όταν διαβάσεις το κείμενο με ψυχραιμία σαν να μην είναι δικό σου θα δεις ότι το ύφος δεν είναι ότι καλύτερο.

    «Το να εύχεσαι όμως να γιορταζόταν στον τόπο σου κάποια γιορτή που είναι βασισμένη σε κάποια ήθη και έθιμα τα οποία είναι εντελώς ξένα προς τα ήθη και έθιμα του τόπου σου, και δεν αποτελούν καν βιώματά σου»

    Δεν είναι εντελώς ξένη γιορτή προς εμένα τουλάχιστον, είναι σαν καρναβάλι απλά με συγκεκριμένο θέμα αντί να είναι generic :) (εξάλλου ότι πήγαινα δημοτικό σε τέτοιο θέμα ντυνόμουν, μου άρεσαν τα θρίλερ από τότε.)

    Δεν είναι όμως ανάγκη να είναι βασισμένη σε κάτι που είναι κοντά στα δικά μας έθιμα. Δεν βλέπω γιατί θα έπρεπε να είναι έτσι. Αν σου αρέσει κάτι το υιοθετείς. Δεν είναι ούτε ξενομανία, ούτε κάτι άλλο σε ία, είναι ελευθερία επιλογής. Δεν περιορίζεσαι από τα έθιμα που έχουν φτιάξει οι προηγούμενοι από εσένα.

    Τέσπα η Αγορά θα δείξει αν θα τα υιοθετήσουμε (όπως έκανε και με τις γιορτές που έφτιαξαν οι ιθαγενείς). Αν υπάρχουν πολλά άτομα σαν και εμένα σε λίγα χρόνια θα δεις μαγαζιά στολισμένα στις 31 Οκτωβρίου και κάποιοι φίλοι σου μπορεί να σε καλέσουν σε Halloween παρτυ ή για βραδιά θρίλερ και πίτσας ;)

  16. […] Halloween ;) Για κάποιο λόγο το wordpress έχει φάει φλάς στο blog του Διαγόρα και δεν μπορώ να στείλω το παρακάτω […]

  17. Libertarian, τα σχόλιά σου είχαν κρατηθεί στο γνωστό «limbo», (ξέρεις, εκεί που πάνε τα μωρά που για κακή τους τύχη πεθαίνουν αβάπτιστα,) ως ύποπτα για spam. Επειδή αυτό είναι ένα ιστολόγιο που λαμβάνει τους όρους χρήσης του στα σοβαρά, δεν λαμβάνω την πρωτοβουλία να σβήσω κάποια από αυτά, θα ήθελα να μου υποδείξεις εσύ τα περιττά, το καθένα με τον αριθμό του. (15, 16, 17, 18 και ίσως 19, φαντάζομαι, αλλά εσύ πες μου.)

  18. bers said

    Συγγνώμη, αλλά προς τι ο κοπετός; για ένα κοριτσάκι 17 χρονών πρόκειται που ζει με τις αμερικάνικες ταινίες, όπως ακριβώς και εγώ πριν αιώνες. Τι σημαίνει δηλαδή αυτό; Έχει πολύ καιρό μπροστά της, θα μάθει. Ας μη τη τρομάζουμε…

  19. Καλά ντε, δεν την έκλεισα και σε κανένα μπουντρούμι (με σκελετούς και νυχτερίδες, «καλή ώρα») για να την «τρομάξω»! Κι αν δεν της δώσει κανείς κάποιο ερέθισμα, πως θα μάθει; κι αφού το σχόλιο με το δικό μου το «ερέθισμα» το διέγραψε, τι άλλο να κάνω απ’το να ανοίξω συζήτηση εδώ;

  20. Odin said

    @ libertarian

    Quote:
    =============================================
    συγνώμη αλλά εγώ είμαι σουβλακοαναθρεμένο ελληνάκι :)
    =============================================
    Φίλε μου εάν είσαι ο τυπάκος που έγραφε στο Phorum τα χαιρετίσματά μου (Abacus εάν θυμάσαι το nick ).
    Εάν έχεις επαφές ή μιλάτε έστω και δικτυακώς με τον φίλο τον alexandroso τον επίσης σουβλακοαναθρεμένο το παλιοκοθμούνι δώσε του χαιρετίσματα !!!!
    Χάρηκα ρε φίλε … είναι ευχάριστο να πετυχαίνεις σε διάφορους τόπους τα καλύτερα παιδιά :)

  21. Διαγόρα κράτα το 15. Odin μια εποχή έγραφα στο phorum αλλά με άλλο nickname, κάποιος άλλος libertarian θα ήταν :)

  22. bers said

    Το μόνο που εννοούσα είναι ότι μάλλον κάνεις πολλή φασαρία για το τίποτε.
    Άποψή μου, έτσι; καταλαβαίνω ότι προφανώς διαφωνείς.

    Κι αν δεν της δώσει κανείς κάποιο ερέθισμα, πως θα μάθει;

    μάλλον τέτοια ερεθίσματα (ξέχεσμα) την κάνουν και το βάζει στα πόδια και μαθαίνει τα ακριβώς αντίθετα του επιθυμητού. Αυτά, δεν έχω να πω τίποτε άλλο.

  23. blaubart said

    Διαγόρα συμφωνώ υπεραπόλυτα μαζί σου.
    Σε ότι αφορά την κοπελίτσα περιμένω να δω αν θα διαγράψει και το δικό μου σχόλιο.

    Υ.Γ. Libertarian, αστο ρε αγόρι μου τι θες και παιδεύεσαι…και βασικά μην προσπαθείς να το παίξεις πιο ψαγμένος απ’όσο είσαι – Ο John Stuart Mill για παράδειγμα ήταν άγγλος και όχι αμερικάνος.

  24. ufo said

    Συγνωμη αλλα εσυ καταφερεσαι εναντιον του συγκεκριμενου εθιμου η οτι ειναι ξενοφερτο και δη απο ΗΠΑ; ΠΟλλα εθιμα «δικα «μας μοιαζουν με αυτο το ξενοφερτο. Βεβαια ολα τα εθιμα ειναι συγκερασμος παλαιων και ξενοφερτων. Πρωτοχρονια κ.λ.π

  25. SimonSays said

    Δεν μπορώ να πω ότι το Halloween με έχει ενυουσιάσει ιδιαίτερα 4 χρόνια που ζω στις ΗΠΑ. Βέβαια δεν με τρέλλανε η ιδέα να μεταμφιέζομαι για τις απόκριες και όταν ζούσα στην Ελλάδα. Οι ‘εορτασμοί’ στους δρόμους της Ουάσινγκτον για παράδειγμα μόνο ύπο την επίρροια αλκοόλ υποφέρονται.

    Αλλά…βλέποντας πως γιορτάζεται στην Ιαπωνία: http://news.bbc.co.uk/1/hi/help/3681938.stm

    Ομολογώ ότι εντυπωσιάστικα. Πήραν την αποθέωση του κίτς και τη μεταμόρφωσαν σε όμορφο θέαμα.

  26. SimonSays said

    Διόρθωση. Ιδού η σωστή διαύθυνση: http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_7070000/newsid_7070500/7070513.stm?bw=nb&mp=wm&news=1&ms3=6&nol_storyid=7070513

  27. Blau έχεις δίκιο, για κάποιο λόγο μου είχε μείνει η εντύπωση ότι ήταν από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν το παιδεύω εγώ, εμένα μου αρέσει το Halloween, εσένα όχι. Απλό. Δεν καταλαβαίνω γιατί έχετε τέτοια αντι-halloween πόρωση.

  28. Είμαι η μητέρα της «κοπελίτσας».

    Αυτό που μου κάνει εντύπωση, ειναι η χυδαία και εντελώς απαράδεκτη επίθεση που ξεκίνησες στη μικρή.

    Αποκαλώντας την «χαζή» και γράφοντας και άλλα τέτοιου είδους κοσμητικά.

    Δεν θα σταθώ στην εμπάθεια σου, δεν θα σταθώ στο πόσο στερημένο άτομο προφανώς θα είσαι, δεν θα σταθώ ούτε καν στα συμπλέγματα που προφανώς θα σε διακατέχουν (η καημένη η μανούλα δεν θα αγαπούσε μαλλον το αγοράκι της, ε; τι κρίμα! κι ο πατερούλης, μαλλον θα τις έβρεχε στο κωλαράκι του μικρουλη όποτε έβρεχε το κρεββατάκι του, σωστά; ακόμα κι όταν ήταν μεγάλο αγοράκι, στο γυμνάσιο, ε;) θα σταθώ στην ανοησία σου όμως.

    «Λυπάμαι, THIS IS SPARTAAAA!» γράφεις.

    Να σε ρωτήσω: τη βλακεία την έχετε κληρονομική ή είναι προσωπικό σου σπορ;

    Για το υπόλοιπο κειμενάκι σου στη μικρή,λυπάμαι, δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ, να στο αναλύσω, οπως θα περιμένεις.

    Γράφε στο παιδί, όσο σου κάνει κέφι: ούτως ή άλλως, δε νομίζω να έχεις και κάποια ζωή να ασχοληθείς.

    Το τι ακριβώς είσαι φωνάζει από μακρυά.
    Στα πλαστικά φυτά σου μιλάς όποτε θες διάλογο;
    ‘Η έχεις καμμιά μαρμάρινη προτομή που στήνεις μαζί της κουβέντα;
    Μόνο κουβέντα ή μήπως είναι και το κορίτσι σου;
    Το αγόρι σου ίσως;;;

    Συμβουλή:
    διάβαζε και κάτι άλλο εκτός των αρχαίων ημών προγόνων: καλό θα σου κανει.
    Θα διευρύνεις τις γνώσεις σου!
    Τον Αυνάν τον ξέρεις;
    Καλό είναι να μαθαίνεις για τους προγόνους σου.

    ΥΓ
    και κοίτα, ε;
    επειδή δεν προκειται να ξαναμπω στο σίχαμα για να διαβάσω απαντήσεις, αυτή την ανάρτηση, να την έχεις ως μελλοντική απάντηση σ’ ό,τι σου κατεβει να μου γράψεις.

    άντε μπράβο!

    ΥΓ2
    για να δούμε: εσύ θα το σβύσεις το κείμενο μου, όπως ακριβώς έκανε το παιδί;

  29. Simon, στη δική μου διαμονή εις τας ΗΠΑ, την πρώτη χρονιά που είδα Halloween είχε πλάκα. Τη δεύτερη δεν μου κακοφάνηκε, αλλά τη βρήκα κάπως «μη αναγκαία». Την τρίτη φορά επρόκειτο για μία εντελώς βαρετή επανάληψη, ενώ από την τέταρτη και μετά, τη σιχάθηκα εντελώς. Αλλά αυτά είναι προσωπικές γνώμες, και δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία.

    Σημασία έχει ότι καθώς οι ανεγκέφαλοι κατορθώνουν να πενάει το δικό τους, κάποια μέρα στο απώτερο μέλλον (αν η ανθρωπότητα επιζήσει) θα ζούμε σε έναν πλανήτη με ομογενοποιημένα ήθη και έθιμα, τα οποία θα έχουν διαμορφωθεί από διεργασίες όπως ο καταναλωτισμός, η εμπορευματοποίηση, ο νόμος της αγοράς και ο εμπορικός ιμπεριαλισμός, και θα στέκονται στο ύψος του χαμηλότερου κοινού παρονομαστή της καλαισθησίας των πολιτισμών που υπάρχουν σήμερα.

  30. ufo said

    @ marilena
    Η Μητερα της μικρης
    Εισαι χειροτερη και απο τον Διαγορα. Τι να σου πω βριζεις χωρις να μπαινεις στην ουσια. Ωραια ανατροφη δινεις στη κορη σου. Εισαι και πολυ Halloween. Ουστ μωρη μαγισα.

  31. ελένη said

    «Σε καμμία περίπτωση δεν διεκδικώ το αλάνθαστο. Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα ή κάτι ασαφές στα όσα γράφω, σας παρακαλώ μη διστάσετε να μου το υποδείξετε, θα θεωρήσω πως μου κάνετε χάρη.»

    αντιγράφω από το προφίλ σας……………….
    παρατηρώ σφάλμα και ασάφειες σε όσα γράφετε «σε» και «για» ένα κορίτσι 17 ετών.

    παρατηρώ έλειμα ήθους.
    ανανδρεία.
    «κακή» χρήση της γλώσσας.
    ευκολόπεπτα επιχειρήματα – δανεικά θα έλεγα.
    ασεβεια.
    αδιακρισία.
    εισβολή.

    και όλα αυτά με οδηγούν στο συμπέρασμα πως πρέπει τάχιστα να αλλάξετε νικ ( έχετε παραβεί το ελληνικό μέτρο).

    επιεικώς όλα αυτά.

  32. SimonSays said

    Νομίζω ότι είναι προφανές από τα σχόλια ότι ο Διαγόρας δεν γνώριζε την ηλικία της συγγραφέος όταν έγραφε το αρχικό του σχόλιο, αλλά και το άρθρο αυτό. Επιχείρησα να το γράψω και στο blog της Μαριλένας αλλά διέγραψε το άρθρο της για το θέμα καθώς το συμπλήρωνα.

  33. Δεν ξέρω αν θα είχα μπει στον κόπο να γράψω αυτά που έγραψα αν ήξερα την ηλικία της κοπελίτσας. Το πιό πιθανό είναι πως θα τα είχα γράψει. Ίσως λίγο διαφορετικά, αλλά πάνω-κάτω το ίδιο νόημα θα είχαν. Το αρχικό άρθρο πάντως είναι ακόμα εκεί, μάλλον κάποιο glitch θα πρέπει να σου συνέβη, Simon.

  34. SimonSays said

    Νωρίς το απόγευμα ανέβασα ένα ποστ με την ονομασία «Δρόμο!»

    Το συγκεκριμένο ποστ αφορούσε μια επίθεση που έγινε στην Ελένη και με θύμωσε πολύ.

    Εντελώς απαράδεκτη και άδικη, με στεναχώρησε, πόσο μάλλον που συνεχίστηκε στο βλογ του υβριστή.

    Θεώρησα σωστό να αναρτήσω αυτές τις κακοήθειες, όντως το έκανα και το άφησα για δύο ώρες περίπου.

    Πριν λίγο το κατέβασα.

    Το άρθρο που κατέβηκε ήταν αυτό επιχείρησα να απαντήσω.

  35. Α.

    Τέλος πάντων, ας παραμείνουμε επί της ουσίας. Η ουσία δεν είναι η όποια βεντέτα έχουν οι Ελένη & Μαριλένα με εμένα, αλλά το κοινωνικό φαινόμενο που αντιπροσωπεύει η «αντίληψή» τους περί Halloween, οπότε καθόλου δεν με ενδιαφέρει να ασχολούμαι με την πάρτη τους.

  36. Το είδα κι εγώ το άρθρο της μικρής και θα συμφωνήσω με το σχόλιο της «Πυθίας», το οποίο δεν νομίζω οτι κινδυνεύει να διαγραφεί:
    http://princess1762.blogspot.com/2007/10/happy-halloween.html#c5218588931224828626

  37. Έλα τώρα, Ερινύα, φυσικά και δεν κινδυνεύει να διαγραφεί το σχόλιο της Πυθίας. Απλά έχει διαγραφεί ήδη, καθώς και κάμποσα άλλα. Τα παραθέτω:

    2007-11-10 22:46 stathis Says:
    α μπέμπα μπλόμ, του κιθε μπλόμ. ή μήπως με ωμέγα;

    2007-11-13 11:27 blaubart Says:
    Halloween, Surprise Birthday Parties, Ο Αι Νικόλας απ’την καμινάδα, χορός αποφοίτησης και άλλα σαχλά ορόσημα επενδεδυμένα με μια επίφαση μύησης και ρομαντισμού αυτούσια αποτελούν χαρακτηριστικά αυτάρεσκων κακομαθημένων ανθρώπων που νομίζουν πως ο κόσμος περιστρέφεται γύρω τους και αδιαφορούν για τα άληθινά προβλήματα ακριβώς επειδή δεν τους καίγεται καρφί για το τι συμβαίνει δίπλα τους.
    Αν δεν μπορείτε να δώσετε αληθινό νόημα στη ζωή σας τουλάχιστον προσπαθήστε να απαλαγείτε από την δανεική αμερικάνικη νοσταλγία πραγμάτων που στην πραγματικότητα δεν ζήσατε και δεν αντιληφθήκατε ποτέ.

    …στο οποίο μάλιστα η πρινσέσα είχε απαντήσει το εξής, το οποίο επίσης διεγράφη έτσι ώστε να εξαφανιστούν όλα τα ίχνη:

    2007-11-13 13:02 Princess Elen Says:
    Θλίβομαι πολύ όταν βλέπω πόση μιζέρια έχουν μερικοί άνθρωποι… :(
    Μην ανησυχείς φίλε μου… Η ευτυχία δεν θα αργήσει να σου χτυπήσει την πόρτα :)

    2007-11-16 4:33 Πυθία Says:
    Λυπάμαι που θα το πω, αλλά το βρίσκω θλιβερό να είναι τόσο ρηχά τα ενδιαφέροντα των νέων ανθρώπων.
    Αλίμονο αν το επιδιωκόμενο από τους νέους είναι η αλλοτρίωσή τους. Αλίμονο αν το ζητούμενο της κοινωνίας μας είναι πώς θα εισάγουμε ότι πιο ανόητο έχουν να προσφέρουν οι ξένοι και όχι ότι καλό.
    Αν αυτό που μας ενθουσιάζει είναι το ρηχό και ανούσιο, αλλά φαινομενικά ευχάριστο, στα πλαίσια μιας πνευματικής «νιρβάνας», σημαίνει οτι η «παιδεία» μας έχει πετύχει τον στόχο της: Την υποβάθμιση των πολιτών, που πρέπει να γίνουν «πτωχοί τω πνεύματι», ώστε να είναι ευκολότερη η παραπλάνηση και η χειραγώγησή τους…
    Εξηγείται λοιπόν γιατί η χώρα μας παράγει σε μεγάλο ποσοστό ανθρώπους, που αντί να προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνουν και να τελειοποιούν την προσωπικότητά τους, αναλώνονται σε φιέστες, επιδειξιομανείς εκδηλώσεις χωρίς περιχόμενο, απόκτηση χρήματος με κάθε μέσο και κάθε τι που απομακρύνει τον άνθρωπο από την κατά φύση ζωή και τον ορθό λόγο, που μόνο αυτά οδηγούν τον άνθρωπο στην ολοκλήρωση (κακώς ονομαζόμενη σήμερα ευτυχία).

    Ευτυχία < ευ + τύχη (καλή τύχη)

    Άλλο πράγμα είναι η αίσθηση ολοκλήρωσης και άλλο η … καλή τύχη κορίτσια και αγόρια.

    Απ’οτι φαίνεται το ιστολόγιο της πρινσέσας έχει περιέλθει υπό στρατιωτικό νόμο, και λογοκρίνεται όχι μόνο κάθε τι το υβριστικό ή υποτιμητικό, αλλά ακόμα και κάθε τι που απλά προσπαθεί με πολιτισμένο τρόπο να εκφράσει διαφορετική άποψη. Εν πάσει περιπτώσει, αυτά δεν αποδεικνύουν τίποτε άλλο παρά το γεγονός ότι δεν αξίζουν να ασχολούμαστε μαζί τους.

  38. Και όμως το έσβησε!!!
    Κάκιστη «παιδαγωγός» μια τέτοια μητέρα, που δεν μαθαίνει το παιδί της ούτε πώς να απαντά στους άλλους, όταν τα σχόλιά τους είναι «δυσάρεστα». Κρίμα!

  39. «αυτά δεν αποδεικνύουν τίποτε άλλο παρά το γεγονός ότι δεν αξίζουν να ασχολούμαστε μαζί τους»

    Σωστή η παρατήρησή σου:
    Τον αράπη κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς!
    Χωρίς καμιά «ρατσιστική» διάθεση… :-D

  40. Πέρα από το αν αξίζει η όχι να ασχοληθεί κανείς περεταίρω με τα συγκεκριμένα άτομα της μικρής αυτής ιστολογικής «διένεξης», θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα εδώ:

    Οπωσδήποτε, το αρχικό σχόλιο του Διαγόρα ήταν εκφρασμένο με τρόπο ακατάλληλο σε σχέση με την ηλικία της συν-ιστολόγου «Princess Elen». Αυτό το δέχεται και ο ίδιος.
    Τα περισσότερα άτομα αυτής της ηλικίας βρίσκονται ακόμα σε ηλικία «παιδική» και επιπλέον παρουσιάζουν έντονες αντιδράσεις και παρεξηγούνται πολύ ευκολότερα από έναν ενήλικο. Ίσως αυτό να πυροδότησε και την τόσο έντονη αντίδραση της μητέρας…

    Μεγάλη ευθύνη για την ανωριμότητα και την έλειψη κρίσης των νέων έχουν οι γονείς, αλλά και το σχολείο, στο οποιο η παρεχόμενη «παιδεία» δεν ευνοεί την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ούτε βοηθάει επαρκώς τον νέο άνθρωπο να κάνει επιλογές προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της προσωπικότητάς του.

    Αυτό ειναι ένα πραγματικά σοβαρό θέμα για την κοινωνία μας, που όμως καταπνίγεται πίσω από ανόητες και αυτοκαταστροφικές αντιδράσεις: Δες για παράδειγμα τις καταλήψεις σχολείων από τους μαθητές. Ένα από τα υποτιθέμενα αιτήματά τους είναι η πραγματική «δωρεάν παιδεία». Και όμως, με τις καταλήψεις των σχολείων, το μόνο που πετυχαίνουν είναι η προσφορά ακόμα περισσότερων επιχειρημάτων στους πολέμιους (φανερούς ή κρυφούς) της δωρεάν παιδείας. Και αυτό το γνωρίζουν οι υποκινητές των – εύπιστων και εύκολα χειραγωγήσιμων – μαθητών, των οποίων βασικό δέλεαρ είναι η … απώλεια των μαθημάτων.

    Επίσης, να προσθέσω, σε περίπτωση που η Elen παρακολουθεί τα σχόλια αυτού του ιστολογίου, οτι το όνομά της γράφεται με δασεία και, ως συνέπεια της δασείας, μετατρέπεται σε Helen στα Αγγλικά.

  41. Και εγώ έχω την κακή συνήθεια να γράφω το περαιτέρω (σωστό), περεταίρω (λάθος)!
    :-)

  42. blaubart said

    Όου γιες, το σχόλιο μου διεγράφη και αυτό! Δίκιο έχεις Διαγόρα πως δεν αξίζει να ασχολείσαι. Χαίρομαι πάντως που πρόλαβε και η μαμά της κοπέλας με το σχόλιο της να μας δώσει έξτρα δείγματα γραφής, έτσι μωρέ να γίνονται πιο σαφή τα πράγματα…

  43. bers said

    Νομίζω ότι το πιο ουσιαστικό σχόλιο είναι αυτό της Ερινύας (40). Η παθογένεια της νεοελληνικής οικογένειας και η καταταλαιπωρημένη Παιδεία είναι το μείζον, το Χαλλοουήν και τα συμπαρομαρτούντα είναι το ελασσον.

  44. Odin said

    Mήνυμα του καρακιτσαριού με την «διαλεκτική» συνοικιακού κομμωτηρίου που επέδειξε εδώ … στο βλαστάρι της :

    «Μαριλενα * είπε…

    Μη στεναχωριέσαι μωρό μου για τέτοια χαζά.

    Και μη φοβάσαι τίποτα: η μιζέρια πάντα ζηλεύει αυτό που λάμπει.

    Εσύ απλά, σβύνε τους.»

    ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ …lol

    Ε ρε γλέντια :D

    Διαγόρα φίλε μου καλέ και άπαιχτε …
    Η μαινόμενη witch-τατιανομαμά και η «λάμψη» της καημένης της κορούλας της μου έφτιαξε μια δύσκολη μέρα.
    Ποιος να το φανταζόταν πως το ανάλαφρο θεματάκι με το βλακο-Ηalloween θα μετατρέπονταν σε σκηνικό ελληνικής τατιανοτηλεόρασης για μαινόμενες κυρα-κομπρέσες που λέει και ο Γεωργίου.
    Ρε τι έχουμε να δούμε ακόμα με την σαβούρα που έχει πλακώσει μαζικώς στο Δίκτυο.
    Πράματα και θαύματα, πράγματα και θαύματα !

    Πάντως την επόμενη φορά (φιλική συμβουλή) που θα σχολιάσεις κάτι από το Blogοπαίχνιδο κάποιου , ρίξε και καμιά ματιά στο προφίλ του να δεις μην τυχόν και πέσεις πάνω σε κανένα μυξιάρικο (βλέπε ανήλικο) πάλι, όχι τίποτα άλλο ρε φίλε αλλά θα σου κουβαληθούν για σχόλια επιπέδου χαβούζας στον Ασπρόπυργο , η γιαγιά του, η μαμά του ,οι συγγενείς οι θειαδες κλπ .. και δεν λέει ρε φίλε μιας και αρνείσαι να τους στείλεις από εκεί που ήρθαν τηρώντας κανόνες καλής συμπεριφοράς και δικαιώματος «αντιλόγου» … που για τα «γκάου» είναι άγνωστα ή αποτελούν μέρος θεωρημάτων κβαντικής μηχανικής :D

  45. maurochali said

    Αχ ρε Διαγόρα, που έμπλεξες (& μπλέξαμε)! Τίποτα δεν σου έμαθε εκείνη η πρώτη επικήρυξη των Αθηναίων που θέλανε το κεφάλι σου στο πιάτο και το στόμα σου ραμμένο, γιατί ενοχλούσες και διέφθειρες τους νέους, ασεβέστατε! Τι τα βάζεις με τη υπερδύναμη πάλι; Καλά κάνεις βέβαια, αλλά το ξέρεις: οι νεογενείτσαροι αμερικανοτσολιάδες που έλεγε και ο Πανούσης έχουν πολλά ποδάρια.

  46. Εγώ δεν διέφθειρα ακριβώς τους νέους, αυτό το έκανε ο Σωκράτης. Εγώ απλά αποκάλυψα σε όλους τα δρώμενα στα Ελευσίνια μυστήρια, αφαιρώντας τους έτσι το «μυστήριο».

  47. maurochali said

    ναι, Διαγόρα, έχεις καταρχήν δίκαιο. Τα σχόλια στον Αριστοφάνη σε θέλουν να έχεις «αποκαλύψει» τα Ελευσίνια και να κατηγορείσαι ως «ασεβής». Είναι όμως δυστυχώς τόσο το μπέρδεμα γύρω από το πρόσωπό σου: έγραψες ή όχι ποιήματα, τι περιεχόμενο είχαν, έγραψες τελικά αυτή την περίφημη πραγματεία για τον αθεϊσμό ή όχι, ώστε τελικά μια μικρή «ατασθαλία» από μεριάς μας, η οποία άλλωστε δεν είναι τίποτα άλλο από την αντιστροφή του παιχνιδιού που παίζει ο Αριστοφάνης χαρακτηρίζοντας τον Σωκράτη, «Σωκράτης ο Μήλιος», νομίζουμε ότι θα μπορούσες ίσως να την συγχωρήσεις. Για το πραγματικό μπέρδεμα υπεύθυνοι είναι οι βιογράφοι που σε αναφέρουν και πλάθουν τον μύθο σου κατά το δοκούν, καθώς τότε δεν πολυνοιάζονταν για «παράθεση πηγών» και για την «ακεραιότητα των αναφορών».
    Πηγές: Αρ. Ὀρνιθες 1072 κ.ε.
    Σχ. Αρ. Ορν. 1072. :)

  48. Αναγκάζομαι να κλείσω τα σχόλια σε αυτό το άρθρο επειδή μαζεύει πολύ σπαμ.
    (Δεν καταλαβαίνω γιατί το σπαμ πηγαίνει σε παλιά άρθρα. Αν ξέρει κανείς ας μου εξηγήσει.)

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
Αρέσει σε %d bloggers: