Διαγόρας ο Μήλιος

Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα

Εκκλησία και Κράτος: Ελλάδα – Τουρκία: 0 – 1

Posted by Διαγόρας ο Μήλιος στο 2007/11/04

Είχα ακούσει να φημολογείται ότι το Σύνταγμα της γείτονος Τουρκίας υποστηρίζει την ανεξιθρησκία περισσότερο απ’οτι το σύνταγμα της Ελλάδας, και αναρωτιόμουν αν και κατά πόσο ισχύουν πράγματι αυτές οι φήμες. Βρήκα λοιπόν μία μετάφραση του Συντάγματος της Τουρκίας στα αγγλικά, (ευχαριστώ για τη βοήθεια, Ozan,) και έψαξα για αναφορές σε οτιδήποτε έχει να κάνει με θρησκεία.

Η διαπίστωση που προκύπτει από αυτή την έρευνα, κυρίες και κύριοι, είναι ότι το Σύνταγμα της Τουρκίας είναι πράγματι πάρα πολύ πιό προοδευτικό από το δικό μας σε θρησκευτικά ζητήματα: θεωρεί το κοσμικό κράτος ως ένα υπέρτατο αγαθό, επιβάλλει ουσιαστικό διαχωρισμό ανάμεσα σε εκκλησία και κράτος, και χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη καραγκιοζιλικίων όπως η εναρκτήριος προσφώνηση «Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος» του δικού μας Συντάγματος (τη θέση της βέβαια παίρνουν διάφορες εκφράσεις Τουρκικής εθνικιστικής έξαρσης, αλλά τουλάχιστον οι θρησκευτικές ασυναρτησίες λείπουν.)

Ακολουθεί λοιπόν παράθεση όλων των σημείων του Συντάγματος της Τουρκίας που βρήκα να έχουν σχέση με θρησκεία, (είτε αναφερόμενα, είτε αποφεύγοντας επιδεικτικά να αναφερθούν σε αυτήν,) μεταφρασμένα από τα Αγγλικά στα Ελληνικά από τον υποφαινόμενο, προς τέρψιν όλων όσων ασχολούνται με το ζήτημα του κοσμικού κράτους, και ειδικά αφιερωμένα στους διάφορους εθνικόφρωνες (τα λεγόμενα «εθνίκια») που ξέρω πως ζοχαδιάζονται ιδιαίτερα όταν βλέπουν την Τουρκία να ξεπερνά την Ελλάδα σε οποιοδήποτε θέμα. Στο μέλλον θα δημοσιεύσω και κατάλογο όλων των σημείων του Συντάγματος της Ελλάδας που κάνουν λόγο για θρησκεία, για να μπορεί κανείς να συγκρίνει εύκολα, μέχρι τότε αρκεστείτε παρακαλώ στην πρώτη σελίδα του δικού μας Συντάγματος, με υπερτονισμένα τα σημεία που αφορούν τη θρησκεία, η οποία σελίδα από μόνη της αρκεί για να διαπιστώσει κανείς τι έκταση έχει το μαύρο μας το χάλι.

Σύνταγμα της Τουρκικής Δημοκρατίας

Προοίμιο – 5η παράγραφος

[…] όπως απαιτείται από την αρχή της κοσμικότητας, δεν θα υπάρχει καμμία απολύτως ανάμειξη των ιερών θρησκευτικών αισθημάτων σε κρατικά ζητήματα και πολιτική· […]

Άρθρο 2: Χαρακτηριστικά της Δημοκρατίας

Η Τουρκική Δημοκρατία είναι ένα δημοκρατικό, κοσμικό και κοινωνικό Κράτος που διέπεται από την ένομη τάξη· […]

Άρθρο 10: Ισότητα ενώπιον του νόμου

Όλα τα άτομα είναι ισότιμα χωρίς καμμία διάκριση ενώπιον του νόμου, ανεξαρτήτως γλώσσας, φυλής, χρώματος, φύλλου, πολιτικής τοποθέτησης, φιλοσοφικής πεποίθησης, θρησκείας και αίρεσης, η άλλης παρόμοιας σκοπιάς.

Άρθρο 14: Απαγόρευση της κατάχρησης των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών

Κανένα από τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που ενσωματώνονται στο Σύνταγμα δεν θα ασκηθεί με σκοπό να […] προκληθεί διάκριση με βάση τη γλώσσα, φυλή, θρησκεία ή αίρεση, ή να εγκαθιδρυθεί με οποιονδήποτε άλλο τρόπο κάποιο σύστημα διακυβέρνησης βασισμένο σε αυτές τις έννοιες και ιδέες.

Άρθρο 15: Αναστολή άσκησης θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών, β’ παράγραφος

[…] κανείς δεν θα εξαναγκαστεί να αποκαλύψει τη θρησκεία, συνείδηση, σκέψη ή γνώμη του, ούτε θα κατηγορηθεί με βάση αυτές· […]

Άρθρο 24: Ελευθερία της θρησκείας και της συνείδησης

Ο καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της συνείδησης, θρησκευτικής πεποίθησης και άποψης.

Εκδηλώσεις λατρείας, θρησκευτικές λειτουργίες και τελετές θα διεξάγονται ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι δεν παραβαίνουν τις διατάξεις του Άρθρου 14.

Κανείς δεν θα εξαναγκαστεί να λατρέψει, ή να συμμετάσχει σε θρησκευτικές τελετές και μυστήρια, ή να αποκαλύψει θρησκευτικές πεποιθήσεις και απόψεις, ούτε θα κατακριθεί ή θα κατηγορηθεί για τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και απόψεις.

Εκπαίδευση και διδασκαλία σε θρησκεία και ηθική θα διεξάγεται υπό κρατική επίβλεψη και έλεγχο. Διδασκαλία σε θρησκευτική καλλιέργεια και ηθική εκπαίδευση θα είναι υποχρεωτικά στη διδακτική ύλη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Άλλη θρησκευτική εκπαίδευση και διδασκαλία θα υπόκειται στην επιθυμία του ατόμου, και στην περίπτωση των ανήλικων, στη θέληση των νομίμων εκπροσώπων τους.

Κανείς δεν θα επιτρέπεται να εκμεταλλευθεί ή να κάνει κατάχρηση της θρησκείας ή των θρησκευτικών αισθημάτων, ή πραγμάτων που θεωρούνται ως ιερά από τη θησκεία, με κανέναν απολύτως τρόπο, με σκοπό την προσωπική η πολιτική επιρροή, ή την ακόμα και εν μέρει απόδοση της θεμελιώδους, κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής, και έννομης τάξης του κράτους σε θρησκευτικές δοξασίες.

Άρθρο 68, Διατάξεις περί πολιτικών κομμάτων, Α’ Σχηματισμός κομμάτων, συμμετοχή [κλπ]

Τα θεσπίσματα και τα προγράμματα, καθώς και οι δράσεις των πολιτικών κομμάτων δεν θα έρχονται σε σύγκρουση με […] τις αρχές της δημοκρατικής και κοσμικής δημοκρατίας· […]

Άρθρο 81, Όρκωμοσία (μελών του κοινοβουλίου)

Μέλη της Γενικής Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά τους, θα δίνουν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι στην τιμή και στην υπόληψή μου, ενώπιον του μεγάλου Τουρκικού Έθνους, […] να παραμείνω πιστός […] στη δημοκρατική και κοσμική Δημοκρατία, […]»

Άρθρο 103, Ορκομωσία (του προέδρου του κοινοβουλίου)

Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα δίνει τον ακόλουθο όρκο ενώπιον της Γενικής Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης: «Με την ιδιότητά μου ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζομαι στην τιμή και στην υπόληψή μου ενώπιον της Γενικής Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης και ενώπιον της ιστορίας […] να τηρήσω […] τις αρχές της κοσμικής Δημοκρατίας, […]»

Άρθρο 136, Τμήμα Θρησκευτικών Υποθέσεων

Το Τμήμα Θρησκευτικών Υποθέσεων, το οποίο υπάγεται στη γενική διεύθυνση, θα εκτελεί τα καθήκοντα που περιγράφονται στήν ειδική γιά αυτό νομοθεσία, σύμφωνα με τις αρχές της κοσμικότητας, αποστασιοποιημένο από όλες τις πολιτικές θεωρήσεις και ιδέες, αποσκοπώντας στην εθνική αλληλεγγύη και ακεραιότητα.

Άρθρο 174, Διατήρηση μεταρρυθμιστικών νόμων (Από την αναθεώρηση του 1982)

Καμμία διάταξη του συντάγματος δεν θα εκληφθεί ή ερμηνευθεί ως καθιστούσα αντισυνταγματικούς τους μεταρρυθμιστικούς νόμους που αναφέρονται παρακάτω, οι οποίοι αποσκοπούσαν στην ανύψωση της Τουρκικής κοινωνίας πάνω από το πολιτιστικό επίπεδο της εποχής και στην διασφάλιση του κοσμικού χαρακτήρα της Δημοκρατίας, και οι οποίοι ήταν εν ισχύ την ημέρα της επικύρωσης δια δημοψηφίσματος του Συντάγματος της Τουρκίας.

  1. Νόμος Αρ. 430 της 3ης Μαρτίου 1340 (1924) περί ενοποίησης του εκπαιδευτικού συστήματος·

  2. Νόμος Αρ. 671 της 25ης Νοεμβρίου 1341 (1925) περί φορέματος καπέλων·

  3. Νόμος Αρ. 677 της 30ης Νοεμβρίου 1341 (1925) περί κλεισίματος Δερβίσικων μοναστηρίων και τάφων, της κατάργησης του αξιώματος του Φύλακα των Τάφων, και της κατάργησης συγκεκριμένων τίτλων·

  4. Η αρχή του πολιτικού γάμου σύμφωνα με την οποία η πράξη του γάμου θα τελείται υπό την παρουσία του αρμόδιου κρατικού υπαλλήλου, τεθείσα εν ισχύ με το νόμο του Τουρκικού Αστικού Κώδικα αρ. 743 της 17 Φεβρουαρίου 1926, και του άρθρου 110 του Κώδικα·

  5. Νόμος Αρ. 1288 της 20ης Μαΐου 1928 περί υιοθεσίας Διεθνών Αριθμών·

  6. Νόμος Αρ. 1353 της 1ης Νοεμβρίου 1928 περί υιοθεσίας και εφαρμογής της Τουρκικής Αλφάβητου·

  7. Νόμος Αρ 2590 της 26ης Νοεμβρίου 1934 περί κατάργησης τίτλων και προσφωνήσεων όπως Αφέντη, Μπέη ή Πασά·

  8. Νόμος Αρ. 2596 της 3ης Δεκεμβρίου 1934 περί απαγόρευσης φορέματος ορισμένων ενδυμάτων.

Σημειώσεις:

  • Το άρθρο 4 μάλιστα προβλέπει πως το άρθρο 2 είναι ανάμεσα στα 3 άρθρα του Τουρκικού Συντάγματος που δεν επιδέχονται αναθεώρηση.

  • Τα δικαιώματα που αναφέρονται στο άρθρο 15 προβλέπεται να ισχύουν ακόμα και όταν άλλα δικαιώματα και ελευθερίες έχουν προσωρινά διακοπεί λόγω πολέμου, επιστράτευσης, στρατιωτικού νόμου, ή κατάστασης εκτάκτου ανάγκης.

  • Οι διπλές χρονολογίες των μεταρρυθμιστικών νόμων φαντάζομαι πως είναι οθωμανικές (από τη γέννηση του Μωάμεθ;) ακολουθούμενες από τις αντίστοιχες δυτικές μέσα σε παρένθεση.

  • Στην Τουρκία είχαν πολιτικό γάμο από το 1926, γαμώ τα υπουργεία μου!

  • Το αγγλικό κείμενο σε μορφή PDF:

  • Σε μορφή HTML:

  • Όποιος θελήσει να εξακριβώσει την ορθότητα της μετάφρασής μου, ή να αναζητήσει αναφορές στη θρησκεία που ίσως να μου διέφυγαν, θα βρει χρήσιμη την εξής αναζήτηση στο Google: «spirit OR spiritual OR secular OR secularism OR religion OR religious OR church site:http://www.constitution.org/cons/turkey». Αφότου εκτελέσετε την αναζήτηση, ανοίξτε την κάθε σελίδα των αποτελεσμάτων μέσω του «Google Cache» έτσι ώστε να χρωματιστεί ο κάθε όρος της αναζήτησης μέσα στο κείμενο.

Ενημέρωση 2007-11-06: Αντικατέστησα το λανθασμένο όρο «Υπουργείο Θρησκευτικών Υποθέσεων» με τον πιό σωστό «Τμήμα Θρησκευτικών Υποθέσεων».

Copyright © 2007 Διαγόρας ο Μήλιος | Όροι Χρήσης

Διαβάστε περισσότερα για τη δημοφιλή παράνοια που ονομάζεται θρησκεία:
Θρησκεία στο ιστολόγιο του Διαγόρα
Θρησκεία σε όλο το WordPress

Τροφοδοσίες περιεχομένου (RSS feeds)
Κάθε άρθρο σε αυτό το ιστολόγιο
Κάθε σχόλιο σε αυτό το ιστολόγιο
Μόνο τα σχόλια αυτού του άρθρου

14 Σχόλια to “Εκκλησία και Κράτος: Ελλάδα – Τουρκία: 0 – 1”

  1. buzz said

    Εκκλησία και Κράτος: Ελλάδα – Τουρκία: 0 – 1

    Ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας όπως αποτυπώνεται στο Σύνταγμα της Τουρκίας

  2. SimonSays said

    Δεν είναι ότι πιο δύσκολο να έχει μια χώρα πιο κοσμικό σύνταγμα από την Ελλάδα ;)

    Αν όμως εξετάσουμε το προηγούμενο καθεστώς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με το χαλιφάτο και τον σουλτάνο να είναι ταυτόχρονα μονάρχης αλλά και τυπικά θρησκευτικός ηγέτης όλων των μουσουλμάνων είναι πραγματικά τολμηρό εγχείρημα για τη δεκαετία του 1920. Ειδικά όταν σκεφτούμε ότι το καθεστώς αυτό ίσχυε για εκατοντάδες χρόνια. Έστω και αν υπολογίσουμε την θέληση του ιδρυτή Κεμάλ να αποσταθιοποιηθεί από την προηγούμενη ηγεσία, οι μεταρρθυμίσεις ήταν πάρα πολλές και σε μικρό διάστημα. Οι περισσότερες αλλαγές που επέφερε ήταν θετικές ανεξαρτήτως κινήτρων.

    Για εμένα όμως το καθεστώς της Τουρκίας δεν είναι τόσο ‘κοσμικό’ (secular) όσο ‘μη-ισλαμιστικό’. Είναι απόλυτα λογικό όταν υπήρχε μια μουσουλμανική θεοκρατία σε ένα κράτος που είναι κυρίως μουσουλμάνοι ο νομοθέτης να ρίξει εκεί όλο το βάρος, εξ’ου και το ‘Υπουργείο Θρησκευτικών Υποθέσεων’ που φροντίζει για την υποταγή του κλήρου και της θρησκευτικής διδασκαλίας στον κρατικό μηχανισμό: http://en.wikipedia.org/wiki/Diyanet_%C4%B0%C5%9Fleri_Ba%C5%9Fkanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1

    Όμως ο πραγματικός διαχωρισμός κράτους εκκλησίας έχει άλλα δύο πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά: την παντελή έλλειψη κρατικών κονδυλίων προς τη θρησκεία, και την έλλειψη συγκεκριμένης εποπτείας (άρα και διαφορετικής μεταχείρησης) των θρησκειών. Αν κρίνουμε από τον τεράστιο προϋπολογισμό του Diyanet και τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μη-μουσουλμάνοι υπηκοοί της Τουρκίας, δεν είναι δύσκολο να συμπεράνουμε ότι υπάρχει ακόμα δρόμος.

    Η αγανάκτηση σου Διαγόρα σχετικά με τον πολιτικό γάμο θα γίνει μεγαλύτερη αν αναλογιστούμε ότι στην Ελλάδα νομιμοποιήθηκε το 1983-την ίδια εποχή που αποποινικοποιήθηκε η μοιχεία!

    Μια ακόμα κατάργηση που είναι άξια αναφοράς το 1926: η κατάργηση της σάρια. Στην Τουρκία βέβαια. Γιατί στην Ελληνική Θράκη η σάρια ακόμα ισχύει για τους μουσουλμάνους!

    -Simon @ atheoi.ORG

    ΥΓ Μια άλλη ενδιαφέρουσα περάμετρος για τη συζήτηση πέρι διαχωρισμού κράτους εκκλησίας είναι η μελέτη της Συνθήκης της Λωζάνης: http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_lausanne

  3. Αφού εξόντωσε 4 εκατομμύρια χριστιανών της Αυτοκρατορίας (Έλληνες, Αρμένιους, Ασσυροχαλδαίους, Αραμαίους) ο τουρκικός εθνικισμός διεκδίκησε την αποκλειστική νομή στο εθνικό κράτος που δημιούργησε το 1923.

    Έτσι κατήργησε με φασιστικό τρόπο το ιστορικό χαλιφάτο του ισλάμ….

    Ο αντικληρικαλισμός υπήρξε σύμπτωμα του εθνικοσοσιαλισμού σ’ όλο το μεσοπόλεμο με κορυφαίους εκφραστές τους κεμαλικούς και τους ναζί.

    Μ-π

  4. Και αν σας ενδιαφέρουν περισσότερα δείτε:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/05/kemal-ataturk/

  5. «Αρθρο 10: Ισότητα ενώπιον του νόμου

    Όλα τα άτομα είναι ισότιμα χωρίς καμμία διάκριση ενώπιον του νόμου, ανεξαρτήτως γλώσσας, φυλής, χρώματος, φύλλου, πολιτικής τοποθέτησης, φιλοσοφικής πεποίθησης, θρησκείας και αίρεσης, η άλλης παρόμοιας σκοπιάς.»

    Ας ρωτήσουμε τους Αρμένιους, τους Κούρδουςε και τους Έλληνες που εξαιρέθηκαν από την Ανταλλαγή των πληθυσμών (Κωνσταντινουπολίτες, Ίμβριους, Τενεδιους)

    Με μια έννοια… ότι λαμπει δεν είναι χρυσός!!!!!!!!

  6. Αγαπητέ «Πόντος και Αριστερά», σκοπός μου με αυτό το άρθρο δεν είναι να προτείνω πως η Τουρκία είναι μία παραδεισένια χώρα για να πάει να ζήσει κανείς, ούτε να εξετάσω το αν και κατά πόσο η Τουρκία τηρεί με ευλάβεια αυτά που προβλέπει το Σύνταγμά της. Ως γνωστόν, η υλοποίηση του κάθε συντάγματος σπανίως κατορθώνει να σταθεί στο ύψος των εμπνευστών του, και αυτό ισχύει για όλες τις χώρες του κόσμου, για άλλες λιγότερο, για άλλες περισσότερο, και ασφαλώς η Τουρκία είναι μία από τις χώρες για τις οποίες αυτό ισχύει περισσότερο.

    Παρ’ολα αυτά, το γεγονός παραμένει πως αν κάποιες αρχές όπως η ανεξιθρησκεία και ο διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους προβλέπονται ρητά από το Σύνταγμα μίας χώρας, τότε υπάρχει κάποια ελπίδα, ενώ αν αυτές οι αρχές αποκλείονται ρητά από το Σύνταγμα, τότε δεν υπάρχει καμμία ελπίδα, και ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ. Αυτό είναι το ζητούμενο του παρόντος άρθρου.

  7. dmast said

    Ένα σημείο έχω μόνο να προσθέσω: Εκεί όπου εμείς έχουμε θρησκευτικές εικόνες, οι Τούρκοι έχουν εικόνες του Ατατούρκ. Μπορεί να μην έχουν εκκλησία να αναμιγνύεται στα του κράτους, όμως έχουν το στρατό που κάνει μια χαρά την ίδια δουλειά. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τελικά έχουν αντικαταστήσει την πίστη τους με μια άλλη, κοσμικής φύσεως την οποία υποστηρίζουν με τον ίδιο φανατισμό (τουλάχιστον έτσι ξέρω και πράγματι θα χαρώ αν κάποιος με διαψεύσει σε αυτό το σημείο).
    Είναι γεγονός ότι στο ελλαδιστάν, δεν είναι φρόνιμο για κάποιον να δηλώσει ότι δεν είναι ορθόδοξος. Στην Τουρκία, πόσο φρόνιμο είναι να δηλώσει κάποιος αντι-κεμαλικός; Και τέλος, μπορεί κανείς να με πληροφορήσει αν υπάρχουν σημεία στο τουρκικό σύνταγμα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «ασπίδες» του κεμαλισμού;

  8. Dmast, είναι γεμάτο. Αρκεί μόνο να διαβάσεις τις παράγραφους 1 και 5 του προοιμίου: http://www.constitution.org/cons/turkey/turk_cons.htm

  9. dmast said

    Άρα φίλε Διαγόρα, έχουν άλλο όνομα για τη θρησκεία τους και άλλο όνομα για τους παπάδες τους. Τα ίδια σχιτ είναι και αυτοί…
    Το πρόβλημα, δεν είναι ΜΟΝΟ η θρησκεία, αλλά η ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΤΥΦΛΗ ΠΙΣΤΗ που δημιουργεί αντικείμενα λατρείας, και που αναθεματίζει και κυνηγά τις αντίθετες με αυτή απόψεις.

  10. «Μπορεί να μην έχουν εκκλησία να αναμιγνύεται στα του κράτους, όμως έχουν το στρατό που κάνει μια χαρά την ίδια δουλειά. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τελικά έχουν αντικαταστήσει την πίστη τους με μια άλλη, κοσμικής φύσεως την οποία υποστηρίζουν με τον ίδιο φανατισμό… »

    Γιατί αυτό μου θυμίζει κάτι από παλιό αν-ύπαρκτο σοσιαλισμο, Κιμ Ιλ Σουγκ και Πολ-Ποτ στις δόξες του;

  11. Ναι, ουσιαστικά όλα αυτά θεοκρατίες είναι, το ίδιο και ο Χιτλερισμός και ο Σταλινισμός. (Προσέξτε τη χρήση των λέξεων.) Αυτό είναι άλλωστε και ένα από τα επιχειρήματα που αντιτάσσουν οι άθεοι στην χαρακτηριστική ατάκα των θρησκόπληκων «ο Χίτλερ και ο Στάλιν άθεοι δεν ήταν;»

  12. SimonSays said

    Ακριβώς, personality cult to the max σε όλα τα παραπάνω. Στην Τουρκία η συστηματική λατρεία με ανάρτηση της φωτογραφίας του Κεμάλ παντού ξεκίνησε μετά το θάνατο του από τον Ινονού (με πρωτοφανή πολιτική σκοπιμότητα που συνεχίζεται σήμερα): http://en.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_Atat%C3%BCrk#Turkey

    Στην Βόρεια Κορέα ο πατέρας του τωρινού δικτάτορα αν και νεκρός είναι ακόμα επισήμως αρχηγός κράτους και χαίρει θρησκευτικής λατρείας και υποταγής!

    Όπως λέει και ο Χίτσενς όμως (έχει εφαρμογή παντού)…υπάρχει τρόπος να ξεφύγεις από τη Βόρεια Κορέα. Πεθαίνοντας λίγει το μαρτύριο. Οι πιστοί όμως είναι καταδικασμένοι σε αιώνια λατρεία;-)

  13. Stathis said

    Συγνώμη, αλλά η ανάλυση είναι επιπέδου της πριγκίπησας με τα χάλογουιν. Έχεις ζήσει στην Τουρκία; Καταλαβαίνεις τί ρόλο παίζει το σύνταγμά τους;
    Μιά και το έφερε και η κουβέντα, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει σύνταγμα. Είναι δημοκρατικό; Μήπως δεν έχει και νόμους;

  14. @Stathis:
    1. Σε ποιά ανάλυση αναφέρεσαι;
    2. Διάβασε το σχόλιο #6.
    3. Η εφαρμοσιμότητα στο παρόν θέμα των όσων γράφεις περί Ηνωμένου Βασιλείου δεν είναι προφανής. Θα ήθελες να διασαφηνίσεις λίγο τι εννοείς;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: